abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 11 januari 2026 @ 20:16:20 #1
284411 crew  heywoodu
pi_219812727
Oude OP (wel van mijn):

Hallo :W

Met frisse tegenzin edoch goede moed heb ik een kleine hulpvraag aan d'n FOK!ker :@

Zoals flink wat mensen hier vorig jaar hebben meegekregen, heeft mijn vriendin bijna een jaar geleden een nogal vervelende situatie meegemaakt, wat ik zal proberen om kort samen te vatten voor zij die er minder bekend mee zijn. Even in een spoiler, want het is helemaal niet kort. Tl;dr is onderaan te vinden :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tl;dr
Mijn vriendin plaatste zich vorig jaar voor de Spelen, na jaren ellende en knokken, maar testte direct daarna positief op COVID-19 en kreeg na hersteld te zijn letterlijk op weg naar de Spelen een zwaar ongeluk: chauffeur dood, zij zwaargewond. Jaar lang hersteld, ze is - naast haar baan bij de lokale fietsenmaker - weer volop aan het trainen en gaat volgende maand meedoen aan het WK in Slovenië, met de Spelen van 2026 als uiteindelijk doel. Er is financiële hulp nodig om ons/haar te ondersteunen bij het hele traject richting die Spelen, dus voor de komende ruim drie jaar, en daar is een collega van haar een crowdfundingsactie voor gestart.

De FOK!-gemeenschap heeft haar kort na het ongeluk enorm gesteund, er stonden echt tig kaarten en chocolaatjes en kleinigheidjes en leuke dingen thuis, wat haar enorm goed heeft gedaan. Bij dezen dus nog een vraag om een klein beetje hulp :@ Het zou voor FOK! natuurlijk ook leuk zijn als het lukt, want we zouden dan in 2026 iemand op de Spelen en in het olympisch dorp hebben die we - buiten haar wedstrijden om - als echte razende reporter in kunnen zetten om al onze prangende vragen te beantwoorden en smeuige nieuwtjes op te vangen!

De actie is hier te vinden:
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval

Hier zijn wat recente interviews te zien, inclusief filmpje:
https://www.gld.nl/nieuws(...)val-alsnog-waarmaken
https://www.rtvnunspeet.n(...)maar-niet-onmogelijk

En wat artikelen van een klein jaar geleden, kort na het ongeluk:
https://www.ad.nl/olympis(...)haar-leven~af2ead05/
https://nos.nl/artikel/24(...)n-door-zwaar-ongeluk

Zij gaat in elk geval verder met trainen, werken en nog meer integreren hier op de fraaie Veluwe (ze wilde het meest recente Omroep Gelderland-interview in het Nederlands doen, maar was toch net even te verlegen om het te proberen, hoewel haar Nederlands er inmiddels echt wel goed genoeg voor is!). Mocht er een klein beetje hulp komen: heel erg bedankt! O+

Een fijne dag en fijn weekeinde gewenst, iedereen :)

Bruna in actie in het Zwitserse Sparenmoos vorig jaar, het weekeinde waarin ze zich definitief kwalificeerde voor de Spelen:

230121_284411_15-01-2022_Zweisimmen_SP_-_2.jpg?rand=336421448
pi_219817662
Jacque is niet gestart in Japan :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219817741
16 januari - Kauppi (FIN), 10k classic interval
17 januari - Les Diablerets (SUI), 10k freestyle interval
17 januari - Falcade (ITA), sprint classic
17 januari - Kubalonka (POL), 10k classic interval
17 januari - Quarry Road (USA), 7.5k freestyle interval
18 januari - Kauppi (FIN), 20k freestyle mass start
18 januari - Saalfelden (AUT), 10k classic interval
18 januari - Falcade (ITA), 10k classic interval
18 januari - Les Diablerets (SUI), 10k classic mass start
18 januari - Kubalonka (POL), 10k freestyle interval
18 januari - Quarry Road (USA), 10k classic mass start

Blijft dit over
pi_219817779
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:13 schreef franklop het volgende:
16 januari - Kauppi (FIN), 10k classic interval
17 januari - Les Diablerets (SUI), 10k freestyle interval
17 januari - Falcade (ITA), sprint classic
17 januari - Kubalonka (POL), 10k classic interval
17 januari - Quarry Road (USA), 7.5k freestyle interval
18 januari - Kauppi (FIN), 20k freestyle mass start
18 januari - Saalfelden (AUT), 10k classic interval
18 januari - Falcade (ITA), 10k classic interval
18 januari - Les Diablerets (SUI), 10k classic mass start
18 januari - Kubalonka (POL), 10k freestyle interval
18 januari - Quarry Road (USA), 10k classic mass start

Blijft dit over
Die doet beide Kauppi dingen denk ik. Op zo'n 20k mass start is de kans op gekke dingen denk ik groter dan een uitschieter op de 10k freestyle in Polen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 januari 2026 @ 14:34:13 #5
284411 crew  heywoodu
pi_219817914
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Die doet beide Kauppi dingen denk ik. Op zo'n 20k mass start is de kans op gekke dingen denk ik groter dan een uitschieter op de 10k freestyle in Polen.
Ik gok het ook, hoewel de VS ook zou kunnen. Dat kan dan een gok zijn: totaal waardeloze punten, of mazzel en precies wel goed.

Met afstand het minst logische zou Falcade zijn: klassieke sprint is alleen nuttig voor de ranglijst (en daarop moet ze wel zo ongelooflijk veel beter presteren dan de afgelopen jaren én Bruna sowieso verslaan, wat haar ook bij lange na niet gelukt is dit seizoen) en de 10k klassiek is in principe niet wat haar aan A-criterium zou kunnen helpen.

We hopen haar dus hier te zien, maar de kans lijkt me bijzonder klein. Ik gok óf Kauppi ivm die massastart, óf Quarry Road (een gok) óf Les Diablerets.

Nou ja, het blijft vooral voor hun natuurlijk een gok wat ze moet gaan doen en ik zit liever in de positie waar wij nu in zitten dan in die positie :P
pi_219818060
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik gok het ook, hoewel de VS ook zou kunnen. Dat kan dan een gok zijn: totaal waardeloze punten, of mazzel en precies wel goed.

Met afstand het minst logische zou Falcade zijn: klassieke sprint is alleen nuttig voor de ranglijst (en daarop moet ze wel zo ongelooflijk veel beter presteren dan de afgelopen jaren én Bruna sowieso verslaan, wat haar ook bij lange na niet gelukt is dit seizoen) en de 10k klassiek is in principe niet wat haar aan A-criterium zou kunnen helpen.

We hopen haar dus hier te zien, maar de kans lijkt me bijzonder klein. Ik gok óf Kauppi ivm die massastart, óf Quarry Road (een gok) óf Les Diablerets.

Nou ja, het blijft vooral voor hun natuurlijk een gok wat ze moet gaan doen en ik zit liever in de positie waar wij nu in zitten dan in die positie :P
Is er ondertussen nog contact met de bond oid? Dat die straks niet nog een konijn uit de hoge hoed toveren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 januari 2026 @ 15:11:27 #7
284411 crew  heywoodu
pi_219818129
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is er ondertussen nog contact met de bond oid? Dat die straks niet nog een konijn uit de hoge hoed toveren?
Dat verwacht ik niet. Ook vier jaar geleden was er best wat gedoe, om het zacht uit te drukken, maar hielden ze zich uiteindelijk wel gewoon aan de ranglijst.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 10:01:44 #8
284411 crew  heywoodu
pi_219823813
Even tussendoor een feitje, voor de liefhebber.

18 januari 2022, 11:27 --> "It seems like I tested positive"
18 januari 2022, 11:30 --> "I did test positive"

Precies vier jaar later is nu de laatste en beslissende dag in de kwalificatie. Als het programma een beetje handig uit pakt (weten we nog niet), zou het zelfs bijna tot op het uur vier jaar later kunnen zijn dat de laatste resultaten er zijn :o

(positive op COVID-19 dus uiteraard, niet op doping :+ )
pi_219824132
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:

Precies vier jaar later is nu de laatste en beslissende dag in de kwalificatie. Als het programma een beetje handig uit pakt (weten we nog niet), zou het zelfs bijna tot op het uur vier jaar later kunnen zijn dat de laatste resultaten er zijn :o

"It seems like I tested positive", out of context is dit idd geen handige tekst voor een topsporter :P.

Wordt ze eigenlijk nog wel eens gecontroleerd?
pi_219824151
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:

Dan hopelijk weer positief nieuws!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219824157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
"It seems like I tested positive", out of context is dit idd geen handige tekst voor een topsporter :P.

Ik moest ook in tweede instantie pas aan covid denken, dacht eerst dat of Jacque of Bruna gepakt was. _O-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 11:13:43 #12
284411 crew  heywoodu
pi_219824196
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 10:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Ja, vandaar toch maar even de disclaimer, voor de mensen die dat destijds gemist hadden of het waren vergeten :D

Volgens mij heeft ze nog nooit in haar hele leven een dopingcontrole ondergaan, nee. Ze is gelukkig wel verstandig genoeg om ook met supplementen en dergelijken alleen merken te gebruiken die gecertificeerd veilig zijn, want je weet maar nooit, en ze had eveneens voor de zekerheid een doktersverklaring toen ze vanwege een parasiet in haar oog bepaalde medicatie nodig had (wat volgens mij buiten competitie wel mocht en wat je prestaties ook bepaald niet zou verbeteren, maar ook daar, liever geen risico nemen).
pi_219824219
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, vandaar toch maar even de disclaimer, voor de mensen die dat destijds gemist hadden of het waren vergeten :D

Volgens mij heeft ze nog nooit in haar hele leven een dopingcontrole ondergaan, nee. Ze is gelukkig wel verstandig genoeg om ook met supplementen en dergelijken alleen merken te gebruiken die gecertificeerd veilig zijn, want je weet maar nooit, en ze had eveneens voor de zekerheid een doktersverklaring toen ze vanwege een parasiet in haar oog bepaalde medicatie nodig had (wat volgens mij buiten competitie wel mocht en wat je prestaties ook bepaald niet zou verbeteren, maar ook daar, liever geen risico nemen).
Wel bijzonder dat ze dan ook niet door het Braziliaans doping agentschap wordt gecontroleerd.

Niet iets implicerends, gewoon meer vreemd dat ze haar in hele carriere niet hebben opgezocht :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 11:26:13 #14
284411 crew  heywoodu
pi_219824258
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 11:19 schreef franklop het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat ze dan ook niet door het Braziliaans doping agentschap wordt gecontroleerd.

Niet iets implicerends, gewoon meer vreemd dat ze haar in hele carriere niet hebben opgezocht :)
Oh dat vind ik ook hoor, zeker weten. Wat mij betreft worden ze allemaal toch minstens 1-2 keer per jaar wel getest (veel vaker zal logistiek helaas lastig zijn). Ze woont nu in Nederland, concurrente in Canada, dus dat is logistiek misschien een uitdaging, maar ook toen ze nog in Brazilië woonden kwamen ze echt nooit langs en ik gok dat dat nu niet anders is.

Of de meer regionale wedstrijden in Europa dopingcontroles hebben weet ik niet, heb er nog nooit iemand gezien met zo'n hesje met 'Chaperone' ofzo. Bij World Cups en WK's natuurlijk wel, maar volgens mij wordt je daar alleen getest op basis van een resultaat in de top-X en/of loting, ofzo.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 12:40:12 #15
284411 crew  heywoodu
pi_219824700
Jaque heeft op een of andere manier een Noorse club gevonden om ineens lid van te worden en staat op de lijst voor de 10k vrij en klassieke sprint op het Noors kampioenschap morgen en overmorgen :o

Dat is licht beangstigend.
pi_219824722
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Jaque heeft op een of andere manier een Noorse club gevonden om ineens lid van te worden en staat op de lijst voor de 10k vrij en klassieke sprint op het Noors kampioenschap morgen en overmorgen :o

[ afbeelding ]

Hoe groot is de kans dat ze daar goed scoort? Oftewel; dat er ook een goed veld is daar
pi_219824728
En ziet er niet naar uit dat ze het opgeeft, itt haar eerste berichten
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 12:50:15 #18
269689 crew  Viv
pi_219824771
quote:

[ afbeelding ]

:o
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 12:55:05 #19
284411 crew  heywoodu
pi_219824795
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:43 schreef franklop het volgende:

[..]
Hoe groot is de kans dat ze daar goed scoort? Oftewel; dat er ook een goed veld is daar
Het veld is sowieso goed, alleen de al voor de Spelen geplaatste Noren zijn er zo te zien niet. Hopelijk is de B-garnituur wel goed genoeg om haar op dusdanige achterstand te zetten dat de relatief goede punten die er te scoren zijn geen probleem voor ons opleveren. Met name donderdag, over de sprint van morgen maak ik me wat minder zorgen.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 13:34:51 #20
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219825011
quote:

[ afbeelding ]

Dat is wel een wending :o
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219825256
Het blijft toch iets vreemds, zo'n kwalificatie. Nou doen er straks misschien dus aan de Noorse kampioenschap wel meerdere buitenlanders mee (Jacque zal niet de enige zijn?) die zich willen plaatsen voor de Spelen, terwijl de Noren die naar de Spelen gaan juist niet mee doen.
En dat allemaal in de laatste 4 weken voor die Spelen beginnen, over 25 dagen is het eerste langlauf onderdeel al. Het blijft voor mij ook vreemd dat die deadlines bij veel sporten zo dicht bij de Spelen liggen, zo pieken straks veel deelnemers juist in de laatste 2 maanden voor de Spelen ipv op de Spelen zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 14:43:52 #22
284411 crew  heywoodu
pi_219825387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:17 schreef Hanca het volgende:
Het blijft toch iets vreemds, zo'n kwalificatie. Nou doen er straks misschien dus aan de Noorse kampioenschap wel meerdere buitenlanders mee (Jacque zal niet de enige zijn?) die zich willen plaatsen voor de Spelen, terwijl de Noren die naar de Spelen gaan juist niet mee doen.
En dat allemaal in de laatste 4 weken voor die Spelen beginnen, over 25 dagen is het eerste langlauf onderdeel al. Het blijft voor mij ook vreemd dat die deadlines bij veel sporten zo dicht bij de Spelen liggen, zo pieken straks veel deelnemers juist in de laatste 2 maanden voor de Spelen ipv op de Spelen zelf.
Als ik het zo even snel bekeek is Jaque wel de enige :P

Behalve een dame uit Malta, maar die is volgens mij gewoon Noors-Maltees, dus dat vind ik anders. Het is naast een Noors kampioenschap uiteindelijk ook gewoon een wedstrijd waar punten te verdienen zijn, alleen bepaalt de organisatie dat er alleen buitenlanders mee mogen doen die lid zijn van een Noorse club.
pi_219827349
Zit wel een mooi boek in dit verhaal, @heywoodu
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 januari 2026 @ 20:30:02 #24
284411 crew  heywoodu
pi_219827974
En het volgende puzzelstukje, Jaque staat op de lijst voor de 10k vrij in Zwitserland zaterdag (en - nog - niet voor de 10k klassiek massastart op zondag).
https://www.protiming.ch/rr-teilnehmer-947.aspx

Niet zo verrassend, maar toch. Ze staat voor Falcade als het goed is ook ingeschreven voor zaterdag en zondag, het zegt allemaal niet alles :+
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 januari 2026 @ 22:55:39 #25
269689 crew  Viv
pi_219829214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:30 schreef heywoodu het volgende:
En het volgende puzzelstukje, Jaque staat op de lijst voor de 10k vrij in Zwitserland zaterdag (en - nog - niet voor de 10k klassiek massastart op zondag).
https://www.protiming.ch/rr-teilnehmer-947.aspx

Niet zo verrassend, maar toch. Ze staat voor Falcade als het goed is ook ingeschreven voor zaterdag en zondag, het zegt allemaal niet alles :+
Dus op woensdag en donderdag in Noorwegen, en dan op zaterdag alweer in Zwitserland of Italië. Lijkt me vrij pittig allemaal, hopelijk drukt dat haar resultaten. :Y)
pi_219829865
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 19:38 schreef mitt het volgende:
Zit wel een mooi boek in dit verhaal, @:heywoodu
Doe dan ook maar meteen een aflevering van Andere Tijden Sport
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 januari 2026 @ 07:25:42 #27
284411 crew  heywoodu
pi_219829911
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:55 schreef Viv het volgende:

[..]
Dus op woensdag en donderdag in Noorwegen, en dan op zaterdag alweer in Zwitserland of Italië. Lijkt me vrij pittig allemaal, hopelijk drukt dat haar resultaten. :Y)
Ik had wel liever dat het dan andersom was, Noorwegen lijkt me de beste kans en die is dan helaas wel als eerste :P

Vandaag om 10:16u eerst de sprint maar doorkomen (boven de 300 punten zou geen grote reden tot zorg zijn) en dan morgen een bijzonder spannende ochtend.

Bruna weet het zelf overigens nog niet eens, heb het haar bewust niet verteld want ze gaat al kapot van de spanning over wat Jaque in het weekeinde kan doen. Hopelijk ziet ze het zelf ook niet en kan ik morgen gewoon zeggen "oh, Jaque heeft twee keer geracet en er is niks veranderd" :@
pi_219830052
Jemig wat een verhaal, maar ook zo mooi om het doorzettingsvermogen te zien.
Succes de komende dagen! Ik en Moira duimen voor jullie!
Doei
pi_219830695
Jemig. Spannend dit.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 januari 2026 @ 10:22:30 #30
284411 crew  heywoodu
pi_219830707
Het is altijd weer even wachten of de berekeningen kloppen, maar het lijkt er op dat de sprint in elk geval niks boeiends is, ik kom uit op 418 punten voor Jaque. Ietwat geholpen door het feit dat bijna iedereen met goede punten buiten de top-5 valt, waardoor de penalty (waar de puntentelling als het ware begint, dat zijn de punten die de winnaar krijgt) niet op 34 uit lijkt te komen, wat het best mogelijke was, maar op 98. Maar goed, dat is 64 punten verschil en met haar tijd had ze ook met die perfecte penalty net niet genoeg gehad om ook maar iets te verbeteren.

Morgen wordt sowieso beduidend spannender, dan kan ze het in theorie in één keer helemaal omgooien en zelfs beslissen..

Om te beginnen hopen we dan op atleten met relatief matige punten die een superwedstrijd hebben en de top-5 halen, Jaque met een 'meh' wedstrijd en één topper die juist wel een topdag heeft en supersnel gaat :P
pi_219830728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:22 schreef heywoodu het volgende:
Het is altijd weer even wachten of de berekeningen kloppen, maar het lijkt er op dat de sprint in elk geval niks boeiends is, ik kom uit op 418 punten voor Jaque. Ietwat geholpen door het feit dat bijna iedereen met goede punten buiten de top-5 valt, waardoor de penalty (waar de puntentelling als het ware begint, dat zijn de punten die de winnaar krijgt) niet op 34 uit lijkt te komen, wat het best mogelijke was, maar op 98. Maar goed, dat is 64 punten verschil en met haar tijd had ze ook met die perfecte penalty net niet genoeg gehad om ook maar iets te verbeteren.

Morgen wordt sowieso beduidend spannender, dan kan ze het in theorie in één keer helemaal omgooien en zelfs beslissen..

Om te beginnen hopen we dan op atleten met relatief matige punten die een superwedstrijd hebben en de top-5 halen, Jaque met een 'meh' wedstrijd en één topper die juist wel een topdag heeft en supersnel gaat :P
Kun je Johaug niet vragen om nog één keer gruwelijk te schroeien morgen :9 ;)

Spannend zeg, gelukkig is het bijna voorbij.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 januari 2026 @ 10:28:24 #32
284411 crew  heywoodu
pi_219830740
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Kun je Johaug niet vragen om nog één keer gruwelijk te schroeien morgen :9 ;)

Spannend zeg, gelukkig is het bijna voorbij.
Maar Johaug heeft 0.00 FIS-punten, dat willen we juist niet in de top-5 :D

Gisteren een beetje door de lijst gebladerd en dit lijken de besten te zijn die meedoen, met hun punten:

Sanness 8.89
Fosnaes 13.81
Theodorsen 27.56
Kalvaa 27.83
Drivenes 29.44
Ingebrigtsen 48.03
Wangensteen 57.63
Mikkelsplass 63.67
Bakken 64.63

Het liefst één van deze dames die gigantisch uithaalt (of nou ja, zij hebben de grootste kans om dat te doen), en de rest dan buiten de top-5 :+
pi_219830741
quote:

[ afbeelding ]

Fascinerend welke capriolen er uitgehaald worden. En dan al dat ad hoc gereis van race naar race.
pi_219830746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar Johaug heeft 0.00 FIS-punten, dat willen we juist niet in de top-5 :D

Gisteren een beetje door de lijst gebladerd en dit lijken de besten te zijn die meedoen, met hun punten:

Sanness 8.89
Fosnaes 13.81
Theodorsen 27.56
Kalvaa 27.83
Drivenes 29.44
Ingebrigtsen 48.03
Wangensteen 57.63
Mikkelsplass 63.67
Bakken 64.63

Het liefst één van deze dames die gigantisch uithaalt (of nou ja, zij hebben de grootste kans om dat te doen), en de rest dan buiten de top-5 :+
Oh ik dacht dat Johaug inmiddels wel wat teruggezakt was op de ranking :@ en als ze de nummer twee als op een minuut+ zou lopen is het ook in orde toch :D
pi_219830758
Merk dat ik de ballen snap van de puntentelling. Daar zou ik dan zelf de documenten voor moeten doorlezen :D
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 januari 2026 @ 10:34:42 #36
284411 crew  heywoodu
pi_219830793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:28 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Fascinerend welke capriolen er uitgehaald worden. En dan al dat ad hoc gereis van race naar race.
Ja, vorige keer was het Bruna die ineens halsoverkop naar Servië ging (en moest), omdat het team er niet naartoe ging en ze dus alleen moest. Maar toen ze daar eenmaal was ging het team toch, nadat ze sneaky eerst nog een andere wedstrijd in Polen hadden gedaan _O-

Als Jaque morgen niks bijzonders doet ben ik wel dubbel blij, want dan heeft ze toch weer best wat energie verspild (inderdaad ook met het reizen) en moet ze zaterdag alweer aan de bak...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 januari 2026 @ 10:36:21 #37
284411 crew  heywoodu
pi_219830803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat Johaug inmiddels wel wat teruggezakt was op de ranking :@ en als ze de nummer twee als op een minuut+ zou lopen is het ook in orde toch :D
Je punten worden berekend op basis van je resultaten over een bepaalde periode, en Johaug's beste resultaten in die periode zijn nog steeds World Cup-zeges van vorig seizoen (die 0.00 opleveren) :+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 januari 2026 @ 10:38:02 #38
284411 crew  heywoodu
pi_219830816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Merk dat ik de ballen snap van de puntentelling. Daar zou ik dan zelf de documenten voor moeten doorlezen :D
Is ook logisch hoor. Met die skeleton'rel' nu zijn er allerlei nuances over andere landen die eigenlijk eerder boos zouden moeten zijn dan de VS, maar daar snap ik ook de ballen van, want ik zit niet 'in' dat systeem. Qua punten en dergelijken zit ik natuurlijk al jaren diep in het langlaufen, dus ik durf wel te zeggen dat ik dat inmiddels volledig snap, maar het is echt lastig om het helemaal te doorgronden als je daar niet al zo lang mee bezig bent (zelfs mijn ouders vinden het na al die jaren nog altijd enorm lastig, en langlaufcommentator Ivo van Haaren gebruikt nu gewoon mijn tooltje als er iets berekend moet worden :+ ).
pi_219833490
Ik snap helemaal niks van die punten, maar voel de spanning voor jullie.

Sinds dit topic kijk ik ook vaak ook even naar de uitslagen van de vrouw uit Malta. Ze finisht overal waar ze aan meedoet zo'n beetje als laatste, maar gaat toch naar de Spelen.
pi_219838276
10:44 start Jaque
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 10:18:33 #41
284411 crew  heywoodu
pi_219838279
Klein half uurtje nog tot Jaque start, 10:44 uur. Live timing hier:

https://live.fis-ski.com/cc-2315/results-pda.htm
https://cis.nsftiming.no/live?raceid=1293

Ik vermoed dat Jaque op het moment dat zij bij de meetpunten komt vrij hoog in de ranglijst staat, er zijn er niet heel veel voor haar die echt duidelijk beter zijn denk ik. De tijden zouden bij startnummers 40-43 en vooral vanaf nummer 70 wel echt fors omlaag moeten gaan.

Bij een winnende tijd van zo'n 27 minuten hopen we op een achterstand van toch zeker wel richting de 4:30 minuten.
pi_219838292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:18 schreef heywoodu het volgende:
Klein half uurtje nog tot Jaque start, 10:44 uur. Live timing hier:

https://live.fis-ski.com/cc-2315/results-pda.htm
https://cis.nsftiming.no/live?raceid=1293

Ik vermoed dat Jaque op het moment dat zij bij de meetpunten komt vrij hoog in de ranglijst staat, er zijn er niet heel veel voor haar die echt duidelijk beter zijn denk ik. De tijden zouden bij startnummers 40-43 en vooral vanaf nummer 70 wel echt fors omlaag moeten gaan.

Bij een winnende tijd van zo'n 27 minuten hopen we op een achterstand van toch zeker wel richting de 4:30 minuten.
Spannend!

Zie Johaug niet meer op startlijst nu tenzij ik scheel kijk
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 10:22:01 #43
284411 crew  heywoodu
pi_219838296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Spannend!

Zie Johaug niet meer op startlijst nu tenzij ik scheel kijk
Die is na vorig seizoen gestopt (ze kwam alleen terug voor het WK in eigen land), dus dat klopt :P
pi_219838302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die is na vorig seizoen gestopt (ze kwam alleen terug voor het WK in eigen land), dus dat klopt :P
Oh ik dacht al :') begreep niet waarom het over haar ging hierboven
pi_219838459
Interview met Jaque bij NRK vlak voor de start. Ze zei dat vandaag haar laatste kans om voor de 9e keer naar de Spelen te gaan, maar dat ze de kans klein acht.
Album top 100 2024
pi_219838465
Ook bevestiging dat ze gestart is :+
pi_219838476
Na 800 meter al 24 sec achter. Zegt dat wat? :P
pi_219838482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Na 800 meter al 24 sec achter. Zegt dat wat? :P
Vooral afhankelijk wie er top 5 worden
pi_219838502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Weet Bruna nog steeds niks inderdaad?

Niet dat ze dit topic stiekem aan het meelezen is?

Zo wel; hoi Bruna :W
pi_219838549
Jacque verliest gestaag tijd. Boven de minuut in ieder geval na 3,9.
pi_219838590
Hup Noorse langlaufers :D
pi_219838686
Ze deelt wel oke in lijkt het. Stijgt wat plekjes
pi_219838746
Een tussentijdse duiding @heywoodu ?
pi_219838764
Zie in ieder geval Haugen die het goed doet en die deed dat bij de sprint ook. Dus dat zal allicht helpen :+
pi_219838807
Ze verliest tussen 6,8 en 8,9 20 seconden op Haugen. Die dan ook weer verliest op 3 anderen die bij 6,8 vor haar zitten.
pi_219838830
Maar +2.35 bij de finish. Lijkt me een knappe prestatie maar geen idee hoeveel harder de toppers gaan, Bergane gaat wel een minuut onder straks.
pi_219838845
3:27 op Bergane bij de finish
pi_219838853
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
3:27 op Bergane bij de finish
Ondertussen is Sanness al 20 seconden sneller halverwege dan Bergane.
Album top 100 2024
pi_219838855
Ze houdt er 14 achter zich na 43 finishers
Jack does it in real time...
pi_219838861
De toppers zijn van start en die gaan hard harder hardst
pi_219838882
Roken er al ergens servers om de punten uit te rekenen?
pi_219838944
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft weinig zin, want je moet de rest afwachten :+
pi_219839103
Boven de 4 minuten is wel redelijk in lijn met eerdere resultaten
pi_219839265
We wachten met spanning op de berekeningen van heywoodu.
pi_219839275
Podium was wel spannend.
Album top 100 2024
pi_219839296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
F5 F5 F5
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 11:45:58 #67
284411 crew  heywoodu
pi_219839311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb 10 tabbladen open gehad, één per split, om per split te kijken hoe het ging. Was lichtelijk chaotisch het afgelopen uur met een hevig bibberende en bijna hyperventilerende Bruna naast me :X (en daardoor ook niet kunnen posten hier want het was om de drie seconden heen en weer klikken tussen splits en wie wel of niet in de top-5 moest eindigen, etc :+ )

Leek even heel krap te worden, ik kom nu uit op 164,61 punten, waarmee ze iets dichter bij het A-criterium komt (maar er nog niet is). Not great, not terrible.
pi_219839513
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
ik las bankrekeningen
pi_219839523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:58 schreef franklop het volgende:

[..]
ik las bankrekeningen
Dat is de Ingrid Paul methode. ;)
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 11:59:49 #70
284411 crew  heywoodu
pi_219839525
Grootste schrikmoment is dat ze tóch wel weer goed is. In plaats van 127 heeft ze nu aan 135 punten genoeg om het in één keer te doen. Lastig, uiteraard, maar niet volledig onmogelijk in Zwitserland. Als ze twee wedstrijden doet heeft ze gemiddeld 149,5 nodig over die twee om het te halen.
pi_219839532
Dus dit weekend 134,23 over 1 wedstrijd nodig of gemiddeld 149.44 over 2 wedstrijden. Dat zijn beide scores die ze al heel lang niet meer behaald heeft.

edit: spuitelf.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:04:04 #72
284411 crew  heywoodu
pi_219839551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dus dit weekend 134,23 over 1 wedstrijd nodig of gemiddeld 149.44 over 2 wedstrijden. Dat zijn beide scores die ze al heel lang niet meer behaald heeft.

edit: spuitelf.
Wat zou ik in Zwitserland graag licht verrassende uitslagen zien (onder de Zwitsers) waardoor de penalty al naar de 135+ gaat (dus wat de winnaar krijgt) :P
pi_219839565
Ik snap er geen kont meer van maar begrijp wel dat het veel te spannend is :X
Spoilers!
pi_219839568
Hopelijk kunnen we maandag het woordje Help (en na ongeluk wellicht) weghalen uit de TT
pi_219839569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb 10 tabbladen open gehad, één per split, om per split te kijken hoe het ging. Was lichtelijk chaotisch het afgelopen uur met een hevig bibberende en bijna hyperventilerende Bruna naast me :X (en daardoor ook niet kunnen posten hier want het was om de drie seconden heen en weer klikken tussen splits en wie wel of niet in de top-5 moest eindigen, etc :+ )

Leek even heel krap te worden, ik kom nu uit op 164,61 punten, waarmee ze iets dichter bij het A-criterium komt (maar er nog niet is). Not great, not terrible.
Maaruh, het voor haar verborgen houden deze dagen is dus niet gelukt?
pi_219839574
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat zou ik in Zwitserland graag licht verrassende uitslagen zien (onder de Zwitsers) waardoor de penalty al naar de 135+ gaat (dus wat de winnaar krijgt) :P
Die Skiathlon op het Noorse kampioenschap zaterdag, is dat nog potentieel een optie?

Les Diablerets en Kubalonka of Kauppi combo voor een freestyle weekend lijkt in ieder geval moeilijk voor haar qua vervoer.
pi_219839580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Grootste schrikmoment is dat ze tóch wel weer goed is. In plaats van 127 heeft ze nu aan 135 punten genoeg om het in één keer te doen. Lastig, uiteraard, maar niet volledig onmogelijk in Zwitserland. Als ze twee wedstrijden doet heeft ze gemiddeld 149,5 nodig over die twee om het te halen.
Wel bijzonder dat je met een 72e plek op een nk nog zulke goede punten kan halen,
Album top 100 2024
pi_219839611
@heywoodu is het totaal uitgesloten dat ze met een goede sprint ook nog in de buurt komt op het B criterium?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:15:23 #79
284411 crew  heywoodu
pi_219839616
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:07 schreef Felagund het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat je met een 72e plek op een nk nog zulke goede punten kan halen,
Op zich wel, maar daarom ben ik ook altijd wel blij met het puntensysteem: het hangt niet af van je positie, maar puur van je tijd. Ze had wat mij betreft prima 2e mogen worden vandaag, mits dat op 4+ minuten van de winnares was :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:17:43 #80
284411 crew  heywoodu
pi_219839628
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:14 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu is het totaal uitgesloten dat ze met een goede sprint ook nog in de buurt komt op het B criterium?
Eigenlijk wel. Dan moet ze een sprint neerzetten van het niveau van Bruna's beste sprint (en Bruna is gemiddeld wel 10+ seconden sneller, eigenlijk elke keer) én Bruna verslaan - want als ze Bruna's beste sprint tot nu toe evenaart en Bruna is alsnog sneller in die wedstrijd, dan schiet Jaque er natuurlijk ook niks mee op, want dan verbetert Bruna zich ook weer.

Maar Falcade zaterdag is volgens mij nog de enige klassieke sprint op de kalender die überhaupt mee kan tellen voor de Braziliaanse ranglijst, en gisteren kwam er een geüpdate inschrijflijst van Brazilië langs in de mail, waarbij de update was dat Jaque er niet meer op staat. Dus ik ga er van uit dat ze die route wel definitief heeft afgesloten nu (logisch) :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:18:44 #81
284411 crew  heywoodu
pi_219839635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Die Skiathlon op het Noorse kampioenschap zaterdag, is dat nog potentieel een optie?

Les Diablerets en Kubalonka of Kauppi combo voor een freestyle weekend lijkt in ieder geval moeilijk voor haar qua vervoer.
Skiatlon is wel echt lastig, in massastarts gaan de punten vrij hard en zeker bij zo'n lange wedstrijd gaat het dan snel. Ik gok dat ze beide wedstrijden in Zwitserland doet en indien nodig gokt op de 10k klassiek massastart zondag daar.
pi_219839638
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eigenlijk wel. Dan moet ze een sprint neerzetten van het niveau van Bruna's beste sprint (en Bruna is gemiddeld wel 10+ seconden sneller, eigenlijk elke keer) én Bruna verslaan - want als ze Bruna's beste sprint tot nu toe evenaart en Bruna is alsnog sneller in die wedstrijd, dan schiet Jaque er natuurlijk ook niks mee op, want dan verbetert Bruna zich ook weer.

Maar Falcade zaterdag is volgens mij nog de enige klassieke sprint op de kalender die überhaupt mee kan tellen voor de Braziliaanse ranglijst, en gisteren kwam er een geüpdate inschrijflijst van Brazilië langs in de mail, waarbij de update was dat Jaque er niet meer op staat. Dus ik ga er van uit dat ze die route wel definitief heeft afgesloten nu (logisch) :P
Dus als het in Zwitserland dit weekend even -30 kan worden, is het geregeld :9
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:23:15 #83
284411 crew  heywoodu
pi_219839655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dus als het in Zwitserland dit weekend even -30 kan worden, is het geregeld :9
Of +10 want ze kunnen daar geen kunstsneeuw maken, maar ja :+
pi_219839665
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Skiatlon is wel echt lastig, in massastarts gaan de punten vrij hard en zeker bij zo'n lange wedstrijd gaat het dan snel. Ik gok dat ze beide wedstrijden in Zwitserland doet en indien nodig gokt op de 10k klassiek massastart zondag daar.
Dat zou wel erg saai zijn, ik wil haar gewoon morgen in Kauppi zien, dan zaterdag Zwitserland en zondag in Kubalonka allemaal met een privévliegtuig.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:25:56 #85
284411 crew  heywoodu
pi_219839671
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat zou wel erg saai zijn, ik wil haar gewoon morgen in Kauppi zien, dan zaterdag Zwitserland en zondag in Kubalonka allemaal met een privévliegtuig.
Drie wedstrijden nog? Doe ff niet, moest nu al bijna het noodnummer op gaan zoeken :')
pi_219839683
Uitdaging blijft nog al dat gereis :D Knap hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen afgelopen dagen. Moet wel echt perfect op elkaar aansluiten
pi_219839703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Of +10 want ze kunnen daar geen kunstsneeuw maken, maar ja :+
In Pontresina vriest het dag en nacht maar in Les Diablerets komende dagen lichte vorst in de nacht en lichte dooi overdag. Zal er ook aan liggen of er een pak sneeuw ligt.
pi_219839732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitdaging blijft nog al dat gereis :D Knap hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen afgelopen dagen. Moet wel echt perfect op elkaar aansluiten
Je kunt je ook afvragen of ze niet beter wat minder kan racen om goed voorbereid aan de start te staan. Misschien beter voor Bruna dat ze zichzelf zo uit put.
pi_219839791
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Wienerschnitzels op 15-01-2026 12:35:44 ]
pi_219839861
Toch bijzonder om zo een keer mee te leven met de 'achterhoede' en hoe vreemd de kwalificatie in zo'n sport eigenlijk soms gaat. In Nederland heb je altijd de sporters die moeten voldoen aan de NOC eis, meestal top 8 in een wereldbeker oid. Dan krijg je dit dus nooit echt mee.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:43:29 #91
284411 crew  heywoodu
pi_219839979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van Steinkjer nu naar Les Diablerets is wel te doen helaas, zag ik :P

Goede anderhalf uur rijden naar vliegveld Trondheim, vlucht van een paar uur, vanavond rond 20u in Geneve en dan nog zo'n 1,5-2 uur rijden, dus ruim voor middernacht aankomst. Naar Kubalonka is wel wat lastiger dan, al zou ze dat voor zondag willen :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 12:44:44 #92
284411 crew  heywoodu
pi_219840006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:37 schreef Hanca het volgende:
Toch bijzonder om zo een keer mee te leven met de 'achterhoede' en hoe vreemd de kwalificatie in zo'n sport eigenlijk soms gaat. In Nederland heb je altijd de sporters die moeten voldoen aan de NOC eis, meestal top 8 in een wereldbeker oid. Dan krijg je dit dus nooit echt mee.
Ja, en daarom zat ik dus ook met een net iets 'andere' blik naar zo'n OKT te kijken. Het niveau is anders, want hier gaat het niet om medaillekansen, maar geloof me echt maar als ik zeg dat de spanning hetzelfde is als voor degenen op zo'n OKT die op het randje zitten van net wel/net niet naar de Spelen mogen :P
pi_219840056
Is er inmiddels meer bekend over hoeveel startplaatsen al teruggegeven zijn en of een derde startplek voor Brazilie nog in beeld kan komen?
pi_219840113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Drie wedstrijden nog? Doe ff niet, moest nu al bijna het noodnummer op gaan zoeken :')
Hoe is Bruna eronder? Positieve is dat het nu bijna voorbij is.
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:12:51 #95
284411 crew  heywoodu
pi_219840196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:50 schreef Faraday01 het volgende:
Is er inmiddels meer bekend over hoeveel startplaatsen al teruggegeven zijn en of een derde startplek voor Brazilie nog in beeld kan komen?
Nee, dat is volgende week. Maandag en dinsdag hebben NOC's de tijd om hun verdiende startbewijzen (al dan niet deels) te accepteren, woensdag en donderdag is dan de reallocatie, waarbij NOC's steeds 12 uur de tijd hebben om te accepteren.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:14:12 #96
284411 crew  heywoodu
pi_219840214
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:59 schreef Felagund het volgende:

[..]
Hoe is Bruna eronder? Positieve is dat het nu bijna voorbij is.
Die zit he-le-maal kapot te gaan en weet van de zenuwen en spanning niet meer wat ze moet doen of waar ze moet gaan zitten of staan of wat dan ook. Ik durf wel te zeggen dat ze écht ernstig op de grens zit wat de zenuwen betreft nu, zeker nu blijkt dat Jaque toch nog steeds wel sterk is.
pi_219840264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee, dat is volgende week. Maandag en dinsdag hebben NOC's de tijd om hun verdiende startbewijzen (al dan niet deels) te accepteren, woensdag en donderdag is dan de reallocatie, waarbij NOC's steeds 12 uur de tijd hebben om te accepteren.
Voor de makkelijkheid qua terugzoeken; dat is deze lijst.

https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/cc/2026
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:20:38 #98
284411 crew  heywoodu
pi_219840283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:18 schreef franklop het volgende:

[..]

Precies. En volgens mij verandert de layout daarvan komende week dan een beetje en is er een bepaalde manier waarop je kunt zien of een land de startbewijzen al heeft geaccepteerd (of deels), maar dat zien we maandag wel :P
pi_219840307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Precies. En volgens mij verandert de layout daarvan komende week dan een beetje en is er een bepaalde manier waarop je kunt zien of een land de startbewijzen al heeft geaccepteerd (of deels), maar dat zien we maandag wel :P
Zweden met bijna 600 man/vrouw die eligibility hebben _O_ Al zouden daar wellicht ook wel wat haken/hogen aan zitten
pi_219840309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:18 schreef franklop het volgende:

[..]

Dit is toch bijna niet te volgen voor iemand die niet diep in de materie zit :o
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:25:38 #101
284411 crew  heywoodu
pi_219840332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:23 schreef franklop het volgende:

[..]
Zweden met bijna 600 man/vrouw die eligibility hebben _O_ Al zouden daar wellicht ook wel wat haken/hogen aan zitten
Je bent eligible als je op de sprint of distance onder de 350 punten hebt op de FIS-puntenlijst, dat hebben vrij veel Noren en Zweden wel ja :+

Zelfs Brazilië heeft vier vrouwen die dat hebben, die lat ligt niet heel hoog op zich.
pi_219840335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dit is toch bijna niet te volgen voor iemand die niet diep in de materie zit :o
Op zich wel toch? Bovenste deel is hoeveel quota plaatsen er zijn opgesplitst per land en geslacht en onder het eerstvolgende land dat aan de beurt is als een land 1 of meerdere plekken teruggeeft.
Waar Zwitserland dan de eerste is bij de vrouwen om plekje op te vullen, want de landen erboven zitten al aan het maximum aantal deelnemers
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:29:20 #103
284411 crew  heywoodu
pi_219840362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef franklop het volgende:

[..]
Op zich wel toch? Bovenste deel is hoeveel quota plaatsen er zijn opgesplitst per land en geslacht en onder het eerstvolgende land dat aan de beurt is als een land 1 of meerdere plekken teruggeeft.
Waar Zwitserland dan de eerste is bij de vrouwen om plekje op te vullen, want de landen erboven zitten al aan het maximum aantal deelnemers
Jep, waarbij D1/2/3 dan de manieren zijn waarop je een quota kunt verdienen. D1 is bijvoorbeeld het basisquota wat op het WK of WK junioren vorig seizoen te verdienen was, maximaal één per land. D2 zijn dan de quota op basis van de landenranglijst (4, 3, 2, of 1 afhankelijk van je positie in de top-30) en D3 is de verdeling van de dan nog overgebleven startbewijzen aangevuld tot maximaal 8 per land per geslacht.

Makkelijker is om gewoon bij "Quotas Cal. Before Confirmation" te kijken, daar staat het allemaal bij elkaar opgeteld hoeveel startbewijzen welk land bij welk geslacht heeft om te bevestigen op dit moment. Maar je moet er wel even een paar keer goed naar kijken wil je hem echt door hebben, dat geef ik wel toe ja :P
pi_219840365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef franklop het volgende:

[..]
Dat nog wel maar dan de vraag hoe de quotaberekening werkt voor respectievelijk D1,D2 en D3 (A criterium, B criterium en nog iets anders of zo?) en waar staat D.3 R.4 voor wat blijkbaar voor iedereen geldt? Een legenda en wat uitleg zou niet gek zijn toch _O-
pi_219840396
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat nog wel maar dan de vraag hoe de quotaberekening werkt voor respectievelijk D1,D2 en D3 (A criterium, B criterium en nog iets anders of zo?) en waar staat D.3 R.4 voor wat blijkbaar voor iedereen geldt? Een legenda en wat uitleg zou niet gek zijn toch _O-
Een deel heeft @heywoodu al uitgelegd :+
pi_219840472
Blijft jammer dat de al geplaatste Braziliaanse Ribera vooral niet echt goede resultaten neerzet.

Niet aan langlaufen gedaan en maar 5 wedstrijden biatlon met DNS/119e/DNF/DNS/104 als resultaten.

@BraziliaanseBond, stuur gewoon lekker Bruna en Jacque!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:47:24 #107
284411 crew  heywoodu
pi_219840489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat D1, D2 etc is gewoon hoe het voor elke sport in het officiële kwalificatiedocument staat :P

https://stillmed.olympics(...)s-Country-Skiing.pdf

Onder kop D staat dat stap voor stap uitgelegd daar. D.3 R.4 is de vierde ronde van D.3.

Stel dat er na D.1 (basisquota) en D.2 (landenranglijst) nog 50 startbewijzen over zijn om aan het totaal aantal atleten te komen, dan beginnen ze in D.3 met ronde één: de top-5 op de landenranglijst krijg er één bij. Dan ronde twee: de top-10 krijgt er één bij. Dan ronde drie: de top-20 krijgt er één bij. En tot slot ronde vier: ze beginnen weer bovenaan de landenranglijst en geven er steeds één aan het volgende land.

Dit stopt als het maximum aantal startbewijzen is bereikt, en als een land op 8 staat wordt het verder niet meer meegenomen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 13:48:17 #108
284411 crew  heywoodu
pi_219840498
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:45 schreef franklop het volgende:
Blijft jammer dat de al geplaatste Braziliaanse Ribera vooral niet echt goede resultaten neerzet.

Niet aan langlaufen gedaan en maar 5 wedstrijden biatlon met DNS/119e/DNF/DNS/104 als resultaten.

@:BraziliaanseBond, stuur gewoon lekker Bruna en Jacque!
Die is eind december niet geheel toevallig naar huis gegaan en zit nu in eigen land lekker te chillen, beetje jammerlijk gevolg van het systeem waarbij vorig seizoen al één ticket werd vergeven op basis van onder meer het WK junioren :+
pi_219841664
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Officiële uitslag is er en inderdaad 164,61
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 21:34:03 #110
284411 crew  heywoodu
pi_219844927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:43 schreef Felagund het volgende:
Interview met Jaque bij NRK vlak voor de start. Ze zei dat vandaag haar laatste kans om voor de 9e keer naar de Spelen te gaan, maar dat ze de kans klein acht.
Dit is zeker niet ergens terug te kijken, zonder Noors account? :P

Het is wel een beetje Braziliaans om dingen aan te dikken, vandaag was zeker niet haar laatste kans en dat weet ze echt wel :+
  Manager PR/Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 22:14:36 #111
269689 crew  Viv
pi_219845389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die zit he-le-maal kapot te gaan en weet van de zenuwen en spanning niet meer wat ze moet doen of waar ze moet gaan zitten of staan of wat dan ook. Ik durf wel te zeggen dat ze écht ernstig op de grens zit wat de zenuwen betreft nu, zeker nu blijkt dat Jaque toch nog steeds wel sterk is.
Het is voor ons al super spannend om het mee te lezen, ik kan me niet voorstellen hoe het voor haar (en jou) is. :*

Maar op zich fijn dat Jaque het daar in Noorwegen niet heeft weten te beslissen.

Héél veel succes met de zenuwen en het laatste weekend! HUP BRUNA!! *G* *G*
  donderdag 15 januari 2026 @ 22:22:34 #112
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219845458
Vermoeiend figuur die Zjak
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 22:44:17 #113
284411 crew  heywoodu
pi_219845609
We hebben ook eindelijk het tijdschema voor Falcade (waar wij zijn).

Zaterdag:
09.30 Vrouwen U20 en aansluitend senioren in Zwitserland
09.55 Bruna's wedstrijd in Italië start (sprint)

Zondag:
10.50 Massastart in Zwitserland start (met eventueel Jaque)
11.30 Bruna's wedstrijd in Italië start (10k klassiek)

Kortom, als het op zondag aan gaat komen en Jaque is dan inderdaad in Zwitserland, dan weten we haar resultaat (en dus of het voor Bruna goed uit heeft gepakt) een paar minuten voor Bruna's start :o

Hopelijk mag ik haar tijdens de warmup dan goed nieuws vertellen...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 22:49:53 #114
284411 crew  heywoodu
pi_219845641
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:22 schreef Szura het volgende:
Rent free in ons hoofd, om het zo maar te zeggen.
pi_219846042
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 21:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit is zeker niet ergens terug te kijken, zonder Noors account? :P

Het is wel een beetje Braziliaans om dingen aan te dikken, vandaag was zeker niet haar laatste kans en dat weet ze echt wel :+
Zonder Noors Ip-adres is het niet terug te kijken nee.
Album top 100 2024
pi_219846047
Album top 100 2024
pi_219846364
quote:
Geen idee wie die hele Sjaak is maar ik krijg er langzaam aan een chagrijnige bloedhekel aan.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 08:53:35 #118
284411 crew  heywoodu
pi_219846851
quote:
Voor wat het waard is: deze opmerking even tegen Bruna gezegd en je hebt er voor gezorgd dat ze voor het eerst in een paar dagen moest lachen om iets gerelateerd aan Jaque.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 12:08:06 #119
284411 crew  heywoodu
pi_219848141
Voorlopige inschrijflijst ontvangen vanuit Polen, ernstig gebrek aan Brazilianen op die lijst, dus dat is vooralsnog goed. Hopen dat het ook zo blijft. Ze staat ook nog niet op de massastartlijst voor zondag, ook daar hopen dat het zo blijft :P
pi_219848694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:08 schreef heywoodu het volgende:
Voorlopige inschrijflijst ontvangen vanuit Polen, ernstig gebrek aan Brazilianen op die lijst, dus dat is vooralsnog goed. Hopen dat het ook zo blijft. Ze staat ook nog niet op de massastartlijst voor zondag, ook daar hopen dat het zo blijft :P
Ook nog niet op de lijst van Kauppi voor vandaag, zwaar teleurstellend.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:31:58 #121
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219849243
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Voor wat het waard is: deze opmerking even tegen Bruna gezegd en je hebt er voor gezorgd dat ze voor het eerst in een paar dagen moest lachen om iets gerelateerd aan Jaque.
Ik snap het eerlijk gezegd niet zo. Je hebt een concurrent die er alles aan doet, dan moet je er zelf ook alles aan doen en dan hopen dat het genoeg is.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 14:44:13 #122
284411 crew  heywoodu
pi_219849332
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik snap het eerlijk gezegd niet zo. Je hebt een concurrent die er alles aan doet, dan moet je er zelf ook alles aan doen en dan hopen dat het genoeg is.
Wat snap je dan precies niet zo? Ze heeft er zelf immers al alles aan gedaan wat mogelijk was om in de positie te komen waar ze nu in zit (en waardoor Jaque, de concurrente, allerlei toeren uit moet halen om er eventueel nog voorbij te kunnen gaan).

Maar dat je er zelf alles aan hebt gedaan maakt de spanning natuurlijk niet kleiner.
pi_219849362
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat snap je dan precies niet zo? Ze heeft er zelf immers al alles aan gedaan wat mogelijk was om in de positie te komen waar ze nu in zit (en waardoor Jaque, de concurrente, allerlei toeren uit moet halen om er eventueel nog voorbij te kunnen gaan).

Maar dat je er zelf alles aan hebt gedaan maakt de spanning natuurlijk niet kleiner.
Rationeel heeft Bob helemaal gelijk alleen werkt het menselijk brein niet zo. Anders zouden mensen nooit stress ervaren, zich niet druk maken om zaken waar ze geen invloed op hebben en nooit choken.

Al dat allemaal waar zou zijn en iedereen optimaal voorbereid is en optimaal presteert, dan hoeven we volgende maand de OWS ook niet meer te kijken _O-
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:49:45 #124
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219849367
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik snap de kwalificatie "vermoeiend" niet.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 14:50:59 #125
284411 crew  heywoodu
pi_219849375
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik snap de kwalificatie "vermoeiend" niet.
Oh zo. Is natuurlijk ook gewoon een geintje, in elk geval voor ons. Als in, ze duikt elke keer ineens weer ergens op waar je het totaal niet had verwacht (dan ineens weer in Zuid-Korea, nu ineens als lid van een Noorse club, waar is ze straks, Libanon?). Niet al te serieus nemen :+
pi_219849387
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als ik dat zie is Brazilië pas het 19e land dat een 3e plek krijgt?

Een tiental afmeldingen kan ik me voorstellen (er staan er al een paar op wiki die blijkbaar geen atleet hebben die aan de eisen hebben voldaan). Maar 19 is wel heel veel, toch samen met Jaque gaan is dus praktisch onmogelijk?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 14:53:28 #127
284411 crew  heywoodu
pi_219849397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ik dat zie is Brazilië pas het 19e land dat een 3e plek krijgt?

Een tiental afmeldingen kan ik me voorstellen (er staan er al een paar op wiki die blijkbaar geen atleet hebben die aan de eisen hebben voldaan). Maar 19 is wel heel veel, toch samen met Jaque gaan is dus praktisch onmogelijk?
Ik zie een derde startbewijs niet gebeuren nee. Andorra, Armenië en Taiwan hebben twee startbewijzen maar slechts één atleet, dus dat zijn er drie, verder ben je afhankelijk van landen die niet alles accepteren. Dat gebeurt altijd wel hier en daar, zoals Oostenrijk dat er vorige keer twee van de vier accepteerde, of Tsjechië met vijf van de zeven, maar voor een derde ticket voor Brazilië is er wel héél veel geluk nodig, die kans zit bepaald niet in de dubbele cijfers :P

Als Bruna het wél haalt ga ik daar uit interesse natuurlijk toch naar kijken, als ze het onverhoopt niet haalt ga je daar tegen beter weten in toch nog op hopen.
pi_219849430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als Bruna het wél haalt ga ik daar uit interesse natuurlijk toch naar kijken
Ik kan me voorstellen dat je het ondanks de huidige concurrentie Jaque eigenlijk ook gewoon heel erg gunt, gezien het achtergrondverhaal.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:02:11 #129
284411 crew  heywoodu
pi_219849459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je het ondanks de huidige concurrentie Jaque eigenlijk ook gewoon heel erg gunt, gezien het achtergrondverhaal.
Oh zeker, ik wens haar ook nagenoeg het beste - alleen dit ene startbewijs nu gewoon even niet :+
pi_219849614
Fascinerend hoe dit in zijn werk gaat. Ik blijf dit topic ook maar checken op updates :)

Heywood; als straks alles de goede kant opvalt, ben je dan op de OS ook officieel onderdeel van team Bruna? Of heb je als partner een totaal andere rol? Zo is de man van Jaque ook haar trainer, dacht ik?

(Uiteraard ben je altijd onderdeel van, maar bedoel meer op het gebied straks van accreditaties, openingsceromonie kunnen bijwonen etc. )
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:24:35 #131
284411 crew  heywoodu
pi_219849632
En zo blijf je wat obscure dingen ook maar even in de gaten houden. De 20km massastart vrije stijl in Kazakhstan morgen kan doorgestreept worden, alleen Kazachse vrouwen :P
https://schuchinsk-eec.kz/gallery/Start%201701.pdf

Ik denk overigens dat dat nog een betere kans geweest was dan Zwitserland. Er zijn een paar Kazachse vrouwen met degelijke punten en die zijn relatief minder sterk dan de Zwitsers met vergelijkbare punten, dus daar in de buurt blijven zou best kunnen. Maar goed, geen 'BRA' op de lijst, gelukkig :+
pi_219849658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:24 schreef heywoodu het volgende:
En zo blijf je wat obscure dingen ook maar even in de gaten houden. De 20km massastart vrije stijl in Kazakhstan morgen kan doorgestreept worden, alleen Kazachse vrouwen :P
https://schuchinsk-eec.kz/gallery/Start%201701.pdf

Ik denk overigens dat dat nog een betere kans geweest was dan Zwitserland. Er zijn een paar Kazachse vrouwen met degelijke punten en die zijn relatief minder sterk dan de Zwitsers met vergelijkbare punten, dus daar in de buurt blijven zou best kunnen. Maar goed, geen 'BRA' op de lijst, gelukkig :+
Zijn die 5k Sarajevo wedstrijden nog wat?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:27:04 #133
284411 crew  heywoodu
pi_219849660
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Fascinerend hoe dit in zijn werk gaat. Ik blijf dit topic ook maar checken op updates :)

Heywood; als straks alles de goede kant opvalt, ben je dan op de OS ook officieel onderdeel van team Bruna? Of heb je als partner een totaal andere rol? Zo is de man van Jaque ook haar trainer, dacht ik?

(Uiteraard ben je altijd onderdeel van, maar bedoel meer op het gebied straks van accreditaties, openingsceromonie kunnen bijwonen etc. )
Jaque's man is haar trainer inderdaad, hoewel ik niet weet of hij er dit keer bij zou mogen zijn als zij zich plaatst. De kans is best groot dat Lucas Braathen, de alpineskiër, zo veel plekken voor zichzelf opeist dat de rest het met een hele beperkte aanwezigheid moet doen.

Accreditatie is er voor mij in elk geval niet bij, ik zit gewoon in een appartement met haar ouders en ga naar de wedstrijden, zou al blij zijn als we Bruna daar af en toe dan even kunnen zien :P

De openingsceremonie is zelfs voor atleten lastig. In eerste instantie wilde Brazilië niemand sturen, want ver weg, gisteren hoorde ze dat ze waarschijnlijk toch één vrouw willen sturen en vroegen ze of Bruna dat zou willen als zij zich plaatst (ja, duh, dat wil ze wel natuurlijk _O- ).
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:28:49 #134
284411 crew  heywoodu
pi_219849671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zijn die 5k Sarajevo wedstrijden nog wat?
Dat was vier jaar geleden zo'n plek waar je dan echt naartoe moest, maar met het nieuwe puntensysteem niet meer. Afgelopen twee dagen was het helemaal kut, 400+ punten voor de winnares :+
https://www.fis-ski.com/D(...)9312&seasoncode=2026

En zelfs één van de twee Bosnische dames die het niveau hebben om überhaupt mee te doen startte twee keer niet, dus werden de punten nog kutter. Daar maak ik me geen zorgen om wat Jaque betreft en zou ik ook zeker niet naartoe gaan, maar elke dag dat er een wedstrijd is - waar dan ook - wacht ik toch altijd even tot er ook een uitslag is, voor de zekerheid.
pi_219849691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jaque's man is haar trainer inderdaad, hoewel ik niet weet of hij er dit keer bij zou mogen zijn als zij zich plaatst. De kans is best groot dat Lucas Braathen, de alpineskiër, zo veel plekken voor zichzelf opeist dat de rest het met een hele beperkte aanwezigheid moet doen.

Accreditatie is er voor mij in elk geval niet bij, ik zit gewoon in een appartement met haar ouders en ga naar de wedstrijden, zou al blij zijn als we Bruna daar af en toe dan even kunnen zien :P

De openingsceremonie is zelfs voor atleten lastig. In eerste instantie wilde Brazilië niemand sturen, want ver weg, gisteren hoorde ze dat ze waarschijnlijk toch één vrouw willen sturen en vroegen ze of Bruna dat zou willen als zij zich plaatst (ja, duh, dat wil ze wel natuurlijk _O- ).
Daarmee wordt haar verhaal dan waarschijnlijk ook bij de NOS (en andere nationale omroepen) voor een enorm publiek verteld dus dat is extra leuk ^O^
pi_219849699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De vlag het stadion indragen zou natuurlijk top zijn.
pi_219849725
Stel je voor; de vlag mogen binnendragen voor je land O+
pi_219849735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gaan we dan ook nog een subtiele verwijzing naar w/ zien ?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:37:10 #139
284411 crew  heywoodu
pi_219849750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:31 schreef Bruce117 het volgende:

[..]
Dat is nog wel een stap verder denk ik, maar wie weet. Ik verwacht nog steeds dat de skeletonster uit Brazilië en Lucas Braathen dat doen, maar het is me niet helemaal duidelijk meer hoe ze dat nu beslissen nu er twee per land zijn. Het was altijd zo dat de sneeuwsportbond iemand aanleverde voor de openingsceremonie en de ijssportbond voor de sluitingsceremonie (of andersom), maar goed, dat gaan we hopelijk nog wel horen de komende dagen :P
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:38:06 #140
284411 crew  heywoodu
pi_219849757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Weet niet of dat mag :D

Wel een opgeblazen ballon om haar hand (lang verhaal, maar de ballon is haar 'symbool' voor het bereiken van haar doel, al jarenlang), maar goed, laten we eerst dit weekeinde maar even overleven _O-
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 15:38:34 #141
269689 crew  Viv
pi_219849763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:31 schreef Bruce117 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat zou wel echt de kroon zijn op Bruna's comeback na de misgelopen Spelen van 4 jaar geleden. :Y
pi_219849772
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Weet niet of dat mag :D

Wel een opgeblazen ballon om haar hand (lang verhaal, maar de ballon is haar 'symbool' voor het bereiken van haar doel, al jarenlang), maar goed, laten we eerst dit weekeinde maar even overleven _O-
We hadden hier toch unaniem besloten dat overal de dooi in zet :9
pi_219849775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
FOK! op de muts :B
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:40:48 #144
284411 crew  heywoodu
pi_219849777
Ok, het is besloten, het wordt een oranje ballon als referentie naar Nederland. Maar nogmaals: eerst het weekeinde overleven :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 15:41:59 #145
284411 crew  heywoodu
pi_219849787
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:40 schreef mitt het volgende:

[..]
Ze heeft een knaloranje muts liggen, maar ik vrees dat ze wat kleding betreft dan gewoon alles van het land aan moet, wat ook wel logisch zou zijn natuurlijk :+
pi_219849794
quote:

[..]
Wij hebben haar gesponsord toch? Lijkt mij dan wel het minste.
Album top 100 2024
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:45:27 #147
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219849814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:38 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Dat zou wel echt de kroon zijn op Bruna's comeback na de misgelopen Spelen van 4 jaar geleden. :Y
Absoluut O+
  vrijdag 16 januari 2026 @ 17:48:50 #148
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219850477
Herinnering in mijn agenda gezet voor morgen.

Hup Bruna *O*
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 19:05:31 #149
284411 crew  heywoodu
pi_219851222
Nou, dit is ook weer een 'beetje' toeval:

Bruna start morgen in Italië om 09:55.15 in de sprint. Dat is welgeteld 15 seconden na Jaque's starttijd op de 10km in Zwitserland :o
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 19:22:01 #150
284411 crew  heywoodu
pi_219851434
Morgen op de banken voor Rosie Fordham met de race van haar leven in Zwitserland.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:35:51 #151
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219851598
Hoe is dat financieel eigenlijk geregeld?

Al dat vele gereis over de halve wereld in korte tijd loopt natuurlijk al snel flink in de papieren.

Wordt dat betaald vanuit de/een bond, een club, of is alles voor eigen rekening?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219852202
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:22 schreef heywoodu het volgende:
Morgen op de banken voor Rosie Fordham met de race van haar leven in Zwitserland.

En wat voor resultaat in plaats of punten heeft ze nodig.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 20:41:58 #153
284411 crew  heywoodu
pi_219852484
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En wat voor resultaat in plaats of punten heeft ze nodig.
Positie maakt niks uit, het gaat puur om de tijden. Ligt er aan wat de winnende tijd is, maar ik zou Jaque toch in elk geval wel op een dikke 2 minuten van de winnares willen zien, op zijn minst.
pi_219852507
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Positie maakt niks uit, het gaat puur om de tijden. Ligt er aan wat de winnende tijd is, maar ik zou Jaque toch in elk geval wel op een dikke 2 minuten van de winnares willen zien, op zijn minst.
Oh lol ik dacht dat ze zelf nog een resultaat nodig had om zich te plaatsen _O-
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 20:45:09 #155
284411 crew  heywoodu
pi_219852529
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe is dat financieel eigenlijk geregeld?

Al dat vele gereis over de halve wereld in korte tijd loopt natuurlijk al snel flink in de papieren.

Wordt dat betaald vanuit de/een bond, een club, of is alles voor eigen rekening?
Jaque heeft geld zat, dus voor hun is het geen probleem. Geen idee wat zij verder vanuit de bond vergoed krijgt, dat was altijd heel veel, maar is nu denk ik minder.

Bruna heeft dit seizoen eindelijk financiële steun gekregen van de bond, best een aardig bedrag en daar zijn we heel blij mee, maar dat was er half december wel grotendeels doorheen. De rest is voor onze eigen rekening, alleen de accommodatie waar we nu zitten is nog betaald door de bond (dat maakte het laatste restje van hun budget voor Bruna precies op).
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 20:45:50 #156
284411 crew  heywoodu
pi_219852538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Oh lol ik dacht dat ze zelf nog een resultaat nodig had om zich te plaatsen _O-
Fordham? Neuh, die is met grote afstand de beste Australische, nota bene 13e in de 10k vrij in de World Cup in Davos vorige maand :P

Zo'n race wil ik morgen van haar zien.
pi_219852555
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Fordham? Neuh, die is met grote afstand de beste Australische, nota bene 13e in de 10k vrij in de World Cup in Davos vorige maand :P
Ja ik volg het toplanglaufen toch iets minder dit seizoen :o
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 20:52:07 #158
284411 crew  heywoodu
pi_219852611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ja ik volg het toplanglaufen toch iets minder dit seizoen :o
Vorig jaar zelfs zilver op het WK U23 _O_

Fordham is geweldig, ik hoop dat ze mijn vertrouwen morgen waar kan maken :9
pi_219852626
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Vorig jaar zelfs zilver op het WK U23 _O_

Fordham is geweldig, ik hoop dat ze mijn vertrouwen morgen waar kan maken :9
Haha, en als het niet heel goed is moet het toch vooral weer heel slecht zijn voor de punten _O-
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 20:58:11 #160
284411 crew  heywoodu
pi_219852668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:53 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Haha, en als het niet heel goed is moet het toch vooral weer heel slecht zijn voor de punten _O-
Ja, graag winnen met een toptijd en anders 6e of slechter :D

Ik heb wat hoop op Siri Wigger, met haar matige punten maar hele goede vorm (top-10 in Seefeld op de 20km vrij massastart zondag).

Kan natuurlijk niet mee posten want ik sta in Falcade langs het parcours morgen, maar deze is het makkelijkst om te onthouden: het liefst meer dan één van de laatste 5 starters niét in de top-5, en Jaque het liefst wel op minstens 2,5 minuten van de winnares :P
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 21:00:11 #161
284411 crew  heywoodu
pi_219852687
Overigens vroeg de bond net of Bruna morgen een filmpje op kan sturen om iedereen te bedanken, wat ze dan gebruiken voor de aankondiging maandag als het voor haar goed uitpakt. Gelukkig accepteerden ze het voorstel om dat indien nodig zondag na Jaque's wedstrijd te doen, morgen al zoiets opnemen is wel echt de goden verzoeken :D
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:04:28 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219852742
quote:

[..]
Jaque heeft geld zat, dus voor hun is het geen probleem. Geen idee wat zij verder vanuit de bond vergoed krijgt, dat was altijd heel veel, maar is nu denk ik minder.

Bruna heeft dit seizoen eindelijk financiële steun gekregen van de bond, best een aardig bedrag en daar zijn we heel blij mee, maar dat was er half december wel grotendeels doorheen. De rest is voor onze eigen rekening, alleen de accommodatie waar we nu zitten is nog betaald door de bond (dat maakte het laatste restje van hun budget voor Bruna precies op).
Thanks.

Hopelijk betaalt ( :7) het zich straks uit op de Spelen :Y
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:20:11 #163
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219852988
quote:

[..]

Als Bruna zich plaatst, is er dan nog behoefte aan extra financiële steun? Komt er dan een crowdfundingsactie? O-)
pi_219853004
quote:

[..]
Dit is geil.
U MAD?
pi_219853020
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:20 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Als Bruna zich plaatst, is er dan nog behoefte aan extra financiële steun? Komt er dan een crowdfundingsactie? O-)
Als er mensen hier ¤500 storten om een forum draaiende te houden waar je nooit terugkoppeling op krijgt dan moeten we toch ook wel ¤1000 voor Bruna kunnen verzamelen of niet.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 21:37:33 #166
284411 crew  heywoodu
pi_219853199
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:20 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dat is gelukkig niet meer nodig, en ik zou het echt niet vragen voor 'de lol', dit topic openen destijds had al wat aandringen nodig :P

Als ze zich plaatst hebben we eigenlijk nog twee kostenposten: de huurauto (die hebben we al tot en met het eind van de Spelen), en de benzine voor de reis naar en van Italië, de bond en het NOC gaan daar niet bij helpen. Maar goed, dat kunnen we zeker nog wel aan gelukkig :)
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:58:02 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219853469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Als er mensen hier ¤500 storten om een forum draaiende te houden waar je nooit terugkoppeling op krijgt dan moeten we toch ook wel ¤1000 voor Bruna kunnen verzamelen of niet.
@Dr_Flash lees je mee!!!!
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:07:35 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219853571
Een sponsor voorstel bij de Primera is bij voorbaat kansloos iig :P
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:10:17 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219853596
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:58 schreef Szura het volgende:

[..]
@:dr_flash lees je mee!!!!
Ja hoor. Doe je ff normaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 januari 2026 @ 22:13:47 #170
284411 crew  heywoodu
pi_219853642
Ik ben al lang blij als morgen om deze tijd de boel nog niet beslist is :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 07:20:33 #171
284411 crew  heywoodu
pi_219854983
Goed, misschien wel de grootste zenuwendag van allemaal.

Live timing voor Jaque's wedstrijd:
https://my.raceresult.com/378921/live

En niet zo belangrijk, maar voor de vorm ook even die van Bruna's wedstrijd:
https://live.fis-ski.com/cc-3120/results-pda.htm

Een en ander hangt een beetje van de top-5 en de winnende tijd af, maar vuistregel voor Jaque's wedstrijd is ongeveer dit: minder dan 2,5 minuut achterstand en het wordt mogelijk erg vervelend, meer dan dat en we overleven de dag wel en bij meer dan 3,5 minuut achterstand verandert er helemaal niks (tussen de 2,5 en 3,5 zou ze het niet in één keer afmaken, maar kan ze het zichzelf voor morgen wat makkelijker maken).

Ik gebruik al een hele tijd een door ChatGPT gemaakte webapp om de boel steeds snel te berekenen, is in principe heel makkelijk in gebruik. Even kijken of het zo werkt om te delen voor de liefhebber die straks niks te doen heeft:
https://generic-fit-j67w.pagedrop.io

Laat het voor vandaag op Intervalstart staan, dan de winnende tijd (minuten:seconden.tienden/honderdsten), dan de penalty (laagst mogelijke vandaag is 82.54, dus daar reken ik mee want ik reken het liefst met het meest negatieve scenario) en dan de tijd van degene waar je de punten van wilt berekenen :P

Onder de grofweg 134,5 punten en het is in één klap omgedraaid en klaar, tussen 134,5 en pak 'm beet 150 en het wordt morgen erg spannend, boven 170 en we halen redelijk opgelucht adem voor vandaag.
pi_219855059
Go Bruna *O*
Spoilers!
  zaterdag 17 januari 2026 @ 07:56:31 #173
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219855073
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is gelukkig niet meer nodig, en ik zou het echt niet vragen voor 'de lol', dit topic openen destijds had al wat aandringen nodig :P
Dat is fijn! Snap ik hoor, zou ik ook hebben als het mezelf zou treffen.

quote:
Als ze zich plaatst hebben we eigenlijk nog twee kostenposten: de huurauto (die hebben we al tot en met het eind van de Spelen), en de benzine voor de reis naar en van Italië, de bond en het NOC gaan daar niet bij helpen. Maar goed, dat kunnen we zeker nog wel aan gelukkig :)
Oh dat valt gelukkig mee, al is de benzine weer lekker prijzig tegenwoordig :+
Mocht er toch iets van een bijdrage welkom zijn, dan zou ik met liefde doneren (en denk meer users hier).
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 januari 2026 @ 08:03:39 #174
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219855094
Succes *G*
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:01:38 #175
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219855634
Bruna is binnen in 4:55.42. 23 seconden achter de huidige nummer 1.
pi_219855639
Jacque is bijna bij het tussenpunt. Spannend!
pi_219855650
+36 seconden voor Jacque maar de beste moeten nog langs komen

edit: inmiddels +46 seconden en als ik het goed zie is deze split na 3,3k maar dat is wat onduidelijk
edit2: Vriendin van de show Rosie Fordham voor de win met 8:26 waarmee Jacque +1:02 noteert bij het eerste tussenpunt
pi_219855667
1:02 achterstand bij het eerste tussenpunt nu iedereen erdoor is.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:09:21 #179
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219855669
Meer dan een minuut nu
pi_219855681
De overige tussenpunten komen bij mij nog niet door, bij jullie?
pi_219855686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
De overige tussenpunten komen bij mij nog niet door, bij jullie?
Split 2 begint nu binnen te komen bij mij
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 10:13:57 #182
269689 crew  Viv
pi_219855693
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Split 2 begint nu binnen te komen bij mij
Maar na de top 3 lijkt het te stoppen, bij jou niet?

Edit: oh, nu meer resultaten, zat gewoon een groter gat tussen *O*
pi_219855697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Maar na de top 3 lijkt het te stoppen, bij jou niet?
inmiddels 7 tijden bij TP2
pi_219855703
Jacque bij punt 2 +1:08.06 (en al meer)
pi_219855705
Tussen TP 1 en 2 weer ruim een halve minuut erbij verloren op de snelste tussentijd tot nu toe maar de beteren volgen dus nog
pi_219855709
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:15 schreef Bruce117 het volgende:
Jacque bij punt 2 +1:08.06
inmiddels al ruim 1:30 en de Australische volgt nog
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 10:16:50 #187
269689 crew  Viv
pi_219855720
2 minuten plus al achter op Fordham bij split 2
pi_219855721
2:09.5 achter Fordham
pi_219855722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:16 schreef Viv het volgende:
Wat spannend dit!!
+2:10 bij het tweede punt. Dit gaat de goede kant op
pi_219855733
Maar toch wel indrukwekkend dat op de Duitse na de rest gewoon ongeveer 25 jaar jonger is.
pi_219855734
van 1:01.7 naar 2:09.5 dus er zit ook nog licht verval op het verlies lijkt het
pi_219855741
eerste atlete is gefinisht dus we weten het binnen 5-10 minuten
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:21:07 #194
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219855742
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:19 schreef Faraday01 het volgende:
van 1:01.7 naar 2:09.5 dus er zit ook nog licht verval op het verlies lijkt het
Dus ca 3:20 bij de finish als dat zich zo doorzet.
pi_219855751
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dus ca 3:20 bij de finish als dat zich zo doorzet.
Dat zou dan hoogstens volgens de info van @heywoodu een kleine verbetering zijn maar het is natuurlijk afhankelijk van de onnavolgbare puntentelling over de top 5 en de achterstand dus we moeten wachten tot de uitslag of bericht van heywoodu
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:25:24 #196
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219855771
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zou dan hoogstens volgens de info van @:heywoodu een kleine verbetering zijn maar het is natuurlijk afhankelijk van de onnavolgbare puntentelling over de top 5 en de achterstand dus we moeten wachten tot de uitslag of bericht van heywoodu
I know! Ik ging gewoon uit van een lineair verval. Hoop uiteraard dat het meer is.
pi_219855781

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-01-2026 10:44:57 ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:26:25 #198
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219855782
Binnen in 29:30.4
pi_219855784
3:01 minuten achterstand bij de finish. Oei dus toch een verbetering in de zone die mogelijk voor morgen wat kan betekenen
pi_219855785
3 minuten op Fordham (die gaat winnen). Zonder haar was het misschien wel problematisch geworden.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:27:24 #201
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219855786
Verschil 3:01 met Fordham.
pi_219855790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:26 schreef Faraday01 het volgende:
3:01 minuten achterstand bij de finish. Oei dus toch een verbetering in de zone die mogelijk voor morgen wat kan betekenen
Maar dan moet ze wel opeens op klassieke stijl gaan presteren (of heel snel ergens anders naartoe reizen).
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 10:28:18 #203
269689 crew  Viv
pi_219855793
Die Steiner lijkt uitgestapt? De rest is binnen
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 10:30:05 #204
269689 crew  Viv
pi_219855803
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:28 schreef Viv het volgende:
Die Steiner lijkt uitgestapt? De rest is binnen
Ah, inmiddels toch gefinished. Misschien dat ze bij het voorlaatste meetpunt niet gemeten werd
pi_219855813
Ik wacht de berichten van Heywood met spanning af om te zien of we blij kunnen zijn over dit resultaat van Jaque. Onnavolgbare puntentelling.
pi_219855821
minimaal 173.67 punten volgens het meest negatieve scenario als het tooltje van Heywoodu klopt en dat is geen top-5 klassering voor haar dus er verandert helemaal niets, buiten dat ze nu nog maar 1 kans over heeft.

Morgen heeft ze 134,23 nodig.

en er mag een bloemetje naar Fordham gestuurd worden.
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 10:39:16 #207
269689 crew  Viv
pi_219855834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik wacht de berichten van Heywood met spanning af om te zien of we blij kunnen zijn over dit resultaat van Jaque. Onnavolgbare puntentelling.
Ik ben voorzichtig positief gezien zijn eerdere bericht:
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 07:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een en ander hangt een beetje van de top-5 en de winnende tijd af, maar vuistregel voor Jaque's wedstrijd is ongeveer dit: minder dan 2,5 minuut achterstand en het wordt mogelijk erg vervelend, meer dan dat en we overleven de dag wel en bij meer dan 3,5 minuut achterstand verandert er helemaal niks (tussen de 2,5 en 3,5 zou ze het niet in één keer afmaken, maar kan ze het zichzelf voor morgen wat makkelijker maken).

[..]

Onder de grofweg 134,5 punten en het is in één klap omgedraaid en klaar, tussen 134,5 en pak 'm beet 150 en het wordt morgen erg spannend, boven 170 en we halen redelijk opgelucht adem voor vandaag.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 10:39:54 #208
284411 crew  heywoodu
pi_219855838

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 10:45:28 #209
284411 crew  heywoodu
pi_219855851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:30 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, inmiddels toch gefinished. Misschien dat ze bij het voorlaatste meetpunt niet gemeten werd
Meetpunten waren raar, de derde tussentijd was tevens de laatste en dat was dan 20 seconden voor de finish ofzo.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 10:50:36 #210
284411 crew  heywoodu
pi_219855871
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
minimaal 173.67 punten volgens het meest negatieve scenario als het tooltje van Heywoodu klopt en dat is geen top-5 klassering voor haar dus er verandert helemaal niets, buiten dat ze nu nog maar 1 kans over heeft.

Morgen heeft ze 134,23 nodig.

en er mag een bloemetje naar Fordham gestuurd worden.
Dat klopt met de perfecte penalty inderdaad, maar Steiner viel (zwaar) tegen en zo ging de penalty naar 91,44 als ik me niet vergis. Daarmee kom ik uit op 182,66 punten, wat helemaal niks veranderd en waarmee ze inderdaad nog steeds 134,23 nodig heeft morgen.

Man man man, na Bruna's finish stonden we natuurlijk alleen naar de tijden te kijken en ze viel daar bijna flauw en stond nog nét niet over te geven (en dat kwam niet door haar eigen wedstrijd), níet te doen :o

Nu even ademhalen en dit een beetje laten bezinken, en ondertussen afwachten op een startlijst voor morgen waar dan ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 10:54:18 #211
284411 crew  heywoodu
pi_219855897
Oh ja, en Bruna had zelf natuurlijk ook een wedstrijd, hoewel dat ons vrij weinig kon schelen _O-

Beste niet-Italiaanse, dus ook allebei de Argentijnse dames verslagen wat prima is, en daarmee als 11e naar de halve finales. Gisteren werd op de team captains meeting gezegd dat de halve finales vanaf 12:45u zijn, dus we zijn eerst even lekker naar het appartement gegaan om bij te komen, tijd zat (we zitten op één Whole Lotta Rosie van het parcours af).
pi_219855912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, en Bruna had zelf natuurlijk ook een wedstrijd, hoewel dat ons vrij weinig kon schelen _O-

Beste niet-Italiaanse, dus ook allebei de Argentijnse dames verslagen wat prima is, en daarmee als 11e naar de halve finales. Gisteren werd op de team captains meeting gezegd dat de halve finales vanaf 12:45u zijn, dus we zijn eerst even lekker naar het appartement gegaan om bij te komen, tijd zat (we zitten op één Whole Lotta Rosie van het parcours af).
Heeft ze nog wel een beetje plezier in haar eigen wedstrijden? Want dat is neem ik aan waarom ze er ooit mee begonnen is...

Zo'n vervelend kwalificatiesysteem waarin je totaal afhankelijk bent van prestaties van iemand anders in een totaal andere wedstrijd, lijkt me inderdaad zenuwslopend.

En in elk geval leuk dat Bruna nu de halve finale heeft gehaald.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 11:01:41 #213
284411 crew  heywoodu
pi_219855923
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heeft ze nog wel een beetje plezier in haar eigen wedstrijden? Want dat is neem ik aan waarom ze er ooit mee begonnen is...

Zo'n vervelend kwalificatiesysteem waarin je totaal afhankelijk bent van prestaties van iemand anders in een totaal andere wedstrijd, lijkt me inderdaad zenuwslopend.

En in elk geval leuk dat Bruna nu de halve finale heeft gehaald.
Vandaag is het meer zenuwen dan plezier, dat sowieso. Verder vindt ze het nog wel leuk hoor, alleen zo'n heel kwalificatieproces is gewoon mentaal en fysiek ongelooflijk slopend en dan komen er zeker wel genoeg momenten dat de lol er ook wel even af is :P

Maar goed, dat is nog niet zo ver dat ze de handdoek heeft geworpen, gelukkig, en de kwalificatie zit er voor haar ook gewoon op nu. 10km klassiek morgen kan sowieso niks veranderen, het enige is dat we nog maximaal één wedstrijd van Jaque moeten overleven.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:23:32 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219856013
Voorzichtig juichje alvast *O*
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:24:18 #215
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219856019
Dus we kunnen al JUICHEN langs de lijn?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 11:36:56 #216
284411 crew  heywoodu
pi_219856058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:24 schreef Szura het volgende:
Dus we kunnen al JUICHEN langs de lijn?
[ afbeelding ]
Nooouuuu, voorzichtig :P

Ze staat vooralsnog nergens op de inschrijflijsten voor morgen en als ze morgen niet racet is het gedaan, maar ik wacht nog even voor er een 71e konijn uit een hoge hoed getrokken wordt ergens :+

Als we vanavond van alles startlijsten hebben en ze staat er nergens op, dan kan er zo langzamerhand wel gevierd worden....maar dan nóg durf ik dat niet echt tot we ook resultaten hebben van morgen :')
pi_219856179
Wat in elk geval duidelijk is: zo'n slopend systeem zorgt er niet voor dat de atleten die nu nog niet zeker zijn van een plekje over 20 dagen in topvorm zijn, lijkt me. Dat besef je je ook niet altijd bij de OS: dat de kwalificatie soms tot het laatste moment spannend was en het halen van de OS eigenlijk al een enorme prestatie en enorm vermoeiend is geweest, waardoor de topvorm misschien al wel weg is bij de start van de Spelen. Alleen al die reisschema's bekijkt, naast de energie die de zenuwen en het misschien bijbehorende slechtere slapen zullen kosten.

Maar voor nu vooral: hup Bruna! Ga er voor in die halve finale die geen druk van kwalificeren heeft!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 12:00:38 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219856188
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nooouuuu, voorzichtig :P

Ze staat vooralsnog nergens op de inschrijflijsten voor morgen en als ze morgen niet racet is het gedaan, maar ik wacht nog even voor er een 71e konijn uit een hoge hoed getrokken wordt ergens :+

Als we vanavond van alles startlijsten hebben en ze staat er nergens op, dan kan er zo langzamerhand wel gevierd worden....maar dan nóg durf ik dat niet echt tot we ook resultaten hebben van morgen :')
De oranje ballon mag vanavond dus wel voorzichtig gevuld worden ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 13:21:47 #219
284411 crew  heywoodu
pi_219856898
Vierdes in de halve finale, cool :D

Wel einde dag daarmee :+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 17:48:52 #220
284411 crew  heywoodu
pi_219858611
Startlijst voor de 10k klassiek massastart morgen in Zwitserland. Check wie er niet op staat:
https://www.protiming.ch/(...)eretsMAssenstart.pdf
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 18:03:32 #221
269689 crew  Viv
pi_219858750
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Startlijst voor de 10k klassiek massastart morgen in Zwitserland. Check wie er niet op staat:
:o
Is het dan klaar nu?
pi_219858839
Ik geloof het pas als Jacque niet opeens op de startlijst van de OS staat :+
pi_219858866
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Hebben de dames op dit moment eigenlijk nog contact via de app of is het deze dagen te stressvol daarvoor?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:17:57 #224
284411 crew  heywoodu
pi_219858882
Ik durf nooit te vroeg te juichen, maar ze lijkt publiekelijk de handdoek geworpen te hebben....

https://www.instagram.com(...)MXFhZHRrcGs3cmtiNg==
pi_219858935
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:17 schreef heywoodu het volgende:
Ik durf nooit te vroeg te juichen, maar ze lijkt publiekelijk de handdoek geworpen te hebben....

Matige tweede alinea en matige reactie in de comments, lijkt nog te angelen naar een uitzondering ofzo, met dat opnoemen over laagste punten, beste prestatie en verantwoordelijk voor het behalen van het tweede ticket

[ Bericht 4% gewijzigd door Wienerschnitzels op 17-01-2026 18:32:45 ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:22:25 #226
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219858947
Zou toch vervelend zijn als iemand een Cobra (vuurwerk of de slang) aan haar voet vastbindt O-)
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:33:26 #227
284411 crew  heywoodu
pi_219859110
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Matige tweede alinea en matige reactie in de comments, lijkt nog te angelen naar een uitzondering ofzo, met dat opnoemen over laagste punten, beste prestatie en vernatwoordelijk voor het behalen van het tweede ticket
Ja, het komt wat respectloos over allemaal _O-

Ze heeft de laagste punten....in één van de twee disciplines. De ranglijst is een allroundranglijst en haar sprints waren nou eenmaal bij lange na niet genoeg. Niet bepaald Bruna's fout of überhaupt oneerlijk :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:34:10 #228
284411 crew  heywoodu
pi_219859123
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Zou toch vervelend zijn als iemand een Cobra (vuurwerk of de slang) aan haar voet vastbindt O-)
Dat zou wel vervelend zijn ja, ik zeg immers altijd (en meen dat) dat ik gewoon hoop dat ze gezond en wel is :+
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 18:38:17 #229
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219859172
De Braziliaanse Kjeld Nuis heeft gesproken!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:40:15 #230
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219859199
Zoals gezegd: vermoeiend figuur
Is het ook arrivederci in het Portugees?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:41:03 #231
284411 crew  heywoodu
pi_219859208
Ik hoop dat het vooral richting de criteria is op basis waarvan Duda vorig seizoen al een ticket pakte. Daar kun je immers oprecht twijfels bij hebben, want die had puur op basis van leeftijd extra wedstrijden om punten te pakken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:41:24 #232
284411 crew  heywoodu
pi_219859213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:40 schreef Szura het volgende:
Zoals gezegd: vermoeiend figuur
Is het ook arrivederci in het Portugees?
Nee, maar ciao kun je wel in beide talen prima gebruiken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:45:10 #233
284411 crew  heywoodu
pi_219859254
Overigens reageren we natuurlijk allemaal netjes niét op Jaque's post, geen zin in olie op het vuur ofzo en liever zelf de ander wel met respect behandelen ook als het andersom niet echt zo is. Als Bruna maandag aangekondigd wordt komt er wel een nette post met onder anderen dat ze allround de beste was en na een zware strijd het ticket gewonnen heeft :)
pi_219859256
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoop dat het vooral richting de criteria is op basis waarvan Duda vorig seizoen al een ticket pakte. Daar kun je immers oprecht twijfels bij hebben, want die had puur op basis van leeftijd extra wedstrijden om punten te pakken.
Jacque en Bruna naar de Spelen zou het eerlijkst zijn
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:46:07 #235
284411 crew  heywoodu
pi_219859269
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef franklop het volgende:

[..]
Jacque en Bruna naar de Spelen zou het eerlijkst zijn
Op zich wel, maar dat nu veranderen is dan weer oneerlijk naar Duda, die dit seizoen niks gedaan heeft juist omdat ze al geplaatst was :P
pi_219859290
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Op zich wel, maar dat nu veranderen is dan weer oneerlijk naar Duda, die dit seizoen niks gedaan heeft juist omdat ze al geplaatst was :P
Ik zou dan juist harder werken
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 18:49:38 #237
284411 crew  heywoodu
pi_219859319
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:48 schreef franklop het volgende:

[..]
Ik zou dan juist harder werken
Ja ik ook hoor :D

Maar achteraf veranderen is ook weer matig. Ach, de ranglijst is duidelijk :o
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 18:53:28 #238
269689 crew  Viv
pi_219859368
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Hou op schei uit. :X Dat idee alleen al doet me denken aan de aanval op kunstschaatser Nancy Kerrigan:

quote:
On January 6, 1994, Nancy Kerrigan, an American figure skater, was struck on the lower right thigh with a baton by assailant Shane Stant
quote:
The attack was planned by Jeff Gillooly, the ex-husband of fellow American figure skater Tonya Harding
quote:
The attack was intended to prevent Kerrigan from taking part in the ongoing 1994 United States Figure Skating Championships and the forthcoming Winter Olympics, thus increasing the prospects of Harding in both figure skating events.
https://en.wikipedia.org/wiki/Assault_of_Nancy_Kerrigan
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:55:17 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219859395
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Hou op schei uit. :X Dat idee alleen al doet me denken aan de aanval op kunstschaatser Nancy Kerrigan:
[..]
[..]
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)annen-op-ploeggenoot

Dit had je ook nog :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 19:14:03 #240
284411 crew  heywoodu
pi_219859646
quote:
Voor de goede orde: dit soort shit gaan we niet doen en zie ik gelukkig ook Jaque natuurlijk niet doen :D
pi_219859668
We gaan er vanuit dat het goed komt en de bond gewoon volgens de criteria aan wijst. Hoe zien de komende weken er dan uit @heywoodu?
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:31:42 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219859892
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:53 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Dat was natuurlijk als grap bedoeld :Y

Bizar dat er blijkbaar figuren zijn die wel zover willen, en kunnen, gaan 8)7 :{w

Ronduit ziek :r
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 19:32:04 #243
284411 crew  heywoodu
pi_219859900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan er vanuit dat het goed komt en de bond gewoon volgens de criteria aan wijst. Hoe zien de komende weken er dan uit @:heywoodu?
Dat zou dan maandag om 14:00u onze tijd bekend worden, dan doet de bond een live aankondiging (vorige keer was dat via Instagram, zullen we indien het zo is morgen nog wel horen).

Om te beginnen gaat haar telefoon maandag dan bijna exploderen, dat was vier jaar geleden ook níet normaal wat er allemaal binnen kwam aan berichten van uiteraard familie en vrienden, maar ook interviews en noem maar op (BBC volgt haar al een paar weken zelfs).

De dagen daarna denk ik veel telefoontjes ook met de bond en/of het NOC over logistieke zaken, zoals een workshop over wat er allemaal van je verwacht wordt op en rond de Spelen. Er loopt al iets om te kijken of zij met mij en haar ouders naar het 'Casa Brasil' in Milaan kan een dagje, zulk soort dingen ook.

Ondertussen gewoon door blijven trainen om fit te blijven en dan komen over minder dan twee weken haar ouders al naar Nederland en gaan we - als ik me niet vergis - op 1 februari naar ons appartement in Italië (waar we morgen goddank de grote skitas al af mogen geven, dan hoeft die in de auto niet mee en zitten haar ouders niet totáál opgevouwen achterin).

Ik vermoed dat ze daar op de 4e opgehaald wordt om naar het olympisch verblijf te gaan. Dat zou door alleen een olympische taxi gebeuren (met dus alleen een chauffeur verder), maar na het taxitrauma van vier jaar geleden is de bond er gelukkig mee akkoord dat de manager van de bond mee gaat om haar op te halen zodat ze wat meer op haar gemak zit, dat is wel erg fijn.

Er komt ongetwijfeld nog van alles tussendoor, maar dat schiet er nu even binnen allemaal :+
pi_219859942
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Voor de goede orde: dit soort shit gaan we niet doen en zie ik gelukkig ook Jaque natuurlijk niet doen :D
Het is natuurlijk altijd lastig als een team/landgenoot je grote concurrent is. Dan blijft het waarschijnlijk iedereen voor zichzelf.
Album top 100 2024
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:34:52 #245
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219859949
Grappig wel, ik heb werkelijk helemaal niets met sport, niet om te doen en al helemaal niet om te kijken :D

Maar omdat het hier toch gaat om de partner van iemand die je 'kent' (zij het slechts virtueel), volg ik dit toch op de voet :D
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 januari 2026 @ 19:38:09 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219860004
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:17 schreef heywoodu het volgende:

Kan t niet zien, wat word er gezegd?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219860016
Na het OKT en dit topic kunnen de OS alleen maar tegenvallen, wat een spanning.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_219860017
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan er vanuit dat het goed komt en de bond gewoon volgens de criteria aan wijst. Hoe zien de komende weken er dan uit @:heywoodu?
pi_219860040
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef Madhouse11 het volgende:
Na het OKT en dit topic kunnen de OS alleen maar tegenvallen, wat een spanning.
We gaan haar hier tijdens de Spelen ook gewoon volgen toch?
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 19:43:23 #250
284411 crew  heywoodu
pi_219860086
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:34 schreef Felagund het volgende:

[..]
Het is natuurlijk altijd lastig als een team/landgenoot je grote concurrent is. Dan blijft het waarschijnlijk iedereen voor zichzelf.
Is het ook en dat is in andere landen ook zo. Gisteren kwam de Roemeense Delia Reit hier ineens binnen (die zit in het hotel aan de andere kant van de straat) om Bruna gedag te zeggen en even bij te praten, die heeft net zo'n strijd achter de rug met de ene andere Roemeense van dat niveau. In december flink ziek en daardoor eigenlijk kansloos, maar op tijd hersteld en vorige week in Seefeld definitief het ticket tóch gepakt. Vinden wij tof, want we vinden Delia leuk, maar voor die ander natuurlijk superzuur.
pi_219860092
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:40 schreef Felagund het volgende:

[..]
Heywoodu gaat als adoptie Braziliaan helemaal los voor alle goddelijke kanaries :9
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 19:48:36 #252
284411 crew  heywoodu
pi_219860240
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heywoodu gaat als adoptie Braziliaan helemaal los voor alle goddelijke kanaries :9
Alle?
pi_219860277
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Alle?
Alle deelnemende tenminste

Je claimt dit al 8 jaar of zo :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 januari 2026 @ 19:51:26 #254
284411 crew  heywoodu
pi_219860307
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Alle deelnemende tenminste

Je claimt dit al 8 jaar of zo :D
Nou, vooruit, daar heb je wel gelijk in :+
pi_219860388
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou, vooruit, daar heb je wel gelijk in :+
Keihard juichen voor Duda
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 20:32:11 #256
269689 crew  Viv
pi_219860790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef Ynske het volgende:

[..]
Kan t niet zien, wat word er gezegd?
Dit is Jaque's bericht op Instagram volgens Google Translate:
quote:
Hi everyone. I know many of you will ask, so here it goes...

Despite having the lowest FIS points on both the Olympic and International Federation lists, I didn't qualify for Milano-Cortina 2026 based on Brazil's internal criteria...

I really wanted to end my career at the 2026 Olympics. That would have been 9 Olympic appearances, another historic chapter, and above all, a way to continue inspiring more experienced women to keep believing.

This cycle was extremely challenging. I often questioned myself about whether I should continue. A mix of "I can still do it, I'm still strong" with the fear of judgment and what goes on behind the scenes (women can relate?).
But I decided to follow this ideal: I can and I want to. I left my comfort zone and faced it.

I was lucky to have incredible people by my side: Yan Cintra @yancintraa, Dr. Tamires @dra.tamivieira, Henrique Furtado @henriqueperesfurtado and Giulia Melli @giuliamellinutri. More than a multidisciplinary team, they were people with huge hearts, supporting me as an athlete and as a human being, through thick and thin. What a privilege to experience this. My deepest gratitude, from the bottom of my heart 🙏

This week I competed in Norway and had an incredible race, precisely in the country where cross-country skiing is the number 1 sport. I was interviewed live before the start and explained that I was still in the Olympic race.

After the race, based on my performance that day, they were sure I had qualified… but I hadn't.

Our family made a huge sacrifice. A special thank you to my mother, Angela, who took care of my family while I was traveling 💙
Ian and Jade, my children, I hope that, even returning empty-handed, you will keep this example: never give up and fight until the end 🙏
I remain deeply passionate about the sport and I end this cycle fulfilled and complete, certain that I left everything I could on the track, fought hard, and contributed to national sport.

We closed this cycle with:
• best FIS points result in the Olympic race
• lowest average in the FIS and Olympic lists
• only 10 points from Criterion A (150 FIS points)
• manager of the opening of Brazil's basic Olympic quota
And all this at 50 years old.
Life goes on. I am immensely grateful to everyone who cheered for me. A very special thank you to my other half, Guido Visser, who taught me to ski and was by my side throughout this journey. Without you, none of this would have shone. How many adventures we lived and what a beautiful story we built together — and there are many more to come 💙
Now it's time to go home, allow a few days to close this cycle, one step at a time.
But, above all, gratitude to God for so much 🙏
22 years living Olympic cycles.
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 20:36:12 #257
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219860845
Ik hoop dat er nog een derde ticket komt en dat Zjak ook mag. :Y Zolang Bruna maar dat tweede ticket krijgt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219861397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:40 schreef Felagund het volgende:

[..]
Natuurlijk, ik heb niet voor niets een Braziliaanse vlag gescoord via mijn half-Braziliaanse schoondochter ^O^
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_219865448
Geen verrassende start meer ergens vandaag?
  zondag 18 januari 2026 @ 12:21:52 #260
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219865482
Bruna finisht de 10 k in Falcade op 4:35 achter de winnaar. Ze is de eerste niet Italiaanse.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 januari 2026 @ 13:12:33 #261
284411 crew  heywoodu
pi_219865773
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:21 schreef Starflyer het volgende:
Bruna finisht de 10 k in Falcade op 4:35 achter de winnaar. Ze is de eerste niet Italiaanse.
Waarmee ik zo snel even uit ben gekomen op 183 punten en haar op één na beste distanceresultaat ooit :o
  zondag 18 januari 2026 @ 13:24:27 #262
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219865857
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Waarmee ik zo snel even uit ben gekomen op 183 punten en haar op één na beste distanceresultaat ooit :o
Bevrijd, dit wordt podium volgende maand!
pi_219866006
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mondjes snoeren dus :9

Jacque niet meer op een startlijst gezien?
  Manager PR/Moderator zondag 18 januari 2026 @ 14:34:58 #264
269689 crew  Viv
pi_219866323
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Om te beginnen gaat haar telefoon maandag dan bijna exploderen, dat was vier jaar geleden ook níet normaal wat er allemaal binnen kwam aan berichten van uiteraard familie en vrienden, maar ook interviews en noem maar op (BBC volgt haar al een paar weken zelfs).

Misschien dat SVT ook een vervolg wil schrijven op dit stuk van februari 2025? O+

quote:
“I want to be an Olympian, and that's how it's going to be,” she says.
https://www.svt.se/sport/(...)nu-satsar-hon-mot-os
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 00:40:57 #265
284411 crew  heywoodu
pi_219872482
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 14:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Misschien dat SVT ook een vervolg wil schrijven op dit stuk van februari 2025? O+
[..]
https://www.svt.se/sport/(...)nu-satsar-hon-mot-os
Ik denk dat er morgen wel wat van zulke verzoekjes gaan komen :D

Morgenavond staat er al een soort live persding gepland met haar en Pat Burgener, Zwitserse snowboarder die over is gestapt naar Brazilië.
  maandag 19 januari 2026 @ 05:33:31 #266
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219872644
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zou dan maandag om 14:00u onze tijd bekend worden, dan doet de bond een live aankondiging (vorige keer was dat via Instagram, zullen we indien het zo is morgen nog wel horen).

Succes met de laatste spannende uren!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 06:22:39 #267
284411 crew  heywoodu
pi_219872664
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 05:33 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Succes met de laatste spannende uren!
Komt goed! Eerst nog even de laatste 5 uur naar huis rijden en dan gaan we er thuis eens goed voor zitten vanmiddag :D
  maandag 19 januari 2026 @ 06:31:25 #268
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219872672
Wel thuis @heywoodu & Bruna. Hopelijk vanmiddag dan eindelijk het definitieve juichmoment na deze ongelofelijke reis, met heel FOK! SPT aan jullie zijde :D _O_
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 07:15:58 #269
284411 crew  heywoodu
pi_219873636

De pagina om vanaf vanmiddag in de gaten te houden voor Jacque. Hoewel we juichen voor Bruna, hopen we ook dat Jacque alsnog een ticket kan bemachtigen
pi_219873679
Vandaag wordt een mooie dag ^O^
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:01:40 #272
284411 crew  heywoodu
pi_219874983
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag wordt een mooie dag ^O^
Verzamelen bij mijn ouders thuis zo, mijn vader heeft een fles champagne die hij al de nodige jaren heeft staan alvast eens uit de kast getrokken :D :'( :D
pi_219874987
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Verzamelen bij mijn ouders thuis zo, mijn vader heeft een fles champagne die hij al de nodige jaren heeft staan alvast eens uit de kast getrokken :D :'( :D
B:)B veel plezier, weten jullie al hoe laat de officiële aankondiging van de bond komt?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:04:21 #274
284411 crew  heywoodu
pi_219875001
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
B:)B veel plezier, weten jullie al hoe laat de officiële aankondiging van de bond komt?
14:00, live op hun Instagram als het goed is! Dat is @brasilnaneve
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:05:11 #275
284411 crew  heywoodu
pi_219875003
Het wordt overigens ook wel in één klap een stuk meer 'echt' als je (gisteren) langs...jawel, het n volle voorbereiding zijnde olympisch langlaufstadion rijdt, damn :D :o :'(
pi_219875015
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
14:00, live op hun Instagram als het goed is! Dat is @:brasilnaneve
Nog 2 uurtjes in klein gezelschap genieten en dan barst het mediacircus los :9
  Manager PR/Moderator maandag 19 januari 2026 @ 12:15:50 #277
269689 crew  Viv
pi_219875078
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat leuk! Heel veel plezier daar! O+
pi_219875089
*O*

We gaan het volgen om 2u.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:17:44 #279
284411 crew  heywoodu
pi_219875096
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Nog 2 uurtjes in klein gezelschap genieten en dan barst het mediacircus los :9
Als het verkeer een beetje tegen zit is er zo een journalist eerder bij mijn ouders dan wij _O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:23:25 #280
284411 crew  heywoodu
pi_219875131
Ingehaald door een auto van Omroep Gelderland, oei. We moeten haast maken.
pi_219875141
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:23 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou lekker rustig blijven rijden
  maandag 19 januari 2026 @ 12:26:45 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219875152
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:23 schreef heywoodu het volgende:
Binnen +2.30 minuten blijven!!!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:26:50 #283
284411 crew  heywoodu
pi_219875155
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:24 schreef franklop het volgende:

[..]
Ik zou lekker rustig blijven rijden
Ja hoor, Bruna is achter het stuur gelukkig de rust zelve :+
pi_219875282
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja hoor, Bruna is achter het stuur gelukkig de rust zelve :+
Moet jij haar niet gewoon lekker rondrijden! ;)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 12:39:31 #285
284411 crew  heywoodu
pi_219875386
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:34 schreef franklop het volgende:

[..]
Moet jij haar niet gewoon lekker rondrijden! ;)
Ik vind rijden helemaal kut en zij vindt het juist heel leuk, dus nee :D
pi_219875454
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vind rijden helemaal kut en zij vindt het juist heel leuk, dus nee :D
Passenger princess :P
  maandag 19 januari 2026 @ 12:49:05 #287
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219875552
quote:

[..]
Alarm is gezet, hopelijk kan ik het ook zonder Instagram zien.
pi_219876502
quote:

[..]
Is er al een aankondiging geplaatst?
(ik heb helaas geen toegang to Instagram op het werk)
pi_219876512
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:03 schreef simonblue het volgende:

[..]
Ik zie nog niets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219876516
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:03 schreef simonblue het volgende:

[..]
Pat Burgener mag naar de Spelen! (Op de snowboard, ik denk dat ze het per atleet gaan plaatsen, maar dan kan het nog wel even duren).
Album top 100 2024
pi_219876545
Oh zit naar die gepinde berichten te kijken :(
  maandag 19 januari 2026 @ 14:12:23 #292
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219876580
F5 F5
pi_219876634
:Z
pi_219876651
Die zijn eerst even een ontbijtje/koffietje aan het doen :+
  maandag 19 januari 2026 @ 14:24:19 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219876692
En?
A murky, forgotten land.
pi_219876695
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:19 schreef raptorix het volgende:
Of ze proberen contact te leggen met Nunspeet.
Album top 100 2024
  maandag 19 januari 2026 @ 14:27:25 #297
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219876711
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:19 schreef raptorix het volgende:
Of het is 14 uur Braziliaanse tijd :)
  maandag 19 januari 2026 @ 14:29:34 #298
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219876725
Of ze zijn ontvoerd door een ziedende Jaque :P
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 januari 2026 @ 14:29:35 #299
284411 crew  heywoodu
pi_219876726
Dat duurt dit lang _O-
pi_219876734
Bijna vol!
pi_219876737
Vol
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo