Maar dan moet ze wel opeens op klassieke stijl gaan presteren (of heel snel ergens anders naartoe reizen).quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:26 schreef Faraday01 het volgende:
3:01 minuten achterstand bij de finish. Oei dus toch een verbetering in de zone die mogelijk voor morgen wat kan betekenen
Ah, inmiddels toch gefinished. Misschien dat ze bij het voorlaatste meetpunt niet gemeten werdquote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:28 schreef Viv het volgende:
Die Steiner lijkt uitgestapt? De rest is binnen
Ik ben voorzichtig positief gezien zijn eerdere bericht:quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik wacht de berichten van Heywood met spanning af om te zien of we blij kunnen zijn over dit resultaat van Jaque. Onnavolgbare puntentelling.
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een en ander hangt een beetje van de top-5 en de winnende tijd af, maar vuistregel voor Jaque's wedstrijd is ongeveer dit: minder dan 2,5 minuut achterstand en het wordt mogelijk erg vervelend, meer dan dat en we overleven de dag wel en bij meer dan 3,5 minuut achterstand verandert er helemaal niks (tussen de 2,5 en 3,5 zou ze het niet in één keer afmaken, maar kan ze het zichzelf voor morgen wat makkelijker maken).
[..]
Onder de grofweg 134,5 punten en het is in één klap omgedraaid en klaar, tussen 134,5 en pak 'm beet 150 en het wordt morgen erg spannend, boven 170 en we halen redelijk opgelucht adem voor vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meetpunten waren raar, de derde tussentijd was tevens de laatste en dat was dan 20 seconden voor de finish ofzo.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, inmiddels toch gefinished. Misschien dat ze bij het voorlaatste meetpunt niet gemeten werd
Dat klopt met de perfecte penalty inderdaad, maar Steiner viel (zwaar) tegen en zo ging de penalty naar 91,44 als ik me niet vergis. Daarmee kom ik uit op 182,66 punten, wat helemaal niks veranderd en waarmee ze inderdaad nog steeds 134,23 nodig heeft morgen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
minimaal 173.67 punten volgens het meest negatieve scenario als het tooltje van Heywoodu klopt en dat is geen top-5 klassering voor haar dus er verandert helemaal niets, buiten dat ze nu nog maar 1 kans over heeft.
Morgen heeft ze 134,23 nodig.
en er mag een bloemetje naar Fordham gestuurd worden.
Heeft ze nog wel een beetje plezier in haar eigen wedstrijden? Want dat is neem ik aan waarom ze er ooit mee begonnen is...quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, en Bruna had zelf natuurlijk ook een wedstrijd, hoewel dat ons vrij weinig kon schelen
Beste niet-Italiaanse, dus ook allebei de Argentijnse dames verslagen wat prima is, en daarmee als 11e naar de halve finales. Gisteren werd op de team captains meeting gezegd dat de halve finales vanaf 12:45u zijn, dus we zijn eerst even lekker naar het appartement gegaan om bij te komen, tijd zat (we zitten op één Whole Lotta Rosie van het parcours af).
Vandaag is het meer zenuwen dan plezier, dat sowieso. Verder vindt ze het nog wel leuk hoor, alleen zo'n heel kwalificatieproces is gewoon mentaal en fysiek ongelooflijk slopend en dan komen er zeker wel genoeg momenten dat de lol er ook wel even af isquote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft ze nog wel een beetje plezier in haar eigen wedstrijden? Want dat is neem ik aan waarom ze er ooit mee begonnen is...
Zo'n vervelend kwalificatiesysteem waarin je totaal afhankelijk bent van prestaties van iemand anders in een totaal andere wedstrijd, lijkt me inderdaad zenuwslopend.
En in elk geval leuk dat Bruna nu de halve finale heeft gehaald.
Nooouuuu, voorzichtigquote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:24 schreef Szura het volgende:
Dus we kunnen al JUICHEN langs de lijn?
[ afbeelding ]
De oranje ballon mag vanavond dus wel voorzichtig gevuld wordenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nooouuuu, voorzichtig
Ze staat vooralsnog nergens op de inschrijflijsten voor morgen en als ze morgen niet racet is het gedaan, maar ik wacht nog even voor er een 71e konijn uit een hoge hoed getrokken wordt ergens
Als we vanavond van alles startlijsten hebben en ze staat er nergens op, dan kan er zo langzamerhand wel gevierd worden....maar dan nóg durf ik dat niet echt tot we ook resultaten hebben van morgen
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Startlijst voor de 10k klassiek massastart morgen in Zwitserland. Check wie er niet op staat:
https://www.protiming.ch/(...)eretsMAssenstart.pdf
Hebben de dames op dit moment eigenlijk nog contact via de app of is het deze dagen te stressvol daarvoor?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Startlijst voor de 10k klassiek massastart morgen in Zwitserland. Check wie er niet op staat:
https://www.protiming.ch/(...)eretsMAssenstart.pdf
Matige tweede alinea en matige reactie in de comments, lijkt nog te angelen naar een uitzondering ofzo, met dat opnoemen over laagste punten, beste prestatie en verantwoordelijk voor het behalen van het tweede ticketquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:17 schreef heywoodu het volgende:
Ik durf nooit te vroeg te juichen, maar ze lijkt publiekelijk de handdoek geworpen te hebben....
