abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219837571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat unclescorp zelf te lui is om te quoten, maar even zo:
[..]
Er is geen tunnelvisie, waar zou dat uberhaupt uit moeten blijken?

Dat de EU/NAVO de oorlog uitgelokt heeft is gewoon een leugen vanuit het Russische kamp.
Rusland is Oekraine binnen gevallen, zonder dat wie dan ook iets richting Rusland gedaan heeft.

IS en VS hebben letterlijk niets met elkaar te maken. Dus hoe dat nou ineens een monster gecreerd door de VS is? Geen idee.

Blij dat je het er mee eens bent dat Europa niet in die oorlog is, buiten wat hulp aan Oekraine.

Blij dat jij ook er mee eens bent dat de EU zich bij feiten houdt.
En dat jij dat zelf ook wilt gaan doen (nog niets van gezien, maar ok)
- Ik ben zeker niet lui, mijn posts zijn meestal uitgebreid én gedocumenteered.
Jij bent het echter niet waard om moeite in een quote te steken
- jij bent voorbeeld van tunnelvisie, zelfs nog met extra oogkleppen
- ja vooral niet kijken naar oorzaken, dat wordt te moeilijk
- sure, Al Qaeda ook niet ntl
- dus Europa en VS zijn veeeeeel sterker dan Rusland? Dus je vindt het ok dat wij oekraine naar de verdoemenis laten gaan met massaal veel slachtoffers, economische en materiele schade enz. We staan te kijken aan de zijlijn en gooien af en toe een bot. Wow ^O^ (ik zou me schamen)
Ik roep al van dag 1 voor diplomatie
- feiten ?
quote:
"In oorlog sneuvelt de waarheid het eerst" is een bekende uitspraak die betekent dat propaganda, desinformatie en verzwijging de objectieve realiteit verdringen zodra een conflict uitbreekt
En westerse (oorlogs)propaganda gaat tegenwoordig veel harder dan bv russische.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219837698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als je het eens bent met ems heb ik maar 1 reactie : :')
Takes a troll to know a troll :X

En grondig onderzoek doen ?
Alle profeten die in BNW langskomen om de "wappies" ff te komen bekeren, kijken niet verder dan hun neus lang is. Enige argument is "HeT StAaT iN dE KrAnT DuS iK hEb GeLiJk !!!"
Te grappig.
Nee, de mensen die serieus zijn en wel eens proberen langs te komen in BNW delen graag feitelijke informatie.
Of dat nou van kranten of hele andere bronnen komt.

Maar de personen actief in BNW willen niets aannemen als het niet uit een bekend desinformatie kanaal komt.
Alles wat van betrouwbare officiele bronnen komt kan nooit kloppen, aldus die groep.

quote:
De wappie bak :')
Zegt al genoeg

En "onbetrouwbare bronnen" ?
Dus jij doet onderzoek door kranten te lezen die allemaal hetzelfde propageren ^O^
Ja dat is idd grondig onderzoek. En alle andere wobbleheads :Y knikken volop mee met jou. Nou dan moet het wel zo zijn ntl :Y
Ik lees geen kranten, en gebruik meerdere online nieuwsbronnen.
Het enige wat ik niet kijk zijn de wappie kanalen, simpelweg omdat ik daar genoeg van gezien heb en die mensen toch alleen maar anti-overheid zijn en tegen alles aan schoppen.

En ik lees dus ook verschillende kanten van het verhaal.

quote:
En al wat zelensky zegt, is sowieso waar ntl.

Recent publiceerden kranten over de gevolgen van de MASSALE oekr aanvallen op russische olie infrastructuur en hoe er in Rusland grote tekorten waren en mensen in lange rijen stonden aan te schuiven om te tanken. X-aantal weken zetten de krant dit recht door te zeggen dat het niet klopte en dat en dat er amper tekorten waren. Maar het narratief was alweer geplant en iedereen bazuinde het trots voort terwijl het gewoon weer leugens en misleiding waren.
Niemand kijkt naar wat Zelensky zegt als enige feit...
Er zijn echter gelukkig vele bronnen rondom de oorlog, waaronder bv de Britse geheime dienst.

Wat klopt er dan niet? En wie zou dit ingetrokken hebben dan?
Ik heb even gekeken en ik zie alleen maar bronnen die dit gewoon bevestigen.

En NEE wat de pro-russische trollen zeggen klopt niet. Niemand zegt dat heel Rusland plat lag, of dat alles heel slecht gaat.
Maar ja Oekraine valt zeer regelmatig olie gerelateerde locaties aan. En ja Rusland heeft in bepaalde regio´s daardoor veel tekorten gehad.

quote:
Maar owee zij die andere bronnen durven raadplegen naast de westerse propaganda om met die dubbele info een eigen mening te durven vormen.
SCHANDE !
Die moeten bespot worden.
Wappie bak
omg
Genoeg mensen, zelfs hier op FOK in het Oekr topic, die alle kanten bekijken en ook delen.
Niemand vraagt alleen om Westerse bronnen, maar wel om betrouwbare bronnen (geen RT bv)
pi_219837740
Prima joh wotever
Jij jouw mening, ik de mijne
Deal with it
Jij hebt meer :Y wobbleheads dan ik, dus be happy

Zoals eerder gezegd : geen zin in zinloos welles-nietes
Einde
:W
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219837755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
- Ik ben zeker niet lui, mijn posts zijn meestal uitgebreid én gedocumenteered.
Jij bent het echter niet waard om moeite in een quote te steken
Nee, je post zijn dat helemaal niet.
En ah dus iemand die niet standaard als een schaapje achter jouw mening aanloopt is de moeite niet waard?
Bijzonder.

quote:
- jij bent voorbeeld van tunnelvisie, zelfs nog met extra oogkleppen
Op welk gebied zou ik dan oogkleppen hebben?
Ik ben niet zo blij met Rusland, maar dat komt simpelweg door alle feiten die we hebben. Maar verder?

quote:
- ja vooral niet kijken naar oorzaken, dat wordt te moeilijk
Ah, jij komt dan zeker met de Russische trol ´oorzaken´ zoals de NAVO die uitbreidt?
Dat is geen oorzaak..... De NAVO is defensief en open voor nieuwe leden. Als een land lid wil worden dan mag dat en kan dat. Dat is dan defensief en 0,0 bedreiging voor Rusland. Als Rusland dat wel zo voelt is dat hun probleem.

En nee er zijn geen verdragen verbroken met een oostelijkere uitbreiding door de NAVO.

quote:
- sure, Al Qaeda ook niet ntl
Nee, klopt. Ook niet.

quote:
- dus Europa en VS zijn veeeeeel sterker dan Rusland? Dus je vindt het ok dat wij oekraine naar de verdoemenis laten gaan met massaal veel slachtoffers, economische en materiele schade enz. We staan te kijken aan de zijlijn en gooien af en toe een bot. Wow ^O^ (ik zou me schamen)
Ik roep al van dag 1 voor diplomatie
Rusland weet al niet eens van Oekraine te winnen. Ze maken hele kleine stapjes vooruit, maar zeker niet alsof Rusland echt overmacht heeft.

Laat staan als Rusland tegenover de EU/NAVO zou komen te staan. Compleet kansloos. Letterlijk op elk vlak is EU/sterker dan Rusland.

Niemand wil dat Oekraine zo veel ellende mee maakt.
Maar het is een afweging die mensen maken. Steun willen geven, maar niet in de oorlog deelnemen.
Het enige wat je anders kan doen is zelf deelnemen om Rusland eruit te trappen, of helemaal niets doen.

Diplomatie? Iedereen is voor diplomatie. EU is constant bezig om samen met Oekraine tot een bestand te komen.
Diplomatie is echter niet je kont omhoog doen voor meneer Poetin. Dat snap je hopelijk zelf ook wel.

quote:
En westerse (oorlogs)propaganda gaat tegenwoordig veel harder dan bv russische.
Nee, Westerse propaganda gaat niet veel harder....
Je hoort en ziet dat alleen meer dan de Russische onzin. Die Russische zooi wordt geblokkeerd in Europa omdat het niets toevoegt.
Er zijn overigens wel betere Russische bronnen, om het slagveld te volgen.
Maar een RT is gewoon nutteloos.
pi_219837773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:50 schreef UncleScorp het volgende:
Prima joh wotever
Jij jouw mening, ik de mijne
Deal with it
Jij hebt meer :Y wobbleheads dan ik, dus be happy

Zoals eerder gezegd : geen zin in zinloos welles-nietes
Einde
:W
En zoals altijd negeer je inhoudelijke reacties als die niet in je straatje passen.....

Waarom zou ik meer ´´wobbleheads´´ hebben denk je?
Omdat de meerderheid WEL grondig onderzoek doet en naar de feiten zoeken.

Er is maar een klein groepje, gelukkig, dat in de welbekende trol wappie kanalen trappen (een ON bv).
Helaas zit dat kleine groepje vast in een cirkel van desinformatie waar ze ook geen moeite doen om uit te komen.
Daar zit jij ook in en ik vraag mij af waarom?

Waarom trappen mensen in dat soort desinformatie? Waarom zoeken ze niet verder?

Bv over dat Rusland niet de agressor zou zijn. De feiten daarover zijn zeer makkelijk te vinden en zijn al 1000x herhaald ook op FOK!
Toch blijven figuren trappen in de onzin dat de EU/NAVO er iets mee te maken hebben.
Waarom?

En ja dat is een oprechte vraag want ik snap gewoon niet hoe iemand zo vast kan zitten in zo?n desinformatie loop.
Slechte jeugd? Haat tegen de overheid? Slechte omgang?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2026 08:58:32 ]
pi_219837817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Whut _O- _O-

Jullie blik is uniek omdat jullie in een rabbit hole van valse informatie zitten.
En alleen maar zoeken naar plekken waar ze deze desinformatie ook verspreiden.
Kan je wat voorbeelden geven die op mij van toepassing zijn?
pi_219837895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je wat voorbeelden geven die op mij van toepassing zijn?
Het meegaan met Uncle.
Alles betwijfelen over de VS, over EU.

En nee vragen stellen is alleen maar goed, maar als mensen daar op ingaan met hoe het zit dan wordt alles genegeerd. En users die de informatie geven worden neergezet als trollen, wat ook jij gezegd hebt.

Dat is gewoon die rabbit hole waar iemand dan in vast zit.
Het anti-EU/VS beeld moet bevestigd worden want dat moet wel zo zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2026 09:21:14 ]
pi_219837899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het meegaan met Uncle.
Alles betwijfelen over de VS, over EU.

En nee vragen stellen is alleen maar goed, maar als mensen daar op ingaan met hoe het zit dan wordt alles genegeerd. En users die de informatie geven worden neergezet als trollen, wat ook jij gezegd hebt.

Dat is gewoon die rabbit hole waar iemand dan in vast zit.
Het anti-EU/VS beeld moet bevestigd worden want dat moet wel zo zijn.
Dus je hebt geen voorbeelden?
pi_219837992
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:20 schreef bianconeri het volgende:
Het meegaan met Uncle.
_O- _O_
pi_219838064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
_O- _O_
Dat je weer inhoudelijke reacties negeert zegt al genoeg.
pi_219838091
Jep vind ik ook
  donderdag 15 januari 2026 @ 11:08:11 #287
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_219838756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat je weer inhoudelijke reacties negeert zegt al genoeg.
Hoe zit t met jouw inhoudelijke reactie op candyman ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_219838829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:08 schreef DeMolay het volgende:

[..]
Hoe zit t met jouw inhoudelijke reactie op candyman ?
Al gedaan
pi_219848785
quote:
De nieuwe Oekraïense defensieminister Mychajlo Fedorov heeft gezegd dat twee miljoen landgenoten worden gezocht voor het ontduiken van de mobilisatie. Ook zijn volgens hem 200.000 militairen ongeoorloofd afwezig.

Hij zei dat vlak voor zijn benoeming in een toespraak in het parlement, schrijven Oekraïense media. Het gaat volgens de Kyiv Independent om cijfers die zelden worden gedeeld. De nieuwssite meldt verder dat Oekraïne na bijna vier jaar oorlog kampt met een tekort aan mankracht en vooral de infanterie-eenheden meer moeite dan ooit hebben om de verliezen aan te vullen.

De meeste mannen mogen Oekraïne sinds de Russische invasie niet verlaten, omdat zij beschikbaar moeten zijn voor militaire dienst.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ede-willen~ae6aec96/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219850466
Tot de laatste...
pi_219856154
Iran...zoveel geweld opgestookt, zoveel slachtoffers alweer en nog is het VS/Israel plan voor regime change niet gelukt. Wsl door tussenkomst Rusland/China, toch iemand die weerstand durft bieden aan de VS. Maar er is blijkbaar al een VS vliegdekschip onderweg voor een 3e poging, wordt vervolgd.
Groenland zal ook wel op de agenda blijven staan.
Ondertussen is Putin blijkbaar minder gematigd geworden, blijkt uit zn laatste toespraak, waarin hij terug keert naar de veiligheidsgaranties van dec 2021, en meer. Wsl nav de recente aanval op Novgorod/Valdaj, waar sowieso de amerikanen mee/achter zaten.
Eisen waaraan de VS nooit aan zal/kan tegemoet komen. Tenzij ze NATO opdoeken. Toont imo ergens aan dat Rusland de VS niet meer kan vertrouwen in huidige onderhandelingen.
Wsl ook daarom dat, nu ineens :?, er in Europa stemmen beginnen op te gaan dat het mss tijd wordt voor gesprekken met Rusland?
En hoe zit het trouwens met die 90 miljard voor oekraine? Veel poespas en daarna doodse stilte?
Soit, 2026 is goed ingezet met onze geliefde VS die wereldwijd voor vrede, vrijheid en democratie zorgt
:)
pi_219856248
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De wereld draait anders nog heel goed.
En de problemen die er zijn gaat niemand blindelings in mee.
[..]
Whut _O- _O-

Jullie blik is uniek omdat jullie in een rabbit hole van valse informatie zitten.
En alleen maar zoeken naar plekken waar ze deze desinformatie ook verspreiden.
Maar als je zo anti BNW bent.
Waarom post je hier dan zo veel?
pi_219856294
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:55 schreef UncleScorp het volgende:
Iran...zoveel geweld opgestookt, zoveel slachtoffers alweer en nog is het VS/Israel plan voor regime change niet gelukt. Wsl door tussenkomst Rusland/China, toch iemand die weerstand durft bieden aan de VS. Maar er is blijkbaar al een VS vliegdekschip onderweg voor een 3e poging, wordt vervolgd.
Groenland zal ook wel op de agenda blijven staan.
Ondertussen is Putin blijkbaar minder gematigd geworden, blijkt uit zn laatste toespraak, waarin hij terug keert naar de veiligheidsgaranties van dec 2021, en meer. Wsl nav de recente aanval op Novgorod/Valdaj, waar sowieso de amerikanen mee/achter zaten.
Eisen waaraan de VS nooit aan zal/kan tegemoet komen. Tenzij ze NATO opdoeken. Toont imo ergens aan dat Rusland de VS niet meer kan vertrouwen in huidige onderhandelingen.
Wsl ook daarom dat, nu ineens :?, er in Europa stemmen beginnen op te gaan dat het mss tijd wordt voor gesprekken met Rusland?
En hoe zit het trouwens met die 90 miljard voor oekraine? Veel poespas en daarna doodse stilte?
Soit, 2026 is goed ingezet met onze geliefde VS die wereldwijd voor vrede, vrijheid en democratie zorgt
:)
Wat hebben Rusland en China gedaan met Iran?
pi_219856706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat hebben Rusland en China gedaan met Iran?
Rusland heeft alvast gezorgd voor jamming van Starlink, zodat de duizenden Starlink units, op voorhand binnen gesmokkeld ter coordinering van de gewelddadige "protestors", niet meer gebruikt konden worden.
Zo zijn de protesten bedwongen kunnen worden door de regering, en had Trump op dat moment geen "reden" meer voor interventie, en schakelde hij maar naar executeringen. Wsl heeft Putin met Iran gebeld om executeringen niet te laten doorgaan, waardoor momenteel het ganse VS plan even on hold komt (cfr vliegdekschip onderweg). En ook Israels plan ntl want Mossad was aanwezig tussen de protesten.
China had eerder al financiele hulp aangeboden om de rial te herstellen, die door de VS eerder al gekelderd was.
Ook daar -wordt vervolgd-
The Ministry of War...duidelijk ja
pi_219856810
Iran is ntl een centerpiece op het schaakbord

- olie voor de VS
- machtspositie van Israel
- destabilisering van BRICS

Zou wel es pittig kunnen worden.
pi_219857211
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
Iran is ntl een centerpiece op het schaakbord

- olie voor de VS
- machtspositie van Israel
- destabilisering van BRICS

Zou wel es pittig kunnen worden.
Er zijn berichten dat de hoge heren al meer dan een miljard euro het land uit hebben gehaald.
Voor het geval ze moeten vluchten.
pi_219857355
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar als je zo anti BNW bent.
Waarom post je hier dan zo veel?
Ligt eraan wat je 'anti' noemt.

Het idee is om goed na te denken en goed onafhankelijk te onderzoeken.
Dat is alleen maar super en aan te moedigen.

Het probleem echter wat ik heb is dat de groep die het hardste roept om die 'waarheid' juist in rare gekke complotten zitten en vast zijn geraakt in een anti-overheids complots desinformatie.
pi_219857366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er zijn berichten dat de hoge heren al meer dan een miljard euro het land uit hebben gehaald.
Voor het geval ze moeten vluchten.
Goed mogelijk.
In oekraine worden wsl ook al koffers gevuld met cash (ons geld) voor als het moment er is.
Die gouden wc is iets moeilijker denk ik :')
pi_219857375
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 14:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je 'anti' noemt.

Het idee is om goed na te denken en goed onafhankelijk te onderzoeken.
Dat is alleen maar super en aan te moedigen.

Het probleem echter wat ik heb is dat de groep die het hardste roept om die 'waarheid' juist in rare gekke complotten zitten en vast zijn geraakt in een anti-overheids complots desinformatie.
Ik noem dit wel anti
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 13:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iedereen met meer dan 1 hersencel wil BNW opheffen.
[..]
_O- _O- _O- _O-
pi_219857700
Ja idd, maar o wee als hier een opmerking over NWS gemaakt wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')