De grootste ergernis op een luchthavenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
"Go away back toe your own land and please mind your step"
quote:mind your step
mind your step
mind your step
mind your step
mind your step
Ik zag op het NOS journaal een man die al 3 dagen probeert terug te vliegen naar de VS voor de begrafenis van zijn moeder en ze op hem wachten. Maar waar moeten dat soort mensen anders heen, ze krijgen ook niet goede informatie wanneer vluchten wel zouden gaan, morgen zal ook wel bijna alles niet vliegen. Maar mensen zullen toch op vluchthaven willen blijven als die ene vlucht misschien wel gaat. Moeten ze dan maar 3 dagen Amsterdam doen en dan weer proberen?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]![]()
"Go away back toe your own land and please mind your step"
Neem aan dat zo'n voorbeeld wel een hotel aangeboden krijgt nabij Schiphol?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag op het NOS journaal een man die al 3 dagen probeert terug te vliegen naar de VS voor de begrafenis van zijn moeder en ze op hem wachten. Maar waar moeten dat soort mensen anders heen, ze krijgen ook niet goede informatie wanneer vluchten wel zouden gaan, morgen zal ook wel bijna alles niet vliegen. Maar mensen zullen toch op vluchthaven willen blijven als die ene vlucht misschien wel gaat. Moeten ze dan maar 3 dagen Amsterdam doen en dan weer proberen?
Dacht dat ik er met 4:30 vroeg uit moestquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mijn wekker gaat om 02.30 uur, we zullen zien.
Rood??quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of er vanavond/morgen code rood wordt afgegeven.
Dan hoop ik langzamerhand in de buurt van Schiphol te zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dacht dat ik er met 4:30 vroeg uit moest!
Kan zo iemand niet beter gewoon met de trein naar Frankfurt en dan naar de VS?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag op het NOS journaal een man die al 3 dagen probeert terug te vliegen naar de VS voor de begrafenis van zijn moeder en ze op hem wachten. Maar waar moeten dat soort mensen anders heen, ze krijgen ook niet goede informatie wanneer vluchten wel zouden gaan, morgen zal ook wel bijna alles niet vliegen. Maar mensen zullen toch op vluchthaven willen blijven als die ene vlucht misschien wel gaat. Moeten ze dan maar 3 dagen Amsterdam doen en dan weer proberen?
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of er vanavond/morgen code rood wordt afgegeven.
Als RWS aanraadt niet de weg op te gaan, dan lijkt me dat te koppelen aan een code rood.quote:
Storm?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef Starhopper het volgende:
22 januari ook storm![ afbeelding ]
Elfstedentocht kan dan prima als je ook sneeuw erbij krijgt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef Starhopper het volgende:
22 januari ook storm![ afbeelding ]
Denk dat KNMI nog twijfelt over code oranje of rood voor morgenochtend.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als RWS aanraadt niet de weg op te gaan, dan lijkt me dat te koppelen aan een code rood.
[ x ]
Het is niet alleen KNMI die daar over gaat toch? Is toch een gezamelijke beslissing van verschillende partijen? Rijkswaterstaat zit oa ook in dat overleg dacht ikquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat KNMI nog twijfelt over code oranje of rood voor morgenochtend.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is niet alleen KNMI die daar over gaat toch? Is toch een gezamelijke beslissing van verschillende partijen? Rijkswaterstaat zit oa ook in dat overleg dacht ik
quote:Dit is een weeralarm waarbij extreem weer een grote impact op de samenleving heeft. De weersituatie kan voor zoveel schade, letsel en overlast zorgen dat het maatschappij-ontwrichtend kan zijn. Dit kan heel plaatselijk zijn. Code rood wordt op zijn vroegst 24 uur uitgegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet. Code rood kan ook uitgegeven worden als er een kleine kans is op een extreme weersituatie, maar de veiligheidsrisico’s groot zijn.
hoe gaat zo een overleg eigenlijk? even ter illustratie hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is niet alleen KNMI die daar over gaat toch? Is toch een gezamelijke beslissing van verschillende partijen? Rijkswaterstaat zit oa ook in dat overleg dacht ik
RWS werkt niet met kleurcodes. Geeft alleen een reisadvies ahv wat knmi voor kleurtje maakt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ah joh wat sneeuw en ijzel op een reeds bevroren ijsplaatquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:50 schreef DefKu het volgende:
Code rood, moeten niet gaan overdrijven hoor. Kom op zeg, wat sneeuw en ijzel.
Toch wel verrassend dat anno 2026 mensen nog steeds niet begrijpen waar code rood en geel nu daadwerkelijk voor staan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:50 schreef DefKu het volgende:
Code rood, moeten niet gaan overdrijven hoor. Kom op zeg, wat sneeuw en ijzel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |