quote:Schiphol annuleert morgen ook honderden vluchten
Morgen zijn 600 vluchten geschrapt die vanaf Schiphol zouden vertrekken, meldt de luchthaven. Het gaat vooral om vluchten binnen Europa. Schiphol verwacht dat het aantal geannuleerde vluchten nog zal oplopen.
De luchthaven raadt reizigers aan om voordat ze naar Schiphol vertrekken de actuele vluchtinformatie te bekijken.
Dan pakken ze maar een lading zand..quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:21 schreef Starhopper het volgende:
Heiloo en Bergen kampen met tekort strooizout na sneeuwval
Ik begin hem wel te knijpen voor zaterdag als dit zo doorgaatquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Schiphol heeft ook al een tekort aan "De-Ice" vloeistof...
Ze rijden zelf even naar Duitsland
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-raakt-op~a9d3c5c4/
is @:Arizona al vertrokken?
Gelukkig zijn ze er een beetje op tijd mee, niet pas als je morgen al daar staat pasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Geannuleerd, je verwacht het niet! Als het goed is omgeboekt naar donderdagochtend (tja), benieuwd wanneer ik dat in de boeking terug zie
Ja we maken ons druk om de sneeuwstormen op woensdag en vrijdag en dan gaat waarschijnlijk donderdag de gladste dag worden met alle zooi van dienquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:51 schreef Elan het volgende:
Morgen dus eerst snil maar daarna op plaatsen ook kans op regen, die vervolgens weer kan gaan aanvriezen en dus ijzel. Wat een ellende.
quote:De kans op code rood is in dit geval groter dan gebruikelijk omdat meerdere risicofactoren precies samenvallen. De sneeuw wordt verwacht op het meest kwetsbare moment van de dag, namelijk midden in de ochtendspits, wanneer het verkeer, het openbaar vervoer en de logistiek al op maximale capaciteit draaien. In zo’n situatie hoeft de sneeuwval meteorologisch niet extreem te zijn om maatschappelijk wél extreem uit te pakken. De ondergrond is koud, waardoor sneeuw direct blijft liggen en snel vastgereden wordt tot gladheid. Dat vergroot de kans op ongevallen en stilvallend verkeer in een zeer kort tijdsbestek.
Daarnaast ontstaat er een versterkend effect doordat files en incidenten de strooidiensten zelf hinderen. Wanneer hoofdwegen vastlopen, kunnen strooiwagens en hulpdiensten hun werk niet effectief doen, waardoor gladheid langer aanhoudt en zich verder verspreidt. Dit vergroot de kans dat lokaal vastlopende situaties regionaal of zelfs landelijk doorslaan. Het openbaar vervoer is hierbij extra kwetsbaar: wissels, bovenleidingen en perrons zijn gevoelig voor sneeuw en ijs, en verstoringen in de spits leiden direct tot grote groepen gestrande reizigers.
Belangrijk is ook dat het KNMI bij code rood niet alleen kijkt naar de hoeveelheid sneeuw, maar naar de verwachte maatschappelijke ontwrichting. Juist die ontwrichting lijkt in dit scenario aannemelijk. Veel mensen zijn gelijktijdig onderweg, alternatieven ontbreken, en de tolerantie voor vertraging is minimaal. Daardoor kan een relatief kortdurende sneeuwval toch leiden tot langdurige gevolgen voor verkeer, economie en veiligheid. In dat licht is het verdedigbaar om te stellen dat de kans op code rood groter is dan normaal, omdat de impact disproportioneel kan zijn ten opzichte van de meteorologische intensiteit.
Ah nee! Hopelijk kun je snel mee!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Geannuleerd, je verwacht het niet! Als het goed is omgeboekt naar donderdagochtend (tja), benieuwd wanneer ik dat in de boeking terug zie
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik begin hem wel te knijpen voor zaterdag als dit zo doorgaat
Fuck. We zijn de lul hier in het noorden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef fotostarter het volgende:
donderdagnacht op vrijdag dus vooral het Noorden wat de klappen gaat krijgen? rest regen?
OPBOKKEN MET DIE KOUquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwste run van het Europese weermodel is weer ijskoud na komende zaterdag
[ afbeelding ]
Dit dus, en dan moet je het hier maar even mee doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen denken daar wel echt makkelijk over heb ik het idee.
Om het spoor sneeuwproof te maken moeten er miljarden in geïnvesteerd worden en dat zal de prijs van het treinkaartje niet te goede komen, willen we dat echt doen voor die drie dagen sneeuw eens in de 5 jaar?
Ik herken je nog wel van vroegere tijden, leuk dat je weer eens langs komt wippenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:58 schreef JDude het volgende:
Ik ben denk ik al 10 jaar nauwelijks meer op Fok geweest. Fijn dat deze reeks geen spatader is veranderd.
Neequote:
Huh is die nu al binnen dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwste run van het Europese weermodel is weer ijskoud na komende zaterdag
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |