Vanaf ongeveer 06u morgenochtend ligt er een band met een sneeuw voor de gehele westkust die langzaam oostelijk zal trekken. Daar gaat gedurende 6-8 uur veel sneeuw uit vallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
"Tijdens de spits" wordt die zware sneeuwval verwacht, wat wordt daar qua daadwerkelijke tijd ongeveer mee bedoeld? Uurtje of 7-9?
Dan is het morgen stormloop topic met mensen die code oranje/rood overdreven vinden vanwege een beetje natte sneeuw.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja geen idee. Het heeft ook niet zoveel zin daarmee te wachten totdat iedereen morgenochtend in de auto zit
Rond Schiphol lijkt het rond 06:00 te beginnen met sneeuwenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
"Tijdens de spits" wordt die zware sneeuwval verwacht, wat wordt daar qua daadwerkelijke tijd ongeveer mee bedoeld? Uurtje of 7-9?
Plan is nog steeds dat mijn vader me naar Schiphol brengt (als de vlucht morgenochtend nog steeds op de planning staat natuurlijk), maar die pleurt mij dan wel uit de auto en gaat linea recta terug naar huis en zou met wat mazzel rond 6.30 wel weer terug moeten zijn
Maar goed, het is natuurlijk niet exact tot op het half uur te voorspellen, dus uiteindelijk zien we het morgenochtend ook wel.
Of je gaat zo al en pakt een hotel?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
Plan is nog steeds dat mijn vader me naar Schiphol brengt (als de vlucht morgenochtend nog steeds op de planning staat natuurlijk), maar die pleurt mij dan wel uit de auto en gaat linea recta terug naar huis en zou met wat mazzel rond 6.30 wel weer terug moeten zijn
Maar goed, het is natuurlijk niet exact tot op het half uur te voorspellen, dus uiteindelijk zien we het morgenochtend ook wel.
Ja ik schrok er een beetje van zo..had het wel warm met slapen geen zorgenquote:
Jaquote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Raam wagenwijd open of wat?
Morgen zou ik als het even kan echt de weg niet opgaan, gaat een chaos worden als dit uitkomt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer 06u morgenochtend ligt er een band met een sneeuw voor de gehele westkust die langzaam oostelijk zal trekken. Daar gaat gedurende 6-8 uur veel sneeuw uit vallen.
Denk dat er weinig hotels meer te krijgen zijn nuquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of je gaat zo al en pakt een hotel?
quote:KLM: vloeistof voor ijsvrij maken toestellen raakt op
KLM waarschuwt dat de voorraad de-icing-vloeistof opraakt. Die vloeistof, een mengsel van warm water en glycol, is nodig om vliegtuigen voor de start ijsvrij te maken. KLM is verantwoordelijk voor het de-icen van de meeste vliegtuigen op Schiphol. De afgelopen dagen ging er 85.000 liter per dag doorheen.
"Door de combinatie van extreme weersomstandigheden en stagnerende toelevering vanuit de leverancier begint het einde van de voorraad in zicht te komen", schrijft de luchtvaartmaatschappij in een persbericht.
De de-icing-vloeistof van KLM komt van een leverancier in Duisland. Die kan geen uitsluitsel geven over aanvulling ervan. Medewerkers van KLM gaan nu zelf naar Duitsland om vloeistof op te halen.
Maar bij welke temperatuur? De pluimen gaan morgen allemaal boven 0 dus dan is de sneeuw zo weer weg.quote:
Net gekeken, nog genoeg te krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat er weinig hotels meer te krijgen zijn nu
Nee hoor, hier in het ZO -3 vannacht en mogelijk een ijsdag morgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar bij welke temperatuur? De pluimen gaan morgen allemaal boven 0 dus dan is de sneeuw zo weer weg.
Welnee, Het is hier nu ook 2 graden de sneeuw ligt er nog gewoonquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar bij welke temperatuur? De pluimen gaan morgen allemaal boven 0 dus dan is de sneeuw zo weer weg.
Ze hebben bij de KLM net wel het advies gegeven om die eindeloze wachtrij niet nog langer te laten worden om een hotel te boeken en vanaf daar contact op te nemenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Net gekeken, nog genoeg te krijgen.
Het AD heeft het over een sneeuwdeken terwijl NL nog op één oor ligt en vóórdat de wekkers gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:42 schreef heywoodu het volgende:
quote:Omroep op Schiphol: verlaat de luchthaven
In de vertrekhallen van Schiphol klonk zojuist een omroepbericht met het verzoek om de luchthaven te verlaten vanwege de drukte. Doordat veel vluchten zijn geschrapt, zijn er relatief veel gestrande reizigers op Schiphol. Hotels in de buurt zijn vol. Het omroepbericht met het verzoek om weg te gaan is ook in het Engels omgeroepen. Volgens een NOS-verslaggever ter plaatse hebben maar weinig mensen meteen gehoor gegeven aan het verzoek.
Mijn wekker gaat om 02.30 uur, we zullen zien.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het AD heeft het over een sneeuwdeken terwijl NL nog op één oor ligt en vóórdat de wekkers gaan.
Doe er je voordeel mee!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |