Verkeerde quotequote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een gedoe, met je urine over de houdbaarheidsdatum, niemand die bedenkt dat dat niet te doen is.
Ik hoop wel dat je verzekering in orde is gekomen.
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:13 schreef Meke het volgende:
Oja ik wilde ook nog reageren op alle hoepeltjes waar Sanneke moest springen voor een ORV. Diezelfde hoepeltjes ben ik toevallig ook onlangs doorgesprongen, maar het wordt wel een beetje een 'how can I make this about me', dus even hier in plaats van het fluflutopic.
Ik heb best overgewicht dus de verzekeringsarts wilde mij graag zien. Helemaal prima, ik kon een afspraak maken echt op twee minuten van mijn werk, dus dat was megafijnEinde werkdag, dan kon ik na een lange dag nog even daar langs en dan lekker naar huis.
Kreeg ik de brief met wat er nodig was, ik moest een uitgeprinte uitnodiging mee, volgens mij nog een paar dingen en... een potje urine. Liefst ochtendurine die maximaal 3 uur oud was. OM VIJF UUR 'S MIDDAGSIk weet niet welk helder licht dat bedacht heeft.
Ik zal jullie de details een beetje besparen maar het was allemaal nogal een gehannes met op werk en dan subtiel dat mee en alles. Moraal van het verhaal: HET WAS NIET NODIG![]()
Tijd dat ze die voorwaarden eens aanpassen want dat voelde echt heel stom
Jeuj!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja was echt heel stomWist ook niet wat ik dan met dat potje moest, volgens mij uiteindelijk thuis maar doorgespoeld
![]()
Verzekering is goedgekeurd, want ik ben kerngezond![]()
En we zijn afgelopen weekend verhuisd naar het huis waar die verzekering voor nodig is (en dus hopelijk over dertig jaar ongebruikt afloopt), dus nu druk aan het inrichten en wennen aan alle nieuwe geluiden
Wow, ruim 35 kg afgevallen, petje af hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.
Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen en weeg ik 65 kg, maar heb echt moeten vechten voor een lagere premie. Uiteindelijk wel gekregen, maar jezus...
Toen ik zwaarder was altijd gelukkig met mezelf geweest, maar nu met een gezond gewicht... Praktisch is het leven zoveel makkelijker. En dan praktisch dat niet meer alles wordt afgeschoven op je gewicht. Dat vind ik nu achteraf wel lastig. Dat je formaat zo 'groot' is in alles.
Al die dure apparatuur is overbodig, ga gewoon langs je bedrijfsartsquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:31 schreef LeSage het volgende:
Ik vond die vragenlijst laatst ook weer zo duf en ingewikkeld.
Ik heb 15+ jaar geleden een hernia gehad. Dat moet je dan invullen met de datum van begin en eind.
Ja jongens, ik heb tussendoor 2 kinderen gebaard, mijn geheugen is inmiddels echt verschrompeld.
Wel meteen goedgekeurd overigens en niet ongemakkelijk in een potje hoeven plassen.
Vraag me overigens ook af wat voor info ze uit je urine moeten halen voor een ORV![]()
Doet me ook denken aan mijn bedrijfsarts ten tijde van die hernia. Ik kwam daar na mijn MRI en gesprek met de neuroloog, maar de bedrijfsarts vertrouwde dat niet. Moest daar op mijn rug gaan liggen, hij tilde mijn been op, ik gilde, want dat kan niet met een hernia en hij zei: ‘ja, ik zie nu dat je een hernia hebt.’
Was blijkbaar heel die MRI niet voor nodig, voor die diagnose.
Ja ik ben nu ook aan het afvallen, sowieso erg benieuwd waar ik eindig, maar inderdaad ook hoe dat mijn leven gaat beïnvloeden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik ben 100+ kg geweest en toen met de hypotheek en de daarbij horende overlijdensrisico verzekering was er ook 'maatwerk' nodig met een hele hoge premie. En dus ook naar de verzekeringsarts en alle ellende.
Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen en weeg ik 65 kg, maar heb echt moeten vechten voor een lagere premie. Uiteindelijk wel gekregen, maar jezus...
Toen ik zwaarder was altijd gelukkig met mezelf geweest, maar nu met een gezond gewicht... Praktisch is het leven zoveel makkelijker. En dan praktisch dat niet meer alles wordt afgeschoven op je gewicht. Dat vind ik nu achteraf wel lastig. Dat je formaat zo 'groot' is in alles.
Suikerziekte volgens mij?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:31 schreef LeSage het volgende:
Vraag me overigens ook af wat voor info ze uit je urine moeten halen voor een ORV![]()
Ah, oké. Tja…quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:54 schreef Meke het volgende:
Thanks voor alle felicitaties
[..]
Suikerziekte volgens mij?
Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe huis!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:30 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ja was echt heel stomWist ook niet wat ik dan met dat potje moest, volgens mij uiteindelijk thuis maar doorgespoeld
![]()
Verzekering is goedgekeurd, want ik ben kerngezond![]()
En we zijn afgelopen weekend verhuisd naar het huis waar die verzekering voor nodig is (en dus hopelijk over dertig jaar ongebruikt afloopt), dus nu druk aan het inrichten en wennen aan alle nieuwe geluiden
Nee, het is een meetmoment. Daarna wordt er nooit meer iets mee gedaan of naar gevraagd. Toen ik hem afsloot had ik licht overgewicht. Jaren daarna alleen maar zwaarder geworden en niemand die na 10/20/30 jaar of na het opnieuw afsluiten van de hypotheek nog ergens naar vraagt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:51 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik ben nu ook aan het afvallen, sowieso erg benieuwd waar ik eindig, maar inderdaad ook hoe dat mijn leven gaat beïnvloeden.
(En of we dan inderdaad minder hoeven te betalen, ergens reken ik er maar niet op)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |