SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Zit je d'r al in ???quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:50 schreef Arizona het volgende:
Er is nog geen vliegtuig![]()
Volgens de info van de airline starten we nog steeds over 10 minuten met boarden
Grote kans dat ze aan het boarden zijn hoop ik maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Arizona een update over schiphol perikelen.
met foto's! We willen LIVE RAMP VERSLAGEN!!!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Arizona een update over schiphol perikelen.
Nee, er is geen vliegtuig te bekennen bij de gate. Oh nu net een update. Het vliegtuig staat nog in Groningenquote:
En dat weten ze nu pasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, er is geen vliegtuig te bekennen bij de gate. Oh nu net een update. Het vliegtuig staat nog in Groningen
Ohquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, er is geen vliegtuig te bekennen bij de gate. Oh nu net een update. Het vliegtuig staat nog in Groningen
Jup, al een uur dikke vlokken.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:08 schreef LTVDK het volgende:
Dacht dat het vandaag een 'rustdag' werd qua sneeuwval, maar het gaat gewoon weer net zo hard als gisteren
Volgens mij vertrekt hij pas om 12:00 uit Groningenquote:
Hier is het inmiddels klaar en schijnt de zon weerquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jup, al een uur dikke vlokken.
Prachtig weer nu, strakblauwe luchten! Wel mooi hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
met foto's! We willen LIVE RAMP VERSLAGEN!!!
@:Arizona
5 gradenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:06 schreef MissHobje het volgende:
Dikke nevel ineens![]()
Heb wel echt een wintersport vibe inmiddels. Was ook goed koud vannacht. En momenteel 5 graden in mijn slaapkamer
Veel onduidelijk over, ligt er aan hoe de storm overtrekt. Onder rivieren zou het dan te warm kunnen zijn en in de vorm van regen kunnen gaan vallen.quote:
Kloptquote:
Mooi. Dan kan het hele zaakje wegspoelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veel onduidelijk over, ligt er aan hoe de storm overtrekt. Onder rivieren zou het dan te warm kunnen zijn en in de vorm van regen kunnen gaan vallen.
[ x ]
Doe ff mooie SNILpop maken in tuinquote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:06 schreef alpeko het volgende:
Ik denk dat hier toch al wel een cm of 30 ligt. Ze komen straks foto's van het huis maken voor de verkoop.
Maar op de site staat 'Gate sluit'? Of vlieg je niet naar Gran Canaria?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens mij vertrekt hij pas om 12:00 uit Groningen![]()
Als ik de vertrektijden daar bekijk, vertrekt er dan een positioneringsucht
Raam wagenwijd open of wat?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:06 schreef MissHobje het volgende:
Dikke nevel ineens![]()
Heb wel echt een wintersport vibe inmiddels. Was ook goed koud vannacht. En momenteel 5 graden in mijn slaapkamer
DAt zijn Cor en Don!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar op de site staat 'Gate sluit'? Of vlieg je niet naar Gran Canaria?
(of kijk ik verkeerd?)
Wellicht.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:05 schreef Paul het volgende:
Klopt het dat we vrijdag 40 cm sneeuw krijgen
Wie zijn we?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:05 schreef Paul het volgende:
In Utreg wel, RIP.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:05 schreef Paul het volgende:
Of jullie stonden bij de verkeerde luchthavenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Al besproken.quote:
The Snow of Doomquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:05 schreef Paul het volgende:
Nee harde wind en veel regen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:05 schreef Paul het volgende:
Sssstttttt.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Doe ff mooie SNILpop maken in tuinDas leuk voor op Funda
Mooi hé. Kan die zooi allemaal wegspoelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:58 schreef fotostarter het volgende:
Hier heeft die aan voor woensdag sneeuw en vrijdag heel veel regen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef Starhopper het volgende:
22 januari ook storm![ afbeelding ]
Let maar opquote:
quote:Stationsplein Utrecht afgesloten vanwege sneeuw op 'bollendak'
Het plein tussen station Utrecht Centraal en winkelcentrum Hoog Catharijne is afgesloten. Volgens RTV Utrecht heeft de gemeente daartoe besloten omdat er veel sneeuw ligt op het dak over het plein, het zogenoemde bollendak. Dat zou niet veilig zijn.
Op foto's is te zien dat bollen zijn ingedeukt. De gemeente kijkt nu wat de risico's zijn.
Het plein onder het bollendak is de belangrijkste doorgang tussen de binnenstad van Utrecht en station Utrecht Centraal, een van de drukste van Nederland. De politie heeft het plein afgezet.
https://nos.nl/liveblog/2(...)eschrapt-op-schiphol
Een vrolijke vorst vind ik leuker dan een strengequote:
Met een Tesla gaat het primaquote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Toch jammer dat ik geen ouderwetse handrem meer heb om te driften, met een elektrische is dat geen doen.
Zou mooi zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mooi hé. Kan die zooi allemaal wegspoelen.
Omdat RWS niet over de codes gaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Leuk dat RWS nu adviseert om morgen niet de weg op te gaan, maar waarom blijft code geel dan code geel
Telegraaf is daar een beetje vaag in het bericht. In het AD staat inderdaad dan het KNMI code oranje overweegt. En na 16.00u wordt bekeken of het wellicht zelfs code rood moet worden. Maar dat is nog vrij onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat RWS niet over de codes gaat.
Sneeuw des doods, we gaan er allemaal aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Telegraaf is daar een beetje vaag in het bericht. In het AD staat inderdaad dan het KNMI code oranje overweegt. En na 16.00u wordt bekeken of het wellicht zelfs code rood moet worden. Maar dat is nog vrij onwaarschijnlijk
https://www.ad.nl/binnenl(...)imeter-dik~af510980/
Tja geen idee. Het heeft ook niet zoveel zin daarmee te wachten totdat iedereen morgenochtend in de auto zitquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lijkt me ook een beetje voorbarig om nu al met codes oranje of rood te gaan rond strooien voor morgenochtend.
Vanaf ongeveer 06u morgenochtend ligt er een band met een sneeuw voor de gehele westkust die langzaam oostelijk zal trekken. Daar gaat gedurende 6-8 uur veel sneeuw uit vallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
"Tijdens de spits" wordt die zware sneeuwval verwacht, wat wordt daar qua daadwerkelijke tijd ongeveer mee bedoeld? Uurtje of 7-9?
Dan is het morgen stormloop topic met mensen die code oranje/rood overdreven vinden vanwege een beetje natte sneeuw.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja geen idee. Het heeft ook niet zoveel zin daarmee te wachten totdat iedereen morgenochtend in de auto zit
Rond Schiphol lijkt het rond 06:00 te beginnen met sneeuwenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
"Tijdens de spits" wordt die zware sneeuwval verwacht, wat wordt daar qua daadwerkelijke tijd ongeveer mee bedoeld? Uurtje of 7-9?
Plan is nog steeds dat mijn vader me naar Schiphol brengt (als de vlucht morgenochtend nog steeds op de planning staat natuurlijk), maar die pleurt mij dan wel uit de auto en gaat linea recta terug naar huis en zou met wat mazzel rond 6.30 wel weer terug moeten zijn
Maar goed, het is natuurlijk niet exact tot op het half uur te voorspellen, dus uiteindelijk zien we het morgenochtend ook wel.
Of je gaat zo al en pakt een hotel?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
Plan is nog steeds dat mijn vader me naar Schiphol brengt (als de vlucht morgenochtend nog steeds op de planning staat natuurlijk), maar die pleurt mij dan wel uit de auto en gaat linea recta terug naar huis en zou met wat mazzel rond 6.30 wel weer terug moeten zijn
Maar goed, het is natuurlijk niet exact tot op het half uur te voorspellen, dus uiteindelijk zien we het morgenochtend ook wel.
Ja ik schrok er een beetje van zo..had het wel warm met slapen geen zorgenquote:
Jaquote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Raam wagenwijd open of wat?
Morgen zou ik als het even kan echt de weg niet opgaan, gaat een chaos worden als dit uitkomt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer 06u morgenochtend ligt er een band met een sneeuw voor de gehele westkust die langzaam oostelijk zal trekken. Daar gaat gedurende 6-8 uur veel sneeuw uit vallen.
Denk dat er weinig hotels meer te krijgen zijn nuquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of je gaat zo al en pakt een hotel?
quote:KLM: vloeistof voor ijsvrij maken toestellen raakt op
KLM waarschuwt dat de voorraad de-icing-vloeistof opraakt. Die vloeistof, een mengsel van warm water en glycol, is nodig om vliegtuigen voor de start ijsvrij te maken. KLM is verantwoordelijk voor het de-icen van de meeste vliegtuigen op Schiphol. De afgelopen dagen ging er 85.000 liter per dag doorheen.
"Door de combinatie van extreme weersomstandigheden en stagnerende toelevering vanuit de leverancier begint het einde van de voorraad in zicht te komen", schrijft de luchtvaartmaatschappij in een persbericht.
De de-icing-vloeistof van KLM komt van een leverancier in Duisland. Die kan geen uitsluitsel geven over aanvulling ervan. Medewerkers van KLM gaan nu zelf naar Duitsland om vloeistof op te halen.
Maar bij welke temperatuur? De pluimen gaan morgen allemaal boven 0 dus dan is de sneeuw zo weer weg.quote:
Net gekeken, nog genoeg te krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat er weinig hotels meer te krijgen zijn nu
Nee hoor, hier in het ZO -3 vannacht en mogelijk een ijsdag morgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar bij welke temperatuur? De pluimen gaan morgen allemaal boven 0 dus dan is de sneeuw zo weer weg.
Welnee, Het is hier nu ook 2 graden de sneeuw ligt er nog gewoonquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar bij welke temperatuur? De pluimen gaan morgen allemaal boven 0 dus dan is de sneeuw zo weer weg.
Ze hebben bij de KLM net wel het advies gegeven om die eindeloze wachtrij niet nog langer te laten worden om een hotel te boeken en vanaf daar contact op te nemenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Net gekeken, nog genoeg te krijgen.
Het AD heeft het over een sneeuwdeken terwijl NL nog op één oor ligt en vóórdat de wekkers gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
quote:Omroep op Schiphol: verlaat de luchthaven
In de vertrekhallen van Schiphol klonk zojuist een omroepbericht met het verzoek om de luchthaven te verlaten vanwege de drukte. Doordat veel vluchten zijn geschrapt, zijn er relatief veel gestrande reizigers op Schiphol. Hotels in de buurt zijn vol. Het omroepbericht met het verzoek om weg te gaan is ook in het Engels omgeroepen. Volgens een NOS-verslaggever ter plaatse hebben maar weinig mensen meteen gehoor gegeven aan het verzoek.
Mijn wekker gaat om 02.30 uur, we zullen zien.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het AD heeft het over een sneeuwdeken terwijl NL nog op één oor ligt en vóórdat de wekkers gaan.
Doe er je voordeel mee!
quote:
De grootste ergernis op een luchthavenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
"Go away back toe your own land and please mind your step"
quote:mind your step
mind your step
mind your step
mind your step
mind your step
Ik zag op het NOS journaal een man die al 3 dagen probeert terug te vliegen naar de VS voor de begrafenis van zijn moeder en ze op hem wachten. Maar waar moeten dat soort mensen anders heen, ze krijgen ook niet goede informatie wanneer vluchten wel zouden gaan, morgen zal ook wel bijna alles niet vliegen. Maar mensen zullen toch op vluchthaven willen blijven als die ene vlucht misschien wel gaat. Moeten ze dan maar 3 dagen Amsterdam doen en dan weer proberen?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
"Go away back toe your own land and please mind your step"
Neem aan dat zo'n voorbeeld wel een hotel aangeboden krijgt nabij Schiphol?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag op het NOS journaal een man die al 3 dagen probeert terug te vliegen naar de VS voor de begrafenis van zijn moeder en ze op hem wachten. Maar waar moeten dat soort mensen anders heen, ze krijgen ook niet goede informatie wanneer vluchten wel zouden gaan, morgen zal ook wel bijna alles niet vliegen. Maar mensen zullen toch op vluchthaven willen blijven als die ene vlucht misschien wel gaat. Moeten ze dan maar 3 dagen Amsterdam doen en dan weer proberen?
Dacht dat ik er met 4:30 vroeg uit moestquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mijn wekker gaat om 02.30 uur, we zullen zien.
Rood??quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of er vanavond/morgen code rood wordt afgegeven.
Dan hoop ik langzamerhand in de buurt van Schiphol te zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dacht dat ik er met 4:30 vroeg uit moest!
Kan zo iemand niet beter gewoon met de trein naar Frankfurt en dan naar de VS?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag op het NOS journaal een man die al 3 dagen probeert terug te vliegen naar de VS voor de begrafenis van zijn moeder en ze op hem wachten. Maar waar moeten dat soort mensen anders heen, ze krijgen ook niet goede informatie wanneer vluchten wel zouden gaan, morgen zal ook wel bijna alles niet vliegen. Maar mensen zullen toch op vluchthaven willen blijven als die ene vlucht misschien wel gaat. Moeten ze dan maar 3 dagen Amsterdam doen en dan weer proberen?
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of er vanavond/morgen code rood wordt afgegeven.
Als RWS aanraadt niet de weg op te gaan, dan lijkt me dat te koppelen aan een code rood.quote:
Storm?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef Starhopper het volgende:
Elfstedentocht kan dan prima als je ook sneeuw erbij krijgt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef Starhopper het volgende:
Denk dat KNMI nog twijfelt over code oranje of rood voor morgenochtend.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als RWS aanraadt niet de weg op te gaan, dan lijkt me dat te koppelen aan een code rood.
[ x ]
Het is niet alleen KNMI die daar over gaat toch? Is toch een gezamelijke beslissing van verschillende partijen? Rijkswaterstaat zit oa ook in dat overleg dacht ikquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat KNMI nog twijfelt over code oranje of rood voor morgenochtend.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is niet alleen KNMI die daar over gaat toch? Is toch een gezamelijke beslissing van verschillende partijen? Rijkswaterstaat zit oa ook in dat overleg dacht ik
quote:Dit is een weeralarm waarbij extreem weer een grote impact op de samenleving heeft. De weersituatie kan voor zoveel schade, letsel en overlast zorgen dat het maatschappij-ontwrichtend kan zijn. Dit kan heel plaatselijk zijn. Code rood wordt op zijn vroegst 24 uur uitgegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet. Code rood kan ook uitgegeven worden als er een kleine kans is op een extreme weersituatie, maar de veiligheidsrisico’s groot zijn.
hoe gaat zo een overleg eigenlijk? even ter illustratie hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is niet alleen KNMI die daar over gaat toch? Is toch een gezamelijke beslissing van verschillende partijen? Rijkswaterstaat zit oa ook in dat overleg dacht ik
RWS werkt niet met kleurcodes. Geeft alleen een reisadvies ahv wat knmi voor kleurtje maakt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ah joh wat sneeuw en ijzel op een reeds bevroren ijsplaatquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:50 schreef DefKu het volgende:
Code rood, moeten niet gaan overdrijven hoor. Kom op zeg, wat sneeuw en ijzel.
Toch wel verrassend dat anno 2026 mensen nog steeds niet begrijpen waar code rood en geel nu daadwerkelijk voor staan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:50 schreef DefKu het volgende:
Code rood, moeten niet gaan overdrijven hoor. Kom op zeg, wat sneeuw en ijzel.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:50 schreef User98182 het volgende:
[..]
hoe gaat zo een overleg eigenlijk? even ter illustratie hoor
quote:Overleg met weerimpactteam
Code rood geeft het KNMI uit als de veiligheidsrisico’s zo groot zijn dat de impact van gevaarlijk weer maatschappij-ontwrichtend kan zijn. Code rood kan ook bij een kleine kans op impact uitgegeven worden als het risico op letsel, schade en grote overlast heel groot is. Bijvoorbeeld als er een kans is dat zwaar onweer precies over een festivalterrein heentrekt of wanneer hevige sneeuwval tijdens de spits in de Randstad optreedt.
Het KNMI voert bij opschaling naar code oranje of rood overleg met het weerimpactteam. In dit team zitten de Departementale Coördinatiecentra (DCC), het Nationaal Crisiscentrum (NCC), het Verkeerscentrum Nederland (VCNL), politie en brandweer (LOCC) en Prorail. Zij hebben de kennis van de gevolgen van het weer op de weg, op het spoor en op het water. Ook hebben zij een landelijke overzicht van geplande evenementen. Dit team voert na uitgifte van code oranje, of eerder als daar aanleiding toe is, een impactanalyse uit met als basis de weersverwachting van het KNMI. Deze analyse van de mogelijke impact van het weer op de maatschappij, leidt tot een advies, op basis waarvan het KNMI een besluit neemt over de uitgifte van code rood.
https://www.knmi.nl/kenni(...)n-het-knmi-tot-stand
Weeralarm met deze hoeveelheden snil lijkt me sterk aangezien er maandag op veel plekken meer is gevallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Opschaling naar Oranje acht ik wel groot vanavond, maar weeralarm? Die zou beter bij vrijdag gaan passen met de wind en eventuele grotere hoeveelheden sneeuw in het noorden of misschien midden, afhankelijk van de koers.
RWS neemt wel degelijk deel an het overleg waar ze beslissen of het code oranje of rood gaat worden:quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:53 schreef warhamstr het volgende:
[..]
RWS werkt niet met kleurcodes. Geeft alleen een reisadvies ahv wat knmi voor kleurtje maakt.
Zo ergerlijk ja!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch wel verrassend dat anno 2026 mensen nog steeds niet begrijpen waar code rood en geel nu daadwerkelijk voor staan.
Het zijn gewoon advieskleuren:
Groen alles oke.
Geel pas op kan gevaarlijk zijn omdat.... reden
Oranje gevaarlijke toestanden all over the place, ga liever niet op weg
Code rood: Wegen nauwelijks begaanbaar blijf gewoon thuis tenzij het niet anders kan.
Alleen maar fijn inderdaad, zeker als je niet zoals ons de hele dag als een autist met het weer bezig bentquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo ergerlijk ja!
Vooral met code geel allemaal die bullshit die mensen uitkramen: Hier geen regen hoor, was dit alles, vroeger hadden we geen kleurcodes, etc.
Het is gewoon een waarschuwing dat je rekening moet houden dat er een onweersbui KAN vallen. Handig om rekening mee te houden als je wil bbq-en ofzo. Of gaat varen met je kano
3-7cm. Als dat in 6 uur tijd valt dan halen we NET het criterium voor code oranjequote:
Ik zag vanmorgen iemand die alleen een klein vierkantje als kijkgaatje in zijn voorruit had gekrabtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:16 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is wel handig om even te posten, zeker met de laatste bepaling zie je toch nog wel een hoop mensen de mist in gaan. Bepaald geen malse boete ook.
quote:'Firestorm' ingezet tegen ijsplaten op de weg
Rijkswaterstaat zet een speciale machine in om ijsplaten van de snelwegen te verwijderen: de zogenoemde firestorm. Die speciale calamiteitenmachine spuit onder hoge druk een warme zoutoplossing op het wegdek waardoor de ijsplaten breken. Rond 15.30 uur reed de firestorm op de A27 bij Utrecht.
Volgens mij kan je dat tegenwoordig ook op een dikke prent komen te staanquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen iemand die alleen een klein vierkantje als kijkgaatje in zijn voorruit had gekrabt
Dan rij je toch ook helemaal niet chill?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen iemand die alleen een klein vierkantje als kijkgaatje in zijn voorruit had gekrabt
Heel nicequote:
Daarom doet Den Hollander blijkbaar dit...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:16 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is wel handig om even te posten, zeker met de laatste bepaling zie je toch nog wel een hoop mensen de mist in gaan. Bepaald geen malse boete ook.
Er moet een nieuwe code komen, want huidig systeem werkt voor geen meter. Een code nog erger dan code rood.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch wel verrassend dat anno 2026 mensen nog steeds niet begrijpen waar code rood en geel nu daadwerkelijk voor staan.
Het zijn gewoon advieskleuren:
Groen alles oke.
Geel pas op kan gevaarlijk zijn omdat.... reden
Oranje gevaarlijke toestanden all over the place, ga liever niet op weg
Code rood: Wegen nauwelijks begaanbaar blijf gewoon thuis tenzij het niet anders kan.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:30 schreef User98182 het volgende:
[..]
Er moet een nieuwe code komen, want huidig systeem werkt voor geen meter. Een code nog erger dan code rood.
Code zwart. "Ga alleen naar buiten als je levensmoe bent."quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:30 schreef User98182 het volgende:
[..]
Er moet een nieuwe code komen, want huidig systeem werkt voor geen meter. Een code nog erger dan code rood.
Jammer johquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:33 schreef Blues het volgende:
Ik ga iom werk morgenochtend om 900/915 pas rijden ipv 730/800.
Hopelijk in de staart vd spits. Ik hoef niet ver maar wel door bijv de velsertunnel
Zit ik gvd nog te twijfelen ook want ik weet dit soort dingen. Staat altijd op intranet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:36 schreef Frutsel het volgende:
Scheelt dat bovenstaand bericht AI-generated is.. en fake news...
#savebluesdesneeuwdoor
@:Blues
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Zit ik gvd nog te twijfelen ook want ik weet dit soort dingen. Staat altijd op intranet.
En heeft niet op intranet gestaan![]()
Beetje erg matig voor meesteres Elfquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vond het net. Nou, ik dacht echt dat ik ooit actiever was, maar dat valt dus ook wel mee.
Ik doe geen uitspraken zonder te weten waar ik zelf sta.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje erg matig voor meesteres Elf![]()
@:Nattekat wat zeg jij hier van?
En dan kom je bij londen underground en daar zeggen ze mind the gapquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De grootste ergernis op een luchthaven
[..]
Nou zeg. Ik heb gisteren al gezegd dat ik altijd dacht dat het in dit topic bol stond van de mensen die verstand hebben van weermodellen en zulks.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje erg matig voor meesteres Elf![]()
@:Nattekat wat zeg jij hier van?
Ruim 15.000quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe geen uitspraken zonder te weten waar ik zelf sta.
Maar ik keur het stiekem wel af.
Ik denk dat je nu met koffiedik kijken een reeeler beeld gaat krijgen met wat het weer gaat doen tot zondag.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou zeg. Ik heb gisteren al gezegd dat ik altijd dacht dat het in dit topic bol stond van de mensen die verstand hebben van weermodellen en zulks.
![]()
En met snil/ijs taferelen schrijf ik altijd wel even mee hoor.
Een mens mag geen eens meer winterweer fan zijn zonder het daar de hele tijd over te hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dan is het zwaar betreurenswaardig.
Koffie drink ik ook al niet. Het wordt nooit wat met me.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:45 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu met koffiedik kijken een reeeler beeld gaat krijgen met wat het weer gaat doen tot zondag.
Vergeet de bloedhitte niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou zeg. Ik heb gisteren al gezegd dat ik altijd dacht dat het in dit topic bol stond van de mensen die verstand hebben van weermodellen en zulks.
![]()
En met snil/ijs taferelen schrijf ik altijd wel even mee hoor.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kent het motto hier he?
opbokken met die hitte
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Donna en ik bepalen wanneer It oan giet.
Tijd voor nickchange?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat word een zwemstedentochtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
PS/PC/XBOX/Switch/Steamdeckquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:56 schreef Frutsel het volgende:
Al heb ik geen idee wat je "gamed" maar zal wel PS of XBox zijn?
PC Game(r)s
Waarom heb ik jou niet op Steam dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
PS/PC/XBOX/Switch/Steamdeck
Steamdeck ligt nu in de dock om op te laden.
Geen NES?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
PS/PC/XBOX/Switch/Steamdeck
Steamdeck ligt nu in de dock om op te laden.
quote:Vanaf woensdagochtend code oranje voor sneeuw en gladheid.
De sneeuwzone begint woensdagochtend in het westen en breidt zich uit naar het oosten. In een brede kuststrook blijft er naar verwachting weinig sneeuw liggen en is de kans op gladheid minder groot. Verder landinwaarts verwachten we 3-5 cm, plaatselijk 5-7 cm. Code oranje geldt in het hele land, met uitzondering van Limburg en de Wadden. Daar blijft code geel van kracht voor gladheid.
Op dit moment geldt code geel voor gladheid door eerder gevallen sneeuw en bevriezing van natte weggedeelten. Dinsdagavond is er in het noorden nog kans op een winterse bui.
In het noorden komen dinsdagavond nog winterse buien voor, met plaatselijk 1-3 cm sneeuw. Verder is er overal kans op gladheid door eerder gevallen sneeuw en bevriezing van natte weggedeelten. In de loop van woensdagnacht gaat het van het westen uit licht sneeuwen. Vanaf woensdagochtend trekt een gebied met sneeuw, in een brede kuststrook ook natte sneeuw, van oostwaarts over het land. Op veel plaatsen valt 3-5 cm, plaatselijk 5-7 cm. Woensdagmiddag wordt het vanuit het westen droger, wel kunnen er nog winterse buien voorkomen, met kans op gladheid. Hiervoor blijft code geel van kracht.
Uitgifte: 06/01/2026 16:57 uur LT
Hier dus geen SNILquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:02 schreef Houtenbeen het volgende:
In een brede kuststrook blijft er naar verwachting weinig sneeuw liggen en is de kans op gladheid minder groot.
JAquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:14 schreef ddx het volgende:
Liever sneeuw dan bakken regen
Beetje zoals afgelopen weekend, leuke sneeuwfoto's uit hele land maar bij mij was het gewoon harde wind en regen...
Pas maandag lag er klein laagje wit.
Tja want bussen en winterbanden zijn te duur natuurlijk. En verwarmde wissels zijn natuurlijk ook veel te duurquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:20 schreef Starhopper het volgende:
Morgen geen bussen! Treinverkeer zal ook wel gestaakt worden denk ik
Bijna geen bussen de weg op morgenochtend vanwege sneeuw
Geniet ervanquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:24 schreef Arizona het volgende:
Nou wij zijn geland op een zonnig Gran Canaria
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:24 schreef Arizona het volgende:
Jeeej!!!!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:24 schreef Arizona het volgende:
Beetje maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:34 schreef PzKpfw het volgende:
Morgen nog een beetje sneeuw dus en dan donderdag en vrijdag weer regen.
Komt de SNILstorm niet meer dan?quote:
Zaterdag zou er wel weer nieuwe sneeuw kunnen vallenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou zo suf zijn. Het had zo mooi kunnen worden met 20 cm erbij
Als het maar uit de goede richting woeit. Het kan verkeren hèquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
De zon schijnt, ik loop in t shirt![]()
Wel vrij winderig!
Mensen denken daar wel echt makkelijk over heb ik het idee.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja want bussen en winterbanden zijn te duur natuurlijk. En verwarmde wissels zijn natuurlijk ook veel te duur![]()
Daarnaast is dit ook wat de mens wil hewant we willen niet meer betalen voor het openbaar vervoer en dus moeten we het hiermee doen
[..]
Geniet ervan
KAPPUH NOU HOOR SCHIPHOLquote:
Dat zou je nu wel denken hequote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:50 schreef RamboDirk het volgende:
Woensdag is normaliter al een rustigere spits. Ik verwacht geen grote gekkigheden, mensen zijn nu goed geinformeerd en voorbereid.
quote:Schiphol annuleert morgen ook honderden vluchten
Morgen zijn 600 vluchten geschrapt die vanaf Schiphol zouden vertrekken, meldt de luchthaven. Het gaat vooral om vluchten binnen Europa. Schiphol verwacht dat het aantal geannuleerde vluchten nog zal oplopen.
De luchthaven raadt reizigers aan om voordat ze naar Schiphol vertrekken de actuele vluchtinformatie te bekijken.
Dan pakken ze maar een lading zand..quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:21 schreef Starhopper het volgende:
Heiloo en Bergen kampen met tekort strooizout na sneeuwval
Ik begin hem wel te knijpen voor zaterdag als dit zo doorgaatquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Schiphol heeft ook al een tekort aan "De-Ice" vloeistof...
Ze rijden zelf even naar Duitsland
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-raakt-op~a9d3c5c4/
is @:Arizona al vertrokken?
Gelukkig zijn ze er een beetje op tijd mee, niet pas als je morgen al daar staat pasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Geannuleerd, je verwacht het niet! Als het goed is omgeboekt naar donderdagochtend (tja), benieuwd wanneer ik dat in de boeking terug zie
Ja we maken ons druk om de sneeuwstormen op woensdag en vrijdag en dan gaat waarschijnlijk donderdag de gladste dag worden met alle zooi van dienquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:51 schreef Elan het volgende:
Morgen dus eerst snil maar daarna op plaatsen ook kans op regen, die vervolgens weer kan gaan aanvriezen en dus ijzel. Wat een ellende.
quote:De kans op code rood is in dit geval groter dan gebruikelijk omdat meerdere risicofactoren precies samenvallen. De sneeuw wordt verwacht op het meest kwetsbare moment van de dag, namelijk midden in de ochtendspits, wanneer het verkeer, het openbaar vervoer en de logistiek al op maximale capaciteit draaien. In zo’n situatie hoeft de sneeuwval meteorologisch niet extreem te zijn om maatschappelijk wél extreem uit te pakken. De ondergrond is koud, waardoor sneeuw direct blijft liggen en snel vastgereden wordt tot gladheid. Dat vergroot de kans op ongevallen en stilvallend verkeer in een zeer kort tijdsbestek.
Daarnaast ontstaat er een versterkend effect doordat files en incidenten de strooidiensten zelf hinderen. Wanneer hoofdwegen vastlopen, kunnen strooiwagens en hulpdiensten hun werk niet effectief doen, waardoor gladheid langer aanhoudt en zich verder verspreidt. Dit vergroot de kans dat lokaal vastlopende situaties regionaal of zelfs landelijk doorslaan. Het openbaar vervoer is hierbij extra kwetsbaar: wissels, bovenleidingen en perrons zijn gevoelig voor sneeuw en ijs, en verstoringen in de spits leiden direct tot grote groepen gestrande reizigers.
Belangrijk is ook dat het KNMI bij code rood niet alleen kijkt naar de hoeveelheid sneeuw, maar naar de verwachte maatschappelijke ontwrichting. Juist die ontwrichting lijkt in dit scenario aannemelijk. Veel mensen zijn gelijktijdig onderweg, alternatieven ontbreken, en de tolerantie voor vertraging is minimaal. Daardoor kan een relatief kortdurende sneeuwval toch leiden tot langdurige gevolgen voor verkeer, economie en veiligheid. In dat licht is het verdedigbaar om te stellen dat de kans op code rood groter is dan normaal, omdat de impact disproportioneel kan zijn ten opzichte van de meteorologische intensiteit.
Ah nee! Hopelijk kun je snel mee!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Geannuleerd, je verwacht het niet! Als het goed is omgeboekt naar donderdagochtend (tja), benieuwd wanneer ik dat in de boeking terug zie
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik begin hem wel te knijpen voor zaterdag als dit zo doorgaat
Fuck. We zijn de lul hier in het noorden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef fotostarter het volgende:
donderdagnacht op vrijdag dus vooral het Noorden wat de klappen gaat krijgen? rest regen?
OPBOKKEN MET DIE KOUquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwste run van het Europese weermodel is weer ijskoud na komende zaterdag
[ afbeelding ]
Dit dus, en dan moet je het hier maar even mee doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen denken daar wel echt makkelijk over heb ik het idee.
Om het spoor sneeuwproof te maken moeten er miljarden in geïnvesteerd worden en dat zal de prijs van het treinkaartje niet te goede komen, willen we dat echt doen voor die drie dagen sneeuw eens in de 5 jaar?
Ik herken je nog wel van vroegere tijden, leuk dat je weer eens langs komt wippenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:58 schreef JDude het volgende:
Ik ben denk ik al 10 jaar nauwelijks meer op Fok geweest. Fijn dat deze reeks geen spatader is veranderd.
Neequote:
Huh is die nu al binnen dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
De operationele run komt met temperaturen die onder het vriespunt blijven vanaf komende zondag tot het einde van de run, voor het grootste gedeelte van Nederland.quote:
De tandjes deze kaartenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De operationele run komt met temperaturen die onder het vriespunt blijven vanaf komende zondag tot het einde van de run, voor het grootste gedeelte van Nederland.
Hoop maar dat we genoeg gas hebbenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De tandjes deze kaarten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga maar een nieuw paar wanten kopen denk ik
[ afbeelding ]
Het kan nog altijd meevallenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Fuck. We zijn de lul hier in het noorden.
Dat zou echt een genot zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lekker toch maximaal -12 in de middag
Ja. Ik doe er wel extra worst in.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Mag ik aanschuiven
Neem ik roggebrood met spek mee.
Toevallig net gisteren een zakje spliterwten gescoord.quote:
Verstandige vrouw. Wel jammer dat ze er pas later in haar leven achter komt dat 'kou' een genot is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
Dit moet een connectie van @:geschiedkundige zijn
https://www.instagram.com/reel/DTIQKzqDQX6/?igsh=cTdobjMxdGg1amdt
Nederland kent helemaal geen kou meer.quote:
Wist je niet dat niet echte sneeuw valt op dit moment maar grafeen!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk? De vliegtuigen staan aan de grond en toch is er grijze lucht?
Ze bestaan (uiteraardquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je niet dat niet echte sneeuw valt op dit moment maar grafeen!
[ afbeelding ]
gestrooitquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je niet dat niet echte sneeuw valt op dit moment maar grafeen!
[ afbeelding ]
Ik vind het al knap dat je met zo'n hersencapaciteit weet dat het met een 'g' begint en met dubbel 'o' moet.quote:
Kennen we zeker nog welquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nederland kent helemaal geen kou meer.
Desalniettemin: lekker voor je
Jouw tijd komt wel weer.
Ergens wel zonde dat ik dit mis. Al is in de bergen zijn natuurlijk nooit zonde
Eigenlijk ook wel raar dat code rood nog niet gegeven is. Men verwacht complete chaos, maar weet ook dat veel werkgevers pas toestaan niet te komen of thuis te werken bij code rood. Morgenochtend naar code rood is in ieder geval te laatquote:
Iedereen weer helemaal over de zeik als het allemaal meevaltquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel raar dat code rood nog niet gegeven is. Men verwacht complete chaos, maar weet ook dat veel werkgevers pas toestaan niet te komen of thuis te werken bij code rood. Morgenochtend naar code rood is in ieder geval te laat
Wij krijgen morgenochtend 7.15 bericht.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:00 schreef junkiexp het volgende:
Basisscholen hier hebben sneeuwvrij morgen, leuk voor de kinderen 👍
Ja....quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel raar dat code rood nog niet gegeven is. Men verwacht complete chaos, maar weet ook dat veel werkgevers pas toestaan niet te komen of thuis te werken bij code rood. Morgenochtend naar code rood is in ieder geval te laat
Dat kan zijn, maar nu trekt ieder zijn eigen plan. De VSO/BSO heeft hier al aangegeven morgen geen vervoer te kunnen organiseren, maar de school is wél gewoon openquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:01 schreef mitt het volgende:
[..]
Iedereen weer helemaal over de zeik als het allemaal meevalt
Niet te verzetten?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, lekker kut. Ik moet morgen om 10u in Amsterdam zijn. Wordt leuk als je vanaf Breda mag komen.
Laat de auto maar alvast warm draaien, dan kun je zo vertrekkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, lekker kut. Ik moet morgen om 10u in Amsterdam zijn. Wordt leuk als je vanaf Breda mag komen.
Als ik jou was zou ik nu gaan en hotelletje pakkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Ik lig lekker warm op de bank met de kat lekker op schoot en een bakje koffie in mijn knuistjes. Ik ga nergens heenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik nu gaan en hotelletje pakken
Ja. En toen dachten ze dat de 2 meter sneeuw op de wadden ook bullshit wasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Zorro het volgende:
Och, in de winters van '78 en '79 zaten we 's morgens de lokale omroep te beluisteren om te horen of de school doorging.
Dus dat was ook kort tevoren. Kan best.
Maar eerlijk gezegd als ik al 3 dagen op Schiphol zat zonder vergoeding voor hotel of drinken/eten zou ik ook best pissig zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
Woedende en wanhopige reizigers op Schiphol: "Klaar met deze shit"
[ afbeelding ]
Ik ben geboren in de winter van '78quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Zorro het volgende:
Och, in de winters van '78 en '79 zaten we 's morgens de lokale omroep te beluisteren om te horen of de school doorging.
Dus dat was ook kort tevoren. Kan best.
Ja.... En de mensen die gisteren urenlang in een vliegtuig zaten te wachten en vandaag weer opnieuw 6 uur op de startbaan moeten wachtenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar eerlijk gezegd als ik al 3 dagen op Schiphol zat zonder vergoeding voor hotel of drinken/eten zou ik ook best pissig zijn.
Golf, maar dat zei je niet. Dat het hier dubbele cijfers vroor is veel minder lang geleden. Dat is wel degelijk koud. Onder nul is sowieso koud.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wanneer dan? Laatste koudegolf is van 2012
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien omdat men er na een paar dagen wat meer aan 'gewend' is. Weet niet in hoeverre ze dat meewegen in de beslissing, maar je zag het vandaag natuurlijk al met de files vanmiddag dat die er nauwelijks waren omdat veel mensen er al gehoor aan geven.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Transaviaquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik duim voor je![]()
Met welke maatschappij vlieg je? KLM en aanverwanten annuleren veel meer dan de andere maatschappijen.
OMG wat klote!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Vertrek maar om 6u30 Kende een Nederlandse vriend (ben Belg) Die paar dagen geleden 3 uur erover deed van Amsterdam naar Utrechtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Dat lijkt me echt een heel slecht moment om te vertrekken, zit je precies in de randstad in het hoogtepunt van de sneeuwstormquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vertrek maar om 6u30 Kende een Nederlandse vriend (ben Belg) Die paar dagen geleden 3 uur erover deed van Amsterdam naar Utrecht
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
😨 Nee, toch?
Neequote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Golf, maar dat zei je niet. Dat het hier dubbele cijfers vroor is veel minder lang geleden. Dat is wel degelijk koud. Onder nul is sowieso koud.
Bijna een elfstedentocht en eenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wanneer dan? Laatste koudegolf is van 2012
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
School van onze oudste hebben vrij, alleen heeft zij pech omdat stages wel gewoon doorgaanquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij krijgen morgenochtend 7.15 bericht.
Dan heb je er ook vrij weinig van begrepenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Of gewoon de stageplek bellen en zeggen dat ze niet komt?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
School van onze oudste hebben vrij, alleen heeft zij pech omdat stages wel gewoon doorgaan![]()
Maar dat moeten we even bepraten met de stagebegeleider of ze wel moet komen of niet, en uiteraard onze standpunt of wij het veilig genoeg vinden.
De jongste krijgen we morgen ochtend een update om half 9, maar gezien de situatie denk ik dat ook daar de boel dicht gaat.
Ik woon in Gilze, hebben we het samen lekker frisquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
Ik wilde even opscheppen, ik woon in Rijen waar het vannacht het koudst was. Verder niks van gemerkt, want ik sliep.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)4-weer-strenge-vorst
Onder de -10 graden: Gilze-Rijen de koudste plek
RTL Nieuws · 11 uur geleden · Aangepast: 9 uur geleden
Rond 5.00 uur vanochtend daalde de temperatuur op meerdere plekken in het land onder -10 graden. Gilze-Rijen is de koudste plek met -10,7 graden. De laatste keer dat het kouder was, was in februari 2021. Toen is -16,2 graden gemeten.
POAH! GRUWELIJKquote:
We horen overigens niets over Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Maastricht.. en euh..Lelystad geloof ik? Kunnen ze dat niet beter verdelen denk ik dan..quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
IT GIET OAN!!!!!quote:
Je bent niet op de hoogte van de prijzen van het OV ofzo? Dat is al duur zat namelijk, als ik mijzelf alleen nog maar met het openbaar vervoer zou bewegen dan zou me dat maandelijks een veelvoud kosten van wat mijn auto me per maand kost (incl. afschrijving).quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daarnaast is dit ook wat de mens wil hewant we willen niet meer betalen voor het openbaar vervoer en dus moeten we het hiermee doen
Ja. Daar landen ze toch wel gewoon? Want het vliegtuig van @Arizona moest daar vandaan komen toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
We horen overigens niets over Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Maastricht.. en euh..Lelystad geloof ik? Kunnen ze dat niet beter verdelen denk ik dan..
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]
De pluim heeft gehoord dat Fok ELF subforum heeft open gegooid.
Oper zit helemaal onderin, zoals we vaak in de zomer zien als die bovenin zit zal het waarschijnlijk wel warmer uitpakken.quote:
Ohh ja geen idee hoor dr niets overquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Daar landen ze toch wel gewoon? Want het vliegtuig van @:arizona moest daar vandaan komen toch?
JAAA!!!!!! ALS DIT UITKOMT GIET HET ECHT OANquote:
Dat bedoel ik dus dat we het zelf ook bekijken of we het vertrouwd vinden of nietquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of gewoon de stageplek bellen en zeggen dat ze niet komt?
Uiteraard, gemiddelde ligt het ook gewoon rond de 3-4, afwachten dusquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Oper zit helemaal onderin, zoals we vaak in de zomer zien als die bovenin zit zal het waarschijnlijk wel warmer uitpakken.
Ff gekeken op Eindhoven. Alles volgens planquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh ja geen idee hoor dr niets over
EindhovenGODquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ff gekeken op Eindhoven. Alles volgens planAlleen een vlucht uit Boekarest die is uitgeweken naar Weeze.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/vertrektijden
Op naar Ljouwert!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
JAAA!!!!!! ALS DIT UITKOMT GIET HET ECHT OAN![]()
![]()
JAAAAA OMFG!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |