Ondertussen is Sanness al 20 seconden sneller halverwege dan Bergane.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
3:27 op Bergane bij de finish
Heeft weinig zin, want je moet de rest afwachtenquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
Roken er al ergens servers om de punten uit te rekenen?
F5 F5 F5quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
We wachten met spanning op de berekeningen van heywoodu.
Ik heb 10 tabbladen open gehad, één per split, om per split te kijken hoe het ging. Was lichtelijk chaotisch het afgelopen uur met een hevig bibberende en bijna hyperventilerende Bruna naast mequote:Op donderdag 15 januari 2026 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
Roken er al ergens servers om de punten uit te rekenen?
ik las bankrekeningenquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
We wachten met spanning op de berekeningen van heywoodu.
Dat is de Ingrid Paul methode.quote:
Wat zou ik in Zwitserland graag licht verrassende uitslagen zien (onder de Zwitsers) waardoor de penalty al naar de 135+ gaat (dus wat de winnaar krijgt)quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dus dit weekend 134,23 over 1 wedstrijd nodig of gemiddeld 149.44 over 2 wedstrijden. Dat zijn beide scores die ze al heel lang niet meer behaald heeft.
edit: spuitelf.
Maaruh, het voor haar verborgen houden deze dagen is dus niet gelukt?quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb 10 tabbladen open gehad, één per split, om per split te kijken hoe het ging. Was lichtelijk chaotisch het afgelopen uur met een hevig bibberende en bijna hyperventilerende Bruna naast me(en daardoor ook niet kunnen posten hier want het was om de drie seconden heen en weer klikken tussen splits en wie wel of niet in de top-5 moest eindigen, etc
)
Leek even heel krap te worden, ik kom nu uit op 164,61 punten, waarmee ze iets dichter bij het A-criterium komt (maar er nog niet is). Not great, not terrible.
Die Skiathlon op het Noorse kampioenschap zaterdag, is dat nog potentieel een optie?quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zou ik in Zwitserland graag licht verrassende uitslagen zien (onder de Zwitsers) waardoor de penalty al naar de 135+ gaat (dus wat de winnaar krijgt)
Wel bijzonder dat je met een 72e plek op een nk nog zulke goede punten kan halen,quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Grootste schrikmoment is dat ze tóch wel weer goed is. In plaats van 127 heeft ze nu aan 135 punten genoeg om het in één keer te doen. Lastig, uiteraard, maar niet volledig onmogelijk in Zwitserland. Als ze twee wedstrijden doet heeft ze gemiddeld 149,5 nodig over die twee om het te halen.
Op zich wel, maar daarom ben ik ook altijd wel blij met het puntensysteem: het hangt niet af van je positie, maar puur van je tijd. Ze had wat mij betreft prima 2e mogen worden vandaag, mits dat op 4+ minuten van de winnares wasquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je met een 72e plek op een nk nog zulke goede punten kan halen,
Eigenlijk wel. Dan moet ze een sprint neerzetten van het niveau van Bruna's beste sprint (en Bruna is gemiddeld wel 10+ seconden sneller, eigenlijk elke keer) én Bruna verslaan - want als ze Bruna's beste sprint tot nu toe evenaart en Bruna is alsnog sneller in die wedstrijd, dan schiet Jaque er natuurlijk ook niks mee op, want dan verbetert Bruna zich ook weer.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:14 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu is het totaal uitgesloten dat ze met een goede sprint ook nog in de buurt komt op het B criterium?
Skiatlon is wel echt lastig, in massastarts gaan de punten vrij hard en zeker bij zo'n lange wedstrijd gaat het dan snel. Ik gok dat ze beide wedstrijden in Zwitserland doet en indien nodig gokt op de 10k klassiek massastart zondag daar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die Skiathlon op het Noorse kampioenschap zaterdag, is dat nog potentieel een optie?
Les Diablerets en Kubalonka of Kauppi combo voor een freestyle weekend lijkt in ieder geval moeilijk voor haar qua vervoer.
Dus als het in Zwitserland dit weekend even -30 kan worden, is het geregeldquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Dan moet ze een sprint neerzetten van het niveau van Bruna's beste sprint (en Bruna is gemiddeld wel 10+ seconden sneller, eigenlijk elke keer) én Bruna verslaan - want als ze Bruna's beste sprint tot nu toe evenaart en Bruna is alsnog sneller in die wedstrijd, dan schiet Jaque er natuurlijk ook niks mee op, want dan verbetert Bruna zich ook weer.
Maar Falcade zaterdag is volgens mij nog de enige klassieke sprint op de kalender die überhaupt mee kan tellen voor de Braziliaanse ranglijst, en gisteren kwam er een geüpdate inschrijflijst van Brazilië langs in de mail, waarbij de update was dat Jaque er niet meer op staat. Dus ik ga er van uit dat ze die route wel definitief heeft afgesloten nu (logisch)
Of +10 want ze kunnen daar geen kunstsneeuw maken, maar jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus als het in Zwitserland dit weekend even -30 kan worden, is het geregeld
Dat zou wel erg saai zijn, ik wil haar gewoon morgen in Kauppi zien, dan zaterdag Zwitserland en zondag in Kubalonka allemaal met een privévliegtuig.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Skiatlon is wel echt lastig, in massastarts gaan de punten vrij hard en zeker bij zo'n lange wedstrijd gaat het dan snel. Ik gok dat ze beide wedstrijden in Zwitserland doet en indien nodig gokt op de 10k klassiek massastart zondag daar.
Drie wedstrijden nog? Doe ff niet, moest nu al bijna het noodnummer op gaan zoekenquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zou wel erg saai zijn, ik wil haar gewoon morgen in Kauppi zien, dan zaterdag Zwitserland en zondag in Kubalonka allemaal met een privévliegtuig.
In Pontresina vriest het dag en nacht maar in Les Diablerets komende dagen lichte vorst in de nacht en lichte dooi overdag. Zal er ook aan liggen of er een pak sneeuw ligt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of +10 want ze kunnen daar geen kunstsneeuw maken, maar ja
Je kunt je ook afvragen of ze niet beter wat minder kan racen om goed voorbereid aan de start te staan. Misschien beter voor Bruna dat ze zichzelf zo uit put.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitdaging blijft nog al dat gereisKnap hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen afgelopen dagen. Moet wel echt perfect op elkaar aansluiten
Van Steinkjer nu naar Les Diablerets is wel te doen helaas, zag ikquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitdaging blijft nog al dat gereisKnap hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen afgelopen dagen. Moet wel echt perfect op elkaar aansluiten
Ja, en daarom zat ik dus ook met een net iets 'andere' blik naar zo'n OKT te kijken. Het niveau is anders, want hier gaat het niet om medaillekansen, maar geloof me echt maar als ik zeg dat de spanning hetzelfde is als voor degenen op zo'n OKT die op het randje zitten van net wel/net niet naar de Spelen mogenquote:Op donderdag 15 januari 2026 12:37 schreef Hanca het volgende:
Toch bijzonder om zo een keer mee te leven met de 'achterhoede' en hoe vreemd de kwalificatie in zo'n sport eigenlijk soms gaat. In Nederland heb je altijd de sporters die moeten voldoen aan de NOC eis, meestal top 8 in een wereldbeker oid. Dan krijg je dit dus nooit echt mee.
Hoe is Bruna eronder? Positieve is dat het nu bijna voorbij is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Drie wedstrijden nog? Doe ff niet, moest nu al bijna het noodnummer op gaan zoeken
Nee, dat is volgende week. Maandag en dinsdag hebben NOC's de tijd om hun verdiende startbewijzen (al dan niet deels) te accepteren, woensdag en donderdag is dan de reallocatie, waarbij NOC's steeds 12 uur de tijd hebben om te accepteren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:50 schreef Faraday01 het volgende:
Is er inmiddels meer bekend over hoeveel startplaatsen al teruggegeven zijn en of een derde startplek voor Brazilie nog in beeld kan komen?
Die zit he-le-maal kapot te gaan en weet van de zenuwen en spanning niet meer wat ze moet doen of waar ze moet gaan zitten of staan of wat dan ook. Ik durf wel te zeggen dat ze écht ernstig op de grens zit wat de zenuwen betreft nu, zeker nu blijkt dat Jaque toch nog steeds wel sterk is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoe is Bruna eronder? Positieve is dat het nu bijna voorbij is.
Voor de makkelijkheid qua terugzoeken; dat is deze lijst.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat is volgende week. Maandag en dinsdag hebben NOC's de tijd om hun verdiende startbewijzen (al dan niet deels) te accepteren, woensdag en donderdag is dan de reallocatie, waarbij NOC's steeds 12 uur de tijd hebben om te accepteren.
Precies. En volgens mij verandert de layout daarvan komende week dan een beetje en is er een bepaalde manier waarop je kunt zien of een land de startbewijzen al heeft geaccepteerd (of deels), maar dat zien we maandag welquote:Op donderdag 15 januari 2026 13:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Voor de makkelijkheid qua terugzoeken; dat is deze lijst.
https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/cc/2026
Zweden met bijna 600 man/vrouw die eligibility hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2026 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. En volgens mij verandert de layout daarvan komende week dan een beetje en is er een bepaalde manier waarop je kunt zien of een land de startbewijzen al heeft geaccepteerd (of deels), maar dat zien we maandag wel
Dit is toch bijna niet te volgen voor iemand die niet diep in de materie zitquote:Op donderdag 15 januari 2026 13:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Voor de makkelijkheid qua terugzoeken; dat is deze lijst.
https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/cc/2026
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |