Edgy omdat ik vind dat je niet zomaar iemands uiterlijk belachelijk moet maken omdat hij een standpunt heeft?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Oeh edgy ik ben 13 jaar en vind Trump cool want hij doet slechte dingetjes en krijgt geen straf.
En dan was er nog bij Elsfest zo'n halfje die met een FvD-vlag stond te zwaaien bij de ingegooide ruiten van het d66-partijkantoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze wonnen in 2019 nota bene de eerste kamer verkiezingen, toen kwam dit nieuws uit:
https://www.hpdetijd.nl/p(...)itisch-in-appgroepen
En implodeerden ze weer.
En veel van die gastjes zitten nog altijd in de partij. Laten we niet vergeten dat ondanks 2 fvd jeugd kopstukken nog iemand in mekaar ramden in amsterdam omdat ze werden aangesproken op het zingen van een nazi lied.
Zal vast goed gaan weer allemaal.
Even los van wat voor een engerd Liedewij is...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:49 schreef Koortsdroom het volgende:
En daarnaast, een vrouw als partijleider? Ik bedoel... really..?![]()
Lijkt mij ook zeer onverstandig, dat gezegd hebbende dit is natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk kan er ruimte komen voor een echte oppositiepartij zonder dat de PVV de zetels opsluit.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Baudet na Van Haga zijn vingers nu aan PVV-afval gaat branden.
Zal wel weer een nieuwe populistische partij worden.
Waarom moet het gelijk de oppositie in.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook zeer onverstandig, dat gezegd hebbende dit is natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk kan er ruimte komen voor een echte oppositiepartij zonder dat de PVV de zetels opsluit.
Ah eindelijk. Gaat er dan eindelijk een partij komen die voor de echte Nederlander er is? Wordt Nederland eindelijk echt van ons? We zijn er nu al zo lang op aan het wachten, maar nu gaat het gebeuren dus?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook zeer onverstandig, dat gezegd hebbende dit is natuurlijk geweldig nieuws. Eindelijk kan er ruimte komen voor een echte oppositiepartij zonder dat de PVV de zetels opsluit.
Ik snap dat dat je ultieme wens is.. maar laten we niet op die zaken vooruit lopen. Ze staan in de lift.. en er is geen stoppen aan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze wonnen in 2019 nota bene de eerste kamer verkiezingen, toen kwam dit nieuws uit:
En implodeerden ze weer.
En veel van die gastjes zitten nog altijd in de partij. Laten we niet vergeten dat onlangs 2 fvd jeugd kopstukken nog iemand in mekaar ramden in amsterdam omdat ze werden aangesproken op het zingen van een nazi lied.
Denk je dat Geert dit politiek overleeft en terugkomt met nieuw elan?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:05 schreef Mubassie het volgende:
Hij maakt er wel echt een zooitje van![]()
![]()
Eerst al flink zetelverlies en nu dit.
Even in de spiegel kijken Geert, er is potentie genoeg.
Maar ja.. kijk.. als je weer van die demoniseerpraktijken krijgt, dat FvD via schimmige spelletjes zich dienen te verantwoorden door verzonnen problemen, door ze te blijven negeren.. tja.. dan kunnen de duivels wel weer het een en ander voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En implodeerden ze weer.
En veel van die gastjes zitten nog altijd in de partij. Laten we niet vergeten dat onlangs 2 fvd jeugd kopstukken nog iemand in mekaar ramden in amsterdam omdat ze werden aangesproken op het zingen van een nazi lied.
Je bent er dus een die op elk volgend populistisch rechts bandwagon stapt als de vorige ten onder gaat?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:06 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik snap dat dat je ultieme wens is.. maar laten we niet op die zaken vooruit lopen. Ze staan in de lift.. en er is geen stoppen aan.
Copium.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En implodeerden ze weer.
Ben er bang voor. FVD is al in opmarsquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je dat Geert dit politiek overleeft en terugkomt met nieuw elan?
Ik denk dat dit het einde van de oude leeuw is. Die is wel uitgeblust nu.
https://www.omroepbrabant(...)n-loyaal-aan-wildersquote:De Brabantse PVV-Kamerleden Maikel Boon en Rachel van Meetelen blijven loyaal aan Geert Wilders. Dinsdag verlieten zeven PVV’ers de Tweede Kamerfractie uit onvrede over de koers en het leiderschap van Wilders. De Brabantse Kamerleden maakten geen deel uit van die groep.
De inmiddels ex-PVV’ers eisten in een brief aan Wilders een koerswijziging. Zo moest de PVV een democratische partij worden met leden en moest er onderzoek worden gedaan naar de verkiezingsnederlaag. Bovendien zou iemand anders partijleider moeten worden.
De vertrekkende Kamerleden vinden ook dat Wilders de PVV zélf uitsluit door niet te willen samenwerken met het aankomende minderheidskabinet van D66, VVD en CDA. Volgens de vertrekkende Kamerleden staat met dit alles het voortbestaan van de PVV op het spel.
"Dat is niet wat we van plan zijn te gaan doen", reageerde Wilders op de plannen. "En ik ben niet voor een ledenpartij."
Brabanders blijven bij PVV
De Brabantse PVV-Kamerleden Maikel Boon en Rachel van Meetelen blijven in de fractie en behoren niet tot de groep van zeven Kamerleden die de brief met kritiek opstelden. Boon stond bij de vorige verkiezingen voor de Tweede Kamer op plek 23 en was daarvoor jarenlang Statenlid in Brabant. Vlak voor de verkiezingen in oktober vorig jaar kwam hij in opspraak omdat hij samen met een fractiegenoot racistische AI-plaatjes had gemaakt.
Van Meetelen stond op plek 25. Bij de verkiezingen twee jaar daarvoor stond ze nog op plek 3.
bekend verhaal.. welk verhaal is dit ook alweer?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:39 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Realistische weergave van de realiteit binnen de PVV
Omdat de volgende dissidenten partij hoe inhoudelijk sterk die ook zijn uitgesloten word voor regeringsdeelname. De PVV heeft even mogen meedoen en heeft opzichtig gefaald, daar hebben ze natuurlijk niet alleen schuld aan maar als grote partij moet je wel capabele mensen naar voren kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Waarom moet het gelijk de oppositie in.
er is sowieso al 20 jaar kiezersbedrogquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens benieuwd of alle PVV adepten hier nu ook gaan gillen over 'kiezersbedrog!' Of is het dat alleen als het bij een democratische partij gebeurt?
Dus toen PvdA 42 zetels haalde was het nog zuiver?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
er is sowieso al 20 jaar kiezersbedrog
Koekoekquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:09 schreef Viesdik het volgende:
Vroeger was ik ook een redelijke Wilders Fanboy..
Maar door profeet Robert Jensen deel ik zijn mening voor de volle 100%
Wilders is een landverrader
https://jensen.nl/mijn-br(...)st-11-november-2025/
Vóór fortuyn was alles nog wat zuiverder voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus toen PvdA 42 zetels haalde was het nog zuiver?
Er zaten geen parkieten in steenkolenmijnen. Wel kanaries.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vóór fortuyn was alles nog wat zuiverder voor mijn gevoel.
Maar ik was toen nog zo naïef als een parkiet in een steenkolenmijn.
correctie.. kanariequote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er zaten geen parkieten in steenkolenmijnen. Wel kanaries.
Nee, het ondemocratische karakter van Nederland verhindert het idee dat je een partij kan hebben met nationalistische trekken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah eindelijk. Gaat er dan eindelijk een partij komen die voor de echte Nederlander er is? Wordt Nederland eindelijk echt van ons? We zijn er nu al zo lang op aan het wachten, maar nu gaat het gebeuren dus?
Belgen hebben niets te zeggen over de Nederlandse democratiequote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, het ondemocratische karakter van Nederland verhindert het idee dat je een partij kan hebben met nationalistische trekken.
Voor regeringsdeelname moet je namelijk pro EU zijn, pro migratie, pro NAVO etc etc.
Elke partij die deze vakjes niet rood kleurt komt of in de oppositie of word gedwongen om deze standpunten in te leveren in ruil voor regeringsdeelname.
Niet voor niets pleit ik voor bindende referenda.
100% FvDquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, het ondemocratische karakter van Nederland verhindert het idee dat je een partij kan hebben met nationalistische trekken.
Voor regeringsdeelname moet je namelijk pro EU zijn, pro migratie, pro NAVO etc etc.
Elke partij die deze vakjes niet rood kleurt komt of in de oppositie of word gedwongen om deze standpunten in te leveren in ruil voor regeringsdeelname.
De Nederlandse kiezer laat al jaar in jaar uit zien dat dit echt een goed idee gaat worden jaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het communistische <Knip> heeft keer op keer laten zien dat het schijt heeft aan referenda en de democratische grondbeginselen. Tegen de EU grondwet, tegen Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, tegen bij Oekraïne referendum.. keer op keer wordt het volk in de arie genomen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De Nederlandse kiezer laat al jaar in jaar uit zien dat dit echt een goed idee gaat worden ja
Ik heb gehoord dat @Caland uit het extreemlinkse Nijmegen komtquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:50 schreef incel het volgende:
[..]
Typisch links weer. Iemand heeft kritiek en je gaat over hun uiterlijk beginnen
Sterker nog, als je hier rechtser dan PvdD stemt word je de stadsgrenzen uitgezet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat @:Caland uit het extreemlinkse Nijmegen komt
Zit 'm allemaal in de opvoeding
Communistisch <Knip> nog wel. Kan je daar de grondbeginselen net zo goed van uitleggen als van democratie? Lesje politicologie, ik zit er klaar voorquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het communistische <Knip >heeft keer op keer laten zien dat het schijt heeft aan referenda en de democratische grondbeginselen. Tegen de EU grondwet, tegen Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, tegen bij Oekraïne referendum.. keer op keer wordt het volk in de arie genomen.
Ik weet jij liever ziet dat de politiek elk aspect van ons leven in regeltjes vastlegt, maar misschien moet je dan gewoon naar je fanboys in Noord Korea verhuizen
Je spreekt jezelf nogal tegen... Er kan dus wél een partij bestaan met nationalistische trekjes (die bestaan al maar goed) en in de Tweede Kamer komen. Kennelijk is er dan geen meerderheid voor de plannetjes van zulk partij dus dan houdt het inderdaad op.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ben geen Belg en hier is het helemaal knudde qua politiek.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Belgen hebben niets te zeggen over de Nederlandse democratie
Regel eerst je eigen regering maar
Te laatquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:37 schreef Funeste het volgende:
Jeetje als ik dit had geweten had ik toch op Eerdmans gestemd.
De Nederlandse kiezer heeft dan ook nooit een bindend referendum gehad. Vooral het Oekraïne referendum dat op geheel Nederlandse wijze volstrekt is genegeerd heeft verregaande gevolgen gehad. Blijkbaar zag de Nederlandse bevolking het toch beter dan Pechtold die ronduit vertelde dat hij het verdrag niet eens gelezen had.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De Nederlandse kiezer laat al jaar in jaar uit zien dat dit echt een goed idee gaat worden ja
Zover zitten we qua politiek niet van Noord Korea af. Het toneelstukje dat hier word opgevoerd zorgt nooit voor een koerswijziging. Je hebt slechts de perceptie dat je iets te vertellen hebt, meer niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het communistische <Knip> heeft keer op keer laten zien dat het schijt heeft aan referenda en de democratische grondbeginselen. Tegen de EU grondwet, tegen Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, tegen bij Oekraïne referendum.. keer op keer wordt het volk in de arie genomen.
Ik weet jij liever ziet dat de politiek elk aspect van ons leven in regeltjes vastlegt, maar misschien moet je dan gewoon naar je fanboys in Noord Korea verhuizen
Zouden dit soort mensen dit nou echt menen vraag ik me toch vaak af.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zover zitten we qua politiek niet van Noord Korea af. Het toneelstukje dat hier word opgevoerd zorgt nooit voor een koerswijziging. Je hebt slechts de perceptie dat je iets te vertellen hebt, meer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |