quote:Schiphol annuleert morgen ook honderden vluchten
Morgen zijn 600 vluchten geschrapt die vanaf Schiphol zouden vertrekken, meldt de luchthaven. Het gaat vooral om vluchten binnen Europa. Schiphol verwacht dat het aantal geannuleerde vluchten nog zal oplopen.
De luchthaven raadt reizigers aan om voordat ze naar Schiphol vertrekken de actuele vluchtinformatie te bekijken.
Dan pakken ze maar een lading zand..quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:21 schreef Starhopper het volgende:
Heiloo en Bergen kampen met tekort strooizout na sneeuwval
Ik begin hem wel te knijpen voor zaterdag als dit zo doorgaatquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Schiphol heeft ook al een tekort aan "De-Ice" vloeistof...
Ze rijden zelf even naar Duitsland
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-raakt-op~a9d3c5c4/
is @:Arizona al vertrokken?
Gelukkig zijn ze er een beetje op tijd mee, niet pas als je morgen al daar staat pasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Geannuleerd, je verwacht het niet! Als het goed is omgeboekt naar donderdagochtend (tja), benieuwd wanneer ik dat in de boeking terug zie
Ja we maken ons druk om de sneeuwstormen op woensdag en vrijdag en dan gaat waarschijnlijk donderdag de gladste dag worden met alle zooi van dienquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:51 schreef Elan het volgende:
Morgen dus eerst snil maar daarna op plaatsen ook kans op regen, die vervolgens weer kan gaan aanvriezen en dus ijzel. Wat een ellende.
quote:De kans op code rood is in dit geval groter dan gebruikelijk omdat meerdere risicofactoren precies samenvallen. De sneeuw wordt verwacht op het meest kwetsbare moment van de dag, namelijk midden in de ochtendspits, wanneer het verkeer, het openbaar vervoer en de logistiek al op maximale capaciteit draaien. In zo’n situatie hoeft de sneeuwval meteorologisch niet extreem te zijn om maatschappelijk wél extreem uit te pakken. De ondergrond is koud, waardoor sneeuw direct blijft liggen en snel vastgereden wordt tot gladheid. Dat vergroot de kans op ongevallen en stilvallend verkeer in een zeer kort tijdsbestek.
Daarnaast ontstaat er een versterkend effect doordat files en incidenten de strooidiensten zelf hinderen. Wanneer hoofdwegen vastlopen, kunnen strooiwagens en hulpdiensten hun werk niet effectief doen, waardoor gladheid langer aanhoudt en zich verder verspreidt. Dit vergroot de kans dat lokaal vastlopende situaties regionaal of zelfs landelijk doorslaan. Het openbaar vervoer is hierbij extra kwetsbaar: wissels, bovenleidingen en perrons zijn gevoelig voor sneeuw en ijs, en verstoringen in de spits leiden direct tot grote groepen gestrande reizigers.
Belangrijk is ook dat het KNMI bij code rood niet alleen kijkt naar de hoeveelheid sneeuw, maar naar de verwachte maatschappelijke ontwrichting. Juist die ontwrichting lijkt in dit scenario aannemelijk. Veel mensen zijn gelijktijdig onderweg, alternatieven ontbreken, en de tolerantie voor vertraging is minimaal. Daardoor kan een relatief kortdurende sneeuwval toch leiden tot langdurige gevolgen voor verkeer, economie en veiligheid. In dat licht is het verdedigbaar om te stellen dat de kans op code rood groter is dan normaal, omdat de impact disproportioneel kan zijn ten opzichte van de meteorologische intensiteit.
Ah nee! Hopelijk kun je snel mee!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Geannuleerd, je verwacht het niet! Als het goed is omgeboekt naar donderdagochtend (tja), benieuwd wanneer ik dat in de boeking terug zie
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik begin hem wel te knijpen voor zaterdag als dit zo doorgaat
Fuck. We zijn de lul hier in het noorden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef fotostarter het volgende:
donderdagnacht op vrijdag dus vooral het Noorden wat de klappen gaat krijgen? rest regen?
OPBOKKEN MET DIE KOUquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwste run van het Europese weermodel is weer ijskoud na komende zaterdag
[ afbeelding ]
Dit dus, en dan moet je het hier maar even mee doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen denken daar wel echt makkelijk over heb ik het idee.
Om het spoor sneeuwproof te maken moeten er miljarden in geïnvesteerd worden en dat zal de prijs van het treinkaartje niet te goede komen, willen we dat echt doen voor die drie dagen sneeuw eens in de 5 jaar?
Ik herken je nog wel van vroegere tijden, leuk dat je weer eens langs komt wippenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:58 schreef JDude het volgende:
Ik ben denk ik al 10 jaar nauwelijks meer op Fok geweest. Fijn dat deze reeks geen spatader is veranderd.
Neequote:
Huh is die nu al binnen dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
De operationele run komt met temperaturen die onder het vriespunt blijven vanaf komende zondag tot het einde van de run, voor het grootste gedeelte van Nederland.quote:
De tandjes deze kaartenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De operationele run komt met temperaturen die onder het vriespunt blijven vanaf komende zondag tot het einde van de run, voor het grootste gedeelte van Nederland.
Hoop maar dat we genoeg gas hebbenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De tandjes deze kaarten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga maar een nieuw paar wanten kopen denk ik
[ afbeelding ]
Het kan nog altijd meevallenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Fuck. We zijn de lul hier in het noorden.
Dat zou echt een genot zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lekker toch maximaal -12 in de middag
Ja. Ik doe er wel extra worst in.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Mag ik aanschuiven
Neem ik roggebrood met spek mee.
Toevallig net gisteren een zakje spliterwten gescoord.quote:
Verstandige vrouw. Wel jammer dat ze er pas later in haar leven achter komt dat 'kou' een genot is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
Dit moet een connectie van @:geschiedkundige zijn
https://www.instagram.com/reel/DTIQKzqDQX6/?igsh=cTdobjMxdGg1amdt
Nederland kent helemaal geen kou meer.quote:
Wist je niet dat niet echte sneeuw valt op dit moment maar grafeen!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk? De vliegtuigen staan aan de grond en toch is er grijze lucht?
Ze bestaan (uiteraardquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je niet dat niet echte sneeuw valt op dit moment maar grafeen!
[ afbeelding ]
gestrooitquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wist je niet dat niet echte sneeuw valt op dit moment maar grafeen!
[ afbeelding ]
Ik vind het al knap dat je met zo'n hersencapaciteit weet dat het met een 'g' begint en met dubbel 'o' moet.quote:
Kennen we zeker nog welquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nederland kent helemaal geen kou meer.
Desalniettemin: lekker voor je
Jouw tijd komt wel weer.
Ergens wel zonde dat ik dit mis. Al is in de bergen zijn natuurlijk nooit zonde
Eigenlijk ook wel raar dat code rood nog niet gegeven is. Men verwacht complete chaos, maar weet ook dat veel werkgevers pas toestaan niet te komen of thuis te werken bij code rood. Morgenochtend naar code rood is in ieder geval te laatquote:
Iedereen weer helemaal over de zeik als het allemaal meevaltquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel raar dat code rood nog niet gegeven is. Men verwacht complete chaos, maar weet ook dat veel werkgevers pas toestaan niet te komen of thuis te werken bij code rood. Morgenochtend naar code rood is in ieder geval te laat
Wij krijgen morgenochtend 7.15 bericht.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:00 schreef junkiexp het volgende:
Basisscholen hier hebben sneeuwvrij morgen, leuk voor de kinderen 👍
Ja....quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel raar dat code rood nog niet gegeven is. Men verwacht complete chaos, maar weet ook dat veel werkgevers pas toestaan niet te komen of thuis te werken bij code rood. Morgenochtend naar code rood is in ieder geval te laat
Dat kan zijn, maar nu trekt ieder zijn eigen plan. De VSO/BSO heeft hier al aangegeven morgen geen vervoer te kunnen organiseren, maar de school is wél gewoon openquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:01 schreef mitt het volgende:
[..]
Iedereen weer helemaal over de zeik als het allemaal meevalt
Niet te verzetten?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, lekker kut. Ik moet morgen om 10u in Amsterdam zijn. Wordt leuk als je vanaf Breda mag komen.
Laat de auto maar alvast warm draaien, dan kun je zo vertrekkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, lekker kut. Ik moet morgen om 10u in Amsterdam zijn. Wordt leuk als je vanaf Breda mag komen.
Als ik jou was zou ik nu gaan en hotelletje pakkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Ik lig lekker warm op de bank met de kat lekker op schoot en een bakje koffie in mijn knuistjes. Ik ga nergens heenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik nu gaan en hotelletje pakken
Ja. En toen dachten ze dat de 2 meter sneeuw op de wadden ook bullshit wasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Zorro het volgende:
Och, in de winters van '78 en '79 zaten we 's morgens de lokale omroep te beluisteren om te horen of de school doorging.
Dus dat was ook kort tevoren. Kan best.
Maar eerlijk gezegd als ik al 3 dagen op Schiphol zat zonder vergoeding voor hotel of drinken/eten zou ik ook best pissig zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
Woedende en wanhopige reizigers op Schiphol: "Klaar met deze shit"
[ afbeelding ]
Ik ben geboren in de winter van '78quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Zorro het volgende:
Och, in de winters van '78 en '79 zaten we 's morgens de lokale omroep te beluisteren om te horen of de school doorging.
Dus dat was ook kort tevoren. Kan best.
Ja.... En de mensen die gisteren urenlang in een vliegtuig zaten te wachten en vandaag weer opnieuw 6 uur op de startbaan moeten wachtenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar eerlijk gezegd als ik al 3 dagen op Schiphol zat zonder vergoeding voor hotel of drinken/eten zou ik ook best pissig zijn.
Golf, maar dat zei je niet. Dat het hier dubbele cijfers vroor is veel minder lang geleden. Dat is wel degelijk koud. Onder nul is sowieso koud.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wanneer dan? Laatste koudegolf is van 2012
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien omdat men er na een paar dagen wat meer aan 'gewend' is. Weet niet in hoeverre ze dat meewegen in de beslissing, maar je zag het vandaag natuurlijk al met de files vanmiddag dat die er nauwelijks waren omdat veel mensen er al gehoor aan geven.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Transaviaquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik duim voor je![]()
Met welke maatschappij vlieg je? KLM en aanverwanten annuleren veel meer dan de andere maatschappijen.
OMG wat klote!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Vertrek maar om 6u30 Kende een Nederlandse vriend (ben Belg) Die paar dagen geleden 3 uur erover deed van Amsterdam naar Utrechtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
Dat lijkt me echt een heel slecht moment om te vertrekken, zit je precies in de randstad in het hoogtepunt van de sneeuwstormquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vertrek maar om 6u30 Kende een Nederlandse vriend (ben Belg) Die paar dagen geleden 3 uur erover deed van Amsterdam naar Utrecht
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
😨 Nee, toch?
Neequote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Golf, maar dat zei je niet. Dat het hier dubbele cijfers vroor is veel minder lang geleden. Dat is wel degelijk koud. Onder nul is sowieso koud.
Bijna een elfstedentocht en eenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wanneer dan? Laatste koudegolf is van 2012
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
School van onze oudste hebben vrij, alleen heeft zij pech omdat stages wel gewoon doorgaanquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij krijgen morgenochtend 7.15 bericht.
Dan heb je er ook vrij weinig van begrepenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Of gewoon de stageplek bellen en zeggen dat ze niet komt?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
School van onze oudste hebben vrij, alleen heeft zij pech omdat stages wel gewoon doorgaan![]()
Maar dat moeten we even bepraten met de stagebegeleider of ze wel moet komen of niet, en uiteraard onze standpunt of wij het veilig genoeg vinden.
De jongste krijgen we morgen ochtend een update om half 9, maar gezien de situatie denk ik dat ook daar de boel dicht gaat.
Ik woon in Gilze, hebben we het samen lekker frisquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
Ik wilde even opscheppen, ik woon in Rijen waar het vannacht het koudst was. Verder niks van gemerkt, want ik sliep.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)4-weer-strenge-vorst
Onder de -10 graden: Gilze-Rijen de koudste plek
RTL Nieuws · 11 uur geleden · Aangepast: 9 uur geleden
Rond 5.00 uur vanochtend daalde de temperatuur op meerdere plekken in het land onder -10 graden. Gilze-Rijen is de koudste plek met -10,7 graden. De laatste keer dat het kouder was, was in februari 2021. Toen is -16,2 graden gemeten.
POAH! GRUWELIJKquote:
We horen overigens niets over Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Maastricht.. en euh..Lelystad geloof ik? Kunnen ze dat niet beter verdelen denk ik dan..quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
IT GIET OAN!!!!!quote:
Je bent niet op de hoogte van de prijzen van het OV ofzo? Dat is al duur zat namelijk, als ik mijzelf alleen nog maar met het openbaar vervoer zou bewegen dan zou me dat maandelijks een veelvoud kosten van wat mijn auto me per maand kost (incl. afschrijving).quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daarnaast is dit ook wat de mens wil hewant we willen niet meer betalen voor het openbaar vervoer en dus moeten we het hiermee doen
Ja. Daar landen ze toch wel gewoon? Want het vliegtuig van @Arizona moest daar vandaan komen toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
We horen overigens niets over Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Maastricht.. en euh..Lelystad geloof ik? Kunnen ze dat niet beter verdelen denk ik dan..
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]
De pluim heeft gehoord dat Fok ELF subforum heeft open gegooid.
Oper zit helemaal onderin, zoals we vaak in de zomer zien als die bovenin zit zal het waarschijnlijk wel warmer uitpakken.quote:
Ohh ja geen idee hoor dr niets overquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Daar landen ze toch wel gewoon? Want het vliegtuig van @:arizona moest daar vandaan komen toch?
JAAA!!!!!! ALS DIT UITKOMT GIET HET ECHT OANquote:
Dat bedoel ik dus dat we het zelf ook bekijken of we het vertrouwd vinden of nietquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of gewoon de stageplek bellen en zeggen dat ze niet komt?
Uiteraard, gemiddelde ligt het ook gewoon rond de 3-4, afwachten dusquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Oper zit helemaal onderin, zoals we vaak in de zomer zien als die bovenin zit zal het waarschijnlijk wel warmer uitpakken.
Ff gekeken op Eindhoven. Alles volgens planquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh ja geen idee hoor dr niets over
EindhovenGODquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ff gekeken op Eindhoven. Alles volgens planAlleen een vlucht uit Boekarest die is uitgeweken naar Weeze.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/vertrektijden
Op naar Ljouwert!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
JAAA!!!!!! ALS DIT UITKOMT GIET HET ECHT OAN![]()
![]()
JAAAAA OMFG!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |