Dat is niet Wilders zijn forte...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:48 schreef skysherrif het volgende:
Ze willen, anders dan Wilders, ‘constructief oppositie’ voeren. ‘Juist met een minderheidskabinet kunnen we zakendoen. Het land is toe aan oplossingen en niet alleen aan kritiek leveren.’
Da's nieuws.quote:Ze willen, anders dan Wilders, ‘constructief oppositie’ voeren
Lol! Het stilleggen van de campagne vanwege de bedreiging was dus gewoon een kutsmoesquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:48 schreef skysherrif het volgende:
Ze zeggen dat de campagne stil viel ‘omdat de lijsttrekker er geen zin meer in had. ‘1,5 jaar geleden stonden we op 53 zetels in de peilingen. Inmiddels zijn we gezakt tot 17 en de trend is nog verder omlaag. De campagne viel stil omdat de lijsttrekker er geen zin meer in had.’
Stelletje verradersquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:53 schreef StateOfMind het volgende:
Ze zijn inmiddels opgestapt, volgens de pushmeldingen
*haalt popcorn
Krijgen we nu 9 eenmansfracties?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:53 schreef StateOfMind het volgende:
Ze zijn inmiddels opgestapt, volgens de pushmeldingen
*haalt popcorn
De PVEFquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Krijgen we nu 9 eenmansfracties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Van fractielid tot fractieleider tot wachtgeldtrekker.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had ik 110 dagen geleden toch gelijkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Het stilleggen van de campagne vanwege de bedreiging was dus gewoon een kutsmoes![]()
![]()
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die gasten zitten vast. Dus Geertje loopt nu echt geen gevaar meer. Tenzij hij bang is voor lastige vragen natuurlijk
Alsof die arme man ook maar iets aan wachtgeld heeft. Kan het niet eens in z'n vrijheid uitgeven. Terwijl hij zijn vrijheid heeft uitgegeven voor Nederland. En dan toch zo in de rug gestoken worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van fractielid tot fractieleider tot wachtgeldtrekker.
Maar heeft nog lang geduurd,ook al wisten ze allemaal dat Wilders alleenheerser is binnen de PVV.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan moeten ze hun naam aanpassen naar JA30?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
, benieuwd hoeveel er over een maand bij JA21 zitten.
Benieuwd hoe Van der Plas en Yesilgoz dit mooie stukje opvattenquote:Volgens Wilders was een scheuring niet te voorkomen, omdat de PVV’ers ‘vandaag nog verandering wilden’. „Maar dit kun je niet doen met het mes op tafel. Hij zegt bovendien dat er over bepaalde punten van kritiek ‘al vaker was gesproken en gestemd’.
Ja21 voelt (puur gevoelsmatig) qua hype een beetje over.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
, benieuwd hoeveel er over een maand bij JA21 zitten.
Ik denk niet dat Baudet na Van Haga zijn vingers nu aan PVV-afval gaat branden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:58 schreef Haags het volgende:
Dat pleuris fvd lacht zich de ballen uit de broek nu en krijgt er straks een hoop bij.
Ja toen de peilingen er niet zo positief op reageerden was de dreiging ineens weg.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Het stilleggen van de campagne vanwege de bedreiging was dus gewoon een kutsmoes![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Benieuwd hoe Van der Plas en Yesilgoz dit mooie stukje opvatten
Hij heeft precies niets voor Nederland gedaan. Hij had lekker zijn vrijheid moeten houden. Maar de man kan vrij weinig maar wilde macht en geld.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:59 schreef incel het volgende:
[..]
Alsof die arme man ook maar iets aan wachtgeld heeft. Kan het niet eens in z'n vrijheid uitgeven. Terwijl hij zijn vrijheid heeft uitgegeven voor Nederland. En dan toch zo in de rug gestoken worden.
Puur maar omdat de mensen trappen in al die trump vergelijkingen
Na 20 jaar in de gaten krijgen dat Wilders helemaal niet aan de oplossing wil meedoen omdat zijn bestaansrecht dan verdwijnt is ook gewoon best knap.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
Raar dat die weglopers van tevoren niet in de gaten hadden waar ze mee in zee gingen.
wmah, maar dan doet die kerel weer zoiets totaal wappie dat een groot deel weer wegrent.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja21 voelt (puur gevoelsmatig) qua hype een beetje over.
Oprecht bang dat een substantieel deel naar FvD gaat, tel daar de peilingen van de hond op (mits enigszins accuraat) en tsja.
Opprtunisme, zie je bij veel partijen natuurlijk. Maar de meeste partijen zijn ook zo weer weg. PVV is meubilair inmiddels maar dit lijkt me wel de doodsteekquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
Raar dat die weglopers van tevoren niet in de gaten hadden waar ze mee in zee gingen.
Dat vergeten de PVV haters altijd voor het gemak.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:58 schreef Haags het volgende:
Dat pleuris fvd lacht zich de ballen uit de broek nu en krijgt er straks een hoop bij.
Ik zie 2 opties: of Wilders blijft zitten, of Wilders gaat naar het buitenland, iets van een extreem rechtse denktank in de VS oid.. We zullenwel zien waar het schip strandt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Opprtunisme, zie je bij veel partijen natuurlijk. Maar de meeste partijen zijn ook zo weer weg. PVV is meubilair inmiddels maar dit lijkt me wel de doodsteek
Ook Gij, Brutus(sen).quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:54 schreef incel het volgende:
[..]
Stelletje verraders
Doen het waarschijnlijk gewoon omdat de PVV er zo slecht voor staat in de peilingen
Precies. Be careful what you wish for en zulks.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vergeten de PVV haters altijd voor het gemak.
Forum is gewoon de volgende partij waar ze uiteindelijk elkaar de tent gaan uitvechten. Dat krijg je met complotgekkies.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:58 schreef Haags het volgende:
Hoe kun je zo snel een oude quote van je terugvinden?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had ik 110 dagen geleden toch gelijk![]()
[..]
https://mycroft.fok.nl/quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:13 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hoe kun je zo snel een oude quote van je terugvinden?
Vreemd dat Wilders dat net ook aangeeft dan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef GezondRechts het volgende:
Onzin. De nos probeert hier ouderwets een partij neer te zetten alszijnde verdeeld.
Wilders is ook ultra links.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Vreemd dat Wilders dat net ook aangeeft dan.
Het is de vraag of de FVD op dit soort weglopers zit te wachten. Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja21 voelt (puur gevoelsmatig) qua hype een beetje over.
Oprecht bang dat een substantieel deel naar FvD gaat, tel daar de peilingen van de hond op (mits enigszins accuraat) en tsja.
Je bent best wel verdeeld als belangrijke leden vertrekken toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef GezondRechts het volgende:
Onzin. De nos probeert hier ouderwets een partij neer te zetten alszijnde verdeeld. Alles wat niet ultra links genoeg is in de ogen van deze pro Europese redactie. Behoren ze te demoniseren op commando.
Stemmers bedoel ik.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is de vraag of de FVD op dit soort weglopers zit te wachten. Ik denk het niet.
Hij heeft heel hard aan zijn eigen pensioen gewerkt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij heeft precies niets voor Nederland gedaan. Hij had lekker zijn vrijheid moeten houden. Maar de man kan vrij weinig maar wilde macht en geld.
Overigens denk ik dat als hij een ander kapsel neemt en zijn stem een beetje verdraait hij heerlijk op terrasjes van zijn pensioen kan gaan genieten.
Sommige mensen zijn ontzettend trots op hun hardleersheid. Het is vaak hun enige sterke punt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Na 20 jaar in de gaten krijgen dat Wilders helemaal niet aan de oplossing wil meedoen omdat zijn bestaansrecht dan verdwijnt is ook gewoon best knap.
Nee, maar dat betekent niet dat we niet vrolijk kunnen zijn over deze nieuwe ruzie.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vergeten de PVV haters altijd voor het gemak.
Van de regen in de drup.quote:
De opgestapten beginnen een eigen fractie.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:16 schreef Momo het volgende:
Gaan die leden dan nu naar VVD, JA21, SGP of FvD?
Natuurlijk wel, de FvD moet het van echte gekken hebben en mag dus allang blij zijn om zelfs maar 1 stem.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is de vraag of de FVD op dit soort weglopers zit te wachten. Ik denk het niet.
Dan hadden ze zich inderdaad niet moeten aansluiten. Zoals Shanna Schilder, net een paar maanden bij de partij en dan nu opstappen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:18 schreef bianconeri het volgende:
Tja, PVV is toch echt groot door Wilders. En de enige reden waarom mensen er voor gaan.
Maar ja het is absoluut een hele rare partij structuur.
Overigens... Als die partijleden het niet eens zijn met de PVV standpunten, wat doen ze er dan uberhaupt?
Eigen fractie. Ze willen constructief over rechts meer mogelijk maken bij het minderheidskabinet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:16 schreef Momo het volgende:
Ik gok op weer een nieuwe rechtse verlosserspartij.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:16 schreef Momo het volgende:
Sure, alles is een complotquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef GezondRechts het volgende:
Onzin. De nos probeert hier ouderwets een partij neer te zetten alszijnde verdeeld. Alles wat niet ultra links genoeg is in de ogen van deze pro Europese redactie. Behoren ze te demoniseren op commando.
Precies, die Shanna ziet vast een belangrijke positie. Meehobbelen met de meute.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:21 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dan hadden ze zich inderdaad niet moeten aansluiten. Zoals Shanna Schilder, net een paar maanden bij de partij en dan nu opstappen.
Hoe erger dan opstappende kamerleden moet het zijn om de term verdeeld te mogen gebruiken?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef GezondRechts het volgende:
Onzin. De nos probeert hier ouderwets een partij neer te zetten alszijnde verdeeld.
Dankzij Geert hebben ze een baan. Sneue figuren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies, die Shanna ziet vast een belangrijke positie. Meehobbelen met de meute.
Er is nooit een tekort aan verkopers van mooie praatjes.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik gok op weer een nieuwe rechtse verlosserspartij.
Waar hij al decennia heenwerkt. Eindstreep gehaald! Met dank aan alle fans.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:24 schreef StateOfMind het volgende:
Kan Geert met pensioen.
Lekker broodjes falafel gaan verkopen in de kantine van de Mossad
Ik gok op flinke zetelwinst FvD.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik gok op weer een nieuwe rechtse verlosserspartij.
Je zou het hem van harte gunnen. Rust...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:24 schreef StateOfMind het volgende:
Kan Geert met pensioen.
Lekker broodjes falafel gaan verkopen in de kantine van de Mossad
Het is vast in scène gezet of zoquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, alles is een complot![]()
![]()
De halve fractie (bijna) loopt weg, maar het is natuurlijk niet verdeeld hoor
En dan in dezelfde zin met je vlaggetje wapperen. Nep-patriotten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:25 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Je zou het hem van harte gunnen. Rust...laat NL de pest maar krijgen. Land is toch al reddeloos verloren, geen energie meer in steken.
Uitzwaai vlaggetjequote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan in dezelfde zin met je vlaggetje wapperen.
quote:Markuszower leidt nieuwe fractie ex-PVV'ers
Markuszower wordt de partijleider van de nieuwe fractie van opgestapte PVV'ers. Hidde Heutink, de voormalig campagneleider van de PVV, wordt zijn vicevoorzitter. De nieuwe fractie staat open voor eventuele samenwerking met de beoogde minderheidscoalitie, zegt Markuszower.
Een partij die in een klap een kwart van zijn zetels kwijt is niet verdeeld? Knappe hersengymnastiekquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef GezondRechts het volgende:
Feestdag.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:26 schreef Nexum het volgende:
Het einde der tijden voor de kutste politieke partij van Nederland is nabijpopulisme ten ondergang
En je moeder is een hoerquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:53 schreef incel het volgende:
Wilders dat is net zo'n soort van trump en dat is weer net zo'n soort van hitler :S
quote:
Ik geef alleen aan wat veel gehersenspoelde mensen denken en wat waarschijnlijk meespeelt in wat er net gebeurd is.quote:
Daar zijn de meningen over verdeeldquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor wie?
Niet voor NL en de Nederlandse burger.
Zo kwaad dat hij een vlaai op het dak gooidequote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef StateOfMind het volgende:
Ik acht de kans groot dat Wilders uit woede een Limbabwenese vlaai tegen de muur van zijn kantoor gooide toen hij dit hoorde
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:56 schreef probeer het volgende:
VECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTENVECHTEN!!!!11!!1
Ultra links nog welquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef GezondRechts het volgende:
Dit maar dan alle linkse partijenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou nee.... FvD wil helemaal niets wat goed voor NL zou zijn.
Het is alleen maar positief als dat soort mensen sowieso niet stemmen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:36 schreef maan_man het volgende:
Zij die op de PVV stemmen, stemmen voor 95% of meer op Wilders en hebben weinig vertrouwen in de politiek. Dit soort grapjes zal er zeker niet aan bijdrage dat dit vertrouwen toeneemt.
Benieuwd hoeveel takes ze daarvoor nodig hadden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:35 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Zo kwaad dat hij een vlaai op het dak gooide
[ afbeelding ]
Je moeder is een lieve schatquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:35 schreef incel het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan wat veel gehersenspoelde mensen denken en wat waarschijnlijk meespeelt in wat er net gebeurd is.
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:29 schreef skysherrif het volgende:
De nieuwe fractie staat open voor eventuele samenwerking met de beoogde minderheidscoalitie, zegt Markuszower.
Wollahquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:35 schreef Caland het volgende:
Op X vieren dat Senegal de Afrika cup won was vermoedelijk de druppel.
Eigenlijk zijn dit soort partijen daar wel heel goed voor.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is alleen maar positief als dat soort mensen sowieso niet stemmen.
NSC leek nog een idealistische partij. Meganaïef wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn dit soort partijen daar wel heel goed voor.
Heb je gestemd op en niveautje BBB, NSC, PVV of FvD?
Stemrecht per direct afgepakt.
Been there, done that.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iedereen die juicht heeft niet door dat FvD hier flinke garen bij gaat spinnen.
De FvD heeft al vaker laten zien ieder momentum toch weer te verprutsen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iedereen die juicht heeft niet door dat FvD hier flinke garen bij gaat spinnen.
Als een partij deze stemmen verdient dan is het wel de FvD. Naast de PVV echt wel de enige partij waar ik het idee bij heb dat ze echt wat voor Nederland willen doen. Beter dan D66, Groenlinks, VVD, PVDA etc. BBB en Ja21 zijn ook wel goed.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iedereen die juicht heeft niet door dat FvD hier flinke garen bij gaat spinnen. Voor die partij zou ik als ik links was veel banger zijn.
Blijft altijd een vreemde gewaarwording als ik mijn twitter open en onder elkaar twee tweets zie van een FvD stemmer, eentje is ultiem pro Israel en de ander tweet het meest antisemitische wat ik ooit gelezen heb.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De FvD heeft al vaker laten zien ieder momentum toch weer te verprutsen.
We wachten in spanning af op welke manieren die de boel gaan verprutsen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iedereen die juicht heeft niet door dat FvD hier flinke garen bij gaat spinnen. Voor die partij zou ik als ik links was veel banger zijn.
Dont count on it.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook Gij, Gidi?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Realistische weergave van de realiteit binnen de PVV
De huidige verkiezingslijst bestaat louter uit mensen die al jarenlang binnen FVD en bij de JFVD actief zijn, dus je zou kunnen stellen dat de partij bestaat uit FVD-ideologen, nu vrij stabiel is en vrij is van baantjesjagers van buitenaf.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is niks gerepareerd.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:43 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dont count on it.
Fvd heeft de tijd gehad om de boel te repareren
Gekke Baudet weet het altijd weer te verstieren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:43 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dont count on it.
FvD wil helemaal niets doen voor NL lol....quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:42 schreef incel het volgende:
[..]
Als een partij deze stemmen verdient dan is het wel de FvD. Naast de PVV echt wel de enige partij waar ik het idee bij heb dat ze echt wat voor Nederland willen doen. Beter dan D66, Groenlinks, VVD, PVDA etc. BBB en Ja21 zijn ook wel goed.
Maar hebben nog wel dezelfde opper reptielquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:43 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dont count on it.
Mooie linkse indoctrinatie. Trump is zeker ook slecht volgens jouquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
FvD wil helemaal niets doen voor NL lol....
Die willen alleen maar de eigen zakjes vullen, Poetin bevredigen en alles wat NL sterk maakt slopen.
Wilders heeft zijn doel behaald. Een dik pensioen om nog jaren van te genieten. Met dank aan zijn vele fans.quote:
quote:'Muiters en ratten'
Het Heerlense Tweede Kamerlid Dion Graus, PVV'er sinds het eerste uur, blijft Wilders trouw. Hij omschrijft zijn vertrokken collega's als 'muiters en ratten'. Wilders zelf spreekt van een 'zwarte dag' voor zijn partij.
Gast ze staan nu met 14 in de voorspelling. Daar is niks verstieren aan dreamboyquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gekke Baudet weet het altijd weer te verstieren.
I dont give a fuck. Al zegt hij dat'ie een olifant isquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar hebben nog wel dezelfde opper reptiel
In een peiling lol!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:46 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gast ze staan nu met 14 in de voorspelling. Daar is niks verstieren aan dreamboy
Dat stond die in het verleden wel vaker. En iedere keer ging het weer mis op karakterproblemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:46 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gast ze staan nu met 14 in de voorspelling. Daar is niks verstieren aan dreamboy
Bovendien een dierenliefhebber moet toch ook van ratten houden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
Dion Graus die anderen ratten noemt.
[ afbeelding ]
Met dit hoofd.
Ervaringsdeskundige.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit hoofd.
Dan krijg je een kind dat heel snel kan klunen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Rintje heeft zich voortgeplant met een donkere vrouw, dat lijkt me niet geheel de bedoeling.
Een hersencel van Baudet evenaart jouw totaal aan hersenenquote:
Typisch links weer. Iemand heeft kritiek en je gaat over hun uiterlijk beginnenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit hoofd.
Oeh edgy ik ben 13 jaar en vind Trump cool want hij doet slechte dingetjes en krijgt geen straf.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:45 schreef incel het volgende:
[..]
Mooie linkse indoctrinatie. Trump is zeker ook slecht volgens jou
Nou, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:50 schreef incel het volgende:
[..]
Typisch links weer. Iemand heeft kritiek en je gaat over hun uiterlijk beginnen
Hondslelijk hoofd gespotquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:50 schreef incel het volgende:
[..]
Ze wonnen in 2019 nota bene de eerste kamer verkiezingen, toen kwam dit nieuws uit:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:46 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Edgy omdat ik vind dat je niet zomaar iemands uiterlijk belachelijk moet maken omdat hij een standpunt heeft?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Oeh edgy ik ben 13 jaar en vind Trump cool want hij doet slechte dingetjes en krijgt geen straf.
En dan was er nog bij Elsfest zo'n halfje die met een FvD-vlag stond te zwaaien bij de ingegooide ruiten van het d66-partijkantoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze wonnen in 2019 nota bene de eerste kamer verkiezingen, toen kwam dit nieuws uit:
https://www.hpdetijd.nl/p(...)itisch-in-appgroepen
En implodeerden ze weer.
En veel van die gastjes zitten nog altijd in de partij. Laten we niet vergeten dat ondanks 2 fvd jeugd kopstukken nog iemand in mekaar ramden in amsterdam omdat ze werden aangesproken op het zingen van een nazi lied.
Zal vast goed gaan weer allemaal.
Even los van wat voor een engerd Liedewij is...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:49 schreef Koortsdroom het volgende:
En daarnaast, een vrouw als partijleider? Ik bedoel... really..?![]()
Lijkt mij ook zeer onverstandig, dat gezegd hebbende dit is natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk kan er ruimte komen voor een echte oppositiepartij zonder dat de PVV de zetels opsluit.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Baudet na Van Haga zijn vingers nu aan PVV-afval gaat branden.
Zal wel weer een nieuwe populistische partij worden.
Waarom moet het gelijk de oppositie in.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook zeer onverstandig, dat gezegd hebbende dit is natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk kan er ruimte komen voor een echte oppositiepartij zonder dat de PVV de zetels opsluit.
Ah eindelijk. Gaat er dan eindelijk een partij komen die voor de echte Nederlander er is? Wordt Nederland eindelijk echt van ons? We zijn er nu al zo lang op aan het wachten, maar nu gaat het gebeuren dus?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook zeer onverstandig, dat gezegd hebbende dit is natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk kan er ruimte komen voor een echte oppositiepartij zonder dat de PVV de zetels opsluit.
Ik snap dat dat je ultieme wens is.. maar laten we niet op die zaken vooruit lopen. Ze staan in de lift.. en er is geen stoppen aan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze wonnen in 2019 nota bene de eerste kamer verkiezingen, toen kwam dit nieuws uit:
En implodeerden ze weer.
En veel van die gastjes zitten nog altijd in de partij. Laten we niet vergeten dat onlangs 2 fvd jeugd kopstukken nog iemand in mekaar ramden in amsterdam omdat ze werden aangesproken op het zingen van een nazi lied.
Denk je dat Geert dit politiek overleeft en terugkomt met nieuw elan?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:05 schreef Mubassie het volgende:
Hij maakt er wel echt een zooitje van![]()
![]()
Eerst al flink zetelverlies en nu dit.
Even in de spiegel kijken Geert, er is potentie genoeg.
Maar ja.. kijk.. als je weer van die demoniseerpraktijken krijgt, dat FvD via schimmige spelletjes zich dienen te verantwoorden door verzonnen problemen, door ze te blijven negeren.. tja.. dan kunnen de duivels wel weer het een en ander voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En implodeerden ze weer.
En veel van die gastjes zitten nog altijd in de partij. Laten we niet vergeten dat onlangs 2 fvd jeugd kopstukken nog iemand in mekaar ramden in amsterdam omdat ze werden aangesproken op het zingen van een nazi lied.
Je bent er dus een die op elk volgend populistisch rechts bandwagon stapt als de vorige ten onder gaat?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:06 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je ultieme wens is.. maar laten we niet op die zaken vooruit lopen. Ze staan in de lift.. en er is geen stoppen aan.
Copium.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En implodeerden ze weer.
Ben er bang voor. FVD is al in opmarsquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je dat Geert dit politiek overleeft en terugkomt met nieuw elan?
Ik denk dat dit het einde van de oude leeuw is. Die is wel uitgeblust nu.
https://www.omroepbrabant(...)n-loyaal-aan-wildersquote:De Brabantse PVV-Kamerleden Maikel Boon en Rachel van Meetelen blijven loyaal aan Geert Wilders. Dinsdag verlieten zeven PVV’ers de Tweede Kamerfractie uit onvrede over de koers en het leiderschap van Wilders. De Brabantse Kamerleden maakten geen deel uit van die groep.
De inmiddels ex-PVV’ers eisten in een brief aan Wilders een koerswijziging. Zo moest de PVV een democratische partij worden met leden en moest er onderzoek worden gedaan naar de verkiezingsnederlaag. Bovendien zou iemand anders partijleider moeten worden.
De vertrekkende Kamerleden vinden ook dat Wilders de PVV zélf uitsluit door niet te willen samenwerken met het aankomende minderheidskabinet van D66, VVD en CDA. Volgens de vertrekkende Kamerleden staat met dit alles het voortbestaan van de PVV op het spel.
"Dat is niet wat we van plan zijn te gaan doen", reageerde Wilders op de plannen. "En ik ben niet voor een ledenpartij."
Brabanders blijven bij PVV
De Brabantse PVV-Kamerleden Maikel Boon en Rachel van Meetelen blijven in de fractie en behoren niet tot de groep van zeven Kamerleden die de brief met kritiek opstelden. Boon stond bij de vorige verkiezingen voor de Tweede Kamer op plek 23 en was daarvoor jarenlang Statenlid in Brabant. Vlak voor de verkiezingen in oktober vorig jaar kwam hij in opspraak omdat hij samen met een fractiegenoot racistische AI-plaatjes had gemaakt.
Van Meetelen stond op plek 25. Bij de verkiezingen twee jaar daarvoor stond ze nog op plek 3.
bekend verhaal.. welk verhaal is dit ook alweer?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Realistische weergave van de realiteit binnen de PVV
Omdat de volgende dissidenten partij hoe inhoudelijk sterk die ook zijn uitgesloten word voor regeringsdeelname. De PVV heeft even mogen meedoen en heeft opzichtig gefaald, daar hebben ze natuurlijk niet alleen schuld aan maar als grote partij moet je wel capabele mensen naar voren kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Waarom moet het gelijk de oppositie in.
er is sowieso al 20 jaar kiezersbedrogquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens benieuwd of alle PVV adepten hier nu ook gaan gillen over 'kiezersbedrog!' Of is het dat alleen als het bij een democratische partij gebeurt?
Dus toen PvdA 42 zetels haalde was het nog zuiver?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
er is sowieso al 20 jaar kiezersbedrog
Koekoekquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:09 schreef Viesdik het volgende:
Vroeger was ik ook een redelijke Wilders Fanboy..
Maar door profeet Robert Jensen deel ik zijn mening voor de volle 100%
Wilders is een landverrader
https://jensen.nl/mijn-br(...)st-11-november-2025/
Vóór fortuyn was alles nog wat zuiverder voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus toen PvdA 42 zetels haalde was het nog zuiver?
Er zaten geen parkieten in steenkolenmijnen. Wel kanaries.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vóór fortuyn was alles nog wat zuiverder voor mijn gevoel.
Maar ik was toen nog zo naïef als een parkiet in een steenkolenmijn.
correctie.. kanariequote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er zaten geen parkieten in steenkolenmijnen. Wel kanaries.
Nee, het ondemocratische karakter van Nederland verhindert het idee dat je een partij kan hebben met nationalistische trekken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah eindelijk. Gaat er dan eindelijk een partij komen die voor de echte Nederlander er is? Wordt Nederland eindelijk echt van ons? We zijn er nu al zo lang op aan het wachten, maar nu gaat het gebeuren dus?
Belgen hebben niets te zeggen over de Nederlandse democratiequote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, het ondemocratische karakter van Nederland verhindert het idee dat je een partij kan hebben met nationalistische trekken.
Voor regeringsdeelname moet je namelijk pro EU zijn, pro migratie, pro NAVO etc etc.
Elke partij die deze vakjes niet rood kleurt komt of in de oppositie of word gedwongen om deze standpunten in te leveren in ruil voor regeringsdeelname.
Niet voor niets pleit ik voor bindende referenda.
100% FvDquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, het ondemocratische karakter van Nederland verhindert het idee dat je een partij kan hebben met nationalistische trekken.
Voor regeringsdeelname moet je namelijk pro EU zijn, pro migratie, pro NAVO etc etc.
Elke partij die deze vakjes niet rood kleurt komt of in de oppositie of word gedwongen om deze standpunten in te leveren in ruil voor regeringsdeelname.
De Nederlandse kiezer laat al jaar in jaar uit zien dat dit echt een goed idee gaat worden jaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het communistische <Knip> heeft keer op keer laten zien dat het schijt heeft aan referenda en de democratische grondbeginselen. Tegen de EU grondwet, tegen Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, tegen bij Oekraïne referendum.. keer op keer wordt het volk in de arie genomen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De Nederlandse kiezer laat al jaar in jaar uit zien dat dit echt een goed idee gaat worden ja
Ik heb gehoord dat @Caland uit het extreemlinkse Nijmegen komtquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:50 schreef incel het volgende:
[..]
Sterker nog, als je hier rechtser dan PvdD stemt word je de stadsgrenzen uitgezet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat @:Caland uit het extreemlinkse Nijmegen komt
Zit 'm allemaal in de opvoeding
Communistisch <Knip> nog wel. Kan je daar de grondbeginselen net zo goed van uitleggen als van democratie? Lesje politicologie, ik zit er klaar voorquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het communistische <Knip >heeft keer op keer laten zien dat het schijt heeft aan referenda en de democratische grondbeginselen. Tegen de EU grondwet, tegen Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, tegen bij Oekraïne referendum.. keer op keer wordt het volk in de arie genomen.
Ik weet jij liever ziet dat de politiek elk aspect van ons leven in regeltjes vastlegt, maar misschien moet je dan gewoon naar je fanboys in Noord Korea verhuizen
Je spreekt jezelf nogal tegen... Er kan dus wél een partij bestaan met nationalistische trekjes (die bestaan al maar goed) en in de Tweede Kamer komen. Kennelijk is er dan geen meerderheid voor de plannetjes van zulk partij dus dan houdt het inderdaad op.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ben geen Belg en hier is het helemaal knudde qua politiek.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Belgen hebben niets te zeggen over de Nederlandse democratie
Regel eerst je eigen regering maar
Te laatquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:37 schreef Funeste het volgende:
Jeetje als ik dit had geweten had ik toch op Eerdmans gestemd.
De Nederlandse kiezer heeft dan ook nooit een bindend referendum gehad. Vooral het Oekraïne referendum dat op geheel Nederlandse wijze volstrekt is genegeerd heeft verregaande gevolgen gehad. Blijkbaar zag de Nederlandse bevolking het toch beter dan Pechtold die ronduit vertelde dat hij het verdrag niet eens gelezen had.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De Nederlandse kiezer laat al jaar in jaar uit zien dat dit echt een goed idee gaat worden ja
Zover zitten we qua politiek niet van Noord Korea af. Het toneelstukje dat hier word opgevoerd zorgt nooit voor een koerswijziging. Je hebt slechts de perceptie dat je iets te vertellen hebt, meer niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het communistische <Knip> heeft keer op keer laten zien dat het schijt heeft aan referenda en de democratische grondbeginselen. Tegen de EU grondwet, tegen Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, tegen bij Oekraïne referendum.. keer op keer wordt het volk in de arie genomen.
Ik weet jij liever ziet dat de politiek elk aspect van ons leven in regeltjes vastlegt, maar misschien moet je dan gewoon naar je fanboys in Noord Korea verhuizen
Zouden dit soort mensen dit nou echt menen vraag ik me toch vaak af.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zover zitten we qua politiek niet van Noord Korea af. Het toneelstukje dat hier word opgevoerd zorgt nooit voor een koerswijziging. Je hebt slechts de perceptie dat je iets te vertellen hebt, meer niet.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef superniger het volgende:
Heeft Wierd Duk al een reactie gegeven?
Jup. Die hebben zichzelf en elkaar volledig gehersenspoeld de afgelopen paar jaren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zouden dit soort mensen dit nou echt menen vraag ik me toch vaak af.
Hij wacht nog op 5G ontvangst in het holletje van ome Poetquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef superniger het volgende:
Ja en met die mening komen ze massaal naar fokquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
HowardRoarkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef superniger het volgende:
Natuurlijk meen ik dit en het valt prima te onderbouwen. Alle referenda die ik heb mogen meemaken zijn allen genegeerd zonder uitzondering. Zodra er ander beleid word geeist (de PVV) dan zijn er een leger ambtenaren die het beleid gaan frustreren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat omroep brabant weet ook van gekkigheid niet meer wat te schrijven he. Heel artikel over iemand die de fractie niet verlaat (zoals de meesten).quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-loyaal-aan-wilders
heb ik niet gedaan sukkel, dat zie je toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Communistisch <Knip> nog wel. Kan je daar de grondbeginselen net zo goed van uitleggen als van democratie? Lesje politicologie, ik zit er klaar voor
Dat zei Baudet ook over Van Haga dus wat dat betreft heeft dit bericht 0 waarde.quote:
Dus Geert / Jesse / Rob heeft alle zetels van diens partij in handen, en die Kamerleden zijn niets meer dan ja-knik-poppetjes die de wil van de leider uitvoeren (of vervangen worden)?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het overigens achterlijk vinden dat die zetels weg gaan bij de PVV. In dit geval dan, ik zou het bij iedere partij belachelijk vinden. Tenzij iemand genoeg stemmen heeft voor een zetel zou dat bij de partij moeten blijven, daar is op gestemd, niet de persoon. Behalve dus als die genoeg stemmen voor die zetel heeft, dan is die persoon in de kamer gestemd en heeft recht op die zetel.
Anders niet.
Eens. Ongetwijfeld gaat iemand hier op reageren dat je in ons staatsrecht op personen stemt ipv partijen maar niemand (behalve 4 bekenden en de buurvrouw) stemt op de nummer 18 van een partij, zéker niet bij de PVV.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het overigens achterlijk vinden dat die zetels weg gaan bij de PVV. In dit geval dan, ik zou het bij iedere partij belachelijk vinden. Tenzij iemand genoeg stemmen heeft voor een zetel zou dat bij de partij moeten blijven, daar is op gestemd, niet de persoon. Behalve dus als die genoeg stemmen voor die zetel heeft, dan is die persoon in de kamer gestemd en heeft recht op die zetel.
Anders niet.
We stemmen op personen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Anders niet.
Als die popes zelf niet voldoende stemmen hebben wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus Geert / Jesse / Rob heeft alle zetels van diens partij in handen, en die Kamerleden zijn niets meer dan ja-knik-poppetjes die de wil van de leider uitvoeren (of vervangen worden)?
Precies. En als die personen niet voldoende stemmen hebben horen ze geen recht te hebben om hun zetel mee te nemen. Want we stemmen op personen en zij hebben niet voldoende stemmen verzameld.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
We stemmen op personen.
Al zit er wel een zetelverdeling per partij bij.
Dit systeem van evenredige vertegenwoordiging biedt je namelijk de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op wie er namens een partij in de Tweede Kamer enzo komt.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eens. Ongetwijfeld gaat iemand hier op reageren dat je in ons staatsrecht op personen stemt ipv partijen maar niemand (behalve 4 bekenden en de buurvrouw) stemt op de nummer 18 van een partij, zéker niet bij de PVV.
Eigenlijk de enige afsplitsers die zelf ook ruimschoots de kiesdrempel haalden waren Van Haga en Omtzigt.
Moeten ze dan überhaupt nog aanwezig zijn in de Kamer?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als die popes zelf niet voldoende stemmen hebben wel.
Bij Geert in ieder geval wel. In de andere partijen mogen ze meestemmen over het beleid.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus Geert / Jesse / Rob heeft alle zetels van diens partij in handen, en die Kamerleden zijn niets meer dan ja-knik-poppetjes die de wil van de leider uitvoeren (of vervangen worden)?
Dionn Grauss deelt zijn vrouw met zijn beste vrienden en vindt het mooi om daar dan naar te kijken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Met dit hoofd.
Geert zou ook met ijzeren hand het land regeren als hij aan de macht kwam, zoals hij dat nu ook binnen zijn eigen partij doet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Dan krijg je een ijzeren fractiediscipline. En kan met niet meer zonder last stemmen (grondwet).
Ik snap idd dat je ook niet Wilders in 18 delen kan delen. Maarja, de mensen stemmen op Wilders en niet op de nr 28quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Dan krijg je een ijzeren fractiediscipline. En kan met niet meer zonder last stemmen (grondwet).
Als ik op Geert, of Dilan, of Henri of wie dan ook stem, dan wil ik die partij in de kamer. Niet iemand die uiteindelijk een andere mening heeft. Als ik een specifiek persoon zou willen zpu ik daar wel op stemmen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Moeten ze dan überhaupt nog aanwezig zijn in de Kamer?
Dat is aan die mensen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik snap idd dat je ook niet Wilders in 18 delen kan delen. Maarja, de mensen stemmen op Wilders en niet op de nr 28
Je vrouw seksueel exploiteren, ja iedereen houdt wel een andere definitie van mooi figuur er aan over inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:48 schreef Discombobulate het volgende:
Dion Graus is toch zo'n mooi figuur.
En bij de PvdA-GL heb je ook wat voorkeursstemmen die de zetelverdeling veranderen maar dan ben je er wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is aan die mensen.
Binnen de VVD kreeg bijv een Karremans heel veel voorkeurstemmen. En die stond op plek vier.
Ja maar die zal ook worden uitgesloten bij het regeren. Dit soort partijen moeten zich toch gaan beseffen dat als ze willen regeren ze toch echt hun boodschap moeten gaan aanpassen. Dat de asielstroom verminderd moet wordt fors gedragen onder Nederlanders maar je zult daar toch echt pragmatisch naar moeten gaan kijken als je aansluiting wilt vinden bij een D66 of een CDA ipv alleen maar populistisch en wetenschappelijk onbewezen gezwets uit te dragen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:45 schreef RotatoR het volgende:
Hier zal vooral FvD garen bij gaan spinnen. Ze waren al een tijd bezig met een opmars maar die zal op deze manier nog wel even doorzetten.
Wie een beetje oplette, wist dat 20 jaar geleden al. Maar vooruit.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is vooral interessant dat ook intern, door fractieleden die het dichts op het vuur zitten, de conclusie is getrokken dat Wilders helemaal geen oplossingen wil.
Ik weet geen beter systeem.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En bij de PvdA-GL heb je ook wat voorkeursstemmen die de zetelverdeling veranderen maar dan ben je er wel.
Tis een beetje een onmogelijk dilemma. Ons hele stelsel (verkiezingsposters, debatten, fracties etc) is gebaseerd op partijen en zetels per partij. De meeste lijsttrekkers krijgen genoeg stemmen om de kiesdrempel meerdere keren te halen wat dus betekent dat er ook mensen de kamer inkomen puur obv hun positie op de verkiezingslijst. Heb je dan op die persoon gestemd?
Ik snap ook dat als je automatisch je zetel verliest bij afsplitsing je dus tegelijkertijd zorgt voor 1 leider die alles bepaalt en de rest dus moet meestemmen voor baanbehoud…
Maar aan de andere kant mensen als Femke Merel van Kooten, Nilufer Gundogan, Kuzu en Ozturk, die 2 afsplitsers van de PVV die Voor Nederland oprichtten….hadden die ooit in de kamer gekomen zonder dat ze meeliftten op het succes van de lijsttrekker?
Bij Van Haga en Omtzigt is het antwoord ja.
Volgens D66 is er geen probleem met de asielinstroom maar met de opvangcapaciteit dus heel pragmatisch is D66 ook niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:59 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja maar die zal ook worden uitgesloten bij het regeren. Dit soort partijen moeten zich toch gaan beseffen dat als ze willen regeren ze toch echt hun boodschap moeten gaan aanpassen. Dat de asielstroom verminderd moet wordt fors gedragen onder Nederlanders maar je zult daar toch echt pragmatisch naar moeten gaan kijken als je aansluiting wilt vinden bij een D66 of een CDA ipv alleen maar populistisch en wetenschappelijk onbewezen gezwets uit te dragen.
Nu gaan we ze allemaal de poot zien terugtrekken ja de komende jaren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie een beetje oplette, wist dat 20 jaar geleden al. Maar vooruit.
Hij wil minder Islam en dat is tegen het zere been van de meeste gelovigen. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is vooral interessant dat ook intern, door fractieleden die het dichts op het vuur zitten, de conclusie is getrokken dat Wilders helemaal geen oplossingen wil.
Hij zegt het om stemmen te trekken en doet vervolgens niks.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij wil minder Islam en dat is tegen het zere been van de meeste gelovigen. Dat is het probleem.
Bom barst bij PVV: na opstand tegen Wilders splitsen zeven Kamerleden zich afquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:07 schreef Lichtloper het volgende:
Ben benieuwd of de nieuwe fractie mee gaat doen in het zoeken naar meerderheden door het nieuwe minderheidskabinet.
Met steun van Merkuszower+SGP bijvoorbeeld heb je al een meerderheid in de tweede kamer.
Ik denk dat hij het vroeger wel echt wilde, als je zijn oude interviews ziet. Inmiddels al jaren niet meer. Op zich jammer, maar iemand is wel erg naïef om te denken dat het bij hem te halen valt. Een partij die oprecht de invloed van de Islam indamt en een zeer streng asielbeleid voert zou een goede partij zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij zegt het om stemmen te trekken en doet vervolgens niks.
Pas na 20 jaar begint de meerderheid van de mensen zijn spelletje een beetje door te krijgen.
Niet allemaal dus nog.
Ik zou als minderheidskabinet echt heel ver bij figuren als Gidi Markuszower vandaan blijven. Zelfs als hij je aan een meerderheid kan helpen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:07 schreef Lichtloper het volgende:
Ben benieuwd of de nieuwe fractie mee gaat doen in het zoeken naar meerderheden door het nieuwe minderheidskabinet.
Met steun van Merkuszower+SGP bijvoorbeeld heb je al een meerderheid in de tweede kamer.
Dat is slecht nieuws voor PvdA/GL lijkt me. Nu heeft het kabinet straks twee routes op rechtsquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bom barst bij PVV: na opstand tegen Wilders splitsen zeven Kamerleden zich af
Ja dat is het mooie. Ik mag niet quoten, maar ze willen zaken doen met het minderheidskabinet.
Uit hun brief: "Juist met een minderheidskabinet kunnen we zakendoen. Het land is toe aan oplossingen en niet alleen aan kritiek leveren."
Ze willen meewerken aan oplossingen, ja dan moet je de PVV uit.
Jetten zit er anders in, als ik het zo lees:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik zou als minderheidskabinet echt heel ver bij figuren als Gidi Markuszower vandaan blijven. Zelfs als hij je aan een meerderheid kan helpen.
quote:De afsplitsing van zeven PVV-Kamerleden zorgt voor nieuwe politieke verhoudingen in Den Haag. De nieuwe fractie zegt constructief te willen samenwerken. Dat opent volgens D66-leider Rob Jetten mogelijkheden voor steun aan de beoogde minderheidscoalitie van D66, VVD en CDA. Jetten reageerde tegenover de aanwezige Haagse pers op het nieuws dat de zeven Kamerleden zich hebben losgemaakt van de PVV. Hij sluit samenwerking met de nieuwe fractie niet op voorhand uit. “De komst van een nieuwe fractie die ‘constructief wil samenwerken’, biedt kansen”, aldus de D66-leider.
Goed nieuws voor het minderheidskabinet. En ik durf te beweren voor de bestuurbaarheid van ons land.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is slecht nieuws voor PvdA/GL lijkt me. Nu heeft het kabinet straks twee routes op rechts
Dus niet met JA21, maar wel met PVV-overlopers? Bijzonder figuur wel, die Jetten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:20 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Jetten zit er anders in, als ik het zo lees:
[..]
En nog steeds geen meerderheid in EKquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is slecht nieuws voor PvdA/GL lijkt me. Nu heeft het kabinet straks twee routes op rechts
Dat heeft PvdA/GL aan zichzelf te danken. Dat zelfs een Jetten ze niet mot.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
eens hoor - al heb je dat defacto nu ook. Hoevaak stemmen individuele fractieleden nou anders dan de rest van de fractie?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet geen beter systeem.
Als je geen ijzeren fractiediscipline en een kamer vol met Minions wil hebben.
Als de EK een stuiver waard was zou dat geen reet moeten uitmaken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En nog steeds geen meerderheid in EK
En leden ipv een lidquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:27 schreef opgebaarde het volgende:
Zo de afsplitsers willen meer inspraak. Dat is een nogal links standpunt
Ja, dus dat laatste is niet houdbaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En bij de PvdA-GL heb je ook wat voorkeursstemmen die de zetelverdeling veranderen maar dan ben je er wel.
Tis een beetje een onmogelijk dilemma. Ons hele stelsel (verkiezingsposters, debatten, fracties etc) is gebaseerd op partijen en zetels per partij. De meeste lijsttrekkers krijgen genoeg stemmen om de kiesdrempel meerdere keren te halen wat dus betekent dat er ook mensen de kamer inkomen puur obv hun positie op de verkiezingslijst. Heb je dan op die persoon gestemd?
Ik snap ook dat als je automatisch je zetel verliest bij afsplitsing je dus tegelijkertijd zorgt voor 1 leider die alles bepaalt en de rest dus moet meestemmen voor baanbehoud…
Eerst maar eens afstand doen van Nanninga lijkt me zoquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus niet met JA21, maar wel met PVV-overlopers? Bijzonder figuur wel, die Jetten.
Jetten wil met iedereen samenwerken, hij wilde JA21 alleen niet in de coalitie hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus niet met JA21, maar wel met PVV-overlopers? Bijzonder figuur wel, die Jetten.
De partij van Klaver is nu de grootste oppositie partij. Wilders heeft 19 zetels.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Iedere politicus belooft toch gouden bergen aan de stemgerechtigden?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij zegt het om stemmen te trekken en doet vervolgens niks.
Pas na 20 jaar begint de meerderheid van de mensen zijn spelletje een beetje door te krijgen.
Niet allemaal dus nog.
Het mag vreemd klinken, maar sommigen doen ook écht wat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedere politicus belooft toch gouden bergen aan de stemgerechtigden?
Nee, dat zou kamerleden degraderen tot machteloze werktuigjes van de grote leider, die hij ieder moment op die manier uit de kamer zou kunnen bonjouren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Anders niet.
Ach, de nieuwe fractie voorzitter van FvD lijkt me wel een persoon die meer redelijk is en beter kan samenwerken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is wat je krijgt inderdaad. FvD stond bij de vorige peiling al op 14 zetels en de PVV op 17.
Hoe bedoel je? Met JA21 wil hij juist nadrukkelijk wél samenwerken om meerderheden te zoeken. Net als met deze nieuwe fractie kennelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar FvD is de grootste ledenapartij.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is wat je krijgt inderdaad. FvD stond bij de vorige peiling al op 14 zetels en de PVV op 17.
Ach bij de FvD kun je wachten op nieuwe problemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Mwa ze houden er nog steeds dezelfde NSB ideeën op na.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, de nieuwe fractie voorzitter van FvD lijkt me wel een persoon die meer redelijk is en beter kan samenwerken.
Als ze echt dom waren hadden ze voor de verkiezingen stampij gemaakt en dat hebben ze niet gedaan. Deze mensen vrij slim en hebben blijkbaar enorm ve vertrouwen dat het komend kabinet de termijn uit zit.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De PVV ís letterlijk Geert Wilders. Geert Wilders is de PVV. En dan verbaasd zijn als daar naar wordt gehandeld.
Het infantilisme van mensen blijft verwonderlijk.
Fitna en het meldpunt voor Polenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik kan ze geen ongelijk geven.
Na meer dan vijfentwintig jaar heeft ie geen zak voor elkaar gekregen. Alles op een rijtje gezet.
Hahaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:38 schreef cinderloom het volgende:
niveau en de professionaliteit van de PVV
Touché. Ook @luxerobotsquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:16 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Met JA21 wil hij juist nadrukkelijk wél samenwerken om meerderheden te zoeken. Net als met deze nieuwe fractie kennelijk.
Dat heb je niet nodig voor een samenwerking. "Afstand doen" is een morele, subjectieve luxepositie. Nanninga is geen staatsgevaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eerst maar eens afstand doen van Nanninga lijkt me zo
Ik denk dat hij de stekker eruit trekt binnenkortquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Maar goed, deze mensen zien ook dat Geert oud wordt en er weinig zin in heeft. Kan maar zo dat hij er na deze termijn mee stopt en dan heeft niemand meer wat. Dit is puur de vlucht naar voren om nog relevant te blijven.
Dan komt zijn beveiliging in gevaar. Zolang hij binnen de overheid zit moet de overheid hem zeer serieus nemen als vertegenwoordiger van het instituut, hoezeer men hem ook haat. Zodra hij overheid af is, wordt hij Lale Gül 2.0 (hoewel 2.0 suggereert beter en knapperquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:43 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de stekker eruit trekt binnenkort
Daar heb je gelijk in, maar het zou toch wel fijn zijn als partijen eens een keer naar interne factoren zouden kijken als ze zich afvragen waarom ze buitenspel worden gezet. En ja, dat geldt ook voor Groen-Linksquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat heb je niet nodig voor een samenwerking. "Afstand doen" is een morele, subjectieve luxepositie. Nanninga is geen staatsgevaar.
Dat is zeker waar maar ik kan me niet herinneren dat Nanninga recentelijk nog veel ophef heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar het zou toch wel fijn zijn als partijen eens een keer naar interne factoren zouden kijken als ze zich afvragen waarom ze buitenspel worden gezet. En ja, dat geldt ook voor Groen-Links
Mwah. Protestanten in Amsterdam die Hamas beleid uitvoerden. Toch wel tamelijk krankzinnige uitspraak als je dingt naar een coalitieplek.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zeker waar maar ik kan me niet herinneren dat Nanninga recentelijk nog veel ophef heeft veroorzaakt.
Dat denk ik ook. Komende weken nog een aantal die zich aansluiten bij de 7, misschien ook wel een aantal die naar FvD gaan, en Wilders verdwijnt als een dief in de nacht. De resterende nietsnutten zitten hun tijd uit. Af en toe een racistisch AI-plaatje, en soms eens meestemmen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:43 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de stekker eruit trekt binnenkort
3 september 2004:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant mensen als Femke Merel van Kooten, Nilufer Gundogan, Kuzu en Ozturk, die 2 afsplitsers van de PVV die Voor Nederland oprichtten….hadden die ooit in de kamer gekomen zonder dat ze meeliftten op het succes van de lijsttrekker?
Bij Van Haga en Omtzigt is het antwoord ja.
Maar niet veel voor ongelovigen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het mag vreemd klinken, maar sommigen doen ook écht wat.
Volgens mij was dat ietsje eerder dan 2014.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
3 september 2014:
Wilders stapt uit de VVD fractie maar houdt zijn kamerzetel.
De rest is bekend.
Dit klinkt als @de_boswachterquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:43 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dionn Grauss deelt zijn vrouw met zijn beste vrienden en vindt het mooi om daar dan naar te kijken.
Precies dit. Ik vrees voor Geert dat het niet bij deze 7 blijftquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:54 schreef freako het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Komende weken nog een aantal die zich aansluiten bij de 7, misschien ook wel een aantal die naar FvD gaan, en Wilders verdwijnt als een dief in de nacht. De resterende nietsnutten zitten hun tijd uit. Af en toe een racistisch AI-plaatje, en soms eens meestemmen.
2 september 2014?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ietsje eerder dan 2014.
Ja. Haha! Een 0 ipv een 1.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ietsje eerder dan 2014.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |