abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:27:43 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220169384
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
10 miljoen kijkers voor de buis!

Dit komt nooit meer terug. 1992 was de oprichting van de Premier League. Voor het Nederlands voetbal inderdaad een rampjaar. Bij het WK voor clubteam zitten Uruguay, Argentinië en Portugal erbij, Nederland niet. Terug bij af. Helaas.
Toch waren dat mooie tijden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 februari 2026 @ 19:31:46 #58
862 Arcee
Look closer
pi_220169425
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:52 schreef kibo het volgende:
die 6e plaats in het plakkenklassement van 2022 gaan we absoluut niet verbeteren of evenaren.
Guess again. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220169457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Meest prestigieuze sporten op de winterspelen:
Skiën
Langlaufen/Biatlon
IJshockey
Langebaanschaatsen
Kunstschaatsen
Schansspringen
Mwah. Langlaufen, langebaanschaatsen en schansspringen is wel heel erg optimistisch.

Meest prestigieus:
Figuur schaatsen, met afstand
Alpine Skiën
Hockey
Misschien Biatlon
De rest is allemaal een beetje om het even maar vrijwel allemaal relatief niche met populariteit vaak maar in een beperkt aantal landen.
pi_220169861
Heel knap hoor wat Nederland laat zien bij het schaatsen en shorttrack.

Maar toch vind ik het wel jammer dat we voor de rest echt geen enkele rol van betekenis spelen bij de andere sporten. Maar het is natuurlijk ook wel lastig om bij het skiën bijvoorbeeld mee te doen als je die sport niet kan beoefenen in je eigen land.
pi_220171910
Wat misschien nog wel tergender is dan dit topic zijn de mensen die klagen dat het alleen op het ijs gebeurt.

We hebben het over Nederland :') Klein kikkerland wat gewoon op het grootste mondiale sporttoernooi top 3 eindigt qua medailles.

Zowel op de winter als de zomerspelen is het enorm indrukwekkend wat Nederland de laatste edities aan het doen is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_220171959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 20:05 schreef Breekfast het volgende:

Maar toch vind ik het wel jammer dat we voor de rest echt geen enkele rol van betekenis spelen bij de andere sporten. Maar het is natuurlijk ook wel lastig om bij het skiën bijvoorbeeld mee te doen als je die sport niet kan beoefenen in je eigen land.
Dit geldt natuurlijk voor wel meer landen, Duitsland haalt de gouden medailles vrijwel alleen maar op de sleebaan, de Zwitsers bij de ski-onderdelen. Alleen de Noren, Amerikanen en Italie (thuisvoordeel) scoren over de gehele breedte
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport zondag 22 februari 2026 @ 00:21:10 #63
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220172029
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit geldt natuurlijk voor wel meer landen, Duitsland haalt de gouden medailles vrijwel alleen maar op de sleebaan, de Zwitsers bij de ski-onderdelen. Alleen de Noren, Amerikanen en Italie (thuisvoordeel) scoren over de gehele breedte
En Canadá is ook wel overal
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 22 februari 2026 @ 00:38:23 #64
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220172068
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:34 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Mwah. Langlaufen, langebaanschaatsen en schansspringen is wel heel erg optimistisch.

Meest prestigieus:
Figuur schaatsen, met afstand
Alpine Skiën
Hockey
Misschien Biatlon
De rest is allemaal een beetje om het even maar vrijwel allemaal relatief niche met populariteit vaak maar in een beperkt aantal landen.
Ligt eraan wat je precies bedoelt.

Langebaanschaatsen, schansspringen en langlaufen zijn wel enorm gerespecteerde historische sporten. Daarmee staat de positie op de spelen met een groot aantal onderdelen wel vast.

Qua aantal fans is biatlon een hele grote, al heeft het voordeel dat er genoeg ruimte is voor grote tribunes en de actie voornamelijk op 1 plek plaatsvindt waardoor mensen daar graag gaan zitten. Het is de perfecte kijksport.

Voor social media zijn die nieuwe showsporten ontzettend belangrijk. Dat levert viral beelden op en daarmee zorg je dat je ook nieuwe generaties blijft bereiken. Dat is ook een vorm van prestige.

IJshockey, kunstschaatsen en alpine skiën spreken voor zich.

Denk dat dan curling, Noordse combinatie en de sleesporten overblijven als minst prestigieus. En skimo als nieuw onderdeel.
  Redactie Sport zondag 22 februari 2026 @ 00:40:28 #65
pi_220172072
Curling is in sommige landen extreem populair, die zou ik niet onderschatten. Noko is buiten Noorwegen wel echt niche.
  zondag 22 februari 2026 @ 00:41:47 #66
262211 hhh38
pi_220172075
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Curling is in sommige landen extreem populair, die zou ik niet onderschatten. Noko is buiten Noorwegen wel echt niche.
Ik vind het heel leuk, maar zijn er landen waar curlingwedstrijden boven alle andere wintersporten worden uitgezonden? Misschien hoogstens in de UK.
pi_220172077
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik vind het heel leuk, maar zijn er landen waar curlingwedstrijden boven alle andere wintersporten worden uitgezonden? Misschien hoogstens in de UK.
Volgens mij Canada ook wel
  zondag 22 februari 2026 @ 00:46:51 #68
262211 hhh38
pi_220172081
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Volgens mij Canada ook wel
Niet boven een ijshockeywedstrijd van Canada ;)

Ben wel benieuwd of dat het enige is.
pi_220172090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 20:05 schreef Breekfast het volgende:

Tot vrij recentelijk was shorttrack natuurlijk ook helemaal niks. Weet nog wel het brons (?) van Sjinkie Knecht, hoe bijzonder dat was en zie waar het nu staat.

Het NOC*NSF maakt het ook niet makkelijk om ergens in te stappen en langzaam op te bouwen, dan ga je ook lastig momentum bouwen imho
  zondag 22 februari 2026 @ 12:55:53 #70
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_220174824
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wintersport is sws niche, aangezien je het alleen binnen een bepaald seizoen op bepaalde plekken kunt doen en erbuiten alleen in accomodaties die er voor gebouwd zijn.
  Redactie Sport zondag 22 februari 2026 @ 12:56:51 #71
pi_220174831
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Het is denk ik alleen in Schotland en misschien Denemarken de grootste wintersport.
pi_220175322
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 00:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je precies bedoelt.

Langebaanschaatsen, schansspringen en langlaufen zijn wel enorm gerespecteerde historische sporten. Daarmee staat de positie op de spelen met een groot aantal onderdelen wel vast.

Qua aantal fans is biatlon een hele grote, al heeft het voordeel dat er genoeg ruimte is voor grote tribunes en de actie voornamelijk op 1 plek plaatsvindt waardoor mensen daar graag gaan zitten. Het is de perfecte kijksport.

Voor social media zijn die nieuwe showsporten ontzettend belangrijk. Dat levert viral beelden op en daarmee zorg je dat je ook nieuwe generaties blijft bereiken. Dat is ook een vorm van prestige.

IJshockey, kunstschaatsen en alpine skiën spreken voor zich.

Denk dat dan curling, Noordse combinatie en de sleesporten overblijven als minst prestigieus. En skimo als nieuw onderdeel.
Ik bedoelde echt puur op prestige wereldwijd.
Figuur schaatsen spreekt voor zich inderdaad, gigantische sport met grote wereldwijd beroemde en erkende sterren.
Laten we zeggen 100m atletiek op de zomerspelen qua prestige?
Hockey - kort daarachter. Heeft ook giga grote namen maar het is wel enigszins afhankelijk van wel of geen NHL spelers op de spelen qua prestige.
Laten we zeggen vergelijkbaar met basketbal?
Alpine Skiën - al iets minder groot, maar kent wel grote internationale sterren als Shiffrin en Vonn.
Beetje á zwemmen qua impact?

Alle andere sporten staan er toch wel echt een flink stuk onder qua prestige.

Showsporten heb je wel een goed punt. Gu en voorheen Shaun White zijn natuurlijk ook echt wel wereldsterren. Waarschijnlijk inderdaad wel groter qua prestige dan biatlon.
pi_220175370
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 23:53 schreef Fok-it het volgende:
Wat misschien nog wel tergender is dan dit topic zijn de mensen die klagen dat het alleen op het ijs gebeurt.

We hebben het over Nederland :') Klein kikkerland wat gewoon op het grootste mondiale sporttoernooi top 3 eindigt qua medailles.

Zowel op de winter als de zomerspelen is het enorm indrukwekkend wat Nederland de laatste edities aan het doen is.
Klein kikkerlandje is ook wel heel relatief. Qua oppervlakte zeker, alleen heeft het wel bijna evenveel inwoners als Noorwegen, Zweden en Finland bij elkaar om maar wat te noemen.
pi_220176638
Dat sleetje rijden met alle verschillende vormen is wel een beetje een rijkelui sport zeker?
  zondag 22 februari 2026 @ 16:41:11 #75
319979 Fok-it
All is well
pi_220177260
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 13:59 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Klein kikkerlandje is ook wel heel relatief. Qua oppervlakte zeker, alleen heeft het wel bijna evenveel inwoners als Noorwegen, Zweden en Finland bij elkaar om maar wat te noemen.
Wat notoire wintersport landen zijn.

Maar als je betere voorbeelden wilt. Op de zomerspelen houden we landen als Brazilië, Canada, Mexico, Italie, Spanje ook meestal achter ons.

Dus dat is vooral zuur zijn om het zuur zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_220177596
Het was me weer een genoegen, zie jullie weer in het nieuwe topic over 2,5 jaar :W
pi_220178791
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 13:54 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Ik bedoelde echt puur op prestige wereldwijd.
Figuur schaatsen spreekt voor zich inderdaad, gigantische sport met grote wereldwijd beroemde en erkende sterren.
Laten we zeggen 100m atletiek op de zomerspelen qua prestige?
Hockey - kort daarachter. Heeft ook giga grote namen maar het is wel enigszins afhankelijk van wel of geen NHL spelers op de spelen qua prestige.
Laten we zeggen vergelijkbaar met basketbal?
Alpine Skiën - al iets minder groot, maar kent wel grote internationale sterren als Shiffrin en Vonn.
Beetje á zwemmen qua impact?

Alle andere sporten staan er toch wel echt een flink stuk onder qua prestige.

Showsporten heb je wel een goed punt. Gu en voorheen Shaun White zijn natuurlijk ook echt wel wereldsterren. Waarschijnlijk inderdaad wel groter qua prestige dan biatlon.
Als ik met iemand praat over Biatlon, roept dat altijd wel bewondering en respect op. Om van zo’n hoge hartslag tijdens het langlaufen die zo snel onder controle te krijgen om zo goed te kunnen mikken.

Het roept meer bewondering op dan een ijshockey of showsport in de sneeuw.
pi_220178824
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 13:59 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Noorwegen 5.572.000
Zweden 10.570.000
Finland 5.637.000
Toch nog 21,8 miljoen.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zondag 22 februari 2026 @ 20:20:49 #79
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220179133
Wat vonden jullie de mooiste medaille voor Nederland?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220179198
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
De zilveren medaille van melle van t wout en hoe blij jens voor hem was en om samen op het podium te staan.
pi_220179811
quote:
Rijpma-de Jong
  zondag 22 februari 2026 @ 22:26:04 #82
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220181425
quote:
Jorrit Bergsma.
Mooie afsluiting van zijn lange carrière _O_
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_220181558
quote:
Kok, met zoveel souplesse en overmacht.
pi_220181884
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 22:26 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Jorrit Bergsma.
Mooie afsluiting van zijn lange carrière _O_
Hij stopt overigens nog niet. Olympisch denk ik wel, maar is niet zo duidelijk uitgesproken toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')