SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr
Mijn vriendin plaatste zich vorig jaar voor de Spelen, na jaren ellende en knokken, maar testte direct daarna positief op COVID-19 en kreeg na hersteld te zijn letterlijk op weg naar de Spelen een zwaar ongeluk: chauffeur dood, zij zwaargewond. Jaar lang hersteld, ze is - naast haar baan bij de lokale fietsenmaker - weer volop aan het trainen en gaat volgende maand meedoen aan het WK in Slovenië, met de Spelen van 2026 als uiteindelijk doel. Er is financiële hulp nodig om ons/haar te ondersteunen bij het hele traject richting die Spelen, dus voor de komende ruim drie jaar, en daar is een collega van haar een crowdfundingsactie voor gestart.
De FOK!-gemeenschap heeft haar kort na het ongeluk enorm gesteund, er stonden echt tig kaarten en chocolaatjes en kleinigheidjes en leuke dingen thuis, wat haar enorm goed heeft gedaan. Bij dezen dus nog een vraag om een klein beetje hulpHet zou voor FOK! natuurlijk ook leuk zijn als het lukt, want we zouden dan in 2026 iemand op de Spelen en in het olympisch dorp hebben die we - buiten haar wedstrijden om - als echte razende reporter in kunnen zetten om al onze prangende vragen te beantwoorden en smeuige nieuwtjes op te vangen!
De actie is hier te vinden:
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Hier zijn wat recente interviews te zien, inclusief filmpje:
https://www.gld.nl/nieuws(...)val-alsnog-waarmaken
https://www.rtvnunspeet.n(...)maar-niet-onmogelijk
En wat artikelen van een klein jaar geleden, kort na het ongeluk:
https://www.ad.nl/olympis(...)haar-leven~af2ead05/
https://nos.nl/artikel/24(...)n-door-zwaar-ongeluk
Zij gaat in elk geval verder met trainen, werken en nog meer integreren hier op de fraaie Veluwe (ze wilde het meest recente Omroep Gelderland-interview in het Nederlands doen, maar was toch net even te verlegen om het te proberen, hoewel haar Nederlands er inmiddels echt wel goed genoeg voor is!). Mocht er een klein beetje hulp komen: heel erg bedankt!
Een fijne dag en fijn weekeinde gewenst, iedereen
Bruna in actie in het Zwitserse Sparenmoos vorig jaar, het weekeinde waarin ze zich definitief kwalificeerde voor de Spelen:
[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 20-01-2026 08:02:49 ]U MAD?
Jullie moeten het ook via Instagram horen?quote:
We hebben nog niks gehoordquote:Op maandag 19 januari 2026 14:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jullie moeten het ook via Instagram horen?![]()
Tegen de tijd dat we weten of Bruna nu echt definitief gaat is dit topic al wel weer vol.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:34 schreef Pino112 het volgende:
Ja nu is heywoodu niet meer de TS, handig.
Dit topic is toch in notime vol met de aankondiging die er aan komtquote:Op maandag 19 januari 2026 14:34 schreef Pino112 het volgende:
Als ze je feliciteren dan is het in principe een goed teken toch? Of zouden ze Jacque ook om een reactiefilmpje hebben gevraagd?quote:Op maandag 19 januari 2026 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We hebben nog niks gehoord
Gisteren heb ik haar reactiefilmpje gemaakt en naar de bond gestuurd. CEO van de bond antwoordde met "bedankt en heel erg gefeliciteerd", dat is het laatste dat we gehoord hebben
Neem aan dat het vanuit de bond zelf komt toch? Die zullen geen reactiefilmpjes laten maken van mensen die ze uiteindelijk niet sturenquote:Op maandag 19 januari 2026 14:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als ze je feliciteren dan is het in principe een goed teken toch? Of zouden ze Jacque ook om een reactiefilmpje hebben gevraagd?
Ik krijg er error vanquote:Op maandag 19 januari 2026 14:34 schreef Pino112 het volgende:
Toch kan ik niet voorstellen dat het in Nederland ook zo gaat. Daar worden eerst de atleten persoonlijk om de hoogte gesteld dat het Nationale Olympisch comité ze mee neemt voordat je zo'n onthullingsmoment op instagram hebtquote:Op maandag 19 januari 2026 14:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Neem aan dat het vanuit de bond zelf komt toch? Die zullen geen reactiefilmpjes laten maken van mensen die ze uiteindelijk niet sturen
Geloof dat ze een dag (of 2) hebben om alles te bevestigen?quote:Op maandag 19 januari 2026 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Belgie stuurt geen mannelijke atleet zie ik op sheet ondanks ze wel 3 eligible hebben.
Kennelijk hoef je het niet gelijk in te voeren of ze updaten het heel langzaam
de_boswachter die het over zijn vriendin heeft is teveel voor jequote:Op maandag 19 januari 2026 14:51 schreef AgnesGru het volgende:
Kan @:heywoodu misschien een nieuw topic openen
Nou ja, eerst maar F5en voor bevestiging van Bruna en dan mag heywoodu heel lang F5en voor eventuele 3e plek voor Braziliequote:Op maandag 19 januari 2026 14:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Geloof dat ze een dag (of 2) hebben om alles te bevestigen?
Tot dusver is België wel het enige land dat een plekje teruggeeftquote:Op maandag 19 januari 2026 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou ja, eerst maar F5en voor bevestiging van Bruna en dan mag heywoodu heel lang F5en voor eventuele 3e plek voor Brazilie
Jaquote:Op maandag 19 januari 2026 14:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
de_boswachter die het over zijn vriendin heeft is teveel voor je
De volgende is ook waarschijnlijk van het alpineskiën! Dus minstens nog tot 4 uur wachten.quote:Op maandag 19 januari 2026 15:00 schreef Pino112 het volgende:
Het is echt half uur eentje
Alice Padilha nu.
Met dit tempo wordt het 17:00, precies op tijd voor het avondeten! Toch beter dan op een lege maag.quote:Op maandag 19 januari 2026 15:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pa woodu moet wel erg lang wachten met ontkurken van champagnefles
Dan maar wat jenever shotjes tussendoorquote:Op maandag 19 januari 2026 15:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pa woodu moet wel erg lang wachten met ontkurken van champagnefles
https://www.instagram.com/brasilnaneve/quote:Op maandag 19 januari 2026 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wara kijken jullie op? Ik denk dat ik een verkeerde volg of zo. Ik zie alleen nog maar de aankondiging van Burgerner
Misschien refreshen? Gewoon op de link van @franklopquote:Op maandag 19 januari 2026 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wara kijken jullie op? Ik denk dat ik een verkeerde volg of zo. Ik zie alleen nog maar de aankondiging van Burgerner
Dank uquote:Op maandag 19 januari 2026 15:10 schreef franklop het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/brasilnaneve/
Ik denk dat de volgende aankondiging om 15:30 komt.quote:Op maandag 19 januari 2026 15:15 schreef Pino112 het volgende:
En in de app kan je een belletje aanzetten bij een nieuwe post/story, scheelt verversen
Dikke piek vanuit Nederlandquote:Op maandag 19 januari 2026 15:22 schreef raptorix het volgende:
De social media manager heeft de dag van zijn leven
Braathen in ieder geval nogquote:Op maandag 19 januari 2026 15:31 schreef franklop het volgende:
Denk dat ze maar 2 alpineskiërs hebben?
Dan zou nu bijv bobslee ook noet aan de beurt kunnen zijn om 16u
Eerst langlaufen van de berg!quote:Op maandag 19 januari 2026 15:29 schreef franklop het volgende:
Zitten we kaar voor de volgende?
En weer geen Bruna!
Hopelijk hebben ze geen ijshockeyteam!quote:Op maandag 19 januari 2026 15:31 schreef franklop het volgende:
Gelukkig geen ijshockeyteam dat ze speler voor speler gaan voorstellenquote:Op maandag 19 januari 2026 15:31 schreef franklop het volgende:
Bobslee is dan wel de 4mansbobquote:Op maandag 19 januari 2026 15:33 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Gelukkig geen ijshockeyteam dat ze speler voor speler gaan voorstellen
Lijkt me vrij serieus platform, hun website ziet er goed uit, dus lijkt me dat ze niet helemaal begrepen hebben dat dit niet de bedoeling wasquote:Op maandag 19 januari 2026 15:40 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Hier staat al de volledige lijst, geen idee wie of wat voor account dit is.
Ze vroegen vrijdag al om een filmpjequote:Op maandag 19 januari 2026 14:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als ze je feliciteren dan is het in principe een goed teken toch? Of zouden ze Jacque ook om een reactiefilmpje hebben gevraagd?
Brasil Zero Grau is doorgaans verbonden met de bond.quote:Op maandag 19 januari 2026 15:40 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Hier staat al de volledige lijst, geen idee wie of wat voor account dit is.
quote:CALLED UP! 🇧🇷
Bruna Moura is confirmed and will represent the Brazilian flag at the Milano-Cortina 2026 Winter Olympic Games!
Bruna, all of Brazil is rooting for you! 💚💛
Go Brazil! 🇧🇷❄️
Dat gaat zo gebeurenquote:Op maandag 19 januari 2026 16:10 schreef Felagund het volgende:
Gefeliciteerd @:Heywoodu en @:Bruna!Die champagne mag nu wel open.
Wat een enthousiasme!quote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.instagram.com/p/DTsnK2nDuIQ/
filmpje staat nu ook online.
Parlez-vous un beetje Henk?quote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lol, 738 Noorse mannen die aan de eis voldeden. 8 plekken beschikbaar.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Braziliaanse bond heeft de quota's ook al bevestigd.
https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/cc/2026
En dan te bedenken dat ze dit filmpje al moest opnemen voordat ze de officiële bevestiging binnen hadquote:Op maandag 19 januari 2026 16:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een enthousiasme!
Ondanks dat ik er nauwelijks een woord van versta, toch leuk!
Ja, ik ben blij dat ze akkoord gingen met het gisteren opnemen ervan ipv zaterdag alquote:Op maandag 19 januari 2026 16:55 schreef Viv het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ze dit filmpje al moest opnemen voordat ze de officiële bevestiging binnen had
Jij bent überhaupt de reden natuurlijk dat ze geïnterviewd wordt hier. Anders was het RTV Sao Paulo geweestquote:Op maandag 19 januari 2026 17:42 schreef heywoodu het volgende:
Enige kutte van dit alles is als je zelf ineens een microfoon onder je neus gedrukt krijgt, dat was de bedoeling niet![]()
Gelukkig een hele aardige journalist, dat scheelt.
"Ik wou bij deze de groeten aan tante Annie doenquote:Op maandag 19 januari 2026 17:42 schreef heywoodu het volgende:
Enige kutte van dit alles is als je zelf ineens een microfoon onder je neus gedrukt krijgt, dat was de bedoeling niet![]()
Uit ervaring kan ik zeggen dat je er nog uitgeknipt kan worden. Daar maar op hopen, al zal dat best meevallen tenzij je hele rare dingen hebt geroepen.quote:Op maandag 19 januari 2026 17:42 schreef heywoodu het volgende:
Nee hoor, ik heb niks raars gezegd, ga mijzelf alleen niet terug kijkenquote:Op maandag 19 januari 2026 18:08 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik zeggen dat je er nog uitgeknipt kan worden. Daar maar op hopen, al zal dat best meevallen tenzij je hele rare dingen hebt geroepen.
Doen wij welquote:Op maandag 19 januari 2026 18:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb niks raars gezegd, ga mijzelf alleen niet terug kijken
Heb geen Instaquote:Op maandag 19 januari 2026 16:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je kan het filmpje wel gewoon bekijken. Alleen even geluid aan zetten. Heb zelf ook geen insta.quote:
Werkt hier echt nietquote:Op maandag 19 januari 2026 18:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je kan het filmpje wel gewoon bekijken. Alleen even geluid aan zetten. Heb zelf ook geen insta.
Dit jaquote:Op maandag 19 januari 2026 17:21 schreef Ynske het volgende:
super Gefeliciteerd Bruna en Heywoodu!
Super prestatie!
Er zat bij reels toch zo'n functie, iets van 'bijschrift' oid?quote:Op maandag 19 januari 2026 18:58 schreef heywoodu het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is Nederlandse ondertiteling te krijgen bij zo'n Instagramfilmpje, iets met AI ofzo? Zijn hier wat mensen (denk aan mijn oma, bijvoorbeeld) die dat enorm zouden waarderen
quote:Op maandag 19 januari 2026 18:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij het zien van het Instagram filmpje deze vibes![]()
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Filmpje gedownload en even snel een AI-ondertiteling gemaakt met veed.io. Ik versta geen Portugees, maar de Nederlandse vertaling lijkt goed te kloppen. Mocht ik nog een regel/woord moeten aanpassen omdat de vertaling toch een beetje krom is kan dat alsnog.quote:Op maandag 19 januari 2026 18:58 schreef heywoodu het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is Nederlandse ondertiteling te krijgen bij zo'n Instagramfilmpje, iets met AI ofzo? Zijn hier wat mensen (denk aan mijn oma, bijvoorbeeld) die dat enorm zouden waarderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel succes alvast de komende weken met de laatste voorbereidingen
[ Bericht 25% gewijzigd door Gretzl op 19-01-2026 22:00:13 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op maandag 19 januari 2026 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Werkt hier echt niet
Krijg een 'installeer Instagram'-pagina
Daar wilde ik eens naar kijken maar ik zie dat @Gretzl al iets heel moois gefixt heeftquote:Op maandag 19 januari 2026 19:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zat bij reels toch zo'n functie, iets van 'bijschrift' oid?
Ik zelf heb canva wel gebruikt, maar dan heb je denk ik wel eerst het filmpje nodig, dat kan niet op instagram. Maar die moet jij toch hebben?
Muito feliz!quote:Op maandag 19 januari 2026 22:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar wilde ik eens naar kijken maar ik zie dat @:Gretzl al iets heel moois gefixt heeft![]()
Voorpaginanieuwsquote:Op maandag 19 januari 2026 17:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://www.rtvnunspeet.n(...)it-je-dromen-opgeven
RTV Nunspeet is de eerste!
De connecties met MAX zijn iets beter met een directe lijn met Ivo van Haaren (en ook nog Peter van Hal).quote:Op maandag 19 januari 2026 22:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voorpaginanieuws![]()
“Als ik tijdens de openingsceremonie voorbij kom, wil ik ook een oranje ballon vasthouden. Dat is mijn manier om iedereen in Nederland die mij heeft gesteund te bedanken.”
Nu duimen dat ze inderdaad in beeld wordt gebracht bij de openingsceremonie en dat iemand in de naaste omgeving het nummer van Jan Roelfs/Leon Haan in de rolodex heeft staan. Zodat de commentator op de hoogte is van het achtergrondverhaal en er hopelijk iets moois over zegt![]()
Ja, die is waarschijnlijk een stuk beter op de hoogte van het achtergrondverhaal van Bruna. Ik zou mij verbazen als ze bij de NOS überhaupt weten dat ze een connectie heeft met Nederland.quote:Op maandag 19 januari 2026 23:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
De connecties met MAX zijn iets beter met een directe lijn met Ivo van Haaren (en ook nog Peter van Hal).
Behalve dan diegene die destijds dit nieuwsbericht van Omroep Gelderland heeft geplaatst op NOS.nlquote:Op maandag 19 januari 2026 23:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, die is waarschijnlijk een stuk beter op de hoogte van het achtergrondverhaal van Bruna. Ik zou mij verbazen als ze bij de NOS überhaupt weten dat ze een connectie heeft met Nederland.
Ik neem aan dat Ivo van Haaren bij Eurosport weer het commentaar doet bij de ceremonie (en uiteraard het langlaufen) en die is 100% op de hoogte van het hele verhaal, al een paar jaar, dus ik zou aanraden om het daar te kijkenquote:Op maandag 19 januari 2026 22:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Voorpaginanieuws![]()
“Als ik tijdens de openingsceremonie voorbij kom, wil ik ook een oranje ballon vasthouden. Dat is mijn manier om iedereen in Nederland die mij heeft gesteund te bedanken.”
Nu duimen dat ze inderdaad in beeld wordt gebracht bij de openingsceremonie en dat iemand in de naaste omgeving het nummer van Jan Roelfs/Leon Haan in de rolodex heeft staan. Zodat de commentator op de hoogte is van het achtergrondverhaal en er hopelijk iets moois over zegt![]()
Dat is geen verkeerd ideequote:Op maandag 19 januari 2026 22:36 schreef Viv het volgende:
@:heywoodu zullen we trouwens de TT aanpassen hier?
Ok, hoe laat moet ik inschakelen?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 06:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Ivo van Haaren bij Eurosport weer het commentaar doet bij de ceremonie (en uiteraard het langlaufen) en die is 100% op de hoogte van het hele verhaal, al een paar jaar, dus ik zou aanraden om het daar te kijken
hoe is het gisteren geweest? Gekkenhuis of viel het mee?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De tijd weet ik zo even niet, maar de openingsceremonie is op 6 februari
oh jee dan krijgen we nu de dagjesmensenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangepast en even bij de aangekondigde topics gezet!
Als ik het goed heb is het programmaquote:
Gistermiddag was sowieso vrij druk: wij kwamen zelf even na 13u thuis, snel wat omkleden en opfrissen en door naar mijn ouders. Daar stond het al vrij snel redelijk vol met natuurlijk ons vieren, mijn zus en haar vriend, Bruna's werkgevers en een collega/goede vriend van haar, haar 'taalmaatje' die inmiddels gewoon een vriendin is geworden, haar fysio, de mevrouw van Omroep Gelderland....quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe is het gisteren geweest? Gekkenhuis of viel het mee?
Skiatlon en massastart niet, daar had je het A-criterium voor nodig. Er van uit gaande dat de tijden kloppen (de data in elk geval wel) is het dit:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is het programma
6 februari 20.00 uur openingsceremonie
7 februari 13.00 uur 10k
10 februari 09.15 uur sprint
12 februari 13.00 uur 10k vrije stijl interval
18 februari 09.45 uur teamsprint
22 februari 11.00 uur 50k mass start
22 februari 20.30 uur sluitingsceremonie
Al weet ik niet of ze overal aan mee doet.
Nee, dat verwacht ik eigenlijk in elk geval voorlopig ook nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:52 schreef AgnesGru het volgende:
Hebben jullie al wat van Jacq gehoord?
Nog even in de OP zetten dat het om mevrouw heywoodu gaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangepast en even bij de aangekondigde topics gezet!
Aangepast, dank je!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog even in de OP zetten dat het om mevrouw heywoodu gaat.
Of eigenlijk dat meneer Moura op FOK! Zit
Dat wordt geen Sjak dus, jammer voor haar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:02 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen worden er maar erg weinig startbewijzen afgewezen/teruggegeven door landen. Bij de vrouwen vooralsnog Armenië, Andorra en Taiwan die er één van de twee terug hebben gegeven, maar dat wisten we al: die hadden twee startbewijzen, maar hebben slechts één atleet die aan de minimale eisen voldoet.
Verder heeft alleen Liechtenstein hun ticket teruggegeven. Dat verbaast me echt gigantisch trouwens, ze hebben met Nina Riedener iemand die nota bene gewoon het A-criterium heeft en dus aan alle wedstrijden mee had mogen doenEn mocht die ziek zijn ofzo (lijkt me niet, dit weekeinde nog de World Cup gedaan) hebben ze tegenwoordig ook een 16-jarige die echt op het randje van A-criterium staat, maar...ze gaan dus allebei niet
Gezellig teamsprintenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Skiatlon en massastart niet, daar had je het A-criterium voor nodig. Er van uit gaande dat de tijden kloppen (de data in elk geval wel) is het dit:
6 februari 20.00 uur openingsceremonie
10 februari 09.15 uur sprint
12 februari 13.00 uur 10k vrije stijl interval
18 februari 09.45 uur teamsprint
22 februari 20.30 uur sluitingsceremonie
Nee, dat verwacht ik voorafgaand aan de Spelen eigenlijk ook nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gezellig teamsprinten, is daar onderling al wat contact geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door heywoodu op 20-01-2026 11:24:45 ]
Nederland had volgens mij ook altijd wel een handje van om vrij strenge eisen te stellen, de laatste jaren is dat wat minder volgens mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:43 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat bij lange na niet genoeg zijn voor een derde startbewijs, daarvoor zijn er al veel te veel geaccepteerd, maar Japan pleurt even drie van de vier startbewijzen bij de vrouwen in de prullenbak
Ze accepteren er dus één. Bizar, want ze hebben gewoon 10+ atleten met meer dan uitstekende punten.
Ja, Nederland was ronduit bizar inderdaad. Je kon (en kunt) je als Nederlander met (bijna, natuurlijk) speels gemak plaatsen, maar alsnog niet mogen gaan. Er zijn natuurlijk ook wel verschillende manieren om er naar te kijken, van willen dat iedereen alleen maar kans maakt op medailles - wat nu zeker niet zo is trouwens - tot juist de breedte zo veel mogelijk willen ontwikkelen, of van alles er tussenin.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland had volgens mij ook altijd wel een handje van om vrij strenge eisen te stellen, de laatste jaren is dat wat minder volgens mij.
Volgens mij is de algemene tendens dat ze niet willen dat je er als een toerist heen gaat, en dat je minimaal een kans hebt om voorin te eindigen. Ik vind echter dat men bij bepaalde sporten coulanter zou mogen zijn, neem de bobsleeers, als die wel makkelijker naar de spelen kunnen, dan krijgen ze ook betere sponsors wat ze weer kunnen gebruiken voor beter materiaal/training en daarmee ook hoger eindigen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, Nederland was ronduit bizar inderdaad. Je kon (en kunt) je als Nederlander met (bijna, natuurlijk) speels gemak plaatsen, maar alsnog niet mogen gaan. Er zijn natuurlijk ook wel verschillende manieren om er naar te kijken, van willen dat iedereen alleen maar kans maakt op medailles - wat nu zeker niet zo is trouwens - tot juist de breedte zo veel mogelijk willen ontwikkelen, of van alles er tussenin.
Het is je vergevenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:20 schreef Ama het volgende:
@:heywoodu komt er zodra je het weet ook iets van een tijdschema in de OP? Ik volg de Winterspelen namelijk normaal nooit zo.(Sorry
)
Als jij aangeeft welke onderdelen ze mee doet pas ik hem even aan:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is je vergeven
Maar dat moet wel lukken ja. Misschien kunnen we dit topic ook wel gewoon naar OWS gaan verplaatsen straks, het is toch al een half liefdagboektopic natuurlijk, dus dan kan ik leuke (hoop ik) updates en dergelijken vanuit de Spelen rond Bruna hier posten, en dan gaat het exotischelandentopic in OWS niet voor driekwart over haar
Waarmee ik bedoel te zeggen dat er dan ook wel tijden hier komen te staan, inclusief in de OP, dus dat komt goed!
Ja, juist met kleinere sporten is dat belangrijk. Nederland stuurt naar de Zomerspelen ook genoeg deelnemers die echt oprecht geen realistische kans hebben op de top-6 ofzo, wat mijns inziens helemaal geen probleem is - zij hebben ook geknokt om zich te plaatsen en hebben zich geplaatst volgens de internationale eisen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is de algemene tendens dat ze niet willen dat je er als een toerist heen gaat, en dat je minimaal een kans hebt om voorin te eindigen. Ik vind echter dat men bij bepaalde sporten coulanter zou mogen zijn, neem de bobsleeers, als die wel makkelijker naar de spelen kunnen, dan krijgen ze ook betere sponsors wat ze weer kunnen gebruiken voor beter materiaal/training en daarmee ook hoger eindigen.
Ik had destijds aangemeld voor de open dag maar ze vonden me te oudquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, juist met kleinere sporten is dat belangrijk. Nederland stuurt naar de Zomerspelen ook genoeg deelnemers die echt oprecht geen realistische kans hebben op de top-6 ofzo, wat mijns inziens helemaal geen probleem is - zij hebben ook geknokt om zich te plaatsen en hebben zich geplaatst volgens de internationale eisen.
Hoe ga je ooit meer mensen krijgen met interesse in bobsleeën, laat staan om het zelf eens te gaan proberen, als je extreme eisen stelt om de sport überhaupt zichtbaar te krijgen?
Topquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is je vergeven
Maar dat moet wel lukken ja. Misschien kunnen we dit topic ook wel gewoon naar OWS gaan verplaatsen straks, het is toch al een half liefdagboektopic natuurlijk, dus dan kan ik leuke (hoop ik) updates en dergelijken vanuit de Spelen rond Bruna hier posten, en dan gaat het exotischelandentopic in OWS niet voor driekwart over haar
Waarmee ik bedoel te zeggen dat er dan ook wel tijden hier komen te staan, inclusief in de OP, dus dat komt goed!
De klassieke sprint (kwalificatie, lijkt me niet dat ze top-30 haalt en dus de kwartfinales in gaatquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij aangeeft welke onderdelen ze mee doet pas ik hem even aan:
[ afbeelding ]
Gaat ze blij mee zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Topwil haar natuurlijk wel even toejuichen vanaf de bank.
Volgens mij moet ie dan zo zijn:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De klassieke sprint (kwalificatie, lijkt me niet dat ze top-30 haalt en dus de kwartfinales in gaat), de 10km vrije stijl en de teamsprint (kwalificatie)
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij moet ie dan zo zijn:
[ afbeelding ]
Wat geweldig allemaal. Wat zal je trots zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Om 19u als het goed is een item online op Omroep Gelderland. Zo geen zin in om naar mijn eigen ongeschoren kop te kijken daar. Hopelijk hebben ze alles er uit geknipt en zien we alleen Bruna.
Potver dat moet ik zienquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Om 19u als het goed is een item online op Omroep Gelderland. Zo geen zin in om naar mijn eigen ongeschoren kop te kijken daar. Hopelijk hebben ze alles er uit geknipt en zien we alleen Bruna.
Nou gaan we allemaal kijken natuurlijkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Om 19u als het goed is een item online op Omroep Gelderland. Zo geen zin in om naar mijn eigen ongeschoren kop te kijken daar. Hopelijk hebben ze alles er uitgeknipt en zien we alleen Bruna.
Het staat onlinequote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Hier niet bijquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:59 schreef mitt het volgende:
whehe meneer Moura in actie, we gaan kijken
Jij was niet in beeld?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier niet bijMaar er komt donderdag of vrijdag kennelijk ook nog iets op TV, oei.
Scherpquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom zijn die champagneglazen met water gevuld?![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kijk anders even naar de foto in de OP
Ja juist ja, te vlug gelezenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:23 schreef maily het volgende:
[..]
Ik had bijna een opmerking over je nationaliteit gemaakt.
Dammen.quote:
Dat had een beste jinkx geweestquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Scherp![]()
We zaten en stonden toen al anderhalf uur te wachten tot Bruna op die Instagrampagina zou verschijnen, maar de journaliste (superfijne en geduldige vrouw!) had natuurlijk ook niet de hele dag de tijd. Dus gingen we dit doen, maar ondanks dat we het natuurlijk wel wisten, wilden we met het daadwerkelijk openen van de champagne toch even wachten tot het écht officieel was
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werkenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan zie je op de social media van 'de ander' in de comments wat geklaag over dat het oneerlijk is en dat de ranglijst voorkeur gaf aan degenen die goed zijn op de sprint (Bruna, dus).
Even voor de goede orde:
1. Dat is niet zo, de ranglijst ging over 3 klassieke sprints en 3 vrije stijl afstandswedstrijden, gemiddelde over die 6 telde.
2. Zelfs als het zo was - wat, nogmaals, niet het geval is - zou dat te begrijpen zijn: sprint, teamsprint en 10k = één afstandswedstrijd en twee sprints, dus als land zou je er in theorie liever iemand hebben die goed kan sprinten.
Ik snap de teleurstelling heel erg goed, maar ik zou toch wat respectvoller reageren. Of nou ja, beter nog, níet reageren, dat is wellicht verstandiger (zoals wij ook gewoon niet doen, olie op het vuur gooien maakt het voor Bruna alleen maar minder leuk uiteindelijk, dus dat doen we lekker niet).
Ja, die Gofundme is haar collega volgens mij gewoon vergeten af te sluiten verderquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werken
Kunnen we kaartjes met succeswensen sturen en is er nog iets van sponsoring gewenst? Op de Gofundme is al heel lang niets meer gestort.
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werkenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan zie je op de social media van 'de ander' in de comments wat geklaag over dat het oneerlijk is en dat de ranglijst voorkeur gaf aan degenen die goed zijn op de sprint (Bruna, dus).
Even voor de goede orde:
1. Dat is niet zo, de ranglijst ging over 3 klassieke sprints en 3 vrije stijl afstandswedstrijden, gemiddelde over die 6 telde.
2. Zelfs als het zo was - wat, nogmaals, niet het geval is - zou dat te begrijpen zijn: sprint, teamsprint en 10k = één afstandswedstrijd en twee sprints, dus als land zou je er in theorie liever iemand hebben die goed kan sprinten.
Ik snap de teleurstelling heel erg goed, maar ik zou toch wat respectvoller reageren. Of nou ja, beter nog, níet reageren, dat is wellicht verstandiger (zoals wij ook gewoon niet doen, olie op het vuur gooien maakt het voor Bruna alleen maar minder leuk uiteindelijk, dus dat doen we lekker niet).
Goed om te horen!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die Gofundme is haar collega volgens mij gewoon vergeten af te sluiten verder
Dat is niet meer nodig hoor, gelukkig, we hebben alleen de benzine naar en van Italië voor de Spelen zelf nog als kostenpost en dat komt tegenwoordig gelukkig probleemloos goed.
Zonde inderdaad. Bij sport hoort ook het sportief kunnen reageren op teleurstellingen. (Of inderdaad níet reageren.) De regels waren vooraf duidelijk, en volgens die regels heeft Bruna gewoon haar plek verdiend, klaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de goede orde:
en als ik de ranking zie naast de punten dan zijn de sprintpunten ook zwaarder bevochten dan de afstandspunten. Bruna met 250 op sprint staat beter op de sprintranglijst dan dat Jaque met haar 160 op de afstandsranglijst staat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de goede orde:
Fraai is het niet. Toch iets wat je vaak bij (top)sporters ziet dat de wil om te winnen zo diep zit dat verlies moeilijk te accepteren is. En als je de allerbeste wilt zijn, lijkt dat er vaak bij te horen. Niet leuk maar we hebben al extremere reacties gezien van sportersquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de goede orde:
Turnen en schoonzwemmen. Zoveel was wel duidelijk toch?quote:
Op het Journaal? Maar even de gaten houden. Wel leuk toch die regionale aandacht?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier niet bijMaar er komt donderdag of vrijdag kennelijk ook nog iets op TV, oei.
Ik denk het ja, ik kijk eigenlijk zelden naar Omroep Gelderland (lees hun site wel zo nu en dan), dus ik ben niet echt bekend met de programmering, maar ik neem aan bij een journaalquote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op het Journaal? Maar even de gaten houden. Wel leuk toch die regionale aandacht?
Klopt. In absolute zin is het aantal punten in afstandswedstrijden doorgaans lager, want in sprints gaat het veel sneller omhoog: een seconde kan daar al snel 6-7 punten schelen, bij een 10km is dat eerder een half punt. Maar....Bruna was op de sprints ook echt gewoon véél beter dan Jaque, 'meer beter' (om het even zo te zeggen) dan dat Jaque op de afstandswedstrijden was tov Bruna, kijkend naar de beste drie resultaten. Het was ook niet eens heel close in de ranglijst uiteindelijkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en als ik de ranking zie naast de punten dan zijn de sprintpunten ook zwaarder bevochten dan de afstandspunten. Bruna met 250 op sprint staat beter op de sprintranglijst dan dat Jaque met haar 160 op de afstandsranglijst staat.
En ook vooral oude beelden van de vorige keer, die hadden ze nog ergens liggen gok ikquote:
Ik kwam hier toevallig binnenvallen. Dit is niet iets met b.v. een "Eddy the Eagle Edwards" (schansspringen) of "Antonio Gómez Fernandez" (schaatsen) vibes bij?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ook vooral oude beelden van de vorige keer, die hadden ze nog ergens liggen gok ik
Ze is gisteren zelf natuurlijk ook nog uitgebreid geïnterviewd, dat zal donderdag/vrijdag sowieso wel te zien zijn lijkt me.
Eddy the Eagle, Antonio Gomez Fernandez, Eric Moussambani of, om het bij langlaufen te houden, Philip Boit...die komen wel uit tijden dat het echt héél veel makkelijker was om je voor de Spelen te plaatsen. Dat kan het in bijvoorbeeld atletiek nog steeds zijn (relatief gezien) als je uit een landje komt met in totaal maar één sporter, waar ze je dan voor de 100m inschrijven, maar bij langlaufen is dat zeker niet meer zo.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kwam hier toevallig binnenvallen. Dit is niet iets met b.v. een "Eddy the Eagle Edwards" (schansspringen) of "Antonio Gómez Fernandez" (schaatsen) vibes bij?![]()
M.a.w. dat het knap is dat iemand uit een land waar het metier helemaal niet bestaat en toch lekker meedoet waardoor het een soort "camp" wordt...
Inmiddels helemaal op de hoogte.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:58 schreef heywoodu het volgende:
*dat was destijds, daarna is ze wel echt heel veel beter geworden en plaatste ze zich ook wel gewoon met oprecht goede resultaten, dat wel
Bruna zal ongetwijfeld relatief een stuk beter zijn, maar ik vind Eddy the Eagle altijd een matig voorbeeld. Natuurlijk is hij een beetje een gimmick, maar je komt echt niet zo makkelijk goed van een schans af. Daar zit nog wel wat techniek achter.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eddy the Eagle, Antonio Gomez Fernandez, Eric Moussambani of, om het bij langlaufen te houden, Philip Boit...die komen wel uit tijden dat het echt héél veel makkelijker was om je voor de Spelen te plaatsen. Dat kan het in bijvoorbeeld atletiek nog steeds zijn (relatief gezien) als je uit een landje komt met in totaal maar één sporter, waar ze je dan voor de 100m inschrijven, maar bij langlaufen is dat zeker niet meer zo.
Jaque zelf is een voorbeeld uit die tijd*: voor haar eerste Winterspelen, in 2006, plaatste ze zich door in principe gewoon aan een wedstrijd ergens in Oostenrijk mee te doen en dat was min of meer genoeg destijds. Tegenwoordig is dat zeker niet meer zo en zijn er minimale eisen waar je aan moet voldoen waarmee je dat niveau, of dat van Eddy the Eagle, wel echt ver ontstegen bent. Nee, medailles zijn gewoon weer een paar niveau's hoger, dat is bijna een andere tak van sport en daar moet je ook niet maar een beetje op hopen hier, maar het is zeker niet het oude verhaal van 'ze kunnen het eigenlijk niet echt, maar vooruit, doe maar mee'
*dat was destijds, daarna is ze wel echt heel veel beter geworden en plaatste ze zich ook wel gewoon met oprecht goede resultaten, dat wel
Is ook wel zo. Ik vind hem zelf altijd wat matig omdat dankzij zijn optredens jonge Britten nooit meer een kans hebben gekregen de sport op te pakken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bruna zal ongetwijfeld relatief een stuk beter zijn, maar ik vind Eddy the Eagle altijd een matig voorbeeld. Natuurlijk is hij een beetje een gimmick, maar je komt echt niet zo makkelijk goed van een schans af. Daar zit nog wel wat techniek achter.
Op zich wel een goede vraag. Niet vanwege die reden, maar als ze voor Nederland had gekozen was heel deze kwalificatietoestand dan niet gewoon niet nodig geweest?quote:Op woensdag 21 januari 2026 01:04 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Waarom komt ze niet uit voor Nederland dan als FOK! de boel financiert?
Dit. Het zou juist moeilijker zijn om voor Nederland uit te komen, want dan moet je wel een aannemelijke kans op medailles maken.quote:Op woensdag 21 januari 2026 07:26 schreef Pino112 het volgende:
Bij Nederland moet je zo'n beetje wereldkampioen zijn voordat het NOCNSF je heen wil sturen, dat gaat hem natuurlijk nooit worden.
quote:Klussen tegen de klok in olympisch Cortina
Drie weken voor de start van de Olympische Winterspelen wordt in de gaststeden Milaan en Cortina d'Ampezzo nog hard gewerkt aan de sportfaciliteiten en de infrastructuur. De vraag is of de resterende 21 dagen genoeg zijn om alles af te krijgen.
https://nos.nl/artikel/25(...)in-olympisch-cortinaquote:Hoewel Milaan en Cortina d'Ampezzo de Spelen al ruim zes jaar geleden kregen toegewezen, hikt de organisatie tegen de deadline aan. En hoewel Italianen meesters in improvisatie zijn en er in Cortina dag en nacht gewerkt wordt, is het maar zeer de vraag of over drie weken alles klaar is.
Ik gun het heywoodu en Bruna van harte maar tegelijkertijd kun je niet anders dan zeggen dan het beleid van het NOC wel succesvol is geweest de afgelopen jaren. We hebben nu eenmaal beperkt budget - dat door de rijksoverheid ook nog ingekrompen is - en dan moet je keuzes maken. Dat doet het NOC dan ook en ze stoppen vooral geld in sporten en sporters waar reële medaillekansen zijn of tenminste op een top 10. Daar hoort ook bij dat je in andere sporten niet investeert als het vooral om meedoen gaat (ook als dat beperkt is tot alleen de kosten rondom de OS).quote:Op woensdag 21 januari 2026 07:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Het zou juist moeilijker zijn om voor Nederland uit te komen, want dan moet je wel een aannemelijke kans op medailles maken.
Dat beleid is inderdaad heel begrijpelijk en verdedigbaar.quote:Op woensdag 21 januari 2026 07:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik gun het heywoodu en Bruna van harte maar tegelijkertijd kun je niet anders dan zeggen dan het beleid van het NOC wel succesvol is geweest de afgelopen jaren. We hebben nu eenmaal beperkt budget - dat door de rijksoverheid ook nog ingekrompen is - en dan moet je keuzes maken. Dat doet het NOC dan ook en ze stoppen vooral geld in sporten en sporters waar reële medaillekansen zijn of tenminste op een top 10. Daar hoort ook bij dat je in andere sporten niet investeert als het vooral om meedoen gaat (ook als dat beperkt is tot alleen de kosten rondom de OS).
geen enkel systeem is perfect maar Nederland doet het afgezet tegen omvang van bevolking en economie gewoon erg goed. En uiteindelijk toen de prestaties kwamen is er voor Bos wel flink geinvesteerd in een programma om de slee beter te maken.quote:Op woensdag 21 januari 2026 08:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat beleid is inderdaad heel begrijpelijk en verdedigbaar.![]()
Ik zie het wel als een nadeel dat het daardoor lastig is om met een voor Nederland nieuwe sport de wereldtop te bereiken. Je krijgt pas steun als je tot de wereldtop behoort, maar om daar te komen is steun nodig.![]()
Kimberley Bos (skeleton) had bijvoorbeeld aanvankelijk ook donaties van particulieren nodig, waaronder via FOK!
Wat ik wel eens eerder heb gezegd, beide kanten hebben wel een valide uitleg. Het nadeel hier is dat je kleine sporten bewust klein houdt, want ze worden nooit zichtbaar en zijn dan volledig afhankelijk van een uitschieter. Maar je kunt inderdaad niet ontkennen dat het succes oplevert op vooral de bekendere sporten.quote:Op woensdag 21 januari 2026 07:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik gun het heywoodu en Bruna van harte maar tegelijkertijd kun je niet anders dan zeggen dan het beleid van het NOC wel succesvol is geweest de afgelopen jaren. We hebben nu eenmaal beperkt budget - dat door de rijksoverheid ook nog ingekrompen is - en dan moet je keuzes maken. Dat doet het NOC dan ook en ze stoppen vooral geld in sporten en sporters waar reële medaillekansen zijn of tenminste op een top 10. Daar hoort ook bij dat je in andere sporten niet investeert als het vooral om meedoen gaat (ook als dat beperkt is tot alleen de kosten rondom de OS).
Ik moet zeggen dat die hele vallei er zondag nog wel echt vreselijk groen uit zagquote:Op woensdag 21 januari 2026 07:52 schreef Viv het volgende:
Ah, daar heb je het standaard nieuwsbericht voorafgaand aan werkelijk iedere editie van de Olympische Spelen:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)in-olympisch-cortina
en hele andere kant van de zaak is of Bruna überhaupt wel voor Nederland zou willen sporten of dat Brazilië als haar moederland sowieso de voorkeur heeft. Op deze manier is het misschien nog wel veel specialer.quote:Op woensdag 21 januari 2026 09:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat ik wel eens eerder heb gezegd, beide kanten hebben wel een valide uitleg. Het nadeel hier is dat je kleine sporten bewust klein houdt, want ze worden nooit zichtbaar en zijn dan volledig afhankelijk van een uitschieter. Maar je kunt inderdaad niet ontkennen dat het succes oplevert op vooral de bekendere sporten.
Als de kwalificatie-eisen precies hetzelfde waren zou ze 100% zeker voor Nederland uit willen komen, zei ze net nogquote:Op woensdag 21 januari 2026 09:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en hele andere kant van de zaak is of Bruna überhaupt wel voor Nederland zou willen sporten of dat Brazilië als haar moederland sowieso de voorkeur heeft. Op deze manier is het misschien nog wel veel specialer.
Ik wacht nog op de berichten dat er geen sneeuw isquote:Op woensdag 21 januari 2026 07:52 schreef Viv het volgende:
Ah, daar heb je het standaard nieuwsbericht voorafgaand aan werkelijk iedere editie van de Olympische Spelen:
[..]
[..]
Als ze voor NL uit was gekomen dan was deze hele kwalificatietoestand inderdaad niet nodig geweest, want dan was ze gewoon niet gegaan.quote:Op woensdag 21 januari 2026 07:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op zich wel een goede vraag. Niet vanwege die reden, maar als ze voor Nederland had gekozen was heel deze kwalificatietoestand dan niet gewoon niet nodig geweest?
Het kan natuurlijk dat ze gewoon voor haar land wil uitkomen, dan is dat geen argument, maar als de OS zo'n droom is was het dan niet makkelijker geweest omk als vertegenwoordiger van Nederland te gaan? Of hebben die gewoon geen startplaatsen wegens voorwaarden en zo?
Misschien doet @Alaphilippe_ nog iets voor ES?quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:43 schreef Gretzl het volgende:
Tijd dat Eurosport met een vervolg op dit artikel komt van bijna 4 jaar geleden. De auteur van destijds werkt helaas niet meer voor de zender wel.
Nee, makker. Dat in 2024 was puur vanwege Paris. Volgens mij is de redactie ten opzichte van 1,5 jaar geleden ook aardig veranderd daar.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Misschien doet @:Alaphilippe_ nog iets voor ES?
New york times over het ijshockey stadion. (16 januari).quote:Op woensdag 21 januari 2026 07:52 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ice-hockey-rink.htmlquote:At a test event on the ice hockey rink at Santa Giulia Arena last weekend, two levels of the venue were off limits to spectators, with sheets of black plastic concealing rows of seats. Paint splattered the floors, and construction dust coated railings. Large wires poked out of walls, and digital scoreboards were not yet installed.
Ze werken nu dag en nacht door, dus ze zijn alweer heel wat manuren verder.quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:26 schreef hole1988 het volgende:
[..]
New york times over het ijshockey stadion. (16 januari).
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ice-hockey-rink.html
Italiaanse troep. Luilakkenland.quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:45 schreef hole1988 het volgende:
Hier nog wat beelden.
Bekijk deze YouTube-video
Ze kan niet lang over straat laufenquote:Op donderdag 22 januari 2026 13:36 schreef superniger het volgende:
Gefeliciteerd @:heywoodu
Is Bruna een BB'er(Bekende Braziliaanse) in haar thuisland?
Zelfs de headliner in NOS sport appquote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:10 schreef Faraday01 het volgende:
Nos
https://nos.nl/artikel/25(...)ar-olympische-spelen
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:10 schreef Faraday01 het volgende:
Nos
Tof!!quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Zelfs de headliner in NOS sport app
quote:Vanaf hier is ze gaan revalideren en voorzichtig gaan trainen. Ze moest opnieuw leren lopen, vertelt ze tegen Omroep Gelderland. "Het voelde soms alsof iemand met een hamer op mijn voet sloeg."
Ja, die omschrijving over een hamer is inderdaad zoals het nu op de willekeurig de kop op stekende piekmomenten voeltquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:15 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Tof!!![]()
Door het inkorten van het interview met Omroep Gelderland lijkt het overigens alsof haar pijn alleen tijdens de revalidatie speelde, terwijl het nog altijd actueel is:
[..]
Haha, ik had hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:25 schreef Nattekat het volgende:
Het is best vet om het op nos.nl tegen te komen zonder vooraf te weten dat het er staat
Wat tofquote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:10 schreef Faraday01 het volgende:
Nos
Jazekerquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat tof![]()
![]()
@:heywoodu sta jij ook op de foto?
Rood?quote:
Die ene, met dat glas waterquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat tof![]()
![]()
@:heywoodu sta jij ook op de foto?
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bruna op de NOSKreeg er helemaal een labiel moment van ook
Ze doet vooral haar best om op niveau te blijven. Het is wel echt druk voor haar met interviews, afspraken waar ze naartoe moet (zoals voor een aanpassing aan haar inlegzolen vandaag), en op het werk hebben ze haar ook wel echt een aantal uren nodig, ook al proberen ze dat wel beperkt te houden.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:40 schreef Faraday01 het volgende:
En hoe gaan de voorbereidingen deze week? Wordt er nog getraind of is de rustperiode al gestart?
Alle stress die er even uitkomt van de afgelopen weken/maanden.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Komt voor haar ook wat ongelukkig uit dat ik al sinds woensdagochtend beroerd op bed en de bank lig en thuis dus ook alles even op haar schouders valt (gelukkig kan ze bij mijn ouders eten halen, dus hoeft ze zich daar even niet druk om te maken).
Klinkt wellicht gek, maar het zou me niks verbazenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alle stress die er even uitkomt van de afgelopen weken/maanden.
Valt ook net samen met een flinke griepgolf.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 10:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klinkt wellicht gek, maar het zou me niks verbazen![]()
Dinsdagavond met Bruna en mijn ouders gegeten en die hadden helemaal nergens last van allemaal, dus aan het eten lag het niet.
Beterschap!quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze doet vooral haar best om op niveau te blijven. Het is wel echt druk voor haar met interviews, afspraken waar ze naartoe moet (zoals voor een aanpassing aan haar inlegzolen vandaag), en op het werk hebben ze haar ook wel echt een aantal uren nodig, ook al proberen ze dat wel beperkt te houden.
Komt voor haar ook wat ongelukkig uit dat ik al sinds woensdagochtend beroerd op bed en de bank lig en thuis dus ook alles even op haar schouders valt (gelukkig kan ze bij mijn ouders eten halen, dus hoeft ze zich daar even niet druk om te maken).
Wel extra fijn om bijvoorbeeld de SkiErg thuis te hebben staan, dat maakt het een stuk makkelijker voor haar om wel een beetje normaal te trainen.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:16 schreef Viv het volgende:
@:heywoodu gaat Bruna binnenkort in "quarantaine" om geen griepje op te lopen vlak voor vertrek? Of is dat meer voor astronauten dan voor Olympische sporters?
Denk het niet, daarvoor moet je eigenlijk ook net een wat grotere structuur om je heen hebben. Je ziet ook vooral de toplanden die dat in bepaalde mate doenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:16 schreef Viv het volgende:
@:heywoodu gaat Bruna binnenkort in "quarantaine" om geen griepje op te lopen vlak voor vertrek? Of is dat meer voor astronauten dan voor Olympische sporters?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:42 schreef Faraday01 het volgende:
AD Nunspeet
https://www.ad.nl/nunspee(...)-als-goud~a8cee2553/Ook in de papieren versie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sla je de pagina van de krant om en heb je ineens een pagina groot interview met Bruna en @heywoodu![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |