Zowel de arts als Hupje hebben goed opgelet en aan de bel getrokken toen het herstel stagneerde. De behandeling niet anders was geweest als de breuk eerder was ontdekt. Ik zie niet wie er beter had moeten opletten en een fout is het al helemaal niet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
Wat is iedereen lichtgeraakt de laatste tijd. Januariblues? Hoe ik de post van Mush lees: áls iemand hier iets fout beoordeeld heeft, dan is het de arts, aangezien je overlegd hebt en op professionals hebt vertrouwd. Dus het is iig geen reden om jezelf loedermoeder te noemen. Niet per se om aan de geven dat de arts een fout heeft gemaakt in deze situatie. Artsen zijn mensen, gaan uit van de klachten en de kans dat iets wel of niet gebroken is. Dat gaat niet altijd goed, nee. Dat is in mijn ogen niet meteen een fout, op basis van de info was het gewoon niet direct duidelijk.
Lelijke typo inderdaadquote:Op woensdag 21 januari 2026 09:13 schreef Phaidra het volgende:
Iemand hier die het heeft gezien? Het was hier in de buurt blijkbaar supergoed zichtbaar maar ik heb het gemist.
Aaargh typo met bakje ipv bankje![]()
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helderquote:Op woensdag 21 januari 2026 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Soms is het echt bizar hoe verkeerd een post gelezen wordt.
@:Phaidra las mijn post zoals ik hem bedoeld had. Ik vond het erg dat @:Hupje zichzelf een loedermoeder voelde, die ging uit van wat de ha zei. Dat het achteraf qua behandeling niet zou hebben uitgemaakt neemt niet weg dat er een breukje in de hand zit. De ha had ook meteen even naar de hand kunnen kijken.
En boos? Waarom zou ik boos zijn![]()
Maar, wederom een wijze les. Ik zal mijn posts nog zorgvuldiger schrijven want blijkbaar schop ik tegen schenen aan wat heel mijn bedoeling niet is.
Overigens kunnen huisartsen zeker ook inschattingsfouten maken. Soms zelfs fouten die iemand het leven kunnen kosten. Neemt niet weg dat ik nog steeds vertrouwen heb in de zorg en zeker wb mijn eigen ha ookal heeft die er een keer flink naast gezeten met mijn dochter.
Ik heb ook gister het noorderlicht gemist, lag weer vroeg in bed want moe. Zou fijn zijn als ze dat in een bakje konden stoppen zodat we het alsnog konden zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GM, wat een vreselijk nieuws hebben jullie weer gekregen en wat moet die onzekerheid en onduidelijkheid slopend zijn. Heel veel sterkte![]()
Serieus, en wat doe jij nu dan? Jij hebt hier een andere mening over, prima, das jouw goed recht. Ik zie het anders en das toch écht mijn mening. Kan je op je kop gaan staan, zal mij een worst wezen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:33 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helder
En dus eens met je zelfreflectie dat je zorgvuldiger mag formuleren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:35 schreef Schanu het volgende:
Ik las ook niet direct een enorme aantijging of boosheid in die post, meer een geruststelling richting Hupje dat zij in ieder geval niets fout heeft gedaan.
Ik kleedde me altijd thuis om. Dat vond ik praktischer, kan ik meteen aan de gang. Bij de ene sportschool ging ik ook thuis weer douchen, dat was een kleine sportschool met minder fijne douche en die was ook in de straat dus vond dat niet erg.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen.![]()
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar?
Do tell!quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toen die sportschool stopte (eigenaar in de gevangenis moest)
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorryquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.
En waarom worden er ineens allemaal medische missers met (bijna) dodelijke afloop bij gehaald terwijl het gaat om een breukje waar niets aan gedaan hoeft te worden.
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijdsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde exact hetzelfde typenquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry
quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijdsOch shit, dat wist ik nog wel inderdaad.. Wat naar en eng achteraf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Net als irl, daar haak je dan ook in op een onderwerp en zo krijg je een gesprek. Werkt normaliter heel prima.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry
In principe welquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooeh, komt heel dichtbij zo exode. Spannend! Hebben jullie al een naam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zet nog steeds in op Goofy of Boobies.
Ja, dat duizelige was al wel een angst van me en dat was dus eigenlijk met die squats! Maar dat had ik in het begin met Pilates ook.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Wat goed Venco! Vooral dat het goed is bevallen.
Over een paar weken ga jij lachend lunges doen (ik vind die pittiger dan squats). Het is fijn als de apparaten worden uitgelegd. Dan weet je hoe je het moet doen.
Kan je altijd over een tijdje nog een keer een sessie boeken om wat nieuwe dingen op te pakken.
Ik ben weer aan het opbouwen wat betreft moeilijkheid en gewicht. Maanden heb ik als een oud wijf getraind omdat ik anders duizelig werd. Dus ik heb nu gewoon standaard de hele week spierpijn
Zorg met squats vooral dat je vooruit blijft kijken en je schouders niet aanspant. Mij helpt het om iets vast te hebben zoals een kettlebel. Dan let ik beter op mijn houding.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat duizelige was al wel een angst van me en dat was dus eigenlijk met die squats! Maar dat had ik in het begin met Pilates ook.
Ik heb gewoon heel weinig conditie.
Dat is wel extra spannend inderdaad, omdat wij een teefje willen. We gaan komend weekend met zijn 2tjes ook bespreken wat we doen als er alleen een reu voor ons is. Wellicht dat we dan toch wachten op 1 van de andere 2 fokkers die we nog op de reservebank hebben. Bij beide is het teefje net gedekt dus dat gaat op zich ook snel.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Sporty Venco, bijna jaloers!
Maar mijn conditie gaat er straks vanzelf wel op vooruit met die moestuin en die bergen.
Spannend @:exode, maar als het aantal er is, maakt het dan niet uit wat er geboren wordt aan reuen en teven en of jullie aan de beurt komen qua voorkeur?
Ik kreeg eergisteren van een buurvrouw twee grote dozen vol kennelpanelen, van toen haar leonberger pup was en die het hele huis afbrak. Die gaan wel goed van pas komen straks, om de oprit af te zetten zodat de honden niet meteen overal kunnen racen. Heb ook al een traphekje gekregen
Ja, deze dude legde schijfjes gewicht onder mijn hielen zodat ik daar op zou leunen ipv op mijn tenen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:23 schreef exode het volgende:
[..]
Zorg met squats vooral dat je vooruit blijft kijken en je schouders niet aanspant. Mij helpt het om iets vast te hebben zoals een kettlebel. Dan let ik beter op mijn houding.
En toen ik nog met een PT trainde, was ik na een half zo kapot dat ik bijna aan het zuurstof moest. Ik dronk tussendoor sportwater. Anders was ik vast een keer omgedonderd.
Dat is wel meteen next level squats! Ik zou lekker starten zonder die gewichten eronder. Maar goed ik ben geen PT.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, deze dude legde schijfjes gewicht onder mijn hielen zodat ik daar op zou leunen ipv op mijn tenen.
Die zou ik er de volgende keer bij moeten pakken.
En armen naar voren, handen tegen elkaar.
Voor ons vanwege de grootte en vooral; de fokker raadde het ons aan. B gaat uiteindelijk zelfstandig uitlaten en die 10 kilo zwaarder van een reu was daarbij belangrijk. Wij dachten zelf aan een reu maar ik ga uit van haar expertise.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Iedereen wil altijd teefjes, ik ben blij dat ik een voorkeur heb voor reuen.
Die nieuwe ook weer, zou niet zindelijk zijn etc, twee dagen een plasband om gedaan, is gewoon super zindelijk hier dus die hoeft al niet meer om.
Hoe is dat next level? Ik sta er met m’n hielen op hè. Zou voor betere balans zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:32 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is wel meteen next level squats! Ik zou lekker starten zonder die gewichten eronder. Maar goed ik ben geen PT.
Ah ok, nou ja, ik ga er sowieso vanuit dat een hond pas door een kind uitgelaten wordt als ie een beetje luistert dus dat maakt helemaal niet uit dan of het een reu of een teef is. Trekken moeten ze allemaal niet doen natuurlijk.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:33 schreef exode het volgende:
[..]
Voor ons vanwege de grootte en vooral; de fokker raadde het ons aan. B gaat uiteindelijk zelfstandig uitlaten en die 10 kilo zwaarder van een reu was daarbij belangrijk. Wij dachten zelf aan een reu maar ik ga uit van haar expertise.
Thuis omkleden, spullen in een rugzak, als je aan t sporten toekomt de trainer vragen wat het handigst isquote:Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen.![]()
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar?
Klopt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah ok, nou ja, ik ga er sowieso vanuit dat een hond pas door een kind uitgelaten wordt als ie een beetje luistert dus dat maakt helemaal niet uit dan of het een reu of een teef is. Trekken moeten ze allemaal niet doen natuurlijk.
Mijn moeder is al jarenlang fokker van Entlebuchers. Het is niet het eerste nestje wat onze hond zou krijgen en de reden dat er de laatste keer geen nestje kwam is omdat ik in de kreukels lag en het dan simpelweg te veel zou zijn. Kortom: het is niet een 'ow wat leuk, we willen een nestje en we weten niet waar we aan beginnen'. Mijn moeder is altijd opgegroeid met honden en heeft als kind, puber en jong volwassene meerdere nestjes meegemaakt (waarbij ze met name bij de laatste keren meer zelf deed dan erbij stond te kijken (Airdales). En nu is ze dus alweer jaren actief bij de vereniging en zelf aan het fokken op kleine schaal met Entlebuchers. Hopelijk zorgt dat ervoor dat de nekharen weer wat rust krijgen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:46 schreef oh-oh het volgende:
Bij wachten op een nestje van onze eigen hond gaan bij mij wel mijn nekharen overeind staan, daar komt zo veel bij kijken als je dat goed wil doen...
Om welk ras gaat het hier?
Zo te horen komt de hond uit een traumatische situatie, hoe lang was die al terug bij de fokker?
Honden hebben heel lang nodig om te decomposen en te aarden in een nieuwe situatie als er iets van trauma in zit.
Ik heb hier allemaal trauma honden, maar ik neem wel rassen die geen schade kunnen maken, er komen hier kinderen over de vloer en zo, ik vind dat wel heel belangrijk.
Ik kan hem zo niet uitvoeren, dan gaat mijn knie protesteren.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe is dat next level? Ik sta er met m’n hielen op hè. Zou voor betere balans zijn.
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je boos of aggressief reageert richting een arts. Bizar en onbegrijpelijk. Vanuit die hoek snap ik de felheid wel, het lijkt me heel naar en beangstigend om zoiets mee te maken (en dan ook structureel...). Dus ja, goed dat mensen hier voor bewustwording zorgen, maar iets over het hoofd zien bij een medische diagnose is niet de verantwoordelijkheid van de patiënt of de ouders daarvan. Dat is in de eerste plaats de arts. En daar ging het in dit geval om. Geen schuld, wel verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lelijke typo inderdaadmaar ik zie nu wel voor me hoe we met z’n allen in een bakje zitten. Gezellig hoor!
En ja, zoals ik in vorig deel al zei was het hier echt prachtig. Alsof ik er middenin stond, heel erg gaaf. Op de foto’s nog veel mooier dan in het echt.
Over het lichtgeraakt zijn: veel artsen - maar ook andere professionals - krijgen van steeds meer patiënten en naasten de volle bak, terwijl ze niets verkeerd doen. Denk aan de triagist bij de huisartsenpost, de huisarts, ambulancepersoneel etc. En dan is het niet gek dat er mensen zijn die hen verdedigen als ze een fout in hun schoenen geschoven krijgen, terwijl er helemaal geen fout gemaakt is. Mijn broer en zijn vrouw zijn arts, mijn schoonzusje en broertje psychiatrisch verpleegkundige. Die liggen wakker van de fouten die ze - net als ieder ander mens - weleens maken, maar nog meer van de patiënten die kwaad worden, hen bedreigen of hen zelfs ervan betichten dat ze niet willen helpen. En als ik dan iemand zie roepen dat een arts een fout gemaakt heeft terwijl dat niet zo is, heb ik die neiging tot verbeteren ook. Was niet meer nodig, omdat andere users al gereageerd hadden, maar ik snap het wel.
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg en ging te snel.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:06 schreef exode het volgende:
[..]
Ik kan hem zo niet uitvoeren, dan gaat mijn knie protesteren.
Het handige van squats is dat je ze ook thuis kan doen. B en ik doen ze dagelijks, goed voor zijn enkels en goed voor mijn knie
Ja, heel erg zonde, want mooie stamboom en een heel mooi en lief beest. Tranen met tuiten bij beide jongens hier, dat zegt ook wel iets denk ik.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:19 schreef oh-oh het volgende:
Thnx voor de achtergrond info , tja dan hebben jullie gedaan wat jullie kunnen, zonde dat die reu zo jong al zo verpest is. Mijn enige bijter had 7 jaar in een te kleine bench gezeten, 22 uur per dag ongeveer.
Wist ik niet toen hij hier kwam, maar werd wel vrij snel duidelijk.
Maar dat was echt angstbijten, gelukkig was die hond met voer snel bijgedraaid.
Jammer dat hij ook op sterven na dood was door de honger, maar het is goed gekomen, heeft nog steeds een beetje een gebruiksaanwijzing maar kan met alles en iedereen goed nu.
Ik begon altijd gewoon op de loopband en dan een stukje fietsen. Dan door naar de squats en zo had ik een heel rijtje met oefeningen die ik achter elkaar deed. En dan de ene keer met van die kettlebells (maar dan had ik altijd het gevoel dat ik moest poepenquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg ging te snel.
Wat deed je (als beginner), als warming up?
Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online bijv. een filmpje waar men begint met de fietsen bijv.
Ik zoek niet eens zozeer een adviseur, meer even een uitlaatklep. Jongste komt net thuis, die ga ik maar even troosten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:49 schreef vencodark het volgende:
@:Troel
Goed dat je hierover post, oh-oh kan een heel goede adviseur hier zijn.
Ik begon en begin nog steeds met fietsen en eindig met roeien of de loopband (loopband uit en dan 1 minuut zo hard je kan rennen).quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg en ging te snel.
Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online een filmpje waar men begint met de fietsen.
Het is overal zo, de agressie. Gister las ik een artikel over het onderwijs en oudersquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je boos of aggressief reageert richting een arts. Bizar en onbegrijpelijk. Vanuit die hoek snap ik de felheid wel, het lijkt me heel naar en beangstigend om zoiets mee te maken (en dan ook structureel...). Dus ja, goed dat mensen hier voor bewustwording zorgen, maar iets over het hoofd zien bij een medische diagnose is niet de verantwoordelijkheid van de patiënt of de ouders daarvan. Dat is in de eerste plaats de arts. En daar ging het in dit geval om. Geen schuld, wel verantwoordelijkheid.
Wij hadden ook altijd reutjes vroeger. Ook nooit zindelijkheidsissues gehad. De basset had wel lang groeipijn en kon daardoor niet veel lopen. Die heeft dus een periode gebruik gemaakt van de achtertuin als pup, maar later werd dat gelukkig geen gewoonte.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Die nieuwe ook weer, zou niet zindelijk zijn etc, twee dagen een plasband om gedaan, is gewoon super zindelijk hier dus die hoeft al niet meer om.
Ik heb twee teefjes, en de terriër had ik nooit moeten nemen, wat een bitch is dat.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hadden ook altijd reutjes vroeger. Ook nooit zindelijkheidsissues gehad. De basset had wel lang groeipijn en kon daardoor niet veel lopen. Die heeft dus een periode gebruik gemaakt van de achtertuin als pup, maar later werd dat gelukkig geen gewoonte.
Sneuquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, heel erg zonde, want mooie stamboom en een heel mooi en lief beest. Tranen met tuiten bij beide jongens hier, dat zegt ook wel iets denk ik.
Ik heb dus 1,5 jaar met een PT getraind, steeds een half uur krachttraining en een beetje uithouding. Ik moest wel al warm zijn voor we begonnen dus ik startte altijd met fietsen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:06 schreef vencodark het volgende:
Loopband, fiets…die heb ik wel gezien maar verder niet gedaan.
Zal voor volgende keer eens kijken (vindt ook beetje gek om met squats te beginnen eigenlijk).
Ik wilde ook perse een reutje. En dat bleek nou eenmaal ook de allerleukste te zijnquote:Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Wat naar voor jullie allemaal, en ook voor de hond zelf, alleen maar verliezers.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:39 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat als het gaat om bijvoorbeeld sporten dat dan wél gewoon iedereen erop in mag haken.
Hopelijk mag dat ook over honden.
Mijn ouders hebben zondag een nieuwe hond opgehaald. Ontzettend lief beest (ja echt!). Was terug bij de fokker omdat na een woordenwisseling de bazin de baas had geslagen en toen viel hij de bazin aan. Filmpjes gehad over hoe hij was en we hadden echt het idee dat het kwam door de ruzie en het slaan.
Zondag heeft jongste de hele tijd naast hem in de auto gezeten, ging hartstikke goed, de nacht ging goed, maandagochtend ging goed. Maandagmiddag viel hij uit naar jongste toen hij de keuken binnen kwam lopen. Het ene moment is hij hartstikke lief, het andere moment valt hij uit. Los van het happen bij spelen (dat noem ik geen uitvallen). Gisteren is zelfs mijn vader tot bloedens toe gepakt, mijn moeder heeft van die keflar armbeschermers aan. Het arme dier zit in de bench want hij springt ongeveer door deuren heen. Vanochtend een hondentrainer hier gehad en die is heel duidelijk: terug naar de fokker, er is meer aan de hand dan ons verteld is. Ze gaan zo vertrekken. En ik vind het heel dubbel, ik zat gisteren met hem in de auto en we zijn naar een dierenvoedingswinkel geweest en hij was echt superlief. Maar om een reden die wij niet weten en waar we niet onze vinger op kunnen leggen valt ie dus vanuit het niets uit.
Dus we wachten toch maar op een nestje bij onze eigen hond of een nestje bij een andere fokker.
Nahquote:Op woensdag 21 januari 2026 15:07 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders zijn dus onderweg, fokker zegt in het ziekenhuis te zijn en niet thuis te zijn, die zegt 'laat maar inslapen'. Ik ben boos en verdrietig hoe je zoiets kan zeggen.
En ben dus druk aan het rondbellen met trainers en opvangplekken, want het probleem met het glas in de deur is er nog steeds.
Ik kan er echt niet bij hoe je kunt zeggen 'ik heb er geen plek voor, laat maar inslapen'.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:07 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders zijn dus onderweg, fokker zegt in het ziekenhuis te zijn en niet thuis te zijn, die zegt 'laat maar inslapen'. Ik ben boos en verdrietig hoe je zoiets kan zeggen.
En ben dus druk aan het rondbellen met trainers en opvangplekken, want het probleem met het glas in de deur is er nog steeds.
Ik kan er echt niet bij hoe je kunt zeggen 'ik heb er geen plek voor, laat maar inslapen'.
Agreed wel, wij hebben haar asap laten helpen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:16 schreef oh-oh het volgende:
Hoe mensen open teven in huis willen is mij juist altijd een raadsel. Huuuu 🤣.
Die twee hier werden echt meteen leeggeschept!
Ja ik moet er echt niet aan denken om me door minstens twee loopsheden heen te werken. Niet alleen qua bloed maar ook qua gedrag 😂.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Agreed wel, wij hebben haar asap laten helpen.
Ik vond de loopsheid die ze wel had hel op aarde.
Ja, hij zit nu weer in de bench en morgen gaat hij via de dierenarts naar de opvang. Komende dagen ook veel overleg met de trainer gok ik. Maar hij heeft geen kennelhoestvaccinatie dus dat wordt morgen geregeld.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Snap je nu waarom ik geen hoge pet op heb van de meeste fokkers? En ik ken er nog al wat...
Maar jullie hebben hem nu dus weer?
Ik kan Arvid van Putten aanbevelen voor hulp. Ik werk voor hem.
Het bloed viel hier dus echt heel erg mee ze hield zichzelf en alles perfect schoon.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik moet er echt niet aan denken om me door minstens twee loopsheden heen te werken. Niet alleen qua bloed maar ook qua gedrag 😂.
Reuen all the way!
Inderdaad, als je wilt @Troel kan ik je haar gegevens wel sturen zij werken met honden met een achtergrondquote:Op woensdag 21 januari 2026 16:52 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje ik was even op playdate met de buurvrouw en de honden.
Is er al een oplossing gevonden Troel?
In Maastricht zit een asiel wat honden helpt die anders euthanasie zouden krijgen, ze hebben nog een lokatie, mss is dat wat? Animals Faith heten ze ..
Ja zij nemen honden op die andere asielen weigeren.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
Inderdaad, als je wilt @:Troel kan ik je haar gegevens wel sturen zij werken met honden met een achtergrond
Laat hem zeker nakijken (echografisch onderzoek) op cryptorch zijn, daar kunnen honden ook gedragsproblemen van krijgen. Hormonale agressie, maar ook kans op torsie wat pijnklachten kan geven.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:56 schreef Troel het volgende:
Ow, saillant detail: we kwamen er dus maandag bij de controle achter dat de hont maar 1 bal had. Had ze nooit wat van gezien, staan ook geen aantekeningen op de papieren van de nestcontrole. Wel 500 euro korting gekregen.
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat de eerste eigenaren hem naar haar terug gedaan hebben in plaats van dat ze hem opgehaald heeft. Heb mijn moeder ook aangegeven dat de gegevens in het paspoort staan en dat het misschien nuttig kan zijn de mensen te bellen om hun verhaal te vragen, want je wilt eigenlijk alles weten als je gaat trainen.
Dit is trouwens wel een goede, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik ga dat meteen even doorgeven dat ze daar morgen naar laten kijken. Hij heeft maandag dus al wel een onderzoek bij de dierenarts gehad, maar of dat zo grondig was weet ik natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat hem zeker nakijken (echografisch onderzoek) op cryptorch zijn, daar kunnen honden ook gedragsproblemen van krijgen. Hormonale agressie, maar ook kans op torsie wat pijnklachten kan geven.
En nav je verhaal; als dit niet de oorzaak is, dan vraag ik me af of een neurologisch onderzoek misschien zinvol kan zijn. De Sennenhonden die ik met echte agressie heb gezien (en dan bedoel ik niet de eenkennigheid die ze toch wel vaak kenmerkt en de geen-poespas-aan-mijn-lijf snaps richting dierenartsen) hadden pijn. En dan vaak in de streek van hun nek/hals (door bijvoorbeeld hernia, cyste of (beginnende) meningitis) . Daardoor konden ze ook soms vrij onverwachts uitvallen.
Eigenlijk dus: laat een medische oorzaak uitsluiten. En ik zou eens beginnen bij z’n juwelen
Slecht hart kan een obstakel zijn (maar afhankelijk van type aandoening en ernst) maar epilepsie hoeft niet echt een reden te zijn om geen anesthesie aan te durven. (Ik leg er zeg maar 5-10 per week onder de MRI voor hersenscans nav epileptische aanvallen. Ik gebruik dan ook graag middelen die we ook inzetten tegen epilepsie buiten de scans omquote:Op woensdag 21 januari 2026 18:37 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua van 10 jaar heeft ook maar 1 bal, die andere zit heel los in zijn lies, maar die zit dus vaak klem.
Hij heeft wat raar gedrag maar is goed te handelen door mij en zorgt niet voor problemen in de roedel, maar Kickje werd al sinds november doorgegeven in de familie tot hij met pasen hier kwam wonen.
Helaas heeft Kick een slecht hart en epileptie waardoor castreren er niet in zit voor hem maar ik weet zeker dat zijn gekke glitches qua gedrag te maken hebben met die ene bal die zo raar zit.
Ach ja Divaatjequote:Op woensdag 21 januari 2026 18:51 schreef Candaasje het volgende:
En verder wilde ik gewoonmezelf nog even sterkte wensen![]()
Ik lees af en toe een beetje mee met al jullie verhalen. (En ik had het pas nog over Diva @:gewoonmezelf87) maar te onregelmatig om echt mee te schrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ik vind het vooral onduidelijk, het duurde even voor ik begreep wat de lipstick wasquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word toch een beetje onpasselijk van het leegscheppen van bloedende teven en bungelende lipstick-piemels
Castratie, vermoed ik, en ik kan het beeld van een schep in een hondenvagina ook niet uit mijn hoofd krijgen. Om over je lippen stiften met een hondenpenis nog maar te zwijgen. Ik kon ook zonder.quote:Op woensdag 21 januari 2026 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind het vooral onduidelijk, het duurde even voor ik begreep wat de lipstick wasHet woord piemel is een stuk duidelijker.
En bij leegscheppen zie ik zo’n grote bak ijs voor me waar je met een ijsschep een bolletje uithaalt. Ik neem aan dat dat gewoon sterilisatie is?
Ik ben geen hondenmens, maar katersHoewel de poezen ook allemaal leuk waren, maar de katers waren toch grotere goedzakken/knuffelbeesten.
En dan Bulgarian split squatsquote:Op woensdag 21 januari 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Over een paar weken ga jij lachend lunges doen (ik vind die pittiger dan squats).
Bulgarian split squatsquote:
Walking lunges hier.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:
Die heb ik nog nooit leeggeschept of lipstickjes van gezien. Toch anders.quote:Op woensdag 21 januari 2026 19:44 schreef oh-oh het volgende:
Kinderen zijn altijd schoon en ruiken alleen maar naar bloemetjes natuurlijk 😂
Same here. Mijn trainer doet ze zelf niet omdat ie ze kut vindt, maar ik mag/moet wel.quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:16 schreef vlindertje89 het volgende:
GMwat heftig..
[..]
Bulgarian split squatsop mijn sportschool vindt iedereen die blijkbaar de hel behalve ik
Eigenlijk doe ik verdomd weinig warming up omdat ik dat gewoon kut vind. Al mijn oefeningen is de eerste set vrij licht, dus in die zin doe ik overal warming up bij.quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik fiets als warming up 10 min naar de sportschool. En dan of eerst een setje van de oefeningen waarmee ik begin maar dan zonder gewicht of met veel lager gewicht dan ik in de 'echte' sets doe, of bv walking lunges en push-ups op een box (kan ook tegen de muur, hoe hoger waar je het op doet hoe minder zwaar). Dan heb je met twee oefeningen groot deel van je spieren al klein beetje aan het werk gezet voor je echt gaat beginnen.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:44 schreef vencodark het volgende:
Ik wist ook gelijk wat er bedoeld werd met lipstick
Die reu van mijn ouders is al 14 jaar dood maar dat ding zie ik gelijk weer voor me.
Wil je dat hier weten of in een nieuw ouwe OUDers in de sportschool?quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
[..]
Wie en wat?
Eens kijken of we een fitness topic hebben of kunnen openen.
Oeh!quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wil je dat hier weten of in een nieuw ouwe OUDers in de sportschool?
Maak maarquote:Op woensdag 21 januari 2026 22:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oeh!
Ja, wat ik zeg: een apart topic ergens zou wel kek zijn.![]()
Ja, ik dus ook. Dat fietsen is vooral praktisch, want bus is onhandig qua timing en ook niet sneller, auto onhandig want geen parkeerplekken (centrum) en ook idioot voor die afstand, en lopend is een minuut of 20, dus ja, dan maar de fiets. En ik doe dus één lichte set van eerste twee oefeningen of één rondje met 10 walking lunges heen en 10 terug en 10-12 keer opdrukken. Dus echt een warming up is dat ook niet per se te noemen. Bij mn verdere supersets na de eerste geen lichte opstart helaasquote:Op woensdag 21 januari 2026 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eigenlijk doe ik verdomd weinig warming up omdat ik dat gewoon kut vind. Al mijn oefeningen is de eerste set vrij licht, dus in die zin doe ik overal warming up bij.
Dat is kut! Ik doe hem wel met minder gewicht dan jij denk ik (denk laatste keer met één dumbbel van 4kg). Hij zit ook onregelmatig in mn schema's (in deze en mn vorige bv niet). Ik vind fly's (in welke versie dan ook) dan weer verschrikkelijk want daar krijg ik zo nare spierpijn van.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Same here. Mijn trainer doet ze zelf niet omdat ie ze kut vindt, maar ik mag/moet wel.
Had eind november wel weer een blessurewaardoor ik 6 weken niet mocht dus nu moest ik weer opnieuw beginnen met 4 kg kettlebells en was dat nog zwaar ook
![]()
![]()
Morgen! Euh het topic dus.quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maak maar
Moet je wel blijven gaan natuurlijk
Hoe kan dat?quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:53 schreef F_r het volgende:
Al weer jaren geleden zat onze huidige kat als Al Bundy op de bank en riep mijn dochter verhard m verbaasd. Mam er steekt een potlood uit de kat. Dat was dus ook een roze/rood puntje.
Ja, mijn max was 6 reps met 16 kilo per hand. Maar dan doe ik maar 3 setjes, opwarmen met 10x0kg, setje 10x8 per hand en eindigen met die 2x16.quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is kut! Ik doe hem wel met minder gewicht dan jij denk ik (denk laatste keer met één dumbbel van 4kg). Hij zit ook onregelmatig in mn schema's (in deze en mn vorige bv niet). Ik vind fly's (in welke versie dan ook) dan weer verschrikkelijk want daar krijg ik zo nare spierpijn van.
Reps per been of in totaal? Ik doe 3 setjes van 10-12 reps per been, maar 2x 16kgquote:Op donderdag 22 januari 2026 09:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, mijn max was 6 reps met 16 kilo per hand. Maar dan doe ik maar 3 setjes, opwarmen met 10x0kg, setje 10x8 per hand en eindigen met die 2x16.
Per been! Totaal tellen mag niet van de baas.quote:Op donderdag 22 januari 2026 09:18 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Reps per been of in totaal? Ik doe 3 setjes van 10-12 reps per been, maar 2x 16kg![]()
dat is wel ff wat anders dan 1x4'
Haha nou je bent nu gestart op al het dubbele gewicht van wat ik doe, dus je bent nog steeds sterkquote:Op donderdag 22 januari 2026 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Per been! Totaal tellen mag niet van de baas.
Ik vond mezelf ook vet sterk toen, lekker is dat, maar blijkbaar toch iets te enthousiast dus nu kan ik weer van voor af aan beginnen. Zo voelt het tenminste, maar is natuurlijk niet zo. Oorspronkelijk vond ik het zonder gewicht ook om te janken.
Trouwens fly's
Dikke stretch op de littekensDaar zit best wel wat vast wat ik vrij moeilijk kan stretchen dus ik jubel over alles waarmee het wel lukt
Groot!!quote:Op donderdag 22 januari 2026 11:54 schreef exode het volgende:
Ik ben vandaag in de ellenlange rij van de kaasboer op de markt gaan staan, ben naar de apotheek geweest voor medicatie van B en moest in de rij staan bij het DHL pakketpunt.
Op al die plekken had ik last van hyperventilatie en nu...niet!
Ik stond er niet heel relaxt maar er gebeurde niets.
Klein, maar zo fijn
Nou dat dus. gore gesprekken negeer ikik zie meer op tegen poep, poep en poep! Al was ik met de katten ook chef poep en die zagen onze tuin als 1 grote kattenbak dus ik ben wel wat gewend maar een Golden heeft vast grote drollen.
Poep dus.
Voor een ander misschien klein maar als je dealt met die zaken is het heel groot. Toen ik midden in mijn paniekstoornis zat en ik voor de 1e keer zonder paniek weer in de bus kon gaf dat een geweldig gevoel dus dikke hoera voor jou!! Fijn dat het zo ging.quote:Op donderdag 22 januari 2026 11:54 schreef exode het volgende:
Ik ben vandaag in de ellenlange rij van de kaasboer op de markt gaan staan, ben naar de apotheek geweest voor medicatie van B en moest in de rij staan bij het DHL pakketpunt.
Op al die plekken had ik last van hyperventilatie en nu...niet!
Ik stond er niet heel relaxt maar er gebeurde niets.
Klein, maar zo fijn
Nou dat dus. gore gesprekken negeer ikik zie meer op tegen poep, poep en poep! Al was ik met de katten ook chef poep en die zagen onze tuin als 1 grote kattenbak dus ik ben wel wat gewend maar een Golden heeft vast grote drollen.
Poep dus.
Zo heeft deze millenial/genZ-er het geleerd op de basisschoolquote:Op donderdag 22 januari 2026 17:45 schreef oh-oh het volgende:
Smurfen is wel het vreemdste werkwoord om te gebruiken voor een ezelsbruggetje...
Ik kende die ook niet.
Nou, dat dus.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Wij leerden gewoon jij als voorwerp achter het werkwoord:t. Check het met een ww dat niet op een d eindigt bij twijfel.
Jij hebt zeker nooit de smurfen gesmurft? Daar werd van alles gesmurft. En soms gingen ze smurfen, en een andere keer had Gargamel ze gesmurft. En Azrael kon ook heel goed smurfen, dat smurften de smurfen ook.quote:Op donderdag 22 januari 2026 17:45 schreef oh-oh het volgende:
Smurfen is wel het vreemdste werkwoord om te gebruiken voor een ezelsbruggetje...
Ik kende die ook niet.
Juul leest de Smurfen boeken, ze vindt ze hilarisch, vooral moppersmurf.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit de smurfen gesmurft? Daar werd van alles gesmurft. En soms gingen ze smurfen, en een andere keer had Gargamel ze gesmurft. En Azrael kon ook heel goed smurfen, dat smurften de smurfen ook.
Ik vond ontleden en begrijpend lezen hel, daarom weet ik het nogquote:Op donderdag 22 januari 2026 19:14 schreef oh-oh het volgende:
Zinsontleden vond ik altijd leuk, grammatica en lezen ook.
Maar niet leuk genoeg om nog te weten hoe vaak we dat deden op de basisschool en ik welke klas
Volgens mij gebruik jij normaal Juul toch? Je hebt in je post de echte naam van je dochter gebruikt…quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:37 schreef exode het volgende:
[..]
Juul leest de Smurfen boeken, ze vindt ze hilarisch, vooral moppersmurf.
Gezellig, goed voor de groepsdynamiekquote:Op donderdag 22 januari 2026 09:08 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom moeten we eigenlijk in een bakje, @:Phaidra?
Ja, sorry, iets te snel getyptquote:Op donderdag 22 januari 2026 14:22 schreef Pinnenmutske het volgende:
Bakje?
Geen bankje of is de titel juist?
Ik vind het juist ontzettend interessant om bij oude talen dit soort dingen uit te pluizenquote:Op donderdag 22 januari 2026 20:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Volgens mij gebruik jij normaal Juul toch? Je hebt in je post de echte naam van je dochter gebruikt…
En ik vind ontleden enzo echt allemaal prima, interessant en totaal niet moeilijk. Maar Nederlands op mijn gymnasium heeft alle lol die ik daar ooit in had er wel uitgeramd. Samen met Latijn, waar we dan moesten gaan bedenken of iets een dativus van richting zou kunnen zijn. Ja daaaag.
Na de 3e klas heb ik Latijn gráág laten vallen. Grieks is veel eenduidiger, dat paste beter bij mij.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind het juist ontzettend interessant om bij oude talen dit soort dingen uit te pluizen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, vol met paracetamol 2 werkdagen voor de klas doorgekomen. Ik voelde het wel toen ik in een fysiek incident moest ingrijpen. Maar deze 'k*tjuf' () heeft nu mooi weekend.
Op alle administratie na die dus nog moet gebeuren. Maar nu crash ik eerst in bed. De rest komt later.
Er is vast wel ergens iets te sporten om die tijd.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:00 schreef F_r het volgende:
Ik heb vanmorgen ook gesport al jaren op zaterdagochtend van 09:00 tot 10:00 waarschijnlijk gaat de les stoppen en daar baal ik wel van
Ik ben door mijn schouder wel beperkt. In de 8 jaar dat ik er nu kom zijn er al veel lessen die ik volgde gestopt helaas.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Er is vast wel ergens iets te sporten om die tijd.
Komt goed.
Ik vond hier vandaag bij het opruimen het geboortekaartjes van jouw oudste!
En ook een gehaakt kerstkaartje van @:Ynske
Te grappig dat ik die nog had!
Met elkaar bedoel je? Of algemeen of je veel vrienden hebt buiten het forum?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie (veel) contact buiten het fórum om?
Dat vraag je denk ik nav de post van @oh-oh waarin ze het heeft over kaartjes?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt gewoon als nog ziek hoorquote:Op zondag 25 januari 2026 08:51 schreef Hupje het volgende:
Pff ik heb een behoorlijk nasty griep te pakken deze week. Ik ben eigenlijk beter, maar mijn holtes doen nog zo'n zeer dat ik er hoofdpijn, oorpijn en kiespijn van heb. En het vervelendste is dat ik vriend ook aangestoken heb![]()
Maar die verslagen voor het werk moeten nog. Dus eerst maar stomen onder de douche en dan toch maar de laptop open.
Met elkaar jaquote:Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Met elkaar bedoel je? Of algemeen of je veel vrienden hebt buiten het forum?
die meeting in Utrecht in het Maximapark. Die was echt zo leuk. Al die peuters helemaal onder de modderquote:Op zondag 25 januari 2026 12:22 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, die oude OUD meetings waren leuk, dat deed ik ook. En ook wel eens individueel afgesproken. Maar dat is verwaterd en alle topics voor jonge kinderen liggen zo op hun gat (en ik ben zo bejaard inmiddels ook) dat ik daar niet nog een keer aan ga beginnen.
Met sommige mensen wel. Er zijn mensen die ik dagelijks spreek (als in app-contact) en er zijn mensen die ik regelmatig zie IRL. Niet alleen OUD overigens. En vroeger veel naar meets geweest. ONZ meets, maar ook wel OUD meets en dieetclubmeetings.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
Heb je straks in ieder geval een vakantieadresje in Hondgarije :-)quote:Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef vencodark het volgende:
Vroeger naar een aantal Single-Sc meets geweest.
Vriendschappen gehad en bezoekjes door het hele land maar dat is allemaal verwaterd.
Alleen oh-oh en ik zijn bevriend, al bijna 5 jaar appen, appen, appen. En post.
Zoals oh-oh al benoemde, zelfs in NL heeft een ontmoeting nooit plaatsgevonden dus even buurten in Hongarije is een beetje gek.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je straks in ieder geval een vakantieadresje in Hondgarije :-)
Geniaal!quote:
Mijn zusje woont nu in haar 3e buitenland, ik ben nog nergens geweest. Naar de buitenwereld toe vind ik dat altijd stom om toe te geven (hoezo ga je niet naar familie) maar zowel zij als ik zitten daar niet echt op te wachten. In Engeland was het qua reistijd nog te doen geweest, maar toen was er corona en was dat land op slot, tegenwoordig woont ze zo veel uur reizen weg...quote:Op zondag 25 januari 2026 13:55 schreef vencodark het volgende:
Overigens mijn bloedeigen zus in Zweden nog niet bezocht.
Nou, dat.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Geniaal!
[..]
Mijn zusje woont nu in haar 3e buitenland, ik ben nog nergens geweest. Naar de buitenwereld toe vind ik dat altijd stom om toe te geven (hoezo ga je niet naar familie) maar zowel zij als ik zitten daar niet echt op te wachten. In Engeland was het qua reistijd nog te doen geweest, maar toen was er corona en was dat land op slot, tegenwoordig woont ze zo veel uur reizen weg...
Daar ben ik wel een keer geweest maar ik herinner me geen modderquote:Op zondag 25 januari 2026 12:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
die meeting in Utrecht in het Maximapark. Die was echt zo leuk. Al die peuters helemaal onder de modder
Misschien dat jouw kind wel schoon bleef?quote:Op zondag 25 januari 2026 15:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar ben ik wel een keer geweest maar ik herinner me geen modderen in het Twiske, daar was jij ook toch, met je drielingtank?
Hier geen PS5, maar ik weet dat @Logician er wel een heeft en die kan ook wel schietenquote:Op zondag 25 januari 2026 15:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb geen contact met OUD-mensen, afgezien van een slapend WIDM appgroepje. Ik heb vroeger wel echte vrienden via de games afdeling gehad die ik wekelijks zag, maar nieuwe relaties (inclusief een die een man-vrouw vriendschap niet fijn vond, wat uiteindelijk de langzame doodsteek was), verhuizing en baby(‘s) hebben daar een eind aan gemaakt. Wel jammer, want het was altijd erg gezellig en mensen waarmee je een goede klik hebt op meerdere vlakken zijn zeldzaam.
Ik heb wel een vacature voor een matige gamer om samen een online co-op PS5 shooter te spelen op de donderdagavond, mocht er iemand interesse hebben
Herkenbaar probleemquote:Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef BE het volgende:
Overigens is mijn sociale leven IRL vrijwel totaal opgedroogd, oa. doordat het in de jonge jaren van mijn kinders allemaal nogal pittig was en we een beetje uitgeput waren.
Wij noemen het een tiener als de tien in je leeftijd zit :-)quote:Op zondag 25 januari 2026 20:30 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Kyara, maar je bent toch een tiener vanaf je tiende verjaardag? Of heb ik iets gemist…
Ja dat was echt grappig, en dat via een foto die ik gemaakt heb van je oudstequote:Op maandag 26 januari 2026 08:05 schreef Nijna het volgende:
Gefeliciteerd @:Kyara!
Ik ben wel eens naar een paar meetings geweest, heb een paar mensen van hier op facebook.
Ik blijk in de verte familie te zijn met oa @:Ynske. Dat is wel grappig als je daar dan via een forum achter komt.
In real life heb ik niet zoveel vrienden. Ik heb nog contact met mijn bff van de middelbare school. Al zien we elkaar weinig. Het voelt altijd wel weer vertrouwd ofzo.
En ik heb van het sporten wel wat contacten, die zich wel voornamelijk beperken tot de vereniging/het sporten.
Met een paar mensen heb ik buiten het sporten ook contact.
Vroeger met moeders van vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen, maar dat contact is ook een heel stuk minder.
Die hangt nog bij mijn ouders in de hal tussen de verzameling kleinkinderenquote:Op maandag 26 januari 2026 08:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ja dat was echt grappig, en dat via een foto die ik gemaakt heb van je oudste
Die trap nekte mij ook de eerste dagen.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik sportte weer met trainer vandaag. Hoop dat ik morgen nog aan mijn wenkbrauw kan krabben. En de trap af kom
Noem je me nou oud?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Kun je in the process je extra sterk voelen omdat je een fysiek gezonde 36-jarige er vierkant uit sport
Ik impliceerde alleen dat je ouder bent dan ik. En aangezien ik nog een zeer jonge blom ben, ben jij ook nog hartstikke jongquote:Op maandag 26 januari 2026 13:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Noem je me nou oud?![]()
Vergeten we allemaal weer te verhuizen naar Vencos topic met dit gebabbel
Eerst een tukje, dan verhuis ik wel
Dat bestaat nog niet.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
sociaal contact ... wat je niet al teveel extra energie kost
Dat is klotequote:Op maandag 26 januari 2026 14:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat bestaat nog niet.
Zonde van het sterk voelen wel.
Precies wat ik wilde vragen!quote:Op maandag 26 januari 2026 17:59 schreef amaranta het volgende:
Hoe heeft je dochter het gehad Schanu?
Nieuwe school? Wat klinkt dit fijn!quote:Op maandag 26 januari 2026 18:36 schreef Schanu het volgende:
Ze kwam heel enthousiast uit schoolZe was wel heel erg onder de indruk geweest doordat 2 klasgenoten boos waren geworden op de juf, maar toen heeft ze zelf heel knap gevraagd of ze naar de rustruimte mocht omdat haar hoofd te druk werd. En ze wil heel graag nu al hele dag naar school zei ze meteen
maar toen ze eenmaal een half uur thuis was stortte ze een beetje in qua energielevel en was ze zo moe dat ze alleen nog maar duimend op de bank kon hangen. Dus ondertussen is ze het toch wel eens met een rustige opbouw en halve dagen
![]()
Maar al met al: hartstikke positief
Tink dat klinkt heel naar, als ik het zo lees kan je beter thuis blijven en even de rust pakken die je nodig hebt. Zeker als je nog zo lang moet rijden, met die duizeligheid klinkt dat niet heel verantwoord. Hopelijk voel je je snel weer beter!
* Clubsoda zwaait in cryptischquote:Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik sportte ook vanochtend met trainer. En ik geloof dat mijn trainer stiekem meeleest hier, want de Bulgarian split squats zitten in mn derde schema. En omdat ik mezelf een slappeling vond na @:Vanyel dr 2x16kg, deed ik ze vandaag met 1x10kg ipv 1x4kg. Ging best wel goed
. Voelde me sowieso wel sterk vandaag, ook een PR op single arm seated row.
@:Schanuhet is jullie zo ontzettend gegund
![]()
Ik heb met twee mensen van Fok! een keer gewandeld (en mocht je hier meelezen Tele, ik ga je nog appen voor een volgende wandeling!) en ik heb er eentje op congres een keer gespot maar toen durfde ik haar nog niet aan te spreken haha, en die spreek ik nu af en toe in werk context.
@:Vanyel mocht je een keer gezelschap bij sporten fijn sociaal contact vinden wat je niet al teveel extra energie kost (of dat eens willen uitproberen), en je sportschool heeft ook dagkaart dingen, dan weet je me te vinden. Kun je in the process je extra sterk voelen omdat je een fysiek gezonde 36-jarige er vierkant uit sport
Die had ik wel zien aankomen, ik ben ondertussen 41 en worstel al mijn hele leven. 12 jaar terug heb ik een onderzoek laten doen, daar was de conclusie dat ik hoog scoorde op autisme maar dat onvoldoende kwam vast te staan of het aangeleerd of aangeboren was. Dus geen diagnose, maar het werd gegooid op trauma. In de tussentijd kreeg mijn moeder de diagnose adhd en is ze met een hele andere pet op naar mij als kind gaan kijken (want zij en mijn vader vonden mij heel normaal, maar wat is normaal voor iemand met ass en iemand met adhdquote:Op maandag 26 januari 2026 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
* Clubsoda zwaait in cryptisch![]()
![]()
Wat fijn van de dag @:Schanu! Hoe sta je in je eigen uitslag die je kreeg?
Ik lurk alleen maar normaal maar dit klinkt als bppd en daar kan een in duizeligheid gespecialiseerd fysiotherapeut je prima mee helpen met een bepaalde oefening. Het klopt dat het ook vanzelf over kan gaan maar met een beetje hulp gaat het vaak veel snellerquote:Op maandag 26 januari 2026 20:12 schreef Vicky het volgende:
@:tink89 ik werd vorige week maandag uit het niets enorm draaierig. Leek wel of ik dronken was (terwijl ik dat nog nooit ben geweest...).
Zelfs met misselijkheid erbij. Huisarts zegt evenwichtsorgaan is uit balans.. advies: rust.
Merk dat als ik net iets te veel doe de draaierigheid weer toeneemt. Waardeloos.. en ik ben zo slecht in niks doen/rust houden...
Ik wilde precies hetzelfde zeggen, mijn fysio kan mij daar inderdaad ook altijd mee helpen. Ik heb het nu een paar keer gehad.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 07:10 schreef fysio-tje het volgende:
[..]
Ik lurk alleen maar normaal maar dit klinkt als bppd en daar kan een in duizeligheid gespecialiseerd fysiotherapeut je prima mee helpen met een bepaalde oefening. Het klopt dat het ook vanzelf over kan gaan maar met een beetje hulp gaat het vaak veel sneller
Bppd heb ik al eens gehad, dat is anders dan dit. Dit is in rust het vervelendste, ik vermoed een virusje.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:05 schreef Elleska het volgende:
Dat van de draaierigheid had ik 2week geleden in combi met niet fit zijn. Ik hoor er meer mensen over dus ik vermoed dat er een virus rondgaat wat dit veroorzaakt.
Het was bij mij in rust erger dan bij beweging, Tink gaf ook aan dat afleiding helpt waardoor het mij niet direct aan bppd doet denken.
Klachten zoals beschreven bij bppd zijn zeker herkenbaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 07:10 schreef fysio-tje het volgende:
[..]
Ik lurk alleen maar normaal maar dit klinkt als bppd en daar kan een in duizeligheid gespecialiseerd fysiotherapeut je prima mee helpen met een bepaalde oefening. Het klopt dat het ook vanzelf over kan gaan maar met een beetje hulp gaat het vaak veel sneller
quote:Op zondag 25 januari 2026 16:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier geen PS5, maar ik weet dat @:Logician er wel een heeft en die kan ook wel schieten
Maar na 22 uur slaap ikquote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:21 schreef Logician het volgende:
[..]zeker, al kan ik de donderdagavond altijd pas na 22u.
Arc raiders kan cross platform, dan kunnen we met zijn drieën.
Ja kliko kan ook. Maar die wordt hier niet vaak aan de weg gezet (we hebben een composthoop dus gaat eigenlijk niks in de gft en de zwarte kliko denk eens in de twee maanden) dus ben bang dat dat gaat stinken voor die tijd.quote:Op woensdag 28 januari 2026 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Kliko kan ook Hillie of je zwiept hem idd gewoon daar waar ie vandaan kwam![]()
Ratten zijn kut. Had ze toen in mn schuur, ieuwmaar toen mocht er nog gif gebruikt worden en was het probleem snel opgelost. Geen idee hoe je er nu vanaf komt
Succes iig!
Oké, de luchtbevochtiger moet ontkalkt worden met een spulletje van action. Dat erin en een uurtje laten draaien. Straks maar halen en hopen dat het daarmee is opgelost. Zo niet, moet ie worden teruggestuurd. Kan um eigenlijk niet missen met de verwarming aan. Lucht wordt gortdroog en dat vindt mn huid niet fijn
Fijn dat het een fijn gesprek was.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:29 schreef exode het volgende:
Juul is de hele dag (tot 2 uur) op school gebleven en stuitert nu met een vriendje door de tuin....inderdaad rare wezens die kinderen.
Lunch op werk ging goed, ik was wel enorm gespannen. Zo erg dat ik niet eens kon lunchen. Maar gedurende het gesprek ontspande ik wat meer. Het was wederom een fijn en open gesprek. Vooral over niet werk dingen en kort wat afgestemd over het werk. Met name de opbouw van uren.
Het was gek om weer echt even op kantoor te zijn. Ik merk dat ik nu enorm moe ben. Dus het was goed zo.
Lastig Kyara, ik hoop dat je toch ergens je moment kan pakken en even rusten. Was het gek je laatste werkdag? Kon je het goed afsluiten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Hopenlijk met positieve uitkomst.quote:Op donderdag 29 januari 2026 18:23 schreef Troel het volgende:
Hondje is terug bij de fokker. Die gaat hem laten opereren in de hoop dat het de bal is en durft hem te verzorgen na de operatie.
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidappquote:Op donderdag 29 januari 2026 18:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog goede ideeën voor een leuk verjaardagscadeautje voor een meisje van 9? Ze houdt van wetenschappelijke en ontdekkende dingen..... Vorig jaar gaf Simon een set om zelf zeepjes te maken, maar nu weet ik het even niet meer. Budget is rond de 10 Euro.
Link doet het bij mij nietquote:Op donderdag 29 januari 2026 18:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hopenlijk met positieve uitkomst.
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp
Zoiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |