abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2026 @ 12:09:10 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219923722
Ikzelf zie Stormqueen soms. En ik heb (de laatste tijd wel wat minder) heel veel contact met Guuzewuus/Groofsken. Ook met onze gezinnen meermaals samen op vakantie geweest.
Nu zijn onze kinderen groot en zien we elkaar wat minder.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:14:33 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219923761
Vroeger vaak naar meetings geweest en in de peuter/kleuter leeftijd ook veel subgroepjes. Maar op een gegeven moment worden de kinderen ouder en is daar dan wel/geen klik meer.

Ik beschouw Omentielvo en Soempie wel echt als vriendinnen. Dochter van Omen en mijn dochters schelen 2 dagen en daar is ook echt een leuke klik. Haar dochter heeft in de kerstvakantie nog bij ons gelogeerd. En de oudste van Soempie en mijn oudste schelen ook 2 dagen en die appen elkaar ook op verjaardagen enzo.

En met 2 anderen was er ook echt een leuke persoonlijke klik zonder kinderen en het is eigenlijk wel heel jammer dat dat toch wat verwaterd is (ik weet niet of jullie nog meelezen Shandaly en XcuseMe maar waarschijnlijk zitten ze niet meer op (dit deel van) Fok.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:15:21 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219923767
En wel veel fokkers op FB inderdaad, ook nog uit de tijd van Secret Santa. Wel heel leuk om nog te volgen.
pi_219923813
Oh ja, die oude OUD meetings waren leuk, dat deed ik ook. En ook wel eens individueel afgesproken. Maar dat is verwaterd en alle topics voor jonge kinderen liggen zo op hun gat (en ik ben zo bejaard inmiddels ook) dat ik daar niet nog een keer aan ga beginnen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 25 januari 2026 @ 12:35:00 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219923906
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:22 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, die oude OUD meetings waren leuk, dat deed ik ook. En ook wel eens individueel afgesproken. Maar dat is verwaterd en alle topics voor jonge kinderen liggen zo op hun gat (en ik ben zo bejaard inmiddels ook) dat ik daar niet nog een keer aan ga beginnen.
die meeting in Utrecht in het Maximapark. Die was echt zo leuk. Al die peuters helemaal onder de modder O+
pi_219923966
Ik vind jullie allemaal lief en ik heb het echt naar mijn zin op het Forum maar ik heb al moeite om mijn irl vrienden en familie genoeg te zien en spreken. :@

Ik ging gisteren naar de sportschool, buiten mijn normale planning (ik ga maandag, woensdag en vrijdag), ik voelde me stokoud, ik werd omringd door pubers. Die overigens allemaal meer bezig waren met kletsen en op hun telefoon bezig zijn dan sporten. Bijzonder gezicht was dat, als een soort hangclub.

Gisteren ook met B naar keuze 2 van de middelbare geweest. Hij vond het er leuker dan verwacht, met name omdat hij daar tweetalig VWO kan doen en dan ook meteen start met vakken als scheikunde en natuurkunde in de eerste.
Dus mijnheer twijfelt nu een klein beetje en gaat zaterdag extra naar de open dag van keuze 1.

Het is wel lastig, nichtje die in zijn klas zit, vindt 3 scholen leuk waarvan er 2 in Utrecht zitten en altijd loten. En helaas, wij wonen niet in Gemeente Utrecht dus eigenlijk heeft ze maar 1 school als keuze.
Dus B heeft iig nog keuze omdat hij 2 scholen leuk vindt (die al jaren niet loten).
  zondag 25 januari 2026 @ 13:32:04 #203
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219924342
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie (veel) contact buiten het fórum om?
Met sommige mensen wel. Er zijn mensen die ik dagelijks spreek (als in app-contact) en er zijn mensen die ik regelmatig zie IRL. Niet alleen OUD overigens. En vroeger veel naar meets geweest. ONZ meets, maar ook wel OUD meets en dieetclubmeetings.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 25 januari 2026 @ 13:42:35 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219924504
Ik heb met een klein clubje van hier, van jaaaren terug regelmatig contact in een appgroep en eens in de zoveel tijd zien we elkaar. Iets met reldellen en loeders! O+

Oh, en ik dacht van de week nog aan SQ! Ik ben zo benieuwd hoe het met haar kinders en haarzelf is!
(Ik heb haar nr trws ook wel, maar het voelt wat suf om haar zomaar ineens te appen met 'hoi, hoe is het?' :D

(Overigens is mijn sociale leven IRL vrijwel totaal opgedroogd, oa. doordat het in de jonge jaren van mijn kinders allemaal nogal pittig was en we een beetje uitgeput waren. Nu vind ik dat enorm jammer (ik mis de spelletjes avonden en hoe laag de drempel was om dingen af te spreken), maar ik weet ook niet goed hoe ik dat weer opkrik. Mede door mijn werk. Ik heb natuurlijk in principe 24/7 dienst, dus ik vind het lastig om dingen af te spreken en dan evt weggeroepen te worden. Onzin eigenlijk, want er zijn nog steeds meer dagen dat ik niet gebeld word dan dat ik wel gebeld word. ;) )
pi_219924683
Vroeger naar een aantal Single-Sc meets geweest.
Vriendschappen gehad en bezoekjes door het hele land maar dat is allemaal verwaterd.
Alleen oh-oh en ik zijn bevriend, al bijna 5 jaar appen, appen, appen. En post. *O*
  zondag 25 januari 2026 @ 13:52:54 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219924706
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef vencodark het volgende:
Vroeger naar een aantal Single-Sc meets geweest.
Vriendschappen gehad en bezoekjes door het hele land maar dat is allemaal verwaterd.
Alleen oh-oh en ik zijn bevriend, al bijna 5 jaar appen, appen, appen. En post. *O*
Heb je straks in ieder geval een vakantieadresje in Hondgarije :-)
pi_219924728
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Heb je straks in ieder geval een vakantieadresje in Hondgarije :-)
Zoals oh-oh al benoemde, zelfs in NL heeft een ontmoeting nooit plaatsgevonden dus even buurten in Hongarije is een beetje gek. :P

Overigens mijn bloedeigen zus in Zweden nog niet bezocht. :D
pi_219924948
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:52 schreef amaranta het volgende:
Hondgarije
Geniaal! :D

quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:55 schreef vencodark het volgende:
Overigens mijn bloedeigen zus in Zweden nog niet bezocht. :D
Mijn zusje woont nu in haar 3e buitenland, ik ben nog nergens geweest. Naar de buitenwereld toe vind ik dat altijd stom om toe te geven (hoezo ga je niet naar familie) maar zowel zij als ik zitten daar niet echt op te wachten. In Engeland was het qua reistijd nog te doen geweest, maar toen was er corona en was dat land op slot, tegenwoordig woont ze zo veel uur reizen weg...
pi_219925090
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Geniaal! :D
[..]
Mijn zusje woont nu in haar 3e buitenland, ik ben nog nergens geweest. Naar de buitenwereld toe vind ik dat altijd stom om toe te geven (hoezo ga je niet naar familie) maar zowel zij als ik zitten daar niet echt op te wachten. In Engeland was het qua reistijd nog te doen geweest, maar toen was er corona en was dat land op slot, tegenwoordig woont ze zo veel uur reizen weg...
Nou, dat.
Mensen zeggen dan snel iets over vakantieadres naar mijn zus maar zo enorm hecht zijn wij niet en het is een takke-eind en manier van reizen.
Ze zitten vrij hoog in het noorden van Zweden en geen directe vliegverbinding etc etc.
Als we nu een reislustig gezin waren, is het óók nog anders ofc.
Straks in maart komt ze deze kant op, dan heb ik ze 2 jaar niet live gezien.
pi_219925398
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:35 schreef Kyara het volgende:

[..]
die meeting in Utrecht in het Maximapark. Die was echt zo leuk. Al die peuters helemaal onder de modder O+
Daar ben ik wel een keer geweest maar ik herinner me geen modder :o en in het Twiske, daar was jij ook toch, met je drielingtank? :+
pi_219925413
Ik heb een zus in de VS, die we over 4 jaar graag zouden bezoeken maar ik ben ook wel heel benieuwd wat er in die tijd daar gaat gebeuren. :{
  zondag 25 januari 2026 @ 15:08:46 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219925426
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Daar ben ik wel een keer geweest maar ik herinner me geen modder :o en in het Twiske, daar was jij ook toch, met je drielingtank? :+
Misschien dat jouw kind wel schoon bleef? :D Twiske was ik ook ja.
pi_219925674
Ik heb jaren terug in een groepsapp gezeten met een aantal (4 als ik mij niet vergis) OUD-ers, van daaruit ook een meet gehad bij mij thuis. Was gezellig, maar ik vind app-contact lastig (al die koetjes en kalfjes, en echt verschillende persoonlijkheden, zorgde voor constante onzekerheid bij mij) en afspreken nog lastiger. Ik zie mijn IRL vrienden al amper omdat we een druk gezinsleven hebben dat een sociaal leven in de weg zit en omdat ik gewoon niet zo afsprekerig bent. Trekt mij vaak helemaal leeg, zeker met de kinderen erbij. Dus ik heb de beslissing genomen om dat contact te verbreken, daarna ook geen behoefte meer gehad om nog met andere te meeten of contact te hebben buiten het forum om (anders dan Facebook/Instagram vrienden, daar heb ik er wel meer van).

Ik krijg morgen mijn adviesgesprek n.a.v. diagnostisch onderzoek en vind het toch best spannend. En de 9 jarige heeft morgen haar 1e ochtend op haar nieuwe school O+ Ze heeft er vrijdag gekeken en ze vond het gewèldig O+ en het afscheid op haar oude school was liefdevol en hartverwarmend. Ze heeft veel cadeautjes en knutsels gekregen en mag altijd even binnenkomen om hoi te zeggen gaf de juf aan O+
pi_219925689
Ik heb geen contact met OUD-mensen, afgezien van een slapend WIDM appgroepje. Ik heb vroeger wel echte vrienden via de games afdeling gehad die ik wekelijks zag, maar nieuwe relaties (inclusief een die een man-vrouw vriendschap niet fijn vond, wat uiteindelijk de langzame doodsteek was), verhuizing en baby(‘s) hebben daar een eind aan gemaakt. Wel jammer, want het was altijd erg gezellig en mensen waarmee je een goede klik hebt op meerdere vlakken zijn zeldzaam.

Ik heb wel een vacature voor een matige gamer om samen een online co-op PS5 shooter te spelen op de donderdagavond, mocht er iemand interesse hebben ;)
pi_219925744
Spannend idd Schanu! Hopelijk heeft Jewel een goede start op de nieuwe school morgen!
  zondag 25 januari 2026 @ 16:38:26 #216
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219926131
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb geen contact met OUD-mensen, afgezien van een slapend WIDM appgroepje. Ik heb vroeger wel echte vrienden via de games afdeling gehad die ik wekelijks zag, maar nieuwe relaties (inclusief een die een man-vrouw vriendschap niet fijn vond, wat uiteindelijk de langzame doodsteek was), verhuizing en baby(‘s) hebben daar een eind aan gemaakt. Wel jammer, want het was altijd erg gezellig en mensen waarmee je een goede klik hebt op meerdere vlakken zijn zeldzaam.

Ik heb wel een vacature voor een matige gamer om samen een online co-op PS5 shooter te spelen op de donderdagavond, mocht er iemand interesse hebben ;)
Hier geen PS5, maar ik weet dat @Logician er wel een heeft en die kan ook wel schieten :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219926183
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:42 schreef BE het volgende:
Overigens is mijn sociale leven IRL vrijwel totaal opgedroogd, oa. doordat het in de jonge jaren van mijn kinders allemaal nogal pittig was en we een beetje uitgeput waren.
Herkenbaar probleem :Y
Ik weet ook niet zo goed hoe ik daar iets aan kan doen. Helpt ook niet dat ik zelf nog steeds de energie van een schildpad heb. Dus t is ook niet alsof ik veel kan, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet wil.

Ik ben wel dikke matties met DancingPhoebe, die ken ik van een ander online, zij heeft me ooit naar fok gelokt. Wij zien elkaar af en toe ook irl maar verder is het vooral oneindig appen. Verder zijn er maar weinig fokkers die ik gemeet heb.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vanyel op 25-01-2026 16:55:49 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219926355
Ik heb een paar keer gemeet en met één heb ik regelmatig appcontact.
Via een een ander forum, lang geleden, heb ik nog steeds contact met iemand. Das nu al een jaar of 23 O+

Ik heb irl altijd weinig vriendinnen gehad door kinderen, zaak, druk. De laatste twee jaar zijn er wel een paar bijgekomen. Nog steeds een klein groepje maar ik vind dat prima. Het is zo grappig hoe je soms met iemand in gesprek raakt en er dan een klik is waaruit een vriendschap ontstaat.

@Schanu, spannende dag morgen! Ik hoop dat alles goed gaat en ze haar plekje daar zal vinden. Heel fijn dat ze het zelf zo ziet zitten :)

Waarom toch altijd vogelkak op net gelapte ramen }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf zondag 25 januari 2026 @ 17:30:36 #219
148247 taxibabe
pi_219926494
Ik heb nog nooit gemeet hier, dus alleen via het forum contact.
IRL heb ik ook niet veel vrienden, maar dat is vooral een kwestie uit het verleden en vind ik het lastig om nieuwe vrienden te maken (al heb ik er ook niet veel behoefte aan, maar ook dat zal wel door mijn verleden komen). Qua familie zie ik alleen mijn vader. In het dorp hiernaast wonen mijn moeder en mijn zus, maar daar heb ik het contact mee verbroken. Ze hebben allebei een narcistische persoonlijkheidsstoornis (dat zullen ze zelf nooit toegeven), alcoholverslaafd en nogal wat andere psychische problemen. Maar het ligt niet aan hen..

Daarnaast zit er maar 1,5 jaar tussen mij en mijn zus, dus ze vond dat elke vriendschap die ik had van haar moest zijn en niet van mij. En weet ze altijd alles beter dan iedereen ter wereld. Maar ik vind het prima zo, lekker eigen bubbel met man en kind. Met name in de zomer wel contact met de buurt vanwege de spelende kinderen met af en toe een buurt bbq of ff borrelen op de stoep.
  zondag 25 januari 2026 @ 19:18:44 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219927338
Wat een naar taxi. Goede brslissing omdat contact te verbreken maar dat zal ook best lastig zijn.

En ook check op het opgedroogde sociale leven.

@Schanu spannende dag morgen. Hopelijk heeft jewel een fijne ochtend en kun jij je volledig focussen op je eigen gesprek.

Mijn meiden zijn vandaag officieel tieners. 13 jaar alweer.
  zondag 25 januari 2026 @ 19:25:06 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219927375
Gefeliciteerd Kyara
  zondag 25 januari 2026 @ 20:01:48 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219927717
@Schanu succes morgen!!
@Kyara gefeliciteerd.

Ik ben heel goed met mijn zusje, haar man, kinderen, en mijn broertje, maar we hoeven elkaar niet voortdurend te zien,
Zij hebben wel contact met mijn moeder, ik zo weinig mogelijk, maar ze begrijpen het volledig.
Ik heb zo in de buurt wel veel mensen waar ik een praatje mee maak, maar echt vrienden, mwah.
Eentje wel maar die komt binnenkort te overlijden en wil nu al geen contact meer.
En de buuf is wel een vriendin maar meer iemand waarmee ik vaak loop, we spreken niet zo af met elkaar eigenlijk, altijd buiten en met de honden.
Buurt kind van bijna 11 komt wel liefst een paar keer per week, ze is net pas weer weg, kwam om 13 uur en mocht blijven eten, we hebben samen best wat ingepakt en weggegooid weer, en ook skip bo gespeeld en de honden uitgelaten.
Mijn vaste vrienden heb ik eigenlijk sinds corona nog maar sporadisch gezien en dat vind ik prima.
Nu komen er wel ineens best nog wat mensen in die laatste weken en dat vind ik ook leuk en prima.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 25 januari 2026 @ 20:30:59 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219927949
Gefeliciteerd Kyara, maar je bent toch een tiener vanaf je tiende verjaardag? Of heb ik iets gemist…

Qua contact zit ik in een klein appgroepje, spreek ik een dieetclubber nog heel veel via app en heel af en hoe irl (door de afstand) da’s echt een vriendin, en een paar mensen heel sporadisch via de app. En een oud-er is mijn achterbuurvrouw. Onze kinderen spelen weleens samen, die zie ik bijna dagelijks op school en we kletsen. Vroeger had ik ook nog wel contact met Malteser (ook een paar keer afgesproken), maar dat is verwaterd geloof ik… en SQ heb ik een of twee keer live gezien, maar dat was meer een combi van iets ophalen en dan gezellig een bak thee en een boterham met pindakaas.

Ik heb wel ooit een heel gezellige dieetclub-kledingruil-meet gedaan bij mij thuis. Maar toen woonde ik nog in de buurt van Tilburg. Nu in Limburg en dat is voor bijna iedereen te ver. En meets in Utrecht zijn voor mij dan weer te ver weg.

Over irl sociaal leven: dat was een tijdje wat tam, maar het helpt enorm om bij een vereniging te gaan of een hobby te zoeken die je samen met anderen doet. In mijn geval theater/musical. Maar iets anders kan ook. En ik blijf soms ook gewoon hangen bij een speelafspraak en daar zijn ook wat gezellige contacten uit voortgekomen wel. Echt goede vriendinnen heb ik 2 of 3 denk ik. Niet veel, maar genoeg. Een gezellige mensen om iets leuks mee te doen zijn er wel weer. Zeker nu de kinderen allebei gestart zijn met klimmen, merk ik dat we daar ook weer mensen tegenkomen met kinderen die het dan wel gezellig vinden om samen te gaan en zo groeit er vast wel weer iets.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219927968
Gefeliciteerd kyara
  zondag 25 januari 2026 @ 20:41:43 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219928058
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 20:30 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Kyara, maar je bent toch een tiener vanaf je tiende verjaardag? Of heb ik iets gemist…
Wij noemen het een tiener als de tien in je leeftijd zit :-)
pi_219928078
Ik zou mijn broertje wel vaker willen zien maar die is de helft van de tijd niet bereikbaar dus in de praktijk komt er gewoon weinig van om echt af te spreken. :')
Verder 3 afzonderlijke vriendinnen waar ik weleens mee ga lunchen of iets.
En dan heb ik dus oh-oh en mijn werk homie waar ik toch wel een vriendschap op de app mee opgebouwd heb.

Vindt het eigenlijk wel genoeg mensen/vrienden.
Ik hoef geen grote vriendengroep of wekelijkse thee-afspraken hoor. :)
pi_219928690
Via FOK! Geen vrienden irl, wel een paar keer mensen mogen ontmoeten maar dat was meer in ophalen/afgeven sfeer.

In het echte leven heb ik vooral veel kennissen waar ik mee klets of eens een bakkie doe, echte vrienden zijn op 1 hand te tellen en dat is genoeg, We weten wat we aan elkaar hebben en staan er als het nodig is.
Zeker nu mijn leven vooral geleid wordt door de ziekte van mijn vader is het onderhouden lastig.
S. 2014
J. 2016
pi_219928928
Vroeger toen S nog klein was ben ik een paar keer bij een meeting geweest (bij een grote kinderboerderij ergens en volgens mij reed ik toen samen met Chanty) en ook bij het Nijntje museum. Verder bij een paar Fok-bbq’s geweest.

Op FB nog wel wat fokkers.

In het echte leven ook veel vrienden en kennissen.
Vriendinnen ontmoet bij m’n studie waar ik eens in de zoveel tijd mee ga eten. Ik werk samen met m’n beste vriendin met wie ik naast werk ook regelmatig afspreek om te wandelen of eten.
Buren met wie ik goed contact heb en ook vaak mee wandel of ga eten of dagjes weg (pretparken of dagje Duitsland ofzo). Filmavondjes doen we ook.
Ouders van sportvriendinnetjes van S die ik een paar keer per week zie bij de training en bij wedstrijden. De meisjes spreken ook vaak af buiten sporten om en logeren ook bij elkaar.
De ouders maken het dan ook maar gezellig met wat borrelhapjes, je moet toch wat :P
Het is soms wat druk, maar ik zou niet echt anders willen geloof ik.
Overigens vind ik het ook heerlijk om alleen thuis op de bank te liggen onder een dekentje en een serie te kijken oO<
pi_219928972
Oh, en ik zit in hetzelfde slapende WIDM appgroepje als ff :')
pi_219929282
@Schanu fijn dat ze morgen kan beginnen! Fijn dat ze er zin in heeft!

@Kyara gefeliciteerd met je tieners!

Hier ook niet veel vrienden. Op zich wel een vriendengroep, maar ga meer om met de mannen wat man ook mee om gaat dan dat ik echt met de dames iets ga doen. Maar niet echt een goede vriend/vriendin of zo.
Ook wel een aantal collega’s waar ik goed mee kan en waar we wel eens een activiteit mee doen.

Maar vind het ook helemaal prima hoor zo! Ben ook niet echt op zoek naar een bff of zo
pi_219929806
Gefeliciteerd @Kyara!

Ik ben wel eens naar een paar meetings geweest, heb een paar mensen van hier op facebook.
Ik blijk in de verte familie te zijn met oa @Ynske. Dat is wel grappig als je daar dan via een forum achter komt ;) .

In real life heb ik niet zoveel vrienden. Ik heb nog contact met mijn bff van de middelbare school. Al zien we elkaar weinig. Het voelt altijd wel weer vertrouwd ofzo.
En ik heb van het sporten wel wat contacten, die zich wel voornamelijk beperken tot de vereniging/het sporten.
Met een paar mensen heb ik buiten het sporten ook contact.
Vroeger met moeders van vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen, maar dat contact is ook een heel stuk minder.
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 januari 2026 @ 08:53:51 #232
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219929943
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 08:05 schreef Nijna het volgende:
Gefeliciteerd @:Kyara!

Ik ben wel eens naar een paar meetings geweest, heb een paar mensen van hier op facebook.
Ik blijk in de verte familie te zijn met oa @:Ynske. Dat is wel grappig als je daar dan via een forum achter komt ;) .

In real life heb ik niet zoveel vrienden. Ik heb nog contact met mijn bff van de middelbare school. Al zien we elkaar weinig. Het voelt altijd wel weer vertrouwd ofzo.
En ik heb van het sporten wel wat contacten, die zich wel voornamelijk beperken tot de vereniging/het sporten.
Met een paar mensen heb ik buiten het sporten ook contact.
Vroeger met moeders van vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen, maar dat contact is ook een heel stuk minder.
Ja dat was echt grappig, en dat via een foto die ik gemaakt heb van je oudste
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219930017
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 08:53 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ja dat was echt grappig, en dat via een foto die ik gemaakt heb van je oudste
Die hangt nog bij mijn ouders in de hal tussen de verzameling kleinkinderen :)
pi_219930082
Hier overigens nooit echt uitgebreid gecontact met ouders van vriendjes/vriendinnetjes. Ook niet echt behoefte aan moet ik zeggen. Natuurlijk wel bij het halen van de kinderen een kort gesprekje, maar nooit de behoefte gehad om bij iemand een kop thee te doen als de kinderen aan het spelen zijn.

Ik moet zeggen dat ik op het schoolplein ook altijd een ‘loner’ was. Stond niet bij de kliekjes ouders, voor mijn gevoel zou dat dan toch geforceerde gezelligheid zijn. Buiten dat ik er geen behoefte aan had, denk ik dat het ook een stuk onzekerheid is, of dat mensen wel ‘zin hadden om mij er bij te hebben’.
pi_219930360
Ik heb jarenlang een grote schare vrienden gehad. Maar dat is grotendeels verwaterd. Ander leven, andere interesses, dat gebeurt.

Maar ik heb nog steeds een hele fijne club vrienden. Helaas wonen ze allemaal op een uur rijden (verspreid ook nog eens). De afgelopen jaren waren ze mijn steun en ook juist mijn plezier. Het zijn wel allemaal vrienden die ik 20+ jaar ken. We hebben aardig wat meegemaakt samen.
Overigens spreken we in groepjes af maar ook 1 op 1. Niet wekelijks maar ik probeer bellend wel contact te houden.

En hoppa, alweer gesport vandaag. (jij ook Venco?) En de knoop doorgehakt dat we de tv kast gaan bestellen. Het is exact hetzelfde hout als onze andere kast (waar de Lego op staat) en als de kleur ons toch stoort, verven we hem wel.
pi_219930871
@exode
Nee, niet gesport. Ten 1e had ik moeten werken tot 11 uur en ten 2e: mijn dochter is ziek. :')
Maar ik had anders van plan geweest morgen te gaan maar aangezien diezelfde dochter ziek is, wordt het woensdag, op z’n vroegst.
Maar ik ga wel deze week!
Ik probeer vanaf volgende week dinsdag en vrijdag te pakken.
pi_219931032
Ik sportte weer met trainer vandaag. Hoop dat ik morgen nog aan mijn wenkbrauw kan krabben. En de trap af kom :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219931065
Nog gefeliciteerd met je dochters Kyara O+

Goed bezig met je sporten Exode!

Beterschap voor je dochter Venco, hopelijk lukt het je om deze week nog te gaan sporten! Als je die 1e keren eenmaal gehad hebt, wordt het hopelijk ook vanzelf minder spannend :)

Vanyel, dat klinkt alsof je een zware training achter de rug hebt, stoer maar ook sterkte alvast met de spierpijn ;)

Ik heb amper contact met mijn familie. Mijn vader heeft autisme en die zie ik nooit meer. De laatste keer was vorig jaar bij de begrafenis van mijn oma. De keer daarvoor was bij de geboorte van mijn jongste. Eerstvolgende keer contact zal bij de volgende begrafenis zijn denk ik, laat dat nog maar heel lang duren. Mijn moeder zie ik op de verjaardagen van mijn kinderen, dus 2 keer per jaar. En afgelopen jaar dan toevallig nog 2 keer extra in verband met mijn diagnostisch onderzoek (waar ik overigens met vlag en wimpel door ben gekomen, ik heb vanmorgen officieel de diagnose autisme gekregen). Dat is prima zo, zij heeft adhd en vindt contact heel erg lastig en uitputtend. En ons contact is dat ook :') Dus het werkt op deze manier voor ons beide, er is geen ruzie (en dat is wel eens anders geweest met tussendoor jaren van geen contact) dus dit geeft ons beiden rust.

De 9 jarige ging vanmorgen blij naar school. Toen ik zei 'veel plezier', zei ze blij dankjewel en het voelde voor de 1e keer sinds zo'n lange tijd dat ik het mij niet eens meer kan herinneren als een gemeende 'veel plezier' (in plaats van een succes of zelfs sterkte :X). Dit voelde zo goed, dat ik het niet in woorden kan beschrijven. Op naar nog veel meer van dit soort succeservaringen O+
pi_219931107
Ik gun het jullie zo Shanu! In ieder geval een fijne start :)

Nog van harte Kyara! Was het een leuke dag?

Beterschap daar Venco, hopelijk knapt je dochter snel op. Is het een griepje?
  maandag 26 januari 2026 @ 12:24:15 #240
176471 oh-oh
pi_219931196
Super fijn Schanu!!!
Voor jullie beiden.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219931265
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik sportte weer met trainer vandaag. Hoop dat ik morgen nog aan mijn wenkbrauw kan krabben. En de trap af kom :'(
Die trap nekte mij ook de eerste dagen. :')
pi_219931904
Ik sportte ook vanochtend met trainer. En ik geloof dat mijn trainer stiekem meeleest hier, want de Bulgarian split squats zitten in mn derde schema *O* . En omdat ik mezelf een slappeling vond na @Vanyel dr 2x16kg, deed ik ze vandaag met 1x10kg ipv 1x4kg. Ging best wel goed ^O^ . Voelde me sowieso wel sterk vandaag, ook een PR op single arm seated row.

@Schanu O+ het is jullie zo ontzettend gegund :*

Ik heb met twee mensen van Fok! een keer gewandeld (en mocht je hier meelezen Tele, ik ga je nog appen voor een volgende wandeling!) en ik heb er eentje op congres een keer gespot maar toen durfde ik haar nog niet aan te spreken haha, en die spreek ik nu af en toe in werk context.

@Vanyel mocht je een keer gezelschap bij sporten fijn sociaal contact vinden wat je niet al teveel extra energie kost (of dat eens willen uitproberen), en je sportschool heeft ook dagkaart dingen, dan weet je me te vinden. Kun je in the process je extra sterk voelen omdat je een fysiek gezonde 36-jarige er vierkant uit sport ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 26-01-2026 13:07:08 ]
pi_219931989
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Kun je in the process je extra sterk voelen omdat je een fysiek gezonde 36-jarige er vierkant uit sport ;)
Noem je me nou oud? }:|

Vergeten we allemaal weer te verhuizen naar Vencos topic met dit gebabbel :@

Eerst een tukje, dan verhuis ik wel :Y
pi_219932034
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Noem je me nou oud? }:|

Vergeten we allemaal weer te verhuizen naar Vencos topic met dit gebabbel :@

Eerst een tukje, dan verhuis ik wel :Y
Ik impliceerde alleen dat je ouder bent dan ik. En aangezien ik nog een zeer jonge blom ben, ben jij ook nog hartstikke jong ;)
pi_219932783
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
sociaal contact ... wat je niet al teveel extra energie kost
Dat bestaat nog niet.
Zonde van het sterk voelen wel.
pi_219933580
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat bestaat nog niet.
Zonde van het sterk voelen wel.
Dat is klote :*
Mocht het komen en je wil je dan alsnog extra sterk voelen, dan hoor ik het wel ;). En in de tussentijd zal ik je in het sporttopic vast op weg helpen ermee haha
  maandag 26 januari 2026 @ 17:59:35 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219934145
Hoe heeft je dochter het gehad Schanu?
  maandag 26 januari 2026 @ 18:04:31 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219934176
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:59 schreef amaranta het volgende:
Hoe heeft je dochter het gehad Schanu?
Precies wat ik wilde vragen!

Mijn man was het hele weekend niet lekker. Erg moe, veel lucht in zn buik, hoofdpijn… ik heb vanavond repetitie en ben onwijs duizelig. Nu ben ik wel vaker heel duizelig, maar vandaag echt al de hele dag bij elke wending en zelfs als ik gewoon stil zit. De wereld draait. Niet gaan, zou je dus zeggen… maar afleiding lijkt te helpen. En repetitie is normaal wel leuk. Maar het is ook een half uur donkere snelweg naar huis als het toch niet gaat. Ik weet het effe niet.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219934490
Ze kwam heel enthousiast uit school O+ Ze was wel heel erg onder de indruk geweest doordat 2 klasgenoten boos waren geworden op de juf, maar toen heeft ze zelf heel knap gevraagd of ze naar de rustruimte mocht omdat haar hoofd te druk werd. En ze wil heel graag nu al hele dag naar school zei ze meteen :') maar toen ze eenmaal een half uur thuis was stortte ze een beetje in qua energielevel en was ze zo moe dat ze alleen nog maar duimend op de bank kon hangen. Dus ondertussen is ze het toch wel eens met een rustige opbouw en halve dagen ;)

Maar al met al: hartstikke positief O+

Tink dat klinkt heel naar, als ik het zo lees kan je beter thuis blijven en even de rust pakken die je nodig hebt. Zeker als je nog zo lang moet rijden, met die duizeligheid klinkt dat niet heel verantwoord. Hopelijk voel je je snel weer beter!
pi_219934593
Ach @Schanu, wat fantastisch O+ hoe voel jij je erbij? Valt er een last van je schouders of zit er nog wel een gevoel van onzekerheid over hoe lang het zo goed zal blijven gaan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 januari 2026 @ 19:07:28 #251
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219934917
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 18:36 schreef Schanu het volgende:
Ze kwam heel enthousiast uit school O+ Ze was wel heel erg onder de indruk geweest doordat 2 klasgenoten boos waren geworden op de juf, maar toen heeft ze zelf heel knap gevraagd of ze naar de rustruimte mocht omdat haar hoofd te druk werd. En ze wil heel graag nu al hele dag naar school zei ze meteen :') maar toen ze eenmaal een half uur thuis was stortte ze een beetje in qua energielevel en was ze zo moe dat ze alleen nog maar duimend op de bank kon hangen. Dus ondertussen is ze het toch wel eens met een rustige opbouw en halve dagen ;)

Maar al met al: hartstikke positief O+

Tink dat klinkt heel naar, als ik het zo lees kan je beter thuis blijven en even de rust pakken die je nodig hebt. Zeker als je nog zo lang moet rijden, met die duizeligheid klinkt dat niet heel verantwoord. Hopelijk voel je je snel weer beter!
Nieuwe school? Wat klinkt dit fijn!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 26 januari 2026 @ 19:16:30 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219934997
Wat fijn Schanu!

Ik lig inmiddels in bed. Rust lijkt verstandiger dan doorduwen. Truste :*
pi_219935080
Dat klinkt als een goed plan @Tink89

@Schanu wat een goede start! Zo fijn dat ze met plezier naar school gaat. Op naar nog meer fijne schooldagen!
pi_219935115
@Schanu klinkt als een goede start! Fijn! :*

@Tink89 rust is ook belangrijk :*
pi_219935287
Goede keus Tink, hopelijk knap je op van een goede en lange nachtrust!

En ja wij zijn heel blij, ook wel een beetje onzekerheid want hoe lang blijft ze het leuk vinden inderdaad, maar daarom bouwen we ook rustig op. Iedere goede dag is er 1 en voelt als winst. En zelfs het naar bed gaan ging zojuist in 1 keer goed O+
pi_219935684
@Tink89 ik werd vorige week maandag uit het niets enorm draaierig. Leek wel of ik dronken was (terwijl ik dat nog nooit ben geweest...).
Zelfs met misselijkheid erbij. Huisarts zegt evenwichtsorgaan is uit balans.. advies: rust.
Merk dat als ik net iets te veel doe de draaierigheid weer toeneemt. Waardeloos.. en ik ben zo slecht in niks doen/rust houden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219935756
Wat een fijn begin Schanu! Dat zal alvast een opluchting zijn! Hopelijk vind ze daar haar plek.
  maandag 26 januari 2026 @ 20:42:00 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219935949
Wat fijn @Schanu !
pi_219936207
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik sportte ook vanochtend met trainer. En ik geloof dat mijn trainer stiekem meeleest hier, want de Bulgarian split squats zitten in mn derde schema *O* . En omdat ik mezelf een slappeling vond na @:Vanyel dr 2x16kg, deed ik ze vandaag met 1x10kg ipv 1x4kg. Ging best wel goed ^O^ . Voelde me sowieso wel sterk vandaag, ook een PR op single arm seated row.

@:Schanu O+ het is jullie zo ontzettend gegund :*

Ik heb met twee mensen van Fok! een keer gewandeld (en mocht je hier meelezen Tele, ik ga je nog appen voor een volgende wandeling!) en ik heb er eentje op congres een keer gespot maar toen durfde ik haar nog niet aan te spreken haha, en die spreek ik nu af en toe in werk context.

@:Vanyel mocht je een keer gezelschap bij sporten fijn sociaal contact vinden wat je niet al teveel extra energie kost (of dat eens willen uitproberen), en je sportschool heeft ook dagkaart dingen, dan weet je me te vinden. Kun je in the process je extra sterk voelen omdat je een fysiek gezonde 36-jarige er vierkant uit sport ;)
* Clubsoda zwaait in cryptisch :W :+

Wat fijn van de dag @Schanu! Hoe sta je in je eigen uitslag die je kreeg?
pi_219936346
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 21:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
* Clubsoda zwaait in cryptisch :W :+

Wat fijn van de dag @:Schanu! Hoe sta je in je eigen uitslag die je kreeg?
Die had ik wel zien aankomen, ik ben ondertussen 41 en worstel al mijn hele leven. 12 jaar terug heb ik een onderzoek laten doen, daar was de conclusie dat ik hoog scoorde op autisme maar dat onvoldoende kwam vast te staan of het aangeleerd of aangeboren was. Dus geen diagnose, maar het werd gegooid op trauma. In de tussentijd kreeg mijn moeder de diagnose adhd en is ze met een hele andere pet op naar mij als kind gaan kijken (want zij en mijn vader vonden mij heel normaal, maar wat is normaal voor iemand met ass en iemand met adhd ;)). Ze trok de conclusie dat ze heel veel dingen heeft gemist omdat het voor haar normaal was, en van daaruit kwamen er hele andere inzichten naar voren in het gesprek waar zij bij was over mij als kind.

Het voelt voor mij als erkenning, puzzelstukjes die eindelijk echt op hun plek vallen, ook wat verdriet om wat anders had kunnen zijn als het eerder was gezien, maar hopelijk het begin naar een stukjs heling. Want ik heb zoveel trajecten doorlopen maar nooit iets wat paste bij mij. Hopelijk wordt dat nu anders en daar stap ik met vertrouwen in.
pi_219936877
Fijn schanu dat het zo goed is gegaan en dat ze zelf zo enthousiast is.
En voor jou ook fijn dat er met je eigen diagnose wat puzzelstukjes op z’n plek vallen nu!

Over sporten gesproken.. Vandaag met een collega gaan boulderen. Had het een keer eerder gedaan met een personeelsuitje. Had toen vooraf niet gedacht dat ik het leuk zou vinden of zou kunnen. Maar was toen leuk geweest. Nu ook super leuk gehad. Best een paar boulders gedaan (niet alles lukte, maar sommige wel). Dit is zeker iets wat ik vaker ga doen. Spierpijn is ook opkomend voel ik wel. Kon m’n tennislegging haast niet ophijsen vanavond :D
pi_219937403
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:12 schreef Vicky het volgende:
@:tink89 ik werd vorige week maandag uit het niets enorm draaierig. Leek wel of ik dronken was (terwijl ik dat nog nooit ben geweest...).
Zelfs met misselijkheid erbij. Huisarts zegt evenwichtsorgaan is uit balans.. advies: rust.
Merk dat als ik net iets te veel doe de draaierigheid weer toeneemt. Waardeloos.. en ik ben zo slecht in niks doen/rust houden...
Ik lurk alleen maar normaal maar dit klinkt als bppd en daar kan een in duizeligheid gespecialiseerd fysiotherapeut je prima mee helpen met een bepaalde oefening. Het klopt dat het ook vanzelf over kan gaan maar met een beetje hulp gaat het vaak veel sneller
  dinsdag 27 januari 2026 @ 08:06:38 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219937582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 07:10 schreef fysio-tje het volgende:

[..]
Ik lurk alleen maar normaal maar dit klinkt als bppd en daar kan een in duizeligheid gespecialiseerd fysiotherapeut je prima mee helpen met een bepaalde oefening. Het klopt dat het ook vanzelf over kan gaan maar met een beetje hulp gaat het vaak veel sneller
Ik wilde precies hetzelfde zeggen, mijn fysio kan mij daar inderdaad ook altijd mee helpen. Ik heb het nu een paar keer gehad.

Even de fysio bellen dus Vicky!
pi_219937723
Mrs V heeft er ook wel eens last van. Ik heb gewoon de oefening een paar keer bekeken op YouTube en doe het zelf met haar bij de rand van het bed. Hoeft ze haar duizelige lijf niet helemaal naar een fysio te slepen.

Thuisarts hier over
  dinsdag 27 januari 2026 @ 08:45:53 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219937740
Een heel enkele keer schiet het er bij mij in als ik me raar en te snel omdraai in bed en dan doe ik het ook gewoon zelf op de rand van het bed. Meestal lukt me dat ook idd. ;)
pi_219937848
Dat van de draaierigheid had ik 2week geleden in combi met niet fit zijn. Ik hoor er meer mensen over dus ik vermoed dat er een virus rondgaat wat dit veroorzaakt.
Het was bij mij in rust erger dan bij beweging, Tink gaf ook aan dat afleiding helpt waardoor het mij niet direct aan bppd doet denken.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:21:30 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219938773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 09:05 schreef Elleska het volgende:
Dat van de draaierigheid had ik 2week geleden in combi met niet fit zijn. Ik hoor er meer mensen over dus ik vermoed dat er een virus rondgaat wat dit veroorzaakt.
Het was bij mij in rust erger dan bij beweging, Tink gaf ook aan dat afleiding helpt waardoor het mij niet direct aan bppd doet denken.
Bppd heb ik al eens gehad, dat is anders dan dit. Dit is in rust het vervelendste, ik vermoed een virusje.
pi_219940159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 07:10 schreef fysio-tje het volgende:

[..]
Klachten zoals beschreven bij bppd zijn zeker herkenbaar.
Ik heb een oefening van de huisarts gekregen.
Mocht dit niet afdoende helpen zal ik zeker een fysio bellen. Thnx voor het meedenken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:43:00 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219940356
Kleine kindjes worden groot… ik heb net onze bakfiets te koop gezet. De oudste zit er niet meer lekker in en de jongste wil liever achterop of zelf fietsen. Einde van een tijdperk.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:44:37 #270
176471 oh-oh
pi_219940387
Bppd is echt kut, dat heb ik een keer een week gehad, die epley hielp telkens maar niet, ik hield echt niks binnen!
( Groucho Marx )
pi_219944126
quote:
2s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier geen PS5, maar ik weet dat @:Logician er wel een heeft en die kan ook wel schieten :D
:D zeker, al kan ik de donderdagavond altijd pas na 22u.
Arc raiders kan cross platform, dan kunnen we met zijn drieën.
I don´t need batteries to play
pi_219944700
Ik heb ook een keer gehad dat mijn evenwichtsorgaan van slag was. Ik dacht dat er serieus iets mis was in mijn hoofd. Mijn oudste was nog een baby en ik kon haar niet oppakken toen. Ik had net gedoucht en had haar op ons bed gelegd toen het begon.
pi_219945249
Vandaag lunch afspraak met mijn manager op kantoor. Toch best wel spannend merk ik.

En B is thuis want zijn leraar is ziek en het zou me niets verbazen als Juul zo opgehaald moet worden. Ze is niet ziek maar klaagt over wat wazig zien. Ze is enorm moe.

Verloofde staat stand by, die heeft een studiedag. Dus als Juul naar huis moet, gaat zij dat regelen.

Morgen hebben de kinderen een studiedag, ik wilde met ze naar het zwembad, maar even kijken hoe het zich verder ontwikkelt bij Juul.

Is dit de januari blues?
pi_219945298
Succes met je afspraak, @exode !
En met je dochter.

De mijne is nog steeds thuis, klinkt als een zeehond en trekt hetzelfde zielige gezicht.
Zaterdag afzwemmen voor C, ik hoop dat ze dan beter is. -O-

En inderdaad: het is 56 januari. :')
pi_219945371
Gelukkig telt februari maar 28 dagen :P
Vind het sowieso weird, de tijd vliegt maar de winter vliegt niet mee }:|

Sterkte voor voor je dochter, Venco en hopelijk zet het niet door bij de jouwe, exode. Succes vandaag!

Ik ga straks lunchen met een vriendin die ik al maanden niet gezien heb. De laatste keer was het nog gezellig-buiten-zitten-weer.
If they say
pi_219945389
@exode succes straks! En hopelijk valt het mee met Juul

Beterschap voor de zieken!

Hoe heeft jongste er een griepje/heftige verkoudheid opzitten al blafhoest hij 2 weken later nog. Ook al zijn toetsen ingehaald, dus nu weer normaal naar school. Tenminste, als er niet zoveel uitval zou zijn. Zeker 1/3e van de lessen valt weg deze week. Beetje bijkomen voor hem.
pi_219945391
Februari vind ik altijd wel een leuke maand, Carnaval, B zijn verjaardag, ons jubileum. En de belofte van de lente :)

De winter duurt ook zo ellenlang omdat de kou vroeg begon, tenminste vroeger dan wij gewend zijn inmiddels. Ons open haard hout is zelfs bijna op. Nog 2 weekjes voorrraad denk ik. Dat is normaal pas in maart.
  woensdag 28 januari 2026 @ 09:31:21 #278
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219945424
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:21 schreef Logician het volgende:

[..]
:D zeker, al kan ik de donderdagavond altijd pas na 22u.
Arc raiders kan cross platform, dan kunnen we met zijn drieën.
Maar na 22 uur slaap ik :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219945469
Exode, succes met je afspraak straks! En Hopelijk knap Juul weer snel helemaal op.

Hier ook een studiedag morgen en ook zwemmen op de agenda staan. Dat had ik al gereserveerd (bij een CP) voordat vaststond dat Jewel naar speciaal onderwijs ging (en dus hele andere (heel weinig vooral!) studiedagen heeft). Gelukkig werd daar alles behalve moeilijk over gedaan O+

Beterschap voor je dochter Venco, hopelijk kan het afzwemmen doorgaan!

Veel lunch plezier Mush!

Ik leef altijd een beetje uit naar maart, dat de dagen weer echt langer worden en de lente begint door te zetten O+ Tenzij het dan in april weer begint te sneeuwen, want april doet wat hij wil, dan ben ik helemaal ontregeld :')
pi_219945671
Fijn dat de nieuwe school niet moeilijk doet, Schanu. Veel plezier morgen met zwemmen :)

Kom er net achter dat mijn luchtbevochtiger ook het binnenwerk bevochtigd. Kan niet goed zijn :') Zo maar even bellen wat er mis kan zijn. Ding is nog geen jaar oud dus anders moet ie terug en gefixt worden.
If they say
pi_219945870
Beterschap voor de zieken :*

Exode succes met je afspraak straks!

Schanu wat fijn dat je gewoon lekker kan gaan zwemmen morgen! Veel plezier.

Hier nu zeker dat we ratten hebben (alleen buiten gelukkig). Had al wel een tijd een vermoeden ivm gangenstelsel onder mn moestuin, maar had ze nog nooit kunnen betrappen. En nu is er laatst tegenover een verwilderd terrein helemaal leeggeruimd tegenover, denk dat ze daar ook een onderkomen hadden. Maar in ons zwembad in wording (wat nu nog gewoon een betonnen bak is met een laagje water) daar vond man vanmorgen een dode rat in.

Ik moet zo nog even bedenken waar dat ik het beest ga laten als ik hem er uit ga vissen
(Misschien gewoon over de bouwhekken het braakliggend terrein op gooien O-) )
pi_219946166
Kliko kan ook Hillie of je zwiept hem idd gewoon daar waar ie vandaan kwam :D
Ratten zijn kut. Had ze toen in mn schuur, ieuw :X maar toen mocht er nog gif gebruikt worden en was het probleem snel opgelost. Geen idee hoe je er nu vanaf komt -O- Succes iig!

Oké, de luchtbevochtiger moet ontkalkt worden met een spulletje van action. Dat erin en een uurtje laten draaien. Straks maar halen en hopen dat het daarmee is opgelost. Zo niet, moet ie worden teruggestuurd. Kan um eigenlijk niet missen met de verwarming aan. Lucht wordt gortdroog en dat vindt mn huid niet fijn :{
If they say
pi_219946182
Ik had maandag mijn laatste werkdag en nu komt ook alle vermoeidheid eruit. Ik ben echt helemaal gesloopt. Maar thuis gaat alles gewoon door dus rust pakken is er ook niet bij.
pi_219946437
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Kliko kan ook Hillie of je zwiept hem idd gewoon daar waar ie vandaan kwam :D
Ratten zijn kut. Had ze toen in mn schuur, ieuw :X maar toen mocht er nog gif gebruikt worden en was het probleem snel opgelost. Geen idee hoe je er nu vanaf komt -O- Succes iig!

Oké, de luchtbevochtiger moet ontkalkt worden met een spulletje van action. Dat erin en een uurtje laten draaien. Straks maar halen en hopen dat het daarmee is opgelost. Zo niet, moet ie worden teruggestuurd. Kan um eigenlijk niet missen met de verwarming aan. Lucht wordt gortdroog en dat vindt mn huid niet fijn :{
Ja kliko kan ook. Maar die wordt hier niet vaak aan de weg gezet (we hebben een composthoop dus gaat eigenlijk niks in de gft en de zwarte kliko denk eens in de twee maanden) dus ben bang dat dat gaat stinken voor die tijd.

Ook maar eens kijken of we op een kat-veilige manier meer van die beestjes kunnen vangen.

Succes met je luchtbevochtiger!

Wat ontzettend balen kyara dat het niet lukt om je rust te pakken. Maar begrijpelijk met wat er speelt ook wel.
pi_219946690
Dan zeker niet in je kliko want behalve stank loopt ie dan zelf later naar de kant van de weg ;)
Er zijn vallen en ook stekkers die ongedierte weghouden. Heb zo'n stekker in de schuur maar geen idee of het echt iets doet. Ze zijn wél weg maar dat kan ook komen omdat ze niet meer bij het eetwaar kunnen.

Lunchtime O+
If they say
  woensdag 28 januari 2026 @ 13:51:44 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219947456
Het is inderdaad januari blues. Ongeveer 63 januari voor mijn gevoel. En er heerst van alles. Afgelopen weekend mijn man niet helemaal lekker - maar ook niet echt ziek, vooral heel moe en hoofdpijn en veel lucht in z’n buik. En gisterenavond om 22 uur begon prul na wat klagen over buikpijn voor het naar bed gaan ineens te spugen. Ze voelde zich direct erna beter, heeft prima geslapen en heeft vandaag al 2 boterhammen met suiker en een paar glazen ranja op zonder buikpijn of misselijkheid. Dus ik denk dat het eenmalig was. School heeft ze overgeslagen en nu zit ze in bad. Zo even een dutje en dan wil ze eigenlijk heel graag naar klimles.

Wel gek zo snel die kleintjes opknappen. Maar ook even de vraag wat dan verstandig is. Ze danst weer door de kamer en heeft dus wel wat gegeten, maar niet heel veel. Wat zouden jullie doen?
  woensdag 28 januari 2026 @ 14:01:11 #287
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219947524
Ik zou het gewoon proberen. Gaat het niet, dan kan je weer terug naar huis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219947572
Inderdaad, zou het ook gewoon proberen. Als ze er fit bij zit en goed gegeten heeft.

Bij kleintjes kan het ooit gek gaan. In de avond ziek overdag nergens last van en dan denk je dat ie beter is en storten ze ‘s avonds weer in.
pi_219947667
Juul is de hele dag (tot 2 uur) op school gebleven en stuitert nu met een vriendje door de tuin....inderdaad rare wezens die kinderen.

Lunch op werk ging goed, ik was wel enorm gespannen. Zo erg dat ik niet eens kon lunchen. Maar gedurende het gesprek ontspande ik wat meer. Het was wederom een fijn en open gesprek. Vooral over niet werk dingen en kort wat afgestemd over het werk. Met name de opbouw van uren.
Het was gek om weer echt even op kantoor te zijn. Ik merk dat ik nu enorm moe ben. Dus het was goed zo.

Lastig Kyara, ik hoop dat je toch ergens je moment kan pakken en even rusten. Was het gek je laatste werkdag? Kon je het goed afsluiten?
pi_219949131
@exode Fijn dat Juul weer is opgeknapt. Hopelijk morgen gezellig op pad. Wel lekker dat de spanning een beetje verdween bij het gesprek.

@Kyara je hebt wel het werk aan kant, maar de rest van je belasting is er niet minder van. Hopelijk kan je toch ergens rust vinden :*
pi_219951185
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 14:29 schreef exode het volgende:
Juul is de hele dag (tot 2 uur) op school gebleven en stuitert nu met een vriendje door de tuin....inderdaad rare wezens die kinderen.

Lunch op werk ging goed, ik was wel enorm gespannen. Zo erg dat ik niet eens kon lunchen. Maar gedurende het gesprek ontspande ik wat meer. Het was wederom een fijn en open gesprek. Vooral over niet werk dingen en kort wat afgestemd over het werk. Met name de opbouw van uren.
Het was gek om weer echt even op kantoor te zijn. Ik merk dat ik nu enorm moe ben. Dus het was goed zo.

Lastig Kyara, ik hoop dat je toch ergens je moment kan pakken en even rusten. Was het gek je laatste werkdag? Kon je het goed afsluiten?
Fijn dat het een fijn gesprek was.

Laatste werkdag was vooral dubbel. Goed voor het gezin, niet zo goed voor mij zeg maar. Maar iedereen was wel heel lief enzo.

We houden de meiden nu even thuis. Vrijdag en maandag sws studiedagen dus even pas op de plaats en dan dinsdag weer een poging op school. Blij dat morgen geen wekker gaat.
pi_219955281
@Schanu, wat fijn dat het zo goed begonnen is!

@Kyara, hopenlijk kun je toch je rust een beetje vinden.

Hier vandaag weer EMDR gehad met J. Blijft pittig, maar hij doet het zo goed O+
Volgende week starten de adhd onderzoeken, iemand die weet wat ik kan verwachten?

Verder deze week even verplicht wat rustiger, had maandag heel de dag hartkloppingen en uiteindelijk dus een bloeddruk van 187/121.... oops! Nu aan de bloeddrukverlagers, hopenlijk helpen die snel.

Straks met onze pup,die bijna echt puppy af is naar de dierenarts. Tijd voor de 1 jaar checkup.
S. 2014
J. 2016
pi_219955465
Pas op de plaats is soms ook even nodig, @Kyara Hopelijk iedereen dinsdag weer helemaal fit.

Idd oeps, GM! Succes met de bloeddrukverlagers. Bij rare bijwerkingen, trek aan de bel. Ik heb verschillende gehad voordat de mijne alleen deden wat ze moeten doen: bloeddruk verlagen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_219956410
Zie je op tegen dat gesprek @Mushanga71 ?
Fijn dat er eindelijk met de hamer geklopt gaat worden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')