Lijkt veel maar werkelijkheid valt echt tegenquote:Op maandag 5 januari 2026 22:54 schreef Donna het volgende:
Oké wij krijgen zo weer een bakkie sneeuw zie ik?
Ja het leek eerst meer. Lijkt wel een piekje hier over te komen, maar dat moet ook nog maar echt gaan gebeuren.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt veel maar werkelijkheid valt echt tegentenminste hier dan.
Het brokkelt ook te veel af helaas.
Dit dus. Wel mooi dat eindelijk de rest van het land wat krijgt. Sterker nog in zuid-limburg viel met uitzondering van zondag bar weinig sneeuw. Toen had juist noord-limburg ietsje meer sneeuw dan het zuiden. Laatste 2 dagen was het omgekeerd. Wat een landquote:Op maandag 5 januari 2026 23:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Meestal krijgt Limburg of juist Groningen alles.
Fixed your post.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 06:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen NS treinen in heel het land tot minimaal 10u
Nou nee, niet echt, gok ik zo.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 05:43 schreef DJMO het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Die it storing komt ze zeker wel goed uit nu?
/complottheoriequote:
Dat dat de theorie was snap ikquote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
/complottheorie
Ze kregen de winterdienst regeling gewoon niet rond, hebben er dus een it verstoring bij geregeld zodat ze meer tijd konden rekken om een dienstregeling rond te breien
De winterdienstregeling hebben ze toch klaarstaan zou je denkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 05:43 schreef DJMO het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Die it storing komt ze zeker wel goed uit nu?
Door een it-storing kunnen ze die niet uit rollen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De winterdienstregeling hebben ze toch klaarstaan zou je denken
Maar die winterdienstregeling is gewoon pendelen. Dus hoe moeilijk kan dat zijn om iets te improviserenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door een it-storing kunnen ze die niet uit rollen.
Ga gewoon lopen, waarom het risico nemen om te gaan fietsen als je weet dat het glad is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
Hey een vraagje aan jullie, in mijn omgeving is goed gesneeuwd en gister heb ik de nodige mensen zien vallen ook.
Nu moet ik over een uurtje ergens zijn, is fietsen nog haalbaar of kan ik beter lopen?
Geen idee hoe ze daar gestrooid hebben, tis 15 min lopen of 5 min fietsen in normale omstandigheden
Lopenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
Hey een vraagje aan jullie, in mijn omgeving is goed gesneeuwd en gister heb ik de nodige mensen zien vallen ook.
Nu moet ik over een uurtje ergens zijn, is fietsen nog haalbaar of kan ik beter lopen?
Geen idee hoe ze daar gestrooid hebben, tis 15 min lopen of 5 min fietsen in normale omstandigheden
Hangt er van af...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
Ze probeerden het plansysteem naar winterdienstregeling om te zetten, maar de ponskaartenlezer met de nieuwe dienstregeling ging stuk terwijl de oude dienstregeling al deels overschreven was. Toen werkte niks meerquote:Op dinsdag 6 januari 2026 07:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
/complottheorie
Ze kregen de winterdienst regeling gewoon niet rond, hebben er dus een it verstoring bij geregeld zodat ze meer tijd konden rekken om een dienstregeling rond te breien
Mocht je gaan fietsen, twee tips:quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef summer2bird het volgende:
HORRORWINTERquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:03 schreef Starhopper het volgende:
De pluim is wel een stuk kouder geworden vergeleken met gisteren! Na vrijdag ineens de helft van de lijntjes die voortzetting van de winter wel zien zitten.
[ afbeelding ]
Modellen zijn het nog niet met elkaar eens, de 1 gaat over noord Nederland en de ander over het midden, ik denk dat het echt draait op de actualiteit op donderdag op vrijdag, welk model zit het dichtste bij en dat kun je dat eventueel gebruiken als uitgangspunt, tot die tijd kan alles mogelijk zijn. Ook qua heftigheid verschilt het, en dat kan ook hoop uitmaken voor het vervolg.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:00 schreef Starhopper het volgende:
Is er nog nieuws over de SNILstorm vrijdag?
En dan zie je hier dus een verzwakte lagedrukgebied die de vrieskou doet verdwijnen, of het lagedruk kiest een nog zuidelijker koers.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:03 schreef Starhopper het volgende:
De pluim is wel een stuk kouder geworden vergeleken met gisteren! Na vrijdag ineens de helft van de lijntjes die voortzetting van de winter wel zien zitten.
[ afbeelding ]
Sterkte daarquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:04 schreef Arizona het volgende:
Op Schiphol een zeer lange rij voor de KLM balies. Hier achter de security is het erg rustig. Onze vlucht staat nog op het bord. We blijven hopen!
Als ie over het midde gaat dan is dat toch juist positief voor ons in NH en Friesland begrijp ik?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:08 schreef INViCTuS het volgende:
Vrijdag nog niets beslist met stormdepressie
Het blijft ongemeen spannend voor de vrijdag. De diverse weermodellen berekenen het laag met kern over het midden of net iets ten zuiden daarvan. Onderstaand GFS00 en EC00. Meest wrs scenario.. Donderdagavond opkomende neerslag, aanvankelijk en mn landinwaarts voorafgegaan door sneeuw. Lokaal ook ijzel mogelijk. Ten zuiden vd kern aantrekkende harde tot stormachtige ZW wind, ten noorden ervan en mn Noordzee harde tot stormachtige (mogelijk storm) oostelijk wind. In het gebied waar de kern overtrekt rustiger met meest weinig wind. Mogelijk hier ook langere tijd sneeuw door RR afkoeling ivm isotherme onderste grenslaag. Grootste kans op aanhoudend sneeuw voor het NO en N bij een ZO tot O wind. Vrijdagavond en in de nacht op zaterdag achter indraaiende OCCL weer instroom koudere lucht en neerslag vh noorden weer overgaand in sneeuw / sneeuwbuien
Ja. Of misschien zelfs op laatste moment pas duidelijk? Want op het laatst kan het toch nog een km of 50 veranderen?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Modellen zijn het nog niet met elkaar eens, de 1 gaat over noord Nederland en de ander over het midden, ik denk dat het echt draait op de actualiteit op donderdag op vrijdag, welk model zit het dichtste bij en dat kun je dat eventueel gebruiken als uitgangspunt, tot die tijd kan alles mogelijk zijn. Ook qua heftigheid verschilt het, en dat kan ook hoop uitmaken voor het vervolg.
[..]
En dan zie je hier dus een verzwakte lagedrukgebied die de vrieskou doet verdwijnen, of het lagedruk kiest een nog zuidelijker koers.
Spannend dus!
Eerst morgen kijken hoe dat gaat verlopen.
Amsterdam is de sjaak....quote:Treinverkeer om 10.00 uur opgestart, behalve in regio Amsterdam
De NS gaat rond 10.00 uur de weer treinen laten rijden, behalve in de regio Amsterdam. Door een flink aantal wisselstoringen en de naweeën van een IT-storing is daar volgens de vervoerder nog geen treinverkeer mogelijk. Het is nog onbekend wanneer dat wel het geval is.
Gaat goedkomen met de vluchtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:04 schreef Arizona het volgende:
Op Schiphol een zeer lange rij voor de KLM balies. Hier achter de security is het erg rustig. Onze vlucht staat nog op het bord. We blijven hopen!
Ik duim voor jequote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:04 schreef Arizona het volgende:
Volgens dat plaatje zou ik hier nattigheid moeten voelen. (Castricum /Bakkum/Castricum aan Zee)quote:
quote:07:06
In de gemeente Gilze-Rijen hebben ze dinsdagochtend al vroeg een primeurtje te pakken. Op dit moment is het namelijk de koudste plek in Nederland met een temperatuur van -10 graden, zo meldt het KNMI.
Niet superveel daarquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
Volgens dat plaatje zou ik hier nattigheid moeten voelen. (Castricum /Bakkum/Castricum aan Zee)
T is schitterend weer hier. Wel koud, dat wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-edit-dat plaatje is kennelijk voor morgen. Niet goed gezien op mobiel met wandelen. Nevertheless kijk ik wel van uur tot uur wat het weer doet. 24 uur vooruit kijken heeft geen zin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |