Ik zal vanavond eens op onderzoek uit.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:19 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel een jaar eerder is geweest. Misschien kun je zoeken op die users om te kijken wanneer ze zijn gaan posten hier. Oh en Snaky, volgens mij ook.
Jullie ook gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 januari 2026 19:25 schreef Earring het volgende:
Gefeliciteerd met de 34% toename in SHO in 2025
Er was nergens zo'n toename als in SHO.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:25 schreef Earring het volgende:
Gefeliciteerd met de 34% toename in SHO in 2025
En op de andere hoe-noem-je-die-dingen rubrieken/pijlers/folders?quote:Op maandag 5 januari 2026 19:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Er was nergens zo'n toename als in SHO.
Subfora.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:31 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
En op de andere hoe-noem-je-die-dingen rubrieken/pijlers/folders?
Dat is een toename van het aantal posts, in 2024 waren het 61.624 posts en in 2025 maar liefst 82.727, terwijl over het gehele forum een afname van het aantal posts is.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:41 schreef Huisopdehoek het volgende:
En de toename is van het aantal geopende topics? Of het aantal berichten?
Af en toe een relletje laten gaan en voor je het weet zitten we er voor de zomer op 😂quote:Op maandag 5 januari 2026 20:45 schreef Donna het volgende:
Dit jaar maar gaan voor de 100.000 posts in SHO
Ok, ik moet duidelijk meer uren gaan werken 😂😂 ik heb naast mijn baan en gezin duidelijk teveel tijdquote:Op donderdag 8 januari 2026 10:40 schreef Donna het volgende:
Ik presenteer u;
De Top20 actiefste posters in SHO 2025;
nr / aantal posts / gebruiker
01 5375 Muisjeruisje
02 4490 JaNeeDan
03 4011 Huisopdehoek
04 3474 Dievanhiernaast
05 3470 DeEnigeEchteLouca
06 2296 Henrike
07 2275 Earring
08 1832 Ballerina888
09 1381 Harper
10 1378 Hocuspocus2
11 1338 Danielle_
12 1308 Tarantelle
13 1245 Missinglink24
14 1188 Rimboequeen
15 1119 Noor_
16 1084 Post-its
17 1080 Maremare
18 1024 Donna
19 0867 Flipperkast_007
20 0853 IlseMarije
Je hebt duidelijk een hobby, haha!quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:10 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Ok, ik moet duidelijk meer uren gaan werken 😂😂 ik heb naast mijn baan en gezin duidelijk teveel tijd
Nee daar is geen budget voor sorry.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:22 schreef Huisopdehoek het volgende:
Big sister is watching us.. 🥸
Wil je een adres hebben om mijn medaille heen te sturen? 😁
quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:40 schreef Donna het volgende:
Ik presenteer u;
De Top20 actiefste posters in SHO 2025;
nr / aantal posts / gebruiker
01 5375 Muisjeruisje
02 4490 JaNeeDan
03 4011 Huisopdehoek
04 3474 Dievanhiernaast
05 3470 DeEnigeEchteLouca
06 2296 Henrike
07 2275 Earring
08 1832 Ballerina888
09 1381 Harper
10 1378 Hocuspocus2
11 1338 Danielle_
12 1308 Tarantelle
13 1245 Missinglink24
14 1188 Rimboequeen
15 1119 Noor_
16 1084 Post-its
17 1080 Maremare
18 1024 Donna
19 0867 Flipperkast_007
20 0853 IlseMarije
Zullen we dan een like-voor-like actie doen, net als dbm 😂quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:16 schreef SterreKaatje het volgende:
En ik maar denken dat de fluflu's gelijk hadden en ik teveel postte hier. Maar het kan erger dus haha![]()
@:muisjeruisje van harte! Enne ik zal wat extra likes geven aan je post als beloning. Zo werkt dat toch online?
Een top 3 is genoegquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:35 schreef Donna het volgende:
Als jullie het leuk vinden plaats ik elke maand een top 10!
Haha nou ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:45 schreef Harper het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Maar alleen voor goud, zilver of brons
Ja dit is heel SHO.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:33 schreef Danielle_ het volgende:
Ach, net geen top 10. Even denken of ik hier iets mee moet als goed voornemen.Maar even… Is dit een overzicht van heel Sho? Want dan zijn de schrijvers in het influencer wel héél fanatiek. 😂
En wat dit betreft: ik ben eind 2022 van VIVa gegooid. Perma ban, ik zou een eerder gebande user zijn geweest. Ik weet er nog steeds niks van, maar goed 🤣 Maar toen heb ik hier een beetje het mommy topic aangezwengeld (nadat ik dat eerder ook op viva gedaan had, omdat er daar een scheiding was waarbij Debbie bijvoorbeeld niet besproken werd in het familievlogger topic). Daarop zijn er een aantal actiever mee komen schrijven hier, al deden de meesten dat toen nog wel op zowel FOK als VIVA. Na meerdere relletjes in de jaren erna (en omdat het erop leek dat het VIVA forum helemaal offline zou gaan) heeft VIVA steeds meer users weggejaagd. Dus ik denk dat er ook een steiging te zien is vanaf 2022/2023. 😉quote:Op maandag 5 januari 2026 19:14 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Een groot deel was al eerder over, door een eerdere sluiting. Toen gingen Brokkel, Tarantelle, Harper en nog een paar hier al naar toe.
Verwacht dat er een paar influ's zijn die gegarandeerd een of een paar relletjes gaan veroorzaken dit jaar. De popcorn ligt hier in ieder geval klaar. Wanneer denken we dat de eerste rel uitbreekt? 2026 is tot dusver al een week relvrijquote:Op maandag 5 januari 2026 20:49 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Af en toe een relletje laten gaan en voor je het weet zitten we er voor de zomer op 😂
Eerlijk, ik mis Debbie’s rare fratsen stiekem wel 🫣quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:56 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
Verwacht dat er een paar influ's zijn die gegarandeerd een of een paar relletjes gaan veroorzaken dit jaar. De popcorn ligt hier in ieder geval klaar. Wanneer denken we dat de eerste rel uitbreekt? 2026 is tot dusver al een week relvrij
Ja leuk!!quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:35 schreef Donna het volgende:
🫣😬quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:33 schreef Danielle_ het volgende:
Ach, net geen top 10. Even denken of ik hier iets mee moet als goed voornemen.Maar even… Is dit een overzicht van heel Sho? Want dan zijn de schrijvers in het influencer wel héél fanatiek. 😂
Je stelde de vraag niet aan mij, maar ik wil toch even delen dat Jimmy’s zout (blauwe zak) áltijd de beste keuze is.quote:
Jimmy's grijze zak (zoet/zout) is de favoriet hier thuis!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:35 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Je stelde de vraag niet aan mij, maar ik wil toch even delen dat Jimmy’s zout (blauwe zak) áltijd de beste keuze is.
Statistiekenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:35 schreef Donna het volgende:
Reageer met ‘statistieken’ en je krijgt van een MOD een mooi overzichtje in je DM. Oh, wacht, dit is niet de insta van Milou of een andere willekeurige influencer met auto answers 🤣quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:53 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Reageer met ‘statistieken’ en je krijgt van een MOD een mooi overzichtje in je DM. Oh, wacht, dit is niet de insta van Milou of een andere willekeurige influencer met auto answers 🤣
Eens!!!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Jimmy's grijze zak (zoet/zout) is de favoriet hier thuis!
Regelmatig linkje naar horloge delen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:47 schreef AgnesGru het volgende:
Hebben jullie tips hoe ik in de top 10 kom?
Veel posten. Je verwacht het niet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:47 schreef AgnesGru het volgende:
Ik ook, in de hoogtijdagen van 40+ plaatste ik elke dag de posters top 100 en dan ook nog eens een maandoverzicht. Sommige users haatte die dagelijkse stats, waarschijnlijk omdat ze het confronterend vonden, maar als ik eens wat later was werd er altijd naar gevraagdquote:
Ben jij niet druk met je moederkoek?quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:20 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
😂 en dat is niet zuurdesem bakken of linkjes opzoeken
Fluflu worden!quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:47 schreef AgnesGru het volgende:
Ik vind dat telkens zo goor klinken 🤢quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ben jij niet druk met je moederkoek?
Ik hoef er ook geen sneetje van neequote:Op donderdag 8 januari 2026 23:11 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Ik vind dat telkens zo goor klinken 🤢
Wat heftig voor jequote:Op donderdag 8 januari 2026 22:42 schreef LeSage het volgende:
Traumadump iemand?
Ik start:
Mijn beide ouders zijn nog altijd samen, werkten tijdens onze jeugd en hebben onze privacy altijd gewaarborgd![]()
Daarom nu maximaal jaloers op alle fluflu’s.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:42 schreef LeSage het volgende:
Traumadump iemand?
Ik start:
Mijn beide ouders zijn nog altijd samen, werkten tijdens onze jeugd en hebben onze privacy altijd gewaarborgd![]()
Daarom nu maximaal jaloers op alle fluflu’s.
Maar je weet toch niet of ‘mensen die het harder nodig hebben’ de producten die jij zou willen, ook daadwerkelijk komen kopen bij jouw supermarkt voordat de THT datum verstreken is?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:17 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Nee klopt en soms zit er iets in wat ik toevallig nodig heb en neem het mee! Ook zeer regelmatig een too good 2 go makket 👌 maar bij ons zit er dus wel een limiet op hoeveel je mee graait
En ik bedenk me wel altijd dat er mensen kunnen zijn die het harder nodig hebben dus zou sowieso niet leeg graaien
Waarom heeft niemand me dit verteldquote:
Omdat je geen (on)gevraagd advies blieft..quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:31 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Waarom heeft niemand me dit verteld
Ach zo kunnen we meten hoe weinig leven wij Gerda's hebben/hoe erg onze trauma's zijn/hoe jaloers we zijn*.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:58 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ook, in de hoogtijdagen van 40+ plaatste ik elke dag de posters top 100 en dan ook nog eens een maandoverzicht. Sommige users haatte die dagelijkse stats, waarschijnlijk omdat ze het confronterend vonden, maar als ik eens wat later was werd er altijd naar gevraagd
Die weggeef kastjes laat ik links liggen, wij hebben het financieel goed genoeg. In leg er wel eens wat in.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:23 schreef Huisopdehoek het volgende:
Om niet offtopic te gaan in het andere topic:
[..]
Maar je weet toch niet of ‘mensen die het harder nodig hebben’ de producten die jij zou willen, ook daadwerkelijk komen kopen bij jouw supermarkt voordat de THT datum verstreken is?
Iets anders vind ik van die weggeefkastjes, daarvan staan er 2 hier in het dorp. Met diverse food/non food producten.
Maar ondanks dat er op staat ‘maximaal 3 producten per persoon, zodat er ook voor anderen wat overblijft’ zijn er hier mensen die uit de auto stappen met hun shopper en in 1x alles wegpakken. Dat vind ik wel asociaal.
oh huh bizarquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:40 schreef roos94 het volgende:
Geen idee waar ik dit kon plaatsen dus dan maar hier :
Nogal een verbazend bericht imo.
[ afbeelding ]
Oh wauw...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:40 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja bizar he.. triest als het waar is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:40 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Huh echt?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ja bizar he.. triest als het waar is.
Ik zag laatst op insta ook een andere semi bn-ner, Ingmar Felicia die ook dakloos is geraakt
Yepquote:
Oh wat verdrietig.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:22 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Yep
Weet niet het hele verhaal maar hij zat diep in de shit, en is nu bezig met opkrabbelen weer
Onze inschrijfjaren komen bij het betrekken van een ‘nieuwe’ huurwoning op 5 jaar te staan. Wij stonden op 19 jaar en hebben ern andere woning en staan nu dus op 5 jaarquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:21 schreef Missinglink24 het volgende:
Wat betreft die inschrijfjaren die vervallen bij verhuizing, dit is inderdaad verschillend per coöperatie kennelijk. Wat eigenlijk raar is, want regels over passend toewijzen zijn bijvoorbeeld wel landelijk.
Hier verloor ik mijn woonjaren niet toen ik 12 jaar geleden een huurwoning kreeg, ze hadden toen net dat beleid veranderd. Regio Gelderland is dat. Met als eesultaat dat ik nu 24 jaar inschrijf heb terwijl ik nogmaals verhuisd ben in de tussentijd.
Soms reageer ik voor de grap (haal mijn reactie ook weer weg) en sta dan altijd top 10.
Mijn zusje met ongeveer 10 jaar inschrijf is dan weer kansloos helaas, woont nog steeds in een studentenwoning op haar 32e.
Ja, toch gek dat daar regionaal zo verschillend mee om wordt gegaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:35 schreef Earring het volgende:
[..]
Onze inschrijfjaren komen bij het betrekken van een ‘nieuwe’ huurwoning op 5 jaar te staan. Wij stonden op 19 jaar en hebben ern andere woning en staan nu dus op 5 jaar
Laatste productie is dan PATTY geweest denk ik?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:40 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, zo was het voorheen ook in deze regio, maar echt een maand ofzo voordat ik toen mijn sociale huurwoning kreeg 12 jaar geleden veranderden ze dat beleid. Geluk voor mij. Toen ik 2 jaar later zwanger was van de 2e en de woning wel erg krap werd, kon ik met m'n jaren een mooie nieuwbouw krijgen. Inmiddels is de inschrijf niet meer nodig maar wel fijn om op terug te kunnen vallen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:58 schreef Donna het volgende:
Bij ons ga je gewoon naar 0 en moet je je opnieuw inschrijven.
Tenzij je verhuist naar een koopwoning ofzo, dan behoud je je jaren.
Maar verhuizen naar een sociale huurwoning binnen de woningbouw is gewoon terug naar 0.
Zo lang geleden is dat nog niet toch? Hoop echt dat het gewoon een rare roddel isquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:58 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
Laatste productie is dan PATTY geweest denk ik?
Als de geruchten kloppen, triest verhaal.
Ik vond het ook een "rare compleet uit het niets" vraag. Ze is niet onbekend, maar ook geen doorsnee bekende van een juicekanaal. Toevallig pas geleden "Patty" gezien. Ik vond Holly Brood fantastisch, Eva not so much maar ik weet niet of het haar verminderde acteertalent was óf dat ik vond dat ze teveel een typetje speelde. Nou ja, hopelijk gaat het (redelijk) goed met haar en zit ze ergens in een warm huis met bed.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Zo lang geleden is dat nog niet toch? Hoop echt dat het gewoon een rare roddel is
Duurde ook even voordat ik doorhad dat de oudere Patty werd gespeeld door Eva in een fatsuit. Serie is in 2024 uitgekomen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:55 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik vond het ook een "rare compleet uit het niets" vraag. Ze is niet onbekend, maar ook geen doorsnee bekende van een juicekanaal. Toevallig pas geleden "Patty" gezien. Ik vond Holly Brood fantastisch, Eva not so much maar ik weet niet of het haar verminderde acteertalent was óf dat ik vond dat ze teveel een typetje speelde. Nou ja, hopelijk gaat het (redelijk) goed met haar en zit ze ergens in een warm huis met bed.
quote:Op zondag 15 februari 2026 08:10 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Drank: ik denk dat je als ouder deels invloed hebt. Vooral op het deel: als je wel drinkt en er gebeurt iets met jou of met een ander: bel me dan altijd.
In dorpen en (aanname:) bij carnaval, denk ik dat het heel moeilijk is om toe te zien op de 18+-regel (vanuit de ouder). Iedereen zit in een carnavalsvereniging met de bijbehorende feestjes, tradities en drank. Kinderen gaan daar al van jongsaf aan in mee.
In de dorpen waarin ik ben opgegroeid gebeurde (een beetje) hetzelfde. Ik ben van ver boven de rivieren, maar wij hadden 2x per jaar een feesttent in het dorp. 1x bij de dorpsfeesten en 1x met (toen nog) Koninginnedag. Na de 18+-invoering zijn er ontzettend veel zuipketen ontstaan. Ik denk echt dat het nog wel vele generaties zal duren voordat de 18+-regel echt helemaal is doorgedrongen. De regel dat er voor 16 jaar niet gedronken mocht worden, is nog van voor WO2. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar bij mij (leeftijd AM) hield niemand zich daar aan. Ook de plaatselijke kroeg niet.
Mijn dochter proeft nu wel eens wat (thuis), maar ze vindt eigenlijk niks lekker. Zelfs mocktails vindt ze niks, want dat vindt ze te zoet
Dit.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:11 schreef Geertje_G het volgende:
Mijn boodschap zal altijd zijn: niet onder de 18. En ja, mijn eigen jeugd was anders. Maar vroeger was het ook nog geaccepteerd om knd jn de "kattenbak" te vervoeren na een feestje.
Ik maak me geen illusies: ze zullen vast weleens iets geprobeerd hebben. Maar ik ga alcoholgebruik niet normaliseren door samen shotjes te nemen.
Helemaal met jou eens. Echt een schop na dit.quote:Op woensdag 18 februari 2026 16:15 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Onbegrijpelijk hoe hard mensen kunnen zijn over de slachtoffers van de toeslagenaffaire. Dat moest ik even kwijt.
Wat een gedoe, met je urine over de houdbaarheidsdatum, niemand die bedenkt dat dat niet te doen is.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:13 schreef Meke het volgende:
Oja ik wilde ook nog reageren op alle hoepeltjes waar Sanneke moest springen voor een ORV. Diezelfde hoepeltjes ben ik toevallig ook onlangs doorgesprongen, maar het wordt wel een beetje een 'how can I make this about me', dus even hier in plaats van het fluflutopic.
Ik heb best overgewicht dus de verzekeringsarts wilde mij graag zien. Helemaal prima, ik kon een afspraak maken echt op twee minuten van mijn werk, dus dat was megafijnEinde werkdag, dan kon ik na een lange dag nog even daar langs en dan lekker naar huis.
Kreeg ik de brief met wat er nodig was, ik moest een uitgeprinte uitnodiging mee, volgens mij nog een paar dingen en... een potje urine. Liefst ochtendurine die maximaal 3 uur oud was. OM VIJF UUR 'S MIDDAGSIk weet niet welk helder licht dat bedacht heeft.
Ik zal jullie de details een beetje besparen maar het was allemaal nogal een gehannes met op werk en dan subtiel dat mee en alles. Moraal van het verhaal: HET WAS NIET NODIG![]()
Tijd dat ze die voorwaarden eens aanpassen want dat voelde echt heel stom
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:22 schreef Geertje_G het volgende:
O jemig Meke wat klinkt dat enorm kut!
Ja was echt heel stomquote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een gedoe, met je urine over de houdbaarheidsdatum, niemand die bedenkt dat dat niet te doen is.
Ik hoop wel dat je verzekering in orde is gekomen.
Ah jeeej!! 🥳quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja was echt heel stomWist ook niet wat ik dan met dat potje moest, volgens mij uiteindelijk thuis maar doorgespoeld
![]()
Verzekering is goedgekeurd, want ik ben kerngezond![]()
En we zijn afgelopen weekend verhuisd naar het huis waar die verzekering voor nodig is (en dus hopelijk over dertig jaar ongebruikt afloopt), dus nu druk aan het inrichten en wennen aan alle nieuwe geluiden
Verkeerde quotequote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een gedoe, met je urine over de houdbaarheidsdatum, niemand die bedenkt dat dat niet te doen is.
Ik hoop wel dat je verzekering in orde is gekomen.
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:13 schreef Meke het volgende:
Oja ik wilde ook nog reageren op alle hoepeltjes waar Sanneke moest springen voor een ORV. Diezelfde hoepeltjes ben ik toevallig ook onlangs doorgesprongen, maar het wordt wel een beetje een 'how can I make this about me', dus even hier in plaats van het fluflutopic.
Ik heb best overgewicht dus de verzekeringsarts wilde mij graag zien. Helemaal prima, ik kon een afspraak maken echt op twee minuten van mijn werk, dus dat was megafijnEinde werkdag, dan kon ik na een lange dag nog even daar langs en dan lekker naar huis.
Kreeg ik de brief met wat er nodig was, ik moest een uitgeprinte uitnodiging mee, volgens mij nog een paar dingen en... een potje urine. Liefst ochtendurine die maximaal 3 uur oud was. OM VIJF UUR 'S MIDDAGSIk weet niet welk helder licht dat bedacht heeft.
Ik zal jullie de details een beetje besparen maar het was allemaal nogal een gehannes met op werk en dan subtiel dat mee en alles. Moraal van het verhaal: HET WAS NIET NODIG![]()
Tijd dat ze die voorwaarden eens aanpassen want dat voelde echt heel stom
Jeuj!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja was echt heel stomWist ook niet wat ik dan met dat potje moest, volgens mij uiteindelijk thuis maar doorgespoeld
![]()
En we zijn afgelopen weekend verhuisd naar het huis waar die verzekering voor nodig is (en dus hopelijk over dertig jaar ongebruikt afloopt), dus nu druk aan het inrichten en wennen aan alle nieuwe geluiden
Wow, ruim 35 kg afgevallen, petje af hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.
Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen en weeg ik 65 kg, maar heb echt moeten vechten voor een lagere premie. Uiteindelijk wel gekregen, maar jezus...
Toen ik zwaarder was altijd gelukkig met mezelf geweest, maar nu met een gezond gewicht... Praktisch is het leven zoveel makkelijker. En dan praktisch dat niet meer alles wordt afgeschoven op je gewicht. Dat vind ik nu achteraf wel lastig. Dat je formaat zo 'groot' is in alles.
Al die dure apparatuur is overbodig, ga gewoon langs je bedrijfsartsquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:31 schreef LeSage het volgende:
Ik vond die vragenlijst laatst ook weer zo duf en ingewikkeld.
Ik heb 15+ jaar geleden een hernia gehad. Dat moet je dan invullen met de datum van begin en eind.
Ja jongens, ik heb tussendoor 2 kinderen gebaard, mijn geheugen is inmiddels echt verschrompeld.
Wel meteen goedgekeurd overigens en niet ongemakkelijk in een potje hoeven plassen.
Vraag me overigens ook af wat voor info ze uit je urine moeten halen voor een ORV![]()
Doet me ook denken aan mijn bedrijfsarts ten tijde van die hernia. Ik kwam daar na mijn MRI en gesprek met de neuroloog, maar de bedrijfsarts vertrouwde dat niet. Moest daar op mijn rug gaan liggen, hij tilde mijn been op, ik gilde, want dat kan niet met een hernia en hij zei: ‘ja, ik zie nu dat je een hernia hebt.’
Was blijkbaar heel die MRI niet voor nodig, voor die diagnose.
Ja ik ben nu ook aan het afvallen, sowieso erg benieuwd waar ik eindig, maar inderdaad ook hoe dat mijn leven gaat beïnvloeden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.
Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen en weeg ik 65 kg, maar heb echt moeten vechten voor een lagere premie. Uiteindelijk wel gekregen, maar jezus...
Toen ik zwaarder was altijd gelukkig met mezelf geweest, maar nu met een gezond gewicht... Praktisch is het leven zoveel makkelijker. En dan praktisch dat niet meer alles wordt afgeschoven op je gewicht. Dat vind ik nu achteraf wel lastig. Dat je formaat zo 'groot' is in alles.
Suikerziekte volgens mij?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:31 schreef LeSage het volgende:
Vraag me overigens ook af wat voor info ze uit je urine moeten halen voor een ORV![]()
Ah, oké. Tja…quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:54 schreef Meke het volgende:
Thanks voor alle felicitaties
[..]
Suikerziekte volgens mij?
Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe huis!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
![]()
Nee, het is een meetmoment. Daarna wordt er nooit meer iets mee gedaan of naar gevraagd. Toen ik hem afsloot had ik licht overgewicht. Jaren daarna alleen maar zwaarder geworden en niemand die na 10/20/30 jaar of na het opnieuw afsluiten van de hypotheek nog ergens naar vraagt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:51 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik ben nu ook aan het afvallen, sowieso erg benieuwd waar ik eindig, maar inderdaad ook hoe dat mijn leven gaat beïnvloeden.
(En of we dan inderdaad minder hoeven te betalen, ergens reken ik er maar niet op)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |