quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kijk anders even naar de foto in de OP
Ja juist ja, te vlug gelezenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:23 schreef maily het volgende:
[..]
Ik had bijna een opmerking over je nationaliteit gemaakt.
Dammen.quote:
Dat had een beste jinkx geweestquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Scherp![]()
We zaten en stonden toen al anderhalf uur te wachten tot Bruna op die Instagrampagina zou verschijnen, maar de journaliste (superfijne en geduldige vrouw!) had natuurlijk ook niet de hele dag de tijd. Dus gingen we dit doen, maar ondanks dat we het natuurlijk wel wisten, wilden we met het daadwerkelijk openen van de champagne toch even wachten tot het écht officieel was
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werkenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan zie je op de social media van 'de ander' in de comments wat geklaag over dat het oneerlijk is en dat de ranglijst voorkeur gaf aan degenen die goed zijn op de sprint (Bruna, dus).
Even voor de goede orde:
1. Dat is niet zo, de ranglijst ging over 3 klassieke sprints en 3 vrije stijl afstandswedstrijden, gemiddelde over die 6 telde.
2. Zelfs als het zo was - wat, nogmaals, niet het geval is - zou dat te begrijpen zijn: sprint, teamsprint en 10k = één afstandswedstrijd en twee sprints, dus als land zou je er in theorie liever iemand hebben die goed kan sprinten.
Ik snap de teleurstelling heel erg goed, maar ik zou toch wat respectvoller reageren. Of nou ja, beter nog, níet reageren, dat is wellicht verstandiger (zoals wij ook gewoon niet doen, olie op het vuur gooien maakt het voor Bruna alleen maar minder leuk uiteindelijk, dus dat doen we lekker niet).
Ja, die Gofundme is haar collega volgens mij gewoon vergeten af te sluiten verderquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werken
Kunnen we kaartjes met succeswensen sturen en is er nog iets van sponsoring gewenst? Op de Gofundme is al heel lang niets meer gestort.
Gefeliciteerd, een mooie terugkomst na het vreselijke ongeval. Bruna zal er heel hard voor hebben moeten werkenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
En dan zie je op de social media van 'de ander' in de comments wat geklaag over dat het oneerlijk is en dat de ranglijst voorkeur gaf aan degenen die goed zijn op de sprint (Bruna, dus).
Even voor de goede orde:
1. Dat is niet zo, de ranglijst ging over 3 klassieke sprints en 3 vrije stijl afstandswedstrijden, gemiddelde over die 6 telde.
2. Zelfs als het zo was - wat, nogmaals, niet het geval is - zou dat te begrijpen zijn: sprint, teamsprint en 10k = één afstandswedstrijd en twee sprints, dus als land zou je er in theorie liever iemand hebben die goed kan sprinten.
Ik snap de teleurstelling heel erg goed, maar ik zou toch wat respectvoller reageren. Of nou ja, beter nog, níet reageren, dat is wellicht verstandiger (zoals wij ook gewoon niet doen, olie op het vuur gooien maakt het voor Bruna alleen maar minder leuk uiteindelijk, dus dat doen we lekker niet).
Goed om te horen!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die Gofundme is haar collega volgens mij gewoon vergeten af te sluiten verder
Dat is niet meer nodig hoor, gelukkig, we hebben alleen de benzine naar en van Italië voor de Spelen zelf nog als kostenpost en dat komt tegenwoordig gelukkig probleemloos goed.
Zonde inderdaad. Bij sport hoort ook het sportief kunnen reageren op teleurstellingen. (Of inderdaad níet reageren.) De regels waren vooraf duidelijk, en volgens die regels heeft Bruna gewoon haar plek verdiend, klaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de goede orde:
en als ik de ranking zie naast de punten dan zijn de sprintpunten ook zwaarder bevochten dan de afstandspunten. Bruna met 250 op sprint staat beter op de sprintranglijst dan dat Jaque met haar 160 op de afstandsranglijst staat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de goede orde:
Fraai is het niet. Toch iets wat je vaak bij (top)sporters ziet dat de wil om te winnen zo diep zit dat verlies moeilijk te accepteren is. En als je de allerbeste wilt zijn, lijkt dat er vaak bij te horen. Niet leuk maar we hebben al extremere reacties gezien van sportersquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de goede orde:
Turnen en schoonzwemmen. Zoveel was wel duidelijk toch?quote:
Op het Journaal? Maar even de gaten houden. Wel leuk toch die regionale aandacht?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier niet bijMaar er komt donderdag of vrijdag kennelijk ook nog iets op TV, oei.
Ik denk het ja, ik kijk eigenlijk zelden naar Omroep Gelderland (lees hun site wel zo nu en dan), dus ik ben niet echt bekend met de programmering, maar ik neem aan bij een journaalquote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op het Journaal? Maar even de gaten houden. Wel leuk toch die regionale aandacht?
Klopt. In absolute zin is het aantal punten in afstandswedstrijden doorgaans lager, want in sprints gaat het veel sneller omhoog: een seconde kan daar al snel 6-7 punten schelen, bij een 10km is dat eerder een half punt. Maar....Bruna was op de sprints ook echt gewoon véél beter dan Jaque, 'meer beter' (om het even zo te zeggen) dan dat Jaque op de afstandswedstrijden was tov Bruna, kijkend naar de beste drie resultaten. Het was ook niet eens heel close in de ranglijst uiteindelijkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en als ik de ranking zie naast de punten dan zijn de sprintpunten ook zwaarder bevochten dan de afstandspunten. Bruna met 250 op sprint staat beter op de sprintranglijst dan dat Jaque met haar 160 op de afstandsranglijst staat.
En ook vooral oude beelden van de vorige keer, die hadden ze nog ergens liggen gok ikquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |