absoluutquote:Op donderdag 8 januari 2026 08:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus als de russen nu sancties zouden opleggen aan andere landen, mogen zij ook probleemloos die hun schepen in beslag nemen.
Coole wereld.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rusland De VS heeft schijt aan internationale regels en verdragen. Voor hen geld het recht van de sterkste en ze claimen voortdurend de sterkste te zijn. Dat claimen ze ook bij hun medestanders.
Mocht je twijfelenquote:Donald Trump is erg duidelijk over zijn machtsvertoon: “Ik heb geen internationaal recht nodig”
De Amerikaanse president Donald Trump heeft in ‘The New York Times’ verklaard dat “zijn eigen moraliteit” het enige is wat zijn machtsvertoon kan inperken. “Ik heb het internationaal recht niet nodig”, klonk het.
https://www.hln.be/buiten(...)echt-nodig~a0a5ef05/
Dat worden sancties.quote:
Want je denkt dat ik Trump wel een toffe gast vind na 26 kritische posts over Trump en het Amerikaanse beleid?quote:
Sja de boel is dan ook bewust uitgelokt. Bezint voor ge begint (met de russische beer uit te dagen).quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat veranderd verder niets aan het tirannieke en moorddadige bewind in Rusland. Poetin is nog een aantal stappen erger dan Trump. Gelukkig is Rusland veel minder sterk dan de VS.
Ondertussen wordt de oorlog in oekraine in stand gehouden, ten koste van oekraine. Zonder oorlog geen verdere sancties en dus geen invloed op (vooral) de handelsbetrekkingen van China, met wie de VS in de toekomst nog een eitje te pellen heeft.quote:VS voert opnieuw grootschalige vergeldingsaanval uit tegen IS in Syrië
https://nos.nl/artikel/25(...)it-tegen-is-in-syrie
Wat een slappe vod is Europa toch gewordenquote:België wil meewerken aan “schild” om Groenland beter te beschermen tegen Rusland en China, zegt Francken na dreigende taal van Trump
https://www.hln.be/binnen(...)-van-trump~aa48f786/
Er is geen tunnelvisie.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:45 schreef UncleScorp het volgende:
Tuurlijk
Ik wil gewoon de tunnelvisie verbreden.
Nee, er is niets uitgelokt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja de boel is dan ook bewust uitgelokt. Bezint voor ge begint (met de russische beer uit te dagen).
En de VS sterker dan Rusland. Mss wel, mss niet. Als het tot rechtstreekse confrontatie komt gaan we/ze er allemaal aan dus ja ...beetje zinloze bewering alweer.
Daarom gaat de VS rechtstreekse confrontatie uit de weg en offert ze gewillig oekraine op. En Europa is next.
Ah, IS is nu ineens een monster van de VS?quote:Op maandag 12 januari 2026 07:56 schreef UncleScorp het volgende:
In Syrie krijgt de VS Frankenstein zijn monster niet onder controle
Owh? Rusland houdt die oorlog gaande. Het Westen helpt Oekraine alleen maar zichzelf te verdedigen.quote:Ondertussen wordt de oorlog in oekraine in stand gehouden, ten koste van oekraine. Zonder oorlog geen verdere sancties en dus geen invloed op (vooral) de handelsbetrekkingen van China, met wie de VS in de toekomst nog een eitje te pellen heeft.
Soms, maar in elk geval houdt de EU zich bij de feiten.quote:Wat een slappe vod is Europa toch geworden
Onze glorieuze geschiedenis en leiders zijn al lang vergeten.
Gaan wel interessante tijden worden.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:02 schreef UncleScorp het volgende:
Richard Wolff: “Something BIG Is About to Hit America…”
Bekijk deze YouTube-video
Niks nieuws maar toch interessant om te horen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-te-beschermen.htmlquote:NAVO-chef Mark Rutte heeft maandag bondgenoten opgeroepen om Groenland en het poolgebied te beschermen tegen rivalen als Rusland en China. NAVO-landen, inclusief de Verenigde Staten, zijn het volgens Rutte eens over de bescherming.
Dat dusquote:Op maandag 12 januari 2026 16:59 schreef sp3c het volgende:
Al gaat het Teflon Mark natuurlijk om Trump zijn plannetjes maar dat durftie niet te zeggen
Daarom moet USA maar heel Groenland annexeren?quote:Op maandag 12 januari 2026 16:58 schreef sp3c het volgende:
Nou de russische claims in de arctic zijn niet bepaald nieuw en ze overlappen die van Canada, Groenland en ik meen Noorwegen
Met een steeds assertiever wordend Rusland en een opwarmende aarde lijkt het me niet heel onverstandig om daar eens wat meer aandacht aan te besteden
Wat China er te zoeken heeft is mij een raadsel
?quote:Op maandag 12 januari 2026 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom moet USA maar heel Groenland annexeren?
Je schrijft nogal relativerend op de avances over de ambitie van usa om heel groenland over te nemen.quote:
Dan moet je beter lezen denk ikquote:Op maandag 12 januari 2026 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je schrijft nogal relativerend op de avances over de ambitie van usa om heel groenland over te nemen.
Groenland hoort gewoon bij de EU.
Dat beschermen kunnen we zelf wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |