abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 12 februari 2026 @ 06:20:48 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220070620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 22:44 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Of de relay, die is toch altijd chaotisch..
Denk wel dat we daar qua niveau tekort komen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220071246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 12:41 schreef Ploplap het volgende:
Ook die misplaatste arrogantie om met shorttrack te gaan remmen, zodat China er weer bijkomt, en dan moet je gaan knokken om plek 2, en flikker je. Man, man, man.
Het was geen remmen, zn schaats was verdorie bot. Zó bot zelfs dat Kip de materiaalman er 3 uur aan heeft staan slijpen om hem voor de b finale goed te krijgen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 12 februari 2026 @ 10:50:14 #203
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220072362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 09:06 schreef Sabata het volgende:

[..]
Het was geen remmen, zn schaats was verdorie bot. Zó bot zelfs dat Kip de materiaalman er 3 uur aan heeft staan slijpen om hem voor de b finale goed te krijgen.
Wat een amateurisme.
Blaf me vol
pi_220073898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 09:06 schreef Sabata het volgende:

[..]
Terwijl die B-finale een kwartier later was! ;)
  donderdag 12 februari 2026 @ 13:52:01 #205
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220074243
Weer NIKS bij het snowboarden, TeamNL TROEP
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_220075605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 13:52 schreef GotenSSJ het volgende:
Weer NIKS bij het snowboarden, TeamNL TROEP
ach ja, er gaan ook mensen dood hè
  Moderator donderdag 12 februari 2026 @ 16:11:08 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220075811
quote:
99s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:51 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
ach ja, er gaan ook mensen dood hè
Wie is er overleden? Dan zijn het serieus wel de slechtste spelen ooit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_220075843
quote:
88s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wie is er overleden? Dan zijn het serieus wel de slechtste spelen ooit.
quote:
"De Blois baalt van uitschakeling: 'Maar er gaan ook mensen dood en zo, hè?'"
https://www.nu.nl/olympis(...)d-in-eerste-rit.html
pi_220076161
7 minuten doen over 5 kilometertjes. Blijf dan thuis; verspilde moeite.
pi_220080062
In het NRC staat dit:

In Italië is schaatsen altijd een kleine sport geweest. Slechts twee (onoverdekte) ijsbanen heeft het land, de nationale schaatsbond telt 748 leden die aan shorttrack of langebaanschaatsen doen. Als Ghiotto’s ouders hun zoon willen zien schaatsen op een EK of WK, moeten ze een tijdelijk abonnement nemen op een betaalzender. Geen wonder dat Italiaanse schaatsers, anders dan hun concurrenten in Nederland, vrijwel onbekend zijn in eigen land. Herkend op straat wordt hij nooit, vertelt Ghiotto. „Toen ik dat wereldrecord reed, kreeg ik vooral veel felicitaties uit Nederland. Daar begrijpen ze echt wat schaatsen is.”

De Nederlandse schaatsbond telt op zijn minst 35000 leden, en een groter deel van je meest getalenteerde sporters kiest voor het schaatsen als sport (ipv basketbal of biathlon iod).

Ook al is dat ledenaantal behoorlijk gekrompen met de jaren, itt bijvoorbeeld het voetbal.

Best wel matig als dan een handjevol Italianen je een beetje deklasseren in deze sport.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220080554
Slotje
  donderdag 12 februari 2026 @ 22:02:52 #212
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220080659
Shout-out naar TS :D

quote:
3s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:21 schreef Socios het volgende:
Geen enkele medaille en allemaal krabbelaars op het ijs.

Het is gewoon één grote farce. En dan heel zo’n dorp optuigen en al die onzin eromheen. Zogenaamd alles goed geregeld maar eigenlijk alles voor niets. En maar zeuren dat er te weinig geld naar ‘de sport’ gaat. Als men beweert dit olympisch niveau aan te kunnen, traint men maar op ‘eigen houtje’ in eigen vrije tijd. Een “TeamNL” optuigen met al dat personeel en ‘trainers’ erbij is klinkklare flauwekul.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220080667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja en misschien Jens op de 1000 meter shorttrack, maar die kans acht ik ook niet heel groot
Is toch gebeurd :)

Dus blijft 1994 de laatste Spelen zonder mannelijk goud.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 12 februari 2026 @ 22:22:56 #214
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220080964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 22:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Was dat toen JOK zo oppermachtig was?
Blaf me vol
pi_220081037
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Forumtijger op 12-02-2026 22:38:21 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  Redactie Sport donderdag 12 februari 2026 @ 22:29:13 #216
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220081040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 22:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja ik noemde m niet voor niets ;)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220081289
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
In het NRC staat dit:

In Italië is schaatsen altijd een kleine sport geweest. Slechts twee (onoverdekte) ijsbanen heeft het land, de nationale schaatsbond telt 748 leden die aan shorttrack of langebaanschaatsen doen. Als Ghiotto’s ouders hun zoon willen zien schaatsen op een EK of WK, moeten ze een tijdelijk abonnement nemen op een betaalzender. Geen wonder dat Italiaanse schaatsers, anders dan hun concurrenten in Nederland, vrijwel onbekend zijn in eigen land. Herkend op straat wordt hij nooit, vertelt Ghiotto. „Toen ik dat wereldrecord reed, kreeg ik vooral veel felicitaties uit Nederland. Daar begrijpen ze echt wat schaatsen is.”

De Nederlandse schaatsbond telt op zijn minst 35000 leden, en een groter deel van je meest getalenteerde sporters kiest voor het schaatsen als sport (ipv basketbal of biathlon iod).

Ook al is dat ledenaantal behoorlijk gekrompen met de jaren, itt bijvoorbeeld het voetbal.

Best wel matig als dan een handjevol Italianen je een beetje deklasseren in deze sport.
De meeste buitenlandse concurrentie heeft een achtergrond in een andere sport (vaak inline skaten), en dankzij vooral Nederlandse sponsors is het dan lucratiever om naar schaatsen over te stappen.

Los daarvan vind ik schaatsen wel een mooie sport, met toch ook wel internationale historie. Maar momenteel is het wel een beetje het veldrijden van Nederland.
  donderdag 12 februari 2026 @ 23:31:33 #218
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220081756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 22:53 schreef papert het volgende:

[..]
De meeste buitenlandse concurrentie heeft een achtergrond in een andere sport (vaak inline skaten), en dankzij vooral Nederlandse sponsors is het dan lucratiever om naar schaatsen over te stappen.

Los daarvan vind ik schaatsen wel een mooie sport, met toch ook wel internationale historie. Maar momenteel is het wel een beetje het veldrijden van Nederland.
Dat valt nu toch juist reuze mee? Met een beetje pech wint Nederland nog maar 1 afstand (500m vrouwen). Je moet vrij lang terug om 'maar' 2 gouden medailles in het schaatsen te hebben voor Nederland gok ik.

Ja, de vrouwen TP, mass start en 1500m zijn ook goed mogelijk, maar het is niet gegarandeerd oid.
pi_220081885
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 23:31 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Dat valt nu toch juist reuze mee? Met een beetje pech wint Nederland nog maar 1 afstand (500m vrouwen). Je moet vrij lang terug om 'maar' 2 gouden medailles in het schaatsen te hebben voor Nederland gok ik.

Ja, de vrouwen TP, mass start en 1500m zijn ook goed mogelijk, maar het is niet gegarandeerd oid.
Bij het veldrijden zijn de twee besten Nederlanders (oke, twee van de drie besten). Waarvan één een klasse op zichzelf vormt.

Doet niets af aan het Belgische karakter van de sport.

Inderdaad, wanneer buiten België (en Nederland) wordt gereden kijkt er niemand, komt niemand langs de kant kijken. Gelijk aan langebaanschaatsen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 12 februari 2026 @ 23:38:29 #220
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220081903
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 23:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij het veldrijden zijn de twee besten Nederlanders (oke, twee van de drie besten). Waarvan één een klasse op zichzelf vormt.

Doet niets af aan het Belgische karakter van de sport.

Inderdaad, wanneer buiten België (en Nederland) wordt gereden kijkt er niemand, komt niemand langs de kant kijken. Gelijk aan langebaanschaatsen.
Oh, hij/zij had het over concurrentie. Ging er eigenlijk vanuit dat het daar over ging, qua populariteit zal het voorlopig wel vooral Nederlands blijven ja.
pi_220081925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 23:38 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Oh, hij/zij had het over concurrentie.
Zegt (misschien) vooral iets over onderpresteren van Nederland. Het is het enige land met fullprofs bij het schaatsen. FC Utrecht verslaat Real Madrid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220084921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 23:31 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ik doelde inderdaad op de populariteit, en daardoor sponsors en geld.

Zonder het Nederlandse publiek zou het schaatsen instorten, hetzelfde geldt voor het veldrijden en België. Dit doet niet af aan hoe mooi de sport kan zijn, maar toont wel de kwetsbaarheid.
pi_220085047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:54 schreef papert het volgende:

[..]
Ik doelde inderdaad op de populariteit, en daardoor sponsors en geld.

Zonder het Nederlandse publiek zou het schaatsen instorten, hetzelfde geldt voor het veldrijden en België. Dit doet niet af aan hoe mooi de sport kan zijn, maar toont wel de kwetsbaarheid.
Geldt dat niet voor meer wintersporten? Langlaufen is natuurlijk ook vooral een Scandinavisch feestje. Met hier en dar een keer 1 iemand van buiten op het podium.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 13:27:43 #224
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220085091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 13:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Geldt dat niet voor meer wintersporten? Langlaufen is natuurlijk ook vooral een Scandinavisch feestje. Met hier en dar een keer 1 iemand van buiten op het podium.
Daar heeft nagenoeg elke wintersport ‘last’ van ja. Maar ik denk niet dat ze op fok.no, fok.se en fok.de zo lopen te zeuren over langlaufen of rodelen bijvoorbeeld.
pi_220085126
quote:

[..]
Klopt, al is een biatlon ook in meerdere landen populair. Langlaufen komt volgens mij ook life op tv in Duitsland, dat is bij het schaatsen steeds minder het geval. Het zou goed zijn als het Noorse succes weer voor een opleving in Noorwegen zorgt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 13 februari 2026 @ 13:36:18 #226
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220085149
quote:

[..]

Vooral omdat het Olympisch is en je dus ook in eigen land (eens in de vier jaar) veel meer exposure hebt, denk ik. Bij het inline skaten heb je dat niet.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_220085159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 13:32 schreef Felagund het volgende:

[..]
Klopt, al is een biatlon ook in meerdere landen populair. Langlaufen komt volgens mij ook life op tv in Duitsland, dat is bij het schaatsen steeds minder het geval. Het zou goed zijn als het Noorse succes weer voor een opleving in Noorwegen zorgt.
Zal in het geval van Duitsland ook te maken hebben met het enorme verval van het Duitse schaatsen. Na Niemann, Pechstein en Friesinger is het bij de vrouwen niet zo heel best meer. Bij de mannen al veel langer niets. Alle ballen op Sonnekalb nu.
pi_220085198
quote:

[..]
Mwah, veel van die sporten trekken in tegenstelling tot schaatsen wel vaak veel publiek bij wedstrijden buiten hun “thuislanden”. De aantallen publiek in schaatshallen buiten Thialf en heel incidenteel Hamar is wel écht om te janken.
pi_220085227
quote:

[..]

Het helpt dat de buitenlandse bonden nu NL'se trainingsmethoden zijn gaan invliegen zodat de zaken wat gelijker verdeeld zijn. Bos in China, de Wit die nog steeds Miho en twee Koreaanse sprinters onder zijn hoede heeft, Eldering en Schouten in Canada en vele buitenlandse schaatsers die af en toe bij de commerciële ploegen meedoen. Ik moest wel lachen toen een paar terug de pers in paniek raakte toen Anema ineens Stolz in de Zaanlander ploeg wilde hebben
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220087660
Moeilijk hè, 10.000 kilometer schaatsen. Blijf gewoon thuis, dan kan deze afstand in 3 ritten -zonder dweilpauze- afgehandeld worden.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 17:42:34 #231
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220087724
Ik heb het idee dat er met langebaanschaatsen weinig gewonnen wordt dit keer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220087735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewaagde uitspraak als we al over de helft zijn
  vrijdag 13 februari 2026 @ 18:22:44 #233
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_220088344
Een 40-jarige moet de meubelen redden voor Oranje met een bronzen plak op de 10km, voorheen een onbetwist NL domein.
Kunnen we nog dieper zinken?
  Moderator vrijdag 13 februari 2026 @ 18:28:22 #234
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220088396
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
lol
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220090465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 13:49 schreef Sabata het volgende:

[..]
Het helpt dat de buitenlandse bonden nu NL'se trainingsmethoden zijn gaan invliegen zodat de zaken wat gelijker verdeeld zijn. Bos in China, de Wit die nog steeds Miho en twee Koreaanse sprinters onder zijn hoede heeft, Eldering en Schouten in Canada en vele buitenlandse schaatsers die af en toe bij de commerciële ploegen meedoen. Ik moest wel lachen toen een paar terug de pers in paniek raakte toen Anema ineens Stolz in de Zaanlander ploeg wilde hebben
Het ironische van een iets minder dominant Nederland is, is dat dit juist heel goed is voor de schaatssport. Op de lange termijn moeten we er juist blij mee zijn dat die kennis nu ook in het buitenland beschikbaar is.
pi_220090812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:16 schreef papert het volgende:

[..]
Het ironische van een iets minder dominant Nederland is, is dat dit juist heel goed is voor de schaatssport. Op de lange termijn moeten we er juist blij mee zijn dat die kennis nu ook in het buitenland beschikbaar is.
Het is geweldig voor het aanzien van het schaatsen. Een Tsjechische winnaar, een Italiaanse, een Noorse, een Nederlandse, een Amerikaanse, een Poolse #2.
pi_220096684
Niet binnen de 10 secondes openen… Verschijn dan gewoon niet aan de start.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 17:28:20 #238
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220096868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:16 schreef papert het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.mee.
Ooit had je NL met wat Noren en Zweden.
Nu doen er best veel landen mee met schaatsen.
pi_220096936
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:37 schreef Socios het volgende:
Moeilijk hè, 10.000 kilometer schaatsen.
Ik denk dat niemand dat kan in één keer.
pi_220096940
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:17 schreef Socios het volgende:
Niet binnen de 10 secondes openen… Verschijn dan gewoon niet aan de start.
Dit ja. Het (gemiddelde) niveau van Nederlanders is gewoon niet zo heel hoog.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')