abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219888703
Iemand hier die het heeft gezien? Het was hier in de buurt blijkbaar supergoed zichtbaar maar ik heb het gemist -O-.

Aaargh typo met bakje ipv bankje :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219888913
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen. :')
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar? :o
pi_219888944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
Wat is iedereen lichtgeraakt de laatste tijd. Januariblues? Hoe ik de post van Mush lees: áls iemand hier iets fout beoordeeld heeft, dan is het de arts, aangezien je overlegd hebt en op professionals hebt vertrouwd. Dus het is iig geen reden om jezelf loedermoeder te noemen. Niet per se om aan de geven dat de arts een fout heeft gemaakt in deze situatie. Artsen zijn mensen, gaan uit van de klachten en de kans dat iets wel of niet gebroken is. Dat gaat niet altijd goed, nee. Dat is in mijn ogen niet meteen een fout, op basis van de info was het gewoon niet direct duidelijk.
Zowel de arts als Hupje hebben goed opgelet en aan de bel getrokken toen het herstel stagneerde. De behandeling niet anders was geweest als de breuk eerder was ontdekt. Ik zie niet wie er beter had moeten opletten en een fout is het al helemaal niet.
Hupje gaf zelf geen enkele blijk boos te zijn op de arts dus er was voor een ander al helemaal geen reden voor.

Het is niet nodig om voor alles een zondebok aan te wijzen.
  woensdag 21 januari 2026 @ 10:16:07 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219889170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:13 schreef Phaidra het volgende:
Iemand hier die het heeft gezien? Het was hier in de buurt blijkbaar supergoed zichtbaar maar ik heb het gemist -O-.

Aaargh typo met bakje ipv bankje :')
Lelijke typo inderdaad :D maar ik zie nu wel voor me hoe we met z’n allen in een bakje zitten. Gezellig hoor!

En ja, zoals ik in vorig deel al zei was het hier echt prachtig. Alsof ik er middenin stond, heel erg gaaf. Op de foto’s nog veel mooier dan in het echt.

Over het lichtgeraakt zijn: veel artsen - maar ook andere professionals - krijgen van steeds meer patiënten en naasten de volle bak, terwijl ze niets verkeerd doen. Denk aan de triagist bij de huisartsenpost, de huisarts, ambulancepersoneel etc. En dan is het niet gek dat er mensen zijn die hen verdedigen als ze een fout in hun schoenen geschoven krijgen, terwijl er helemaal geen fout gemaakt is. Mijn broer en zijn vrouw zijn arts, mijn schoonzusje en broertje psychiatrisch verpleegkundige. Die liggen wakker van de fouten die ze - net als ieder ander mens - weleens maken, maar nog meer van de patiënten die kwaad worden, hen bedreigen of hen zelfs ervan betichten dat ze niet willen helpen. En als ik dan iemand zie roepen dat een arts een fout gemaakt heeft terwijl dat niet zo is, heb ik die neiging tot verbeteren ook. Was niet meer nodig, omdat andere users al gereageerd hadden, maar ik snap het wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219889230
Soms is het echt bizar hoe verkeerd een post gelezen wordt.
@Phaidra las mijn post zoals ik hem bedoeld had. Ik vond het erg dat @Hupje zichzelf een loedermoeder voelde, die ging uit van wat de ha zei. Dat het achteraf qua behandeling niet zou hebben uitgemaakt neemt niet weg dat er een breukje in de hand zit. De ha had ook meteen even naar de hand kunnen kijken.
En boos? Waarom zou ik boos zijn :?

Maar, wederom een wijze les. Ik zal mijn posts nog zorgvuldiger schrijven want blijkbaar schop ik tegen schenen aan wat heel mijn bedoeling niet is.

Overigens kunnen huisartsen zeker ook inschattingsfouten maken. Soms zelfs fouten die iemand het leven kunnen kosten. Neemt niet weg dat ik nog steeds vertrouwen heb in de zorg en zeker wb mijn eigen ha ookal heeft die er een keer flink naast gezeten met mijn dochter.

Ik heb ook gister het noorderlicht gemist, lag weer vroeg in bed want moe. Zou fijn zijn als ze dat in een bakje konden stoppen zodat we het alsnog konden zien ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219889370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Soms is het echt bizar hoe verkeerd een post gelezen wordt.
@:Phaidra las mijn post zoals ik hem bedoeld had. Ik vond het erg dat @:Hupje zichzelf een loedermoeder voelde, die ging uit van wat de ha zei. Dat het achteraf qua behandeling niet zou hebben uitgemaakt neemt niet weg dat er een breukje in de hand zit. De ha had ook meteen even naar de hand kunnen kijken.
En boos? Waarom zou ik boos zijn :?

Maar, wederom een wijze les. Ik zal mijn posts nog zorgvuldiger schrijven want blijkbaar schop ik tegen schenen aan wat heel mijn bedoeling niet is.

Overigens kunnen huisartsen zeker ook inschattingsfouten maken. Soms zelfs fouten die iemand het leven kunnen kosten. Neemt niet weg dat ik nog steeds vertrouwen heb in de zorg en zeker wb mijn eigen ha ookal heeft die er een keer flink naast gezeten met mijn dochter.

Ik heb ook gister het noorderlicht gemist, lag weer vroeg in bed want moe. Zou fijn zijn als ze dat in een bakje konden stoppen zodat we het alsnog konden zien ;)
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helder ^O^

En dus eens met je zelfreflectie dat je zorgvuldiger mag formuleren.
pi_219889400
Ik las ook niet direct een enorme aantijging of boosheid in die post, meer een geruststelling richting Hupje dat zij in ieder geval niets fout heeft gedaan. En dat heb je ook echt niet Hupje, hopelijk voelt het voor jou nu ook wat meer zo. En hopelijk heelt de breuk snel!

Fouten worden overal gemaakt, maar als een dokter een fout maakt heeft dat vaak zodanig desastreuse gevolgen dat daar veel meer emotie bij komt kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GM, wat een vreselijk nieuws hebben jullie weer gekregen en wat moet die onzekerheid en onduidelijkheid slopend zijn. Heel veel sterkte :*
pi_219889475
Ik had als kind een waardeloze huisarts, een niet zeiken maar doorgaan man.
Hij heeft ook echt medische fouten gemaakt waar ik nog steeds enorm boos om kan worden.

De oude huisarts van verloofde was wel goed maar ze zijn er toch weggegaan. Bij mijn schoonmoeder werd een hersentumor over het hoofd gezien, terwijl alles wees op neurologische problemen. Zij hebben achteraf nog samen met een mediator met de huisarts gezeten.
Gelukkig was/is de tumor goedaardig en groeit deze niet. Maar ze is 5 (!) jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd.

En toch heb ik volledig vertrouwen in mijn huisarts. De afgelopen jaren kom ik er nogal vaak voor mezelf, verloofde en kinderen. Ziekenhuis ken ik ook van buiten inmiddels.

Een vriend van ons is huisarts en die vertelt wel eens verhalen, echt, ik wil voor geen goud met hem ruilen.

Ik ga altijd in vol ornaat naar de sportschool Venco, alleen mijn schoenen wissel ik daar om. Ik prop mijn jas en tas in een kluisje en ga sporten.
Vandaag zat ik naast een man die aan het trainen was in een wollen trui....de geur mogen jullie er zelf bijdenken.
pi_219889573
En beterschap Hupje! Voor jullie alle3.
pi_219889695
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:33 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Je kúnt het niet laten. Er ís niets fout of verkeerd gedaan. Als je niet weet waar je het over hebt, zeg het dan niet zo stellig. Mooi voorbeeld wel van roepen zonder kennis, de hele wereld lijkt er mee besmet, helaas... Tink verwoordde het ook helder ^O^

En dus eens met je zelfreflectie dat je zorgvuldiger mag formuleren.
Serieus, en wat doe jij nu dan? Jij hebt hier een andere mening over, prima, das jouw goed recht. Ik zie het anders en das toch écht mijn mening. Kan je op je kop gaan staan, zal mij een worst wezen.
Misschien beter om mijn posts niet meer te lezen? Ze werken nogal als een rode lap op een stier.

@Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 januari 2026 @ 10:55:11 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219889710
Boh, net de reportage 5 jaar na de stint gezien op Videoland. Heftig! Nog iemand die gezien?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 januari 2026 @ 10:57:33 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219889724
Ik zou geen arts durven of willen zijn, de angst dat ik wat verkeerd zou beoordelen en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Heb nu een hele fijne huisarts

SPOILER
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219889733
Ik las het bericht van mush ook niet als aanval, maar eerder ter verdediging van huisje dat ze geen loedermoeder is.

En zoals ik
Het hier ooit lees, als iemand niet boos zou worden is het mush wel volgens mij. Zij geeft nog fooi bij late koude pizza.

Maar niets zo moeilijk te interpreteren als het geschreven woord. Daarbij is het toch lastiger om intonaties te leggen, te benadrukken wat je belangrijk vind of je gevoelens door te laten schemeren. Nu kunnen emoticons daar natuurlijk wel bij helpen, maar het blijft toch anders dan een geschreven woord.

Dit bedoel ik ook niet om iemand aan te vallen of te verdedigen, maar in de tijd dat vroeger msn nog heel hip was heb ik met man (toen nog vriendje) echt wel een paar keer ‘ruzie’ gehad. Omdat hij een verkeerde interpretatie maakte van wat ik schreef (of een grapje niet als zodanig las). En andersom ook wel eens, dat ik hem verkeerd begreep (of dat ie niet meer reageerde ineens en ik dacht dat hij boos was, maar hij moest alleen even iets helpen thuis wat langer duurde dan hij dacht en dus niets gezegd had).
pi_219889794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:35 schreef Schanu het volgende:
Ik las ook niet direct een enorme aantijging of boosheid in die post, meer een geruststelling richting Hupje dat zij in ieder geval niets fout heeft gedaan.
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.

En waarom worden er ineens allemaal medische missers met (bijna) dodelijke afloop bij gehaald terwijl het gaat om een breukje waar niets aan gedaan hoeft te worden.
pi_219889809
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:46 schreef vencodark het volgende:
Kak, de zenuwen en het overdenken voor de sportles is begonnen. :')
Waar laat ik mijn spullen, welke tas zal ik meenemen? Zal ik thuis alvast omkleden of daar? :o
Ik kleedde me altijd thuis om. Dat vond ik praktischer, kan ik meteen aan de gang. Bij de ene sportschool ging ik ook thuis weer douchen, dat was een kleine sportschool met minder fijne douche en die was ook in de straat dus vond dat niet erg.

Toen die sportschool stopte (eigenaar in de gevangenis moest) ben ik naar een grotere sportschool gegaan. Daar deed ik na afloop wel douchen, die was net wat verder weg (nog steeds dichtbij) maar vond ik het toch wat minder prettig om ongedoucht over straat te gaan, en ze hadden daar wel een prima douche.

Bij de grotere sportschool hadden ze kluisjes voor je spullen. Moest je alleen zelf een slotje regelen (kon je daar kopen). Bij de andere legde ik alles op het bankje, liet ik waardevolle spullen thuis en nam m’n telefoon mee de ruimte in.

Veel plezier met je les!
pi_219889822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:08 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Toen die sportschool stopte (eigenaar in de gevangenis moest)
Do tell! :9
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 21 januari 2026 @ 11:12:30 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219889842
MSN, daar heb ik aardig wat uurtjes aan besteed destijds. Om de beurt met mijn broer op de enige computer die er in huis was.

Ik combineer sporten met zo min mogelijk omkleden ter plekke btw, alleen schoenen wisselen en jas uit zegmaar.

Edit: en thuis douchen, ik ga echt geen twee handdoeken en shampoo en een borstel enz meenemen. Dat doe ik alleen als ik ga zwemmen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219889852
Hillie, die koude pizza kreeg trouwens nog een staartje. Lag later een mail met een code voor een gratis pizza met excuses voor de te late bezorging O+
Ik word zelfs niet boos als ik maandenlang kut internet heb en voor de 53466e keer aan de foon moet hangen. Degene die opneemt kan er ook niks aan doen ;)

Maar dat is het soms hoor, met typen komt wel es anders over dan bedoeld en steekt er niks achter maar wordt het wel zo gelezen. En vervolgens wordt er gezegd dat ik boos ben (op wie en waarom is me nog steeds een raadsel) en gaat het maar door. En door en door :') En een andere mening hebben mag al helemaal niet.
If they say
pi_219889953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zeggen dat iemand niets fout heeft gedaan doe je niet door een andere zondebok aan te wijzen.

En waarom worden er ineens allemaal medische missers met (bijna) dodelijke afloop bij gehaald terwijl het gaat om een breukje waar niets aan gedaan hoeft te worden.
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry :X
pi_219889961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Do tell! :9
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijds

SPOILER
pi_219889996
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:

[..]
Omdat dat zo vaak gebeurt hier, er wordt een onderwerp aangebroken en daar haken mensen op in met eigen mening of eigen ervaring. Ik dacht dat dat gewoon kon, sorry :X
Ik wilde exact hetzelfde typen :)
pi_219890016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Is al weer zo’n drie jaar geleden, heb er wel eens iets over gepost destijds

SPOILER
Och shit, dat wist ik nog wel inderdaad.. Wat naar en eng achteraf!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219890038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:28 schreef Schanu het volgende:

[..]
Net als irl, daar haak je dan ook in op een onderwerp en zo krijg je een gesprek. Werkt normaliter heel prima.
If they say
pi_219890040
Wij weten 12 februari of we een pup hebben :)
Dat is kort voor de uitgerekende datum dus dan gaat het ineens snel.
pi_219890047
Oooeh, komt heel dichtbij zo exode. Spannend! Hebben jullie al een naam?
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')