abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219536515
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:
Bekijk deze YouTube-video

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.
Bekijk deze YouTube-video

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_219536563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Over bijna 4 jaar, ja. Dat is minder dan 500 Euro.
Geen idee waarom je kiest voor werkende Nederlander, maar per hoofd van de bevolking is het dus nog een stuk kleiner.

Geen gek bedrag om een oorlogszuchtige natie onder leiding van een krankzinnige dictator te stoppen.
Alleen jammer dat het tegendeel bereikt is.
Als ze dat geld in bijvoorbeeld onderzoek tegen kanker hadden gebruikt hadden ze misschien wel mensen kunnen redden.
pi_219536565
Hey thx voor nieuw topic. Zit op mobiel met gintonic in de hand.
Ready for action
:+

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen gek bedrag om een oorlogszuchtige natie onder leiding van een krankzinnige dictator te stoppen.
Enkel werkende NLer? Die andere profiterende leeghangers interesseert de oorlog niet.

Kga geen bronnen vragen maar kan je verduidelijken hoe wij de oorlog stoppen?
Rest van je superlatieven ga ik voorlopig even negeren. Tot je geantwoord hebt
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219536681
Dus wij stoppen de oorlog door geld te geven zodat de oorlog kan verder gaan :?
We denken dat we Rusland tegenhouden (door verslaggeving westerse media) maar ondertussen verliest oekraine (stilaan !) steeds meer grondgebied, en noemen we het een stalemate.

Damn, need to drink more to understand this nonsense
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 17:53:17 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219536712
Ik heb het 2x geleden en ik snap ook geen kut van die post

Schien kom ik er later op terug B:)B
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219536789
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Enkel werkende NLer? Die andere profiterende leeghangers interesseert de oorlog niet.

OK? In elk geval daalt het bedrag wat de Nederlander kwijt is aan Oekraïne daardoor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:42 schreef UncleScorp het volgende:
Kga geen bronnen vragen maar kan je verduidelijken hoe wij de oorlog stoppen?
De oorlog stop je door het voor Rusland financieel en demografisch zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om door te blijven gaan. Geen idee of wij dat kunnen bereiken met geld alleen. Maar dat is het punt niet eens.

Als we Oekraïne niet hadden gesteund dan was het een kwestie van maanden geweest voordat Rusland had gewonnen. Door Oekraïne gewoon weg te geven aan een dictator als Poetin die niets liever wil dan uitbreiding, heb je een zo goed als garantie dat hij binnen korte tijd zijn volgende doelwit uitgekozen zou hebben.

Nu is het voor Rusland demografisch en financieel bijna uitgesloten dat ze na Oekraïne snel een volgend land gaan aanvallen. Naast het feit dat ze dat zeer waarschijnlijk ook niet meer waard gaan vinden.
In tegenstelling tot Rutte geloof ik dan ook niet dat Poetin ooit een EU land gaat aanvallen, omdat de consequenties voor hen te groot zullen zijn. Alleen dat al is voor mij die paar honderd Euro p/p waard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219536933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De oorlog stop je door het voor Rusland financieel en demografisch zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om door te blijven gaan. Geen idee of wij dat kunnen bereiken met geld alleen. Maar dat is het punt niet eens.
20 sanctiepakketten slagen er niet. Eindeloze wapen en geldleveringen ook niet

quote:
Als we Oekraïne niet hadden gesteund dan was het een kwestie van maanden geweest voordat Rusland had gewonnen.
Kwestie van maanden om, na onderhandelingen, tot een overeenkomst te komen. Zonder oorlog

quote:
Door Oekraïne gewoon weg te geven aan een dictator als Poetin die niets liever wil dan uitbreiding, heb je een zo goed als garantie dat hij binnen korte tijd zijn volgende doelwit uitgekozen zou hebben.
Putin wil uitbreiding :? Heb je al es bekeken hoe groot Rusland is ? :')
Nog steeds het imperialistische Putin narratief?
Quote Putin
quote:
Anyone who doesn’t regret the passing of the Soviet Union has no heart. Anyone who wants it restored has no brains.”
Lees...desnoods 2x
Niemand luistert naar de grieven van Rusland,en dat zal men nu geweten hebben.
Putin zegt al decennia dat oekraine bij NATO de rode lijn is... en dat zien we nu. En dat wist de VS maar al te goed op voorhand. Oekraine wordt gewoon opgeofferd en jij juicht dat toe.
quote:
Nu is het voor Rusland demografisch en financieel bijna uitgesloten dat ze na Oekraïne snel een volgend land gaan aanvallen. Naast het feit dat ze dat zeer waarschijnlijk ook niet meer waard gaan vinden.
No problem, dat is niet hun bedoeling. Tenzij het westen aan landen begint te "trekken". Als wij dat mogen, zij ook toch?
Zelfs de VS erkennen het fenomeen "sphere of unfluence". En dat moet nou eenmaal gerespecteerd worden. Doe je dat niet krijg je heibel, logisch.

quote:
In tegenstelling tot Rutte geloof ik dan ook niet dat Poetin ooit een EU land gaat aanvallen, omdat de consequenties voor hen te groot zullen zijn. Alleen dat al is voor mij die paar honderd Euro p/p waard.
Die paar 100¤ vind jij ok, maar tegelijk geef je in je post toe dat dit komt door onze propaganda bullshit. Dus je wordt gewoon 100¤ afgepakt voor niets.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 18:27:30 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219536981
toen Rusland de Krim binnenviel had Oekraine juist officieel een neutrale status
pi_219537018
Ja na de coup van de VS wilden zij hun marine basis niet op het spel zetten.

Waarom moest de VS daar perse een regime change opzetten?
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:48:47 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_219537159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:50 schreef UncleScorp het volgende:
(stilaan !)
De voortgang van de oorlog is voortdurend in het nieuws, waar heb je het over?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_219537265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
De voortgang van de oorlog is voortdurend in het nieuws, waar heb je het over?
Ja ok
Algemeen wordt de spot gedreven met de traagheid van de vooruitgang van de russen.
3 dAgEn Om oEkRaInE tE vErOvErEn.!!!
Enz

Maar russen redeneren als volgt:
Time is cheaper than lives

Dit itt tot oekraine die dikwijls haar troepen achterlaten in belegerde steden tot ze amper nog kunnen ontsnappen.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 19:03:44 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219537291
hoe is dat itt tot Oekraine?

ik vind het een idiote manier van doen maar ze laten ze daar achter om zoveel mogelijk schade te doen en de Russen zo lang mogelijk te vertragen

time is cheaper than lives
pi_219537317
Dat heet troepen opofferen om de PR hoog te houden voor je sponsors (WIJ !)
De stad mag niet vallen dus vecht maar tot de dood. En hij (Z) post dan een fake selfie aan het stads naambord.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:08:18 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_219537328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja ok
Algemeen wordt de spot gedreven met de traagheid van de vooruitgang van de russen.
3 dAgEn Om oEkRaInE tE vErOvErEn.!!!
Enz

Maar russen redeneren als volgt:
Time is cheaper than lives

Dit itt tot oekraine die dikwijls haar troepen achterlaten in belegerde steden tot ze amper nog kunnen ontsnappen.
Tja waarom zou je niet de spot drijven met de hoogmoed van Poetin?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 19:09:24 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219537342
ook goed maar dan is het bij de Russen net zo goed troepen opofferen om de PR hoog te houden enzovoorts enzovoorts

ze gebruiken exact dezelfde methodes, dan ga ik daar niet verschillende termen aan verbieden
pi_219537479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Onwetendheid om te beginnen?
pi_219537525
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:09 schreef sp3c het volgende:
ook goed maar dan is het bij de Russen net zo goed troepen opofferen om de PR hoog te houden enzovoorts enzovoorts

ze gebruiken exact dezelfde methodes, dan ga ik daar niet verschillende termen aan verbieden
Russen boeken (traag en gestaag) successen. Dat is PR.
Oekraine? Tegenwoordig moeten de kranten het hebben over aanslagen op raffinaderijen enzo. En dan vooral de boel opblazen alsof er grote tekorten zijn in Rusland. Om dan een maand later te moeten toegeven dat het niet waar was.

Je bent eentje vergeten:
Waarom moest de VS perse regime change doorvoeren in oekraine?
pi_219537540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Ik zou eerder de spot drijven met NATO : veel blabla weinig boemboem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')