abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219891822
quote:
19s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:41 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Juist een incident... misschien niet constant wegkijken en dan die ene keer dat je er met de neus ingedrukt wordt doen alsof het een incident is ;)
En hoe denk je dat extreemrechts dit soort problemen dan wel op gaat lossen?
pi_219892146
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En hoe denk je dat extreemrechts dit soort problemen dan wel op gaat lossen?
Links mag het ook oplossen, dat vind ik niet zo'n probleem. Als ze met een voorstel komen waar ik niet omheen kan dan krijgen ze mijn stem. Maar die komen ook niet verder dan laten we iedereen een kans geven en we zien wel. Om vervolgens bij alles wat concreet bij zou dragen aan veiligheid roepen dat we antieke verdragen hebben.

Feit is nou eenmaal dat bepaalde groepen zorgen voor meer criminaliteit, een groter gevoel van onveiligheid en een afbraak zijn voor de sociale cohesie. We doen ook al zo ons best om hun criminaliteit te verstoppen in de cijfers door alles wat de 3e generatie doet onder "Autochtoon" te drukken en dit specifieker bijhouden tegenhouden door er een racisme label op te plakken.

Daarnaast wanneer die stroom wordt ingedamd, het liefst tot nul dan betekent het ook dat je de aandacht kan verleggen naar de mensen die al wel hier zijn. Heeft ook niet mij voorkeur, liefst sturen we er ook zoveel mogelijk op aan dat we zoveel mogelijk mensen terug sturen maar daar kan ik nog achter staan. Dan is het probleem beheersbaar en het geld wat je er instopt over een langere termijn zal dan waarschijnlijk wel blijven resultaat opleveren.

Gaat mij ook niet enkel om afkomst, zelfs wanneer je maximaal meegaat in het narratief dat dit 100% sociaal economisch is en niet cultuur of op basis van afkomst dan hebben we het feitelijk alsnog over dezelfde groep en zou ik ze nog steeds weigeren.

Komt bij mij primair vanuit een hoek dat je beleid moet hebben dat voor iedereen eerlijk toe te passen is, ook op wereldschaal. Kort door de bocht, in plaats van beleid dat iedereen aan de andere kant van de oceaan een wortel voorhouden dat als het ze toch lukt om binnen te gluipen dat het feest mag beginnen en de familie er nog achteraan komt.
pi_219892463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad (muv denk en bij1) 3 smaken in Nederland mbt asiel; eerlijker (GLPvdA), strenger (SP, D66, VVD, CDA, CU) en 'helemaal mee stoppen' (de rest).

Maar och en wee, er is niet genoeg kritiek op migratie :') :') :')
Ik begrijp dan ook niet dat zovaak herhaald wordt dat JeDaTvaNLiNkScHnieTMaGzEggEnNIeT. Die mensen voelen zich zo zielig en onbegrepen. Arme drommels
pi_219892580
quote:
19s.gif Op woensdag 21 januari 2026 15:38 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Links mag het ook oplossen, dat vind ik niet zo'n probleem. Als ze met een voorstel komen waar ik niet omheen kan dan krijgen ze mijn stem. Maar die komen ook niet verder dan laten we iedereen een kans geven en we zien wel. Om vervolgens bij alles wat concreet bij zou dragen aan veiligheid roepen dat we antieke verdragen hebben.

Feit is nou eenmaal dat bepaalde groepen zorgen voor meer criminaliteit, een groter gevoel van onveiligheid en een afbraak zijn voor de sociale cohesie. We doen ook al zo ons best om hun criminaliteit te verstoppen in de cijfers door alles wat de 3e generatie doet onder "Autochtoon" te drukken en dit specifieker bijhouden tegenhouden door er een racisme label op te plakken.
Tsja, derde generatie is en blijft wel allochtoon, maar zeg tegen een Amsterdammer niet dat die een kutboer is alleen maar omdat zijn opa of oma in een boerendorp opgegroeid was....En ik vraag me af hoe je van iemand kan verlangen dat die persoon wel al jouw normen en waarden overneemt en ondertussen te horen krijgt dat die hier niet hoort. Ook al is die persoon nooit in een bepaald land geweest noch de taal daar spreekt, toch wordt hij of zij wel aangesproken als inwoner van een ander land.

Wij doen lullig over Brabanders, of over Limburgers, Amsterdammers, Tukkers, Friezen enzulks. Stel een land voor dat tien keer groter is, is elke inwoner uit dat land hetzelfde? In Syrië worden groepen Syriers door andere Syriers afgeslacht omdat ze Syriers zijn en dus niet passen bij Syriers. kan je die Syriers ondertussen ook nog verwijten dat Marokkanen in Nederland zo crimineel zijn? Dat lijkt me toch niet

Maar oké stel he het gaat echt alleen maar om iets als criminaliteitcijfers. Dan vind ik het gek dat de mensen die hier zo druk mee zijn geen onderscheid maken per inwonerland én niet aan kunnen geven vanaf welk cijfer een inwonerland wél welkom is. Vanaf welk cijfer is het dat land wel oké?
  woensdag 21 januari 2026 @ 16:57:26 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219892817
quote:
19s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:38 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
[..]
Beesten die al 'allah hakbar' schreeuwend aan het magdumpen zijn op mensen die al lang en breed gewond of dood zijn in wat naar het schijnt Syrië is.
[..]
Je hebt helemaal gelijk inderdaad. Een punt maken met beelden uit een land vanwaaruit een gigantische asielstroom komt is misschien wat onredelijk en gebaseerd op onderbuik gevoelens.
Ja echt heel gek dat mensen daarvoor vluchten.
Huilen dan.
pi_219892863
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja echt heel gek dat mensen daarvoor vluchten.
En waarom moeten zij vervolgens naar Westerse landen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:12:52 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219892927
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waarom moeten zij vervolgens naar Westerse landen?
Omdat dat over het algemeen prettige landen zijn om in te wonen.
Huilen dan.
pi_219892945
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat dat over het algemeen prettige landen zijn om in te wonen.
Dat zal zeker, maar dat wil niet zeggen dat die mensen hier opvang moeten krijgen. Zij hebben hier helemaal niets te zoeken. In Soedan is ook oorlog, in Jemen is oorlog en een hongersnood en in Nigeria zijn vervolgingen van Christenen. Moeten we al die mensen hier ook maar opvangen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 17:28:55 #159
236264 crew  capricia
pi_219893016
https://nos.nl/liveblog/2(...)-nieuw-stikstoffonds

quote:
De fractieleider van de Groep Markuszower zit constructief in de wedstrijd, zegt hij. "Als ik iets kan bereiken voor de kiezer dan gaan we dat doen." Volgens hem zijn er mogelijkheden om het beoogde minderheidskabinet te "dwingen om dingen te doen die goed zijn voor onze kiezers".

Op welke punten hij dat wil, vertelt Markuszower niet, maar hij benadrukt dat zijn fractie achter het PVV-programma staat. "Dat is een top-programma, dus laten we proberen onderdelen daarvan te realiseren."
Wat verwachten jullie hier van?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219893043
Dit gaat niets worden lijkt mij. Verder geen probleem dat de PVV totaal geklapt is, die hebben we aangetoond bij de vorige verkiezingen dat het een lege huls betreft. De kans is zelfs dat de PVV nu op den duur zal verdwijnen uit de Tweede Kamer.

Sommigen zullen dit toejuichen, maar een partij die verdwijnt neemt het draagvlak voor de sentimenten van die partij niet weg. Die kiezers zullen hun heil elders gaan zoeken. Reken er maar op dat JA21 en vooral FVD zullen gaan groeien.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 17:35:58 #161
236264 crew  capricia
pi_219893062
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
Dit gaat niets worden lijkt mij. Verder geen probleem dat de PVV totaal geklapt is, die hebben we aangetoond bij de vorige verkiezingen dat het een lege huls betreft. De kans is zelfs dat de PVV nu op den duur zal verdwijnen uit de Tweede Kamer.

Sommigen zullen dit toejuichen, maar een partij die verdwijnt neemt het draagvlak voor de sentimenten van die partij niet weg. Die kiezers zullen hun heil elders gaan zoeken. Reken er maar op dat JA21 en vooral FVD zullen gaan groeien.
Best kans dat er meer PVVers van naam (Bosma) wel degelijk mee gaan stemmen als er plannen op tafel komen die ze wel bevallen en zo aan een meerderheid geholpen kunnen worden.

Geert gaat zich niet constructief opstellen. Maar de vraag is of dat voor zijn hele fractie geldt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 januari 2026 @ 17:37:07 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219893073
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal zeker, maar dat wil niet zeggen dat die mensen hier opvang moeten krijgen. Zij hebben hier helemaal niets te zoeken. In Soedan is ook oorlog, in Jemen is oorlog en een hongersnood en in Nigeria zijn vervolgingen van Christenen. Moeten we al die mensen hier ook maar opvangen?
Geen idee of ze hier iets te zoeken hebben, dat zal je ze zelf moeten vragen. Of mensen hier asiel kunnen krijgen moet getoetst worden aan objectieve criteria. Volgens mij stelt praktisch niemand voor dat iedereen en z'n oma daarvoor in aanmerking komt.
Huilen dan.
pi_219893089
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarin verschil <Knip> van de andere migranten die je noemt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 21-01-2026 22:04:16 ]
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:43:56 #164
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219893581
Bekijk deze YouTube-video

Bob is uitstekend geïnformeerd :D :')
pi_219893690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik vind hem eerlijk gezegd meer geschikt voor de Muppetshow.
ik ken iemand die daar al bij zit, hij kan er ook wel bij :D
pi_219893753
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tsja, derde generatie is en blijft wel allochtoon, maar zeg tegen een Amsterdammer niet dat die een kutboer is alleen maar omdat zijn opa of oma in een boerendorp opgegroeid was....En ik vraag me af hoe je van iemand kan verlangen dat die persoon wel al jouw normen en waarden overneemt en ondertussen te horen krijgt dat die hier niet hoort. Ook al is die persoon nooit in een bepaald land geweest noch de taal daar spreekt, toch wordt hij of zij wel aangesproken als inwoner van een ander land.

Wij doen lullig over Brabanders, of over Limburgers, Amsterdammers, Tukkers, Friezen enzulks. Stel een land voor dat tien keer groter is, is elke inwoner uit dat land hetzelfde? In Syrië worden groepen Syriers door andere Syriers afgeslacht omdat ze Syriers zijn en dus niet passen bij Syriers. kan je die Syriers ondertussen ook nog verwijten dat Marokkanen in Nederland zo crimineel zijn? Dat lijkt me toch niet

Maar oké stel he het gaat echt alleen maar om iets als criminaliteitcijfers. Dan vind ik het gek dat de mensen die hier zo druk mee zijn geen onderscheid maken per inwonerland én niet aan kunnen geven vanaf welk cijfer een inwonerland wél welkom is. Vanaf welk cijfer is het dat land wel oké?
Gaat mij ook niet enkel om criminaliteitscijfers gaat mij ook integratie en de cultuur die ze meebrengen. Je hebt ook wel een punt dat iemand een keer 'Nederlander' moet worden en dat je hebt goed door dat dit bij mij niet zoals het Afrikaanse continent is opgedeeld in mooie rechte lijnen. Want dat werkt inderdaad niet al te best.

De cultuur die veelal toch de islamieten meebrengen staan mij inderdaad niet aan, daarbovenop brengen ze criminaliteit mee en het verzwakt onze cohesie als land. Als we vergelijkbare cijfers/sociale impact zouden zien onder deze groepen zoals bijv bij Aziaten dan had je mij niet gehoord.

Dragen snel bij aan de samenleving terwijl ze zich wellicht net als de onrustgroepen ook wel enigszins isoleren van de maatschap. Wat ook helpt is dat ze onze normen en waarden ook niet tegen ons gebruiken om ons leeg te trekken door het eeuwige slachtoffer te spelen ondanks alles wat ze onterecht in de schoot geworpen wordt.

Maar ik ben ook tevreden met kleine stapjes, begin eerst maar met alles wat illegaal is direct het land uit te gooien en extreem selectief te zijn bij de mensen die de reguliere procedures volgen. Met extra focus op risicogroepen. Dat dit als extreemrechts wordt gezien zegt ook wel genoeg over hoever links van het padje af is.
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:30:27 #167
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219893813
Die twee bij Eva vanavond _O-
pi_219894114
quote:
19s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:16 schreef TwenteFC het volgende:
Dat dit als extreemrechts wordt gezien zegt ook wel genoeg over hoever links van het padje af is.
Je zou wel eens wat minder naar beneden mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf, en het is onterecht om hen verantwoordelijk te houden voor beslissingen die buiten hun macht liggen.
pi_219894234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Je zou wel eens wat minder naar beneden mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf, en het is onterecht om hen verantwoordelijk te houden voor beslissingen die buiten hun macht liggen.
Ironisch want het is inderdaad die laag die het meeste last heeft van alles wat die linkse Joop! yuppen toejuichen om zo de problemen van 'zieligen' toe te eigenen als proxy voor verder hun eigen zorgeloze bestaan. Bonus dat ze anderen moraal de maat denken te kunnen nemen, waaronder dus voornamelijk mensen die sociaal lager inde hiërarchie staan.
pi_219894317
quote:
19s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:10 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Ironisch want het is inderdaad die laag die het meeste last heeft van alles wat die linkse Joop! yuppen toejuichen om zo de problemen van 'zieligen' toe te eigenen als proxy voor verder hun eigen zorgeloze bestaan. Bonus dat ze anderen moraal de maat denken te kunnen nemen, waaronder dus voornamelijk mensen die sociaal lager inde hiërarchie staan.
De weldenkende linksen bepalen niet het beleid, hebben dus ook geen enkele invloed op beslissingen die nadelig zijn voor rechts georiënteerden.
Men kan dus beter de zondebok zoeken in de rechtse hoek want die staan boven in de hiërarchie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')