Zo heeft deze millenial/genZ-er het geleerd op de basisschoolquote:Op donderdag 22 januari 2026 17:45 schreef oh-oh het volgende:
Smurfen is wel het vreemdste werkwoord om te gebruiken voor een ezelsbruggetje...
Ik kende die ook niet.
Nou, dat dus.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Wij leerden gewoon jij als voorwerp achter het werkwoord:t. Check het met een ww dat niet op een d eindigt bij twijfel.
Jij hebt zeker nooit de smurfen gesmurft? Daar werd van alles gesmurft. En soms gingen ze smurfen, en een andere keer had Gargamel ze gesmurft. En Azrael kon ook heel goed smurfen, dat smurften de smurfen ook.quote:Op donderdag 22 januari 2026 17:45 schreef oh-oh het volgende:
Smurfen is wel het vreemdste werkwoord om te gebruiken voor een ezelsbruggetje...
Ik kende die ook niet.
Juul leest de Smurfen boeken, ze vindt ze hilarisch, vooral moppersmurf.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nooit de smurfen gesmurft? Daar werd van alles gesmurft. En soms gingen ze smurfen, en een andere keer had Gargamel ze gesmurft. En Azrael kon ook heel goed smurfen, dat smurften de smurfen ook.
Ik vond ontleden en begrijpend lezen hel, daarom weet ik het nogquote:Op donderdag 22 januari 2026 19:14 schreef oh-oh het volgende:
Zinsontleden vond ik altijd leuk, grammatica en lezen ook.
Maar niet leuk genoeg om nog te weten hoe vaak we dat deden op de basisschool en ik welke klas
Volgens mij gebruik jij normaal Juul toch? Je hebt in je post de echte naam van je dochter gebruikt…quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:37 schreef exode het volgende:
[..]
Juul leest de Smurfen boeken, ze vindt ze hilarisch, vooral moppersmurf.
Gezellig, goed voor de groepsdynamiekquote:Op donderdag 22 januari 2026 09:08 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom moeten we eigenlijk in een bakje, @:Phaidra?
Ja, sorry, iets te snel getyptquote:Op donderdag 22 januari 2026 14:22 schreef Pinnenmutske het volgende:
Bakje?
Geen bankje of is de titel juist?
Ik vind het juist ontzettend interessant om bij oude talen dit soort dingen uit te pluizenquote:Op donderdag 22 januari 2026 20:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Volgens mij gebruik jij normaal Juul toch? Je hebt in je post de echte naam van je dochter gebruikt…
En ik vind ontleden enzo echt allemaal prima, interessant en totaal niet moeilijk. Maar Nederlands op mijn gymnasium heeft alle lol die ik daar ooit in had er wel uitgeramd. Samen met Latijn, waar we dan moesten gaan bedenken of iets een dativus van richting zou kunnen zijn. Ja daaaag.
Na de 3e klas heb ik Latijn gráág laten vallen. Grieks is veel eenduidiger, dat paste beter bij mij.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind het juist ontzettend interessant om bij oude talen dit soort dingen uit te pluizen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, vol met paracetamol 2 werkdagen voor de klas doorgekomen. Ik voelde het wel toen ik in een fysiek incident moest ingrijpen. Maar deze 'k*tjuf' () heeft nu mooi weekend.
Op alle administratie na die dus nog moet gebeuren. Maar nu crash ik eerst in bed. De rest komt later.
Er is vast wel ergens iets te sporten om die tijd.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:00 schreef F_r het volgende:
Ik heb vanmorgen ook gesport al jaren op zaterdagochtend van 09:00 tot 10:00 waarschijnlijk gaat de les stoppen en daar baal ik wel van
Ik ben door mijn schouder wel beperkt. In de 8 jaar dat ik er nu kom zijn er al veel lessen die ik volgde gestopt helaas.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Er is vast wel ergens iets te sporten om die tijd.
Komt goed.
Ik vond hier vandaag bij het opruimen het geboortekaartjes van jouw oudste!
En ook een gehaakt kerstkaartje van @:Ynske
Te grappig dat ik die nog had!
Met elkaar bedoel je? Of algemeen of je veel vrienden hebt buiten het forum?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie (veel) contact buiten het fórum om?
Dat vraag je denk ik nav de post van @oh-oh waarin ze het heeft over kaartjes?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt gewoon als nog ziek hoorquote:Op zondag 25 januari 2026 08:51 schreef Hupje het volgende:
Pff ik heb een behoorlijk nasty griep te pakken deze week. Ik ben eigenlijk beter, maar mijn holtes doen nog zo'n zeer dat ik er hoofdpijn, oorpijn en kiespijn van heb. En het vervelendste is dat ik vriend ook aangestoken heb![]()
Maar die verslagen voor het werk moeten nog. Dus eerst maar stomen onder de douche en dan toch maar de laptop open.
Met elkaar jaquote:Op zondag 25 januari 2026 10:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Met elkaar bedoel je? Of algemeen of je veel vrienden hebt buiten het forum?
die meeting in Utrecht in het Maximapark. Die was echt zo leuk. Al die peuters helemaal onder de modderquote:Op zondag 25 januari 2026 12:22 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, die oude OUD meetings waren leuk, dat deed ik ook. En ook wel eens individueel afgesproken. Maar dat is verwaterd en alle topics voor jonge kinderen liggen zo op hun gat (en ik ben zo bejaard inmiddels ook) dat ik daar niet nog een keer aan ga beginnen.
Met sommige mensen wel. Er zijn mensen die ik dagelijks spreek (als in app-contact) en er zijn mensen die ik regelmatig zie IRL. Niet alleen OUD overigens. En vroeger veel naar meets geweest. ONZ meets, maar ook wel OUD meets en dieetclubmeetings.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:49 schreef amaranta het volgende:
Heb je straks in ieder geval een vakantieadresje in Hondgarije :-)quote:Op zondag 25 januari 2026 13:51 schreef vencodark het volgende:
Vroeger naar een aantal Single-Sc meets geweest.
Vriendschappen gehad en bezoekjes door het hele land maar dat is allemaal verwaterd.
Alleen oh-oh en ik zijn bevriend, al bijna 5 jaar appen, appen, appen. En post.
Zoals oh-oh al benoemde, zelfs in NL heeft een ontmoeting nooit plaatsgevonden dus even buurten in Hongarije is een beetje gek.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je straks in ieder geval een vakantieadresje in Hondgarije :-)
Geniaal!quote:
Mijn zusje woont nu in haar 3e buitenland, ik ben nog nergens geweest. Naar de buitenwereld toe vind ik dat altijd stom om toe te geven (hoezo ga je niet naar familie) maar zowel zij als ik zitten daar niet echt op te wachten. In Engeland was het qua reistijd nog te doen geweest, maar toen was er corona en was dat land op slot, tegenwoordig woont ze zo veel uur reizen weg...quote:Op zondag 25 januari 2026 13:55 schreef vencodark het volgende:
Overigens mijn bloedeigen zus in Zweden nog niet bezocht.
Nou, dat.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Geniaal!
[..]
Mijn zusje woont nu in haar 3e buitenland, ik ben nog nergens geweest. Naar de buitenwereld toe vind ik dat altijd stom om toe te geven (hoezo ga je niet naar familie) maar zowel zij als ik zitten daar niet echt op te wachten. In Engeland was het qua reistijd nog te doen geweest, maar toen was er corona en was dat land op slot, tegenwoordig woont ze zo veel uur reizen weg...
Daar ben ik wel een keer geweest maar ik herinner me geen modderquote:Op zondag 25 januari 2026 12:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
die meeting in Utrecht in het Maximapark. Die was echt zo leuk. Al die peuters helemaal onder de modder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |