abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219945389
@exode succes straks! En hopelijk valt het mee met Juul

Beterschap voor de zieken!

Hoe heeft jongste er een griepje/heftige verkoudheid opzitten al blafhoest hij 2 weken later nog. Ook al zijn toetsen ingehaald, dus nu weer normaal naar school. Tenminste, als er niet zoveel uitval zou zijn. Zeker 1/3e van de lessen valt weg deze week. Beetje bijkomen voor hem.
pi_219945391
Februari vind ik altijd wel een leuke maand, Carnaval, B zijn verjaardag, ons jubileum. En de belofte van de lente :)

De winter duurt ook zo ellenlang omdat de kou vroeg begon, tenminste vroeger dan wij gewend zijn inmiddels. Ons open haard hout is zelfs bijna op. Nog 2 weekjes voorrraad denk ik. Dat is normaal pas in maart.
  woensdag 28 januari 2026 @ 09:31:21 #278
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219945424
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:21 schreef Logician het volgende:

[..]
:D zeker, al kan ik de donderdagavond altijd pas na 22u.
Arc raiders kan cross platform, dan kunnen we met zijn drieën.
Maar na 22 uur slaap ik :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219945469
Exode, succes met je afspraak straks! En Hopelijk knap Juul weer snel helemaal op.

Hier ook een studiedag morgen en ook zwemmen op de agenda staan. Dat had ik al gereserveerd (bij een CP) voordat vaststond dat Jewel naar speciaal onderwijs ging (en dus hele andere (heel weinig vooral!) studiedagen heeft). Gelukkig werd daar alles behalve moeilijk over gedaan O+

Beterschap voor je dochter Venco, hopelijk kan het afzwemmen doorgaan!

Veel lunch plezier Mush!

Ik leef altijd een beetje uit naar maart, dat de dagen weer echt langer worden en de lente begint door te zetten O+ Tenzij het dan in april weer begint te sneeuwen, want april doet wat hij wil, dan ben ik helemaal ontregeld :')
pi_219945671
Fijn dat de nieuwe school niet moeilijk doet, Schanu. Veel plezier morgen met zwemmen :)

Kom er net achter dat mijn luchtbevochtiger ook het binnenwerk bevochtigd. Kan niet goed zijn :') Zo maar even bellen wat er mis kan zijn. Ding is nog geen jaar oud dus anders moet ie terug en gefixt worden.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219945870
Beterschap voor de zieken :*

Exode succes met je afspraak straks!

Schanu wat fijn dat je gewoon lekker kan gaan zwemmen morgen! Veel plezier.

Hier nu zeker dat we ratten hebben (alleen buiten gelukkig). Had al wel een tijd een vermoeden ivm gangenstelsel onder mn moestuin, maar had ze nog nooit kunnen betrappen. En nu is er laatst tegenover een verwilderd terrein helemaal leeggeruimd tegenover, denk dat ze daar ook een onderkomen hadden. Maar in ons zwembad in wording (wat nu nog gewoon een betonnen bak is met een laagje water) daar vond man vanmorgen een dode rat in.

Ik moet zo nog even bedenken waar dat ik het beest ga laten als ik hem er uit ga vissen
(Misschien gewoon over de bouwhekken het braakliggend terrein op gooien O-) )
pi_219946166
Kliko kan ook Hillie of je zwiept hem idd gewoon daar waar ie vandaan kwam :D
Ratten zijn kut. Had ze toen in mn schuur, ieuw :X maar toen mocht er nog gif gebruikt worden en was het probleem snel opgelost. Geen idee hoe je er nu vanaf komt -O- Succes iig!

Oké, de luchtbevochtiger moet ontkalkt worden met een spulletje van action. Dat erin en een uurtje laten draaien. Straks maar halen en hopen dat het daarmee is opgelost. Zo niet, moet ie worden teruggestuurd. Kan um eigenlijk niet missen met de verwarming aan. Lucht wordt gortdroog en dat vindt mn huid niet fijn :{
If they say
pi_219946182
Ik had maandag mijn laatste werkdag en nu komt ook alle vermoeidheid eruit. Ik ben echt helemaal gesloopt. Maar thuis gaat alles gewoon door dus rust pakken is er ook niet bij.
pi_219946437
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Kliko kan ook Hillie of je zwiept hem idd gewoon daar waar ie vandaan kwam :D
Ratten zijn kut. Had ze toen in mn schuur, ieuw :X maar toen mocht er nog gif gebruikt worden en was het probleem snel opgelost. Geen idee hoe je er nu vanaf komt -O- Succes iig!

Oké, de luchtbevochtiger moet ontkalkt worden met een spulletje van action. Dat erin en een uurtje laten draaien. Straks maar halen en hopen dat het daarmee is opgelost. Zo niet, moet ie worden teruggestuurd. Kan um eigenlijk niet missen met de verwarming aan. Lucht wordt gortdroog en dat vindt mn huid niet fijn :{
Ja kliko kan ook. Maar die wordt hier niet vaak aan de weg gezet (we hebben een composthoop dus gaat eigenlijk niks in de gft en de zwarte kliko denk eens in de twee maanden) dus ben bang dat dat gaat stinken voor die tijd.

Ook maar eens kijken of we op een kat-veilige manier meer van die beestjes kunnen vangen.

Succes met je luchtbevochtiger!

Wat ontzettend balen kyara dat het niet lukt om je rust te pakken. Maar begrijpelijk met wat er speelt ook wel.
pi_219946690
Dan zeker niet in je kliko want behalve stank loopt ie dan zelf later naar de kant van de weg ;)
Er zijn vallen en ook stekkers die ongedierte weghouden. Heb zo'n stekker in de schuur maar geen idee of het echt iets doet. Ze zijn wél weg maar dat kan ook komen omdat ze niet meer bij het eetwaar kunnen.

Lunchtime O+
If they say
  woensdag 28 januari 2026 @ 13:51:44 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219947456
Het is inderdaad januari blues. Ongeveer 63 januari voor mijn gevoel. En er heerst van alles. Afgelopen weekend mijn man niet helemaal lekker - maar ook niet echt ziek, vooral heel moe en hoofdpijn en veel lucht in z’n buik. En gisterenavond om 22 uur begon prul na wat klagen over buikpijn voor het naar bed gaan ineens te spugen. Ze voelde zich direct erna beter, heeft prima geslapen en heeft vandaag al 2 boterhammen met suiker en een paar glazen ranja op zonder buikpijn of misselijkheid. Dus ik denk dat het eenmalig was. School heeft ze overgeslagen en nu zit ze in bad. Zo even een dutje en dan wil ze eigenlijk heel graag naar klimles.

Wel gek zo snel die kleintjes opknappen. Maar ook even de vraag wat dan verstandig is. Ze danst weer door de kamer en heeft dus wel wat gegeten, maar niet heel veel. Wat zouden jullie doen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 28 januari 2026 @ 14:01:11 #287
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219947524
Ik zou het gewoon proberen. Gaat het niet, dan kan je weer terug naar huis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219947572
Inderdaad, zou het ook gewoon proberen. Als ze er fit bij zit en goed gegeten heeft.

Bij kleintjes kan het ooit gek gaan. In de avond ziek overdag nergens last van en dan denk je dat ie beter is en storten ze ‘s avonds weer in.
pi_219947667
Juul is de hele dag (tot 2 uur) op school gebleven en stuitert nu met een vriendje door de tuin....inderdaad rare wezens die kinderen.

Lunch op werk ging goed, ik was wel enorm gespannen. Zo erg dat ik niet eens kon lunchen. Maar gedurende het gesprek ontspande ik wat meer. Het was wederom een fijn en open gesprek. Vooral over niet werk dingen en kort wat afgestemd over het werk. Met name de opbouw van uren.
Het was gek om weer echt even op kantoor te zijn. Ik merk dat ik nu enorm moe ben. Dus het was goed zo.

Lastig Kyara, ik hoop dat je toch ergens je moment kan pakken en even rusten. Was het gek je laatste werkdag? Kon je het goed afsluiten?
pi_219949131
@exode Fijn dat Juul weer is opgeknapt. Hopelijk morgen gezellig op pad. Wel lekker dat de spanning een beetje verdween bij het gesprek.

@Kyara je hebt wel het werk aan kant, maar de rest van je belasting is er niet minder van. Hopelijk kan je toch ergens rust vinden :*
pi_219951185
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 14:29 schreef exode het volgende:
Juul is de hele dag (tot 2 uur) op school gebleven en stuitert nu met een vriendje door de tuin....inderdaad rare wezens die kinderen.

Lunch op werk ging goed, ik was wel enorm gespannen. Zo erg dat ik niet eens kon lunchen. Maar gedurende het gesprek ontspande ik wat meer. Het was wederom een fijn en open gesprek. Vooral over niet werk dingen en kort wat afgestemd over het werk. Met name de opbouw van uren.
Het was gek om weer echt even op kantoor te zijn. Ik merk dat ik nu enorm moe ben. Dus het was goed zo.

Lastig Kyara, ik hoop dat je toch ergens je moment kan pakken en even rusten. Was het gek je laatste werkdag? Kon je het goed afsluiten?
Fijn dat het een fijn gesprek was.

Laatste werkdag was vooral dubbel. Goed voor het gezin, niet zo goed voor mij zeg maar. Maar iedereen was wel heel lief enzo.

We houden de meiden nu even thuis. Vrijdag en maandag sws studiedagen dus even pas op de plaats en dan dinsdag weer een poging op school. Blij dat morgen geen wekker gaat.
pi_219955281
@Schanu, wat fijn dat het zo goed begonnen is!

@Kyara, hopenlijk kun je toch je rust een beetje vinden.

Hier vandaag weer EMDR gehad met J. Blijft pittig, maar hij doet het zo goed O+
Volgende week starten de adhd onderzoeken, iemand die weet wat ik kan verwachten?

Verder deze week even verplicht wat rustiger, had maandag heel de dag hartkloppingen en uiteindelijk dus een bloeddruk van 187/121.... oops! Nu aan de bloeddrukverlagers, hopenlijk helpen die snel.

Straks met onze pup,die bijna echt puppy af is naar de dierenarts. Tijd voor de 1 jaar checkup.
S. 2014
J. 2016
pi_219955465
Pas op de plaats is soms ook even nodig, @Kyara Hopelijk iedereen dinsdag weer helemaal fit.

Idd oeps, GM! Succes met de bloeddrukverlagers. Bij rare bijwerkingen, trek aan de bel. Ik heb verschillende gehad voordat de mijne alleen deden wat ze moeten doen: bloeddruk verlagen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_219956410
Zie je op tegen dat gesprek @Mushanga71 ?
Fijn dat er eindelijk met de hamer geklopt gaat worden. :)
pi_219956748
Venco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
  donderdag 29 januari 2026 @ 18:23:37 #296
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219956950
Hondje is terug bij de fokker. Die gaat hem laten opereren in de hoop dat het de bal is en durft hem te verzorgen na de operatie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219957048
Iemand nog goede ideeën voor een leuk verjaardagscadeautje voor een meisje van 9? Ze houdt van wetenschappelijke en ontdekkende dingen..... Vorig jaar gaf Simon een set om zelf zeepjes te maken, maar nu weet ik het even niet meer. Budget is rond de 10 Euro.
pi_219957104
quote:
2s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:23 schreef Troel het volgende:
Hondje is terug bij de fokker. Die gaat hem laten opereren in de hoop dat het de bal is en durft hem te verzorgen na de operatie.
Hopenlijk met positieve uitkomst.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog goede ideeën voor een leuk verjaardagscadeautje voor een meisje van 9? Ze houdt van wetenschappelijke en ontdekkende dingen..... Vorig jaar gaf Simon een set om zelf zeepjes te maken, maar nu weet ik het even niet meer. Budget is rond de 10 Euro.
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp

Zoiets?
S. 2014
J. 2016
pi_219957611
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Hopenlijk met positieve uitkomst.
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp

Zoiets?
Link doet het bij mij niet :?
  donderdag 29 januari 2026 @ 20:06:47 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219957843
Mush, ergens dus wel fijn dat het straks klaar is. Maar hoe gaat dat dan met jullie zaak enzo?

Troel, hopelijk gaat het daarna beter. Ik duim!

Tolstoi: mijn oudste vindt een microscoop een goed idee, maar ik vrees dat je dan je budget moet verdubbelen of met iemand moet samenleggen. En anders iets uit de science-collectie van clementoni?

Gm: let je een beetje op jezelf?

Exode: fijn dat Juul opgeknapt is. Prul voelt zich ook weer beter. Gisteren was het nog niet veel (ze klom uiteindelijk maar één route), maar net wilde ze friet, heeft ze als een beer gegeten en nu ligt ze nog met mijn man te kletsen ipv te slapen. Fijn! Ik maak me toch altijd net iets te druk.

Wij hebben vandaag de grote uitgaven voor de badkamers gedaan. Twee douchewanden/cabines, twee wastafels met meubel, een spiegelkast, twee wc’s met reservoirs enzo… mijn bankrekening doet pijn. En dan moeten we nog tegels - met lijm en voegsel enz - en plafonds en bijna al het aansluitmateriaal en verlichting. En al het werk doen. Ik heb er geen bal zin in… dus mocht iemand zin hebben om een dag te komen slopen of toevallig fantastisch kunnen tegelen: wees welkom!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')