abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219536515
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:
Bekijk deze YouTube-video

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_219536563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Over bijna 4 jaar, ja. Dat is minder dan 500 Euro.
Geen idee waarom je kiest voor werkende Nederlander, maar per hoofd van de bevolking is het dus nog een stuk kleiner.

Geen gek bedrag om een oorlogszuchtige natie onder leiding van een krankzinnige dictator te stoppen.
Alleen jammer dat het tegendeel bereikt is.
Als ze dat geld in bijvoorbeeld onderzoek tegen kanker hadden gebruikt hadden ze misschien wel mensen kunnen redden.
pi_219536565
Hey thx voor nieuw topic. Zit op mobiel met gintonic in de hand.
Ready for action
:+

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen gek bedrag om een oorlogszuchtige natie onder leiding van een krankzinnige dictator te stoppen.
Enkel werkende NLer? Die andere profiterende leeghangers interesseert de oorlog niet.

Kga geen bronnen vragen maar kan je verduidelijken hoe wij de oorlog stoppen?
Rest van je superlatieven ga ik voorlopig even negeren. Tot je geantwoord hebt
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219536681
Dus wij stoppen de oorlog door geld te geven zodat de oorlog kan verder gaan :?
We denken dat we Rusland tegenhouden (door verslaggeving westerse media) maar ondertussen verliest oekraine (stilaan !) steeds meer grondgebied, en noemen we het een stalemate.

Damn, need to drink more to understand this nonsense
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 17:53:17 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219536712
Ik heb het 2x geleden en ik snap ook geen kut van die post

Schien kom ik er later op terug B:)B
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219536789
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Enkel werkende NLer? Die andere profiterende leeghangers interesseert de oorlog niet.

OK? In elk geval daalt het bedrag wat de Nederlander kwijt is aan Oekraïne daardoor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Kga geen bronnen vragen maar kan je verduidelijken hoe wij de oorlog stoppen?
De oorlog stop je door het voor Rusland financieel en demografisch zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om door te blijven gaan. Geen idee of wij dat kunnen bereiken met geld alleen. Maar dat is het punt niet eens.

Als we Oekraïne niet hadden gesteund dan was het een kwestie van maanden geweest voordat Rusland had gewonnen. Door Oekraïne gewoon weg te geven aan een dictator als Poetin die niets liever wil dan uitbreiding, heb je een zo goed als garantie dat hij binnen korte tijd zijn volgende doelwit uitgekozen zou hebben.

Nu is het voor Rusland demografisch en financieel bijna uitgesloten dat ze na Oekraïne snel een volgend land gaan aanvallen. Naast het feit dat ze dat zeer waarschijnlijk ook niet meer waard gaan vinden.
In tegenstelling tot Rutte geloof ik dan ook niet dat Poetin ooit een EU land gaat aanvallen, omdat de consequenties voor hen te groot zullen zijn. Alleen dat al is voor mij die paar honderd Euro p/p waard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219536933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De oorlog stop je door het voor Rusland financieel en demografisch zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om door te blijven gaan. Geen idee of wij dat kunnen bereiken met geld alleen. Maar dat is het punt niet eens.
20 sanctiepakketten slagen er niet. Eindeloze wapen en geldleveringen ook niet

quote:
Als we Oekraïne niet hadden gesteund dan was het een kwestie van maanden geweest voordat Rusland had gewonnen.
Kwestie van maanden om, na onderhandelingen, tot een overeenkomst te komen. Zonder oorlog

quote:
Door Oekraïne gewoon weg te geven aan een dictator als Poetin die niets liever wil dan uitbreiding, heb je een zo goed als garantie dat hij binnen korte tijd zijn volgende doelwit uitgekozen zou hebben.
Putin wil uitbreiding :? Heb je al es bekeken hoe groot Rusland is ? :')
Nog steeds het imperialistische Putin narratief?
Quote Putin
quote:
Anyone who doesn’t regret the passing of the Soviet Union has no heart. Anyone who wants it restored has no brains.”
Lees...desnoods 2x
Niemand luistert naar de grieven van Rusland,en dat zal men nu geweten hebben.
Putin zegt al decennia dat oekraine bij NATO de rode lijn is... en dat zien we nu. En dat wist de VS maar al te goed op voorhand. Oekraine wordt gewoon opgeofferd en jij juicht dat toe.
quote:
Nu is het voor Rusland demografisch en financieel bijna uitgesloten dat ze na Oekraïne snel een volgend land gaan aanvallen. Naast het feit dat ze dat zeer waarschijnlijk ook niet meer waard gaan vinden.
No problem, dat is niet hun bedoeling. Tenzij het westen aan landen begint te "trekken". Als wij dat mogen, zij ook toch?
Zelfs de VS erkennen het fenomeen "sphere of unfluence". En dat moet nou eenmaal gerespecteerd worden. Doe je dat niet krijg je heibel, logisch.

quote:
In tegenstelling tot Rutte geloof ik dan ook niet dat Poetin ooit een EU land gaat aanvallen, omdat de consequenties voor hen te groot zullen zijn. Alleen dat al is voor mij die paar honderd Euro p/p waard.
Die paar 100¤ vind jij ok, maar tegelijk geef je in je post toe dat dit komt door onze propaganda bullshit. Dus je wordt gewoon 100¤ afgepakt voor niets.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 18:27:30 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219536981
toen Rusland de Krim binnenviel had Oekraine juist officieel een neutrale status
pi_219537018
Ja na de coup van de VS wilden zij hun marine basis niet op het spel zetten.

Waarom moest de VS daar perse een regime change opzetten?
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:48:47 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_219537159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:50 schreef UncleScorp het volgende:
(stilaan !)
De voortgang van de oorlog is voortdurend in het nieuws, waar heb je het over?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_219537265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
De voortgang van de oorlog is voortdurend in het nieuws, waar heb je het over?
Ja ok
Algemeen wordt de spot gedreven met de traagheid van de vooruitgang van de russen.
3 dAgEn Om oEkRaInE tE vErOvErEn.!!!
Enz

Maar russen redeneren als volgt:
Time is cheaper than lives

Dit itt tot oekraine die dikwijls haar troepen achterlaten in belegerde steden tot ze amper nog kunnen ontsnappen.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 19:03:44 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219537291
hoe is dat itt tot Oekraine?

ik vind het een idiote manier van doen maar ze laten ze daar achter om zoveel mogelijk schade te doen en de Russen zo lang mogelijk te vertragen

time is cheaper than lives
pi_219537317
Dat heet troepen opofferen om de PR hoog te houden voor je sponsors (WIJ !)
De stad mag niet vallen dus vecht maar tot de dood. En hij (Z) post dan een fake selfie aan het stads naambord.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:08:18 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_219537328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja ok
Algemeen wordt de spot gedreven met de traagheid van de vooruitgang van de russen.
3 dAgEn Om oEkRaInE tE vErOvErEn.!!!
Enz

Maar russen redeneren als volgt:
Time is cheaper than lives

Dit itt tot oekraine die dikwijls haar troepen achterlaten in belegerde steden tot ze amper nog kunnen ontsnappen.
Tja waarom zou je niet de spot drijven met de hoogmoed van Poetin?
-
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 19:09:24 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219537342
ook goed maar dan is het bij de Russen net zo goed troepen opofferen om de PR hoog te houden enzovoorts enzovoorts

ze gebruiken exact dezelfde methodes, dan ga ik daar niet verschillende termen aan verbieden
pi_219537479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Onwetendheid om te beginnen?
pi_219537525
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:09 schreef sp3c het volgende:
ook goed maar dan is het bij de Russen net zo goed troepen opofferen om de PR hoog te houden enzovoorts enzovoorts

ze gebruiken exact dezelfde methodes, dan ga ik daar niet verschillende termen aan verbieden
Russen boeken (traag en gestaag) successen. Dat is PR.
Oekraine? Tegenwoordig moeten de kranten het hebben over aanslagen op raffinaderijen enzo. En dan vooral de boel opblazen alsof er grote tekorten zijn in Rusland. Om dan een maand later te moeten toegeven dat het niet waar was.

Je bent eentje vergeten:
Waarom moest de VS perse regime change doorvoeren in oekraine?
pi_219537540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Ik zou eerder de spot drijven met NATO : veel blabla weinig boemboem
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 20:08:46 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219537891
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Russen boeken (traag en gestaag) successen. Dat is PR.
Oekraine? Tegenwoordig moeten de kranten het hebben over aanslagen op raffinaderijen enzo. En dan vooral de boel opblazen alsof er grote tekorten zijn in Rusland. Om dan een maand later te moeten toegeven dat het niet waar was.
Blijft heel veel mensen opofferen om hele kleine stadjes in te nemen die allang met de grond gelijk zijn gemaakt om dan een pr feestje rond de vlag te kunnen houden

Zie het verschil niet zo, de een is een klein beetje succesvoller dan de ander maar dat maakt het niet anders

quote:
Je bent eentje vergeten:
Waarom moest de VS perse regime change doorvoeren in oekraine?
Ik negeerde het, je weet hoe ik over die 'coup' denk
pi_219538023
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Blijft heel veel mensen opofferen om hele kleine stadjes in te nemen die allang met de grond gelijk zijn gemaakt om dan een pr feestje rond de vlag te kunnen houden

Zie het verschil niet zo, de een is een klein beetje succesvoller dan de ander maar dat maakt het niet anders
Heel veel mensen opofferen?
Waarop baseer je dat?
Syrsky? zelensky? Onze media die hen klakkeloos citeren?

Kleine stadjes?
Oekraine verdedidgt Pokrovsk omdat het een belangrijk logistiek bolwerk is. Als de stad valt is het ineens een onbelangrijk stadje.
Dit als voorbeeld voor je weer begint dat jij het niet over Pokrovsk had.

Klein beetje succesvoller?
Rusland gaat vooruit en oekraine achteruit.
Geeft een andere bijklank aan de slachtoffers.
Slachtoffers bij een overwinning vs slachtoffers bij een verlies

quote:
Ik negeerde het, je weet hoe ik over die 'coup' denk
Ik beantwoord elke vraag, desnoods tot vervelens toe.
pi_219538093
Lol
Nu ineens is Belgie Putin lovers
Zielig dat het gezond verstand zulk verwijt krijgt.

En de helft van het geld is pas voor 2027?
2027? Serieus optimisme
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 20:33:05 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219538156
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Heel veel mensen opofferen?
Waarop baseer je dat?
Syrsky? zelensky? Onze media die hen klakkeloos citeren?

Kleine stadjes?
Oekraine verdedidgt Pokrovsk omdat het een belangrijk logistiek bolwerk is. Als de stad valt is het ineens een onbelangrijk stadje.
Dit als voorbeeld voor je weer begint dat jij het niet over Pokrovsk had.

Klein beetje succesvoller?
Rusland gaat vooruit en oekraine achteruit.
Geeft een andere bijklank aan de slachtoffers.
Slachtoffers bij een overwinning vs slachtoffers bij een verlies
We hebben het over de manier waarop er gevochten wordt toch

Dat is bij een overwinning niet ineens iets heel anders dan bij een nederlaag

quote:
[..]
Ik beantwoord elke vraag, desnoods tot vervelens toe.
Niet echt maar ik kan deze niet beantwoorden want ik geloof niet in de stelling

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 19-12-2025 20:57:29 ]
pi_219538261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:33 schreef sp3c het volgende:
Niet echt maar ik kan deze niet beantwoorden want ik geloof niet in de stelling
Dus je negeert de rol van de VS in Maidan?
Dus Victoria Nuland ook?

Google AI:

quote:
Victoria Nuland's Rol:

Nuland was toen de Assistent Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken voor Europese en Euraziatische Zaken.
In een gelekt telefoongesprek (de Nuland-Pyatt call) uit februari 2014 was ze te horen terwijl ze sprak over het samenstellen van een nieuwe Oekraïense regering, waarbij ze de voorkeur gaf aan bepaalde oppositieleden boven anderen (zoals Arseniy Yatsenyuk).

De Controverse:
Het telefoongesprek, dat in 2014 uitlekte, werd door critici (vooral uit Rusland) gezien als bewijs van Amerikaanse inmenging in de interne politiek van Oekraïne tijdens de Maidan-protesten, wat de beschuldigingen van destabilisatie aanwakkerde.
Nuland verdedigde het gesprek door te stellen dat het de realiteit van diplomatieke discussies weergaaf, maar het bleef een symbool van de VS's actieve rol in de crisis.
Waarom moet de VS een rol spelen in de samenstelling van de oekr regering? Moest het Rusland zijn zou het grote schande zijn.
pi_219538326
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus Victoria Nuland ook?

Google AI:
[..]
Waarom moet de VS een rol spelen in de samenstelling van de oekr regering? Moest het Rusland zijn zou het grote schande zijn.
USAID heeft daar ook een paar miljard achter gelaten.
Net zoals die arabische lentes, je geeft een regime change een romantische naam en geen haan die er naar kraait.
pi_219538385
En voor de zoveelste keer:
Putin heeft meermaals duidelijk aan gegeven dat oekraine bij NATO een absolute rode lijn was. (Munchen 2007 oa)
Dat de VS dan een regime change in oekr opzet en het land voorbereidt op oorlog met Rusland door oa een verdedigingslinie in Donbas op te zetten.
En dan de (haar) nieuwe regering aanzet tot NATO toetreding is pure uitdaging.
En terwijl iedereen Rusland beschouwde als militair/economisch onbenullig, blijkt nu het omgekeerde.
Dikke tegenvaller die vooral Europa zuur zal opbreken en de VS winst oplevert, zowel financieel als uitschakeling van hegemonie concurrenten.

Maar het imperialistische Putin spreekt de bevolking meer aan ntl, mede dankzij onze leiders en media.
pi_219538421
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
USAID heeft daar ook een paar miljard achter gelaten.
Net zoals die arabische lentes, je geeft een regime change een romantische naam en geen haan die er naar kraait.
Idd.
Rusland had het slimmer kunnen spelen.
Enkele oekr boten/voertuigen kapot schieten, zeggen dat zelensky een coke maffiabaas is en massa's cocaine Rusland binnen smokkelt. Geldig excuus om een massale militaire opbouw te doen en regime change van zelensky uit te voeren.

Of wacht... is dat een privilege enkel voor de VS?
pi_219538556
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Idd.
Rusland had het slimmer kunnen spelen.
Enkele oekr boten/voertuigen kapot schieten, zeggen dat zelensky een coke maffiabaas is en massa's cocaine Rusland binnen smokkelt. Geldig excuus om een massale militaire opbouw te doen en regime change van zelensky uit te voeren.

Of wacht... is dat een privilege enkel voor de VS?
In eigen land wordt de Russische propaganda vast wel geloofd, net zoals hier de westerse propaganda.
Zou er ook een Russische Fok! Zijn met BNWski?
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 00:28:26 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219540328
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus Victoria Nuland ook?

Google AI:
[..]
Nee ik geloof niet in een coup of een door de VS georchestreerde regime change

Er zijn verkiezingen geweest die door 1000 waarnemers uit een stuk of 50 landen als fair en democratisch werden beschouwd

Dat de Amerikanen zich dan met de campagne van hun favoriete kandidaat hebben bemoeit is problematisch maar ze zullen niet de enige zijn geweest maar niemand heeft de oekrainers verplicht Poroshenko te stemme
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 01:08:35 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219540429
En waarom zou ik 'weer' over Prorovsk beginnen

Ik roep al maanden dat de oekrainers het op moeten geven

Het was een belangrijk logistiek stadje
zodra het de frontlinie is, is het dat logischerwijs niet meer dan is het de frontlinie en ligt het belangrijke logistieke stadje verder terug

En als het dreigt omsingelt te worden is het tijd om te vertrekken, als ik de Russen was had ik die omsingeling gewoon voltooit en gewacht tot het eten op was maar we blijven levens offeren zonder reden om maar zo snel mogelijk die vlag te planten voor de PR foto

Van mij mogen ze elkaar hebben
pi_219541299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 00:28 schreef sp3c het volgende:
Dat de Amerikanen zich dan met de campagne van hun favoriete kandidaat hebben bemoeit is problematisch maar ze zullen niet de enige zijn geweest
Prima elk zijn mening/visie, np
Maar je vertroebelt feiten met aannames. Ben ik niet gewend van jou.
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 11:55:33 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219541651
Geloof niet dat dat waar is maar prima
pi_219541686
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 00:28 schreef sp3c het volgende:
Dat de Amerikanen zich dan met de campagne van hun favoriete kandidaat hebben bemoeit is problematisch
Feit

quote:
maar ze zullen niet de enige zijn geweest
Aanname
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 12:23:15 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219541770
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Feit
[..]
Aanname
Vertroebel ze toch niet,kan prima los van elkaar staan
pi_219543736
Ik ga met jou geen taalkwesties meer aan :p
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 16:21:26 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219543804
Ik ben klaar, hockey night tonight
  zaterdag 20 december 2025 @ 22:32:17 #36
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219547447

Vvanaf 1:20 Bart de Wever over de vraag of de Russen aan het verliezen zijn en of het verstandig is om hun geld van de centrale bank dat in Brussel staat te confisqueren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219549552
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:32 schreef phpmystyle het volgende:

Vvanaf 1:20 Bart de Wever over de vraag of de Russen aan het verliezen zijn en of het verstandig is om hun geld van de centrale bank dat in Brussel staat te confisqueren.
Wederom "Het Verstand van Vlaanderen". En aan het applaus te horen zelfs "Het Verstand van Belgie".

De enige BN'er die ik hoor roept alleen maar op tot oorlog.
En dat is gewoon pure domheid.
  zondag 21 december 2025 @ 11:33:36 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219549581
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wederom "Het Verstand van Vlaanderen". En aan het applaus te horen zelfs "Het Verstand van Belgie".

De enige BN'er die ik hoor roept alleen maar op tot oorlog.
En dat is gewoon pure domheid.
Ja. Maar hij geeft expliciet aan met verheven stem dat het absoluut ondenkbaar is dat Rusland deze oorlog verliest. Hij noemt het utopisch en wensdenken. Ik heb dit nog niet eerder zo stellig gehoord.
Niet dat we het niet wisten natuurlijk. De Europese burger is natuurlijk voor de gek gehouden dat Rusland bijna op apegapen ligt en dat ze met bosjes tegelijk sterven aan het ijskoude front.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 21-12-2025 11:48:46 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219549686
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 11:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja. Maar hij geeft expliciet aan met verheven stem dat het absoluut ondenkbaar baar is dat Rusland deze oorlog verliest. Hij noemt het utopisch en wensdenken. Ik heb dit nog niet eerder zo stellig gehoord.
Niet dat we het niet wisten natuurlijk. De Europese burger is natuurlijk voor de gek gehouden dat Rusland bijna op apegapen ligt en dat ze met bosjes tegelijk sterven aan het ijskoude front.
Die mens denkt na voor hij iets zegt. Dat is totaal anders dan emotioneel en impulsief reageren, zoals de meeste van onze "leiders".
Rusland verslaan is idd een utopie, zo wordt nu echt wel duidelijk...voor wie wil zien.
En zoals Putin gereageerd heeft op de europese oorlogsretoriek: een oorlog met Europa zal er heeeel anders aan toegaan.
En Rusland militair verslaan, economisch kelderen, opdelen in kleinere staten en rijkdom aan grondstoffen verdelen...wordt daar over nagedacht?
Wees gerust, die nuken nog liever gans Europa plat dan dat te laten gebeuren.
En hun "Dead Hand" doet dat automatisch moesten we ineens het Kremlin weg vegen ofzo.

Ik geef onze leiders nog een greintje respijt over hun gebrek aan basic intelligentie, en probeer te denken dat er daarom iets anders achter zit.
Wsl gewoon weer the usual : $$$.$$$.$$$, of ...?
pi_219550007
quote:
En Rusland militair verslaan, economisch kelderen, opdelen in kleinere staten en rijkdom aan grondstoffen verdelen
Eigenlijk lukken onze intenties wel, alleen bij de verkeerde...
-oekraine wordt militair verslagen
-oekraine wordt economisch gekelderd
-oekrains grondgebied wordt opgedeeld
-er komt regime change in oekraine
-oekrainse grondstoffen worden verdeeld
  Moderator zondag 21 december 2025 @ 23:16:40 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219556319
Zonder de oorlog was er al regime change geweest in Oekraine
pi_219556870
Dat was de makkelijkste in het rijtje.
En de grondstoffen zijn aan onze neus voorbij gegaan.
De rest interesseert ons niet.
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 07:37:19 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219556966
grondstoffen moet je gewoon voor betalen, interesseert me weinig waar ze vandaan komen
pi_219557283
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 23:16 schreef sp3c het volgende:
Zonder de oorlog was er al regime change geweest in Oekraine
Hij had toch een 2e termijn kunnen krijgen?
  Moderator maandag 22 december 2025 @ 09:50:17 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219557363
kan nog steeds maar ik denk niet dat hij gaat runnen
pi_219560128
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 09:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij had toch een 2e termijn kunnen krijgen?
Hangt van de VS af hé
:)
  woensdag 24 december 2025 @ 11:16:18 #47
358523 IkStampOpTacos
pi_219576115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Onwetendheid om te beginnen?
Zo onwetend lijkt Poetin me niet. Hoogmoedig wel. Blijkt wel uit het resultaat van zijn oorlog driedaagse interventie.
-
pi_219576867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Zo onwetend lijkt Poetin me niet. Hoogmoedig wel. Blijkt wel uit het resultaat van zijn oorlog driedaagse interventie.
Ow, was ff vergeten dat ik het voor de NL'ers eenvoudig moet houden en voldoende uitleg geven. :+
Ik bedoelde jouw onwetendheid, wat je nu bevestigt door het 3-daagse interventie argument.
Dit zit er indertussen bij de meesten zo ingebakken dat ik daar geen energie meer insteek.
Feit dat dit nog steeds aangehaald wordt, toont gewoon de algemene frustratie dat de ganse westerse alliantie totaal niet in staat is de russen een halt toe te roepen, laat staan verslaan.
Rusland oekraine veroveren in 3 dagen. Wij, het westen, gingen Rusland economisch kelderen met onze keiharde sancties (pakket 20 ondertussen :').) Zodat Rusland haar oorlog niet meer zou kunnen financieren. De russische burgers zouden zo erg afzien dat ze het ontslag van Putin zouden eisen, en wij een westers gezinde leider zouden kunnen installeren, het land opdelen in kleine staten en de rijkdom aan grondstoffen verdelen.

Goh en nu bijna 4 jaar later, blijven we de spot drijven met de 3 daagse...na onze miljarden $$$ steun aan de corrupte leiders, ellelange waslijst aan wapenleveringen enz enz.
Dat we nu op een punt gekomen zijn dat Europa miljarden moet gaan lenen om wapens te kopen voor oekraine, wapens die de VS niet meer heeft, voor oekraine die amper nog militairen heeft om ze te bedienen.
En dat terwijl Rusland traag maar gestaag vordert in oekraine.

Maar idd, vooral blijven spotten met het westers propagandaverhaal van de 3-daagse interventie, ter verberging van onze schaamtelijke mislukking.
pi_219601061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Met video, die ik niet kan delen (Telegram)
quote:
Poetin staat behoorlijk voor schut: strategisch belangrijke stad Koepjansk weer in Oekraïense handen
Oekraïne zou de controle over Koepjansk grotendeels hebben heroverd – en voor het eerst erkennen Russische militaire bloggers openlijk het Russische debacle. Tientallen soldaten zouden zijn geïsoleerd in de noordelijke wijken van Koepjansk, zonder bevoorradingslijnen en zonder versterking.

Er woedt al een tijd een heuse én een propagandaoorlog rond Koepjansk, een stad van voorheen ruim twintigduizend inwoners in de regio Charkiv. Het is een belangrijke stad, gelegen op een strategisch knooppunt van transportroutes.

De Russen leken er onlangs de baas te zijn na zware gevechten, maar succesvolle Oekraïense tegenaanvallen kwamen kennelijk als een verrassing. De Russische troepen zouden daardoor uit elkaar zijn gespeeld en voor hun bevoorrading volledig afhankelijk zijn van drone-operaties.

Hoewel het Kremlin eerder claimde de stad te hebben ‘bevrijd’, blijkt dat die claims voortijdig waren. Belangrijk is dat Russische militaire bloggers nu ook een debacle in Koepjansk beschrijven. Daarbij uiten ze openlijk felle kritiek op hun eigen militaire leiding en het Kremlin. Hun belangrijkste verwijten zijn dat de militaire top de situatie rooskleuriger zou voorstellen dan deze is en zou ‘liegen’ tegen president Vladimir Poetin.

Poetin staat voor schut
De president ging tijdens zijn jaarlijkse vragensessie met de bevolking ook kort in op de situatie in Koepjansk en staat nu behoorlijk voor schut. Rusland stelde namelijk eerder dat het de stad volledig in handen had, maar president Zelensky sprak dat twee weken geleden tegen met een video waarin hij ter plaatse te zien is.

Volgens Poetin was die video in scène gezet. Hij noemde Zelensky ‘een getalenteerd artiest’ en beweerde dat de obelisk waarvoor hij stond er ‘heel anders uitziet dan vroeger’ en zich op ongeveer een kilometer van de stad bevindt.

„Waarom blijf je aan de rand staan en ga je niet gewoon naar binnen? Als Koepjansk werkelijk onder jullie controle staat, waarom verschijn je dan niet in de stad zelf?” aldus Poetin.

Strategische blunders
Russische bloggers (vaak oud-militairen) lijken ondertussen meer geloof te hechten aan Zelensky en hekelen de ‘strategische blunders’ van de Russische legerleiding. Door onjuiste rapporten werden reserves voortijdig uit Koepjansk weggehaald om elders te worden ingezet. Dat maakte de stad kwetsbaar voor infiltraties door Oekraïense troepen.

Er wordt gesproken over 150 gesneuvelde soldaten in één eenheid, alleen al in december. Officieren zouden in beschonken toestand bevelen hebben gegeven, zonder inzicht in het slagveld. Bekende kanalen zoals Rybar en Two Majors geven inmiddels openlijk toe dat belangrijke Russische posities en dorpen zoals Kondrashivka en Radkivka verloren zijn gegaan.

Viktor Trehubov, hoofd communicatie van de Oekraïense gezamenlijke strijdkrachten, bevestigt dat Russische pogingen om zich in de noordelijke wijken te nestelen zijn mislukt. De achtergebleven eenheden kunnen niet meer door de Russen worden ontzet.
https://www.ad.nl/buitenl(...)~a7ad8907/?slug_rd=1
pi_219603907
Het lijkt er op dat de strijd om koepjansk meer een propaganda strijd is dan een militaire aangelegenheid.
Eerst beweren de Russen dat ze de stad hebben veroverd.
Maar dat bleek niet waar te zijn.
Vervolgens komen de Oekraïners en die zeggen dat ze de Russen hebben verdreven.
Welke dan? Want ze hadden ze stad helemaal niet in handen.
O ja en dan nog de foto van Zelensky.
Die dan wel of niet waar zou zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Candymannetje op 26-12-2025 18:55:27 ]
pi_219660438
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 18:39 schreef Candymannetje het volgende:
Het lijkt er op dat de strijd om koepjansk meer een propaganda strijd is dan een militaire aangelegenheid.
Eerst beweren de Russen dat ze de stad hebben veroverd.
Maar dat bleek niet waar te zijn.
Vervolgens komen de Oekraïners en die zeggen dat ze de Russen hebben verdreven.
Welke dan? Want ze hadden ze stad helemaal niet in handen.
O ja en dan nog de foto van Zelensky.
Die dan wel of niet waar zou zijn.

En alsof ze met deze ene PR stunt al andere verliezen kunnen verbloemen...
pi_219660541
Aanval op Putins verblijfplaats. Mocht het gelukt wordt er gejuicht, als het mislukt algemene ontkenning :O
En false flag van Rusland, snap niet waarom die een false flag nodig zouden hebben.

En BNW optie nav Trumps phone calls to Putin...

quote:
A Trump Phone Call To Putin Before And After Zelensky Meeting

https://www.ndtv.com/worl(...)sky-meeting-10050727
Online quote BNW style;
quote:
Trump phoned putin before talks to find out where he was and pinned him there whilst it was arranged. He rang him after talks to make sure he was still there then the British using there drones and satellites attacked .
That’s why starmer wasn’t in the big call-deniability!
This was another American decapitation strike.
pi_219679428
twitter

})
pi_219693166
Opvallend dat onze media roept dat er geen bewijzen zijn van de oekr aanval op Putins verblijf.
Doet me denken aan de recente drones boven europese luchthavens, waar er zonder enig bewijs werd verkondigd dat het Rusland was.
Maar ja, dat is anders ntl

Goh en bijna kwam er een kerstwens uit
quote:
Zelensky ‘wishes for Putin to die’ during Christmas address

https://www.telegraph.co.(...)e-christmas-address/
Zoals gezegd ontkennen ze het ntl wegens alweer een mislukking en de afkeurende int reacties.

Nochtans staken ze het eerder niet onder stoelen of banken, maar dat is Budanov ntl en niet zelensky :')
quote:

Kiev spy chief says several attempts made to assassinate Putin

https://www.yahoo.com/news/
pi_219693540
quote:
:W
pi_219695461
En ondertussen zijn de "echte" agressors weer elders aan het werk met hun beproefde technieken waarmee ze keer op keer succes behalen. Ook in oekraine, en de vele "arabische lentes"

quote:
Israëlische Mossad zegt manifestanten in Iran “op het terrein” te steunen
De Israëlische Mossad heeft woensdag de Iraanse demonstranten opgeroepen om hun sociale protesten op te voeren. Daarnaast verklaarde de buitenlandse inlichtingendienst “op het terrein” aan hun zijde te staan.

De oproep volgt op gesprekken van deze week tussen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de Amerikaanse president Donald Trump, waarna Trump Iran waarschuwde voor nieuwe aanvallen indien Teheran zijn nucleaire of ballistische programma’s zou hervatten.

https://www.hln.be/buiten(...)te-steunen~af1a7a80/
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:05:09 #57
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219710728
Ludiek filmpje van de Russische staatsmedia. Maar er zit wel een gedachte in. Namelijk dat alles wat fout gaat in Europa de schuld is van Poetin. Wel leuk om te zien hoe de Russen ons hiermee de draak steken.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219714557

Worden tegenwoordig ook tranentrekkers door AI gemaakt, dit zou haar vriend zijn naar 780 dagen oorlog. De vriend die op eerste foto 3 vingers heeft. Zelfs reddit heeft het door.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219715753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 19:26 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Worden tegenwoordig ook tranentrekkers door AI gemaakt, dit zou haar vriend zijn naar 780 dagen oorlog. De vriend die op eerste foto 3 vingers heeft. Zelfs reddit heeft het door.
Ja waarom moeite doen voor goede journalistiek als je gewoon dingen kan verzinnen.
  Moderator donderdag 1 januari 2026 @ 21:02:50 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219715831
ai is wel de aids van de wereld aan het worden

iig op social media wordt je er tuureluurs van
pi_219716973
twitter

Heftige beelden uit Oekraine, tank er bij met Z logo erop. En filmcrew er naast. :P Zijn ze nu al bezig met films aan het maken daar? of is dit voor andere doeleinden?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 04:34:28 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219718080
Propaganda of idd een film of beiden

Lijkt me niet iets heel geks
pi_219718449
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2025 20:42 schreef UncleScorp het volgende:
Aanval op Putins verblijfplaats. Mocht het gelukt wordt er gejuicht, als het mislukt algemene ontkenning :O
En false flag van Rusland, snap niet waarom die een false flag nodig zouden hebben.

Wellicht gewoon eens het nieuws volgen....
Er is geen enkel bewijs voor die aanval. Op geen enkele radar zijn er drones gekomen daar.
Inlichtingsdiensten geven dit ook al aan.
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 10:26:08 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219718961
Er gaan iedere dag drones die kant uit

Hoe ze weten wat het doel was is me alleen niet duidelijk tenzij er toch een paar door zijn gekomen

Lijlt me vooral verspilling van middelen
pi_219719613
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:05 schreef phpmystyle het volgende:
Ludiek filmpje van de Russische staatsmedia. Maar er zit wel een gedachte in. Namelijk dat alles wat fout gaat in Europa de schuld is van Poetin. Wel leuk om te zien hoe de Russen ons hiermee de draak steken.

Ja super leuk, je zou bijna vergeten dat ze een oorlog zijn begonnen.
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 12:38:08 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219719884
Grappig is grappig, maakt mij niet uit welk kamp
pi_219721354
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:38 schreef sp3c het volgende:
Nee niet echt.
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 15:14:19 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219721460
Mits je gevoel voor humor hebt
pi_219721962
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:38 schreef sp3c het volgende:
quote:
Rusland in hemd gezet: betaalt half miljoen voor moord, die nooit werd uitgevoerd
Commandant Denis Kapoestin van het Oekraïense leger leek vorige week te zijn gesneuveld aan het front. Maar ineens verscheen hij gisteren in een video van de Oekraïense geheime dienst. De dood van Kapoestin bleek in scène gezet om de Russen te misleiden. En ze verdienden er nog geld mee ook.

"Ik feliciteer u met uw terugkeer naar het leven", zegt de baas van de militaire inlichtingendienst HUR tegen Kapoestin, een Russische commandant die voor het Oekraïense leger vecht.

Op 27 december berichtte het Russische Vrijwilligerscorps, de eenheid van Kapoestin, dat hun leider was omgekomen. "Denis was onverschrokken en eerlijk. Hij kwam om tijdens een gevechtsmissie, als een man", schreef de eenheid. Ook in Russische media werd het nieuws overgenomen.

Het bleek een stunt van de HUR. Het is onduidelijk of de 'moordenaar' van Kapoestin voor Oekraïne werkte, of dat diegene door de Oekraïense inlichtingendiensten werd gepakt en vervolgens gebruikt.

Half miljoen dollar
De Russische inlichtingendienst had een beloning uitgeloofd van een half miljoen dollar (426.000 euro) voor degene die Kapoestin zou doden. Die geldbeloning is nu in handen van de HUR.

"Ik ben blij dat het geld dat was uitgetrokken voor uw moord, is gebruikt om onze strijd te ondersteunen", zegt de baas van de inlichtingendienst.

De dienst nam een video op waarin te zien is hoe een drone insloeg op het busje waar Kapoestin in zou zitten. Het 'bewijsmateriaal', hieronder te zien, stuurde de 'moordenaar' van Kapoestin naar Rusland.

"Dit past binnen de aanpak van de Oekraïense inlichtingendiensten", legt Schrijver uit. "Geheimhouding wordt soms opgeofferd ten faveure van publiciteit."

"Ik zie het vooral als een inlichtingenstunt, en ook wel als psychologische plagerij van Oekraïne", zegt Koen Aartsma, inlichtingenexpert van het Instituut Clingendael.

“Er kunnen mogelijk ook consequenties aan zitten voor hoe de Russen hun operaties uitvoeren", gaat Aartsma verder. “Want als je een beloning op iemands hoofd plaatst, hoe verifieer je dat diegene is omgebracht?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)enst-stunt-nep-moord
_O- _O_
  Moderator vrijdag 2 januari 2026 @ 16:25:42 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219722173
ook funny

if true
pi_219722551
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wellicht gewoon eens het nieuws volgen....
Er is geen enkel bewijs voor die aanval. Op geen enkele radar zijn er drones gekomen daar.
Inlichtingsdiensten geven dit ook al aan.
Ik volg continu het nieuws...
En zoals eerder gezegd ook ten tijde van de massale drones boven europese luchthavens, waarbij er zonder enig bewijs algemeen aanvaard werd dat het Rusland was. Bewijs was niet eens nodig.

En "op geen enkele radar iets te zien" :?
Mss moet je het nieuws es volgen?

quote:
Oekraïense droneaanval was volgens CIA niet gericht op buitenverblijf Poetin

Volgens de Amerikaanse inlichtingendienst CIA was de Oekraïense droneaanval van enkele dagen geleden niet gericht op het buitenverblijf van de Russische president Vladimir Poetin. Dat melden verschillende Amerikaanse media op basis van anonieme regeringsbronnen
Zelfs de CIA bevestigt dat er wel degelijk een drone aanval was. En zij kunnen het weten want zij leveren de intel.

Maar ntl wordt alles ontkend, wat had je gedacht :')
Het is (gelukkig) mislukt, wil er niet aan denken wat er zou gebeuren indien wel gelukt.
Ach.
Alles wat zelensky/oekraine zegt is automatisch waar.

quote:
Na Russische beschuldiging van dodelijke aanval op hotel: Oekraïne zegt alleen militaire doelen aan te vallen

Oekraïne valt uitsluitend Russische “militaire doelen” aan, verklaarde vrijdag een woordvoerder van het Oekraïense leger aan AFP, nadat Moskou Kiev ervan had beschuldigd 27 burgers te hebben gedood bij een droneaanval op een café en een hotel in een bezet gebied in het zuiden van Oekraïne.
Voila case closed.
Beelden zijn wsl fake dan?
Of weer false flag van Rusland :)
En ach, het zijn maar oekr burgers waar op geschoten werd. Doen oekr leger al sinds 2014 in Donetsk bijv. Care
pi_219724478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 17:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik volg continu het nieuws...
En zoals eerder gezegd ook ten tijde van de massale drones boven europese luchthavens, waarbij er zonder enig bewijs algemeen aanvaard werd dat het Rusland was. Bewijs was niet eens nodig.

En "op geen enkele radar iets te zien" :?
Mss moet je het nieuws es volgen?
[..]
Zelfs de CIA bevestigt dat er wel degelijk een drone aanval was. En zij kunnen het weten want zij leveren de intel.

Maar ntl wordt alles ontkend, wat had je gedacht :')
Het is (gelukkig) mislukt, wil er niet aan denken wat er zou gebeuren indien wel gelukt.
Ach.
Alles wat zelensky/oekraine zegt is automatisch waar.
[..]
Voila case closed.
Beelden zijn wsl fake dan?
Of weer false flag van Rusland :)
En ach, het zijn maar oekr burgers waar op geschoten werd. Doen oekr leger al sinds 2014 in Donetsk bijv. Care
Ja, drone aanvallen. Goh, die zijn er dagelijks.
Alleen geen drones op Poetins huis.

Het zegt genoeg dat de Russen geen bewijs kunnen aanleveren.

En hoe wil jij bewijs zien van iets dat niet gebeurde?
De Russen moeten bewijzen dat er een aanval was.

Oftewel wat jij zegt slaat nergens op. Er is helemaal niets dat er op wijst dat Oekraine een aanval plaatste.

Maar hè Poetin is altijd right of niet....
pi_219726128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 20:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja, drone aanvallen. Goh, die zijn er dagelijks.
Alleen geen drones op Poetins huis.

Het zegt genoeg dat de Russen geen bewijs kunnen aanleveren.

En hoe wil jij bewijs zien van iets dat niet gebeurde?
De Russen moeten bewijzen dat er een aanval was.

Oftewel wat jij zegt slaat nergens op. Er is helemaal niets dat er op wijst dat Oekraine een aanval plaatste.

Maar hè Poetin is altijd right of niet....
:')
Wat een niveau.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 00:02:03 #74
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_219727984
Trollen Tag Team.....
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_219728967
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 00:02 schreef DeMolay het volgende:
Trollen Tag Team.....
Je geeft ze nog teveel verstandelijk krediet
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 10:32:12 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219729438
als er geen aanval was was het geen false flag
pi_219729733
Ik vraag me nog steeds af waarom Rusland een false flag nodig zou hebben :?
pi_219729974
En ondertussen...onze grote oekr "vredesbemiddelaar"...
quote:

Trump claimt gevangenneming van Venezolaanse president Maduro en bevestigt aanvallen in hoofdstad Caracas
Oorlog in oekr uitlokken, genocide faciliteren in Gaza, Iran aanvallen (more to come), aanval Nigeria, Venezuela aanval en regime change. Verstoren internationale handelsroutes (vooral China ambeteren voor toekomstig conflict)

Maar hohoho Rusland is DE agressor :D
pi_219730215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:23 schreef UncleScorp het volgende:

Rusland is zojuist een belangrijke bondgenoot verloren
pi_219730275
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:23 schreef UncleScorp het volgende:

Je zou bijna denken dat er meer landen in de wereld zijn die ook onnodig oorlogje gaan voeren!
Conscience do cost.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:50:57 #81
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219730341
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat betekende Venezuela voor Rusland dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219730421
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat betekende Venezuela voor Rusland dan?
Een militaire en economische bondgenoot
pi_219730445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lol en dan is het ok?
Russofobie ten top

Maar in oekr kunnen we ze niet stoppen. Frustrerend he
  zaterdag 3 januari 2026 @ 12:17:14 #84
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219730619
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een militaire en economische bondgenoot
Volgens mij zijn er nooit militaire transacties geweest van Venezuela naar Rusland inzake dit conflict.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219730690
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er nooit militaire transacties geweest van Venezuela naar Rusland inzake dit conflict.
Venezuela levert ook olie aan China maar dat is maar zo'n 4% van wat China totaal in koopt.
Dus ook die krijgen daar geen problemen mee.
Ik denk dat Trump zich hier vooral in het binnenland en Venezuela populair mee maakt
pi_219730732
En dit is natuurlijk ook weer prestige richting Putin.
Want Putin kreeg dit niet voor elkaar in Oekraïne maar Trump wel in Venezuela.
pi_219730830
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Genoeg militaire samenwerking tussen beide landen. Toen Venezuela nog geld had kocht het bijna al zijn wapens van de Russen. De laatste jaren was het vooral Rusland die militaire gunsten van slaaf Venezuela wilde.

https://marineschepen.nl/(...)enezuela-121117.html
https://www.demorgen.be/s(...)-te-sturen~b9e527bd/
https://www.leidschdagbla(...)ngton/112593323.html
pi_219731045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Venezuela levert ook olie aan China maar dat is maar zo'n 4% van wat China totaal in koopt.
Dus ook die krijgen daar geen problemen mee.
Verstoring van chinese handelsroutes is idd een van de bedoelingen.
Daarom focust de VS zich oa ook op Groenland.
VS zal nog meer internationale (chinese) maritieme handelsroutes gaan verstoren. Hebben ze ook hun marine voor geupgrade onder Biden.
VS is momenteel nog niet klaar voor een militaire krachtmeting met China. (hoewel ze toch eerste proxies Japan en Z-Korea zullen opofferen, net als oekr en Europa tegen Rusland)
quote:
Ik denk dat Trump zich hier vooral in het binnenland en Venezuela populair mee maakt
Denk niet dat het hierom te doen is. Voor Trumps ego wel ntl, maar niet voor de deep state ;)
pi_219731049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Genoeg militaire samenwerking tussen beide landen. Toen Venezuela nog geld had kocht het bijna al zijn wapens van de Russen. De laatste jaren was het vooral Rusland die militaire gunsten van slaaf Venezuela wilde.

Nou wat een belangrijke bondgenoot zeg......
Zo te zien in jouw links was het meer Rusland die Venezuela ondersteunde.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 13:02:36 #90
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219731086
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja de bijdrage van Venezuela aan Rusland in militair opzicht is inderdaad enorm!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219731264
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
En dit is natuurlijk ook weer prestige richting Putin.
Want Putin kreeg dit niet voor elkaar in Oekraïne maar Trump wel in Venezuela.
Bedoel je regime change?
Was imo niet de initiele bedoeling. Nu wel ntl.

Maar als je zo prestige moet halen
Gewoon overal met de botte bijl inhakken :N
Diplomatie doet de VS niet aan mee.

quote:
Maduro riep in recent interview nog op tot dialoog
De Venezolaanse president Nicolás Maduro gaf op 31 december nog een interview, waarin hij opriep tot respect en vrede. Hij zei dat Venezuela klaar is voor serieuze gesprekken met de VS
Nee liever aanvallen. Net zoals ze met Iran en Hamas gedaan hebben tijdens "onderhandelingen", alleen was het toen rechterhand Israel die het plezier mocht hebben.
pi_219731298
Nog een interessante kijk op de verdere mogelijke plannen van de VS in hun strijd tegen een multipolaire wereld, en de handhaving van hun Wolfowitz-doctrine.

pi_219731356
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bedoel je regime change?
Was imo niet de initiele bedoeling. Nu wel ntl.

Maar als je zo prestige moet halen
Gewoon overal met de botte bijl inhakken :N
Diplomatie doet de VS niet aan mee.
[..]
Nee liever aanvallen. Net zoals ze met Iran en Hamas gedaan hebben tijdens "onderhandelingen", alleen was het toen rechterhand Israel die het plezier mocht hebben.
Wat denk je dat dan de bedoeling was van de vliegtuigen die onderweg waren naar Kiev?
pi_219731733
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat denk je dat dan de bedoeling was van de vliegtuigen die onderweg waren naar Kiev?
Dus ze zouden een (blijkbaar zo goed als klare) regime change afgeblazen hebben om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten, om daar dan uiteindelijk bedot te worden?
pi_219731754
En nu...enter Budanov.
Een CIA asset zoals ie wel es wordt genoemd, ook in oekr.
Geeft al een idee welke kant ze willen opgaan met de oorlog, nu het conventioneel niet lijkt te lukken.
pi_219731878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 13:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus ze zouden een (blijkbaar zo goed als klare) regime change afgeblazen hebben om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten, om daar dan uiteindelijk bedot te worden?
Ik dacht dat ze van plan waren om Zelensky af te zetten maar dat het plan verijdeld werd door Amerikaanse intel.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 14:07:28 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219731898
Plan was gewoon heel slecht, daardoor kon oekraine herstellen en terugvechten
pi_219733204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 12:59 schreef Candymannetje het volgende:
Nou wat een belangrijke bondgenoot zeg......
De vice-president van Venezuela, die na de gevangenneming van Maduro de nieuwe leider zou zijn, is zojuist gevlucht naar Rusland.
pi_219733404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De vice-president van Venezuela, die na de gevangenneming van Maduro de nieuwe leider zou zijn, is zojuist gevlucht naar Rusland.
Dat vrouwtje wat de Nobelprijs voor de vrede had gewonnen komt toch uit Venezuela?
Misschien dat die dan president kan worden.
Als de bevolking daar achter staat.
pi_219733770
*als ze haar olie spotgoedkoop naar VS exporteert.
Conscience do cost.
pi_219733809
Ik hoop trouwens dat de mods het niet erg vinden als we Venezuela erbij betrekken in dit topic.
Het staat toch allemaal een beetje in verbinding met elkaar.
pi_219734483
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 16:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat vrouwtje wat de Nobelprijs voor de vrede had gewonnen komt toch uit Venezuela?
Misschien dat die dan president kan worden.
Als de bevolking daar achter staat.
quote:
Julian Assange says peace prize has become “instrument of war” and sues Nobel

The ex-political prisoner’s complaint criticizes the granting of the prize to the far-right opposition activist and seeks freeze of 11 million Swedish kronor intended for Corina Machado
pi_219734507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:34 schreef Candymannetje het volgende:
Ik hoop trouwens dat de mods het niet erg vinden als we Venezuela erbij betrekken in dit topic.
Agressor VS blijft de rode draad in quasi alle oorlogen.
pi_219735323
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 17:34 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb er Syrie vibes bij, bij deze glorieuze grandioze operatie van het almachtige amerikaanse militaire apparaat, zoals Trump het alweer verkondigt.
Er was totaal geen tegenreactie, geen luchtafweer. Zelfs een manpad kon die logge laagvliegende helikopters zo uit de lucht halen.
Omgekochte boel.
pi_219747056
Oh wauw, ik ben het een keer soort van met de koloniën eens. Ging allemaal erg makkelijk en 'toevallig' stonden Maduro en z'n vrouw klaar om opgehaald te worden. Mogelijk een leuke deal voor Maduro, Trump voelt zich weer even het mannetje, de rest van de wereld is wederom gewaarschuwd dat US zich niet bezigt met regeltjes en Amerika krijgt z'n goedkope olie via de volgende puppet.

Of Maduro en eventueel z'n vrouw komen spontaan te overlijden in de gevangenis ergens de komende paar jaar. Scheelt weer een eventuele deal en loose ends.
Conscience do cost.
pi_219748860
Ik ben benieuwd dan, als Maduro echt een deal heeft gesloten gaan we dat vast wel horen.
Misschien mag Maduro naar Rusland.
Ik hoorde dat de CIA een infiltrant had die vlakbij Maduro stond en die het beste moment voor de aanval gaf.
pi_219749863
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 08:26 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben benieuwd dan, als Maduro echt een deal heeft gesloten gaan we dat vast wel horen.
Dat lijkt me sterk.
quote:
Dat lijkt mij nog sterker.
quote:
Ik hoorde dat de CIA een infiltrant had die vlakbij Maduro stond en die het beste moment voor de aanval gaf.
Je hoorde dat? In de kantine van de korfbalvereniging ofzo?
Conscience do cost.
  Moderator maandag 5 januari 2026 @ 11:11:40 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219749936
Als er een deal is geweest dan is het in de trend van of je laat je pakken met minimaaal verzet of we bombarderen je hele compound plat
pi_219750123
quote:
8s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:00 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk.
[..]
Dat lijkt mij nog sterker.
[..]
Je hoorde dat? In de kantine van de korfbalvereniging ofzo?
Nee bij een podcast.
Er staat ook voldoende over op internet.
https://www.govexec.com/d(...)tured-maduro/410438/

quote:
In the months leading up to the operation, U.S. intelligence agencies built a granular portrait of Maduro’s daily life, tracking how he moved, where he lived and traveled, what he ate and wore, and even details about his pets, Caine said.

Multiple reports indicated the CIA aided the Army’s elite Delta Force in tracking and locating Maduro, though Defense One could not independently confirm this by publishing time. For months, the CIA has been conducting covert operations in Caracas, using assets that are among the U.S. intelligence community’s most protected secrets.
pi_219753973
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 08:26 schreef Candymannetje het volgende:
Nog een interessant leesstukje

https://www.theburningpla(...)zuela-afterthoughts/

(Kwam ik tegen bij het natrekken van het gerucht dat Rusland en China 847 ton zilver zouden verscheept hebben uit Venezuela net voor de inval. Voorlopig nog dubieus of het echt of AI is.)
pi_219761924
En weer een prachtige ereprijs voor Zelensky *O*
Wat een held _O_ _O_ _O_

twitter
pi_219762057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En weer een prachtige ereprijs voor Zelensky *O*
Wat een held _O_ _O_ _O_

[ x ]
Waarom plaats jij steeds dezelfde berichten in BNW als in NWS?
pi_219762112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom plaats jij steeds dezelfde berichten in BNW als in NWS?
Doe ik ook in NWS hoor. Maar daar lijken mijn berichten op alle andere berichten en de reacties op mijn posts zijn daar minder vermakelijk.
pi_219762162
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Doe ik ook in NWS hoor. Maar daar lijken mijn berichten op alle andere berichten en de reacties op mijn posts zijn daar minder vermakelijk.
Je snapt toch wel dat het 2 verschillende sub topics zijn?
pi_219762501
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat het 2 verschillende sub topics zijn?
Ik post hier ook genoeg BNW-posts en lees hier ook graag mee.
Deze discussie hebben we trouwens al 86x eerder gevoerd.
pi_219762525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik post hier ook genoeg BNW-posts en lees hier ook graag mee.
Deze discussie hebben we trouwens al 86x eerder gevoerd.
Dus je bent met me eens dat het geen BNW materiaal is.
Waarom plaats je het dan?
Dat is hetzelfde als het gebruiken van alternatieve nieuwsbronnen zoals de andere krant gebruiken in NWS.
Het wekt alleen maar irritatie op.
pi_219762573
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende: de reacties op mijn posts zijn daar minder vermakelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:42 schreef Candymannetje het volgende:
Gewoon trollen dus
Zielig
pi_219767078
quote:
Venezuela draagt 30 tot 50 miljoen vaten olie over aan de VS, dat “eist dat land banden met China en Rusland verbreekt”

https://www.hln.be/buiten(...)-verbreekt~a5d1f374/
Goh ... voor wie dacht dat het in Venezuela om drugs ging, of olie ...

Trouwens de olie van Venezuela is bijzonder moeilijk te verwerken tot bruikbare brandstof.

En mocht de VS toch de markt overspoelen met "bruikbare" olie met de bedoeling de prijs te doen kelderen voor Rusland, zou dit ook haar eigen markten beinvloeden. En China kloten door Venezuaanse olie af te snijden zou alleen maar China nog closer tot Rusland brengen.
Benieuwd wat de bedoeling van de VS nu eigenlijk is.

Eigenlijk gaat het dus om kloten van China. Ook Groenland zal hiervoor dienen.
Zouden we onze "coalition of the willing " niet beter richting Groenland sturen ?
Of blijven we daddy pleasen ?
pi_219767093
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Trouwens de olie van Venezuela is bijzonder moeilijk te verwerken tot bruikbare brandstof.

En mocht de VS toch de markt overspoelen met "bruikbare" olie met de bedoeling de prijs te doen kelderen voor Rusland, zou dit ook haar eigen markten beinvloeden. En China kloten door Venezuaanse olie af te snijden zou alleen maar China nog closer tot Rusland brengen.
Benieuwd wat de bedoeling van de VS nu eigenlijk is.

Zouden we onze "coalition of the willing " niet beter richting Groenland sturen ?
Ik denk dat de USA de invloed van China en Rusland in de achtertuin wilt verkleinen.
pi_219767307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je bent met me eens dat het geen BNW materiaal is.
Waarom plaats je het dan?
Dat is hetzelfde als het gebruiken van alternatieve nieuwsbronnen zoals de andere krant gebruiken in NWS.
Dus feitelijke informatie past niet in BNW?
In BNW hoort alleen maar complot onzin?

Nou ja dat zegt in elk geval genoeg over BNW.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dat is geen BNW. Trump heeft dat overduidelijk gezegd en staat ook in alle media.
En genoeg afkeuring over Groenland, dus wat wil je?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 18:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Agressor VS blijft de rode draad in quasi alle oorlogen.
Owh ja?

In Venezuela zijn ze de agressor.
In Oekraine zijn ze NIET de agressor.
In Gaza zijn ze NIET de agressor, maar wel een steunende partij voor de agressor.
In Iran zijn ze NIET de agressor.
In Thailand zijn ze NIET de agressor.

Dus wat?
pi_219767767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:

Nou ja dat zegt in elk geval genoeg over BNW.

Prima
Bye
pi_219767789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat de USA de invloed van China en Rusland in de achtertuin wilt verkleinen.
Ja dat sowieso
Latijns-Amerika is gewoon van hen, geen discussie.

Maar het zou mij verbazen moesten ze dit niet wereldwijd uitbreiden.
Verstoring van internationale maritieme handelsroutes (van China) staan op de nabije agenda vermoed ik.
pi_219767971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja dat sowieso
Latijns-Amerika is gewoon van hen, geen discussie.

Maar het zou mij verbazen moesten ze dit niet wereldwijd uitbreiden.
Verstoring van internationale maritieme handelsroutes (van China) staan op de nabije agenda vermoed ik.
Maar dat kan China dan ook bij Taiwan gaan doen.
pi_219768137
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Prima
Bye
Vooral leuk dat je echt alles negeert wat ik tegen jou zeg.....
Geen antwoord en heb je door dat je fout zat?

Blijkbaar.
pi_219768360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Blijkbaar.
Jij komt hier de boel afzeiken en verwacht een inhoudelijk gesprek?
Negeren is gewoon de beste optie,
pi_219768390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Blijkbaar.
Heb je al eerder gezegd dat jouw posts te dom zijn om nog op te reageren.
Maar ook dat begreep je blijkbaar niet.
Dus ja
pi_219768440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dat kan China dan ook bij Taiwan gaan doen.
Zouden ze moeten doen.
Wordt tijd dat er iemand, na Putin, de ballen heeft om tegengas te geven aan de VS.
Ipv de kont van daddy te kussen no matter what.
pi_219768466
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zouden ze moeten doen.
Wordt tijd dat er iemand, na Putin, de ballen heeft om tegengas te geven aan de VS.
Ipv de kont van daddy te kussen no matter what.
Dan krijgen we wel een zeeslag denk ik, direct tussen China en de VS
pi_219768509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De VS zal geen rechtstreekse confrontatie aangaan tegen een sterke tegenstander.
Daar dienen proxies voor.

En de "zeeslag" is (voorlopig) enkel economisch de bedoeling denk ik.
pi_219768692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS zal geen rechtstreekse confrontatie aangaan tegen een sterke tegenstander.
Daar dienen proxies voor.

En de "zeeslag" is (voorlopig) enkel economisch de bedoeling denk ik.
Ik weet het niet, de economische schade zal dusdanig groot zijn voor de USA en de EU dat ik een fysieke confrontatie niet uit sluit.
pi_219768867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Heb je al eerder gezegd dat jouw posts te dom zijn om nog op te reageren.
Maar ook dat begreep je blijkbaar niet.
Dus ja
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij komt hier de boel afzeiken en verwacht een inhoudelijk gesprek?
Negeren is gewoon de beste optie,
Ah, vandaar dat iemand inhoudelijk op je reageert en dingen weerlegt.

Ik snap dat de feiten niet in jouw/jullie straatje passen, maar de waarheid bekijken en onderzoeken lijkt mij toch veel belangrijker?
pi_219769035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:18 schreef Candymannetje het volgende:

Ik weet het niet, de economische schade zal dusdanig groot zijn voor de USA en de EU dat ik een fysieke confrontatie niet uit sluit.
Mogelijks.
Als de economische schade echt teveel escaleert wordt het idd een recht pad naar oorlog. Dan is er geen echt weg terug meer.
Zien we nu toch al bij de EU, ze staan te popelen om hun poppetjes in oekraine te plaatsen, alsof wij het beter gaan doen dan de gemotiveerde oekrainers...maar dit blijft ntl een hoop blabla want de voorwaarde is eerst een staakthetvuren waar Rusland niet zal intrappen. Dus dit kan nog wel ff duren.

Verder ben ik wel benieuwd welke bokkesprongen de VS nog gaat maken want het hek lijkt wel van de dam.
pi_219769090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mogelijks.
Als de economische schade echt teveel escaleert wordt het idd een recht pad naar oorlog. Dan is er geen echt weg terug meer.
Zien we nu toch al bij de EU, ze staan te popelen om hun poppetjes in oekraine te plaatsen, alsof wij het beter gaan doen dan de gemotiveerde oekrainers...maar dit blijft ntl een hoop blabla want de voorwaarde is eerst een staakthetvuren waar Rusland niet zal intrappen. Dus dit kan nog wel ff duren.

Verder ben ik wel benieuwd welke bokkesprongen de VS nog gaat maken want het hek lijkt wel van de dam.
Dat ze groenland militair gaan bezetten lijkt mij wel te ver gaan, dat zullen ze niet doen.
Ik ben meer benieuwd wat de EU en de lidstaten gaan doen.
Gaan ze zich echt los weken van de USA of proberen ze Daddy nog een paar jaar te paaien en hopen ze daarna een EU vriendelijke president te krijgen.
pi_219769172
Gezellig 1 op 1 gesprek zeg. Elkaars standpunten lekker ondersteunen over en weer.
Goed gesprek 8)7

Feiten doen er niet toe, alleen maar elkaars standpunten versterken.
pi_219769278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Gezellig 1 op 1 gesprek zeg. Elkaars standpunten lekker ondersteunen over en weer.
Goed gesprek 8)7

Feiten doen er niet toe, alleen maar elkaars standpunten versterken.
Het enige wat jij doet is de boel verzieken.
Niet enkel hier maar in andere topics ook.
Andere users worden dat gewoon zat en gaan jou negeren.
Want jij reageert niet inhoudelijk en feiten doen er bij jou ook niet toe, je bent gewoon een troll en iedereen weet dat.
pi_219769366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ze groenland militair gaan bezetten lijkt mij wel te ver gaan, dat zullen ze niet doen.
Ik ben meer benieuwd wat de EU en de lidstaten gaan doen.
Gaan ze zich echt los weken van de USA of proberen ze Daddy nog een paar jaar te paaien en hopen ze daarna een EU vriendelijke president te krijgen.
"Losweken" van de USA = daddy paaien

Het narratief dat we ons moeten losweken van de VS omdat de VS zich wel es zou kunnen terug trekken uit Europa is doen wat Hegseth Europa heeft opgedragen vorig jaar in zijn speech. "Division of labor" ... Europa zal de inzet van de VS in oekraine moeten overnemen en hiervoor meer inspanningen leveren.
Om dit verkocht te krijgen aan de bevolking wordt er een narratief opgezet dat we meer moeten investeren omdat de VS zich gaat terug trekken, wat -volgens mij- helemaal niet de bedoeling is.
pi_219769399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
quote:
Hoogspanning voor Ierse kust: VS willen olietanker enteren, Rusland stuurt oorlogsschepen

Op de Noord-Atlantische Oceaan stevent een maritiem schaakspel tussen Washington en Moskou af op een kookpunt. De inzet is een gesanctioneerde olietanker die een Amerikaanse blokkade bij Venezuela wist te omzeilen. Terwijl de VS vastbesloten zijn het schip te enteren, heeft Rusland marineschepen en een onderzeeër gestuurd om de tanker te beschermen. Wat een strijd om een leeg schip lijkt, is in feite een riskante krachtmeting tussen grootmachten vlak voor de Europese kust.

https://www.hln.be/buiten(...)ogsschepen~a58cfe8f/
Sja
actie >< reactie

No daddy'ing here :P
pi_219769571
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
"Losweken" van de USA = daddy paaien

Het narratief dat we ons moeten losweken van de VS omdat de VS zich wel es zou kunnen terug trekken uit Europa is doen wat Hegseth Europa heeft opgedragen vorig jaar in zijn speech. "Division of labor" ... Europa zal de inzet van de VS in oekraine moeten overnemen en hiervoor meer inspanningen leveren.
Om dit verkocht te krijgen aan de bevolking wordt er een narratief opgezet dat we meer moeten investeren omdat de VS zich gaat terug trekken, wat -volgens mij- helemaal niet de bedoeling is.
Ja militair gezien maar ik denk niet dat de VS graag ziet dat wij hun technische ecosysteem de rug toekeren.
Daarmee doel ik op de besturingssytemen en cloud opslag, de big tech.
pi_219769701
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het enige wat jij doet is de boel verzieken.
Niet enkel hier maar in andere topics ook.
Andere users worden dat gewoon zat en gaan jou negeren.
Want jij reageert niet inhoudelijk en feiten doen er bij jou ook niet toe, je bent gewoon een troll en iedereen weet dat.
Inhoudelijk reageren en dingen aantonen en vragen stellen is niet ´´verzieken´´.
pi_219769937
twitter

US Marines die een Russische olietanker proberen in te nemen.
Benieuwd hoe Poetin hier nu op gaat reageren ^p^

quote:
U.S. launches operation to seize Russian-flagged oil tanker linked to Venezuela
The sanctioned ship, which changed its name from the Bella 1 to the Marinera, was secured in the operation Wednesday, according to one U.S. official. It was initially pursued by the Coast Guard off Venezuela last month.

The United States launched an operation Wednesday to seize a Russian-flagged oil tanker in the Atlantic, two U.S. officials told NBC News, following a dramatic weekslong chase on the high seas.

The ship has been secured, according to one of the U.S. officials, and the Department of Homeland Security is leading the operation with the support from the U.S. military.

The vessel, which changed its name from the Bella 1 to the Marinera, was initially pursued by the U.S. Coast Guard off Venezuela last month.

It emerged as a new flashpoint between Washington and Moscow and threatened to undermine the Trump administration's blockade of the Latin American country. The Kremlin, a strong supporter of the Maduro regime, criticized what it said was "disproportionate" U.S. attention on the tanker.

It was one of a number of sanctioned oil tankers operating near Venezuela that have recently changed their flags to Russia.
https://www.nbcnews.com/w(...)venezuela-rcna252738
pi_219769945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja militair gezien maar ik denk niet dat de VS graag ziet dat wij hun technische ecosysteem de rug toekeren.
Daarmee doel ik op de besturingssytemen en cloud opslag, de big tech.
Denk niet dat dat al aan de orde is. Europa's grootste bekommernis momenteel is de militaire backup van de VS, voor als ze in de toekomst zich op de borst willen kloppen tegen Rusland.
pi_219769952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

US Marines die een Russische olietanker proberen in te nemen.
Benieuwd hoe Poetin hier nu op gaat reageren ^p^
Zie post #137
pi_219769989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zie post #137
Russische oorlogsschepen hebben in 4 jaar tegen Oekraïne al niks kunnen doen. Oekraïne, een land zonder vloot.
Tegen een land als de VS gaan die Russische schepen al helemaal niks kunnen doen. Donald gaat in elk geval niet onder de indruk zijn of stoppen met hun piraterij activiteiten.

En sowieso een mooie ontwikkeling voor Zelensky dit.
pi_219770007
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Russische oorlogsschepen hebben in 4 jaar tegen Oekraïne al niks kunnen doen. Oekraïne, een land zonder vloot.
Tegen een land als de VS gaan die Russische schepen al helemaal niks kunnen doen. Donald gaat in elk geval niet onder de indruk zijn of stoppen met hun piraterij activiteiten.

En sowieso een mooie ontwikkeling voor Zelensky dit.
Dus je vind wel dat de USA nu aan piraterij doet?
pi_219770025
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je vind wel dat de USA nu aan piraterij doet?
Hoezo nu wel?

Ik vind het gedrag van Trump sinds de eerste dag dat hij president is al schandalig.
pi_219770033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hoezo nu wel?

Ik vind het gedrag van Trump sinds de eerste dag dat hij president is al schandalig.
Maar niet alles wat hij doet is piraterij toch?
pi_219770048
quote:
Russische oorlogsschepen hebben in 4 jaar tegen Oekraïne al niks kunnen doen.
|:(
pi_219770065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar niet alles wat hij doet is piraterij toch?
Wat een rare vraag. Als Donald weer luncht met burgers en cola dan is dat geen piraterij nee. En ook als hij hele dagen op zijn golfbaan vertoeft is dat geen piraterij?

Wat bedoel je nu precies?
pi_219770066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik denk dat het een puber is ofzo.
Dat zal ook dat fanatieke wij/zij gedrag verklaren.
pi_219770070
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ja en dan die ^p^ erbij
lacheu
pi_219770071
quote:

[..]
Nou er zijn er een paar gezonken in die 4 jaar. Maar dat is niet echt een prestatie van de Russische kant.
pi_219770074
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat een rare vraag. Als Donald weer luncht met burgers en cola dan is dat geen piraterij nee. En ook als hij hele dagen op zijn golfbaan vertoeft is dat geen piraterij?

Wat bedoel je nu precies?
Dat de USA zich met deze actie schuldig maakt aan piraterij.
pi_219770082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat de USA zich met deze actie schuldig maakt aan piraterij.
Ja, zeker. Net als met al die Venozolaanse schepen en olietankers.
Bij schepen uit de Russische schaduwvloot vind ik het alleen wat minder erg.
pi_219770095
quote:

[..]
Wat heeft de Russische vloot allemaal bereikt in die 4 jaar van de oorlog?
pi_219770113
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat heeft de Russische vloot allemaal bereikt in die 4 jaar van de oorlog?
Wat verwacht je dat een vloot kan doen in een landoorlog?
pi_219770128
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou er zijn er een paar gezonken in die 4 jaar. Maar dat is niet echt een prestatie van de Russische kant.
en hoe ga jij schepen inzetten bij een grondoorlog :?
Gaan we er wieltjes onderzetten en richting Kiev inzetten ofzo ?

Er worden oa wel raketten afgevuurd van die dingen.

En hoho de schaduwvloot.
Aandacht afleiden van het constante verlies op het terrein, waar het echt om te doen is.
pi_219770132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja zeg waarom heeft de VS oekraine geen vliegdekschip gegeven ?
pi_219770147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Controle over een deel van het luchtruim beheersen. Ondersteuning bieden net buiten de kust aan grondacties.

In plaats daarvan zijn de schepen ruim buiten Oekraïne geplaatst waar ze nauwelijks iets kunnen betekenen omdat de Russen bang zijn dat de schepen anders een doelwit worden. Niet onterecht overigens want precies dat is al een aantal keer met succes gelukt.
pi_219770156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Controle over een deel van het luchtruim beheersen. Ondersteuning bieden net buiten de kust aan grondacties.

In plaats daarvan zijn de schepen ruim buiten Oekraïne geplaatst waar ze nauwelijks iets kunnen betekenen omdat de Russen bang zijn dat de schepen anders een doelwit worden. Niet onterecht overigens want precies dat is al een aantal keer met succes gelukt.
Ze konden al niks doen man, behalve raketten afvuren.
Dat kan vanaf land ook.
pi_219770157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:07 schreef UncleScorp het volgende:
Er worden oa wel raketten afgevuurd van die dingen.

Ja, dure langeafstandsrakketten. Die kunnen ze ook vanaf veilige afstand door hun vliegtuigen afschieten en in de meeste gevallen ook veilig vanaf land.
pi_219770194
quote:
Blijft een domme opmerking dus.

En ze hebben hun schepen ook niet nodig gehad zo blijkt. Lukt zo ook wel. Traag maar gestaag
pi_219770638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Sja
actie >< reactie

No daddy'ing here :P
Het enteren is toch door gegaan las ik.
Daddy speelt het spelletje duidelijk anders dan Biden.
Biden deed meer via proxy en achterbaks, Trump doet meer open en eerlijke spierballentaal.
pi_219770745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het enteren is toch door gegaan las ik.
Daddy speelt het spelletje duidelijk anders dan Biden.
Biden deed meer via proxy en achterbaks, Trump doet meer open en eerlijke spierballentaal.
Ja idd
Maar met wat nut eigenlijk ?
Wil ie nou een rechtstreekse zeeslag uitlokken om enkele stomme olietankers?

Mss dat het zoals jij zei beter is dat iedereen binnen zijn eigen invloedsfeer blijft, en dat ook respecteert, toch wat betreft olie want dat is het gevoelig puntje bij de VS.
Maar benieuwd of ze de anderen ook hun invloedsfeer zullen laten hebben...
Stond ook letterlijk in hun NSS, de Monroe doctrine
quote:
After years of neglect, the United States will reassert and enforce the Monroe
Doctrine to restore American preeminence in the Western Hemisphere, and to
protect our homeland and our access to key geographies throughout the region. We
will deny non-Hemispheric competitors the ability to position forces or other
threatening capabilities, or to own or control strategically vital assets, in our
Hemisphere. This “Trump Corollary” to the Monroe Doctrine is a common-sense
and potent restoration of American power and priorities, consistent with American
security interests.
Gisteren nog op podcast gehoord dat de VS beseft dat ze niet sterk genoeg zijn om hun vijanden de baas te kunnen (mss wel wederzijds) want wie proxies inzet geeft ergens toe dat hij het zelf niet aankan (tenzij het puur om bloedvergieten-vermijden gaat, maar bij zulke figuren heiligt het doel de middelen dus nee)
maar dat ze daarom niet minder agressief uit de hoek zullen komen, eerder nog agressiever.

Soit het jaar begint alvast op volle toeren :7
pi_219770784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd
Maar met wat nut eigenlijk ?
Wil ie nou een rechtstreekse zeeslag uitlokken om enkele stomme olietankers?

Mss dat het zoals jij zei beter is dat iedereen binnen zijn eigen invloedsfeer blijft, en dat ook respecteert, toch wat betreft olie want dat is het gevoelig puntje bij de VS.
Maar benieuwd of ze de anderen ook hun invloedsfeer zullen laten hebben...
Stond ook letterlijk in hun NSS, de Monroe doctrine
[..]
Gisteren nog op podcast gehoord dat de VS beseft dat ze niet sterk genoeg zijn om hun vijanden de baas te kunnen (mss wel wederzijds) want wie proxies inzet geeft ergens toe dat hij het zelf niet aankan (tenzij het puur om bloedvergieten-vermijden gaat, maar bij zulke figuren heiligt het doel de middelen dus nee)
maar dat ze daarom niet minder agressief uit de hoek zullen komen, eerder nog agressiever.

Soit het jaar begint alvast op volle toeren :7
Ik vermoed dat hij het doet om te laten zien dat hij niet onder de indruk is van de Russische dreigingen.
-edit- puur machtsvertoon dus

[ Bericht 1% gewijzigd door Candymannetje op 07-01-2026 17:10:19 ]
pi_219771035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 16:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vermoed dat hij het doet om te laten zien dat hij niet onder de indruk is van de Russische dreigingen.
-edit- puur machtsvertoon dus
Dat is dan wederzijds :)
pi_219771352
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het is net andersom. De Russen doen niks tegen Trump. Ook niet als hun olietanker geënterd word en hun eigen oorlogsschepen ernaast liggen. Ze kijken gewoon toe en doen niks.

twitter
pi_219771630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is net andersom. De Russen doen niks tegen Trump. Ook niet als hun olietanker geënterd word en hun eigen oorlogsschepen ernaast liggen. Ze kijken gewoon toe en doen niks.

[ x ]
Probeer nou eens verder te kijken dan de huidige situatie.
Het is geen fucking voetbalwedstrijd.
Het gaat om de tendens, als de VS het nu mag zonder ellende dan mogen China en Rusland het dus ook.
Zeker het martime ligt erg gevoelig vanwege Taiwan.
En China werkt samen met Rusland.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 18:51:05 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219771685
bekijk je het nu niet zelf als een voetbalwedstrijd?

het is niet jij mag dus ik mag, de VS staat achter Taiwan dus van hun mag China het niet ongeacht wat ze zelf wel of niet uitspoken
pi_219771719
Nee het gaat imo om de tendens die geschept wordt.
Piraterij is schijnbaar toegestaan, dus dan mogen alle partijen het.
pi_219771765
Even anders geformuleerd, wat is het internationaal recht nog waard als dit word toegestaan?
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 19:04:29 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219771836
Er valt niet echt wat aan te doen
pi_219771843
Sancties?
Als je dit zo maar laat gebeuren is het eind zoek.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 19:11:10 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219771897
We gaan niet onze sterkste bondgenoot sanctioneren natuurlijk

Maar van de rest van de wereld had ik wel meer tegengas verwacht idd
pi_219771915
Dat maakt "ons" toch zwak en onbetrouwbaar.
De rest van de wereld zal daar gebruik van gaan maken.
pi_219771935
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ironie op zijn best.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 19:15:50 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219771948
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:12 schreef Candymannetje het volgende:
Dat maakt "ons" toch zwak en onbetrouwbaar.
De rest van de wereld zal daar gebruik van gaan maken.
Zou niet weten waarom
pi_219771979
Gaan we nou in cirkels lullen?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 18:54 schreef Candymannetje het volgende:
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 19:20:39 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219772012
Maar dit is geen piraterij
pi_219772047
Was het geen piraterij?
Dan weet je meer dan ik.
Als het een geopolitiek spelletje was dan veranderd de tendens natuurlijk.
pi_219772077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 18:54 schreef Candymannetje het volgende:
Rusland heeft schijt aan internationale regels en verdragen. Voor hen geld het recht van de sterkste en ze claimen voortdurend de sterkste te zijn. Dat claimen ze ook bij hun medestanders. Ondertussen doen ze helemaal niets als Armenië, Iran en Venezuela hun hulp vragen. En als hun eigen olietanker belegerd word terwijl hun oorlogsschepen ernaast varen, dan doen ze nog niets.

Hun harde taal en dreigementen blijken keer op keer waardeloos en niemand neemt ze meer serieus.
pi_219772084
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 18:58 schreef Candymannetje het volgende:
Even anders geformuleerd, wat is het internationaal recht nog waard als dit word toegestaan?
Alsof Rusland ook maar iets geeft om internationaal recht :')
pi_219772092
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Rusland heeft schijt aan internationale regels en verdragen. Voor hen geld het recht van de sterkste en ze claimen voortdurend de sterkste te zijn. dat claimen ze ook bij hun medestanders. Ondertussen doen ze helemaal niets als Armenië, Iran en Venezuela hun hulp vragen. En als hun eigen olietanker belegerd word terwijl hun oorlogsschepen ernaast varen, dan doen ze nog niets.

Hun harde taal en dreigementen blijken keer op keer waardeloos en niemand neemt ze meer serieus.
Dus wat jou betreft is het internationaal recht niet van toepassing op rusland?
pi_219772134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus wat jou betreft is het internationaal recht niet van toepassing op rusland?
Nee, we kunnen na de oorlog in elk geval alle buitenlandse tegoeden van Rusland gebruiken voor herstelbetalingen en dergelijke. Want die gaan ze nooit betalen. En sancties zullen ook nog decennia doorgaan als Rusland blijft weigeren iets om het internationale recht te geven.

Wat betreft Trump zijn de internationale misdaden een heel stuk minder kwalijk, maar wat mij betreft ook ver over de grens. Wat wij als EU daaraan kunnen doen is een ander verhaal.
pi_219772168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, we kunnen na de oorlog in elk geval alle buitenlandse tegoeden van Rusland gebruiken voor herstelbetalingen en dergelijke. Want die gaan ze nooit betalen. En sancties zullen ook nog decennia doorgaan als Rusland blijft weigeren iets om het internationale recht te geven.

Wat betreft Trump zijn de internationale misdaden een heel stuk minder kwalijk, maar wat mij betreft ook ver over de grens. Wat wij als EU daaraan kunnen doen is een ander verhaal.
ja ok, als jij wilt gaan meten met 2 maten dan zijn we uitgepraat
pi_219772190
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ja ok, als jij wilt gaan meten met 2 maten dan zijn we uitgepraat
Wat een rare conclusie van je.
pi_219772202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat een rare conclusie van je.
Jazeker, gelijkheid voor iedereen is een idiote gedachte.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 20:38:50 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219772968
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:23 schreef Candymannetje het volgende:
Was het geen piraterij?
Dan weet je meer dan ik.
Als het een geopolitiek spelletje was dan veranderd de tendens natuurlijk.
Zaten sancties op toch?

Kun je erover twisten of dat terecht is maar het is geen piraterij
pi_219773263
quote:
Rusland de VS heeft schijt aan internationale regels en verdragen. Voor hen geld het recht van de sterkste en ze claimen voortdurend de sterkste te zijn. Dat claimen ze ook bij hun medestanders.
En dat noemen we dan onze bondgenoot ^^
pi_219773275
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, we kunnen na de oorlog in elk geval alle buitenlandse tegoeden van Rusland gebruiken voor herstelbetalingen en dergelijke.
Logisch want het zal russisch grondgebied zijn dan.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 21:24:38 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219773354
Na de oorlog worden die tegoeden gewoon weer vrijgegeven at some point
pi_219773426
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zaten sancties op toch?

Kun je erover twisten of dat terecht is maar het is geen piraterij
Kan je wat voorbeelden geven?
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 23:14:39 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219774314
Van?
pi_219774666
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 21:24 schreef sp3c het volgende:
Na de oorlog worden die tegoeden gewoon weer vrijgegeven at some point
Ga daar maar niet van uit. Alle leningen die de EU tot nu toe aan Oekraïne heeft verstrekt, zijn gedaan met de bevroren Russische tegoeden als onderpand. Na de oorlog hoeft Oekraïne die leningen alleen terug te betalen als Rusland de herstelbetalingen die zij opgelegd krijgt niet betaald aan Oekraïne. De verwachting is ook niet dat Rusland dat gaat doen. In dat verwachte geval zullen de bevroren Russische tegoeden gebruikt gaan worden om Oekraïne te compenseren.
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 01:55:10 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219774900
Ik ga daar gewoon van uit
pi_219775028
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 23:14 schreef sp3c het volgende:
Van?
Dat het wel of geen piraterij is.
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 07:39:38 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219775354
ik weet niet hoe ik dit met voorbeelden aan moet tonen

dit is een goed stuk
https://www.lloydslist.co(...)state-seize-a-vessel
pi_219775730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jazeker, gelijkheid voor iedereen is een idiote gedachte.
Dus als de russen nu sancties zouden opleggen aan andere landen, mogen zij ook probleemloos die hun schepen in beslag nemen.
Coole wereld.

De VS neemt onrechtmatig de olie van Venezuela in beslag, dus sancties vanaf nu voor elk land dat olie van de VS afneemt
:Y
pi_219777081
quote:
88s.gif Op donderdag 8 januari 2026 07:39 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet hoe ik dit met voorbeelden aan moet tonen

dit is een goed stuk
https://www.lloydslist.co(...)state-seize-a-vessel
Je hebt gelijk, het is idd geen piraterij.
pi_219777100
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus als de russen nu sancties zouden opleggen aan andere landen, mogen zij ook probleemloos die hun schepen in beslag nemen.
Coole wereld.

De VS neemt onrechtmatig de olie van Venezuela in beslag, dus sancties vanaf nu voor elk land dat olie van de VS afneemt
:Y
Het lijkt mij idd een escalerende actie van de VS.
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 13:52:10 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219778586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, het is idd geen piraterij.
daarmee zeg ik niet of het wel of niet legitiem is he

ik vermoed van niet maar daar moeten verstandigere mensen zich over uitspreken, het is alleen geen piraterij
  Moderator donderdag 8 januari 2026 @ 14:14:10 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219778816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Coole wereld.
absoluut

ze hebben ook flink wat Oekrainse schepen in beslag genomen, hoor je niemand over
pi_219779342
Ik heb het over schepen met venezuaanse/amerikaanse olie
Geen schepens met wapens
pi_219785838
quote:
Rusland De VS heeft schijt aan internationale regels en verdragen. Voor hen geld het recht van de sterkste en ze claimen voortdurend de sterkste te zijn. Dat claimen ze ook bij hun medestanders.
quote:
Donald Trump is erg duidelijk over zijn machtsvertoon: “Ik heb geen internationaal recht nodig”

De Amerikaanse president Donald Trump heeft in ‘The New York Times’ verklaard dat “zijn eigen moraliteit” het enige is wat zijn machtsvertoon kan inperken. “Ik heb het internationaal recht niet nodig”, klonk het.

https://www.hln.be/buiten(...)echt-nodig~a0a5ef05/
Mocht je twijfelen
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 08:57:25 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219785859
kan gewoon beiden

Rusland en de VS schenden internationaal recht
pi_219786255
Tuurlijk
Ik wil gewoon de tunnelvisie verbreden.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 10:02:31 #206
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219786409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Mocht je twijfelen
Dat worden sancties.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219786965
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Mocht je twijfelen
Want je denkt dat ik Trump wel een toffe gast vind na 26 kritische posts over Trump en het Amerikaanse beleid?

Dat veranderd verder niets aan het tirannieke en moorddadige bewind in Rusland. Poetin is nog een aantal stappen erger dan Trump. Gelukkig is Rusland veel minder sterk dan de VS.
pi_219787382
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Dat veranderd verder niets aan het tirannieke en moorddadige bewind in Rusland. Poetin is nog een aantal stappen erger dan Trump. Gelukkig is Rusland veel minder sterk dan de VS.
Sja de boel is dan ook bewust uitgelokt. Bezint voor ge begint (met de russische beer uit te dagen).
En de VS sterker dan Rusland. Mss wel, mss niet. Als het tot rechtstreekse confrontatie komt gaan we/ze er allemaal aan dus ja ...beetje zinloze bewering alweer.
Daarom gaat de VS rechtstreekse confrontatie uit de weg en offert ze gewillig oekraine op. En Europa is next.
pi_219803110
Sjow he, hier schrik ik echt van

twitter

https://archive.ph/2026.0(...)racht/120517798.html
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219815140
Nounou The Ministry of War maakt alvast haar naam waar.

Iran, waar vorig jaar de regime change niet lukte met de aanval van Israel, wordt er nu weer gebruik gemaakt van het vertrouwde VS draaiboek.
En met Iran wordt dan ook het aloude VS-lijstje van regime changes in het MO afgewerkt, wat ook weer aantoont dat de presidentsfiguur niet uitmaakt, de algemene agenda wel.

In Syrie krijgt de VS Frankenstein zijn monster niet onder controle
quote:
VS voert opnieuw grootschalige vergeldingsaanval uit tegen IS in Syrië
https://nos.nl/artikel/25(...)it-tegen-is-in-syrie
Ondertussen wordt de oorlog in oekraine in stand gehouden, ten koste van oekraine. Zonder oorlog geen verdere sancties en dus geen invloed op (vooral) de handelsbetrekkingen van China, met wie de VS in de toekomst nog een eitje te pellen heeft.

En Venezuela en rest van Latijns-Amerika valt nog af te wachten hoe het ginds gaat aflopen.

En ondertussen worden er pijlen gericht op Groenland.
En de belgische puppies gaan al flink rechtop zitten om pootje te geven.

quote:
België wil meewerken aan “schild” om Groenland beter te beschermen tegen Rusland en China, zegt Francken na dreigende taal van Trump
https://www.hln.be/binnen(...)-van-trump~aa48f786/
Wat een slappe vod is Europa toch geworden :N
Onze glorieuze geschiedenis en leiders zijn al lang vergeten.
pi_219817218
Richard Wolff: “Something BIG Is About to Hit America…”

Niks nieuws maar toch interessant om te horen.
pi_219817342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef UncleScorp het volgende:
Tuurlijk
Ik wil gewoon de tunnelvisie verbreden.
Er is geen tunnelvisie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja de boel is dan ook bewust uitgelokt. Bezint voor ge begint (met de russische beer uit te dagen).
En de VS sterker dan Rusland. Mss wel, mss niet. Als het tot rechtstreekse confrontatie komt gaan we/ze er allemaal aan dus ja ...beetje zinloze bewering alweer.
Daarom gaat de VS rechtstreekse confrontatie uit de weg en offert ze gewillig oekraine op. En Europa is next.
Nee, er is niets uitgelokt.
Rusland is zelf een invasie begonnen en daardoor komen er bv sancties.
Owh en Europa kan Rusland makkelijk aan. Laat staan de VS..... Rusland komt echt niet in de buurt, laat staan nu na deze jaren van oorlog.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 07:56 schreef UncleScorp het volgende:

In Syrie krijgt de VS Frankenstein zijn monster niet onder controle
Ah, IS is nu ineens een monster van de VS?

quote:
Ondertussen wordt de oorlog in oekraine in stand gehouden, ten koste van oekraine. Zonder oorlog geen verdere sancties en dus geen invloed op (vooral) de handelsbetrekkingen van China, met wie de VS in de toekomst nog een eitje te pellen heeft.
Owh? Rusland houdt die oorlog gaande. Het Westen helpt Oekraine alleen maar zichzelf te verdedigen.
Ja, het Westen kan veel en veel meer doen. Maar het Westen is niet in die oorlog.

quote:
Wat een slappe vod is Europa toch geworden :N
Onze glorieuze geschiedenis en leiders zijn al lang vergeten.
Soms, maar in elk geval houdt de EU zich bij de feiten.
Zou jij ook moeten doen.
pi_219818786
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:02 schreef UncleScorp het volgende:
Richard Wolff: “Something BIG Is About to Hit America…”

Niks nieuws maar toch interessant om te horen.
Gaan wel interessante tijden worden.
Maar ik denk niet dat wij in west europa er veel last van hebben.
Hooguit economisch.
pi_219818899
Mark Rutte is ook van de complotten schijnbaar.
Schijnbaar vindt hij China en Rusland een bedreiging voor Groenland.
quote:
NAVO-chef Mark Rutte heeft maandag bondgenoten opgeroepen om Groenland en het poolgebied te beschermen tegen rivalen als Rusland en China. NAVO-landen, inclusief de Verenigde Staten, zijn het volgens Rutte eens over de bescherming.
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-te-beschermen.html
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 16:58:21 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819044
Nou de russische claims in de arctic zijn niet bepaald nieuw en ze overlappen die van Canada, Groenland en ik meen Noorwegen

Met een steeds assertiever wordend Rusland en een opwarmende aarde lijkt het me niet heel onverstandig om daar eens wat meer aandacht aan te besteden

Wat China er te zoeken heeft is mij een raadsel
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 16:59:09 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819050
Al gaat het Teflon Mark natuurlijk om Trump zijn plannetjes maar dat durftie niet te zeggen :')
pi_219819115
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:59 schreef sp3c het volgende:
Al gaat het Teflon Mark natuurlijk om Trump zijn plannetjes maar dat durftie niet te zeggen :')
Dat dus :P
  maandag 12 januari 2026 @ 17:53:28 #218
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219819452
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:58 schreef sp3c het volgende:
Nou de russische claims in de arctic zijn niet bepaald nieuw en ze overlappen die van Canada, Groenland en ik meen Noorwegen

Met een steeds assertiever wordend Rusland en een opwarmende aarde lijkt het me niet heel onverstandig om daar eens wat meer aandacht aan te besteden

Wat China er te zoeken heeft is mij een raadsel
Daarom moet USA maar heel Groenland annexeren?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 17:56:31 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819472
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daarom moet USA maar heel Groenland annexeren?
?
  maandag 12 januari 2026 @ 17:59:01 #220
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219819490
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
?
Je schrijft nogal relativerend op de avances over de ambitie van usa om heel groenland over te nemen.
Groenland hoort gewoon bij de EU.
Dat beschermen kunnen we zelf wel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 18:00:02 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219819498
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 17:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je schrijft nogal relativerend op de avances over de ambitie van usa om heel groenland over te nemen.
Groenland hoort gewoon bij de EU.
Dat beschermen kunnen we zelf wel.
Dan moet je beter lezen denk ik
pi_219820239
In NWS zijn ze allemaal @bianconeri aan het taggen, lullig hoor.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 19:30:38 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219820385
hij gaat zelf in de aanval zonder reden :{w
pi_219820404
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef sp3c het volgende:
Is dat een reden om steeds @bianconeri te taggen?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 19:33:11 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219820419
in dat topic wel ja

@bianconeri hier taggen gaat eigenlijk nergens over
pi_219820444
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:33 schreef sp3c het volgende:
in dat topic wel ja

@:bianconeri hier taggen gaat eigenlijk nergens over
Dan heb je wat gemist.
@bianconeri loopt hier ook te trollen
pi_219820574
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan heb je wat gemist.
@:bianconeri loopt hier ook te trollen
Ach ik lees het met enig amusement. Heb al eerder aangegeven waarom ik niet meer op hem/haar/het reageer.
pi_219820788
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hooguit economisch.
Ja ntl economisch. En daar staan we sowieso al niet sterk.
Europa moet dringend aan zichzelf beginnen denken ipv aan de agenda van de VS te denken.
Rusland/oekraine als eerste, maar is ondertussen compleet van tafel geveegd. En nu Groenland...
pi_219820837
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja ntl economisch. En daar staan we sowieso al niet sterk.
Europa moet dringend aan zichzelf beginnen denken ipv aan de agenda van de VS te denken.
Rusland/oekraine als eerste, maar is ondertussen compleet van tafel geveegd. En nu Groenland...
We hebben in de EU een regime change nodig en dat nieuwe regime moet dan een Europese-Aziatische economische zone opzetten met de EU, Oekraine en Rusland.
Dan worden we er allemaal beter van en hebben Zelensky en Putin een gouden brug om tot een vredes akkoord te komen.
Als je economisch met elkaar verbonden bent heb je een extra reden om geen ruzie te maken.
pi_219821259
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We hebben in de EU een regime change nodig en dat nieuwe regime moet dan een Europese-Aziatische economische zone opzetten met de EU, Oekraine en Rusland.
Dan worden we er allemaal beter van en hebben Zelensky en Putin een gouden brug om tot een vredes akkoord te komen.
Als je economisch met elkaar verbonden bent heb je een extra reden om geen ruzie te maken.
Idd we zouden ons plaatsje kunnen opeisen hebben op het wereldtoneel, maar dat mag dan ook weer niet van de VS. Daarom ook ideaal voor de VS dat Europa en Rusland in de clinch liggen. En om dat ooit te herstellen zullen meerdere decennia nodig zijn denk ik.
pi_219821796
Lekker plaatsje opeisen op het wereldtoneel door de hele tijd niets te doen als er om ons heen territorium wordt ingenomen.
Conscience do cost.
pi_219823097
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:16 schreef Candymannetje het volgende:
In NWS zijn ze allemaal @:bianconeri aan het taggen, lullig hoor.
Wat boeit dat nou.
Al zijn er een paar trollen bezig.

Ging jij trouwens maar eens inhoudelijk reageren.

quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef sp3c het volgende:
Kuch zonder reden kuch....
Wat een grap.
pi_219823104
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan heb je wat gemist.
@:bianconeri loopt hier ook te trollen
Ik heb nog nooit getrold.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach ik lees het met enig amusement. Heb al eerder aangegeven waarom ik niet meer op hem/haar/het reageer.
Jij reageert niet omdat ik inhoudelijke reacties geef op jouw posts.
En die passen niet in jouw straatje. Jij reageert alleen op gelijkgezinden 8)7
En zodra iemand het niet met je eens is en inhoudelijke reacties geeft dan zijn het trollen.
pi_219823152
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:31 schreef ems. het volgende:
Lekker plaatsje opeisen op het wereldtoneel door de hele tijd niets te doen als er om ons heen territorium wordt ingenomen.
Begrijpend lezen is niet aan ieder gegeven.
Tunnelvisie...
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:06:27 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219823207
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:31 schreef ems. het volgende:
Wat gebeurt om Nederland heen dan? De grenzen zijn hier al decennia stabiel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219823283
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:18 schreef Candymannetje het volgende:
Hooguit economisch.
VS >< China
twitter

Pittige "voorspelling" ivm Odessa btw

twitter
pi_219823285
hm iets van X posten gaat weer lekker
pi_219823377
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is niet aan ieder gegeven.
Tunnelvisie...
Zegt iemand die constant alles wat inhoudelijk is negeert
pi_219824846
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Deze al gehoord ?
The Economic War - The Financial Stability Oversight Council 2025

Britain's Real Fear Isn't Russia—It's This
pi_219824961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 13:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Deze al gehoord ?
The Economic War - The Financial Stability Oversight Council 2025

Britain's Real Fear Isn't Russia—It's This
Ik zal eens kijken, ben wel benieuwd naar de economische redenen.
pi_219825297
quote:
Britten maken zich op om Russische ‘schaduwvloot’ hard aan te pakken
De dagen van straffeloosheid voor de Russische ‘schaduwvloot’ lijken geteld. Het VK maakt zich op om nog meer spookschepen van het Kremlin aan de ketting te leggen. Terwijl de Britten en de Amerikanen de ‘schaduwvloot’ opjagen, kelderen de Russische olie-inkomsten.

Achter de schermen hebben Britse topambtenaren de afgelopen weken gezocht naar een wettelijke basis om de schimmige vloot van Rusland, Iran en Venezuela aan te pakken. Volgens bronnen binnen de regering kan de Sanctions and Money Laundering Act uit 2018 worden gebruikt om militair ingrijpen te rechtvaardigen. Dat maakt de weg vrij voor de Britse krijgsmacht om binnen enkele weken vaker gesanctioneerde schepen van de ‘schaduwvloot’ te onderscheppen.

Vorige week hielpen Britse eenheden de Verenigde Staten al bij het enteren van de Marinera (voorheen de Bella 1), een gesanctioneerde olietanker die al twee weken werd achtervolgd door de Amerikanen en op weg was naar een Russische haven. Britse spionagevliegtuigen en schepen ondersteunden de Amerikaanse kustwacht en speciale eenheden.

Het ziet ernaar uit dat de jacht op dergelijke schepen nog een versnelling hoger schakelt. Momenteel houdt de NAVO drie nieuwe doelwitten nauwgezet in het vizier: de Vesna, de Veronica III en de Bertha. Deze olietankers varen op dit moment over de Atlantische Oceaan richting Europa.

“Groot-Brittannië kijkt niet langer lijdzaam toe terwijl de wetteloosheid op volle zee toeneemt”, verklaarde de Britse defensieminister John Healey strijdvaardig in het Lagerhuis. “Wij voeren de druk op.”

De strijd tegen de ‘schaduwvloot’ lijkt al effect te hebben. Ongeveer 200 schepen zijn van de wereldzeeën verdreven, wat bijna de helft is van de totale Russische ‘schaduwvloot’. De Russische inkomsten uit olie zijn sinds oktober 2024 met 27 procent gedaald, het laagste niveau sinds het begin van de invasie van Oekraïne in februari 2022.

Een woordvoerder van het Britse ministerie van Defensie vatte de huidige koers samen: “Het verstoren en verzwakken van de Russische ‘schaduwvloot’ is een prioriteit voor deze regering. Op de specifieke operationele planning gaan wij momenteel niet verder in.”
https://www.hln.be/buiten(...)het-vizier~a22cfdc9/
De sancties tegen de Russen hadden niet het gewenste effect. Gelukkig hebben de Britten na lang zoeken een oude wet gevonden waarmee ze volgens de regels Russische olietankers met inhoud af kunnen pakken.
Ben benieuwd hoe Poetin op deze nieuwe ontwikkeling zal reageren.
pi_219825322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De sancties tegen de Russen hadden niet het gewenste effect. Gelukkig hebben de Britten na lang zoeken een oude wet gevonden waarmee ze volgens de regels Russische olietankers met inhoud af kunnen pakken.
Ben benieuwd hoe Poetin op deze nieuwe ontwikkeling zal reageren.
Die gaat gewoon nog meer met andere landen samenwerken.
Wat Europa nu doet met de sancties is een coalitie tegen hun kweken.
pi_219825409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dit idd
Maar dat bekt niet lekker in de krant ntl
Net zoals China hun olie van Venezuela afsnijden. Brengt China alleen maar nog dichter bij Rusland.
Door de sancties wordt BRICS alleen maar groter en sterker. En dat zal ook ons niet ten gunste komen op de lange termijn.
Maarja tunnelvisie : Rusland - Rusland - Rusland ...
pi_219826667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit idd
Maar dat bekt niet lekker in de krant ntl
Net zoals China hun olie van Venezuela afsnijden. Brengt China alleen maar nog dichter bij Rusland.
Door de sancties wordt BRICS alleen maar groter en sterker. En dat zal ook ons niet ten gunste komen op de lange termijn.
Maarja tunnelvisie : Rusland - Rusland - Rusland ...
En de USA ligt ook op ramkoers met de EU.
Bedankt liberale pacifisten ^O^
  dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:38 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219828850
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk dat hij dat wel wil, maar van zijn vriendjes zijn er nog weinig over.
Iran, ehhh Venezuela eh.. Ook zie ik geen Noord Koreanen meer aan het front nadat ze behoorlijk pak slaag kregen.
Wit Rusland houd zich ook behoorlijk stil de laatste tijd, dus wat blijft er nog over dan?
what a year!, and its only Januari!
pi_219829495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
Denk dat hij dat wel wil, maar van zijn vriendjes zijn er nog weinig over.
Iran, ehhh Venezuela eh.. Ook zie ik geen Noord Koreanen meer aan het front nadat ze behoorlijk pak slaag kregen.
Wit Rusland houd zich ook behoorlijk stil de laatste tijd, dus wat blijft er nog over dan?
De rest van de niet westerse landen.
pi_219829883
Iran ...

quote:
Trump urges Iranians to keep protesting, saying 'help is on its way'

https://www.reuters.com/w(...)ievances-2026-01-13/
Goh het lijkt toch niet te verlopen zoals de VS het gepland had?
De protesten werd opgestookt om, wanneer ze uiteindelijk uit de hand zouden lopen, de VS een "reden" tot interventie te geven.

Blijkbaar werd het allemaal goed voorbereid. Zo werden er op voorhand duizenden Starlink units het land ingesmokkeld om te zorgen dat er communicatie kon blijven bestaan tussen de gesponsorde protesters en ... de VS ? Israel ? (mja is hetzelfde ntl)

quote:
‘Kill Switch’—Iran Shuts Down Musk’s Starlink For First Time

We have not seen this before. Iran’s digital blackout has now deployed military jammers, reportedly supplied by Russia, to shut down access to Starlink Internet. This is a game-changer for the Plan-B connectivity frequently used by protesters and anti-regime activists when ordinary access to the internet is stopped..

“Despite reports that tens of thousands of Starlink units are operating inside Iran,” says Iran Wire, “the blackout has also reached satellite connections.” It is reported that about 30 per cent of Starlink’s uplink and downlink traffic was (initially) disrupted," quickly rising “to more than 80 per cent” within hours.

...
https://www.forbes.com/si(...)-time/?streamIndex=0

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 14-01-2026 07:18:12 ]
pi_219829912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:10 schreef UncleScorp het volgende:
Iran ...
[..]
Goh het lijkt toch niet te verlopen zoals de VS het gepland had?
De protesten werd opgestookt om, wanneer ze uiteindelijk uit de hand zouden lopen, de VS een "reden" tot interventie te geven.

Blijkbaar werd het allemaal goed voorbereid. Zo werden er op voorhand duizenden Starlink units het land ingesmokkeld om te zorgen dat er communicatie kon blijven bestaan tussen de gesponsorde protesters en ... de VS ? Israel ? (mja is hetzelfde ntl)
[..]

Ja die spontane opstand vanwege voedsel lijkt wel de nodige voorbereidingen te hebben gehad.
Gevalletje arabische lente.
pi_219829943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja die spontane opstand vanwege voedsel lijkt wel de nodige voorbereidingen te hebben gehad.
Gevalletje arabische lente.
Idd, Iran stond al jaren op het lijstje van "arabische lentes" (lees VS regime changes)

En nu zeker Iran ... alles met het oog op toekomstig conflict China.

quote:
China domineert de Iraanse oliehandel ondanks westerse sancties

Key takeaways

- China bespaart miljarden door Iraanse olie met korting te importeren, ondanks westerse sancties.
- Onafhankelijke Chinese raffinaderijen stimuleren de vraag naar Iraanse ruwe olie, terwijl staatsbedrijven dergelijke aankopen vermijden.
- De overvloedige Iraanse olievoorraden die op zee en in tanks zijn opgeslagen, dragen bij aan steeds grotere kortingen, wat kostenbewuste Chinese raffinaderijen aantrekt.

China is sterk afhankelijk van de invoer van Iraanse olie, waardoor het bijzonder kwetsbaar is voor verstoringen van de aanvoer door conflicten in het Midden-Oosten. Die afhankelijkheid wordt nog versterkt door de rol van China als belangrijke afnemer van olie uit Venezuela en Rusland, die beide onderhevig zijn aan westerse sancties. Dankzij die strategische aankopen heeft China de afgelopen jaren miljarden euro’s aan importkosten kunnen besparen.

https://www.msn.com/nl-be(...)477089b2d67c3f&ei=14
Lijkt weer een gevalletje van blijven pesten tot de ander een tik uitdeelt
pi_219830265
Ik wacht nog altijd op inhoudelijke reacties op weerleggingen.

Dit topic is nu gewoon 2 users die elkaar naar de mond praten met wat in verre verstopte hoekjes gevonden complotjes.
pi_219830293
welles
welles
sure
jep
sure
lol
pi_219830308
De europese "eenheid" zorgt voor verdeeldheid

quote:
Militaire opbouw van Duitsland zorgt voor onrust in heel Europa

- Duitsland investeert tot 2029 500 miljard euro in zijn strijdkrachten, een bedrag dat de Europese machtsverhoudingen aanzienlijk zal veranderen.
- Frankrijk maakt zich zorgen dat het zowel militair als industrieel overschaduwd zou kunnen worden door een herbewapend Duitsland.
- Hoewel andere Europese landen de inzet van Duitsland op het gebied van defensie toejuichen, maken ze zich zorgen over de mogelijke gevolgen van de toenemende rol van Duitsland op het continent.

Hoewel de toezegging van Duitsland om de defensie-uitgaven van de NAVO te overtreffen door tegen 2029 meer dan 500 miljard euro in zijn strijdkrachten te investeren, wordt toegejuicht, blijft er in sommige Europese hoofdsteden bezorgdheid bestaan over de heropleving van de Duitse militaire dominantie. Die onrust wordt verder versterkt door de stijgende populariteit van een extreemrechtse nationalistische partij in Duitsland, waardoor vragen rijzen over de toekomstige stabiliteit van een pro-Europese regering.

https://www.msn.com/nl-be(...)ad189523f68511&ei=14
Duitsland ... what can go wrong ?
pi_219830657
En nog meer ...

quote:
Felle clash binnen EU over 90 miljard voor Oekraïne: Macron wil Amerikaanse wapens weren, Nederland en Duitsland steigeren

Binnen de Europese Unie is een felle discussie ontstaan over een geplande lening van 90 miljard euro aan Kiev. De Franse president Emmanuel Macron eist dat dit geld uitsluitend wordt uitgegeven aan wapens van Europese makelij. Maar dat stuit op fors verzet van Nederland en Duitsland. Oekraïne kan de Russische agressie niet afslaan met materieel dat de Europese industrie pas over vijf jaar (of helemaal niet) kan leveren, klinkt het.
...
https://www.hln.be/buiten(...)-steigeren~a141f495/
pi_219830800
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
Ik wacht nog altijd op inhoudelijke reacties op weerleggingen.

Dit topic is nu gewoon 2 users die elkaar naar de mond praten met wat in verre verstopte hoekjes gevonden complotjes.
Nou weet je wat, ik ga inhoudelijk op jou reageren maar zodra jij weer stom gaat lullen omdat je weer eens ongelijk hebt geef ik dat aan.
Toch niks te doen verder.
pi_219830823
Ik heb ook geantwoord 3 posts hierboven.
Kan ik daar alvast geen kritiek meer over krijgen
:(
pi_219830885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou weet je wat, ik ga inhoudelijk op jou reageren maar zodra jij weer stom gaat lullen omdat je weer eens ongelijk hebt geef ik dat aan.
Toch niks te doen verder.
Nou, ga dat dan eens doen ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:38 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb ook geantwoord 3 posts hierboven.
Kan ik daar alvast geen kritiek meer over krijgen
Geantwoord op wat?
Dat Duitsland gaat investeren, nou hun probleem toch.
pi_219830893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou, ga dat dan eens doen ^O^
[..]
Geantwoord op wat?
Waar moet ik antwoord op geven?
Welke bewering of post in het verleden?
pi_219830919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:

Geantwoord op wat?
Wat denk je nou? Dat ik antwoord op mn eigen posts 8)7

Zoals je in mn antwoord (op jouw vragen #212) ziet, gaat het gewoon weer een welles-nietes spelletje worden, en daar heb ik geen zin meer in.
pi_219830929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat denk je nou? Dat ik antwoord op mn eigen posts 8)7

Zoals je in mn antwoord (op jouw vragen #212) ziet, gaat het gewoon weer een welles-nietes spelletje worden, en daar heb ik geen zin meer in.
Op post 212 heb jij nooit reactie gegeven. En dat was een eerste vraagstelling op posts van jou.
Dus dat was absoluut geen welles nietes spelletje.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar moet ik antwoord op geven?
Welke bewering of post in het verleden?
Begin ook maar bij post 212 bv.
pi_219830998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Op post 212 heb jij nooit reactie gegeven. En dat was een eerste vraagstelling op posts van jou.
[..]
Begin ook maar bij post 212 bv.
Waarom moet ik daar antwoord op geven?
Ik ben daar helemaal niet bij betrokken, dan moet je bij de user zijn waar jij op reageerde.
pi_219831018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom moet ik daar antwoord op geven?
Ik ben daar helemaal niet bij betrokken, dan moet je bij de user zijn waar jij op reageerde.
Wat jij constant steunt
pi_219831044
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat jij constant steunt
Onzin, ik ben het zo vaak niet eens met Uncle en hij niet met mij.
Maar ieder heeft recht op z'n eigen mening.
Dat noemen ze mensen in hun waarde laten, je hoeft niet steeds je mening op te dringen aan een ander.
Nog meer dingen die ik kan onderbouwen voor je?
Ik ben er nou toch :)
pi_219832512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
pi_219833339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 11:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Onzin, ik ben het zo vaak niet eens met Uncle
Ah isdatzo?
pi_219833615
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ah isdatzo?
Yep maar inhoudelijk kan ik er niks tegenin brengen :P
Dus ja dan zeg ik maar niks, afwachten en kijken welke theorieën uitkomen.
pi_219833858
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep maar inhoudelijk kan ik er niks tegenin brengen :P
Dus ja dan zeg ik maar niks, afwachten en kijken welke theorieën uitkomen.
;)
Ja ik ben soms idd wat hard in uitspraken.
Maar ben al die shit soms zo beu.
Hoe onze wereld naar de klote geholpen wordt en iedereen blindelings erin meegaat.
pi_219834089
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
;)
Hoe onze wereld naar de klote geholpen wordt en iedereen blindelings erin meegaat.
Ja maar schijnbaar is "onze" blik op de wereld vrij uniek.
Omdat we geen kant kiezen en dingen niet zwart wit bekijken.
Wij zien dingen op geopolitiek niveau.
Simpel gezegd is het voor de de rest van de maatschappij niet makkelijk om onze intelligentie te evenaren en dat kunnen we dan ook niet verwachten van ze.
pi_219834899
Wereld zit vol met wappen hoor. Vooral die in de veronderstelling zijn dat ze over enige intelligentie beschikken.
Conscience do cost.
pi_219836031
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:10 schreef ems. het volgende:
Wereld zit vol met wappen hoor. Vooral die in de veronderstelling zijn dat ze over enige intelligentie beschikken.
Zegt het zelfverklaarde strategisch genie omdat ie in de obesitas gamers club zit, die zichzelf "speciaal" vinden omdat ze in een spelletje es een goede score halen.
pi_219836146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zegt het zelfverklaarde strategisch genie omdat ie in de obesitas gamers club zit, die zichzelf "speciaal" vinden omdat ze in een spelletje es een goede score halen.
Ongetwijfeld voelt dit voor jouw sociale laag als een ontzettend sterke comeback maar het enige wat ik zie is jaloezie omdat je dus niet in staat bent om zelf meningen te vormen -en- je geen goede score kan halen met spelletjes ;)
Conscience do cost.
pi_219837335
quote:
8s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:59 schreef ems. het volgende:

[..]
Ongetwijfeld voelt dit voor jouw sociale laag als een ontzettend sterke comeback maar het enige wat ik zie is jaloezie omdat je dus niet in staat bent om zelf meningen te vormen -en- je geen goede score kan halen met spelletjes ;)
Mijn sociale laag :?
Lol in wat een fantasiewereld leef jij eigenlijk ??
Jij bent diegene die geen eigen mening kan vormen want je slikt gewoon voorgekauwde eenzijdige propaganda uit je krant. Of wacht... nee, jij volgt niets van media dacht ik he ? Dus je kakt gewoon op mensen die een mening hebben itt jezelf die dus niet eens weet waarover hij het heeft.
Ik lees meerdere informatiekanalen, van beide kanten en probeer daar een eigen mening uit te vormen.

Jij bent gewoon een toonbeeld van schaapgedrag...al wie anders denkt moet bespot worden.

Maar waarom reageer ik eigenlijk nog op deze sul :?
Eerder gezegd ... jij bent gewoon de dombo clown van BNW.
Je posts bulken van domheid en onwetendheid met als enig doel het topic te verzieken met je getrol.
Maar de mods vinden het ok blijkbaar. Al wie op BNW kakt is ok.
pi_219837435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nou ja sorry hoor, maar dan ben ik het toch wel met ems eens.
Als mensen onderzoek doen, grondig verder kijken dan de neus lang is dan kan ik dat alleen maar prijzen.

Maar de wappie bak, waar helaas BNW ook onder hoort, is alleen maar een eigen kliekje dat allemaal dezelfde onbetrouwbare bronnen gebruiken die allemaal als een cirkeltje weer bij elkaar terug komen.
Een oneindige loop van misleiding en leugens, en niemand die nog onderzoek doet.
pi_219837441
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
;)
De wereld draait anders nog heel goed.
En de problemen die er zijn gaat niemand blindelings in mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja maar schijnbaar is "onze" blik op de wereld vrij uniek.
Omdat we geen kant kiezen en dingen niet zwart wit bekijken.
Wij zien dingen op geopolitiek niveau.
Simpel gezegd is het voor de de rest van de maatschappij niet makkelijk om onze intelligentie te evenaren en dat kunnen we dan ook niet verwachten van ze.
Whut _O- _O-

Jullie blik is uniek omdat jullie in een rabbit hole van valse informatie zitten.
En alleen maar zoeken naar plekken waar ze deze desinformatie ook verspreiden.
pi_219837459
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er is geen tunnelvisie.
[..]
Nee, er is niets uitgelokt.
Rusland is zelf een invasie begonnen en daardoor komen er bv sancties.
Owh en Europa kan Rusland makkelijk aan. Laat staan de VS..... Rusland komt echt niet in de buurt, laat staan nu na deze jaren van oorlog.
[..]
Ah, IS is nu ineens een monster van de VS?
[..]
Owh? Rusland houdt die oorlog gaande. Het Westen helpt Oekraine alleen maar zichzelf te verdedigen.
Ja, het Westen kan veel en veel meer doen. Maar het Westen is niet in die oorlog.
[..]
Soms, maar in elk geval houdt de EU zich bij de feiten.
Zou jij ook moeten doen.
Omdat unclescorp zelf te lui is om te quoten, maar even zo:

quote:
welles
welles
sure
jep
sure
lol
Er is geen tunnelvisie, waar zou dat uberhaupt uit moeten blijken?

Dat de EU/NAVO de oorlog uitgelokt heeft is gewoon een leugen vanuit het Russische kamp.
Rusland is Oekraine binnen gevallen, zonder dat wie dan ook iets richting Rusland gedaan heeft.

IS en VS hebben letterlijk niets met elkaar te maken. Dus hoe dat nou ineens een monster gecreerd door de VS is? Geen idee.

Blij dat je het er mee eens bent dat Europa niet in die oorlog is, buiten wat hulp aan Oekraine.

Blij dat jij ook er mee eens bent dat de EU zich bij feiten houdt.
En dat jij dat zelf ook wilt gaan doen (nog niets van gezien, maar ok)
pi_219837523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:37 schreef bianconeri het volgende:
Nou ja sorry hoor, maar dan ben ik het toch wel met ems eens.
Als mensen onderzoek doen, grondig verder kijken dan de neus lang is dan kan ik dat alleen maar prijzen.
Als je het eens bent met ems heb ik maar 1 reactie : :')
Takes a troll to know a troll :X

En grondig onderzoek doen ?
Alle profeten die in BNW langskomen om de "wappies" ff te komen bekeren, kijken niet verder dan hun neus lang is. Enige argument is "HeT StAaT iN dE KrAnT DuS iK hEb GeLiJk !!!"

quote:
Maar de wappie bak, waar helaas BNW ook onder hoort, is alleen maar een eigen kliekje dat allemaal dezelfde onbetrouwbare bronnen gebruiken die allemaal als een cirkeltje weer bij elkaar terug komen.
Een oneindige loop van misleiding en leugens, en niemand die nog onderzoek doet.
De wappie bak :')
Zegt al genoeg

En "onbetrouwbare bronnen" ?
Dus jij doet onderzoek door kranten te lezen die allemaal hetzelfde propageren ^O^
Ja dat is idd grondig onderzoek. En alle andere wobbleheads :Y knikken volop mee met jou. Nou dan moet het wel zo zijn ntl :Y

Zelfs als je krant letterlijk zegt dat ze misleiden en leugens verspreiden, geloof je hun narratief nog.
Kranten publiceren "feiten" over oorlog oekraine en schrijven op het laatste : "deze informatie kan niet onafhankelijk worden bevestigd". Maar het artikel wordt wel gepubliceerd, en iedereen gelooft het want de laatste zin doet er niet toe. En al wat zelensky zegt, is sowieso waar ntl.
Recent publiceerden kranten over de gevolgen van de MASSALE oekr aanvallen op russische olie infrastructuur en hoe er in Rusland grote tekorten waren en mensen in lange rijen stonden aan te schuiven om te tanken. X-aantal weken zetten de krant dit recht door te zeggen dat het niet klopte en dat en dat er amper tekorten waren. Maar het narratief was alweer geplant en iedereen bazuinde het trots voort terwijl het gewoon weer leugens en misleiding waren.

Maar owee zij die andere bronnen durven raadplegen naast de westerse propaganda om met die dubbele info een eigen mening te durven vormen.
SCHANDE !
Die moeten bespot worden.
Wappie bak
omg
pi_219837571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat unclescorp zelf te lui is om te quoten, maar even zo:
[..]
Er is geen tunnelvisie, waar zou dat uberhaupt uit moeten blijken?

Dat de EU/NAVO de oorlog uitgelokt heeft is gewoon een leugen vanuit het Russische kamp.
Rusland is Oekraine binnen gevallen, zonder dat wie dan ook iets richting Rusland gedaan heeft.

IS en VS hebben letterlijk niets met elkaar te maken. Dus hoe dat nou ineens een monster gecreerd door de VS is? Geen idee.

Blij dat je het er mee eens bent dat Europa niet in die oorlog is, buiten wat hulp aan Oekraine.

Blij dat jij ook er mee eens bent dat de EU zich bij feiten houdt.
En dat jij dat zelf ook wilt gaan doen (nog niets van gezien, maar ok)
- Ik ben zeker niet lui, mijn posts zijn meestal uitgebreid én gedocumenteered.
Jij bent het echter niet waard om moeite in een quote te steken
- jij bent voorbeeld van tunnelvisie, zelfs nog met extra oogkleppen
- ja vooral niet kijken naar oorzaken, dat wordt te moeilijk
- sure, Al Qaeda ook niet ntl
- dus Europa en VS zijn veeeeeel sterker dan Rusland? Dus je vindt het ok dat wij oekraine naar de verdoemenis laten gaan met massaal veel slachtoffers, economische en materiele schade enz. We staan te kijken aan de zijlijn en gooien af en toe een bot. Wow ^O^ (ik zou me schamen)
Ik roep al van dag 1 voor diplomatie
- feiten ?
quote:
"In oorlog sneuvelt de waarheid het eerst" is een bekende uitspraak die betekent dat propaganda, desinformatie en verzwijging de objectieve realiteit verdringen zodra een conflict uitbreekt
En westerse (oorlogs)propaganda gaat tegenwoordig veel harder dan bv russische.
pi_219837698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als je het eens bent met ems heb ik maar 1 reactie : :')
Takes a troll to know a troll :X

En grondig onderzoek doen ?
Alle profeten die in BNW langskomen om de "wappies" ff te komen bekeren, kijken niet verder dan hun neus lang is. Enige argument is "HeT StAaT iN dE KrAnT DuS iK hEb GeLiJk !!!"
Te grappig.
Nee, de mensen die serieus zijn en wel eens proberen langs te komen in BNW delen graag feitelijke informatie.
Of dat nou van kranten of hele andere bronnen komt.

Maar de personen actief in BNW willen niets aannemen als het niet uit een bekend desinformatie kanaal komt.
Alles wat van betrouwbare officiele bronnen komt kan nooit kloppen, aldus die groep.

quote:
De wappie bak :')
Zegt al genoeg

En "onbetrouwbare bronnen" ?
Dus jij doet onderzoek door kranten te lezen die allemaal hetzelfde propageren ^O^
Ja dat is idd grondig onderzoek. En alle andere wobbleheads :Y knikken volop mee met jou. Nou dan moet het wel zo zijn ntl :Y
Ik lees geen kranten, en gebruik meerdere online nieuwsbronnen.
Het enige wat ik niet kijk zijn de wappie kanalen, simpelweg omdat ik daar genoeg van gezien heb en die mensen toch alleen maar anti-overheid zijn en tegen alles aan schoppen.

En ik lees dus ook verschillende kanten van het verhaal.

quote:
En al wat zelensky zegt, is sowieso waar ntl.

Recent publiceerden kranten over de gevolgen van de MASSALE oekr aanvallen op russische olie infrastructuur en hoe er in Rusland grote tekorten waren en mensen in lange rijen stonden aan te schuiven om te tanken. X-aantal weken zetten de krant dit recht door te zeggen dat het niet klopte en dat en dat er amper tekorten waren. Maar het narratief was alweer geplant en iedereen bazuinde het trots voort terwijl het gewoon weer leugens en misleiding waren.
Niemand kijkt naar wat Zelensky zegt als enige feit...
Er zijn echter gelukkig vele bronnen rondom de oorlog, waaronder bv de Britse geheime dienst.

Wat klopt er dan niet? En wie zou dit ingetrokken hebben dan?
Ik heb even gekeken en ik zie alleen maar bronnen die dit gewoon bevestigen.

En NEE wat de pro-russische trollen zeggen klopt niet. Niemand zegt dat heel Rusland plat lag, of dat alles heel slecht gaat.
Maar ja Oekraine valt zeer regelmatig olie gerelateerde locaties aan. En ja Rusland heeft in bepaalde regio´s daardoor veel tekorten gehad.

quote:
Maar owee zij die andere bronnen durven raadplegen naast de westerse propaganda om met die dubbele info een eigen mening te durven vormen.
SCHANDE !
Die moeten bespot worden.
Wappie bak
omg
Genoeg mensen, zelfs hier op FOK in het Oekr topic, die alle kanten bekijken en ook delen.
Niemand vraagt alleen om Westerse bronnen, maar wel om betrouwbare bronnen (geen RT bv)
pi_219837740
Prima joh wotever
Jij jouw mening, ik de mijne
Deal with it
Jij hebt meer :Y wobbleheads dan ik, dus be happy

Zoals eerder gezegd : geen zin in zinloos welles-nietes
Einde
pi_219837755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
- Ik ben zeker niet lui, mijn posts zijn meestal uitgebreid én gedocumenteered.
Jij bent het echter niet waard om moeite in een quote te steken
Nee, je post zijn dat helemaal niet.
En ah dus iemand die niet standaard als een schaapje achter jouw mening aanloopt is de moeite niet waard?
Bijzonder.

quote:
- jij bent voorbeeld van tunnelvisie, zelfs nog met extra oogkleppen
Op welk gebied zou ik dan oogkleppen hebben?
Ik ben niet zo blij met Rusland, maar dat komt simpelweg door alle feiten die we hebben. Maar verder?

quote:
- ja vooral niet kijken naar oorzaken, dat wordt te moeilijk
Ah, jij komt dan zeker met de Russische trol ´oorzaken´ zoals de NAVO die uitbreidt?
Dat is geen oorzaak..... De NAVO is defensief en open voor nieuwe leden. Als een land lid wil worden dan mag dat en kan dat. Dat is dan defensief en 0,0 bedreiging voor Rusland. Als Rusland dat wel zo voelt is dat hun probleem.

En nee er zijn geen verdragen verbroken met een oostelijkere uitbreiding door de NAVO.

quote:
- sure, Al Qaeda ook niet ntl
Nee, klopt. Ook niet.

quote:
- dus Europa en VS zijn veeeeeel sterker dan Rusland? Dus je vindt het ok dat wij oekraine naar de verdoemenis laten gaan met massaal veel slachtoffers, economische en materiele schade enz. We staan te kijken aan de zijlijn en gooien af en toe een bot. Wow ^O^ (ik zou me schamen)
Ik roep al van dag 1 voor diplomatie
Rusland weet al niet eens van Oekraine te winnen. Ze maken hele kleine stapjes vooruit, maar zeker niet alsof Rusland echt overmacht heeft.

Laat staan als Rusland tegenover de EU/NAVO zou komen te staan. Compleet kansloos. Letterlijk op elk vlak is EU/sterker dan Rusland.

Niemand wil dat Oekraine zo veel ellende mee maakt.
Maar het is een afweging die mensen maken. Steun willen geven, maar niet in de oorlog deelnemen.
Het enige wat je anders kan doen is zelf deelnemen om Rusland eruit te trappen, of helemaal niets doen.

Diplomatie? Iedereen is voor diplomatie. EU is constant bezig om samen met Oekraine tot een bestand te komen.
Diplomatie is echter niet je kont omhoog doen voor meneer Poetin. Dat snap je hopelijk zelf ook wel.

quote:
En westerse (oorlogs)propaganda gaat tegenwoordig veel harder dan bv russische.
Nee, Westerse propaganda gaat niet veel harder....
Je hoort en ziet dat alleen meer dan de Russische onzin. Die Russische zooi wordt geblokkeerd in Europa omdat het niets toevoegt.
Er zijn overigens wel betere Russische bronnen, om het slagveld te volgen.
Maar een RT is gewoon nutteloos.
pi_219837773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:50 schreef UncleScorp het volgende:
Prima joh wotever
Jij jouw mening, ik de mijne
Deal with it
Jij hebt meer :Y wobbleheads dan ik, dus be happy

Zoals eerder gezegd : geen zin in zinloos welles-nietes
Einde
En zoals altijd negeer je inhoudelijke reacties als die niet in je straatje passen.....

Waarom zou ik meer ´´wobbleheads´´ hebben denk je?
Omdat de meerderheid WEL grondig onderzoek doet en naar de feiten zoeken.

Er is maar een klein groepje, gelukkig, dat in de welbekende trol wappie kanalen trappen (een ON bv).
Helaas zit dat kleine groepje vast in een cirkel van desinformatie waar ze ook geen moeite doen om uit te komen.
Daar zit jij ook in en ik vraag mij af waarom?

Waarom trappen mensen in dat soort desinformatie? Waarom zoeken ze niet verder?

Bv over dat Rusland niet de agressor zou zijn. De feiten daarover zijn zeer makkelijk te vinden en zijn al 1000x herhaald ook op FOK!
Toch blijven figuren trappen in de onzin dat de EU/NAVO er iets mee te maken hebben.
Waarom?

En ja dat is een oprechte vraag want ik snap gewoon niet hoe iemand zo vast kan zitten in zo?n desinformatie loop.
Slechte jeugd? Haat tegen de overheid? Slechte omgang?
pi_219837817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Whut _O- _O-

Jullie blik is uniek omdat jullie in een rabbit hole van valse informatie zitten.
Kan je wat voorbeelden geven die op mij van toepassing zijn?
pi_219837895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je wat voorbeelden geven die op mij van toepassing zijn?
Het meegaan met Uncle.
Alles betwijfelen over de VS, over EU.

En nee vragen stellen is alleen maar goed, maar als mensen daar op ingaan met hoe het zit dan wordt alles genegeerd. En users die de informatie geven worden neergezet als trollen, wat ook jij gezegd hebt.

Dat is gewoon die rabbit hole waar iemand dan in vast zit.
Het anti-EU/VS beeld moet bevestigd worden want dat moet wel zo zijn.
pi_219837899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het meegaan met Uncle.
Alles betwijfelen over de VS, over EU.

En nee vragen stellen is alleen maar goed, maar als mensen daar op ingaan met hoe het zit dan wordt alles genegeerd. En users die de informatie geven worden neergezet als trollen, wat ook jij gezegd hebt.

Dat is gewoon die rabbit hole waar iemand dan in vast zit.
Het anti-EU/VS beeld moet bevestigd worden want dat moet wel zo zijn.
Dus je hebt geen voorbeelden?
pi_219837992
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:
Het meegaan met Uncle.
_O- _O_
pi_219838064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
_O- _O_
Dat je weer inhoudelijke reacties negeert zegt al genoeg.
pi_219838091
Jep vind ik ook
  donderdag 15 januari 2026 @ 11:08:11 #287
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_219838756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat je weer inhoudelijke reacties negeert zegt al genoeg.
Hoe zit t met jouw inhoudelijke reactie op candyman ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_219838829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:08 schreef DeMolay het volgende:

[..]
Hoe zit t met jouw inhoudelijke reactie op candyman ?
Al gedaan
pi_219848785
quote:
De nieuwe Oekraïense defensieminister Mychajlo Fedorov heeft gezegd dat twee miljoen landgenoten worden gezocht voor het ontduiken van de mobilisatie. Ook zijn volgens hem 200.000 militairen ongeoorloofd afwezig.

Hij zei dat vlak voor zijn benoeming in een toespraak in het parlement, schrijven Oekraïense media. Het gaat volgens de Kyiv Independent om cijfers die zelden worden gedeeld. De nieuwssite meldt verder dat Oekraïne na bijna vier jaar oorlog kampt met een tekort aan mankracht en vooral de infanterie-eenheden meer moeite dan ooit hebben om de verliezen aan te vullen.

De meeste mannen mogen Oekraïne sinds de Russische invasie niet verlaten, omdat zij beschikbaar moeten zijn voor militaire dienst.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ede-willen~ae6aec96/
pi_219850466
Tot de laatste...
pi_219856154
Iran...zoveel geweld opgestookt, zoveel slachtoffers alweer en nog is het VS/Israel plan voor regime change niet gelukt. Wsl door tussenkomst Rusland/China, toch iemand die weerstand durft bieden aan de VS. Maar er is blijkbaar al een VS vliegdekschip onderweg voor een 3e poging, wordt vervolgd.
Groenland zal ook wel op de agenda blijven staan.
Ondertussen is Putin blijkbaar minder gematigd geworden, blijkt uit zn laatste toespraak, waarin hij terug keert naar de veiligheidsgaranties van dec 2021, en meer. Wsl nav de recente aanval op Novgorod/Valdaj, waar sowieso de amerikanen mee/achter zaten.
Eisen waaraan de VS nooit aan zal/kan tegemoet komen. Tenzij ze NATO opdoeken. Toont imo ergens aan dat Rusland de VS niet meer kan vertrouwen in huidige onderhandelingen.
Wsl ook daarom dat, nu ineens :?, er in Europa stemmen beginnen op te gaan dat het mss tijd wordt voor gesprekken met Rusland?
En hoe zit het trouwens met die 90 miljard voor oekraine? Veel poespas en daarna doodse stilte?
Soit, 2026 is goed ingezet met onze geliefde VS die wereldwijd voor vrede, vrijheid en democratie zorgt
pi_219856248
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De wereld draait anders nog heel goed.
En de problemen die er zijn gaat niemand blindelings in mee.
[..]
Whut _O- _O-

Maar als je zo anti BNW bent.
Waarom post je hier dan zo veel?
pi_219856294
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:55 schreef UncleScorp het volgende:
Iran...zoveel geweld opgestookt, zoveel slachtoffers alweer en nog is het VS/Israel plan voor regime change niet gelukt. Wsl door tussenkomst Rusland/China, toch iemand die weerstand durft bieden aan de VS. Maar er is blijkbaar al een VS vliegdekschip onderweg voor een 3e poging, wordt vervolgd.
Groenland zal ook wel op de agenda blijven staan.
Ondertussen is Putin blijkbaar minder gematigd geworden, blijkt uit zn laatste toespraak, waarin hij terug keert naar de veiligheidsgaranties van dec 2021, en meer. Wsl nav de recente aanval op Novgorod/Valdaj, waar sowieso de amerikanen mee/achter zaten.
Eisen waaraan de VS nooit aan zal/kan tegemoet komen. Tenzij ze NATO opdoeken. Toont imo ergens aan dat Rusland de VS niet meer kan vertrouwen in huidige onderhandelingen.
Wsl ook daarom dat, nu ineens :?, er in Europa stemmen beginnen op te gaan dat het mss tijd wordt voor gesprekken met Rusland?
En hoe zit het trouwens met die 90 miljard voor oekraine? Veel poespas en daarna doodse stilte?
Soit, 2026 is goed ingezet met onze geliefde VS die wereldwijd voor vrede, vrijheid en democratie zorgt
Wat hebben Rusland en China gedaan met Iran?
pi_219856706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat hebben Rusland en China gedaan met Iran?
Rusland heeft alvast gezorgd voor jamming van Starlink, zodat de duizenden Starlink units, op voorhand binnen gesmokkeld ter coordinering van de gewelddadige "protestors", niet meer gebruikt konden worden.
Zo zijn de protesten bedwongen kunnen worden door de regering, en had Trump op dat moment geen "reden" meer voor interventie, en schakelde hij maar naar executeringen. Wsl heeft Putin met Iran gebeld om executeringen niet te laten doorgaan, waardoor momenteel het ganse VS plan even on hold komt (cfr vliegdekschip onderweg). En ook Israels plan ntl want Mossad was aanwezig tussen de protesten.
China had eerder al financiele hulp aangeboden om de rial te herstellen, die door de VS eerder al gekelderd was.
Ook daar -wordt vervolgd-
The Ministry of War...duidelijk ja
pi_219856810
Iran is ntl een centerpiece op het schaakbord

- olie voor de VS
- machtspositie van Israel
- destabilisering van BRICS

Zou wel es pittig kunnen worden.
pi_219857211
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
Iran is ntl een centerpiece op het schaakbord

- olie voor de VS
- machtspositie van Israel
- destabilisering van BRICS

Zou wel es pittig kunnen worden.
Er zijn berichten dat de hoge heren al meer dan een miljard euro het land uit hebben gehaald.
Voor het geval ze moeten vluchten.
pi_219857355
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar als je zo anti BNW bent.
Waarom post je hier dan zo veel?
Ligt eraan wat je 'anti' noemt.

Het idee is om goed na te denken en goed onafhankelijk te onderzoeken.
Dat is alleen maar super en aan te moedigen.

Het probleem echter wat ik heb is dat de groep die het hardste roept om die 'waarheid' juist in rare gekke complotten zitten en vast zijn geraakt in een anti-overheids complots desinformatie.
pi_219857366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er zijn berichten dat de hoge heren al meer dan een miljard euro het land uit hebben gehaald.
Voor het geval ze moeten vluchten.
Goed mogelijk.
In oekraine worden wsl ook al koffers gevuld met cash (ons geld) voor als het moment er is.
Die gouden wc is iets moeilijker denk ik :')
pi_219857375
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je 'anti' noemt.

Het idee is om goed na te denken en goed onafhankelijk te onderzoeken.
Dat is alleen maar super en aan te moedigen.

Het probleem echter wat ik heb is dat de groep die het hardste roept om die 'waarheid' juist in rare gekke complotten zitten en vast zijn geraakt in een anti-overheids complots desinformatie.
Ik noem dit wel anti
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 13:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iedereen met meer dan 1 hersencel wil BNW opheffen.
[..]
_O- _O- _O- _O-
pi_219857700
Ja idd, maar o wee als hier een opmerking over NWS gemaakt wordt.
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 15:12:17 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219857727
Je doet niet anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')