hoe is het gisteren geweest? Gekkenhuis of viel het mee?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De tijd weet ik zo even niet, maar de openingsceremonie is op 6 februari
oh jee dan krijgen we nu de dagjesmensenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangepast en even bij de aangekondigde topics gezet!
Als ik het goed heb is het programmaquote:
Gistermiddag was sowieso vrij druk: wij kwamen zelf even na 13u thuis, snel wat omkleden en opfrissen en door naar mijn ouders. Daar stond het al vrij snel redelijk vol met natuurlijk ons vieren, mijn zus en haar vriend, Bruna's werkgevers en een collega/goede vriend van haar, haar 'taalmaatje' die inmiddels gewoon een vriendin is geworden, haar fysio, de mevrouw van Omroep Gelderland....quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
hoe is het gisteren geweest? Gekkenhuis of viel het mee?
Skiatlon en massastart niet, daar had je het A-criterium voor nodig. Er van uit gaande dat de tijden kloppen (de data in elk geval wel) is het dit:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is het programma
6 februari 20.00 uur openingsceremonie
7 februari 13.00 uur 10k
10 februari 09.15 uur sprint
12 februari 13.00 uur 10k vrije stijl interval
18 februari 09.45 uur teamsprint
22 februari 11.00 uur 50k mass start
22 februari 20.30 uur sluitingsceremonie
Al weet ik niet of ze overal aan mee doet.
Nee, dat verwacht ik eigenlijk in elk geval voorlopig ook nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:52 schreef AgnesGru het volgende:
Hebben jullie al wat van Jacq gehoord?
Nog even in de OP zetten dat het om mevrouw heywoodu gaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangepast en even bij de aangekondigde topics gezet!
Aangepast, dank je!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog even in de OP zetten dat het om mevrouw heywoodu gaat.
Of eigenlijk dat meneer Moura op FOK! Zit
Dat wordt geen Sjak dus, jammer voor haar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:02 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen worden er maar erg weinig startbewijzen afgewezen/teruggegeven door landen. Bij de vrouwen vooralsnog Armenië, Andorra en Taiwan die er één van de twee terug hebben gegeven, maar dat wisten we al: die hadden twee startbewijzen, maar hebben slechts één atleet die aan de minimale eisen voldoet.
Verder heeft alleen Liechtenstein hun ticket teruggegeven. Dat verbaast me echt gigantisch trouwens, ze hebben met Nina Riedener iemand die nota bene gewoon het A-criterium heeft en dus aan alle wedstrijden mee had mogen doenEn mocht die ziek zijn ofzo (lijkt me niet, dit weekeinde nog de World Cup gedaan) hebben ze tegenwoordig ook een 16-jarige die echt op het randje van A-criterium staat, maar...ze gaan dus allebei niet
Gezellig teamsprintenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Skiatlon en massastart niet, daar had je het A-criterium voor nodig. Er van uit gaande dat de tijden kloppen (de data in elk geval wel) is het dit:
6 februari 20.00 uur openingsceremonie
10 februari 09.15 uur sprint
12 februari 13.00 uur 10k vrije stijl interval
18 februari 09.45 uur teamsprint
22 februari 20.30 uur sluitingsceremonie
Nee, dat verwacht ik voorafgaand aan de Spelen eigenlijk ook nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gezellig teamsprinten, is daar onderling al wat contact geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door heywoodu op 20-01-2026 11:24:45 ]
Nederland had volgens mij ook altijd wel een handje van om vrij strenge eisen te stellen, de laatste jaren is dat wat minder volgens mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:43 schreef heywoodu het volgende:
Het gaat bij lange na niet genoeg zijn voor een derde startbewijs, daarvoor zijn er al veel te veel geaccepteerd, maar Japan pleurt even drie van de vier startbewijzen bij de vrouwen in de prullenbak
Ze accepteren er dus één. Bizar, want ze hebben gewoon 10+ atleten met meer dan uitstekende punten.
Ja, Nederland was ronduit bizar inderdaad. Je kon (en kunt) je als Nederlander met (bijna, natuurlijk) speels gemak plaatsen, maar alsnog niet mogen gaan. Er zijn natuurlijk ook wel verschillende manieren om er naar te kijken, van willen dat iedereen alleen maar kans maakt op medailles - wat nu zeker niet zo is trouwens - tot juist de breedte zo veel mogelijk willen ontwikkelen, of van alles er tussenin.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland had volgens mij ook altijd wel een handje van om vrij strenge eisen te stellen, de laatste jaren is dat wat minder volgens mij.
Volgens mij is de algemene tendens dat ze niet willen dat je er als een toerist heen gaat, en dat je minimaal een kans hebt om voorin te eindigen. Ik vind echter dat men bij bepaalde sporten coulanter zou mogen zijn, neem de bobsleeers, als die wel makkelijker naar de spelen kunnen, dan krijgen ze ook betere sponsors wat ze weer kunnen gebruiken voor beter materiaal/training en daarmee ook hoger eindigen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, Nederland was ronduit bizar inderdaad. Je kon (en kunt) je als Nederlander met (bijna, natuurlijk) speels gemak plaatsen, maar alsnog niet mogen gaan. Er zijn natuurlijk ook wel verschillende manieren om er naar te kijken, van willen dat iedereen alleen maar kans maakt op medailles - wat nu zeker niet zo is trouwens - tot juist de breedte zo veel mogelijk willen ontwikkelen, of van alles er tussenin.
Het is je vergevenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:20 schreef Ama het volgende:
@:heywoodu komt er zodra je het weet ook iets van een tijdschema in de OP? Ik volg de Winterspelen namelijk normaal nooit zo.(Sorry
)
Als jij aangeeft welke onderdelen ze mee doet pas ik hem even aan:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is je vergeven
Maar dat moet wel lukken ja. Misschien kunnen we dit topic ook wel gewoon naar OWS gaan verplaatsen straks, het is toch al een half liefdagboektopic natuurlijk, dus dan kan ik leuke (hoop ik) updates en dergelijken vanuit de Spelen rond Bruna hier posten, en dan gaat het exotischelandentopic in OWS niet voor driekwart over haar
Waarmee ik bedoel te zeggen dat er dan ook wel tijden hier komen te staan, inclusief in de OP, dus dat komt goed!
Ja, juist met kleinere sporten is dat belangrijk. Nederland stuurt naar de Zomerspelen ook genoeg deelnemers die echt oprecht geen realistische kans hebben op de top-6 ofzo, wat mijns inziens helemaal geen probleem is - zij hebben ook geknokt om zich te plaatsen en hebben zich geplaatst volgens de internationale eisen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is de algemene tendens dat ze niet willen dat je er als een toerist heen gaat, en dat je minimaal een kans hebt om voorin te eindigen. Ik vind echter dat men bij bepaalde sporten coulanter zou mogen zijn, neem de bobsleeers, als die wel makkelijker naar de spelen kunnen, dan krijgen ze ook betere sponsors wat ze weer kunnen gebruiken voor beter materiaal/training en daarmee ook hoger eindigen.
Ik had destijds aangemeld voor de open dag maar ze vonden me te oudquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, juist met kleinere sporten is dat belangrijk. Nederland stuurt naar de Zomerspelen ook genoeg deelnemers die echt oprecht geen realistische kans hebben op de top-6 ofzo, wat mijns inziens helemaal geen probleem is - zij hebben ook geknokt om zich te plaatsen en hebben zich geplaatst volgens de internationale eisen.
Hoe ga je ooit meer mensen krijgen met interesse in bobsleeën, laat staan om het zelf eens te gaan proberen, als je extreme eisen stelt om de sport überhaupt zichtbaar te krijgen?
Topquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is je vergeven
Maar dat moet wel lukken ja. Misschien kunnen we dit topic ook wel gewoon naar OWS gaan verplaatsen straks, het is toch al een half liefdagboektopic natuurlijk, dus dan kan ik leuke (hoop ik) updates en dergelijken vanuit de Spelen rond Bruna hier posten, en dan gaat het exotischelandentopic in OWS niet voor driekwart over haar
Waarmee ik bedoel te zeggen dat er dan ook wel tijden hier komen te staan, inclusief in de OP, dus dat komt goed!
De klassieke sprint (kwalificatie, lijkt me niet dat ze top-30 haalt en dus de kwartfinales in gaatquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij aangeeft welke onderdelen ze mee doet pas ik hem even aan:
[ afbeelding ]
Gaat ze blij mee zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Topwil haar natuurlijk wel even toejuichen vanaf de bank.
Volgens mij moet ie dan zo zijn:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De klassieke sprint (kwalificatie, lijkt me niet dat ze top-30 haalt en dus de kwartfinales in gaat), de 10km vrije stijl en de teamsprint (kwalificatie)
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij moet ie dan zo zijn:
[ afbeelding ]
Wat geweldig allemaal. Wat zal je trots zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Om 19u als het goed is een item online op Omroep Gelderland. Zo geen zin in om naar mijn eigen ongeschoren kop te kijken daar. Hopelijk hebben ze alles er uit geknipt en zien we alleen Bruna.
Potver dat moet ik zienquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Om 19u als het goed is een item online op Omroep Gelderland. Zo geen zin in om naar mijn eigen ongeschoren kop te kijken daar. Hopelijk hebben ze alles er uit geknipt en zien we alleen Bruna.
Nou gaan we allemaal kijken natuurlijkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Om 19u als het goed is een item online op Omroep Gelderland. Zo geen zin in om naar mijn eigen ongeschoren kop te kijken daar. Hopelijk hebben ze alles er uitgeknipt en zien we alleen Bruna.
Het staat onlinequote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:39 schreef heywoodu het volgende:
Hier niet bijquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:59 schreef mitt het volgende:
whehe meneer Moura in actie, we gaan kijken
Jij was niet in beeld?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier niet bijMaar er komt donderdag of vrijdag kennelijk ook nog iets op TV, oei.
Scherpquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom zijn die champagneglazen met water gevuld?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |