Dat kan helemaal niet zonder medailles!quote:Op zondag 8 februari 2026 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Laatste op de medaillespiegel...
Olympisch dorpquote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar Dekker kan nu dus naar huis? Of had ze nog wat anders?
Rintje, neem je rotzooi mee!!quote:
Is ook wel erg langquote:
We waren de afgelopen editities gezegend met mensen die op het moment supreme konden schitteren, nu worden we met de neus op de feiten gedrukt omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:13 schreef -Sigaartje het volgende:
Wauw en ik maar denken dat Nederlanders de besten in schaatsen waren. Is dit een patatgeneratie? Ze bakken er helemaal niets van. Ik zit me hier gewoon te schamen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Die mensen komen al moe naar de spelen.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf
Omdat je talent had dat piekte op het juiste moment, nu heb je dat talent niet en als het piekt valt het alsnog buiten het podium, doet me een beetje denken aan Lillehammer en Albertville.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Niet dat OKT gelul weer,
Ging de afgelopen eeuw gewoon goed.
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
We waren de afgelopen editities gezegend met mensen die op het moment supreme konden schitteren, nu worden we met de neus op de feiten gedrukt omdat we ons meer bezig houden met selectiewedstrijden dan met het toernooi zelf.
Dat is een vorm van arrogantie idd, de nationale concurrentie helpt het eindresultaat om zeep.
Waarschijnlijk omdat je een generatie wereldtopppers had die overal en nergens de prijzen aaneenregen. Heeft weinig met het format van kwalificatie te maken.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Niet dat OKT gelul weer,
Ging de afgelopen eeuw gewoon goed.
Maar is er dan vanuit het NOC niet een bepaalde arrogantie ontstaan om iets als het OKT veel te belangrijk te maken? Ik begrijp dat er commerciele en teamgerelateerde belangen meespelen, maar op het moment dat je twee maanden voor het belangrijkste toernooi je kanshebbers al vaststelt op het resultaat van een bepaalde uitslag gaat er toch wel een bepaalde arrogantie vanuit.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het ligt meer aan het talent, de aanwas en verouderde trainingsmethoden dan de selectiewedstrijden.
Selecteren op basis van resultaten van twee jaar geleden heeft ook weer nadelen en daar komt nog bij dat veel landen alleen de OS heel serieus nemen. En zeker niet Wereldbekerwedstrijdjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |