quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef superniger het volgende:
Heeft Wierd Duk al een reactie gegeven?
Jup. Die hebben zichzelf en elkaar volledig gehersenspoeld de afgelopen paar jaren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zouden dit soort mensen dit nou echt menen vraag ik me toch vaak af.
Hij wacht nog op 5G ontvangst in het holletje van ome Poetquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef superniger het volgende:
Ja en met die mening komen ze massaal naar fokquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
HowardRoarkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef superniger het volgende:
Natuurlijk meen ik dit en het valt prima te onderbouwen. Alle referenda die ik heb mogen meemaken zijn allen genegeerd zonder uitzondering. Zodra er ander beleid word geeist (de PVV) dan zijn er een leger ambtenaren die het beleid gaan frustreren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat omroep brabant weet ook van gekkigheid niet meer wat te schrijven he. Heel artikel over iemand die de fractie niet verlaat (zoals de meesten).quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-loyaal-aan-wilders
heb ik niet gedaan sukkel, dat zie je toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Communistisch <Knip> nog wel. Kan je daar de grondbeginselen net zo goed van uitleggen als van democratie? Lesje politicologie, ik zit er klaar voor
Dat zei Baudet ook over Van Haga dus wat dat betreft heeft dit bericht 0 waarde.quote:
Dus Geert / Jesse / Rob heeft alle zetels van diens partij in handen, en die Kamerleden zijn niets meer dan ja-knik-poppetjes die de wil van de leider uitvoeren (of vervangen worden)?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het overigens achterlijk vinden dat die zetels weg gaan bij de PVV. In dit geval dan, ik zou het bij iedere partij belachelijk vinden. Tenzij iemand genoeg stemmen heeft voor een zetel zou dat bij de partij moeten blijven, daar is op gestemd, niet de persoon. Behalve dus als die genoeg stemmen voor die zetel heeft, dan is die persoon in de kamer gestemd en heeft recht op die zetel.
Anders niet.
Eens. Ongetwijfeld gaat iemand hier op reageren dat je in ons staatsrecht op personen stemt ipv partijen maar niemand (behalve 4 bekenden en de buurvrouw) stemt op de nummer 18 van een partij, zéker niet bij de PVV.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het overigens achterlijk vinden dat die zetels weg gaan bij de PVV. In dit geval dan, ik zou het bij iedere partij belachelijk vinden. Tenzij iemand genoeg stemmen heeft voor een zetel zou dat bij de partij moeten blijven, daar is op gestemd, niet de persoon. Behalve dus als die genoeg stemmen voor die zetel heeft, dan is die persoon in de kamer gestemd en heeft recht op die zetel.
Anders niet.
We stemmen op personen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:35 schreef Zorro het volgende:
Anders niet.
Als die popes zelf niet voldoende stemmen hebben wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus Geert / Jesse / Rob heeft alle zetels van diens partij in handen, en die Kamerleden zijn niets meer dan ja-knik-poppetjes die de wil van de leider uitvoeren (of vervangen worden)?
Precies. En als die personen niet voldoende stemmen hebben horen ze geen recht te hebben om hun zetel mee te nemen. Want we stemmen op personen en zij hebben niet voldoende stemmen verzameld.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef capricia het volgende:
[..]
We stemmen op personen.
Al zit er wel een zetelverdeling per partij bij.
Dit systeem van evenredige vertegenwoordiging biedt je namelijk de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op wie er namens een partij in de Tweede Kamer enzo komt.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eens. Ongetwijfeld gaat iemand hier op reageren dat je in ons staatsrecht op personen stemt ipv partijen maar niemand (behalve 4 bekenden en de buurvrouw) stemt op de nummer 18 van een partij, zéker niet bij de PVV.
Eigenlijk de enige afsplitsers die zelf ook ruimschoots de kiesdrempel haalden waren Van Haga en Omtzigt.
Moeten ze dan überhaupt nog aanwezig zijn in de Kamer?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als die popes zelf niet voldoende stemmen hebben wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |