abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219888703
Iemand hier die het heeft gezien? Het was hier in de buurt blijkbaar supergoed zichtbaar maar ik heb het gemist -O-.

Aaargh typo met bakje ipv bankje :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219888913
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen. :')
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar? :o
pi_219888944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
Wat is iedereen lichtgeraakt de laatste tijd. Januariblues? Hoe ik de post van Mush lees: áls iemand hier iets fout beoordeeld heeft, dan is het de arts, aangezien je overlegd hebt en op professionals hebt vertrouwd. Dus het is iig geen reden om jezelf loedermoeder te noemen. Niet per se om aan de geven dat de arts een fout heeft gemaakt in deze situatie. Artsen zijn mensen, gaan uit van de klachten en de kans dat iets wel of niet gebroken is. Dat gaat niet altijd goed, nee. Dat is in mijn ogen niet meteen een fout, op basis van de info was het gewoon niet direct duidelijk.
Zowel de arts als Hupje hebben goed opgelet en aan de bel getrokken toen het herstel stagneerde. De behandeling niet anders was geweest als de breuk eerder was ontdekt. Ik zie niet wie er beter had moeten opletten en een fout is het al helemaal niet.
Hupje gaf zelf geen enkele blijk boos te zijn op de arts dus er was voor een ander al helemaal geen reden voor.

Het is niet nodig om voor alles een zondebok aan te wijzen.
  woensdag 21 januari 2026 @ 10:16:07 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219889170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:13 schreef Phaidra het volgende:
Iemand hier die het heeft gezien? Het was hier in de buurt blijkbaar supergoed zichtbaar maar ik heb het gemist -O-.

Aaargh typo met bakje ipv bankje :')
Lelijke typo inderdaad :D maar ik zie nu wel voor me hoe we met z’n allen in een bakje zitten. Gezellig hoor!

En ja, zoals ik in vorig deel al zei was het hier echt prachtig. Alsof ik er middenin stond, heel erg gaaf. Op de foto’s nog veel mooier dan in het echt.

Over het lichtgeraakt zijn: veel artsen - maar ook andere professionals - krijgen van steeds meer patiënten en naasten de volle bak, terwijl ze niets verkeerd doen. Denk aan de triagist bij de huisartsenpost, de huisarts, ambulancepersoneel etc. En dan is het niet gek dat er mensen zijn die hen verdedigen als ze een fout in hun schoenen geschoven krijgen, terwijl er helemaal geen fout gemaakt is. Mijn broer en zijn vrouw zijn arts, mijn schoonzusje en broertje psychiatrisch verpleegkundige. Die liggen wakker van de fouten die ze - net als ieder ander mens - weleens maken, maar nog meer van de patiënten die kwaad worden, hen bedreigen of hen zelfs ervan betichten dat ze niet willen helpen. En als ik dan iemand zie roepen dat een arts een fout gemaakt heeft terwijl dat niet zo is, heb ik die neiging tot verbeteren ook. Was niet meer nodig, omdat andere users al gereageerd hadden, maar ik snap het wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219889230
Soms is het echt bizar hoe verkeerd een post gelezen wordt.
@Phaidra las mijn post zoals ik hem bedoeld had. Ik vond het erg dat @Hupje zichzelf een loedermoeder voelde, die ging uit van wat de ha zei. Dat het achteraf qua behandeling niet zou hebben uitgemaakt neemt niet weg dat er een breukje in de hand zit. De ha had ook meteen even naar de hand kunnen kijken.
En boos? Waarom zou ik boos zijn :?

Maar, wederom een wijze les. Ik zal mijn posts nog zorgvuldiger schrijven want blijkbaar schop ik tegen schenen aan wat heel mijn bedoeling niet is.

Overigens kunnen huisartsen zeker ook inschattingsfouten maken. Soms zelfs fouten die iemand het leven kunnen kosten. Neemt niet weg dat ik nog steeds vertrouwen heb in de zorg en zeker wb mijn eigen ha ookal heeft die er een keer flink naast gezeten met mijn dochter.

Ik heb ook gister het noorderlicht gemist, lag weer vroeg in bed want moe. Zou fijn zijn als ze dat in een bakje konden stoppen zodat we het alsnog konden zien ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219889370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Soms is het echt bizar hoe verkeerd een post gelezen wordt.
@:Phaidra las mijn post zoals ik hem bedoeld had. Ik vond het erg dat @:Hupje zichzelf een loedermoeder voelde, die ging uit van wat de ha zei. Dat het achteraf qua behandeling niet zou hebben uitgemaakt neemt niet weg dat er een breukje in de hand zit. De ha had ook meteen even naar de hand kunnen kijken.
En boos? Waarom zou ik boos zijn :?

Maar, wederom een wijze les. Ik zal mijn posts nog zorgvuldiger schrijven want blijkbaar schop ik tegen schenen aan wat heel mijn bedoeling niet is.

Overigens kunnen huisartsen zeker ook inschattingsfouten maken. Soms zelfs fouten die iemand het leven kunnen kosten. Neemt niet weg dat ik nog steeds vertrouwen heb in de zorg en zeker wb mijn eigen ha ookal heeft die er een keer flink naast gezeten met mijn dochter.

Ik heb ook gister het noorderlicht gemist, lag weer vroeg in bed want moe. Zou fijn zijn als ze dat in een bakje konden stoppen zodat we het alsnog konden zien ;)
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helder ^O^

En dus eens met je zelfreflectie dat je zorgvuldiger mag formuleren.
pi_219889400
Ik las ook niet direct een enorme aantijging of boosheid in die post, meer een geruststelling richting Hupje dat zij in ieder geval niets fout heeft gedaan. En dat heb je ook echt niet Hupje, hopelijk voelt het voor jou nu ook wat meer zo. En hopelijk heelt de breuk snel!

Fouten worden overal gemaakt, maar als een dokter een fout maakt heeft dat vaak zodanig desastreuse gevolgen dat daar veel meer emotie bij komt kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GM, wat een vreselijk nieuws hebben jullie weer gekregen en wat moet die onzekerheid en onduidelijkheid slopend zijn. Heel veel sterkte :*
pi_219889475
Ik had als kind een waardeloze huisarts, een niet zeiken maar doorgaan man.
Hij heeft ook echt medische fouten gemaakt waar ik nog steeds enorm boos om kan worden.

De oude huisarts van verloofde was wel goed maar ze zijn er toch weggegaan. Bij mijn schoonmoeder werd een hersentumor over het hoofd gezien, terwijl alles wees op neurologische problemen. Zij hebben achteraf nog samen met een mediator met de huisarts gezeten.
Gelukkig was/is de tumor goedaardig en groeit deze niet. Maar ze is 5 (!) jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd.

En toch heb ik volledig vertrouwen in mijn huisarts. De afgelopen jaren kom ik er nogal vaak voor mezelf, verloofde en kinderen. Ziekenhuis ken ik ook van buiten inmiddels.

Een vriend van ons is huisarts en die vertelt wel eens verhalen, echt, ik wil voor geen goud met hem ruilen.

Ik ga altijd in vol ornaat naar de sportschool Venco, alleen mijn schoenen wissel ik daar om. Ik prop mijn jas en tas in een kluisje en ga sporten.
Vandaag zat ik naast een man die aan het trainen was in een wollen trui....de geur mogen jullie er zelf bijdenken.
pi_219889573
En beterschap Hupje! Voor jullie alle3.
pi_219889695
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:33 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helder ^O^

En dus eens met je zelfreflectie dat je zorgvuldiger mag formuleren.
Serieus, en wat doe jij nu dan? Jij hebt hier een andere mening over, prima, das jouw goed recht. Ik zie het anders en das toch écht mijn mening. Kan je op je kop gaan staan, zal mij een worst wezen.
Misschien beter om mijn posts niet meer te lezen? Ze werken nogal als een rode lap op een stier.

@Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 januari 2026 @ 10:55:11 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219889710
Boh, net de reportage 5 jaar na de stint gezien op Videoland. Heftig! Nog iemand die gezien?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 januari 2026 @ 10:57:33 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219889724
Ik zou geen arts durven of willen zijn, de angst dat ik wat verkeerd zou beoordelen en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Heb nu een hele fijne huisarts

SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219889733
Ik las het bericht van mush ook niet als aanval, maar eerder ter verdediging van huisje dat ze geen loedermoeder is.

En zoals ik
Het hier ooit lees, als iemand niet boos zou worden is het mush wel volgens mij. Zij geeft nog fooi bij late koude pizza.

Maar niets zo moeilijk te interpreteren als het geschreven woord. Daarbij is het toch lastiger om intonaties te leggen, te benadrukken wat je belangrijk vind of je gevoelens door te laten schemeren. Nu kunnen emoticons daar natuurlijk wel bij helpen, maar het blijft toch anders dan een geschreven woord.

Dit bedoel ik ook niet om iemand aan te vallen of te verdedigen, maar in de tijd dat vroeger msn nog heel hip was heb ik met man (toen nog vriendje) echt wel een paar keer ‘ruzie’ gehad. Omdat hij een verkeerde interpretatie maakte van wat ik schreef (of een grapje niet als zodanig las). En andersom ook wel eens, dat ik hem verkeerd begreep (of dat ie niet meer reageerde ineens en ik dacht dat hij boos was, maar hij moest alleen even iets helpen thuis wat langer duurde dan hij dacht en dus niets gezegd had).
pi_219889794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:35 schreef Schanu het volgende:
Ik las ook niet direct een enorme aantijging of boosheid in die post, meer een geruststelling richting Hupje dat zij in ieder geval niets fout heeft gedaan.
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.

En waarom worden er ineens allemaal medische missers met (bijna) dodelijke afloop bij gehaald terwijl het gaat om een breukje waar niets aan gedaan hoeft te worden.
pi_219889809
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar? :o
Ik kleedde me altijd thuis om. Dat vond ik praktischer, kan ik meteen aan de gang. Bij de ene sportschool ging ik ook thuis weer douchen, dat was een kleine sportschool met minder fijne douche en die was ook in de straat dus vond dat niet erg.

Toen die sportschool stopte (eigenaar in de gevangenis moest) ben ik naar een grotere sportschool gegaan. Daar deed ik na afloop wel douchen, die was net wat verder weg (nog steeds dichtbij) maar vond ik het toch wat minder prettig om ongedoucht over straat te gaan, en ze hadden daar wel een prima douche.

Bij de grotere sportschool hadden ze kluisjes voor je spullen. Moest je alleen zelf een slotje regelen (kon je daar kopen). Bij de andere legde ik alles op het bankje, liet ik waardevolle spullen thuis en nam m’n telefoon mee de ruimte in.

Veel plezier met je les!
pi_219889822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:08 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Toen die sportschool stopte (eigenaar in de gevangenis moest)
Do tell! :9
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 21 januari 2026 @ 11:12:30 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219889842
MSN, daar heb ik aardig wat uurtjes aan besteed destijds. Om de beurt met mijn broer op de enige computer die er in huis was.

Ik combineer sporten met zo min mogelijk omkleden ter plekke btw, alleen schoenen wisselen en jas uit zegmaar.

Edit: en thuis douchen, ik ga echt geen twee handdoeken en shampoo en een borstel enz meenemen. Dat doe ik alleen als ik ga zwemmen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219889852
Hillie, die koude pizza kreeg trouwens nog een staartje. Lag later een mail met een code voor een gratis pizza met excuses voor de te late bezorging O+
Ik word zelfs niet boos als ik maandenlang kut internet heb en voor de 53466e keer aan de foon moet hangen. Degene die opneemt kan er ook niks aan doen ;)

Maar dat is het soms hoor, met typen komt wel es anders over dan bedoeld en steekt er niks achter maar wordt het wel zo gelezen. En vervolgens wordt er gezegd dat ik boos ben (op wie en waarom is me nog steeds een raadsel) en gaat het maar door. En door en door :') En een andere mening hebben mag al helemaal niet.
If they say
pi_219889953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.

En waarom worden er ineens allemaal medische missers met (bijna) dodelijke afloop bij gehaald terwijl het gaat om een breukje waar niets aan gedaan hoeft te worden.
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry :X
pi_219889961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Do tell! :9
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijds

SPOILER
pi_219889996
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:

[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry :X
Ik wilde exact hetzelfde typen :)
pi_219890016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijds

SPOILER
Och shit, dat wist ik nog wel inderdaad.. Wat naar en eng achteraf!
pi_219890038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:

[..]
Net als irl, daar haak je dan ook in op een onderwerp en zo krijg je een gesprek. Werkt normaliter heel prima.
If they say
pi_219890040
Wij weten 12 februari of we een pup hebben :)
Dat is kort voor de uitgerekende datum dus dan gaat het ineens snel.
pi_219890047
Oooeh, komt heel dichtbij zo exode. Spannend! Hebben jullie al een naam?
If they say
pi_219890055
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooeh, komt heel dichtbij zo exode. Spannend! Hebben jullie al een naam?
In principe wel
SPOILER
Maar ik zet nog steeds in op Goofy of Boobies.
pi_219890063
Die naam is O+
Haha, we gaan het zien als puppy er is :D
If they say
pi_219890180
Dag schatjes. O+

Nou, ik heb dus ruim een uur gesport.
De Personal Trainer was gewoon strikt, zakelijk. Beetje een routineklus-type maar legde verder prima uit.
We deden squats en 4 apparaten om te doen.
Hij raadde aan hiermee de komende tijd te werken, in die volgorde.
Ik had nog de meeste moeite met die squats eigenlijk. Werd bijna niet goed joh :')

Hij adviseerde 3 x p/w te gaan maar geloof niet dat ik die tijd ervoor heb of ga maken.
Maar 2 keer zou wel moeten lukken.
Ben blij dat ik voor die 1e x zo’n dude had ingehuurd. Zou het anders echt niet weten.

Dat wordt morgen spierpijn, beste kijkbuiskinderen. :+
pi_219890211
Wat goed Venco! Vooral dat het goed is bevallen.

Over een paar weken ga jij lachend lunges doen (ik vind die pittiger dan squats). Het is fijn als de apparaten worden uitgelegd. Dan weet je hoe je het moet doen.
Kan je altijd over een tijdje nog een keer een sessie boeken om wat nieuwe dingen op te pakken.

Ik ben weer aan het opbouwen wat betreft moeilijkheid en gewicht. Maanden heb ik als een oud wijf getraind omdat ik anders duizelig werd. Dus ik heb nu gewoon standaard de hele week spierpijn :D
pi_219890229
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:14 schreef exode het volgende:
Wat goed Venco! Vooral dat het goed is bevallen.

Over een paar weken ga jij lachend lunges doen (ik vind die pittiger dan squats). Het is fijn als de apparaten worden uitgelegd. Dan weet je hoe je het moet doen.
Kan je altijd over een tijdje nog een keer een sessie boeken om wat nieuwe dingen op te pakken.

Ik ben weer aan het opbouwen wat betreft moeilijkheid en gewicht. Maanden heb ik als een oud wijf getraind omdat ik anders duizelig werd. Dus ik heb nu gewoon standaard de hele week spierpijn :D
Ja, dat duizelige was al wel een angst van me en dat was dus eigenlijk met die squats! Maar dat had ik in het begin met Pilates ook.
Ik heb gewoon heel weinig conditie.
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:22:33 #31
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219890279
Sporty Venco, bijna jaloers!
Maar mijn conditie gaat er straks vanzelf wel op vooruit met die moestuin en die bergen.
Spannend @exode, maar als het aantal er is, maakt het dan niet uit wat er geboren wordt aan reuen en teven en of jullie aan de beurt komen qua voorkeur?
Ik kreeg eergisteren van een buurvrouw twee grote dozen vol kennelpanelen, van toen haar leonberger pup was en die het hele huis afbrak. Die gaan wel goed van pas komen straks, om de oprit af te zetten zodat de honden niet meteen overal kunnen racen. Heb ook al een traphekje gekregen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219890287
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:16 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, dat duizelige was al wel een angst van me en dat was dus eigenlijk met die squats! Maar dat had ik in het begin met Pilates ook.
Ik heb gewoon heel weinig conditie.
Zorg met squats vooral dat je vooruit blijft kijken en je schouders niet aanspant. Mij helpt het om iets vast te hebben zoals een kettlebel. Dan let ik beter op mijn houding.

En toen ik nog met een PT trainde, was ik na een half zo kapot dat ik bijna aan het zuurstof moest. Ik dronk tussendoor sportwater. Anders was ik vast een keer omgedonderd.
pi_219890349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Sporty Venco, bijna jaloers!
Maar mijn conditie gaat er straks vanzelf wel op vooruit met die moestuin en die bergen.
Spannend @:exode, maar als het aantal er is, maakt het dan niet uit wat er geboren wordt aan reuen en teven en of jullie aan de beurt komen qua voorkeur?
Ik kreeg eergisteren van een buurvrouw twee grote dozen vol kennelpanelen, van toen haar leonberger pup was en die het hele huis afbrak. Die gaan wel goed van pas komen straks, om de oprit af te zetten zodat de honden niet meteen overal kunnen racen. Heb ook al een traphekje gekregen O+
Dat is wel extra spannend inderdaad, omdat wij een teefje willen. We gaan komend weekend met zijn 2tjes ook bespreken wat we doen als er alleen een reu voor ons is. Wellicht dat we dan toch wachten op 1 van de andere 2 fokkers die we nog op de reservebank hebben. Bij beide is het teefje net gedekt dus dat gaat op zich ook snel.

Deze fokker heeft wel echt onze voorkeur, maar zij heeft maar 1 keer per jaar een nestje dus als dit het niet wordt, moeten we een jaar wachten.
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:29:47 #34
176471 oh-oh
pi_219890392
Iedereen wil altijd teefjes, ik ben blij dat ik een voorkeur heb voor reuen.
Die nieuwe ook weer, zou niet zindelijk zijn etc, twee dagen een plasband om gedaan, is gewoon super zindelijk hier dus die hoeft al niet meer om.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219890405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:23 schreef exode het volgende:

[..]
Zorg met squats vooral dat je vooruit blijft kijken en je schouders niet aanspant. Mij helpt het om iets vast te hebben zoals een kettlebel. Dan let ik beter op mijn houding.

En toen ik nog met een PT trainde, was ik na een half zo kapot dat ik bijna aan het zuurstof moest. Ik dronk tussendoor sportwater. Anders was ik vast een keer omgedonderd.
Ja, deze dude legde schijfjes gewicht onder mijn hielen zodat ik daar op zou leunen ipv op mijn tenen.
Die zou ik er de volgende keer bij moeten pakken.
En armen naar voren, handen tegen elkaar.

Sportwater kan ik daar gratis krijgen, helpt dat echt?
Zal het volgende keer merken.
pi_219890411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, deze dude legde schijfjes gewicht onder mijn hielen zodat ik daar op zou leunen ipv op mijn tenen.
Die zou ik er de volgende keer bij moeten pakken.
En armen naar voren, handen tegen elkaar.
Dat is wel meteen next level squats! Ik zou lekker starten zonder die gewichten eronder. Maar goed ik ben geen PT. ;)
pi_219890421
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:29 schreef oh-oh het volgende:
Die nieuwe ook weer, zou niet zindelijk zijn etc, twee dagen een plasband om gedaan, is gewoon super zindelijk hier dus die hoeft al niet meer om.
Voor ons vanwege de grootte en vooral; de fokker raadde het ons aan. B gaat uiteindelijk zelfstandig uitlaten en die 10 kilo zwaarder van een reu was daarbij belangrijk. Wij dachten zelf aan een reu maar ik ga uit van haar expertise. :)
pi_219890446
O jongens, ik had helemaal geen discussie of aanval willen openen!
Ik ben niet van het meteen naar de dokter gaan, dus heb advies gevraagd en me daar aan gehouden. Voor mij wat dat betreft geen probleem en geen verwijten. Het enige wat me 'stoorde' is dat ik op maandag hád kunnen bellen en ik pas op donderdag belde (omdat het beter leek te gaan) en ik daardoor pas op de volgende maandag bij de huisarts terecht kon. Over de hulp zelf ben ik tevreden.
pi_219890451
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:32 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is wel meteen next level squats! Ik zou lekker starten zonder die gewichten eronder. Maar goed ik ben geen PT. ;)
Hoe is dat next level? Ik sta er met m’n hielen op hč. Zou voor betere balans zijn. :)
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:39:33 #40
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219890474
Ik vind het vooral grappig dat als het gaat om bijvoorbeeld sporten dat dan wél gewoon iedereen erop in mag haken.

Hopelijk mag dat ook over honden.
Mijn ouders hebben zondag een nieuwe hond opgehaald. Ontzettend lief beest (ja echt!). Was terug bij de fokker omdat na een woordenwisseling de bazin de baas had geslagen en toen viel hij de bazin aan. Filmpjes gehad over hoe hij was en we hadden echt het idee dat het kwam door de ruzie en het slaan.
Zondag heeft jongste de hele tijd naast hem in de auto gezeten, ging hartstikke goed, de nacht ging goed, maandagochtend ging goed. Maandagmiddag viel hij uit naar jongste toen hij de keuken binnen kwam lopen. Het ene moment is hij hartstikke lief, het andere moment valt hij uit. Los van het happen bij spelen (dat noem ik geen uitvallen). Gisteren is zelfs mijn vader tot bloedens toe gepakt, mijn moeder heeft van die keflar armbeschermers aan. Het arme dier zit in de bench want hij springt ongeveer door deuren heen. Vanochtend een hondentrainer hier gehad en die is heel duidelijk: terug naar de fokker, er is meer aan de hand dan ons verteld is. Ze gaan zo vertrekken. En ik vind het heel dubbel, ik zat gisteren met hem in de auto en we zijn naar een dierenvoedingswinkel geweest en hij was echt superlief. Maar om een reden die wij niet weten en waar we niet onze vinger op kunnen leggen valt ie dus vanuit het niets uit.

Dus we wachten toch maar op een nestje bij onze eigen hond of een nestje bij een andere fokker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:40:52 #41
176471 oh-oh
pi_219890484
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:33 schreef exode het volgende:

[..]
Voor ons vanwege de grootte en vooral; de fokker raadde het ons aan. B gaat uiteindelijk zelfstandig uitlaten en die 10 kilo zwaarder van een reu was daarbij belangrijk. Wij dachten zelf aan een reu maar ik ga uit van haar expertise. :)
Ah ok, nou ja, ik ga er sowieso vanuit dat een hond pas door een kind uitgelaten wordt als ie een beetje luistert dus dat maakt helemaal niet uit dan of het een reu of een teef is. Trekken moeten ze allemaal niet doen natuurlijk.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:46:34 #42
176471 oh-oh
pi_219890517
Bij wachten op een nestje van onze eigen hond gaan bij mij wel mijn nekharen overeind staan, daar komt zo veel bij kijken als je dat goed wil doen...
Om welk ras gaat het hier?
Zo te horen komt de hond uit een traumatische situatie, hoe lang was die al terug bij de fokker?
Honden hebben heel lang nodig om te decomposen en te aarden in een nieuwe situatie als er iets van trauma in zit.
Ik heb hier allemaal trauma honden, maar ik neem wel rassen die geen schade kunnen maken, er komen hier kinderen over de vloer en zo, ik vind dat wel heel belangrijk.
( Groucho Marx )
pi_219890539
@Troel
Goed dat je hierover post, oh-oh kan een heel goede adviseur hier zijn. :)
pi_219890546
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Thuis omkleden, spullen in een rugzak, als je aan t sporten toekomt de trainer vragen wat het handigst is ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219890670
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ah ok, nou ja, ik ga er sowieso vanuit dat een hond pas door een kind uitgelaten wordt als ie een beetje luistert dus dat maakt helemaal niet uit dan of het een reu of een teef is. Trekken moeten ze allemaal niet doen natuurlijk.
Klopt.
We hebben er al hele gesprekken over gehad met de fokker.

Ik ga er vanuit dat de fokker die ons uitgebreid heeft gesproken en die al jaren fokt en zelf 10 (binnenkort 12) golden retrievers een betere beslissing neemt dan wij. En wie weet is er alleen een reu maar ziet zij aan het gedrag van de pup dat die goed bij ons zal passen. We gaan uit van haar expertise, voor de gesprekken hadden wij geen duidelijke voorkeur. Zij raadde ons aan om voor een teefje te gaan inclusief een lange uitleg.
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:05:59 #46
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219890691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:46 schreef oh-oh het volgende:
Bij wachten op een nestje van onze eigen hond gaan bij mij wel mijn nekharen overeind staan, daar komt zo veel bij kijken als je dat goed wil doen...
Om welk ras gaat het hier?
Zo te horen komt de hond uit een traumatische situatie, hoe lang was die al terug bij de fokker?
Honden hebben heel lang nodig om te decomposen en te aarden in een nieuwe situatie als er iets van trauma in zit.
Ik heb hier allemaal trauma honden, maar ik neem wel rassen die geen schade kunnen maken, er komen hier kinderen over de vloer en zo, ik vind dat wel heel belangrijk.
Mijn moeder is al jarenlang fokker van Entlebuchers. Het is niet het eerste nestje wat onze hond zou krijgen en de reden dat er de laatste keer geen nestje kwam is omdat ik in de kreukels lag en het dan simpelweg te veel zou zijn. Kortom: het is niet een 'ow wat leuk, we willen een nestje en we weten niet waar we aan beginnen'. Mijn moeder is altijd opgegroeid met honden en heeft als kind, puber en jong volwassene meerdere nestjes meegemaakt (waarbij ze met name bij de laatste keren meer zelf deed dan erbij stond te kijken (Airdales). En nu is ze dus alweer jaren actief bij de vereniging en zelf aan het fokken op kleine schaal met Entlebuchers. Hopelijk zorgt dat ervoor dat de nekharen weer wat rust krijgen.
Deze reu, ook een Entlebucher, een Duitse, is gisteren 1 jaar oud geworden. Het is de kleinzoon van de vader van onze oude hond. Hij luistert prima, tot het moment dat ie dol wordt. Hij was twee maanden terug bij de fokker. Er was voor mij heel duidelijk een verschil tussen het happen omdat hij wilde spelen (of tijdens het spelen) (wat ook verkeerd terecht kan komen, maar totaal niet kwaad bedoeld is) en het uitvallen op andere momenten. Ik had hem graag alle kansen gegeven, maar hij springt hoog en hij denderde zowat door de glazen deuren, dus er was geen andere optie dan hem in een bench te zetten. Het laatste wat je wil is dat een hond door het glas in een deur springt en zichzelf helemaal openhaalt aan het glas natuurlijk.

Overigens ging ik voor het eerst op puppycursus toen ik een puber was en ik heb ook bij de twee honden van mijn ouders nog weer een opfrissing gehad zeg maar. Ook mijn jongens zijn altijd betrokken geweest bij de cursussen van de honden (samenvatting: alle mensen hier in huis aanwezig zijn niet nieuw met honden).

Edit: en het is niet mijn hond, dus ik heb er niet veel over te zeggen, maar ik vind het heel dubbel dat ie weer onderweg is. Mijn vader wilde dat al eerder, maar mijn ma en ik hebben voet bij stuk gehouden en aangegeven dat hij een kans moet hebben, moet wennen, noem maar op. Ik had het graag anders gezien, maar het is helaas niet anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door Troel op 21-01-2026 13:16:24 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219890694
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoe is dat next level? Ik sta er met m’n hielen op hč. Zou voor betere balans zijn. :)
Ik kan hem zo niet uitvoeren, dan gaat mijn knie protesteren.

Het handige van squats is dat je ze ook thuis kan doen. B en ik doen ze dagelijks, goed voor zijn enkels en goed voor mijn knie :)
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:19:27 #48
176471 oh-oh
pi_219890784
Thnx voor de achtergrond info , tja dan hebben jullie gedaan wat jullie kunnen, zonde dat die reu zo jong al zo verpest is. Mijn enige bijter had 7 jaar in een te kleine bench gezeten, 22 uur per dag ongeveer.
Wist ik niet toen hij hier kwam, maar werd wel vrij snel duidelijk.
Maar dat was echt angstbijten, gelukkig was die hond met voer snel bijgedraaid.
Jammer dat hij ook op sterven na dood was door de honger, maar het is goed gekomen, heeft nog steeds een beetje een gebruiksaanwijzing maar kan met alles en iedereen goed nu.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:22:39 #49
176471 oh-oh
pi_219890802
Ik trainde vroeger met de herders van mijn oma maar met mijn eigen honden ben ik niet verder gekomen dan de eerste 10 minuten puppy cursus met mijn eerste chihuahua van toen nog geen kilo.
We werden weggestuurd omdat ie bang was.
Ik train zelf wel :7
( Groucho Marx )
pi_219890811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lelijke typo inderdaad :D maar ik zie nu wel voor me hoe we met z’n allen in een bakje zitten. Gezellig hoor!

En ja, zoals ik in vorig deel al zei was het hier echt prachtig. Alsof ik er middenin stond, heel erg gaaf. Op de foto’s nog veel mooier dan in het echt.

Over het lichtgeraakt zijn: veel artsen - maar ook andere professionals - krijgen van steeds meer patiënten en naasten de volle bak, terwijl ze niets verkeerd doen. Denk aan de triagist bij de huisartsenpost, de huisarts, ambulancepersoneel etc. En dan is het niet gek dat er mensen zijn die hen verdedigen als ze een fout in hun schoenen geschoven krijgen, terwijl er helemaal geen fout gemaakt is. Mijn broer en zijn vrouw zijn arts, mijn schoonzusje en broertje psychiatrisch verpleegkundige. Die liggen wakker van de fouten die ze - net als ieder ander mens - weleens maken, maar nog meer van de patiënten die kwaad worden, hen bedreigen of hen zelfs ervan betichten dat ze niet willen helpen. En als ik dan iemand zie roepen dat een arts een fout gemaakt heeft terwijl dat niet zo is, heb ik die neiging tot verbeteren ook. Was niet meer nodig, omdat andere users al gereageerd hadden, maar ik snap het wel.
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je boos of aggressief reageert richting een arts. Bizar en onbegrijpelijk. Vanuit die hoek snap ik de felheid wel, het lijkt me heel naar en beangstigend om zoiets mee te maken (en dan ook structureel...). Dus ja, goed dat mensen hier voor bewustwording zorgen, maar iets over het hoofd zien bij een medische diagnose is niet de verantwoordelijkheid van de patiënt of de ouders daarvan. Dat is in de eerste plaats de arts. En daar ging het in dit geval om. Geen schuld, wel verantwoordelijkheid.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219890836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:06 schreef exode het volgende:

[..]
Ik kan hem zo niet uitvoeren, dan gaat mijn knie protesteren.

Het handige van squats is dat je ze ook thuis kan doen. B en ik doen ze dagelijks, goed voor zijn enkels en goed voor mijn knie :)
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg en ging te snel. :')

Wat deed je (als beginner), als warming up?
Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online een filmpje waar men begint met de fietsen.
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:28:19 #52
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219890841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:19 schreef oh-oh het volgende:
Thnx voor de achtergrond info , tja dan hebben jullie gedaan wat jullie kunnen, zonde dat die reu zo jong al zo verpest is. Mijn enige bijter had 7 jaar in een te kleine bench gezeten, 22 uur per dag ongeveer.
Wist ik niet toen hij hier kwam, maar werd wel vrij snel duidelijk.
Maar dat was echt angstbijten, gelukkig was die hond met voer snel bijgedraaid.
Jammer dat hij ook op sterven na dood was door de honger, maar het is goed gekomen, heeft nog steeds een beetje een gebruiksaanwijzing maar kan met alles en iedereen goed nu.
Ja, heel erg zonde, want mooie stamboom en een heel mooi en lief beest. Tranen met tuiten bij beide jongens hier, dat zegt ook wel iets denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:30:14 #53
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219890861
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg ging te snel. :')

Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online bijv. een filmpje waar men begint met de fietsen bijv.
Ik begon altijd gewoon op de loopband en dan een stukje fietsen. Dan door naar de squats en zo had ik een heel rijtje met oefeningen die ik achter elkaar deed. En dan de ene keer met van die kettlebells (maar dan had ik altijd het gevoel dat ik moest poepen :P ) en de andere keer een andere oefening meet die wel gelijke spiergroepen pakte zeg maar. Om zo wel afwisseling te houden. Ik had het er vandaag nog wel met de fysio over, dat ik er wel tegenop zie om straks wéér vanaf 0 te beginnen. Maar zover zijn we nog lang niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:32:37 #54
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219890878
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:49 schreef vencodark het volgende:
@:Troel
Goed dat je hierover post, oh-oh kan een heel goede adviseur hier zijn. :)
Ik zoek niet eens zozeer een adviseur, meer even een uitlaatklep. Jongste komt net thuis, die ga ik maar even troosten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219890893
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, je moet ze dan wel goed doen inderdaad. Ik zette mijn voeten fout, ging niet diep genoeg en ging te snel. :')

Wij waren begonnen met die squats. Ik zie online een filmpje waar men begint met de fietsen.
Ik begon en begin nog steeds met fietsen en eindig met roeien of de loopband (loopband uit en dan 1 minuut zo hard je kan rennen).

Crosstrainer doe ik ook regelmatig als afsluiter. Net waar ik zin in heb of welk apparaat vrij is.
pi_219890896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik kan me zo slecht voorstellen dat je boos of aggressief reageert richting een arts. Bizar en onbegrijpelijk. Vanuit die hoek snap ik de felheid wel, het lijkt me heel naar en beangstigend om zoiets mee te maken (en dan ook structureel...). Dus ja, goed dat mensen hier voor bewustwording zorgen, maar iets over het hoofd zien bij een medische diagnose is niet de verantwoordelijkheid van de patiënt of de ouders daarvan. Dat is in de eerste plaats de arts. En daar ging het in dit geval om. Geen schuld, wel verantwoordelijkheid.
Het is overal zo, de agressie. Gister las ik een artikel over het onderwijs en ouders :X
En wat te denken over de politie? Zelfs in een winkel gebeurt dat. Tis te zot voor woorden dat iemand zijn/haar werk niet fatsoenlijk meer kan doen.

@Troel, ontzettend jammer van de hond. Het was een prachtig beestje O+ Maar jullie hebben het geprobeerd. Als iemand weet hoe je met honden om moet gaan, zijn jullie het wel. Nu wachten op het nestje. Wel iets om naar uit te kijken :)
If they say
pi_219890897
quote:
Wij hadden ook altijd reutjes vroeger. Ook nooit zindelijkheidsissues gehad. De basset had wel lang groeipijn en kon daardoor niet veel lopen. Die heeft dus een periode gebruik gemaakt van de achtertuin als pup, maar later werd dat gelukkig geen gewoonte.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:46:08 #58
176471 oh-oh
pi_219890964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hadden ook altijd reutjes vroeger. Ook nooit zindelijkheidsissues gehad. De basset had wel lang groeipijn en kon daardoor niet veel lopen. Die heeft dus een periode gebruik gemaakt van de achtertuin als pup, maar later werd dat gelukkig geen gewoonte.
Ik heb twee teefjes, en de terriër had ik nooit moeten nemen, wat een bitch is dat.
Die jongens zijn allemaal goedzakken.
De chihuahua teef is ook echt de enige die alleen door mij gehanteerd wil worden.
Mja, ik wist beter, ze bevestigen wel beiden waarom teven niet voor mij zijn :D
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:52:10 #59
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219890995
Ik had mijn ouders aangeraden om naar een reu te kijken, omdat je dan toch op leeftijd nog wel wat kan fokken zonder zelf het nestje te hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 13:56:56 #60
176471 oh-oh
pi_219891033
Reuen zijn mooier qua bouw ook dan teven.
Bij de kleine rassen die ik heb vind ik dat sowieso echt een pre.
Ik zag net pas dat Denzel zijn verjaardag deelt met mijn oma ( door wie ik altijd een poedel wilde), hij is hier gekomen op de verjaardag van mijn opa. Zulke dingen daar let ik op, vind ik wel bijzonder O+

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 21-01-2026 22:54:39 ]
( Groucho Marx )
pi_219891054
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, heel erg zonde, want mooie stamboom en een heel mooi en lief beest. Tranen met tuiten bij beide jongens hier, dat zegt ook wel iets denk ik.
Sneu ;(. Voor jullie en vooral voor het beestje. Hij is nog jong, hopelijk komt hij bij de fokker tot rust of een ander adres dat hem kan helpen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219891112
Loopband, fiets…die heb ik wel gezien maar verder niet gedaan.
Zal voor volgende keer eens kijken (vindt ook beetje gek om met squats te beginnen eigenlijk).
pi_219891125
Wij hebben wel 1x een hond teruggebracht naar het asiel (dat was dus geen pup maar een beestje van een jaar of 3). Die werd helemaal gek als hij het konijn zag. Dat was echt super onpraktisch, want het konijn stond ook in de woonkamer. Elk geluidje vanuit het konijnenhok zorgde voor blaffen en springen tegen het hok :X. Mijn moeder heeft een week op de bank geslapen, zodat hij dag en nacht gecorrigeerd kon worden, maar het ging niet. In de winter kan je een konijn ook niet ineens buiten zetten als die dat niet gewend is. In het asiel wisten ze ook niet dat hij zo fel zou zijn op konijnen. In een week ga je je toch hechten aan zo'n beestje, dus verdrietig is het alsnog. Zeker omdat je elk asieldier een fijn thuis wenst.

Maar daarna kregen we goedzak Tommy, dat was in heel veel opzichten een betere match. Een voormalig baasje had waarschijnlijk zijn stembanden laten doorknippen ofzo, want hij kon niet meer blaffen. Terwijl het een heel rustig beestje was dat zelfs dikke vrienden met de kat werd. Lagen ze samen in de mand O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219891319
Ik typte op pagina 1 eerste deel vd post, vergat op verzenden te drukken, en bij openen staat hij nog klaar :D

Ik heb de post dan denk ik inderdaad anders opgevat dan je bedoelde @Mushanga71 :Y . Als je vindt dat de huisarts iets te verwijten valt, dan verschillen we daarover van mening. Als je dat niet vindt, dan denk ik dat dat hem zit in beschrijvingen als beter opletten en niet opmerken. Dat impliceert -voor mij!- dat de huisarts dus iets niet goed gedaan zou hebben (heeft niet goed genoeg opgelet en iets niet opgemerkt). Terwijl wat de huisarts gedaan heeft gewoon passend was bij de situatie, er is niet 'niet opgelet', maar op basis van de informatie een afweging gemaakt of er nu iets mee moest gebeuren of niet. Ik denk dat als je die twee bewoordingen achterwege had gelaten, nog steeds heel duidelijk was geweest dat je vindt dat Hupje niks te verwijten valt (helemaal waar!), maar dat het ook niet was opgevat alsof de huisarts wél wat te verwijten valt.

Denk dat het er ook niet om ging of de huisarts verantwoordelijkheid draagt @Phaidra, maar dat er in het geval van Hupje ook geen sprake was van iets over het hoofd zien bij een medische diagnose. De zorg is enorm overbelast (en de zorgkosten torenhoog), en met zo'n afwacht advies - wanneer medisch gezien mogelijk - zorg je ervoor dat alle mensen waarbij na een paar dagen inderdaad alle klachten weg zijn niet door de huisarts gezien hoeven worden en niet in het ziekenhuis hoeven te komen voor rontgenfoto. Die tijd kunnen de huisarts en radiologie aan andere mensen besteden, waardoor wachttijden korter blijven, en zorgt ook voor minder zorgkosten. En ja, er worden absoluut beslissingen genomen waarvan blijkt dat dat anders had gemoeten, zowel door mensen die dat zelf ook echt verschrikkelijk vinden en waar ze soms wel en soms niet echt iets aan hadden kunnen doen met de informatie op dat moment, als soms ook door mensen die echt (bewust) nalatig gehandeld hebben. En daarvoor draagt de arts dan inderdaad de verantwoordelijkheid (en soms is er dan zelfs ook wel sprake van schuld). Dat ontken ik zeker niet!

@exode spannend! Ik duim voor jullie O+

En dan ter opvrolijking van deze grijze woensdag (wel even scherm helderheid opkrikken):

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 21-01-2026 17:10:26 ]
pi_219891433
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:06 schreef vencodark het volgende:
Loopband, fiets…die heb ik wel gezien maar verder niet gedaan.
Zal voor volgende keer eens kijken (vindt ook beetje gek om met squats te beginnen eigenlijk).
Ik heb dus 1,5 jaar met een PT getraind, steeds een half uur krachttraining en een beetje uithouding. Ik moest wel al warm zijn voor we begonnen dus ik startte altijd met fietsen.
Als ik begin met roeien of crosstrainer ben ik al meteen kapot, dus die doe ik bewust als laatste. Mijn laatste beetje energie gooi ik er dan in.

Zelf vind ik losse oefeningen leuker dan apparaten, ik doe hoogstens 4 apparaten en dan ik op het 'veldje' trainen met verschillende dingen. Dat zijn wel allemaal oefeningen die ik van mijn PT geleerd heb.

In het begin is je houding veel belangrijker dan hoeveel kilo te traint en niet te snel. Hoe sneller je traint hoe minder je spieren belast worden.

/Einde sport post ;)

Ik vind het leuk alles over je honden te lezen oh oh, je schrijft met veel liefde over ze O+
pi_219891628
Wat verdrietig @Troel, dat het niet werkt

@vencodark wat ik altijd deed toen ik sportte met de personal trainer was als warming up kettle bell swings met licht gewicht, medicijnbal (de lichtste) gooien (bal boven het hoofd op de grond gooien, dan met een squat oppakken en zo verder). Beide gericht op snelheid en dus warm worden. Dit zorgt er voor dat specifiek die spieren opgewarmd zijn.

Je hebt dan je armen/schouders goed warm en los van het bal gooien/swingen en je beenspieren goed warm van de squats. De trainer had hier wel wat variaties op, maar dit was de basis.

Toen ik bij de andere sportschool sportte was ik ook hardlopen aan het opbouwen en deed ik de loopband wel eens als warming-up. Maar m’n voorkeur was toch het oude vertrouwde.
pi_219891638
quote:
Ik wilde ook perse een reutje. En dat bleek nou eenmaal ook de allerleukste te zijn :P
quote:
80s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:39 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vooral grappig dat als het gaat om bijvoorbeeld sporten dat dan wél gewoon iedereen erop in mag haken.

Hopelijk mag dat ook over honden.
Mijn ouders hebben zondag een nieuwe hond opgehaald. Ontzettend lief beest (ja echt!). Was terug bij de fokker omdat na een woordenwisseling de bazin de baas had geslagen en toen viel hij de bazin aan. Filmpjes gehad over hoe hij was en we hadden echt het idee dat het kwam door de ruzie en het slaan.
Zondag heeft jongste de hele tijd naast hem in de auto gezeten, ging hartstikke goed, de nacht ging goed, maandagochtend ging goed. Maandagmiddag viel hij uit naar jongste toen hij de keuken binnen kwam lopen. Het ene moment is hij hartstikke lief, het andere moment valt hij uit. Los van het happen bij spelen (dat noem ik geen uitvallen). Gisteren is zelfs mijn vader tot bloedens toe gepakt, mijn moeder heeft van die keflar armbeschermers aan. Het arme dier zit in de bench want hij springt ongeveer door deuren heen. Vanochtend een hondentrainer hier gehad en die is heel duidelijk: terug naar de fokker, er is meer aan de hand dan ons verteld is. Ze gaan zo vertrekken. En ik vind het heel dubbel, ik zat gisteren met hem in de auto en we zijn naar een dierenvoedingswinkel geweest en hij was echt superlief. Maar om een reden die wij niet weten en waar we niet onze vinger op kunnen leggen valt ie dus vanuit het niets uit.

Dus we wachten toch maar op een nestje bij onze eigen hond of een nestje bij een andere fokker.
Wat naar voor jullie allemaal, en ook voor de hond zelf, alleen maar verliezers.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 21 januari 2026 @ 15:07:00 #68
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219891743
Mijn ouders zijn dus onderweg, fokker zegt in het ziekenhuis te zijn en niet thuis te zijn, die zegt 'laat maar inslapen'. Ik ben boos en verdrietig hoe je zoiets kan zeggen.

En ben dus druk aan het rondbellen met trainers en opvangplekken, want het probleem met het glas in de deur is er nog steeds.

Ik kan er echt niet bij hoe je kunt zeggen 'ik heb er geen plek voor, laat maar inslapen'.

[ Bericht 40% gewijzigd door Troel op 21-01-2026 15:18:05 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219892096
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:07 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders zijn dus onderweg, fokker zegt in het ziekenhuis te zijn en niet thuis te zijn, die zegt 'laat maar inslapen'. Ik ben boos en verdrietig hoe je zoiets kan zeggen.

En ben dus druk aan het rondbellen met trainers en opvangplekken, want het probleem met het glas in de deur is er nog steeds.

Ik kan er echt niet bij hoe je kunt zeggen 'ik heb er geen plek voor, laat maar inslapen'.
Nah ;( dat is wel heel makkelijk gezegd.
Dan baal je er al van dat het niet werkt en dat hij terug moet en dan krijg je deze reactie. Hopelijk kun je iemand vinden waar ie terecht kan want waarschijnlijk met je juiste aandacht/training/rust of wat er ook nodig is zal er echt wel een plek zijn waar hij wel past en kan aarden.

Vind het echt zo’n nare reactie van die fokker :(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 januari 2026 @ 15:34:51 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219892117
:o @Troel lekker dan van die fokker. :'(
Today is life -

Dale Carnegie
pi_219892159
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:07 schreef Troel het volgende:

:o :'( Nou zeg... ik hoop oprecht dat er een andere oplossing gevonden kan worden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219892479
@Troel :{ wat een nare reactie. En wat goed dat jij er zo je best voor wil doen :*
pi_219892693
Dat lijkt me ook iets om bij een review van de fokker te zetten eigenlijk, lijkt me wel fijn om te weten voor mensen die een hond zoeken, weten hoe er mee omgegaan wordt als het niet goed gaat.
pi_219892745
“Laat maar inslapen”. :(
Wat een schijt botte reactie. :r }:| :X
  woensdag 21 januari 2026 @ 16:52:40 #75
176471 oh-oh
pi_219892789
Jeetje ik was even op playdate met de buurvrouw en de honden.
Is er al een oplossing gevonden Troel?
In Maastricht zit een asiel wat honden helpt die anders euthanasie zouden krijgen, ze hebben nog een lokatie, mss is dat wat? Animals Faith heten ze ..
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:08:46 #76
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_219892899
Wat een ontzettend nare reactie van de fokker. :o

Ik wilde liever een teef omdat ik echt niet kan dealen met die vieze rode lipstick die ze naar buiten werken. :X :r
En bij kleinere rassen zou mij dat niet uitmaken maar met een ras waar je dat ding gewoon groot in de woonkamer hebt bungelen nee moet ik niet aan denken.

Ik heb bij de hondenschool ook best wat honden gezien die dat ding de hele tijd tevoorschijn toverde.
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:15:20 #77
176471 oh-oh
pi_219892948
Mijnen hebben dat nooit. Kleine honden allemaal. Mijn grote had dat ook nooit...
Dus tja. En ik heb open reuen en castraten.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:16:39 #78
176471 oh-oh
pi_219892954
Hoe mensen open teven in huis willen is mij juist altijd een raadsel. Huuuu 🤣.
Die twee hier werden echt meteen leeggeschept!
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:29:18 #79
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219893021
Nou. De fokker heeft hem 2 weken afgezonderd gehad want ze kende het verhaal niet. In die tijd had hij een muilkorf om. Dat adviseerde ze ons dus ook. Morgen kan hij terecht bij de opvang hier, in ieder geval voor een week. Voor ons de tijd om te bedenken of we dit aandurven met hulp. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Het is inmiddels duidelijk dat de fokker op korte termijn een nestje verwacht en deze hond gewoon kwijt wilde. Cashen en laat maar afmaken. Walgelijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219893051
Onze Joep laat z’n lipstick gelukkig zelden maar zien.

Geen woorden @Troel. Hopelijk vandaag nog een passende oplossing.

Mijn oom en tante hebben van de zomer ook een hond genomen. Mijn oom is 77 en heeft hele heftige Parkinson.
Zijn vrouw zorgt voor hem en heeft daar nu dus ook de zorg van een pup bij.
Maar het was ook een raar verhaal.
Het was in het dorp in Spanje. En daar had een man een nestje van 3 honden. Volgens mij gewoon op straat bezwangerd ofzo? In ieder geval niet gepland.
Blijkbaar was hij van plan om de honden weg te doen. En zij kon dat niet aanhoren of aanzien.
Dus zij zei. Dan neem ik er wel een.
En een andere meneer heeft volgens mij de andere 2.
Anyway. In het dorp kon de hond een beetje vrij rondlopen enzo.
En nu zijn ze weer thuis op een flatje zoveel hoog.

Haar zoon woont nog thuis en die zal vast regelmatig bijspringen. Maar ze appte toevallig gisteren nog dat ze het met de wetenschap van nu nooit had gedaan…

Ik had ook graag een van de honden overgenomen. Maar daarvan zei mijn man… gaan we niet doen. We hebben al een hond.

Hoe het met die andere 2 honden gaat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij had die man meerdere honden, maar dan niet in huis maar altijd buiten in een schuur. Ook niet ideaal, maar nog altijd beter dan dood.
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:33:50 #81
176471 oh-oh
pi_219893052
Snap je nu waarom ik geen hoge pet op heb van de meeste fokkers? En ik ken er nog al wat...
Maar jullie hebben hem nu dus weer?
Ik kan Arvid van Putten aanbevelen voor hulp. Ik werk voor hem.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:35:47 #82
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_219893061
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:16 schreef oh-oh het volgende:
Hoe mensen open teven in huis willen is mij juist altijd een raadsel. Huuuu 🤣.
Die twee hier werden echt meteen leeggeschept!
Agreed wel, wij hebben haar asap laten helpen.
Ik vond de loopsheid die ze wel had hel op aarde.
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:37:15 #83
176471 oh-oh
pi_219893074
quote:
17s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:35 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Agreed wel, wij hebben haar asap laten helpen.
Ik vond de loopsheid die ze wel had hel op aarde.
Ja ik moet er echt niet aan denken om me door minstens twee loopsheden heen te werken. Niet alleen qua bloed maar ook qua gedrag 😂.
Reuen all the way!
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:50:53 #84
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219893134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:33 schreef oh-oh het volgende:
Snap je nu waarom ik geen hoge pet op heb van de meeste fokkers? En ik ken er nog al wat...
Maar jullie hebben hem nu dus weer?
Ik kan Arvid van Putten aanbevelen voor hulp. Ik werk voor hem.
Ja, hij zit nu weer in de bench en morgen gaat hij via de dierenarts naar de opvang. Komende dagen ook veel overleg met de trainer gok ik. Maar hij heeft geen kennelhoestvaccinatie dus dat wordt morgen geregeld.

Tja, mijn moeder is er gewoon uit goedheid met volle ogen ingetuind (heet dat zo? Ik haal tegenwoordig heel van die dingen door elkaar). Ik zei al dat ik het jammer vond dat ze niet doorgereden was om te kijken of ze er echt niet was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:56:59 #85
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219893182
Ow, saillant detail: we kwamen er dus maandag bij de controle achter dat de hont maar 1 bal had. Had ze nooit wat van gezien, staan ook geen aantekeningen op de papieren van de nestcontrole. Wel 500 euro korting gekregen.

Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat de eerste eigenaren hem naar haar terug gedaan hebben in plaats van dat ze hem opgehaald heeft. Heb mijn moeder ook aangegeven dat de gegevens in het paspoort staan en dat het misschien nuttig kan zijn de mensen te bellen om hun verhaal te vragen, want je wilt eigenlijk alles weten als je gaat trainen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:11:15 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_219893309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja ik moet er echt niet aan denken om me door minstens twee loopsheden heen te werken. Niet alleen qua bloed maar ook qua gedrag 😂.
Reuen all the way!
Het bloed viel hier dus echt heel erg mee ze hield zichzelf en alles perfect schoon.
Ik vond alleen al die reuen in het park die helemaal leip gingen echt verschrikkelijk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 januari 2026 @ 18:21:56 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219893403
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:52 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje ik was even op playdate met de buurvrouw en de honden.
Is er al een oplossing gevonden Troel?
In Maastricht zit een asiel wat honden helpt die anders euthanasie zouden krijgen, ze hebben nog een lokatie, mss is dat wat? Animals Faith heten ze ..
Inderdaad, als je wilt @Troel kan ik je haar gegevens wel sturen zij werken met honden met een achtergrond
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:24:26 #88
176471 oh-oh
pi_219893422
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 18:21 schreef Ynske het volgende:

[..]
Inderdaad, als je wilt @:Troel kan ik je haar gegevens wel sturen zij werken met honden met een achtergrond
Ja zij nemen honden op die andere asielen weigeren.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:28:50 #89
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219893466
Mocht het nodig zijn dan kom ik op de lijn. Ik heb goede hoop dat ze hem eventueel als het nodig is om zouden willen nemen omdat ze samenwerken met deze trainer en deze denkt er wel wat mee te kunnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219893467
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:56 schreef Troel het volgende:
Ow, saillant detail: we kwamen er dus maandag bij de controle achter dat de hont maar 1 bal had. Had ze nooit wat van gezien, staan ook geen aantekeningen op de papieren van de nestcontrole. Wel 500 euro korting gekregen.

Ik ben er inmiddels heilig van overtuigd dat de eerste eigenaren hem naar haar terug gedaan hebben in plaats van dat ze hem opgehaald heeft. Heb mijn moeder ook aangegeven dat de gegevens in het paspoort staan en dat het misschien nuttig kan zijn de mensen te bellen om hun verhaal te vragen, want je wilt eigenlijk alles weten als je gaat trainen.
Laat hem zeker nakijken (echografisch onderzoek) op cryptorch zijn, daar kunnen honden ook gedragsproblemen van krijgen. Hormonale agressie, maar ook kans op torsie wat pijnklachten kan geven.

En nav je verhaal; als dit niet de oorzaak is, dan vraag ik me af of een neurologisch onderzoek misschien zinvol kan zijn. De Sennenhonden die ik met echte agressie heb gezien (en dan bedoel ik niet de eenkennigheid die ze toch wel vaak kenmerkt en de geen-poespas-aan-mijn-lijf snaps richting dierenartsen) hadden pijn. En dan vaak in de streek van hun nek/hals (door bijvoorbeeld hernia, cyste of (beginnende) meningitis) . Daardoor konden ze ook soms vrij onverwachts uitvallen.

Eigenlijk dus: laat een medische oorzaak uitsluiten. En ik zou eens beginnen bij z’n juwelen 8-)
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:34:05 #91
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219893501
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 18:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Laat hem zeker nakijken (echografisch onderzoek) op cryptorch zijn, daar kunnen honden ook gedragsproblemen van krijgen. Hormonale agressie, maar ook kans op torsie wat pijnklachten kan geven.

En nav je verhaal; als dit niet de oorzaak is, dan vraag ik me af of een neurologisch onderzoek misschien zinvol kan zijn. De Sennenhonden die ik met echte agressie heb gezien (en dan bedoel ik niet de eenkennigheid die ze toch wel vaak kenmerkt en de geen-poespas-aan-mijn-lijf snaps richting dierenartsen) hadden pijn. En dan vaak in de streek van hun nek/hals (door bijvoorbeeld hernia, cyste of (beginnende) meningitis) . Daardoor konden ze ook soms vrij onverwachts uitvallen.

Eigenlijk dus: laat een medische oorzaak uitsluiten. En ik zou eens beginnen bij z’n juwelen 8-)
Dit is trouwens wel een goede, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik ga dat meteen even doorgeven dat ze daar morgen naar laten kijken. Hij heeft maandag dus al wel een onderzoek bij de dierenarts gehad, maar of dat zo grondig was weet ik natuurlijk ook niet.

De eenkennigheid herken ik inderdaad wel van het ras :D De vorige hond van mijn ouders die helaas maar 7 is geworden was daar heel goed in. Het was hun hond, maar ik was haar mens? (Geen idee of het te snappen is). Ze hield niet van water en was op een gegeven moment naar de overkant van de beek gelopen over stapstenen. No way dat ze terug wilde. Mijn ouders, brokjes, niets hielp. Ik liep er naar toe en riep haar en huppakee, daar kwam ze :D

Dank trouwens allemaal voor het meedenken en vooral voor de medeverontwaardigheid O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:37:34 #92
176471 oh-oh
pi_219893541
Mijn chihuahua van 10 jaar heeft ook maar 1 bal, die andere zit heel los in zijn lies, maar die zit dus vaak klem.
Hij heeft wat raar gedrag maar is goed te handelen door mij en zorgt niet voor problemen in de roedel, maar Kickje werd al sinds november doorgegeven in de familie tot hij met pasen hier kwam wonen.
Helaas heeft Kick een slecht hart en epileptie waardoor castreren er niet in zit voor hem maar ik weet zeker dat zijn gekke glitches qua gedrag te maken hebben met die ene bal die zo raar zit.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:39:26 #93
176471 oh-oh
pi_219893555
En normaal gezien kijkt elke da die een hond voor het eerst ziet naar de al dan niet aanwezige geslachtsorganen, dus als die da daar niet naar gekeken heeft zou dat wel heel bijzonder zijn.
( Groucho Marx )
pi_219893603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 18:37 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua van 10 jaar heeft ook maar 1 bal, die andere zit heel los in zijn lies, maar die zit dus vaak klem.
Hij heeft wat raar gedrag maar is goed te handelen door mij en zorgt niet voor problemen in de roedel, maar Kickje werd al sinds november doorgegeven in de familie tot hij met pasen hier kwam wonen.
Helaas heeft Kick een slecht hart en epileptie waardoor castreren er niet in zit voor hem maar ik weet zeker dat zijn gekke glitches qua gedrag te maken hebben met die ene bal die zo raar zit.
Slecht hart kan een obstakel zijn (maar afhankelijk van type aandoening en ernst) maar epilepsie hoeft niet echt een reden te zijn om geen anesthesie aan te durven. (Ik leg er zeg maar 5-10 per week onder de MRI voor hersenscans nav epileptische aanvallen. Ik gebruik dan ook graag middelen die we ook inzetten tegen epilepsie buiten de scans om ;) ). Als ie er echt last van heeft, dan is het het misschien wel waard om het te laten opereren, maar gezien zijn hart zou ik dan wel een ziekenhuis met anesthesioloog overwegen. De meeste eerstelijns praktijken kunnen hier inderdaad niet goed mee overweg.

Maar als het af en toe is en hij het verder goed doet, dan is het het wellicht niet waard. :)
pi_219893616
En verder wilde ik gewoonmezelf nog even sterkte wensen :*

Ik lees af en toe een beetje mee met al jullie verhalen. (En ik had het pas nog over Diva @gewoonmezelf87 O+ ) maar te onregelmatig om echt mee te schrijven.
pi_219893626
@Troel wat een nare reactie van die fokker, getsie.
Fake it till you make it...
pi_219893679
Ik ben opgegroeid met teven, met ex ook 2 gehad. Nooit problemen eigenlijk.
De moeder van mijn vroegere oppaskindjes had een volle rottweiler, prachtig mooi beest (mijn favoriete ras) maar die enorme ballen en regelmatig uitstekende piemel :X Bah bah bah. Ik vind het ook vies dat ze om de 5 meter staan te plassen.

Qua katten heb ik liever katers, die zijn zoveel liever dan het gemiddelde poesje! De mijne is helaas een asshole, maar ik heb nog geen vervelende opvangkatertjes gehad (itt héle vervelende poesjes ;) )
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:16:22 #98
176471 oh-oh
pi_219893756
Ik heb hier twee geven die leeggeschept zijn. En die zeiken overal tegenaan en even vaak als sommige reuen 🤣
( Groucho Marx )
pi_219893773
Onze hond is een reu wel geholpen geen verstand van teven.

Katten altijd katers gehad die zijn als ze geholpen zijn over het algemeen "liever" dan poezen.
pi_219893895
Ik word toch een beetje onpasselijk van het leegscheppen van bloedende teven en bungelende lipstick-piemels :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 21-01-2026 19:46:49 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')