SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
En Geertje had ons al eerder beloofd dat de zon weer zou gaan schijnen in Nederland.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:05 schreef RamboDirk het volgende:
Juffrouw Jetten had ons terrasweer in januari beloofd
Is dat met voorgaande sneeuwval meegerekend? Hier is denk ik zeker 10cm gevallenquote:Op maandag 5 januari 2026 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Als die storm op de juiste plek gaat vallen zou in het zuiden en oosten van Nederland vanaf donderdagavond tot vrijdag halverwege de middag wel eens 30-50cm sneeuw kunnen vallen
Nee, ik denk dat in potentie nieuwe sneeuw kan worden. Maar de modellen.zijn het nog niet eens.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is dat met voorgaande sneeuwval meegerekend? Hier is denk ik zeker 10cm gevallen
Dat zou wel echt EINDBAAS-niveau zijn. Laten we hopen dat het zo ver komt!quote:Op maandag 5 januari 2026 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Als die storm op de juiste plek gaat vallen zou in het zuiden en oosten van Nederland vanaf donderdagavond tot vrijdag halverwege de middag wel eens 30-50cm sneeuw kunnen vallen
Nou dat ongeval op de A27 ziet er niet best uitquote:Op maandag 5 januari 2026 11:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Minder leuk als die snelweg is afgesloten en dat je daar 3 uren vast staat.
ik hoop hetquote:Op maandag 5 januari 2026 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Tsja, als je in een sector werkt waar je verplicht op werk moet komen dan is het niet anders toch? Zorg, b.v.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het mooi om te zien, maar het is wel godsgeklaagd dat driekwart van Nederland vast loopt en er ondanks waarschuwingen stuntpiloten alsnog de weg op gaan.
Nee zo bedoel ik dat ook niet, ik heb het dus over mensen die niet moeten, maar wel gaanquote:Op maandag 5 januari 2026 13:13 schreef DefKu het volgende:
[..]
Tsja, als je in een sector werkt waar je verplicht op werk moet komen dan is het niet anders toch? Zorg, b.v.
Veel nieuwe films dusquote:Op maandag 5 januari 2026 13:14 schreef butz0rs het volgende:
Bij het NOS journaal: Schiphol bijna helemaal plat, er wordt gewaarschuwd voor fake taxis
Ik vraag het even na: momentquote:Op maandag 5 januari 2026 13:17 schreef Starhopper het volgende:
Dikke sneeuwbui boven terschelling nu als ik buienradar zie
Er zijn ongemakken, maar winterse taferelen worden door de meesten best gewaardeerd!quote:Op maandag 5 januari 2026 13:10 schreef fotostarter het volgende:
Hier in Wijchen al weer ruim een uur flinke sneeuw.
Ben er wel klaar mee
Krantenbezorgers, postbezorgers.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:13 schreef DefKu het volgende:
[..]
Tsja, als je in een sector werkt waar je verplicht op werk moet komen dan is het niet anders toch? Zorg, b.v.
Er is echt extreem veel geannuleerd vandaag. Hopelijk landt het vliegtuig dat ons morgen weg moet brengen, nog wel vanavond...quote:Op maandag 5 januari 2026 13:14 schreef butz0rs het volgende:
Bij het NOS journaal: Schiphol bijna helemaal plat, er wordt gewaarschuwd voor fake taxis
Snil bedoel jequote:Op maandag 5 januari 2026 13:10 schreef fotostarter het volgende:
Hier in Wijchen al weer ruim een uur flinke sneeuw.
Ben er wel klaar mee
De lucht is er diepgrijs, maar er valt niets in Formerumquote:Op maandag 5 januari 2026 13:17 schreef Starhopper het volgende:
Ben er wel snil mee?quote:
1979 all over again? 80 cm destijds...quote:Op maandag 5 januari 2026 13:17 schreef Starhopper het volgende:
80cmquote:Op maandag 5 januari 2026 13:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
1979 all over again? 80 cm destijds...
Dan moet er nu nog heel wat meer gaan gebeuren. Maar wie weet!quote:Op maandag 5 januari 2026 13:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
1979 all over again? 80 cm destijds...
Hoe is het in het Haerlemsche?quote:Op maandag 5 januari 2026 13:24 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dan moet er nu nog heel wat meer gaan gebeuren. Maar wie weet!
Het ego van Geert zit de zon in de weg... gelukkig loopt hij altijd snel wegquote:Op maandag 5 januari 2026 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Geertje had ons al eerder beloofd dat de zon weer zou gaan schijnen in Nederland.
quote:
En dan heb je ook nog dat klotecarnavalquote:Op maandag 5 januari 2026 13:26 schreef Eightyone het volgende:
Typisch dat wij hier qua weer zo vaak in een relatief slecht gebied zitten.
Afgezien van onweer dan, want dat gaat weer vaak om deze regio (N-O Brabant) heen.
Moet je naar de driehoek komen. Nooit onweer, nooit sneeuw des doods, immer teleurstelling.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:26 schreef Eightyone het volgende:
Typisch dat wij hier qua weer zo vaak in een relatief slecht gebied zitten.
Afgezien van onweer dan, want dat gaat weer vaak om deze regio (N-O Brabant) heen.
Ja maar IK MOET dit en dat en IK WIL NIET aanpassen.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het mooi om te zien, maar het is wel godsgeklaagd dat driekwart van Nederland vast loopt en er ondanks waarschuwingen stuntpiloten alsnog de weg op gaan.
Welke driehoek?quote:Op maandag 5 januari 2026 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet je naar de driehoek komen. Nooit onweer, nooit sneeuw des doods, immer teleurstelling.
ja, net als vuurwerk bij de LIDL, even uit de handen van een kind van 8 gerukt?quote:Op maandag 5 januari 2026 13:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heb net het laatste zakje strooizout van het dorp bemachtigd
Uhh...quote:
Dat moet dan haast Zoetemeej wel zijnquote:Op maandag 5 januari 2026 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uhh...
@:Wereldgozer welke steden vormen de driehoek ook al weer?
In ieder geval regio Den Haag / Leiden
Weinig tijd gehad om wat verandering aan te brengen!quote:Op maandag 5 januari 2026 13:29 schreef Frutsel het volgende:
@:sjcvb
@:scjvb
@:sjcbv
@:sbvcj
@:scbjv
matige TT hoor...beetje dezelfde als de vorige...
Wajoo sneeuwduinen van 6 meterquote:Op maandag 5 januari 2026 13:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
https://noorderland.nl/ar(...)om-nooit-te-vergeten
Moet het ook nog zien, lijkt te warm te worden (+3 vanaf einde nacht).quote:Op maandag 5 januari 2026 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat niets worden.
GFS moet er niets van weten iig.
En dan? Meteen een weekje snipperdagen inleveren? Daar zullen de meeste toch voor passenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik dat ook niet, ik heb het dus over mensen die niet moeten, maar wel gaan
Mijn vader stond toen met de vrachtwagen vast op de snelweg bij Lemmer ergens, hij is toen opgevangen door mensen in een klein dorpje en heeft daar de nacht doorgebracht. Mijn moeder zat thuis met een 1 jarige en een pasgeboren baby en is door de buurman uitgegraven. De sneeuwduinen zaten tot in de dakgoot.quote:
Ik ook. Daarom elke winter een weekje of twee ijsklimmen in Schotland/Noorwegen/Alpen om aan mijn dosis wintervitamientjes te komen.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ook sneeuwduinen van 6 meter willen.
Onderschat de werking van het huidige pak sneeuw niet. Daardoor wordt/blijft het vaak kouder.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:35 schreef cherrycoke het volgende:
verwacht dat het woensdag al boven nul is, verwacht eigenlijk regen in plaats van nog meer sneeuw
albedo effectquote:Op maandag 5 januari 2026 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onderschat de werking van het huidige pak sneeuw niet. Daardoor wordt/blijft het vaak kouder.
Ik ga half februari weer naar Zweeds Lapland voor 2 weken langlaufen en kamperenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom elke winter een weekje of twee ijsklimmen in Schotland/Noorwegen/Alpen om aan mijn dosis wintervitamientjes te komen.
Maar met het huidige pak op de Utrechtse Heuvelrug ben ik ook bijzonder in mijn nopjes.
Lekker maat. Ben totaal niet jaloers of zo.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ga half februari weer naar Zweeds Lapland voor 2 weken langlaufen en kamperen
Het Amerikaans model is vaak onbetrouwbaarder, maar heeft het inderdaad ook wel eens bij het rechte eind.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat niets worden.
GFS moet er niets van weten iig.
Jij hebt geen sneeuw? Bij ons thuis zou 8-10 cm liggen. Bij mijn schoonouders nog wat meer. Misschien wel al wat gesmolten, geen idee. Vandaag nog geen verse sneeuw gehad zo te zien.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Vorig jaar en het jaar daarvoor hier mooie poedersneeuw terwijl er in de rest van NL niets was. Dus is prima zo hoor, we klagen niet.
Dit is toch heerlijk om te kijkenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:52 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Leuk filmpje van de A2, stijl afritje.
Vind het vrij absurd dat dit soort toewegen zo slecht begaanbaar zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:52 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Bergop moeten skieën/langlaufen terwijl er 40-50kg aan slee achter je hangt is anders ook geen feestquote:Op maandag 5 januari 2026 13:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lekker maat. Ben totaal niet jaloers of zo.
Maar ehh beter Noorwegen daar zijn de bergen beter. Laatste keer was ik ten oosten van Tromsø.
Toch niet gek met de sneeuwval van vanochtend? Kan je niet tegenop strooien/weghalenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het vrij absurd dat dit soort toewegen zo slecht begaanbaar zijn.
Daarom heb je nu ook een sneeuwschuiver ter hand genomen om deze absurde situatie te beëindigen.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het vrij absurd dat dit soort toewegen zo slecht begaanbaar zijn.
quote:Op maandag 5 januari 2026 14:14 schreef MissHobje het volgende:
De langlaufers gaan hier al langs, geweldigslim transport ook wel.
Ja!! Check die donkere luchten met witte vallende strepenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanuit het NW volgen alweer de volgende buien.
Ah, daarom ging ik altijd zo slecht in de voorspellingenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:46 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het Amerikaans model is vaak onbetrouwbaarder, maar heeft het inderdaad ook wel eens bij het rechte eind.
Ah, fijn, dooi gevolgd door vrieskou en meer zooi. Wat kan er mogelijk mis gaan?quote:
Ja. Bij ON hebben ze vast gezegd dat het allemaal onzin is die waarschuwingen natuurlijk, daarom is ze de weg op gegaan.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Deze hele thread van Carolinezijn wel 10 posts en nog gevaarlijk onder viaduct op vluchtstrook staan ook
Anders vier je vakantie daar.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:39 schreef Arizona het volgende:
Op weg naar ons overnachtingshotel op Schiphol. Benieuwd of we morgen op vakantie gaan.
Thoughts and prayers
Beter dan dooi gevolgd door dooi.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, fijn, dooi gevolgd door vrieskou en meer zooi. Wat kan er mogelijk mis gaan?
quote:Op maandag 5 januari 2026 14:30 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Deze hele thread van Carolinezijn wel 10 posts en nog gevaarlijk onder viaduct op vluchtstrook staan ook
Wat moet je met 50 kilo aan meuk? Dat is het gewicht dat je meezeult voor een zelfstandige Denali-expeditie gekquote:Op maandag 5 januari 2026 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bergop moeten skieën/langlaufen terwijl er 40-50kg aan slee achter je hangt is anders ook geen feest
Een paar weken vreten+brandstof gaat altijd hard. En dan nog je andere spul als tent, slaapspullen, kleding en nog wat frutsels.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat moet je met 50 kilo aan meuk? Dat is het gewicht dat je meezeult voor een zelfstandige Denali-expeditie gek.
Dan ga ik mee! (wel pas als de VS helemaal ont-trumpt zijn). Ga je dan ook mee Groenland overskieën?quote:Dat moet ook nog eens gebeuren, via de Cassin Ridge.
De koude rillingen lopen over m'n rug als ik dat mens zie ja.quote:
1ste filmpje is geniaal.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:52 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
De 51e staat!quote:Op maandag 5 januari 2026 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan ga ik mee! (wel pas als de VS helemaal ont-trumpt zijn). Ga je dan ook mee Groenland overskieën?
Duimen draaienquote:Op maandag 5 januari 2026 14:39 schreef Arizona het volgende:
Op weg naar ons overnachtingshotel op Schiphol. Benieuwd of we morgen op vakantie gaan.
Thoughts and prayers
quote:Op maandag 5 januari 2026 15:03 schreef TLC het volgende:
Dit weer vraagt om een toepasselijk muziekje![]()
Bekijk deze YouTube-video
Nee hier was niks. Maar gisteren was ik ook 15 km hier vandaan waar 10 cm lag. Dus best wat plaatselijke verschillen. Maar nu is het hier ook aan het sneeuwen! De tuin is al wit.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij hebt geen sneeuw? Bij ons thuis zou 8-10 cm liggen. Bij mijn schoonouders nog wat meer. Misschien wel al wat gesmolten, geen idee. Vandaag nog geen verse sneeuw gehad zo te zien.
Wat zijn fake taxis? Net doen of ze een taxi zijn en je er dan onderweg uitgooien of zo?quote:Op maandag 5 januari 2026 13:14 schreef butz0rs het volgende:
Die lui die heel hard TAXI TAXI roepen met zo'n kartonne bordje met taxi erop. Die lui moet je mijden.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat zijn fake taxis? Net doen of ze een taxi zijn en je er dan onderweg uitgooien of zo?
Van die flapdrollen zonder taxi-vergunning die vervolgens de deuren op slot houden tot je ze 300 euro geeftquote:Op maandag 5 januari 2026 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat zijn fake taxis? Net doen of ze een taxi zijn en je er dan onderweg uitgooien of zo?
Dan nog. Ik vind veel. Maar goed, zelf (z)wetenquote:Op maandag 5 januari 2026 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een paar weken vreten+brandstof gaat altijd hard. En dan nog je andere spul als tent, slaapspullen, kleding en nog wat frutsels.
Ja, als die boze pannenkoek opgepleurd is. Zoek nog wel een maatje dat gek genoeg is, dus op zich... Hoeveel ervaring heb je met alpien- en ijsklimmen?quote:[..]
Dan ga ik mee! (wel pas als de VS helemaal ont-trumpt zijn). Ga je dan ook mee Groenland overskieën?
Hoe laat vertrek je?quote:Op maandag 5 januari 2026 14:39 schreef Arizona het volgende:
Thoughts and prayers
Ja die is weer stevig aan het opbouwenquote:
Yah bet ye yeahhhh!quote:Op maandag 5 januari 2026 15:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou krijg ik zin om Fargo weer te kijken. Alle seizoenen, te beginnen met de film. Jaaaaah.
Vorige week seizoen 5 gezien, die was ook topquote:Op maandag 5 januari 2026 15:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou krijg ik zin om Fargo weer te kijken. Alle seizoenen, te beginnen met de film. Jaaaaah.
quote:Op maandag 5 januari 2026 15:30 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Code oranje in alle provincies ingetrokken
Het KNMI heeft code oranje in alle provincies ingetrokken. In heel het land geldt nog wel code geel vanwege gladheid door sneeuw en bevriezing van natte wegen.
Code oranje gold vanmiddag alleen nog in Drenthe, Overijsel en Gelderland.
Code geel geldt nu tot en met woensdagmiddag.
Gaat slechts een paar uur duren voor code oranje weer van kracht wordt in een aantal provincies. Denk vanavond al.quote:
Met alle matig schoongemaakte natte wegen en de verwachte vorst vannacht is dat haast onvermijdelijkquote:Op maandag 5 januari 2026 15:41 schreef Haags het volgende:
[..]
Gaat slechts een paar uur duren voor code oranje weer van kracht wordt in een aantal provincies. Denk vanavond al.
Spann0nd! De weermodellen verschillen erg momenteel, maar GFS zit vaak dichterbij met deze weersomstandigheden en die zit een beetje tussen ICON en ECWFM in nu. De eerste zegt dat het meevalt rondom Schiphol, terwijl de laatste sneeuwstorm des doods verwacht. GFS zegt kantje boord. Een skivakantie in eigen land kan ook leuk zijnquote:
Morgen lijkt wel in alle weermodellen de meest rustige dag te worden. Dus dat biedt een beetje hoop.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Spann0nd! De weermodellen verschillen erg momenteel, maar GFS zit vaak dichterbij met deze weersomstandigheden en die zit een beetje tussen ICON en ECWFM in nu. De eerste zegt dat het meevalt rondom Schiphol, terwijl de laatste sneeuwstorm des doods verwacht. GFS zegt kantje boord. Een skivakantie in eigen land kan ook leuk zijn
Bij Schiphol zal men er alles aan doen om vluchten zo veel mogelijk te laten vertrekken natuurlijk, maar je zit denk ik meer met alle vertragingen van de afgelopen dagen die eventueel voorrang hebben..quote:Op maandag 5 januari 2026 15:54 schreef Arizona het volgende:
Morgen lijkt wel in alle weermodellen de meest rustige dag te worden. Dus dat biedt een beetje hoop.
Meer dan afwachten kunnen we niet…
Je hebt ook het probleem dat de vliegtuigen nu op een andere luchthaven staanquote:Op maandag 5 januari 2026 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij Schiphol zal men er alles aan doen om vluchten zo veel mogelijk te laten vertrekken natuurlijk, maar je zit denk ik meer met alle vertragingen van de afgelopen dagen die eventueel voorrang hebben..
Jij ook veel succes!quote:Op maandag 5 januari 2026 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Succes!
Ik mag woensdag, maar heb er een hard hoofd in..
En dan heb je stelletje klootviolen bij die nog met zomerbanden proberen deze brug over te komen.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Lelystad hier, zo'n 12 á 15cm.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:30 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
25cm in Almere?? I wish … of het moet heuuuull plaatselijk zijn
Dat bedoel ik dus. En dan zijn het vaak nog goedkope bandjes ook.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dan heb je stelletje klootviolen bij die nog met zomerbanden proberen deze brug over te komen.
[ afbeelding ]
Ik stond te kijken of het hem ging lukken, maar uiteindelijk heeft hij moeten staken omdat het laatste stukje nog steiler was dan waar hij zich bevond![]()
Achteruitrijdend ging keerde hij een afslag in en ging vervolgens naar links, de banden deden niks anders dan glijden![]()
Achteraf had ik dit moeten filmenleuk voor op dumpert
Hij had ook achteruit de brug op moeten rijden, meer druk op de voorbandenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dan heb je stelletje klootviolen bij die nog met zomerbanden proberen deze brug over te komen.
[ afbeelding ]
Ik stond te kijken of het hem ging lukken, maar uiteindelijk heeft hij moeten staken omdat het laatste stukje nog steiler was dan waar hij zich bevond![]()
Achteruitrijdend ging keerde hij een afslag in en ging vervolgens naar links, de banden deden niks anders dan glijden![]()
Achteraf had ik dit moeten filmenleuk voor op dumpert
Net buiten hadden sommige auto´s het lastig om over drempels te komen, een auto schoot zelfs door bij een kruispunt, ging echt net goed met alle andere auto´s.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:45 schreef Momo het volgende:
In sommige woonwijken is het platgedrukte sneeuw echt glad
Ik woon op een paar honderd meter NIET in Duitsland!quote:Op maandag 5 januari 2026 13:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja, net als vuurwerk bij de LIDL, even uit de handen van een kind van 8 gerukt?
Den haag leiden rotterdamquote:Op maandag 5 januari 2026 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uhh...
@:Wereldgozer welke steden vormen de driehoek ook al weer?
In ieder geval regio Den Haag / Leiden
Goed bezig!quote:Op maandag 5 januari 2026 17:18 schreef R-woud93 het volgende:
Hele dag op de shovel aan het sneeuwschuiven geweest, de telefoon bleef maar gaan
Ja bizar die verschillen als ik dat zo hoor inderdaad. Paar km verderop is veel sneeuwpret (of juist niet).quote:Op maandag 5 januari 2026 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hier was niks. Maar gisteren was ik ook 15 km hier vandaan waar 10 cm lag. Dus best wat plaatselijke verschillen. Maar nu is het hier ook aan het sneeuwen! De tuin is al wit.
Het had vrijdag en zaterdag overigens wel veel gesneeuwd, maar alleen natte. Was hier net iets te warm of zo.
Klopt, dit was geen doen. Hopelijk is hij naar huis gereden in plaats van zich zelf of anderen in gevaar brengenquote:Op maandag 5 januari 2026 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. En dan zijn het vaak nog goedkope bandjes ook.
Maar dat lijkt me in deze situatie niet heel erg handig, je ziet namelijk geen ene moer wat er aan de andere kant komt, plus het is best een drukke weg dus ook niet zo veilig voor omstanders. 1 verkeerde beweging en je glijd zo naar benedenquote:Op maandag 5 januari 2026 17:07 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hij had ook achteruit de brug op moeten rijden, meer druk op de voorbanden
Met regen ook super fijn!! Heb deze soort ook al jaren.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:50 schreef Dutch_view het volgende:
Volgende banden om mijn auto worden wel all-season banden. Toch liever wat meer grip op evt sneeuw hier.
Vanochtend met stapvoets rijden op sneeuw had ik al het idee met sturen dat het amper wat deed
Ja wij ook gelukkigquote:Op maandag 5 januari 2026 17:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Met regen ook super fijn!! Heb deze soort ook al jaren.
Verweggistan? Maak je wel kans hoor..zie de hele tijd alles buiten Europa wel gaan. En maar een paar Europa bestemmingen. Succesquote:
Lijkt mij wat overdreven, ik woon er niet te ver vandaan en er is veel gevallen maar geen 35 cm, 15 cm komt dichter in de buurt. Een deel is ook al gesmolten.quote:
Ja, hier dus ook. Nu wel een flink pak. Maar dit weekend op een half uurtje fietsen op de gravelbike ineens 30cm.quote:Op maandag 5 januari 2026 17:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja bizar die verschillen als ik dat zo hoor inderdaad. Paar km verderop is veel sneeuwpret (of juist niet).
In het buitengebied gaat het toch echt richting de 35 cm hoorquote:Op maandag 5 januari 2026 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij wat overdreven, ik woon er niet te ver vandaan en er is veel gevallen maar geen 35 cm, 15 cm komt dichter in de buurt. Een deel is ook al gesmolten.
Canarische Eilanden. 20 graden en zon!quote:Op maandag 5 januari 2026 17:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Verweggistan? Maak je wel kans hoor..zie de hele tijd alles buiten Europa wel gaan. En maar een paar Europa bestemmingen. Succes
Innsbruck ging vandaag ook, die moet ik woensdag hebbenquote:Op maandag 5 januari 2026 17:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Verweggistan? Maak je wel kans hoor..zie de hele tijd alles buiten Europa wel gaan. En maar een paar Europa bestemmingen. Succes
IJswegen morgenquote:Vannacht klaart het breed op en koelt het naar verwachting verder af naar -2 tot -8 graden. De gevoelstemperatuur ligt daarbij nog een stuk lager.
Valt ook geen flikker hier tov normaal. Woensdag lukt wel, zou het hier nog zonnig zijn. Vanaf donderdag zou er meer serieuze sneeuw komen.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Innsbruck ging vandaag ook, die moet ik woensdag hebben
Grijs, nat, wind, nooit onweer, geen sneeuw, benauwd.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:27 schreef Nattekat het volgende:
Echt alleen maar natte zooi wat er nu valt
15km verderop is het echte sneeuw.
Dit kan niet anders dan een flopshow worden.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:42 schreef Starhopper het volgende:
SNILSTORM!!!!!!!!!!!!!!!
Bekijk deze YouTube-video
Echt hoor. Qua weer is hier zelden wat te beleven.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Grijs, nat, wind, nooit onweer, geen sneeuw, benauwd.
Wat een kutplek waar jij woont
Rotterdam sneeuwt het nu weer erg hardquote:Op maandag 5 januari 2026 18:27 schreef Nattekat het volgende:
Echt alleen maar natte zooi wat er nu valt
15km verderop is het echte sneeuw.
Daar zijn ze inmiddels ook klaar meequote:Op maandag 5 januari 2026 18:21 schreef Arizona het volgende:
In ons hotel is het ook een komen (en niet gaan) van gestrande reizigers. KLM brengt hier mensen onder.
quote:KLM vraagt gestrande reizigers zelf hotel te boeken
KLM vraagt op Schiphol gestrande reizigers zelf een hotel te boeken. Normaal doet de luchtvaartmaatschappij dit, maar door de grote aantallen kan KLM "dit niet bolwerken", schrijft persbureau ANP. Duizenden mensen zijn gestrand door het winterse weer.
KLM annuleerde vandaag honderden vluchten. Ook moesten veel aankomende vluchten uitwijken naar Düsseldorf en Brussel.
Vluchten omboeken is lastig, zo zegt KLM. Onder meer door de grote aantallen en omdat er de komende dagen ook problemen worden verwacht vanwege het weer.
Waar ben je dan?quote:Op maandag 5 januari 2026 18:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Valt ook geen flikker hier tov normaal. Woensdag lukt wel, zou het hier nog zonnig zijn. Vanaf donderdag zou er meer serieuze sneeuw komen.Dus wij blijven lekker nog wat langer, wilde eigenlijk deze week een keer vertrekken.
En geen van beiden sneeuwstorm.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
GFS heeft wel zin in een windje vrijdagochtend
Net als ICON
[ afbeelding ]
Veel interessanter dan dat het laag ten zuiden van ons langstrekt. Geen zin in nog een mega sneeuwdump.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
GFS heeft wel zin in een windje vrijdagochtend
Net als ICON
[ afbeelding ]
Maar wel sneeuw voor de helft van het landquote:Op maandag 5 januari 2026 19:42 schreef Momo het volgende:
[..]
ECMWF heeft dan weer bijna geen serieuze wind.
Overal dat gelul dat het nog best mogelijk is dat hij zuidelijker komt. Maar hij kan ook nog opschuiven naar noordquote:
Gisteren zei hij nog wat andersquote:Op maandag 5 januari 2026 19:35 schreef TLC het volgende:
Volgens Marc Putto is het RIP voor Nederland de komende dagen
Die vinden de waarschuwingen allemaal onzin want vroeger sneeuwde het ook en toen had je geen code geelquote:Op maandag 5 januari 2026 20:21 schreef Donna het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom vanmiddag met code geel en 'ga niet de weg op' etc ik allemaal 70 plussers zie FIETSEN op de platgereden spekgladde wegen?
Wat gaat er door die mensen heen?
Maar toen waren ze zelf 30 of 40.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die vinden de waarschuwingen allemaal onzin want vroeger sneeuwde het ook en toen had je geen code geel
Ehrwald tikte de -20.2 aan afgelopen nachtquote:
Hoe minder wind (lagedruk minder ver uitdiepend) hoe beter het isquote:Op maandag 5 januari 2026 19:42 schreef Momo het volgende:
[..]
ECMWF heeft dan weer bijna geen serieuze wind.
Naar de Poisson, voor jaren '70 boodschapjes. Bruine bonen, stroop en Picalillysaus enzo.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:21 schreef Donna het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom vanmiddag met code geel en 'ga niet de weg op' etc ik allemaal 70 plussers zie FIETSEN op de platgereden spekgladde wegen?
Die op de B23? Die gaat pas in 2028 open als het goed is.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is die tunnel bij Garmisch al af?
Ja, was vandaag overdag ook -9 ofzo. Nachten zijn ook goed koud. Later deze week eindelijk weer serieuze sneeuw lijkt het dan tochquote:Op maandag 5 januari 2026 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ehrwald tikte de -20.2 aan afgelopen nacht
quote:Op maandag 5 januari 2026 17:18 schreef R-woud93 het volgende:
Hele dag op de shovel aan het sneeuwschuiven geweest, de telefoon bleef maar gaan
Ik gok ergens Friesland.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Welke stad in Nederland heeft nu de meeste sneeuw gekregen?
Utrecht? of noordelijker?
quote:Op maandag 5 januari 2026 21:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik gok ergens Friesland.
Utrecht iets van 10 a 15 cm
Ahhh zalig, hopelijk zonder al te lange wachttijden morgen lekker vliegen. Ik duim voor julliequote:Op maandag 5 januari 2026 18:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Canarische Eilanden. 20 graden en zon!
Ik wil het![]()
We gaan het morgen zien of het door mag gaan![]()
We zijn net al even op Schiphol Plaza geweest, even shoppen en eten. Gigántische rijen voor de taxi’s.
In ons hotel is het ook een komen (en niet gaan) van gestrande reizigers. KLM brengt hier mensen onder.
quote:Op maandag 5 januari 2026 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Welke stad in Nederland heeft nu de meeste sneeuw gekregen?
Utrecht? of noordelijker?
Ohhh ook spannend..je zou bijna beter met de auto kunnen gaan ..vast snellerquote:Op maandag 5 januari 2026 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Innsbruck ging vandaag ook, die moet ik woensdag hebben
Heb ik nietquote:Op maandag 5 januari 2026 21:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh ook spannend..je zou bijna beter met de auto kunnen gaan ..vast sneller
quote:Op maandag 5 januari 2026 21:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ahhh zalig, hopelijk zonder al te lange wachttijden morgen lekker vliegen. Ik duim voor jullie![]()
Ik ga zaterdag..Egypte..ook ff spannend of dat gaat lukken.
Oeiquote:Op maandag 5 januari 2026 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heb ik niet![]()
En me in de winter het dramatische treinnet van Duitsland in begeven wil ik ook wel echt vermijden
Zonder sneeuw is dat al drama jaquote:Op maandag 5 januari 2026 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heb ik niet![]()
En me in de winter het dramatische treinnet van Duitsland in begeven wil ik ook wel echt vermijden
Net als die 85+ vanmiddag in het extra nos journaal, die niet even één dag kon wachten om zijn vuilniszakje in de ondergrondse container te gooien.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:21 schreef Donna het volgende:
Nog best veel rond Alkmaar.quote:
Ik weet niet of dat wel klopt hoor dat rond alkmaar. Want vanmiddag lag daar hooguit een centimeter of 5 rond het stationsgebied. Al weet ik niet wat er met de bui vanmiddag is bijgekomen?quote:Op maandag 5 januari 2026 21:33 schreef ddx het volgende:
[..]
Nog best veel rond Alkmaar.
Klopt weerstation bij Schiphol trouwens nog wel, die geeft nu -2.5 graden aan, terwijl het eromheen boven 0 is ?
Dat zijn gewoon nog mensen met goede voornemensquote:Op maandag 5 januari 2026 20:54 schreef summer2bird het volgende:
Wat een heerlijk dagje was het. Lange wandeling door het bos gemaakt, super mooi.
Ik moet ook zeggen dat ik superveel hardlopers zie, is dat omdat ze nu opvallen of omdat er gewoon met sneeuw meer hardlopers zijn?
Oh ja, die heb je ook nog haha. Helemaal vergeten met dit weer.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon nog mensen met goede voornemens
Was juist rustig vandaag met mijn rondjequote:Op maandag 5 januari 2026 20:54 schreef summer2bird het volgende:
Wat een heerlijk dagje was het. Lange wandeling door het bos gemaakt, super mooi.
Ik moet ook zeggen dat ik superveel hardlopers zie, is dat omdat ze nu opvallen of omdat er gewoon met sneeuw meer hardlopers zijn?
Op https://www.noodweer.be/sneeuwkaart/ van 22:00 staat ook nergens die 20cm rond Alkmaar idd.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel klopt hoor dat rond alkmaar. Want vanmiddag lag daar hooguit een centimeter of 5 rond het stationsgebied. Al weet ik niet wat er met de bui vanmiddag is bijgekomen?
16 in Westfriesland is ook te hoog. Denk een cm of 8quote:Op maandag 5 januari 2026 22:05 schreef ddx het volgende:
[..]
Op https://www.noodweer.be/sneeuwkaart/ staat ook nergens die 20cm rond Alkmaar idd.
vooralsnog goed nieuwsquote:Op maandag 5 januari 2026 21:27 schreef heywoodu het volgende:
Al 300 geannuleerd voor morgen, maar Gran Canaria 10.45u staat er vooralsnog gewoon op @:Arizona
Innsbruck ook nog
Niet veelquote:Op maandag 5 januari 2026 21:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel klopt hoor dat rond alkmaar. Want vanmiddag lag daar hooguit een centimeter of 5 rond het stationsgebied. Al weet ik niet wat er met de bui vanmiddag is bijgekomen?
Hoe kom jij op 30cm in Lelystad? Het zit rond de 12 á 15cm.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:09 schreef Tjacka het volgende:
Hoop dat het sneeuwfront van woensdag en vrijdag nog 30km deze kant op komt. In Lelystad 30 en hier 10 dat kan niet
Amper als je de meest recente pluim ziet was dit het wel. Misschien 5 centimeter er bij maar dat is het wel.quote:
De voorspellingen toch?quote:Op maandag 5 januari 2026 22:12 schreef Twieki het volgende:
[..]
Hoe kom jij op 30cm in Lelystad? Het zit rond de 12 á 15cm.
Echt?quote:Op maandag 5 januari 2026 22:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Amper als je de meest recente pluim ziet was dit het wel. Misschien 5 centimeter er bij maar dat is het wel.
quote:Op maandag 5 januari 2026 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
in het meest gunstige (of ongunstige) scenario.
Zie post boven van @Frutselquote:Op maandag 5 januari 2026 22:16 schreef Twieki het volgende:
[..]
Oh, dacht hetgeen er al gevallen is. Komt er nog eens 30cm bij in Lelystad..? Link?
Terwijl in de kaarten allang duidelijk was dat de eerste helft van januari koud zou zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gisteren zei hij nog wat anders
[ afbeelding ]
It giet oan !quote:Op maandag 5 januari 2026 22:36 schreef Momo het volgende:
Elfstedentocht
Nou dit subforum is weer open
Kaart van 22:30 is weer aangepast ja.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
16 in Westfriesland is ook te hoog. Denk een cm of 8
Het zakt wat in.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:56 schreef ddx het volgende:
[..]
Kaart van 23:00 is weer aangepast ja.
Redelijk dynamische kaart, geen idee op basis van wat die ieder uur zoveel anders is.
Gewoon richting een halve meter sneeuw vrijdag met sneeuwduinen van een meter. Iedereen eerst in totale paniek, daarna de lol en de behulpzaamheid (a la 2005) en daarna weer netjes naar de 20 graden en het voorjaarquote:
Kijk maar op Weerplaza en dan pluim. Er staat circa 5 centimeter.quote:
Kut weerplaza. Weerkaarten kijken wij naarquote:Op maandag 5 januari 2026 23:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijk maar op Weerplaza en dan pluim. Er staat circa 5 centimeter.
Hoeveel hebben jullie al gehad dan? Wij zaten voor de verandering echt op de hot spot![]()
Meestal krijgt Limburg of juist Groningen alles.
Lijkt veel maar werkelijkheid valt echt tegenquote:Op maandag 5 januari 2026 22:54 schreef Donna het volgende:
Oké wij krijgen zo weer een bakkie sneeuw zie ik?
Ja het leek eerst meer. Lijkt wel een piekje hier over te komen, maar dat moet ook nog maar echt gaan gebeuren.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt veel maar werkelijkheid valt echt tegentenminste hier dan.
Het brokkelt ook te veel af helaas.
Dit dus. Wel mooi dat eindelijk de rest van het land wat krijgt. Sterker nog in zuid-limburg viel met uitzondering van zondag bar weinig sneeuw. Toen had juist noord-limburg ietsje meer sneeuw dan het zuiden. Laatste 2 dagen was het omgekeerd. Wat een landquote:Op maandag 5 januari 2026 23:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Meestal krijgt Limburg of juist Groningen alles.
Fixed your post.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 06:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen NS treinen in heel het land tot minimaal 10u
Nou nee, niet echt, gok ik zo.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 05:43 schreef DJMO het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Die it storing komt ze zeker wel goed uit nu?
/complottheoriequote:
Dat dat de theorie was snap ikquote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
/complottheorie
Ze kregen de winterdienst regeling gewoon niet rond, hebben er dus een it verstoring bij geregeld zodat ze meer tijd konden rekken om een dienstregeling rond te breien
De winterdienstregeling hebben ze toch klaarstaan zou je denkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 05:43 schreef DJMO het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Die it storing komt ze zeker wel goed uit nu?
Door een it-storing kunnen ze die niet uit rollen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De winterdienstregeling hebben ze toch klaarstaan zou je denken
Maar die winterdienstregeling is gewoon pendelen. Dus hoe moeilijk kan dat zijn om iets te improviserenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door een it-storing kunnen ze die niet uit rollen.
Ga gewoon lopen, waarom het risico nemen om te gaan fietsen als je weet dat het glad is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
Hey een vraagje aan jullie, in mijn omgeving is goed gesneeuwd en gister heb ik de nodige mensen zien vallen ook.
Nu moet ik over een uurtje ergens zijn, is fietsen nog haalbaar of kan ik beter lopen?
Geen idee hoe ze daar gestrooid hebben, tis 15 min lopen of 5 min fietsen in normale omstandigheden
Lopenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
Hey een vraagje aan jullie, in mijn omgeving is goed gesneeuwd en gister heb ik de nodige mensen zien vallen ook.
Nu moet ik over een uurtje ergens zijn, is fietsen nog haalbaar of kan ik beter lopen?
Geen idee hoe ze daar gestrooid hebben, tis 15 min lopen of 5 min fietsen in normale omstandigheden
Hangt er van af...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
Ze probeerden het plansysteem naar winterdienstregeling om te zetten, maar de ponskaartenlezer met de nieuwe dienstregeling ging stuk terwijl de oude dienstregeling al deels overschreven was. Toen werkte niks meerquote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
/complottheorie
Ze kregen de winterdienst regeling gewoon niet rond, hebben er dus een it verstoring bij geregeld zodat ze meer tijd konden rekken om een dienstregeling rond te breien
Mocht je gaan fietsen, twee tips:quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
HORRORWINTERquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:03 schreef Starhopper het volgende:
De pluim is wel een stuk kouder geworden vergeleken met gisteren! Na vrijdag ineens de helft van de lijntjes die voortzetting van de winter wel zien zitten.
[ afbeelding ]
Modellen zijn het nog niet met elkaar eens, de 1 gaat over noord Nederland en de ander over het midden, ik denk dat het echt draait op de actualiteit op donderdag op vrijdag, welk model zit het dichtste bij en dat kun je dat eventueel gebruiken als uitgangspunt, tot die tijd kan alles mogelijk zijn. Ook qua heftigheid verschilt het, en dat kan ook hoop uitmaken voor het vervolg.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:00 schreef Starhopper het volgende:
Is er nog nieuws over de SNILstorm vrijdag?
En dan zie je hier dus een verzwakte lagedrukgebied die de vrieskou doet verdwijnen, of het lagedruk kiest een nog zuidelijker koers.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:03 schreef Starhopper het volgende:
De pluim is wel een stuk kouder geworden vergeleken met gisteren! Na vrijdag ineens de helft van de lijntjes die voortzetting van de winter wel zien zitten.
[ afbeelding ]
Sterkte daarquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:04 schreef Arizona het volgende:
Op Schiphol een zeer lange rij voor de KLM balies. Hier achter de security is het erg rustig. Onze vlucht staat nog op het bord. We blijven hopen!
Als ie over het midde gaat dan is dat toch juist positief voor ons in NH en Friesland begrijp ik?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:08 schreef INViCTuS het volgende:
Vrijdag nog niets beslist met stormdepressie
Het blijft ongemeen spannend voor de vrijdag. De diverse weermodellen berekenen het laag met kern over het midden of net iets ten zuiden daarvan. Onderstaand GFS00 en EC00. Meest wrs scenario.. Donderdagavond opkomende neerslag, aanvankelijk en mn landinwaarts voorafgegaan door sneeuw. Lokaal ook ijzel mogelijk. Ten zuiden vd kern aantrekkende harde tot stormachtige ZW wind, ten noorden ervan en mn Noordzee harde tot stormachtige (mogelijk storm) oostelijk wind. In het gebied waar de kern overtrekt rustiger met meest weinig wind. Mogelijk hier ook langere tijd sneeuw door RR afkoeling ivm isotherme onderste grenslaag. Grootste kans op aanhoudend sneeuw voor het NO en N bij een ZO tot O wind. Vrijdagavond en in de nacht op zaterdag achter indraaiende OCCL weer instroom koudere lucht en neerslag vh noorden weer overgaand in sneeuw / sneeuwbuien
Ja. Of misschien zelfs op laatste moment pas duidelijk? Want op het laatst kan het toch nog een km of 50 veranderen?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Modellen zijn het nog niet met elkaar eens, de 1 gaat over noord Nederland en de ander over het midden, ik denk dat het echt draait op de actualiteit op donderdag op vrijdag, welk model zit het dichtste bij en dat kun je dat eventueel gebruiken als uitgangspunt, tot die tijd kan alles mogelijk zijn. Ook qua heftigheid verschilt het, en dat kan ook hoop uitmaken voor het vervolg.
[..]
En dan zie je hier dus een verzwakte lagedrukgebied die de vrieskou doet verdwijnen, of het lagedruk kiest een nog zuidelijker koers.
Spannend dus!
Eerst morgen kijken hoe dat gaat verlopen.
Amsterdam is de sjaak....quote:Treinverkeer om 10.00 uur opgestart, behalve in regio Amsterdam
De NS gaat rond 10.00 uur de weer treinen laten rijden, behalve in de regio Amsterdam. Door een flink aantal wisselstoringen en de naweeën van een IT-storing is daar volgens de vervoerder nog geen treinverkeer mogelijk. Het is nog onbekend wanneer dat wel het geval is.
Gaat goedkomen met de vluchtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:04 schreef Arizona het volgende:
Op Schiphol een zeer lange rij voor de KLM balies. Hier achter de security is het erg rustig. Onze vlucht staat nog op het bord. We blijven hopen!
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:04 schreef Arizona het volgende:
Volgens dat plaatje zou ik hier nattigheid moeten voelen. (Castricum /Bakkum/Castricum aan Zee)quote:
quote:07:06
In de gemeente Gilze-Rijen hebben ze dinsdagochtend al vroeg een primeurtje te pakken. Op dit moment is het namelijk de koudste plek in Nederland met een temperatuur van -10 graden, zo meldt het KNMI.
Niet superveel daarquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
Volgens dat plaatje zou ik hier nattigheid moeten voelen. (Castricum /Bakkum/Castricum aan Zee)
T is schitterend weer hier. Wel koud, dat wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-edit-dat plaatje is kennelijk voor morgen. Niet goed gezien op mobiel met wandelen. Nevertheless kijk ik wel van uur tot uur wat het weer doet. 24 uur vooruit kijken heeft geen zin.
Zit je d'r al in ???quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:50 schreef Arizona het volgende:
Er is nog geen vliegtuig![]()
Volgens de info van de airline starten we nog steeds over 10 minuten met boarden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |