abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 17 december 2025 @ 17:30:10 #251
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219518672
quote:
88s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:13 schreef sp3c het volgende:
schien bij defensie weer een jaar pangpang roepen
Ophouden hoor
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 17:37:44 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219518706
ja dat gaat hij denk wel doen ja _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219518725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Voetbalmiljarden voor Zelensky *O*
Prima
Voetbalgeld is sws walgelijk. De bedragen die daar rondgaan zouden instant voor een betere wereld kunnen zorgen. (Niet oekraine)
quote:
Het Verenigd Koninkrijk doet dan wel moeilijk om de bevroren Russische miljarden in te zetten in de strijd tegen de Russen,
Kan je ook verduidelijken hoe dat geld ingezet kan worden in strijd tegen de russen?
quote:
maar deze voetbalmiljarden is een mooi kerstcadeau voor Zelensky _O_
Jaja een "witte" kerst voor hem. Ben benieuwd voor zijn volk.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219518881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 17:41 schreef UncleScorp het volgende:
Kan je ook verduidelijken hoe dat geld ingezet kan worden in strijd tegen de russen?
Oekraïne heeft een hoop kostenposten die sowieso voldaan moeten worden. Humanitaire hulp is daar 1 van.
Elke Euro die ze van buitenaf krijgen betekent een Euro extra die ingezet kan worden voor wapens en de strijd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219519018
Humanitaire hulp is prima. Hebben ze meer nodig dan wapens, en dan bedoel ik alweer het volk...zij die afzien, niet diegenen die zich weer zullen verrijken met deze waterval van geld.

En wapens? Vraag me af wat er nog concreet kan geleverd worden? En wat het uiteindelijke nut ervan zal zijn? Nog even uitstel van het onvermijdelijke?
En waarvoor vechten ze nog? Om de russen te verslaan? Voor een betere onderhandelingspositie? Uit principe? Uit winstbejag of machtsbehoud?
Ik probeer iets positief te vinden, alweer voor de bevolking.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219519214
En de russische tegoeden...blijft me verbazen hoe alle europese leiders zich in alle bochten proberen wringen om het al of niet te doen, met voorstanders maar ook tegenstanders.
En dat terwijl hier op Fok gewoon gezegd wordt dat het niet illegaal is en verder ook geen probleem :?

En een herstellening voor oekraine? Voor wat?
Al wat de russen kapot geschoten hebben, valt daarna onder hun controle en grondgebied. En zullen ze zelf ten gepaste tijde heropbouwen.

Niet verwonderlijk dat bij de besprekingen over herstellening meg russisch geld ineens L. Fink van BlackRock mee aan de tafel zat. Die had al van in den beginne contracten voor wederopbouw van oekraine voor ook weer waanzinnige bedragen. Was wsl ook de bedoeling van Trump dat dat geld zo zou terug vloeien naar de VS. Het lijstje van wat de VS aan deze oorlog verdient blijft groeien....maar we doen het voor oekraine natuurlijk.

En wat is 150 miljard als ze nu controle hebben over meer dan 10 triljoen $ aan oekr grondstoffen?
Ook verspeeld door de onderhandelingstafel te verlaten in 2022. Dat heeft hen geen windeieren gelegd. En daar moeten ze uiteindelijk terug naar toe. En dan zal Istanbul 2022 een mooie deal geweest zijn.
pi_219519316
quote:
Estland start met bouw van bunkers aan grens met Rusland

In Estland zijn de voorbereidingen begonnen voor de bouw van de eerste vijf bunkers, waarmee het Baltische EU- en NAVO-land zijn grens met Rusland wil beveiligen tegen mogelijke aanvallen.

https://www.hln.be/buiten(...)et-rusland~a2a1f30c/
Klinkt weer indrukwekkend. Dat zal de russen tegenhouden!

Tot ik het volgende lees

quote:
Ze zijn in de eerste plaats bedoeld om soldaten te beschermen tegen directe treffers van 152 mm-artilleriegranaten.
Maw een paar FAB3000 bommen en ze zijn herleid tot stof.
Volgen deze militairen de oorlogsverslaggeving niet?
pi_219520106
Ook best wel.interessante grafiekjes van steun aan oekraine door VS/Europa, zowel humanitair als militair.
Grafieken spreken voor zichzelf.

The Ukraine Support tracker:

https://www.kielinstitut.(...)ine-support-tracker/
pi_219520387
quote:
15dec2025-French and German adults lean toward dialing back Ukraine support, new POLITICO poll shows

https://www.politico.eu/a(...)politico-poll-shows/
pi_219520444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 18:28 schreef UncleScorp het volgende:
Humanitaire hulp is prima. Hebben ze meer nodig dan wapens, en dan bedoel ik alweer het volk...zij die afzien, niet diegenen die zich weer zullen verrijken met deze waterval van geld.

En wapens? Vraag me af wat er nog concreet kan geleverd worden? En wat het uiteindelijke nut ervan zal zijn? Nog even uitstel van het onvermijdelijke?
En waarvoor vechten ze nog? Om de russen te verslaan? Voor een betere onderhandelingspositie? Uit principe? Uit winstbejag of machtsbehoud?
Ik probeer iets positief te vinden, alweer voor de bevolking.
Ja wel lastige vraag.
Waarvoor vechten ze nog?
Bijna iedereen met kennis van zaken begrijpt dat ze de nu bezette gebieden niet terug gaan krijgen.
Rusland gaat ook niet in elkaar storten en Putin z'n positie is ook niet in gevaar.
Zelensky blijft ook stevig aan de leiding en waarschijnlijk sowieso tot eventuele verkiezingen.
Maar ondertussen is er zo veel gebeurt dat geen van beide leiders kan toegeven zonder gigantisch gezichtsverlies te lijden.
Dus blijven beide partijen door vechten in de hoop op een doorbraak of dat de tegenstander niet verder kan en op geeft.
pi_219520507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:53 schreef Candymannetje het volgende:
Bijna iedereen met kennis van zaken begrijpt dat ze de nu bezette gebieden niet terug gaan krijgen.
Vandaag:

quote:
Oekraïne zegt 90 procent van de oostelijke stad Koepjansk in handen te hebben. Rusland claimde die stad in november te hebben ingenomen, maar Kyiv stelt dat de herovering alweer bijna compleet is.

,,Het is gelukt om de Russen uit Koepjansk te verdrijven en de controle over bijna 90 procent van het stadsgebied te pakken, schrijft legerleider Oleksandr Syrsky op Telegram.

De Oekraïners zeiden eerder al op te rukken in Koepjansk, maar dinsdag ontkenden de Russen dat nog. Het Russische leger zei de hele stad te controleren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-veroveren~ae6aec96/
pi_219520560
Geschiedenis herhaalt zich niet, maar ze rijmt wel
quote:
nov2025-A story buried under decades of propaganda: How the West “fed” Hitler countries hoping he’d go eat the USSR

https://substack.com/home/post/p-177942899
@Candymannetje
pi_219520623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Vandaag:
[..]

quote:
Ukrainian troops accidentally debunk Zelensky's "heroic selfie" at the Kupiansk stele

▪️VSU fighters decided to check out the "famous spot" — the exact stele where Zelensky supposedly posed for his selfie.
▪️Reality hit hard: drones swarmed their car seconds after arrival, turning the area into a kill zone. No time for selfies here.
▪️One soldier's panicked rant got censored — let's just say it wasn't family-friendly amid the chaos.
▪️Crucial detail: the stele in their video looks nothing like Zelensky's polished shots. Surroundings, condition — total mismatch.
▪️Conclusion? Zelensky's "visit" was pure propaganda fakery.
Met video, die ik niet kan delen (Telegram)
pi_219520864
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:02 schreef UncleScorp het volgende:
Geschiedenis herhaalt zich niet, maar ze rijmt wel
[..]
@:candymannetje
Interessant, die kon ik nog niet
pi_219521091
Duitsland, het economische toonbeeld van Europa..

quote:
okt2025-How is Germany Facing Total Collapse Through Deindustrialization and Net Zero Energy Policies

Germany, once hailed as Europe’s economic powerhouse, is grappling with a profound crisis driven by deindustrialization and aggressive net zero energy policies. High energy costs, regulatory burdens, and the abrupt shift away from reliable energy sources have eroded the nation’s industrial base, leading to job losses, corporate exodus, and stagnant growth. As the country navigates the fallout from lost Russian gas supplies, premature nuclear shutdowns, and EU-mandated sustainability reporting, questions loom about its path to recovery and the broader implications for the European Union.

https://energynewsbeat.co(...)ero-energy-policies/
Volkswagen sluit fabriek in Dresden. (Duitse auto industrie is een katalysator voor europese economieen), Duitse chemiebedrijven verhuizen naar China, waar ze wel nog kunnen genieten van goedkoop russisch gas.

De europese boomerang van de sanctiepakketten tegen Rusland keert pijnlijk terug...

En toch blijven we gezwind richting afgrond lopen.
Ik blijf het herhalen: oorlog is hun enige uitweg uit deze shitzooi
pi_219523327
GO Bart De Wever ... hielen in het zand en een dikke ^p^ naar de europese oorlogsstokers !
*O*

08u25
quote:
De Wever voor top over Russische miljarden: “Bepaalde zaken moeten uit tekst, anders zullen ze mij moeten buitendragen”
_O_ *O*

Maar er is geen probleem ? Het is legaal en Rusland kan niets doen :?
So why?

[ Bericht 19% gewijzigd door UncleScorp op 18-12-2025 08:26:08 ]
  Moderator donderdag 18 december 2025 @ 08:35:17 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219523480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Duh

Das ook wel een hele domme actie van die vogels
pi_219523530
En ondertussen blijven onze psychopathische europese leiders enkel en alleen gefocussed op Rusland, terwijl intern hun landen naar de kloten gaan.
Maar miljarden voor oekraine en opgedrongen defensie uitgaven is geen probleem 8)7 :r

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Boeren leggen verkeer rond Brussel plat en steken vuurwerk af op de autostrade: “Kom niet met de wagen naar de stad”

boerenprotest
Naar schatting 10.000 landbouwers uit heel Europa zakken vandaag af naar Brussel voor een grootschalig boerenprotest tegen het Europese landbouwbeleid. Het wordt het eerste grote protest sinds de betoging van juni 2024. De actie wordt georganiseerd door de Europese landbouwkoepel Copa-Cogeca, die waarschuwt dat de druk op de sector “ondraaglijk” wordt door recente en geplande beslissingen van de Europese Commissie. Volg via deze liveblog alles op de voet.

https://www.hln.be/binnen(...)ar-de-stad~abe9f530/

quote:
Zware beveiliging voor Europese top

Rond het Europees Parlement is de beveiliging stevig opgedreven in aanloop naar de Europese top. Uitgeruste eenheden schermen de gebouwen af.

pi_219523578
quote:
Foreign Affairs Council : Press remarks by High Representative Kaja Kallas upon arrival

We have to understand that Donbas is not Putin's end game. If he gets Donbas, then the fortress is down, and then they definitely move on with taking the whole of Ukraine. And if Ukraine goes, then other regions are also in danger. We know this from history and we should learn from history.

https://www.eeas.europa.e(...)as-upon-arrival-5_en
Als Donbas valt ...
Vandaar de recente versnelde "vredes" acties :7

"We know this from history" ?
Lees het artikel in een van mijn posts hierboven mevr Kallas
pi_219524155
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
O echt was die selfie nep?
Wist ik nog niet, kan ook niet alles bijhouden.
pi_219524401
quote:
Het belangrijkste doel van de top van EU-regeringsleiders is het veiligstellen van financiering voor Oekraïne voor de komende twee jaar, zei voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie bij aankomst in Brussel. ,,We moeten vandaag een oplossing vinden", benadrukte ze.

Zonder een oplossing voor financiering van Oekraïne voor de komende twee jaar kunnen de EU-regeringsleiders de top niet verlaten, zei ze.

De voorkeur van veel lidstaten gaat uit naar de inzet van de bevroren Russische tegoeden, die bij financiële instelling Euroclear staan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-verlaten~ae6aec96/
De Europese leiders mogen de top pas verlaten als er een oplossing is voor het financieringsprobleem van Oekraïne.
pi_219524554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
O echt was die selfie nep?
Wist ik nog niet, kan ook niet alles bijhouden.
Goh er circuleert al een filmpje waarbij oa Elvis enzo poseren en dansen aan dat bepaald punt waar zelensky stond.
:D
pi_219524595
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Europese leiders mogen de top pas verlaten als er een oplossing is voor het financieringsprobleem van Oekraïne.
Een slimme beslissing zou zijn om eerst de interne economieen in Europa terug sterk te maken en te steunen, ipv miljarden in een bodemloze put te dumpen.
Hoe wil je ooit een oorlogsindustrie opzetten als zelfs Duitsland, de europese motor, deindustrialiseert ?
Willen we nog iets betekenen in de toekomst ? als Europa ?

Tenzij je krampachtig blijft geloven in een oekr overwinning
Dan zijn we uitgepraat ntl
pi_219527915
quote:
NAVO-chef Rutte: 'Pad van Oekraïne naar de NAVO is onomkeerbaar'
"Het pad van Oekraïne naar de NAVO is onomkeerbaar", benadrukt NAVO-secretaris-generaal Mark Rutte op de NAVO-basis in het Poolse Bemowo Piskie. De NAVO-topman is daar om de eenheid binnen het militaire bondgenootschap en aan de oostflank van het NAVO-gebied kracht bij te zetten.

Gevraagd naar toetreding van Oekraïne tot het bondgenootschap zegt Rutte dat NAVO-lidstaten afgelopen jaar hebben ingestemd met een "onomkeerbare" goedkeuring voor Oekraïne.
https://www.telegraaf.nl/(...)rbaar/115037281.html
pi_219527966
quote:
Als Rutte dat zegt kan je er van uit gaan dat Oekraine niet bij de NAVO komt
pi_219528900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 18:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als Rutte dat zegt kan je er van uit gaan dat Oekraine niet bij de NAVO komt
Ach die is gewoon een blaffend keffertje. Gooi er een stok naar en hij gaat lopen.
En als die echt gelooft dat de VS zal meegaan in een rechtstreekse oorlog tegen Rusland... :N
Verder heeft hij al bewezen gewoon Trumps loopjongen te zijn die moet zorgen dat de VS zoveel mogelijk wapens kan verkopen, ook al moeten die zelfs nog geproduceerd worden.
Dus ja, de oorlog in oekraine moet gewoon zo lang mogelijk duren, voor het winstbejag van de VS. Ondertussen zal Rusland haar doelen bereiken, en meer. En oekraine...wie is er daar eigenlijk nog om bekommerd? Maar echt bekommerd?
pi_219532585
pi_219532598
Ach ja, Hongarije en België. 2 gefaalde landen met leiders en volk zonder ruggengraat. Logisch dat ze zo jaloers zijn op Nederlanders de hele tijd.
Conscience do cost.
pi_219532649
Zo'n uitspraak van de lokale dombo BNW clown is zelfs een compliment.
pi_219532713
Geruststelling : ik ga jou niet als representatief specimen aanzien voor de gemiddelde NL'er.
Dat het gros der NL'ers hier niet eens hun eigen taal machtig is, heb ik ondertussen een plaatsje kunnen geven, vermits dit meestal gecompenseerd wordt door het vermogen een normaal gesprek/discussie te kunnen voeren.

In jouw geval echter ... :') x2

Ach ik had gewoon een oude bekende moeten quoten :

quote:
Ik voel je pijn :*
pi_219533474
Weer een dag vol actualiteit en beladen uitspraken :

quote:
EU-leiders: toetreding Oekraïne tot EU cruciaal onderdeel vrede
Waarom nog toetreding tot Europa ?
Al ons geld gaat sws nu al naar daar

quote:
Zelensky: “NAVO-ambitie blijft in onze grondwet staan”
Waarom nog toetreding tot NAVO ?
Al ons militair materiaal wordt sws al naar daar verstuurd, en vernietigd.
NAVO leidinggevenden "besturen" nu al de oorlog ginds.
Juist menselijke poppetjes nog niet, alsof dat enig verschil zou maken.

quote:
Rutte: “Pad van Oekraïne naar NAVO is onomkeerbaar”
Desondanks, zegt Rutte, hebben de VS gezegd te willen bijdragen aan de veiligheidsgaranties voor Oekraïne na een staakt-het-vuren met Rusland. "Rusland moet weten dat de reactie verwoestend zal zijn als het Oekraïne opnieuw binnenvalt na een vredesakkoord."
Ja hij moet ntl dreigen met de VS "garanties". Het kleine ettertje met de grote mond omdat ie denkt dat grote broer achter hem staat...maar staat ie er echt ?

Verder gebruikt Rutte tegelijk staakthetvuren en vredesakkoord. Wel groot verschil.

Moest Rusland toezeggen tot staakthetvuren (wat ze wijselijk niet zullen doen) zou hun reactie ook verwoestend zijn moesten Europese troepen het dan wagen het gevecht aan te gaan.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 11:25:14 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219533524
al ons geld?
tot nu toe stuurden we tien miljard naar Oekraine (voor zover ik kan zien, kan inmiddels wat hoger liggen maar zal geen 20 zijn) das iets meer dan 1% van het jaarlijkse BNP, verdeeld over 3,5 jaar ... ik denk dat er nog wel wat overblijft hoor _O-

en als ik al die oefeningen waar defensie me mee loopt te spammen op social media mag geloven is er ook nog wel wat materiaal in huis ...
pi_219533867
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:25 schreef sp3c het volgende:
al ons geld?
tot nu toe stuurden we tien miljard naar Oekraine (voor zover ik kan zien, kan inmiddels wat hoger liggen
17,7 miljard om precies te zijn. Dat is wat er op Nederlands initiatief naar Oekraïne is gestuurd. Los dus van Europese initiatieven.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 11:59:29 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219533869
same difference
pi_219534448
Ja "haha" laat ons weer alle leestekens van het toetsenbord op de i proberen zetten, en alles letterlijk nemen.
Moet ik tot op de eurocent vermelden mss?
Doe ff normaal -zucht-

Ik mag ntl niet vergeten dat jullie ok vinden dat er weer 90 miljard weg gegeven wordt aan een al failliet land met een corrupte leiding.
Blijft mij verbazen dat anderen zo enthousiast zijn dat hun belastingsgeld gebruikt wordt voor meer oekr doden en meer grondgebied voor Rusland. Ik niet.
En ondertussen pluimen we onze landbouwers maar.

Tip: argumenteer maar al: niet AL jouw belastingsgeld
Quote sp3c: _O-
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 13:32:56 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219534459
punt is dat er gewoon niet zo heel veel geld die kant op gaat, ik hoef toch niet alle punten op de I te zetten hiero hey ik heb al genoeg moeite met grammatica

het lijkt veel omdat je in miljarden spreekt maar als je het wegzet op het totale budget is het een schijntje

leek me gewoon duidelijk genoeg dus je hoeft niet direct weer in een stuip te schieten omdat iemand het lef heeft gehad een poging te doen om met je in discussie te gaan

quote unclescorp: :')
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 13:39:38 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219534510
we worden nota bene geacht 5% in defensie te steken, voor Nederland is dat 50 miljard, ik meen dat er 400 miljard totaal in Oekraine gepompt is tot nu

de totale steun voor Oekraine tot nu toe is dus rond de 10% van het bnp van Nederland per jaar maar dan aangeleverd door een stuk of 30 landen

zou heel veel pijn doen maar wij zouden dit in theorie in ons eentje kunnen leveren
pi_219535509
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
17,7 miljard om precies te zijn. Dat is wat er op Nederlands initiatief naar Oekraïne is gestuurd. Los dus van Europese initiatieven.
Dus ongeveer 1.770 euro per werkende Nederlander.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 15:40:20 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219535543
ongeveer 40 per maand?

totaalbedrag is veel voor mij maar voor ons is het vooralsnog niet onbetaalbaar
pi_219535677
Weer een leuk stukje over financiën van Arno Wellens.
Het is een flinke lap tekst en ik ga niet alles hier plaatsen.
Degene met interesse kunnen in de link verder lezen en de video's bekijken.

https://substack.com/home/post/p-182088546
quote:
Toen u lekker lag te slapen, was die arme Dick Schoof in Brussel in zijn broek aan het graaien. Daar zal hij een pakje Dextro Energy hebben verstopt, marathonlopers kunnen niet zonder. Er is een top gaande die niet afgesloten mag worden zonder akkoord; dan is een beetje extra energie geen luxe. Er zal geen ruimte zijn voor een vrijmibo in huize Schoof, als hij dan terug is mogen we van een wonder spreken. Er is een heftige ruzie gaande in Brussel. De Europese commissie wil tegoeden van de centrale bank van Rusland bij Euroclear confisceren. Die tweehonderd miljard euro (afgerond, vooruit) zou dan ingezet kunnen worden om Oekraïne te helpen bij de wederopbouw. Er zitten wat haken en ogen aan het plan en meerdere regeringsleiders zijn dan ook tegen.

Ten eerste zou de Europese commissie dan in latere, soortgelijke situaties, nog een keer over kunnen gaan tot het in beslag nemen van gelden, juridisch gezien een enorme stap. Euroclear verzorgt de snelle afwikkeling van grote internationale transacties, daarom heeft (of had) de Russische centrale bank daar ook een rekening. De commissie is ingesteld als een soort secretariaat om de Europese interne markt goed te laten functioneren. Daarbij gaat het om regels om de handel te versoepelen, zoals handige barcodes op ingevroren kip en uniforme tarieven op in te voeren Amerikaanse sigaretten. Het Europees parlement is daarom niet erg machtig, de handelsbevoegdheid van de Europese commissie is ook evenredig ingeperkt. En dan ga je ineens tegoeden confisceren? Dat is nogal een stap naar een Europese superstaat. Is dat ooit bij verkiezingen als zodanig gecommuniceerd?
pi_219535823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kga proberen bijhouden hoeveel oekr (en russen) er nog sneuvelen en hoeveel oekr grondgebied ze nog extra verliezen tot het geld (weer es) op is. Altijd interessant om te weten wat de investering in oorlog opgebracht heeft.

Ik vind het gewoon waanzin om steeds zoveel geld gewoon weg te geven aan een reeds failliet land met corrupte leiders. En dat terwijl we zelf onze economie kapot bezuinigen/sanctioneren.
Je zal maar failliet gaan als landbouwer door de regeringsmaatregelen. En dan zien dat er gewoon miljarden weg gesmeten worden in een zinloze oorlog, waar het dan nog deels verdwijnt in corrupte zakken, witte neuzen en gouden wc's.
Onbegrijpelijk.
pi_219535895
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:40 schreef sp3c het volgende:
ongeveer 40 per maand?

totaalbedrag is veel voor mij maar voor ons is het vooralsnog niet onbetaalbaar
Persoonlijk investeer ik het liever in voedsel en gezondheid dan in oorlog.
pi_219535907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kga proberen bijhouden hoeveel oekr (en russen) er nog sneuvelen en hoeveel oekr grondgebied ze nog extra verliezen tot het geld (weer es) op is. Altijd interessant om te weten wat de investering in oorlog opgebracht heeft.

Ik vind het gewoon waanzin om steeds zoveel geld gewoon weg te geven aan een reeds failliet land met corrupte leiders. En dat terwijl we zelf onze economie kapot bezuinigen/sanctioneren.
Je zal maar failliet gaan als landbouwer door de regeringsmaatregelen. En dan zien dat er gewoon miljarden weg gesmeten worden in een zinloze oorlog, waar het dan nog deels verdwijnt in corrupte zakken, witte neuzen en gouden wc's.
Onbegrijpelijk.
Ze hopen dat het geld dubbel en dwars terug komt denk ik.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 16:37:20 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219535973
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Persoonlijk investeer ik het liever in voedsel en gezondheid dan in oorlog.
Ik in ijshockey als ik mocht kiezen

Maar dat is het punt natuurlijk niet
pi_219536155
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik in ijshockey als ik mocht kiezen

Maar dat is het punt natuurlijk niet
Dat is mijn punt eigenlijk wel.
Beter investeren in leuke en gezonde dingen dan in ellende.
Kan me nog goed de gesprekken tijdens corona herinneren over de zorg.
Niet te veel uitbreiden in de zorg anders gaat het personeel zich maar vervelen.
pi_219536226
Dus eigenlijk is mijn punt niet dat we het niet kunnen betalen maar dat de prioriteiten wat mij betreft niet op orde zijn.
pi_219536238
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:02 schreef Candymannetje het volgende:
Dus eigenlijk is mijn punt niet dat we het niet kunnen betalen maar dat de prioriteiten wat mij betreft niet op orde zijn.
Moeilijk is dit toch niet?
pi_219536253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Moeilijk is dit toch niet?
Om verwarring te voorkomen probeer ik het maar duidelijk te verwoorden :P
pi_219536398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 17:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Om verwarring te voorkomen probeer ik het maar duidelijk te verwoorden :P
Ach het is vooral ik die hier mijn woorden moet wikken en wegen
:')
pi_219536463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Over bijna 4 jaar, ja. Dat is minder dan 500 Euro.
Geen idee waarom je kiest voor werkende Nederlander, maar per hoofd van de bevolking is het dus nog een stuk kleiner.

Geen gek bedrag om een oorlogszuchtige natie onder leiding van een krankzinnige dictator te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')