Zowel de arts als Hupje hebben goed opgelet en aan de bel getrokken toen het herstel stagneerde. De behandeling niet anders was geweest als de breuk eerder was ontdekt. Ik zie niet wie er beter had moeten opletten en een fout is het al helemaal niet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
Wat is iedereen lichtgeraakt de laatste tijd. Januariblues? Hoe ik de post van Mush lees: áls iemand hier iets fout beoordeeld heeft, dan is het de arts, aangezien je overlegd hebt en op professionals hebt vertrouwd. Dus het is iig geen reden om jezelf loedermoeder te noemen. Niet per se om aan de geven dat de arts een fout heeft gemaakt in deze situatie. Artsen zijn mensen, gaan uit van de klachten en de kans dat iets wel of niet gebroken is. Dat gaat niet altijd goed, nee. Dat is in mijn ogen niet meteen een fout, op basis van de info was het gewoon niet direct duidelijk.
Lelijke typo inderdaadquote:Op woensdag 21 januari 2026 09:13 schreef Phaidra het volgende:
Iemand hier die het heeft gezien? Het was hier in de buurt blijkbaar supergoed zichtbaar maar ik heb het gemist.
Aaargh typo met bakje ipv bankje![]()
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helderquote:Op woensdag 21 januari 2026 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Soms is het echt bizar hoe verkeerd een post gelezen wordt.
@:Phaidra las mijn post zoals ik hem bedoeld had. Ik vond het erg dat @:Hupje zichzelf een loedermoeder voelde, die ging uit van wat de ha zei. Dat het achteraf qua behandeling niet zou hebben uitgemaakt neemt niet weg dat er een breukje in de hand zit. De ha had ook meteen even naar de hand kunnen kijken.
En boos? Waarom zou ik boos zijn![]()
Maar, wederom een wijze les. Ik zal mijn posts nog zorgvuldiger schrijven want blijkbaar schop ik tegen schenen aan wat heel mijn bedoeling niet is.
Overigens kunnen huisartsen zeker ook inschattingsfouten maken. Soms zelfs fouten die iemand het leven kunnen kosten. Neemt niet weg dat ik nog steeds vertrouwen heb in de zorg en zeker wb mijn eigen ha ookal heeft die er een keer flink naast gezeten met mijn dochter.
Ik heb ook gister het noorderlicht gemist, lag weer vroeg in bed want moe. Zou fijn zijn als ze dat in een bakje konden stoppen zodat we het alsnog konden zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GM, wat een vreselijk nieuws hebben jullie weer gekregen en wat moet die onzekerheid en onduidelijkheid slopend zijn. Heel veel sterkte![]()
Serieus, en wat doe jij nu dan? Jij hebt hier een andere mening over, prima, das jouw goed recht. Ik zie het anders en das toch écht mijn mening. Kan je op je kop gaan staan, zal mij een worst wezen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:33 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helder
En dus eens met je zelfreflectie dat je zorgvuldiger mag formuleren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:35 schreef Schanu het volgende:
Ik las ook niet direct een enorme aantijging of boosheid in die post, meer een geruststelling richting Hupje dat zij in ieder geval niets fout heeft gedaan.
Ik kleedde me altijd thuis om. Dat vond ik praktischer, kan ik meteen aan de gang. Bij de ene sportschool ging ik ook thuis weer douchen, dat was een kleine sportschool met minder fijne douche en die was ook in de straat dus vond dat niet erg.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen.![]()
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar?
Do tell!quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toen die sportschool stopte (eigenaar in de gevangenis moest)
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorryquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.
En waarom worden er ineens allemaal medische missers met (bijna) dodelijke afloop bij gehaald terwijl het gaat om een breukje waar niets aan gedaan hoeft te worden.
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijdsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde exact hetzelfde typenquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry
quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijdsOch shit, dat wist ik nog wel inderdaad.. Wat naar en eng achteraf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Net als irl, daar haak je dan ook in op een onderwerp en zo krijg je een gesprek. Werkt normaliter heel prima.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry
In principe welquote:Op woensdag 21 januari 2026 11:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooeh, komt heel dichtbij zo exode. Spannend! Hebben jullie al een naam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zet nog steeds in op Goofy of Boobies.
Ja, dat duizelige was al wel een angst van me en dat was dus eigenlijk met die squats! Maar dat had ik in het begin met Pilates ook.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Wat goed Venco! Vooral dat het goed is bevallen.
Over een paar weken ga jij lachend lunges doen (ik vind die pittiger dan squats). Het is fijn als de apparaten worden uitgelegd. Dan weet je hoe je het moet doen.
Kan je altijd over een tijdje nog een keer een sessie boeken om wat nieuwe dingen op te pakken.
Ik ben weer aan het opbouwen wat betreft moeilijkheid en gewicht. Maanden heb ik als een oud wijf getraind omdat ik anders duizelig werd. Dus ik heb nu gewoon standaard de hele week spierpijn
Zorg met squats vooral dat je vooruit blijft kijken en je schouders niet aanspant. Mij helpt het om iets vast te hebben zoals een kettlebel. Dan let ik beter op mijn houding.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat duizelige was al wel een angst van me en dat was dus eigenlijk met die squats! Maar dat had ik in het begin met Pilates ook.
Ik heb gewoon heel weinig conditie.
Dat is wel extra spannend inderdaad, omdat wij een teefje willen. We gaan komend weekend met zijn 2tjes ook bespreken wat we doen als er alleen een reu voor ons is. Wellicht dat we dan toch wachten op 1 van de andere 2 fokkers die we nog op de reservebank hebben. Bij beide is het teefje net gedekt dus dat gaat op zich ook snel.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Sporty Venco, bijna jaloers!
Maar mijn conditie gaat er straks vanzelf wel op vooruit met die moestuin en die bergen.
Spannend @:exode, maar als het aantal er is, maakt het dan niet uit wat er geboren wordt aan reuen en teven en of jullie aan de beurt komen qua voorkeur?
Ik kreeg eergisteren van een buurvrouw twee grote dozen vol kennelpanelen, van toen haar leonberger pup was en die het hele huis afbrak. Die gaan wel goed van pas komen straks, om de oprit af te zetten zodat de honden niet meteen overal kunnen racen. Heb ook al een traphekje gekregen
Ja, deze dude legde schijfjes gewicht onder mijn hielen zodat ik daar op zou leunen ipv op mijn tenen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:23 schreef exode het volgende:
[..]
Zorg met squats vooral dat je vooruit blijft kijken en je schouders niet aanspant. Mij helpt het om iets vast te hebben zoals een kettlebel. Dan let ik beter op mijn houding.
En toen ik nog met een PT trainde, was ik na een half zo kapot dat ik bijna aan het zuurstof moest. Ik dronk tussendoor sportwater. Anders was ik vast een keer omgedonderd.
Dat is wel meteen next level squats! Ik zou lekker starten zonder die gewichten eronder. Maar goed ik ben geen PT.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, deze dude legde schijfjes gewicht onder mijn hielen zodat ik daar op zou leunen ipv op mijn tenen.
Die zou ik er de volgende keer bij moeten pakken.
En armen naar voren, handen tegen elkaar.
Voor ons vanwege de grootte en vooral; de fokker raadde het ons aan. B gaat uiteindelijk zelfstandig uitlaten en die 10 kilo zwaarder van een reu was daarbij belangrijk. Wij dachten zelf aan een reu maar ik ga uit van haar expertise.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Iedereen wil altijd teefjes, ik ben blij dat ik een voorkeur heb voor reuen.
Die nieuwe ook weer, zou niet zindelijk zijn etc, twee dagen een plasband om gedaan, is gewoon super zindelijk hier dus die hoeft al niet meer om.
Hoe is dat next level? Ik sta er met m’n hielen op hč. Zou voor betere balans zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:32 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is wel meteen next level squats! Ik zou lekker starten zonder die gewichten eronder. Maar goed ik ben geen PT.
Ah ok, nou ja, ik ga er sowieso vanuit dat een hond pas door een kind uitgelaten wordt als ie een beetje luistert dus dat maakt helemaal niet uit dan of het een reu of een teef is. Trekken moeten ze allemaal niet doen natuurlijk.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:33 schreef exode het volgende:
[..]
Voor ons vanwege de grootte en vooral; de fokker raadde het ons aan. B gaat uiteindelijk zelfstandig uitlaten en die 10 kilo zwaarder van een reu was daarbij belangrijk. Wij dachten zelf aan een reu maar ik ga uit van haar expertise.
Thuis omkleden, spullen in een rugzak, als je aan t sporten toekomt de trainer vragen wat het handigst isquote:Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen.![]()
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar?
Klopt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah ok, nou ja, ik ga er sowieso vanuit dat een hond pas door een kind uitgelaten wordt als ie een beetje luistert dus dat maakt helemaal niet uit dan of het een reu of een teef is. Trekken moeten ze allemaal niet doen natuurlijk.
Mijn moeder is al jarenlang fokker van Entlebuchers. Het is niet het eerste nestje wat onze hond zou krijgen en de reden dat er de laatste keer geen nestje kwam is omdat ik in de kreukels lag en het dan simpelweg te veel zou zijn. Kortom: het is niet een 'ow wat leuk, we willen een nestje en we weten niet waar we aan beginnen'. Mijn moeder is altijd opgegroeid met honden en heeft als kind, puber en jong volwassene meerdere nestjes meegemaakt (waarbij ze met name bij de laatste keren meer zelf deed dan erbij stond te kijken (Airdales). En nu is ze dus alweer jaren actief bij de vereniging en zelf aan het fokken op kleine schaal met Entlebuchers. Hopelijk zorgt dat ervoor dat de nekharen weer wat rust krijgen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:46 schreef oh-oh het volgende:
Bij wachten op een nestje van onze eigen hond gaan bij mij wel mijn nekharen overeind staan, daar komt zo veel bij kijken als je dat goed wil doen...
Om welk ras gaat het hier?
Zo te horen komt de hond uit een traumatische situatie, hoe lang was die al terug bij de fokker?
Honden hebben heel lang nodig om te decomposen en te aarden in een nieuwe situatie als er iets van trauma in zit.
Ik heb hier allemaal trauma honden, maar ik neem wel rassen die geen schade kunnen maken, er komen hier kinderen over de vloer en zo, ik vind dat wel heel belangrijk.
Ik kan hem zo niet uitvoeren, dan gaat mijn knie protesteren.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe is dat next level? Ik sta er met m’n hielen op hč. Zou voor betere balans zijn.
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je boos of aggressief reageert richting een arts. Bizar en onbegrijpelijk. Vanuit die hoek snap ik de felheid wel, het lijkt me heel naar en beangstigend om zoiets mee te maken (en dan ook structureel...). Dus ja, goed dat mensen hier voor bewustwording zorgen, maar iets over het hoofd zien bij een medische diagnose is niet de verantwoordelijkheid van de patiënt of de ouders daarvan. Dat is in de eerste plaats de arts. En daar ging het in dit geval om. Geen schuld, wel verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lelijke typo inderdaadmaar ik zie nu wel voor me hoe we met z’n allen in een bakje zitten. Gezellig hoor!
En ja, zoals ik in vorig deel al zei was het hier echt prachtig. Alsof ik er middenin stond, heel erg gaaf. Op de foto’s nog veel mooier dan in het echt.
Over het lichtgeraakt zijn: veel artsen - maar ook andere professionals - krijgen van steeds meer patiënten en naasten de volle bak, terwijl ze niets verkeerd doen. Denk aan de triagist bij de huisartsenpost, de huisarts, ambulancepersoneel etc. En dan is het niet gek dat er mensen zijn die hen verdedigen als ze een fout in hun schoenen geschoven krijgen, terwijl er helemaal geen fout gemaakt is. Mijn broer en zijn vrouw zijn arts, mijn schoonzusje en broertje psychiatrisch verpleegkundige. Die liggen wakker van de fouten die ze - net als ieder ander mens - weleens maken, maar nog meer van de patiënten die kwaad worden, hen bedreigen of hen zelfs ervan betichten dat ze niet willen helpen. En als ik dan iemand zie roepen dat een arts een fout gemaakt heeft terwijl dat niet zo is, heb ik die neiging tot verbeteren ook. Was niet meer nodig, omdat andere users al gereageerd hadden, maar ik snap het wel.
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg en ging te snel.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:06 schreef exode het volgende:
[..]
Ik kan hem zo niet uitvoeren, dan gaat mijn knie protesteren.
Het handige van squats is dat je ze ook thuis kan doen. B en ik doen ze dagelijks, goed voor zijn enkels en goed voor mijn knie
Ja, heel erg zonde, want mooie stamboom en een heel mooi en lief beest. Tranen met tuiten bij beide jongens hier, dat zegt ook wel iets denk ik.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:19 schreef oh-oh het volgende:
Thnx voor de achtergrond info , tja dan hebben jullie gedaan wat jullie kunnen, zonde dat die reu zo jong al zo verpest is. Mijn enige bijter had 7 jaar in een te kleine bench gezeten, 22 uur per dag ongeveer.
Wist ik niet toen hij hier kwam, maar werd wel vrij snel duidelijk.
Maar dat was echt angstbijten, gelukkig was die hond met voer snel bijgedraaid.
Jammer dat hij ook op sterven na dood was door de honger, maar het is goed gekomen, heeft nog steeds een beetje een gebruiksaanwijzing maar kan met alles en iedereen goed nu.
Ik begon altijd gewoon op de loopband en dan een stukje fietsen. Dan door naar de squats en zo had ik een heel rijtje met oefeningen die ik achter elkaar deed. En dan de ene keer met van die kettlebells (maar dan had ik altijd het gevoel dat ik moest poepenquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg ging te snel.
Wat deed je (als beginner), als warming up?
Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online bijv. een filmpje waar men begint met de fietsen bijv.
Ik zoek niet eens zozeer een adviseur, meer even een uitlaatklep. Jongste komt net thuis, die ga ik maar even troosten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:49 schreef vencodark het volgende:
@:Troel
Goed dat je hierover post, oh-oh kan een heel goede adviseur hier zijn.
Ik begon en begin nog steeds met fietsen en eindig met roeien of de loopband (loopband uit en dan 1 minuut zo hard je kan rennen).quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg en ging te snel.
Wat deed je (als beginner), als warming up?
Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online een filmpje waar men begint met de fietsen.
Het is overal zo, de agressie. Gister las ik een artikel over het onderwijs en oudersquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je boos of aggressief reageert richting een arts. Bizar en onbegrijpelijk. Vanuit die hoek snap ik de felheid wel, het lijkt me heel naar en beangstigend om zoiets mee te maken (en dan ook structureel...). Dus ja, goed dat mensen hier voor bewustwording zorgen, maar iets over het hoofd zien bij een medische diagnose is niet de verantwoordelijkheid van de patiënt of de ouders daarvan. Dat is in de eerste plaats de arts. En daar ging het in dit geval om. Geen schuld, wel verantwoordelijkheid.
Wij hadden ook altijd reutjes vroeger. Ook nooit zindelijkheidsissues gehad. De basset had wel lang groeipijn en kon daardoor niet veel lopen. Die heeft dus een periode gebruik gemaakt van de achtertuin als pup, maar later werd dat gelukkig geen gewoonte.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Die nieuwe ook weer, zou niet zindelijk zijn etc, twee dagen een plasband om gedaan, is gewoon super zindelijk hier dus die hoeft al niet meer om.
Ik heb twee teefjes, en de terriër had ik nooit moeten nemen, wat een bitch is dat.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hadden ook altijd reutjes vroeger. Ook nooit zindelijkheidsissues gehad. De basset had wel lang groeipijn en kon daardoor niet veel lopen. Die heeft dus een periode gebruik gemaakt van de achtertuin als pup, maar later werd dat gelukkig geen gewoonte.
Sneuquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, heel erg zonde, want mooie stamboom en een heel mooi en lief beest. Tranen met tuiten bij beide jongens hier, dat zegt ook wel iets denk ik.
Ik heb dus 1,5 jaar met een PT getraind, steeds een half uur krachttraining en een beetje uithouding. Ik moest wel al warm zijn voor we begonnen dus ik startte altijd met fietsen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:06 schreef vencodark het volgende:
Loopband, fiets…die heb ik wel gezien maar verder niet gedaan.
Zal voor volgende keer eens kijken (vindt ook beetje gek om met squats te beginnen eigenlijk).
Ik wilde ook perse een reutje. En dat bleek nou eenmaal ook de allerleukste te zijnquote:Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Wat naar voor jullie allemaal, en ook voor de hond zelf, alleen maar verliezers.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:39 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat als het gaat om bijvoorbeeld sporten dat dan wél gewoon iedereen erop in mag haken.
Hopelijk mag dat ook over honden.
Mijn ouders hebben zondag een nieuwe hond opgehaald. Ontzettend lief beest (ja echt!). Was terug bij de fokker omdat na een woordenwisseling de bazin de baas had geslagen en toen viel hij de bazin aan. Filmpjes gehad over hoe hij was en we hadden echt het idee dat het kwam door de ruzie en het slaan.
Zondag heeft jongste de hele tijd naast hem in de auto gezeten, ging hartstikke goed, de nacht ging goed, maandagochtend ging goed. Maandagmiddag viel hij uit naar jongste toen hij de keuken binnen kwam lopen. Het ene moment is hij hartstikke lief, het andere moment valt hij uit. Los van het happen bij spelen (dat noem ik geen uitvallen). Gisteren is zelfs mijn vader tot bloedens toe gepakt, mijn moeder heeft van die keflar armbeschermers aan. Het arme dier zit in de bench want hij springt ongeveer door deuren heen. Vanochtend een hondentrainer hier gehad en die is heel duidelijk: terug naar de fokker, er is meer aan de hand dan ons verteld is. Ze gaan zo vertrekken. En ik vind het heel dubbel, ik zat gisteren met hem in de auto en we zijn naar een dierenvoedingswinkel geweest en hij was echt superlief. Maar om een reden die wij niet weten en waar we niet onze vinger op kunnen leggen valt ie dus vanuit het niets uit.
Dus we wachten toch maar op een nestje bij onze eigen hond of een nestje bij een andere fokker.
Nahquote:Op woensdag 21 januari 2026 15:07 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders zijn dus onderweg, fokker zegt in het ziekenhuis te zijn en niet thuis te zijn, die zegt 'laat maar inslapen'. Ik ben boos en verdrietig hoe je zoiets kan zeggen.
En ben dus druk aan het rondbellen met trainers en opvangplekken, want het probleem met het glas in de deur is er nog steeds.
Ik kan er echt niet bij hoe je kunt zeggen 'ik heb er geen plek voor, laat maar inslapen'.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:07 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders zijn dus onderweg, fokker zegt in het ziekenhuis te zijn en niet thuis te zijn, die zegt 'laat maar inslapen'. Ik ben boos en verdrietig hoe je zoiets kan zeggen.
En ben dus druk aan het rondbellen met trainers en opvangplekken, want het probleem met het glas in de deur is er nog steeds.
Ik kan er echt niet bij hoe je kunt zeggen 'ik heb er geen plek voor, laat maar inslapen'.
Agreed wel, wij hebben haar asap laten helpen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:16 schreef oh-oh het volgende:
Hoe mensen open teven in huis willen is mij juist altijd een raadsel. Huuuu 🤣.
Die twee hier werden echt meteen leeggeschept!
Ja ik moet er echt niet aan denken om me door minstens twee loopsheden heen te werken. Niet alleen qua bloed maar ook qua gedrag 😂.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Agreed wel, wij hebben haar asap laten helpen.
Ik vond de loopsheid die ze wel had hel op aarde.
Ja, hij zit nu weer in de bench en morgen gaat hij via de dierenarts naar de opvang. Komende dagen ook veel overleg met de trainer gok ik. Maar hij heeft geen kennelhoestvaccinatie dus dat wordt morgen geregeld.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Snap je nu waarom ik geen hoge pet op heb van de meeste fokkers? En ik ken er nog al wat...
Maar jullie hebben hem nu dus weer?
Ik kan Arvid van Putten aanbevelen voor hulp. Ik werk voor hem.
Het bloed viel hier dus echt heel erg mee ze hield zichzelf en alles perfect schoon.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik moet er echt niet aan denken om me door minstens twee loopsheden heen te werken. Niet alleen qua bloed maar ook qua gedrag 😂.
Reuen all the way!
Inderdaad, als je wilt @Troel kan ik je haar gegevens wel sturen zij werken met honden met een achtergrondquote:Op woensdag 21 januari 2026 16:52 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje ik was even op playdate met de buurvrouw en de honden.
Is er al een oplossing gevonden Troel?
In Maastricht zit een asiel wat honden helpt die anders euthanasie zouden krijgen, ze hebben nog een lokatie, mss is dat wat? Animals Faith heten ze ..
Ja zij nemen honden op die andere asielen weigeren.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
Inderdaad, als je wilt @:Troel kan ik je haar gegevens wel sturen zij werken met honden met een achtergrond
Laat hem zeker nakijken (echografisch onderzoek) op cryptorch zijn, daar kunnen honden ook gedragsproblemen van krijgen. Hormonale agressie, maar ook kans op torsie wat pijnklachten kan geven.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:56 schreef Troel het volgende:
Ow, saillant detail: we kwamen er dus maandag bij de controle achter dat de hont maar 1 bal had. Had ze nooit wat van gezien, staan ook geen aantekeningen op de papieren van de nestcontrole. Wel 500 euro korting gekregen.
Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat de eerste eigenaren hem naar haar terug gedaan hebben in plaats van dat ze hem opgehaald heeft. Heb mijn moeder ook aangegeven dat de gegevens in het paspoort staan en dat het misschien nuttig kan zijn de mensen te bellen om hun verhaal te vragen, want je wilt eigenlijk alles weten als je gaat trainen.
Dit is trouwens wel een goede, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik ga dat meteen even doorgeven dat ze daar morgen naar laten kijken. Hij heeft maandag dus al wel een onderzoek bij de dierenarts gehad, maar of dat zo grondig was weet ik natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat hem zeker nakijken (echografisch onderzoek) op cryptorch zijn, daar kunnen honden ook gedragsproblemen van krijgen. Hormonale agressie, maar ook kans op torsie wat pijnklachten kan geven.
En nav je verhaal; als dit niet de oorzaak is, dan vraag ik me af of een neurologisch onderzoek misschien zinvol kan zijn. De Sennenhonden die ik met echte agressie heb gezien (en dan bedoel ik niet de eenkennigheid die ze toch wel vaak kenmerkt en de geen-poespas-aan-mijn-lijf snaps richting dierenartsen) hadden pijn. En dan vaak in de streek van hun nek/hals (door bijvoorbeeld hernia, cyste of (beginnende) meningitis) . Daardoor konden ze ook soms vrij onverwachts uitvallen.
Eigenlijk dus: laat een medische oorzaak uitsluiten. En ik zou eens beginnen bij z’n juwelen
Slecht hart kan een obstakel zijn (maar afhankelijk van type aandoening en ernst) maar epilepsie hoeft niet echt een reden te zijn om geen anesthesie aan te durven. (Ik leg er zeg maar 5-10 per week onder de MRI voor hersenscans nav epileptische aanvallen. Ik gebruik dan ook graag middelen die we ook inzetten tegen epilepsie buiten de scans omquote:Op woensdag 21 januari 2026 18:37 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua van 10 jaar heeft ook maar 1 bal, die andere zit heel los in zijn lies, maar die zit dus vaak klem.
Hij heeft wat raar gedrag maar is goed te handelen door mij en zorgt niet voor problemen in de roedel, maar Kickje werd al sinds november doorgegeven in de familie tot hij met pasen hier kwam wonen.
Helaas heeft Kick een slecht hart en epileptie waardoor castreren er niet in zit voor hem maar ik weet zeker dat zijn gekke glitches qua gedrag te maken hebben met die ene bal die zo raar zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |