Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:13 schreef Meke het volgende:
Oja ik wilde ook nog reageren op alle hoepeltjes waar Sanneke moest springen voor een ORV. Diezelfde hoepeltjes ben ik toevallig ook onlangs doorgesprongen, maar het wordt wel een beetje een 'how can I make this about me', dus even hier in plaats van het fluflutopic.
Ik heb best overgewicht dus de verzekeringsarts wilde mij graag zien. Helemaal prima, ik kon een afspraak maken echt op twee minuten van mijn werk, dus dat was megafijnEinde werkdag, dan kon ik na een lange dag nog even daar langs en dan lekker naar huis.
Kreeg ik de brief met wat er nodig was, ik moest een uitgeprinte uitnodiging mee, volgens mij nog een paar dingen en... een potje urine. Liefst ochtendurine die maximaal 3 uur oud was. OM VIJF UUR 'S MIDDAGSIk weet niet welk helder licht dat bedacht heeft.
Ik zal jullie de details een beetje besparen maar het was allemaal nogal een gehannes met op werk en dan subtiel dat mee en alles. Moraal van het verhaal: HET WAS NIET NODIG![]()
Tijd dat ze die voorwaarden eens aanpassen want dat voelde echt heel stom
Jeuj!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja was echt heel stomWist ook niet wat ik dan met dat potje moest, volgens mij uiteindelijk thuis maar doorgespoeld
![]()
Verzekering is goedgekeurd, want ik ben kerngezond![]()
En we zijn afgelopen weekend verhuisd naar het huis waar die verzekering voor nodig is (en dus hopelijk over dertig jaar ongebruikt afloopt), dus nu druk aan het inrichten en wennen aan alle nieuwe geluiden
Wow, ruim 35 kg afgevallen, petje af hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.
Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen en weeg ik 65 kg, maar heb echt moeten vechten voor een lagere premie. Uiteindelijk wel gekregen, maar jezus...
Toen ik zwaarder was altijd gelukkig met mezelf geweest, maar nu met een gezond gewicht... Praktisch is het leven zoveel makkelijker. En dan praktisch dat niet meer alles wordt afgeschoven op je gewicht. Dat vind ik nu achteraf wel lastig. Dat je formaat zo 'groot' is in alles.
Al die dure apparatuur is overbodig, ga gewoon langs je bedrijfsartsquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:31 schreef LeSage het volgende:
Ik vond die vragenlijst laatst ook weer zo duf en ingewikkeld.
Ik heb 15+ jaar geleden een hernia gehad. Dat moet je dan invullen met de datum van begin en eind.
Ja jongens, ik heb tussendoor 2 kinderen gebaard, mijn geheugen is inmiddels echt verschrompeld.
Wel meteen goedgekeurd overigens en niet ongemakkelijk in een potje hoeven plassen.
Vraag me overigens ook af wat voor info ze uit je urine moeten halen voor een ORV![]()
Doet me ook denken aan mijn bedrijfsarts ten tijde van die hernia. Ik kwam daar na mijn MRI en gesprek met de neuroloog, maar de bedrijfsarts vertrouwde dat niet. Moest daar op mijn rug gaan liggen, hij tilde mijn been op, ik gilde, want dat kan niet met een hernia en hij zei: ‘ja, ik zie nu dat je een hernia hebt.’
Was blijkbaar heel die MRI niet voor nodig, voor die diagnose.
Ja ik ben nu ook aan het afvallen, sowieso erg benieuwd waar ik eindig, maar inderdaad ook hoe dat mijn leven gaat beïnvloeden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.
Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen en weeg ik 65 kg, maar heb echt moeten vechten voor een lagere premie. Uiteindelijk wel gekregen, maar jezus...
Toen ik zwaarder was altijd gelukkig met mezelf geweest, maar nu met een gezond gewicht... Praktisch is het leven zoveel makkelijker. En dan praktisch dat niet meer alles wordt afgeschoven op je gewicht. Dat vind ik nu achteraf wel lastig. Dat je formaat zo 'groot' is in alles.
Suikerziekte volgens mij?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:31 schreef LeSage het volgende:
Vraag me overigens ook af wat voor info ze uit je urine moeten halen voor een ORV![]()
Ah, oké. Tja…quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:54 schreef Meke het volgende:
Thanks voor alle felicitaties
[..]
Suikerziekte volgens mij?
Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe huis!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja was echt heel stomWist ook niet wat ik dan met dat potje moest, volgens mij uiteindelijk thuis maar doorgespoeld
![]()
Verzekering is goedgekeurd, want ik ben kerngezond![]()
En we zijn afgelopen weekend verhuisd naar het huis waar die verzekering voor nodig is (en dus hopelijk over dertig jaar ongebruikt afloopt), dus nu druk aan het inrichten en wennen aan alle nieuwe geluiden
Nee, het is een meetmoment. Daarna wordt er nooit meer iets mee gedaan of naar gevraagd. Toen ik hem afsloot had ik licht overgewicht. Jaren daarna alleen maar zwaarder geworden en niemand die na 10/20/30 jaar of na het opnieuw afsluiten van de hypotheek nog ergens naar vraagt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:51 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik ben nu ook aan het afvallen, sowieso erg benieuwd waar ik eindig, maar inderdaad ook hoe dat mijn leven gaat beïnvloeden.
(En of we dan inderdaad minder hoeven te betalen, ergens reken ik er maar niet op)
Haha!quote:Op zondag 12 april 2026 20:09 schreef Cattolica het volgende:
En waar ik goed ga op chaotisch, kris kras, door elkaar praten in het influencer topic, ben ik letterlijk járen bezig geweest met het snappen van een sudoku puzzel. Tot een paar dagen geleden het kwartje opeens viel en nu ben ik half verslaafd 🙈🤗.
Moest ik even kwijt, tis vast een hormonaal, leeftijd gerelateerd dingetje 🫠.
Dank je! Er is dan toch echt licht aan het einde van de tunnel 😉🥴.quote:Op zondag 12 april 2026 20:32 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Haha!
En er zijn dan nog zo veel mogelijkheden te ontdekken!
Geniet er van.
Hahaha ik ga stuk hier!quote:Op zondag 12 april 2026 20:09 schreef Cattolica het volgende:
En waar ik goed ga op chaotisch, kris kras, door elkaar praten in het influencer topic, ben ik letterlijk járen bezig geweest met het snappen van een sudoku puzzel. Tot een paar dagen geleden het kwartje opeens viel en nu ben ik half verslaafd 🙈🤗.
Moest ik even kwijt, tis vast een hormonaal, leeftijd gerelateerd dingetje 🫠.
Het is dus waar ik heb geen leven, dat zeggen influencers toch over "ons". (Dat ik maanden later dit pas zie pleit voor mij toch?)quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:40 schreef Donna het volgende:
Ik presenteer u;
De Top20 actiefste posters in SHO 2025;
nr / aantal posts / gebruiker
01 5375 Muisjeruisje
02 4490 JaNeeDan
03 4011 Huisopdehoek
04 3474 Dievanhiernaast
05 3470 DeEnigeEchteLouca
06 2296 Henrike
07 2275 Earring
08 1832 Ballerina888
09 1381 Harper
10 1378 Hocuspocus2
11 1338 Danielle_
12 1308 Tarantelle
13 1245 Missinglink24
14 1188 Rimboequeen
15 1119 Noor_
16 1084 Post-its
17 1080 Maremare
18 1024 Donna
19 0867 Flipperkast_007
20 0853 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/502642]IlseMarije[/url]
Och, ik zou een moord doen voor plek 20! Volgens mij heb je dan nog wel iets van een leven hoor!quote:Op donderdag 30 april 2026 12:42 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Het is dus waar ik heb geen leven, dat zeggen influencers toch over "ons". (Dat ik maanden later dit pas zie pleit voor mij toch?)
Ik heb vrijwel niks te doen op mijn werk (en ja, dat meld ik zeer regelmatig bij mijn manager) dus Fok is een lekker tijdverdrijf. Hoewel, een beperkt aantal topics.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:42 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Het is dus waar ik heb geen leven, dat zeggen influencers toch over "ons". (Dat ik maanden later dit pas zie pleit voor mij toch?)
Er zijn gelukkig ook heel veel, hele leuke topics.quote:Op donderdag 30 april 2026 14:08 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel niks te doen op mijn werk (en ja, dat meld ik zeer regelmatig bij mijn manager) dus Fok is een lekker tijdverdrijf. Hoewel, een beperkt aantal topics.
De meeste topics vind ik onzinnig, flauw, haatdragend en zelfs racistisch.
Dus daar reageer ik niet op.
Eens, ik ook!quote:Op donderdag 30 april 2026 15:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig ook heel veel, hele leuke topics.
Ik zou het ook leuk vinden als dit topic wat actiever werd, maar helaas.
Maar zo begint iedereen he? En eerlijk; ik ken heel veel users uit bepaalde topics ook echt niet hoor. Maar zou het wel echt leuk vinden als er in deze slowchat (veel) meer users uit het fluflu topic gaan posten. Sowieso zou het leuk zijn om al die users ook ergens anders te zien.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:41 schreef Geertje_G het volgende:
[..]
Eens, ik ook!
En tips voor leuke topics zijn ook zeer welkom.
Ik vind het echt lastig om door het forum te navigeren.
En als ik dan een leuk topic lees is het vaak een al eeuwenlang lopend topic met ons kent ons en dat voelt een beetje gekkig.
Dat is wel de sfeer die ik zoek. Het mag af en toe best even knallen, maar prettig sfeertje is wel fijnquote:Op donderdag 30 april 2026 15:44 schreef Donna het volgende:
Er zijn trouwens ook heel veel users gewoon erg vriendelijk met elkaar. Dan lijkt het alsof ze elkaar al jaren kennen, maar dat is helemaal niet zo. Gewoon liev!
Vrij stroomt de rivier van Eleanor Shearer.quote:
Leuk zo'n clubje! Ik lees veel, maar dit boek zit niet zo in mijn interessehoek. Ik zou het dan echt lastig vinden om het boek daadwerkelijk uit tezen.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Vrij stroomt de rivier van Eleanor Shearer.
Heb sinds 1,5 jaar of zo een boekenclubje met een paar vrienden. We lezen ieder kwartaal hetzelfde boek en gespreken het aan de hand van verschillende vragen. Heel tof!
Oh tof!!quote:Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Heb sinds 1,5 jaar of zo een boekenclubje met een paar vrienden. We lezen ieder kwartaal hetzelfde boek en gespreken het aan de hand van verschillende vragen. Heel tof!
Hahaha, klinkt inderdaad interessant!quote:Op donderdag 30 april 2026 16:28 schreef Meke het volgende:
Over boeken gesproken: ik lees nu Yesteryear. Ik ben nog niet zo ver, dus weet nog niet of ik hem kan aanraden, maar op basis van onderwerp wellicht wel een boek dat meer hier leuk vinden.
Het gaat over een tradwife-fluflu die per ongeluk tijdreist naar de tijd waarin ze écht moet leven als hoe ze op de socials pretendeert te leven
Oh, dit klinkt wel echt heel leuk!quote:Op donderdag 30 april 2026 16:28 schreef Meke het volgende:
Over boeken gesproken: ik lees nu Yesteryear. Ik ben nog niet zo ver, dus weet nog niet of ik hem kan aanraden, maar op basis van onderwerp wellicht wel een boek dat meer hier leuk vinden.
Het gaat over een tradwife-fluflu die per ongeluk tijdreist naar de tijd waarin ze écht moet leven als hoe ze op de socials pretendeert te leven
Aan wat voor vragen moet ik dan denken? Of je ook naar die streek in Italië zou willen? Of de man van de hoofdpersoon narcistische trekken heeft en waar dat uit blijkt?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Volgens mij heb je mij ooit een reeks aanbevolen die ik nog steeds eens moet lezen!quote:Op donderdag 30 april 2026 16:36 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Hahaha, klinkt inderdaad interessant!
Ik ben meer van de moorden. Een boek is pas goed als er iemand doodgaat, zeg maar.
In welke provincie zoek je?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh tof!!
Ik zit ook nog steeds te azen op een leesclubje, want lijkt me een ideale manier om ook mensen hier in de stad te leren kennen zodat het ook iets meer als mijn stad gaat voelen dan die van mijn vriendMaar ik kan nog niet echt iets vinden
Veel breder, dus niet specifiek voor dat boek.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:10 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Aan wat voor vragen moet ik dan denken? Of je ook naar die streek in Italië zou willen? Of de man van de hoofdpersoon narcistische trekken heeft en waar dat uit blijkt?
Ik ben echt benieuwd
We hebben een boek gelezen dat echt iedereen afgrijselijk vond (on the road van Jack Kerouac) en dat las ik met pijn en moeite uit, maar was ook wel weer een leuke bespreking.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:25 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Leuk zo'n clubje! Ik lees veel, maar dit boek zit niet zo in mijn interessehoek. Ik zou het dan echt lastig vinden om het boek daadwerkelijk uit tezen.
Dat is lastig lijkt me.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh tof!!
Ik zit ook nog steeds te azen op een leesclubje, want lijkt me een ideale manier om ook mensen hier in de stad te leren kennen zodat het ook iets meer als mijn stad gaat voelen dan die van mijn vriendMaar ik kan nog niet echt iets vinden
Er zijn ook online leesclubs, via insta. (Heb geen linkje helaas)quote:Op donderdag 30 april 2026 18:00 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat is lastig lijkt me.
Ben je ver weg gaan wonen van je roots?
Ik woon op 1km afstand van mijn geboortegrond en ben er nooit weggeweest, dus kan me niet indenken hoe ingrijpend dat moet zijn.
Oproepje op Facebook of zo?
@Meke Heb je al eens geïnformeerd bij de Bibliotheek?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh tof!!
Ik zag op tiktok vandaag 2 meiden die een "hate read" deden. In dit geval: the Fork.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:58 schreef LeSage het volgende:
[..]
We hebben een boek gelezen dat echt iedereen afgrijselijk vond (on the road van Jack Kerouac) en dat las ik met pijn en moeite uit, maar was ook wel weer een leuke bespreking.
Klinkt ook leuk, maar ik vind eigenlijk het kneuterige van een groepje vrienden met een kop thee bij elkaar aan tafel wel charmant.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:30 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Er zijn ook online leesclubs, via insta. (Heb geen linkje helaas)
Dat is waar, volgens mij hebben ze bij sommige bibliotheken ook echt boekenclubs!quote:Op donderdag 30 april 2026 19:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Meke Heb je al eens geïnformeerd bij de Bibliotheek?
Voor leesclubs hebben zij bijv. dan 10-12 dezelfde titel beschikbaar voor de leesclub leden.
Dat klinkt ook wel een beetje als zelfkastijding.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:14 schreef Geertje_G het volgende:
[..]
Ik zag op tiktok vandaag 2 meiden die een "hate read" deden. In dit geval: the Fork.
Sommige boeken zijn gewoon niet om door te komen.
Wat mij betreft de hoeken met een goede sfeer;quote:Op donderdag 30 april 2026 15:58 schreef Geertje_G het volgende:
[..]
Dat is wel de sfeer die ik zoek. Het mag af en toe best even knallen, maar prettig sfeertje is wel fijn
En nog een kleine aanvulling:quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat mij betreft de hoeken met een goede sfeer;
LIT literatuur en alles wat er bij komt kijken > Literatuur, Taal en Kunst
CRE voor de creatievelingen onder ons; Creativiteit
FEE rondom feestdagen, welke feestdagen dan ook> De Feestdagen
TV televisie Televisie
F&S films & series Films & Series
WGR werk geld recht Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs
LIF lifestyle echt over van alles > Lifestyle
F1 Formule 1 Formule 1
OUD alles over OUDers en opvoeddingen Ouder(s)
R&P over relaties enzo en interessante dagboektopics Relaties & Psychologie
CRI crime is niet heel actief, maar wel interessant vind ik Misdaad en True Crime
WK wereldkampioenschap 2026 WK 2026
CUL over eten en culinaire dingen Culinesse à gogo
Dit vind ik over het algemeen toch wel de serieuzere leuke forums.
Ik kijk ook heel vaak via 'actieve topics' gewoon wat me leuk lijkt en je kan bepaalde subfora ook uitzetten he? Dan zie je er niks van in je overzicht en komt 'alle onzin' ook niet zoveel langs.
Wat bijzonder om mee te maken zeg, ik hou van het koningshuisquote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:35 schreef ZombieQueen het volgende:
Leuk dat de slowchat actief is!
Ben nog helemaal aan het nagenieten van Keningsdei, in onze mooie Dokkum. Ons schip was onderdeel van het evenement. Heel bijzonder om mee te maken.
Sorry, kom nu ook zo binnenfietsen.
Binnenvaren dan eigenlijk he? Daar is dit topic juist voor.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:35 schreef ZombieQueen het volgende:
Ben nog helemaal aan het nagenieten van Keningsdei, in onze mooie Dokkum.
We hadden mensen van de provincie aan boord. We lagen bij het startpunt. Zijn wel op tv geweest, ikzelf gelukkig niet.😂 Ook wel weer grappig om mee te maken. Was heel leuk.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat bijzonder om mee te maken zeg, ik hou van het koningshuis![]()
Dus jullie schip is ook in beeld geweest?
Iedereen kan hier zomaar binnenfietsen
Ik vind de kattentopics altijd leuk, vooral het fototopic.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En nog een kleine aanvulling:
Flora & Fauna met fijne topics over verschillende huisdieren en plantjes
40+ - Memory Lane mijn eerste liefde op FOK!waar de sfeer altijd gemoedelijk is
Ik heb ook tussen het was opvouwen gekeken. Ik beken: ik kende Dokkum niet echt, maar wil er nu wel een keer heen 😁 goede promotie dus.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:35 schreef ZombieQueen het volgende:
Ben nog helemaal aan het nagenieten van Keningsdei, in onze mooie Dokkum. Ons schip was onderdeel van het evenement. Heel bijzonder om mee te maken.
Inderdaad heel leuk om mee te maken, en het was een hele mooie dag ervoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:59 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
We hadden mensen van de provincie aan boord. We lagen bij het startpunt. Zijn wel op tv geweest, ikzelf gelukkig niet.😂 Ook wel weer grappig om mee te maken. Was heel leuk.
Ik houd ook van het koningshuis. Ze lijken me allemaal zo sympathiek.
Helaas heb ik er vorige week in het In Memoriam-topic gepost, omdat we onze kat in hebben laten slapenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:00 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik vind de kattentopics altijd leuk, vooral het fototopic.
Ah nee... Knuffel, gecondoleerd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:13 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Helaas heb ik er vorige week in het In Memoriam-topic gepost, omdat we onze kat in hebben laten slapen![]()
Mooi topic!
Zoiets? 🤣quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:00 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik vind de kattentopics altijd leuk, vooral het fototopic.
Hier sluit ik me grotendeels wel bij aanquote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat mij betreft de hoeken met een goede sfeer;
LIT literatuur en alles wat er bij komt kijken > Literatuur, Taal en Kunst
CRE voor de creatievelingen onder ons; Creativiteit
FEE rondom feestdagen, welke feestdagen dan ook> De Feestdagen
TV televisie Televisie
F&S films & series Films & Series
WGR werk geld recht Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs
LIF lifestyle echt over van alles > Lifestyle
F1 Formule 1 Formule 1
OUD alles over OUDers en opvoeddingen Ouder(s)
R&P over relaties enzo en interessante dagboektopics Relaties & Psychologie
CRI crime is niet heel actief, maar wel interessant vind ik Misdaad en True Crime
WK wereldkampioenschap 2026 WK 2026
CUL over eten en culinaire dingen Culinesse à gogo
Dit vind ik over het algemeen toch wel de serieuzere leuke forums.
Ik kijk ook heel vaak via 'actieve topics' gewoon wat me leuk lijkt en je kan bepaalde subfora ook uitzetten he? Dan zie je er niks van in je overzicht en komt 'alle onzin' ook niet zoveel langs.
Ja ik vind de TV programma's en serie topics ook altijd heel erg leuk!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Hier sluit ik me grotendeels wel bij aan![]()
En ik vind het leuk om dingen over actualiteiten op FOK! te volgen of te lezen, dan is het vaak nog wat gezelligerEn verder volg ik veel dingen over tv-programma's etc, zoals het Songfestival (maar weet niet of dat dit jaar nog echt leuk te noemen valt
), Expeditie Robinson of Wie is de Mol. En een extra leuk dingetje voor de Hunted-kijkers is dat in die reeks Selmar zelf soms ook mee post
![]()
En wat ik een heeele toffe reeks vond van een paar jaar geleden: Topicreeks: Vraag wat je wil
Dat is misschien ook maar beter voor je gemoedsrust.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:29 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ah nee... Knuffel, gecondoleerd.
Dat topic volg ik dan weer niet.
🥲 gecondoleerdquote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:13 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Helaas heb ik er vorige week in het In Memoriam-topic gepost, omdat we onze kat in hebben laten slapen![]()
Mooi topic!
Dat lokt mij dan weer minder, laat mij gewoon lezen denk ik dan 🤣🤣 Ik kwam hier nog even langs omdat ik zag dat er via de crime compagnie ook een leesclub is, wel online dus.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:29 schreef LeSage het volgende:
[..]
Klinkt ook leuk, maar ik vind eigenlijk het kneuterige van een groepje vrienden met een kop thee bij elkaar aan tafel wel charmant.
En doordat het persoonlijk is wil iedereen ook wel echt het boek gelezen hebben, ben bang dat dat op afstand alweer anders is.
Heb je al in de bibliotheek gekeken of ze daar een oproepje voor zoiets hebben?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh tof!!
Sorry maar gaat je niet lukken, ik heb er zo'n moeite mee dat Tom er niet meer is, het gemis valt meteen over me heen 's ochtends als ik uit bed kom. Vandaag was mijn thuiswerkdag, dan kwam hij normaal altijd een paar keer over mijn toetsenbord wandelen, nu was ik alleen. Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar het valt me echt zwaar.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:23 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
🥲 gecondoleerd
Ik had mij laats voorgenomen dat ALS ik een van mijn katten zou verliezen dan zou ik natuurlijk verdrietig zijn maar dan was het niet anders, ik zou niet overstuur zijn ed. (Ik zou sterk zijn) Een maand terug werd onze kat ziek, blaasontsteking en diabetes en was helemaal van slag. Geloof dat mijn voornemen om niet overstuur te zijn als ik een zou verliezen nu al mislukt is 🤭
Moeten ze wel een beetje lopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik vind de TV programma's en serie topics ook altijd heel erg leuk!
Wat een lieverd!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:04 schreef ZombieQueen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is onze Snoelepoes.
Kwam hier 4,5 jaar geleden aan komen lopen toen ze 5 maanden oud was. Ze kon haar eigen huis ook niet terug vinden, maar ze mocht overdag ook niet in huis zijn wanneer haar oude baasje aan het werk was. Die wilde wel van haar af.
Gaat ook niet lukken, dat weet ik. In 2019 is onze oude kat overleden en het was verschrikkelijk. Heb patat gehaald bij de snackbar op avond in tranen 🤣 Precies op die dag werden er 3 zusjes geboren en enkele weken later kwamen die bij ons wonen ❤️quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Sorry maar gaat je niet lukken, ik heb er zo'n moeite mee dat Tom er niet meer is, het gemis valt meteen over me heen 's ochtends als ik uit bed kom. Vandaag was mijn thuiswerkdag, dan kwam hij normaal altijd een paar keer over mijn toetsenbord wandelen, nu was ik alleen. Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar het valt me echt zwaar.
Is met jouw kat alles weer goed gekomen?
Sorry voor het drama
De kinderen zijn de deur uit, dus dan ga je je op je huisdier richten, dat worden dan inderdaad echt je homies, ook omdat Tom zo'n lieve kroelkat wasquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:00 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben thuis ook 2 katers, dat zijn echt onze homies.Altijd in de buurt, altijd gesprekken mee.
Lijkt me vreselijk als je je maatje moet missen!
Met onze eerste kater die kwam te overlijden heb ik zo hard staan huilen bij de fietsenmaker, dat hij gratis mijn binnenband heeft vervangen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:03 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Gaat ook niet lukken, dat weet ik. In 2019 is onze oude kat overleden en het was verschrikkelijk. Heb patat gehaald bij de snackbar op avond in tranen 🤣 Precies op die dag werden er 3 zusjes geboren en enkele weken later kwamen die bij ons wonen ❤️
Je bent de eerste tijd gewoon lek he, iemand hoeft maar iets te zeggen of vragen en dan ga je weer.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:03 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Gaat ook niet lukken, dat weet ik. In 2019 is onze oude kat overleden en het was verschrikkelijk. Heb patat gehaald bij de snackbar op avond in tranen 🤣 Precies op die dag werden er 3 zusjes geboren en enkele weken later kwamen die bij ons wonen ❤️
Onze kat is gelukkig goed opgeknapt met speciaal voer en veel liefde (snoepjes mogen niet meer he). Niet dat ik nu niet meer ongerust ben natuurlijk, ik ben misschien wel meer bezorgd als toen mijn kinderen klein waren 🤣
Dat is zo lief van die fietsenmakerquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:06 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Met onze eerste kater die kwam te overlijden heb ik zo hard staan huilen bij de fietsenmaker, dat hij gratis mijn binnenband heeft vervangen.![]()
Wat zal die man wel niet gedacht hebben...
Die van ons zijn niet eens de deur uit!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De kinderen zijn de deur uit, dus dan ga je je op je huisdier richten, dat worden dan inderdaad echt je homies, ook omdat Tom zo'n lieve kroelkat was
Ow ja, hoe vaak mijn man tegen mij heeft gezegd dat mijn kat door mij geobsedeerd isquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die van ons zijn niet eens de deur uit!
Ik geef onze Shadow vooral zoveel liefde dat mijn man weleens klaagt dat híj niet zoveel liefde krijgt.![]()
Ja, kroelkatten zijn geweldig.
Ook als een kind in je armen liggen?![]()
Kattenfilmpjes kijken zeker?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ow ja, hoe vaak mijn man tegen mij heeft gezegd dat mijn kat door mij geobsedeerd is
Tom lag het liefst in de houtgreep, de hele avond.
[ afbeelding ]
Ah gossie ❤️quote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:18 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ow ja, hoe vaak mijn man tegen mij heeft gezegd dat mijn kat door mij geobsedeerd is
Tom lag het liefst in de houtgreep, de hele avond.
[ afbeelding ]
Ik friemelde aan zijn pootjes en hij knorde erop losquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kattenfilmpjes kijken zeker?
Of vogeltjes!![]()
Tom.![]()
Bij jou natuurlijk, dat zoeken katten opquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:44 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik ben geen kattenmens (ik ben meer van de honden), maar mijn man is een echte kattenman. En ons kind ook echt een kattenkind. Dus we kochten voor haar een kroelkat. En raad eens bij wie die kat elke nacht lepeltje lepeltje wil liggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |