abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219820444
quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:33 schreef sp3c het volgende:
in dat topic wel ja

@:bianconeri hier taggen gaat eigenlijk nergens over
Dan heb je wat gemist.
@bianconeri loopt hier ook te trollen
pi_219820574
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan heb je wat gemist.
@:bianconeri loopt hier ook te trollen
Ach ik lees het met enig amusement. Heb al eerder aangegeven waarom ik niet meer op hem/haar/het reageer.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219820788
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gaan wel interessante tijden worden.
Maar ik denk niet dat wij in west europa er veel last van hebben.
Hooguit economisch.
Ja ntl economisch. En daar staan we sowieso al niet sterk.
Europa moet dringend aan zichzelf beginnen denken ipv aan de agenda van de VS te denken.
Rusland/oekraine als eerste, maar is ondertussen compleet van tafel geveegd. En nu Groenland...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219820837
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja ntl economisch. En daar staan we sowieso al niet sterk.
Europa moet dringend aan zichzelf beginnen denken ipv aan de agenda van de VS te denken.
Rusland/oekraine als eerste, maar is ondertussen compleet van tafel geveegd. En nu Groenland...
We hebben in de EU een regime change nodig en dat nieuwe regime moet dan een Europese-Aziatische economische zone opzetten met de EU, Oekraine en Rusland.
Dan worden we er allemaal beter van en hebben Zelensky en Putin een gouden brug om tot een vredes akkoord te komen.
Als je economisch met elkaar verbonden bent heb je een extra reden om geen ruzie te maken.
pi_219821259
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We hebben in de EU een regime change nodig en dat nieuwe regime moet dan een Europese-Aziatische economische zone opzetten met de EU, Oekraine en Rusland.
Dan worden we er allemaal beter van en hebben Zelensky en Putin een gouden brug om tot een vredes akkoord te komen.
Als je economisch met elkaar verbonden bent heb je een extra reden om geen ruzie te maken.
Idd we zouden ons plaatsje kunnen opeisen hebben op het wereldtoneel, maar dat mag dan ook weer niet van de VS. Daarom ook ideaal voor de VS dat Europa en Rusland in de clinch liggen. En om dat ooit te herstellen zullen meerdere decennia nodig zijn denk ik.
pi_219821796
Lekker plaatsje opeisen op het wereldtoneel door de hele tijd niets te doen als er om ons heen territorium wordt ingenomen.
Conscience do cost.
pi_219823097
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:16 schreef Candymannetje het volgende:
In NWS zijn ze allemaal @:bianconeri aan het taggen, lullig hoor.
Wat boeit dat nou.
Al zijn er een paar trollen bezig.

Ging jij trouwens maar eens inhoudelijk reageren.

quote:
88s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef sp3c het volgende:
hij gaat zelf in de aanval zonder reden :{w
Kuch zonder reden kuch....
Wat een grap.
pi_219823104
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan heb je wat gemist.
@:bianconeri loopt hier ook te trollen
Ik heb nog nooit getrold.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach ik lees het met enig amusement. Heb al eerder aangegeven waarom ik niet meer op hem/haar/het reageer.
Jij reageert niet omdat ik inhoudelijke reacties geef op jouw posts.
En die passen niet in jouw straatje. Jij reageert alleen op gelijkgezinden 8)7
En zodra iemand het niet met je eens is en inhoudelijke reacties geeft dan zijn het trollen.
pi_219823152
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:31 schreef ems. het volgende:
Lekker plaatsje opeisen op het wereldtoneel door de hele tijd niets te doen als er om ons heen territorium wordt ingenomen.
Begrijpend lezen is niet aan ieder gegeven.
Tunnelvisie...
  dinsdag 13 januari 2026 @ 08:06:27 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219823207
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:31 schreef ems. het volgende:
Wat gebeurt om Nederland heen dan? De grenzen zijn hier al decennia stabiel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219823283
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:18 schreef Candymannetje het volgende:
Gaan wel interessante tijden worden.
Maar ik denk niet dat wij in west europa er veel last van hebben.
Hooguit economisch.
VS >< China
twitter

Pittige "voorspelling" ivm Odessa btw

twitter
pi_219823285
hm iets van X posten gaat weer lekker
pi_219823377
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is niet aan ieder gegeven.
Tunnelvisie...
Zegt iemand die constant alles wat inhoudelijk is negeert
pi_219824846
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Deze al gehoord ?
The Economic War - The Financial Stability Oversight Council 2025

Britain's Real Fear Isn't Russia—It's This
Bekijk deze YouTube-video
pi_219824961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 13:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Deze al gehoord ?
The Economic War - The Financial Stability Oversight Council 2025

Britain's Real Fear Isn't Russia—It's This
Bekijk deze YouTube-video
Ik zal eens kijken, ben wel benieuwd naar de economische redenen.
pi_219825297
quote:
Britten maken zich op om Russische ‘schaduwvloot’ hard aan te pakken
De dagen van straffeloosheid voor de Russische ‘schaduwvloot’ lijken geteld. Het VK maakt zich op om nog meer spookschepen van het Kremlin aan de ketting te leggen. Terwijl de Britten en de Amerikanen de ‘schaduwvloot’ opjagen, kelderen de Russische olie-inkomsten.

Achter de schermen hebben Britse topambtenaren de afgelopen weken gezocht naar een wettelijke basis om de schimmige vloot van Rusland, Iran en Venezuela aan te pakken. Volgens bronnen binnen de regering kan de Sanctions and Money Laundering Act uit 2018 worden gebruikt om militair ingrijpen te rechtvaardigen. Dat maakt de weg vrij voor de Britse krijgsmacht om binnen enkele weken vaker gesanctioneerde schepen van de ‘schaduwvloot’ te onderscheppen.

Vorige week hielpen Britse eenheden de Verenigde Staten al bij het enteren van de Marinera (voorheen de Bella 1), een gesanctioneerde olietanker die al twee weken werd achtervolgd door de Amerikanen en op weg was naar een Russische haven. Britse spionagevliegtuigen en schepen ondersteunden de Amerikaanse kustwacht en speciale eenheden.

Het ziet ernaar uit dat de jacht op dergelijke schepen nog een versnelling hoger schakelt. Momenteel houdt de NAVO drie nieuwe doelwitten nauwgezet in het vizier: de Vesna, de Veronica III en de Bertha. Deze olietankers varen op dit moment over de Atlantische Oceaan richting Europa.

“Groot-Brittannië kijkt niet langer lijdzaam toe terwijl de wetteloosheid op volle zee toeneemt”, verklaarde de Britse defensieminister John Healey strijdvaardig in het Lagerhuis. “Wij voeren de druk op.”

De strijd tegen de ‘schaduwvloot’ lijkt al effect te hebben. Ongeveer 200 schepen zijn van de wereldzeeën verdreven, wat bijna de helft is van de totale Russische ‘schaduwvloot’. De Russische inkomsten uit olie zijn sinds oktober 2024 met 27 procent gedaald, het laagste niveau sinds het begin van de invasie van Oekraïne in februari 2022.

Een woordvoerder van het Britse ministerie van Defensie vatte de huidige koers samen: “Het verstoren en verzwakken van de Russische ‘schaduwvloot’ is een prioriteit voor deze regering. Op de specifieke operationele planning gaan wij momenteel niet verder in.”
https://www.hln.be/buiten(...)het-vizier~a22cfdc9/
De sancties tegen de Russen hadden niet het gewenste effect. Gelukkig hebben de Britten na lang zoeken een oude wet gevonden waarmee ze volgens de regels Russische olietankers met inhoud af kunnen pakken.
Ben benieuwd hoe Poetin op deze nieuwe ontwikkeling zal reageren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219825322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De sancties tegen de Russen hadden niet het gewenste effect. Gelukkig hebben de Britten na lang zoeken een oude wet gevonden waarmee ze volgens de regels Russische olietankers met inhoud af kunnen pakken.
Ben benieuwd hoe Poetin op deze nieuwe ontwikkeling zal reageren.
Die gaat gewoon nog meer met andere landen samenwerken.
Wat Europa nu doet met de sancties is een coalitie tegen hun kweken.
pi_219825409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dit idd
Maar dat bekt niet lekker in de krant ntl
Net zoals China hun olie van Venezuela afsnijden. Brengt China alleen maar nog dichter bij Rusland.
Door de sancties wordt BRICS alleen maar groter en sterker. En dat zal ook ons niet ten gunste komen op de lange termijn.
Maarja tunnelvisie : Rusland - Rusland - Rusland ...
pi_219826667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit idd
Maar dat bekt niet lekker in de krant ntl
Net zoals China hun olie van Venezuela afsnijden. Brengt China alleen maar nog dichter bij Rusland.
Door de sancties wordt BRICS alleen maar groter en sterker. En dat zal ook ons niet ten gunste komen op de lange termijn.
Maarja tunnelvisie : Rusland - Rusland - Rusland ...
En de USA ligt ook op ramkoers met de EU.
Bedankt liberale pacifisten ^O^
  dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:38 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219828850
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk dat hij dat wel wil, maar van zijn vriendjes zijn er nog weinig over.
Iran, ehhh Venezuela eh.. Ook zie ik geen Noord Koreanen meer aan het front nadat ze behoorlijk pak slaag kregen.
Wit Rusland houd zich ook behoorlijk stil de laatste tijd, dus wat blijft er nog over dan?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219829495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 22:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
Denk dat hij dat wel wil, maar van zijn vriendjes zijn er nog weinig over.
Iran, ehhh Venezuela eh.. Ook zie ik geen Noord Koreanen meer aan het front nadat ze behoorlijk pak slaag kregen.
Wit Rusland houd zich ook behoorlijk stil de laatste tijd, dus wat blijft er nog over dan?
De rest van de niet westerse landen.
pi_219829883
Iran ...

quote:
Trump urges Iranians to keep protesting, saying 'help is on its way'

https://www.reuters.com/w(...)ievances-2026-01-13/
Goh het lijkt toch niet te verlopen zoals de VS het gepland had?
De protesten werd opgestookt om, wanneer ze uiteindelijk uit de hand zouden lopen, de VS een "reden" tot interventie te geven.

Blijkbaar werd het allemaal goed voorbereid. Zo werden er op voorhand duizenden Starlink units het land ingesmokkeld om te zorgen dat er communicatie kon blijven bestaan tussen de gesponsorde protesters en ... de VS ? Israel ? (mja is hetzelfde ntl)

quote:
‘Kill Switch’—Iran Shuts Down Musk’s Starlink For First Time

We have not seen this before. Iran’s digital blackout has now deployed military jammers, reportedly supplied by Russia, to shut down access to Starlink Internet. This is a game-changer for the Plan-B connectivity frequently used by protesters and anti-regime activists when ordinary access to the internet is stopped..

“Despite reports that tens of thousands of Starlink units are operating inside Iran,” says Iran Wire, “the blackout has also reached satellite connections.” It is reported that about 30 per cent of Starlink’s uplink and downlink traffic was (initially) disrupted," quickly rising “to more than 80 per cent” within hours.

...
https://www.forbes.com/si(...)-time/?streamIndex=0

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 14-01-2026 07:18:12 ]
pi_219829912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:10 schreef UncleScorp het volgende:
Iran ...
[..]
Goh het lijkt toch niet te verlopen zoals de VS het gepland had?
De protesten werd opgestookt om, wanneer ze uiteindelijk uit de hand zouden lopen, de VS een "reden" tot interventie te geven.

Blijkbaar werd het allemaal goed voorbereid. Zo werden er op voorhand duizenden Starlink units het land ingesmokkeld om te zorgen dat er communicatie kon blijven bestaan tussen de gesponsorde protesters en ... de VS ? Israel ? (mja is hetzelfde ntl)
[..]

Ja die spontane opstand vanwege voedsel lijkt wel de nodige voorbereidingen te hebben gehad.
Gevalletje arabische lente.
pi_219829943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja die spontane opstand vanwege voedsel lijkt wel de nodige voorbereidingen te hebben gehad.
Gevalletje arabische lente.
Idd, Iran stond al jaren op het lijstje van "arabische lentes" (lees VS regime changes)

En nu zeker Iran ... alles met het oog op toekomstig conflict China.

quote:
China domineert de Iraanse oliehandel ondanks westerse sancties

Key takeaways

- China bespaart miljarden door Iraanse olie met korting te importeren, ondanks westerse sancties.
- Onafhankelijke Chinese raffinaderijen stimuleren de vraag naar Iraanse ruwe olie, terwijl staatsbedrijven dergelijke aankopen vermijden.
- De overvloedige Iraanse olievoorraden die op zee en in tanks zijn opgeslagen, dragen bij aan steeds grotere kortingen, wat kostenbewuste Chinese raffinaderijen aantrekt.

China is sterk afhankelijk van de invoer van Iraanse olie, waardoor het bijzonder kwetsbaar is voor verstoringen van de aanvoer door conflicten in het Midden-Oosten. Die afhankelijkheid wordt nog versterkt door de rol van China als belangrijke afnemer van olie uit Venezuela en Rusland, die beide onderhevig zijn aan westerse sancties. Dankzij die strategische aankopen heeft China de afgelopen jaren miljarden euro’s aan importkosten kunnen besparen.

https://www.msn.com/nl-be(...)477089b2d67c3f&ei=14
Lijkt weer een gevalletje van blijven pesten tot de ander een tik uitdeelt
pi_219830265
Ik wacht nog altijd op inhoudelijke reacties op weerleggingen.

Dit topic is nu gewoon 2 users die elkaar naar de mond praten met wat in verre verstopte hoekjes gevonden complotjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')