https://www.instagram.com(...)MXFhZHRrcGs3cmtiNg==
Ja, het komt wat respectloos over allemaalquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Matige tweede alinea en matige reactie in de comments, lijkt nog te angelen naar een uitzondering ofzo, met dat opnoemen over laagste punten, beste prestatie en vernatwoordelijk voor het behalen van het tweede ticket
Dat zou wel vervelend zijn ja, ik zeg immers altijd (en meen dat) dat ik gewoon hoop dat ze gezond en wel isquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Zou toch vervelend zijn als iemand een Cobra (vuurwerk of de slang) aan haar voet vastbindt
Nee, maar ciao kun je wel in beide talen prima gebruiken.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:40 schreef Szura het volgende:
Zoals gezegd: vermoeiend figuur
Is het ook arrivederci in het Portugees?
Jacque en Bruna naar de Spelen zou het eerlijkst zijnquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoop dat het vooral richting de criteria is op basis waarvan Duda vorig seizoen al een ticket pakte. Daar kun je immers oprecht twijfels bij hebben, want die had puur op basis van leeftijd extra wedstrijden om punten te pakken.
Op zich wel, maar dat nu veranderen is dan weer oneerlijk naar Duda, die dit seizoen niks gedaan heeft juist omdat ze al geplaatst wasquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Jacque en Bruna naar de Spelen zou het eerlijkst zijn
Ik zou dan juist harder werkenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel, maar dat nu veranderen is dan weer oneerlijk naar Duda, die dit seizoen niks gedaan heeft juist omdat ze al geplaatst was
Hou op schei uit.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Zou toch vervelend zijn als iemand een Cobra (vuurwerk of de slang) aan haar voet vastbindt
quote:On January 6, 1994, Nancy Kerrigan, an American figure skater, was struck on the lower right thigh with a baton by assailant Shane Stant
quote:The attack was planned by Jeff Gillooly, the ex-husband of fellow American figure skater Tonya Harding
https://en.wikipedia.org/wiki/Assault_of_Nancy_Kerriganquote:The attack was intended to prevent Kerrigan from taking part in the ongoing 1994 United States Figure Skating Championships and the forthcoming Winter Olympics, thus increasing the prospects of Harding in both figure skating events.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)annen-op-ploeggenootquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Hou op schei uit.Dat idee alleen al doet me denken aan de aanval op kunstschaatser Nancy Kerrigan:
[..]
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Assault_of_Nancy_Kerrigan
Voor de goede orde: dit soort shit gaan we niet doen en zie ik gelukkig ook Jaque natuurlijk niet doenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)annen-op-ploeggenoot
Dit had je ook nog
Dat was natuurlijk als grap bedoeldquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Hou op schei uit.Dat idee alleen al doet me denken aan de aanval op kunstschaatser Nancy Kerrigan:
[..]
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Assault_of_Nancy_Kerrigan
Dat zou dan maandag om 14:00u onze tijd bekend worden, dan doet de bond een live aankondiging (vorige keer was dat via Instagram, zullen we indien het zo is morgen nog wel horen).quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan er vanuit dat het goed komt en de bond gewoon volgens de criteria aan wijst. Hoe zien de komende weken er dan uit @:heywoodu?
Het is natuurlijk altijd lastig als een team/landgenoot je grote concurrent is. Dan blijft het waarschijnlijk iedereen voor zichzelf.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor de goede orde: dit soort shit gaan we niet doen en zie ik gelukkig ook Jaque natuurlijk niet doen
Kan t niet zien, wat word er gezegd?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:17 schreef heywoodu het volgende:
Ik durf nooit te vroeg te juichen, maar ze lijkt publiekelijk de handdoek geworpen te hebben....
https://www.instagram.com(...)MXFhZHRrcGs3cmtiNg==
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan er vanuit dat het goed komt en de bond gewoon volgens de criteria aan wijst. Hoe zien de komende weken er dan uit @:heywoodu?
We gaan haar hier tijdens de Spelen ook gewoon volgen toch?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef Madhouse11 het volgende:
Na het OKT en dit topic kunnen de OS alleen maar tegenvallen, wat een spanning.
Is het ook en dat is in andere landen ook zo. Gisteren kwam de Roemeense Delia Reit hier ineens binnen (die zit in het hotel aan de andere kant van de straat) om Bruna gedag te zeggen en even bij te praten, die heeft net zo'n strijd achter de rug met de ene andere Roemeense van dat niveau. In december flink ziek en daardoor eigenlijk kansloos, maar op tijd hersteld en vorige week in Seefeld definitief het ticket tóch gepakt. Vinden wij tof, want we vinden Delia leuk, maar voor die ander natuurlijk superzuur.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is natuurlijk altijd lastig als een team/landgenoot je grote concurrent is. Dan blijft het waarschijnlijk iedereen voor zichzelf.
Heywoodu gaat als adoptie Braziliaan helemaal los voor alle goddelijke kanariesquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
We gaan haar hier tijdens de Spelen ook gewoon volgen toch?
Alle?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heywoodu gaat als adoptie Braziliaan helemaal los voor alle goddelijke kanaries
Nou, vooruit, daar heb je wel gelijk inquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Alle deelnemende tenminste
Je claimt dit al 8 jaar of zo
Keihard juichen voor Dudaquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, vooruit, daar heb je wel gelijk in
Dit is Jaque's bericht op Instagram volgens Google Translate:quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
Kan t niet zien, wat word er gezegd?
quote:Hi everyone. I know many of you will ask, so here it goes...
Despite having the lowest FIS points on both the Olympic and International Federation lists, I didn't qualify for Milano-Cortina 2026 based on Brazil's internal criteria...
I really wanted to end my career at the 2026 Olympics. That would have been 9 Olympic appearances, another historic chapter, and above all, a way to continue inspiring more experienced women to keep believing.
This cycle was extremely challenging. I often questioned myself about whether I should continue. A mix of "I can still do it, I'm still strong" with the fear of judgment and what goes on behind the scenes (women can relate?).
But I decided to follow this ideal: I can and I want to. I left my comfort zone and faced it.
I was lucky to have incredible people by my side: Yan Cintra @yancintraa, Dr. Tamires @dra.tamivieira, Henrique Furtado @henriqueperesfurtado and Giulia Melli @giuliamellinutri. More than a multidisciplinary team, they were people with huge hearts, supporting me as an athlete and as a human being, through thick and thin. What a privilege to experience this. My deepest gratitude, from the bottom of my heart 🙏
This week I competed in Norway and had an incredible race, precisely in the country where cross-country skiing is the number 1 sport. I was interviewed live before the start and explained that I was still in the Olympic race.
After the race, based on my performance that day, they were sure I had qualified… but I hadn't.
Our family made a huge sacrifice. A special thank you to my mother, Angela, who took care of my family while I was traveling 💙
Ian and Jade, my children, I hope that, even returning empty-handed, you will keep this example: never give up and fight until the end 🙏
I remain deeply passionate about the sport and I end this cycle fulfilled and complete, certain that I left everything I could on the track, fought hard, and contributed to national sport.
We closed this cycle with:
• best FIS points result in the Olympic race
• lowest average in the FIS and Olympic lists
• only 10 points from Criterion A (150 FIS points)
• manager of the opening of Brazil's basic Olympic quota
And all this at 50 years old.
Life goes on. I am immensely grateful to everyone who cheered for me. A very special thank you to my other half, Guido Visser, who taught me to ski and was by my side throughout this journey. Without you, none of this would have shone. How many adventures we lived and what a beautiful story we built together — and there are many more to come 💙
Now it's time to go home, allow a few days to close this cycle, one step at a time.
But, above all, gratitude to God for so much 🙏
22 years living Olympic cycles.
Natuurlijk, ik heb niet voor niets een Braziliaanse vlag gescoord via mijn half-Braziliaanse schoondochterquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
We gaan haar hier tijdens de Spelen ook gewoon volgen toch?
Waarmee ik zo snel even uit ben gekomen op 183 punten en haar op één na beste distanceresultaat ooitquote:Op zondag 18 januari 2026 12:21 schreef Starflyer het volgende:
Bruna finisht de 10 k in Falcade op 4:35 achter de winnaar. Ze is de eerste niet Italiaanse.
Bevrijd, dit wordt podium volgende maand!quote:Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarmee ik zo snel even uit ben gekomen op 183 punten en haar op één na beste distanceresultaat ooit
Mondjes snoeren dusquote:Op zondag 18 januari 2026 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarmee ik zo snel even uit ben gekomen op 183 punten en haar op één na beste distanceresultaat ooit
Misschien dat SVT ook een vervolg wil schrijven op dit stuk van februari 2025?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om te beginnen gaat haar telefoon maandag dan bijna exploderen, dat was vier jaar geleden ook níet normaal wat er allemaal binnen kwam aan berichten van uiteraard familie en vrienden, maar ook interviews en noem maar op (BBC volgt haar al een paar weken zelfs).
https://www.svt.se/sport/(...)nu-satsar-hon-mot-osquote:“I want to be an Olympian, and that's how it's going to be,” she says.
Ik denk dat er morgen wel wat van zulke verzoekjes gaan komenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien dat SVT ook een vervolg wil schrijven op dit stuk van februari 2025?
[..]
https://www.svt.se/sport/(...)nu-satsar-hon-mot-os
Succes met de laatste spannende uren!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou dan maandag om 14:00u onze tijd bekend worden, dan doet de bond een live aankondiging (vorige keer was dat via Instagram, zullen we indien het zo is morgen nog wel horen).
Komt goed! Eerst nog even de laatste 5 uur naar huis rijden en dan gaan we er thuis eens goed voor zitten vanmiddagquote:Op maandag 19 januari 2026 05:33 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Succes met de laatste spannende uren!
Verzamelen bij mijn ouders thuis zo, mijn vader heeft een fles champagne die hij al de nodige jaren heeft staan alvast eens uit de kast getrokkenquote:
quote:Op maandag 19 januari 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verzamelen bij mijn ouders thuis zo, mijn vader heeft een fles champagne die hij al de nodige jaren heeft staan alvast eens uit de kast getrokken![]()
![]()
14:00, live op hun Instagram als het goed is! Dat is @brasilnanevequote:Op maandag 19 januari 2026 12:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]veel plezier, weten jullie al hoe laat de officiële aankondiging van de bond komt?
Nog 2 uurtjes in klein gezelschap genieten en dan barst het mediacircus losquote:Op maandag 19 januari 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
14:00, live op hun Instagram als het goed is! Dat is @:brasilnaneve
Wat leuk! Heel veel plezier daar!quote:Op maandag 19 januari 2026 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verzamelen bij mijn ouders thuis zo, mijn vader heeft een fles champagne die hij al de nodige jaren heeft staan alvast eens uit de kast getrokken![]()
![]()
Als het verkeer een beetje tegen zit is er zo een journalist eerder bij mijn ouders dan wijquote:Op maandag 19 januari 2026 12:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nog 2 uurtjes in klein gezelschap genieten en dan barst het mediacircus los
Ik zou lekker rustig blijven rijdenquote:Op maandag 19 januari 2026 12:23 schreef heywoodu het volgende:
Ingehaald door een auto van Omroep Gelderland, oei. We moeten haast maken.
Binnen +2.30 minuten blijven!!!quote:Op maandag 19 januari 2026 12:23 schreef heywoodu het volgende:
Ingehaald door een auto van Omroep Gelderland, oei. We moeten haast maken.
Ja hoor, Bruna is achter het stuur gelukkig de rust zelvequote:Op maandag 19 januari 2026 12:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik zou lekker rustig blijven rijden
Moet jij haar niet gewoon lekker rondrijden!quote:Op maandag 19 januari 2026 12:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja hoor, Bruna is achter het stuur gelukkig de rust zelve
Ik vind rijden helemaal kut en zij vindt het juist heel leuk, dus neequote:Op maandag 19 januari 2026 12:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Moet jij haar niet gewoon lekker rondrijden!
Passenger princessquote:Op maandag 19 januari 2026 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind rijden helemaal kut en zij vindt het juist heel leuk, dus nee
Alarm is gezet, hopelijk kan ik het ook zonder Instagram zien.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is er al een aankondiging geplaatst?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie nog niets.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:03 schreef simonblue het volgende:
[..]
Is er al een aankondiging geplaatst?
(ik heb helaas geen toegang to Instagram op het werk)
Pat Burgener mag naar de Spelen! (Op de snowboard, ik denk dat ze het per atleet gaan plaatsen, maar dan kan het nog wel even duren).quote:Op maandag 19 januari 2026 14:03 schreef simonblue het volgende:
[..]
Is er al een aankondiging geplaatst?
(ik heb helaas geen toegang to Instagram op het werk)
Of ze proberen contact te leggen met Nunspeet.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:19 schreef raptorix het volgende:
Die zijn eerst even een ontbijtje/koffietje aan het doen
Of het is 14 uur Braziliaanse tijdquote:Op maandag 19 januari 2026 14:19 schreef raptorix het volgende:
Die zijn eerst even een ontbijtje/koffietje aan het doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |