abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219885676
Prachtig! O+
Enorm gefeliciteerd Bruna en @heywoodu
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator / Social Media snolleke dinsdag 20 januari 2026 @ 19:00:25 #202
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219885716
Welke sport doet ze?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219885847
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 19:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Welke sport doet ze?
Kijk anders even naar de foto in de OP _O-
  Spellchecker dinsdag 20 januari 2026 @ 19:23:15 #204
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219885923
quote:
Welke sport doet ze?
Ik had bijna een opmerking over je nationaliteit gemaakt. :+
  Moderator / Social Media snolleke dinsdag 20 januari 2026 @ 19:31:04 #205
Belg
pi_219886007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Kijk anders even naar de foto in de OP _O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 19:23 schreef maily het volgende:

[..]
Ik had bijna een opmerking over je nationaliteit gemaakt. :+
Ja juist ja, te vlug gelezen :+
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator / Social Media snolleke dinsdag 20 januari 2026 @ 19:31:14 #206
Belg
pi_219886011
  Moderator / Social Media snolleke dinsdag 20 januari 2026 @ 19:39:50 #207
Belg
pi_219886120
pi_219886208
quote:
Welke sport doet ze?
Dammen. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 20:16:24 #209
284411 crew  heywoodu
pi_219886556
En dan zie je op de social media van 'de ander' in de comments wat geklaag over dat het oneerlijk is en dat de ranglijst voorkeur gaf aan degenen die goed zijn op de sprint (Bruna, dus).

Even voor de goede orde:

1. Dat is niet zo, de ranglijst ging over 3 klassieke sprints en 3 vrije stijl afstandswedstrijden, gemiddelde over die 6 telde.
2. Zelfs als het zo was - wat, nogmaals, niet het geval is - zou dat te begrijpen zijn: sprint, teamsprint en 10k = één afstandswedstrijd en twee sprints, dus als land zou je er in theorie liever iemand hebben die goed kan sprinten.

Ik snap de teleurstelling heel erg goed, maar ik zou toch wat respectvoller reageren. Of nou ja, beter nog, níet reageren, dat is wellicht verstandiger (zoals wij ook gewoon niet doen, olie op het vuur gooien maakt het voor Bruna alleen maar minder leuk uiteindelijk, dus dat doen we lekker niet).
pi_219886604
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Scherp :D

We zaten en stonden toen al anderhalf uur te wachten tot Bruna op die Instagrampagina zou verschijnen, maar de journaliste (superfijne en geduldige vrouw!) had natuurlijk ook niet de hele dag de tijd. Dus gingen we dit doen, maar ondanks dat we het natuurlijk wel wisten, wilden we met het daadwerkelijk openen van de champagne toch even wachten tot het écht officieel was O-)
Dat had een beste jinkx geweest _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 20:29:56 #211
284411 crew  heywoodu
pi_219886727
Inmiddels zijn vier van de zeven afgewezen startbewijzen verdeeld volgens de verwachting, nog drie te gaan. Wat een hel moet het nu zijn voor de nummer vijf van Australië, die in principe de eerstvolgende is mocht er nog één afgewezen worden....wetende dat je in theorie nog een kans hebt, maar ook wetende dat dat niet gaat gebeuren :'(
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 20 januari 2026 @ 20:33:50 #212
485843 crew  Jippie
pi_219886760
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan zie je op de social media van 'de ander' in de comments wat geklaag over dat het oneerlijk is en dat de ranglijst voorkeur gaf aan degenen die goed zijn op de sprint (Bruna, dus).

Even voor de goede orde:

1. Dat is niet zo, de ranglijst ging over 3 klassieke sprints en 3 vrije stijl afstandswedstrijden, gemiddelde over die 6 telde.
2. Zelfs als het zo was - wat, nogmaals, niet het geval is - zou dat te begrijpen zijn: sprint, teamsprint en 10k = één afstandswedstrijd en twee sprints, dus als land zou je er in theorie liever iemand hebben die goed kan sprinten.

Ik snap de teleurstelling heel erg goed, maar ik zou toch wat respectvoller reageren. Of nou ja, beter nog, níet reageren, dat is wellicht verstandiger (zoals wij ook gewoon niet doen, olie op het vuur gooien maakt het voor Bruna alleen maar minder leuk uiteindelijk, dus dat doen we lekker niet).
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werken _O_

Kunnen we kaartjes met succeswensen sturen en is er nog iets van sponsoring gewenst? Op de Gofundme is al heel lang niets meer gestort.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 20:35:51 #213
284411 crew  heywoodu
pi_219886774
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 20:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werken _O_

Kunnen we kaartjes met succeswensen sturen en is er nog iets van sponsoring gewenst? Op de Gofundme is al heel lang niets meer gestort.
Ja, die Gofundme is haar collega volgens mij gewoon vergeten af te sluiten verder :+

Dat is niet meer nodig hoor, gelukkig, we hebben alleen de benzine naar en van Italië voor de Spelen zelf nog als kostenpost en dat komt tegenwoordig gelukkig probleemloos goed.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 20 januari 2026 @ 20:36:57 #214
485843 crew  Jippie
pi_219886787
quote:

Even voor de goede orde:

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 20:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, die Gofundme is haar collega volgens mij gewoon vergeten af te sluiten verder :+

Dat is niet meer nodig hoor, gelukkig, we hebben alleen de benzine naar en van Italië voor de Spelen zelf nog als kostenpost en dat komt tegenwoordig gelukkig probleemloos goed.
Goed om te horen!
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 20:38:09 #215
269689 crew  Viv
pi_219886801
quote:

Even voor de goede orde:

Zonde inderdaad. Bij sport hoort ook het sportief kunnen reageren op teleurstellingen. (Of inderdaad níet reageren.) De regels waren vooraf duidelijk, en volgens die regels heeft Bruna gewoon haar plek verdiend, klaar. ^O^

Wel fijn dat de bond gisteren precies dezelfde boodschap uitdroeg en daarmee pal achter Bruna is gaan staan! _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 januari 2026 @ 21:00:03 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219886976
Mooi dat ze naar de Spelen mag *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219887006
quote:

Even voor de goede orde:

en als ik de ranking zie naast de punten dan zijn de sprintpunten ook zwaarder bevochten dan de afstandspunten. Bruna met 250 op sprint staat beter op de sprintranglijst dan dat Jaque met haar 160 op de afstandsranglijst staat.
pi_219887089
quote:

Even voor de goede orde:

Fraai is het niet. Toch iets wat je vaak bij (top)sporters ziet dat de wil om te winnen zo diep zit dat verlies moeilijk te accepteren is. En als je de allerbeste wilt zijn, lijkt dat er vaak bij te horen. Niet leuk maar we hebben al extremere reacties gezien van sporters :o
pi_219887124
quote:
Welke sport doet ze?
Turnen en schoonzwemmen. Zoveel was wel duidelijk toch? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 20 januari 2026 @ 21:25:09 #220
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_219887161
Wie?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_219887176
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:12 schreef maily het volgende:

[..]
Jij was niet in beeld? :o
Jawel, alleen niet pratend :P
pi_219887206
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hier niet bij :D Maar er komt donderdag of vrijdag kennelijk ook nog iets op TV, oei.
Op het Journaal? Maar even de gaten houden. Wel leuk toch die regionale aandacht?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 21:40:14 #223
284411 crew  heywoodu
pi_219887253
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:33 schreef Felagund het volgende:

[..]
Op het Journaal? Maar even de gaten houden. Wel leuk toch die regionale aandacht?
Ik denk het ja, ik kijk eigenlijk zelden naar Omroep Gelderland (lees hun site wel zo nu en dan), dus ik ben niet echt bekend met de programmering, maar ik neem aan bij een journaal :Y
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 21:45:29 #224
284411 crew  heywoodu
pi_219887286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
en als ik de ranking zie naast de punten dan zijn de sprintpunten ook zwaarder bevochten dan de afstandspunten. Bruna met 250 op sprint staat beter op de sprintranglijst dan dat Jaque met haar 160 op de afstandsranglijst staat.
Klopt. In absolute zin is het aantal punten in afstandswedstrijden doorgaans lager, want in sprints gaat het veel sneller omhoog: een seconde kan daar al snel 6-7 punten schelen, bij een 10km is dat eerder een half punt. Maar....Bruna was op de sprints ook echt gewoon véél beter dan Jaque, 'meer beter' (om het even zo te zeggen) dan dat Jaque op de afstandswedstrijden was tov Bruna, kijkend naar de beste drie resultaten. Het was ook niet eens heel close in de ranglijst uiteindelijk :@ Als ik het goed in mijn hoofd heb ongeveer 217 vs 238 in Bruna's voordeel als gemiddelde over zes wedstrijden, dat is dus om en nabij 120 punten in totaal.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 21:46:30 #225
284411 crew  heywoodu
pi_219887291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:28 schreef wimderon het volgende:

[..]
Jawel, alleen niet pratend :P
En ook vooral oude beelden van de vorige keer, die hadden ze nog ergens liggen gok ik :P

Ze is gisteren zelf natuurlijk ook nog uitgebreid geïnterviewd, dat zal donderdag/vrijdag sowieso wel te zien zijn lijkt me.
pi_219887320
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En ook vooral oude beelden van de vorige keer, die hadden ze nog ergens liggen gok ik :P

Ze is gisteren zelf natuurlijk ook nog uitgebreid geïnterviewd, dat zal donderdag/vrijdag sowieso wel te zien zijn lijkt me.
Ik kwam hier toevallig binnenvallen. Dit is niet iets met b.v. een "Eddy the Eagle Edwards" (schansspringen) of "Antonio Gómez Fernandez" (schaatsen) vibes bij? :)

M.a.w. dat het knap is dat iemand uit een land waar het metier helemaal niet bestaat en toch lekker meedoet waardoor het een soort "camp" wordt...

Edit: na even snel doorlezen is dat hier niet het geval. Succes gewenst voor deze dappere dame.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 21:58:12 #227
284411 crew  heywoodu
pi_219887349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik kwam hier toevallig binnenvallen. Dit is niet iets met b.v. een "Eddy the Eagle Edwards" (schansspringen) of "Antonio Gómez Fernandez" (schaatsen) vibes bij? :)

M.a.w. dat het knap is dat iemand uit een land waar het metier helemaal niet bestaat en toch lekker meedoet waardoor het een soort "camp" wordt...
Eddy the Eagle, Antonio Gomez Fernandez, Eric Moussambani of, om het bij langlaufen te houden, Philip Boit...die komen wel uit tijden dat het echt héél veel makkelijker was om je voor de Spelen te plaatsen. Dat kan het in bijvoorbeeld atletiek nog steeds zijn (relatief gezien) als je uit een landje komt met in totaal maar één sporter, waar ze je dan voor de 100m inschrijven, maar bij langlaufen is dat zeker niet meer zo.

Jaque zelf is een voorbeeld uit die tijd*: voor haar eerste Winterspelen, in 2006, plaatste ze zich door in principe gewoon aan een wedstrijd ergens in Oostenrijk mee te doen en dat was min of meer genoeg destijds. Tegenwoordig is dat zeker niet meer zo en zijn er minimale eisen waar je aan moet voldoen waarmee je dat niveau, of dat van Eddy the Eagle, wel echt ver ontstegen bent. Nee, medailles zijn gewoon weer een paar niveau's hoger, dat is bijna een andere tak van sport en daar moet je ook niet maar een beetje op hopen hier, maar het is zeker niet het oude verhaal van 'ze kunnen het eigenlijk niet echt, maar vooruit, doe maar mee' :+

*dat was destijds, daarna is ze wel echt heel veel beter geworden en plaatste ze zich ook wel gewoon met oprecht goede resultaten, dat wel
pi_219887372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:58 schreef heywoodu het volgende:
*dat was destijds, daarna is ze wel echt heel veel beter geworden en plaatste ze zich ook wel gewoon met oprecht goede resultaten, dat wel
Inmiddels helemaal op de hoogte. :) Een bijzonder heroïsche geschiedenis. Knap staaltje doorzettingsvermogen. Ik duim voor een beetje succes op de Spelen.
pi_219887572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eddy the Eagle, Antonio Gomez Fernandez, Eric Moussambani of, om het bij langlaufen te houden, Philip Boit...die komen wel uit tijden dat het echt héél veel makkelijker was om je voor de Spelen te plaatsen. Dat kan het in bijvoorbeeld atletiek nog steeds zijn (relatief gezien) als je uit een landje komt met in totaal maar één sporter, waar ze je dan voor de 100m inschrijven, maar bij langlaufen is dat zeker niet meer zo.

Jaque zelf is een voorbeeld uit die tijd*: voor haar eerste Winterspelen, in 2006, plaatste ze zich door in principe gewoon aan een wedstrijd ergens in Oostenrijk mee te doen en dat was min of meer genoeg destijds. Tegenwoordig is dat zeker niet meer zo en zijn er minimale eisen waar je aan moet voldoen waarmee je dat niveau, of dat van Eddy the Eagle, wel echt ver ontstegen bent. Nee, medailles zijn gewoon weer een paar niveau's hoger, dat is bijna een andere tak van sport en daar moet je ook niet maar een beetje op hopen hier, maar het is zeker niet het oude verhaal van 'ze kunnen het eigenlijk niet echt, maar vooruit, doe maar mee' :+

Bruna zal ongetwijfeld relatief een stuk beter zijn, maar ik vind Eddy the Eagle altijd een matig voorbeeld. Natuurlijk is hij een beetje een gimmick, maar je komt echt niet zo makkelijk goed van een schans af. Daar zit nog wel wat techniek achter.
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 22:46:12 #230
284411 crew  heywoodu
pi_219887606
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 22:37 schreef Felagund het volgende:

[..]
Bruna zal ongetwijfeld relatief een stuk beter zijn, maar ik vind Eddy the Eagle altijd een matig voorbeeld. Natuurlijk is hij een beetje een gimmick, maar je komt echt niet zo makkelijk goed van een schans af. Daar zit nog wel wat techniek achter.
Is ook wel zo. Ik vind hem zelf altijd wat matig omdat dankzij zijn optredens jonge Britten nooit meer een kans hebben gekregen de sport op te pakken.
pi_219887934
Supergaaf dat Bruna naar de Olympische spelen mag! Een genot om haar aan het werk te zien. We gaan het hier op de voet volgen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_219888013
Waarom komt ze niet uit voor Nederland dan als FOK! de boel financiert? :r
  FOK!Fotograaf woensdag 21 januari 2026 @ 07:15:08 #233
842 Zorro
Z
pi_219888235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 01:04 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Waarom komt ze niet uit voor Nederland dan als FOK! de boel financiert? :r
Op zich wel een goede vraag. Niet vanwege die reden, maar als ze voor Nederland had gekozen was heel deze kwalificatietoestand dan niet gewoon niet nodig geweest?
Het kan natuurlijk dat ze gewoon voor haar land wil uitkomen, dan is dat geen argument, maar als de OS zo'n droom is was het dan niet makkelijker geweest omk als vertegenwoordiger van Nederland te gaan? Of hebben die gewoon geen startplaatsen wegens voorwaarden en zo?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 januari 2026 @ 07:26:41 #234
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219888268
Bij Nederland moet je zo'n beetje wereldkampioen zijn voordat het NOCNSF je heen wil sturen, dat gaat hem natuurlijk nooit worden.
  Manager PR/Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 07:48:02 #235
269689 crew  Viv
pi_219888371
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:26 schreef Pino112 het volgende:
Bij Nederland moet je zo'n beetje wereldkampioen zijn voordat het NOCNSF je heen wil sturen, dat gaat hem natuurlijk nooit worden.
Dit. Het zou juist moeilijker zijn om voor Nederland uit te komen, want dan moet je wel een aannemelijke kans op medailles maken. :)
  Manager PR/Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 07:52:23 #236
269689 crew  Viv
pi_219888387
Ah, daar heb je het standaard nieuwsbericht voorafgaand aan werkelijk iedere editie van de Olympische Spelen:

quote:
Klussen tegen de klok in olympisch Cortina

Drie weken voor de start van de Olympische Winterspelen wordt in de gaststeden Milaan en Cortina d'Ampezzo nog hard gewerkt aan de sportfaciliteiten en de infrastructuur. De vraag is of de resterende 21 dagen genoeg zijn om alles af te krijgen.
quote:
Hoewel Milaan en Cortina d'Ampezzo de Spelen al ruim zes jaar geleden kregen toegewezen, hikt de organisatie tegen de deadline aan. En hoewel Italianen meesters in improvisatie zijn en er in Cortina dag en nacht gewerkt wordt, is het maar zeer de vraag of over drie weken alles klaar is.
https://nos.nl/artikel/25(...)in-olympisch-cortina
pi_219888409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Het zou juist moeilijker zijn om voor Nederland uit te komen, want dan moet je wel een aannemelijke kans op medailles maken. :)
Ik gun het heywoodu en Bruna van harte maar tegelijkertijd kun je niet anders dan zeggen dan het beleid van het NOC wel succesvol is geweest de afgelopen jaren. We hebben nu eenmaal beperkt budget - dat door de rijksoverheid ook nog ingekrompen is - en dan moet je keuzes maken. Dat doet het NOC dan ook en ze stoppen vooral geld in sporten en sporters waar reële medaillekansen zijn of tenminste op een top 10. Daar hoort ook bij dat je in andere sporten niet investeert als het vooral om meedoen gaat (ook als dat beperkt is tot alleen de kosten rondom de OS).
  Manager PR/Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 08:14:43 #238
269689 crew  Viv
pi_219888455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik gun het heywoodu en Bruna van harte maar tegelijkertijd kun je niet anders dan zeggen dan het beleid van het NOC wel succesvol is geweest de afgelopen jaren. We hebben nu eenmaal beperkt budget - dat door de rijksoverheid ook nog ingekrompen is - en dan moet je keuzes maken. Dat doet het NOC dan ook en ze stoppen vooral geld in sporten en sporters waar reële medaillekansen zijn of tenminste op een top 10. Daar hoort ook bij dat je in andere sporten niet investeert als het vooral om meedoen gaat (ook als dat beperkt is tot alleen de kosten rondom de OS).
Dat beleid is inderdaad heel begrijpelijk en verdedigbaar. :)

Ik zie het wel als een nadeel dat het daardoor lastig is om met een voor Nederland nieuwe sport de wereldtop te bereiken. Je krijgt pas steun als je tot de wereldtop behoort, maar om daar te komen is steun nodig. :+

Kimberley Bos (skeleton) had bijvoorbeeld aanvankelijk ook donaties van particulieren nodig, waaronder via FOK!
pi_219888612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 08:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat beleid is inderdaad heel begrijpelijk en verdedigbaar. :)

Ik zie het wel als een nadeel dat het daardoor lastig is om met een voor Nederland nieuwe sport de wereldtop te bereiken. Je krijgt pas steun als je tot de wereldtop behoort, maar om daar te komen is steun nodig. :+

Kimberley Bos (skeleton) had bijvoorbeeld aanvankelijk ook donaties van particulieren nodig, waaronder via FOK!
geen enkel systeem is perfect maar Nederland doet het afgezet tegen omvang van bevolking en economie gewoon erg goed. En uiteindelijk toen de prestaties kwamen is er voor Bos wel flink geinvesteerd in een programma om de slee beter te maken.

Er zijn maar weinig landen die de middelen en mogelijkheden hebben om alles te doen wat ze willen. Als jij richting het westen kijkt kom je bij een buurland uit waar dat mogelijk voor geldt aangezien daar een staatsinvesteringsfonds is met een bulk geld waar je niet overgeen kunt kijken :9 En zelf de Noren zullen waarschijnlijk keuzes maken welke sporten en sporters ze ondersteunen.
pi_219888658
Waar we heen gaan Bruna is er bij , Bruna is er bij
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 januari 2026 @ 09:08:34 #241
284411 crew  heywoodu
pi_219888680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat ik wel eens eerder heb gezegd, beide kanten hebben wel een valide uitleg. Het nadeel hier is dat je kleine sporten bewust klein houdt, want ze worden nooit zichtbaar en zijn dan volledig afhankelijk van een uitschieter. Maar je kunt inderdaad niet ontkennen dat het succes oplevert op vooral de bekendere sporten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 januari 2026 @ 09:10:11 #242
284411 crew  heywoodu
pi_219888686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:52 schreef Viv het volgende:
Ah, daar heb je het standaard nieuwsbericht voorafgaand aan werkelijk iedere editie van de Olympische Spelen:
[..]
[..]
Ik moet zeggen dat die hele vallei er zondag nog wel echt vreselijk groen uit zag _O-

Dit weekeinde is de Marcialonga (Italiaanse Vasaloppet), en we zagen kilometerslange een witte slang van een paar meter breed door een groen landschap slingeren :'(
pi_219888692
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat ik wel eens eerder heb gezegd, beide kanten hebben wel een valide uitleg. Het nadeel hier is dat je kleine sporten bewust klein houdt, want ze worden nooit zichtbaar en zijn dan volledig afhankelijk van een uitschieter. Maar je kunt inderdaad niet ontkennen dat het succes oplevert op vooral de bekendere sporten.
en hele andere kant van de zaak is of Bruna überhaupt wel voor Nederland zou willen sporten of dat Brazilië als haar moederland sowieso de voorkeur heeft. Op deze manier is het misschien nog wel veel specialer.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 januari 2026 @ 09:22:15 #244
284411 crew  heywoodu
pi_219888776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 09:11 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
en hele andere kant van de zaak is of Bruna überhaupt wel voor Nederland zou willen sporten of dat Brazilië als haar moederland sowieso de voorkeur heeft. Op deze manier is het misschien nog wel veel specialer.
Als de kwalificatie-eisen precies hetzelfde waren zou ze 100% zeker voor Nederland uit willen komen, zei ze net nog :P
pi_219889124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:52 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Ik wacht nog op de berichten dat er geen sneeuw is :P
pi_219889161
quote:
6s.gif Op woensdag 21 januari 2026 07:15 schreef Zorro het volgende:

[..]
Op zich wel een goede vraag. Niet vanwege die reden, maar als ze voor Nederland had gekozen was heel deze kwalificatietoestand dan niet gewoon niet nodig geweest?
Het kan natuurlijk dat ze gewoon voor haar land wil uitkomen, dan is dat geen argument, maar als de OS zo'n droom is was het dan niet makkelijker geweest omk als vertegenwoordiger van Nederland te gaan? Of hebben die gewoon geen startplaatsen wegens voorwaarden en zo?
Als ze voor NL uit was gekomen dan was deze hele kwalificatietoestand inderdaad niet nodig geweest, want dan was ze gewoon niet gegaan.
Bruna doet mee in de achterhoede van het tweede niveau, wil je door NOC*NSF een beetje serieus genomen worden dat er überhaupt een prestatie-eis wordt gemaakt (op dit moment is die er bv. niet voor langlaufen i.e. niemand kan zich officieel plaatsen voor het langlaufen in NL), dan moet je op zijn minst meedoen op het hoogste niveau en daar dan nog een beetje presteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 21-01-2026 11:43:59 ]
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 12:24:13 #247
388664 crew  Dotteke
pi_219890295
Heel veel succes Bruna ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  woensdag 21 januari 2026 @ 12:43:36 #248
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219890497
Tijd dat Eurosport met een vervolg op dit artikel komt van bijna 4 jaar geleden. De auteur van destijds werkt helaas niet meer voor de zender wel.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 januari 2026 @ 13:40:51 #249
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219890933
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:43 schreef Gretzl het volgende:
Tijd dat Eurosport met een vervolg op dit artikel komt van bijna 4 jaar geleden. De auteur van destijds werkt helaas niet meer voor de zender wel.
Misschien doet @Alaphilippe_ nog iets voor ES?
pi_219890975
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2026 13:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Misschien doet @:Alaphilippe_ nog iets voor ES?
Nee, makker. Dat in 2024 was puur vanwege Paris. Volgens mij is de redactie ten opzichte van 1,5 jaar geleden ook aardig veranderd daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')