SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.➞
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ de posts van @heywoodu over Rosie Fordham (1, 2, 3), onze Aussie vriendin van de show die het laatste stukje onzekerheid over Bruna's kwalificatie wegnam
en alle prachtige en terechte (inter)nationale media-aandacht voor de bijzondere reis van onze favoriete Braziliaans-Nederlandse langlaufsterquote:Bij haar vriend verschijnt een lach. „Haar concurrent haalde de benodigde punten niet. Omdat een Australische, die Rosie heet, ertussen zat. De rest van de dag hebben we in de auto alleen maar Whole Lotta Rosie van AC/DC gedraaid.”Zo gegund dat deze droom is uitgekomen
![]()
2. Tijdens de openingsceremonie: Bruna die de vlag van haar land krijgt overhandigd van Pinheiro Braathen God
3. Het toernooi zelf: de shorttrackmannen die op epische wijze met overmacht in de relayfinale het goud pakken. Eindelijk de vloek op de aflossing doorbroken! In de woorden van Itzhak: "Het is letterlijk een sprookje wat gewoon uitkomt. En dat is het mooie aan sport. Dat gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt is het echt magischDit was een magische race. We reden zo goed en dan dwing je het ook af. En dan valt alles jouw kant op juist. En dan ben je gewoon de beste van de wereld."
![]()
Wat was het meest teleurstellende moment?
De 4e plaats voor de shorttrackvrouwen in de relayfinale, na een weer een ongelukkig moment van die arme Michelle Velzeboer![]()
Was zo mooi geweest als het gehele team met minstens één medaille was thuisgekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op kleine achterstand het drama van Joep Wennemars op de 1000m, die in tegenstelling tot legende Rudy wél nog een keer mocht rijden, maar daar jammerlijk genoeg bar weinig mee op schoot![]()
Gelukkig geldt ook hier 'ieder nadeel heb zijn voordeel' en hebben we er dankzij Lian Ziwen (en Lollo) wel een paar iconische Erben-gifjes bijgekregen(die zijn voor de eeuwigheid.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke medaille vond je objectief het mooiste (los van nationaliteit)?
De eerste medaille op de Winterspelen voor Brazilië(zelfs Zuid-Amerika), oftewel de historische gouden plak van Lucas Pinheiro Braathen
Zo'n gevoel dat dit in de sterren stond geschreven, na de openingsceremonie en zijn mooie, inspirerende woorden over Bruna
(vanaf 0:54)
Welke medaille van iemand met hetzelfde paspoort als jij vond je het mooiste?
De gouden 1500m van Antoinette Rijpma-de Jong gaf mij het meeste kippenvel, dus waarschijnlijk ook de mooiste medaille![]()
![]()
![]()
![]()
Sport ontroert me regelmatig, maar deze race gaat zeker in m'n lijstje van favoriete overwinningen van Nederlandse sporters. De avond waarop Velzeboer en Van 't Wout in amper 14 minuten shorttrackgeschiedenis schreven zit hier heel dicht achter, dit was ook zo magnifiek, euforisch, alles
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was de grootste verrassing van het toernooi?
De bronzen plak voor de 40-jarige Jorrit Bergsma![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welke atleet heeft jou het meest positief verrast?
En nog even terugkomend op sympathieke Aussies, kan de loftrompet blijven steken over Sarah Blizzard Godin. Je weet wel, de bobsleepilote die zowel in de kwalificatiewedstrijden als tijdens de OS haar slee uitleende aan Dave Wesselink en Jelen Franjic die hiermee een bobsleesprookje schreven (gedeelde 10e plaats, echt heel knap).
quote:Ze hoeven haar niets te betalen. "Zij hebben mij altijd geholpen, nu help ik hen", zegt de 29-jarige Australische alsof dat volkomen logisch is.
Welke atleet heeft jou het meest teleurgesteld?
Ik ga voor nu Marijke Groenewoud zeggen, hopelijk anti-jinxik haar resultaat op de massastart nog dan
Maar het is gewoon jammer dat ze niet het sportmanship (kijk ook naar jou Anema) had om haar startplek op de 1500 meter aan een ander atlete te gunnen, iemand die het eigenlijk meer verdiende.
![]()
Als Groenewoud nu in supervorm verkeerde, à la, dan had niemand haar dat kwalijk genomen. Maar we hebben allemaal kunnen aanschouwen dat die goede vorm er allesbehalve is (en dat zal ze zelf diep in haar hart vast ook toegeven). Je maakt mij ook niet wijs dat voor spek en bonen meerijden op de 1500 voordelig is voor je kansen op je favoriete nummer dat amper 24 uur later van start gaat.
De Olympische Spelen draaien imo juist ook om het gunnen en oprecht blij zijn voor een ander. Zie Kaj Verbij op zijn 1000 meter 4 jaar geleden. En natuurlijk het hartwarmende gebaar van Brittany Bowe om haar Beijing 500 m ticket aan teamgenote/vriendin Erin Jackson te geven, we weten allemaal nog wel hoe dit afliep(in hindsight misschien wel mijn #1 fave moment van de vorige Winterspelen). Voorbeelden te over, laat ik ook ons aller Bruna niet vergeten die als eerste bij Regina Martìnez (nummer laatst op de klassieke sprint) was om haar een knuffel te geven
En Jens van 't Wout die op de 500 meter zijn broertje nóg meer een medaille gunde dan zichzelf, wat mooi
![]()
![]()
En voor de ultieme olympische waarden: zie ook hierboven (bij meest positieve verrassing). De saamhorigheid die kleine landen in de bobslee-community met elkaar hebben. Ik begreep van @heywoodu dat dit voor de kleinere landen in de sneeuwsporten net zo goed geldt, prachtig om te zien![]()
Welke sport stelde het meest teleur qua spanning of niveau?
Van het schansspringen had ik net wat meer verwacht.
Welke sport heb je het meest van genoten?
Shorttrack. Mede dankzij het commentaar van onze Eurosport / HBO Goden Thomas & Avalon dat regelmatig episch wasMet een gepassioneerd en deskundig commentaarduo wordt het volgen van zo'n rollercoastersport nog zoveel leuker. Een co-commentator met grote affiniteit voor de sport is vrijwel altijd een dikke aanvulling (lezen jullie mee NOS?), maar daar vertel ik vast niks nieuws. Sfeer in het Milano Ice Skating Arena leek ook voortdurend waanzinnig goed te zijn, aangevoerd door de Nederlanders en Italianen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke sport of onderdeel zie jij het liefst niet meer terug op het programma in 2030?
Lastige vraag. M'n eerste ingeving zijn de gemengde landenwedstrijden bij de skisporten. Het eremetaal is toch vrijwel altijd voor de landen die bij de mannelijke en vrouwelijke teamcombinatie ook al boven de rest uitsteken. Sporten schrappen is denk ik niet nodig. Vind wel dat het ijshockeytoernooi wat uitgebreid mag worden met meer landen.
Welke sport of onderdeel zou je juist graag toegevoegd zien?
Moderne Vijfkamp op sneeuw en ijs. En de Noordse combinatie voor vrouwen, want ik hou niet van discriminatie.
Welke sport of onderdeel heeft jou mening daarover doen veranderd?
Curling, met dank aan het relletje. Wie had ooit gedacht dat er nog een een Canadees bij deze integere sport een complete meltdown zou krijgen? Ach Canada(wel pluspunten voor de TeePee-vrouwen
). Mijn mening over de ploegenachtervolging bij het langebaanschaatsen is ook weer een beetje bijgesteld, want eens te meer blijkt dat de kleinere landen die het onderdeel serieus nemen kunnen winnen van een grootmacht die eigenlijk 3/3 betere individuele schaatser heeft.
Welke sport zou je graag meer willen gaan volgen buiten de spelen?
Shorttrack, biatlon en langlaufen
Copy/pasteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 21-02-2026 10:04:41 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Ben je een Belg en kun je daarom deze vraag niet goed beantwoorden?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:24 schreef WAvanBuren het volgende:
Welke medaille van iemand met hetzelfde paspoort als jij vond je het mooiste?
N.v.t.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Forum Opties Forumhop: Hop naar: