abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219513472

[Afbeelding: @MadMaster]
[OP-tekst: @Fred_B]

De bladeren vallen van de bomen, de dagen worden korter, het weer wordt meer en meer geschikt voor erwtensoep, kortom: De Top 2000 van 2025 komt eraan! En dat betekent na 26 edities dat de Lijst der Lijsten toetreedt tot de Club van 27. Hopelijk wordt het niet de zwanenzang van de lijst, al was dat onderwerp in het verder weinig historische jaar 2025 helaas wel het immer terugkerende thema.

Ron, Dieuwertje, Manuëla, Gerard en Joke, Loretta, Harmen, (Don) Leo, Jonnie, de carrière van Marco, de ene na de andere verruilde het tijdelijke voor het eeuwige dit jaar. En op muziekgebied was dat niet anders. Het overleden muzikanten-topic is in elk geval een topic op FOK! dat nog wel draait, zullen we maar zeggen. Je kan moeiteloos een nog veel langere opsomming maken van topartiesten, voor wie de dood nu niet meer zoiets is als de poes van hun grootje. Hopelijk zijn zij niet uit ons hart, en krijgen ze de bonus die ze verdienen in de Top 2000.

Er waren gelukkig ook leuke dingen. De kiezer Schoof de matige premier aan de kant voor airmilesverzamelaar Rob Jetten. We kregen ook een nieuwe Paus, namelijk Leo XIV. Iemand die een naam kiest waarin hij Cruijff én Beenhakker eert, kan toch niet anders dan een enorme verbinder zijn. Mathieu van der Poel won in San Remo en Roubaix en reed dagenlang in de gele trui. En we hadden nog die geslaagde NAVO-top, waar het land even van in rep en roer was.

Ondertussen werkt de Amerikaanse vredesactivist Donald Trump aan een einde van de oorlog in Israël. Ook dat was een terugkerend thema in 2025, en dan niet de ons ook al ontvallen IJzeren Rinus, maar de strijd in het Midden-Oosten. Bijna niemand weet nog hoe het winnende liedje op het ESF heet, maar dat Israël ook meedeed, is niemand ontgaan. Er is nu op papier sprake van een staakt-het-vuren, maar een echt einde van het geweld in de regio lijkt een illusie.

Radio 2 Top 2000: Editie 2025

Tijd voor belangrijkere zaken! Op donderdag 25 december, een paar minuten na middernacht, beginnen we met de Top 2000. Zonder de huisvlijt van Bart Arens deze keer, maar wel met een editie met een mooie strijd voor de eerste plaats. Wordt het de volgens de Radio 2-luisteraars grootste band van de 20e eeuw of die van de 21e eeuw die het jaar mag afsluiten, Bohemian Rhapsody of Fix You? Of krijgen we een verrassing?

Daarnaast kan de lijst in beweging worden gezet door hernieuwde aandacht voor artiesten die overleden, of grotere gezelschappen die één van hun leden verloren. Golden Earring, Black Sabbath, Beach Boys, Supertramp, om er maar een paar te noemen die de Top 2000 elk jaar weer de nodige juichmomentjes geven. Ook gaat het persoonlijke drama van Freek van Suzan ongetwijfeld een flinke stempel op de lijst drukken.

Wat het ook wordt, we gaan ons weer kunnen opmaken voor een week vermaak met genoeg pareltjes ertussen. De vele kopieën ten spijt, blijft de Top 2000 toch het enige origineel dat er echt toe doet.

Wat mag ik allemaal niet missen?

A. Stemmen. De stemweek is van 1 december t/m 5 december (16:00 uur).
B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf 23 november wekelijks op NPO 3 om 20:20 uur.
C. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks op NPO 1.
D. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis.
E. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits.
F. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.

Stemmen

Na het voorproefje voor de Tweede Kamer is het nu tijd voor het echte werk: een stemlijst van 35 favorieten maken voor de Top 2000. Vanaf 1 december kan er tot en met 8 december een ruime week gestemd worden. Het is aan een ieder om voor zich te bepalen wat de platen zijn met de meeste eeuwigheidswaarde. Maar het is leuk om even in de geschiedenis te duiken. Er zijn momenteel 546 platen die in alle edities van de Top 2000 aanwezig waren. Dat worden elk jaar een aantal minder, en ook dit jaar staan er weer veel klassiekers aan de rand van de afgrond. 35 ervan zelfs bij de onderste 240 in de lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.

Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:

- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik

Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl

Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2024, inclusief statistieken

Presentatie:

00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Tim Op het Broek
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen

Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Meeluisteren:
DAB+:
Op een DAB+-radio kun je NPO Radio 2 ontvangen via kanaal 12 C / 227,36 MHz.

FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties

Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

Terugluisteren kan via de site van Radio 2.

De Top 2000 in beeld

NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.

NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000

Historie van de Radio 2 Top 2000

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino blijft een held! _O_

De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000

De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( :')!), kun je vast wel ergens vinden.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De lijst door de jaren heen:
(afbeelding volgt zodra de nieuwe lijst bekend is)

@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2025
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022
@Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.

Nog wat classics:
SPOILER
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
pi_219513480
(niet te verwarren met de uitvallers die we niet zullen missen)
  dinsdag 16 december 2025 @ 22:06:55 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219513523
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:01 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
En terecht, die hoort er gewoon in. Ik moet eens een keer dat hele album ook nog beluisteren.
Die hoort er zeker in ja. Wel jammer dat Last Goodbye niet meer is teruggekomen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 16 december 2025 @ 22:07:56 #4
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219513529
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:06 schreef Redefine het volgende:

[..]
Die hoort er zeker in ja. Wel jammer dat Last Goodbye niet meer is teruggekomen.
Wel woord gehouden.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_219513631
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:35 schreef BasBasBas3 het volgende:
https://www.trouw.nl/cult(...)-eigenlijk~b97e4749/

Ik heb niet echt het idee dat Marcel Frost snapt waar het om gaat. Of hij doet alsof
quote:
Het gebeurt namelijk wel degelijk: songs die de lijst halen doordat ze massaal handmatig zijn ingevuld. “Ik kan je niet vertellen om hoeveel nummers dat dit jaar precies gaat...
Nou, dit weten wij wel. Misschien moeten we hem even een berichtje sturen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_219513656
quote:
Als een song van dertig jaar geleden al sinds de eerste editie in 1999 niet in de stem- noch in de eindlijst staat, is de kans klein dat hij nog wordt toegevoegd. Dan kunnen de samenstellers bezig blijven.
Mooi klusje toch? Man man man... haten die mensen hun baan ofzo.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_219513673
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Het zijn vast geen Fokkers
pi_219513702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:20 schreef alopio het volgende:

[..]
Het zijn vast geen Fokkers
Nee, laat ons die lijst maar even samenstellen. Kunnen we eerst een paar maanden discussiëren over de randvoorwaarden voor een nummer om in die keuzelijst te komen. En daarna is het slechts een kwestie van de nummers daarbij zoeken.

Nu al zin in *O*

We kunnen ook een ongevraagde kant-en-klaar-notitie inleveren bij Radio 2, kunnen ze die meteen invoeren volgend jaar!
pi_219513868
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:23 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Nee, laat ons die lijst maar even samenstellen. Kunnen we eerst een paar maanden discussiëren over de randvoorwaarden voor een nummer om in die keuzelijst te komen. En daarna is het slechts een kwestie van de nummers daarbij zoeken.

Nu al zin in *O*

We kunnen ook een ongevraagde kant-en-klaar-notitie inleveren bij Radio 2, kunnen ze die meteen invoeren volgend jaar!
Heb ik heus wel eens overwogen
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  dinsdag 16 december 2025 @ 22:45:00 #10
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219513915
quote:

[..]
Het is bovendien ook nog eens de grootst mogelijke onzin weten we dankzij het werk van onder andere Cassa. Er worden jaarlijks talloze oude nummers 'ineens' aan de keuzelijst toegevoegd, dus de samenstellers blijven ook daadwerkelijk bezig. Zoals gezegd, we wisten al dat ze totaal geen idee hebben, maar wel fijn dat ze het vandaag zelf nog even bevestigen.
  dinsdag 16 december 2025 @ 22:46:40 #11
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219513928
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:35 schreef BasBasBas3 het volgende:
https://www.trouw.nl/cult(...)-eigenlijk~b97e4749/

Ik heb niet echt het idee dat Marcel Frost snapt waar het om gaat. Of hij doet alsof
quote:
Frost spreekt overigens niet van een keuzelijst, maar van een zoekhulp.
Natuurlijk Marcel. Iedereen spreekt al 25+ jaar over een keuzelijst _O- _O- _O-

quote:
En die wordt elk jaar uitgebreid: met hits die we regelmatig op de zender gedraaid hebben én met nummers die de Top 2000 het jaar ervoor hebben gehaald, maar nog niet in de zoekhulp stonden."
En met een aantal onverklaarbare random toevoegingen, zoals @Cassa95 elk jaar bewijst. Maar alsnog wordt ie nauwelijks uitgebreid, laten we wel wezen.

quote:
Dan kunnen de samenstellers bezig blijven.
Blijkbaar is iedere dj ook gewoon een samensteller (hoi Tim Op het Broek), dus waarom zo moeilijk doen? -O-
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_219514041
Zag net toen ik door het topic scrolde dat Child in Time op nummer 24 staat... man man man

Heb 'm zelf maar ff opgezet, fenomenale plaat nog altijd, en voor mij echt zo'n typische T2000 plaat _O_
I am not lost, it's just I've no idea where I am
  woensdag 17 december 2025 @ 00:08:05 #13
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219514438
quote:

[..]
Ik blijf het raar vinden dat een nummer dat ik toevoeg daarna niet door anderen gevonden kan worden. Desnoods zonder de muziek, maar het lijkt me dat ze hun publiek hier toch beter in zouden kunnen zetten.
Life is what you make it.
  woensdag 17 december 2025 @ 00:35:59 #14
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219514603
Hoezo zit LCD Soundsystem - All My Friends in de Top 2000 quiz, maar ontbreekt deze moderne klassieker op de keuzelijst? -O-

Bekijk deze YouTube-video
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 17 december 2025 @ 08:34:01 #15
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515233
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:35 schreef Gretzl het volgende:
Hoezo zit LCD Soundsystem - All My Friends in de Top 2000 quiz, maar ontbreekt deze moderne klassieker op de keuzelijst? -O-

Die komt nog wel. Dat type zeroes-klassiekers is jaar na jaar iets aan het groeien. Ook al beweert Marcel iets anders. Of het tegen de tijd dat het zover is nog nut heeft, is punt 2 natuurlijk.
pi_219515265
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ik blijf het raar vinden dat een nummer dat ik toevoeg daarna niet door anderen gevonden kan worden. Desnoods zonder de muziek, maar het lijkt me dat ze hun publiek hier toch beter in zouden kunnen zetten.
Ik snap best dat ze niet elk nummer wat één persoon toevoegt aan de lijst toevoegen, dan is er geen houden meer aan.
Maar het zou volgens mij niet zo moeilijk zijn om een nummer wat door een bepaald aantal mensen als vrije keuze wordt opgegeven standaard aan de lijst toe te voegen.

Maar ja, dat zou logisch zijn, en daar houden ze bij Radio2 niet zo van
pi_219515277
Ik denk niet dat de lijst beter wordt van al die nummers op de keuzelijst zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219515292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk niet dat de lijst beter wordt van al die nummers op de keuzelijst zetten.
Uiteraard moeten ze ons Fok!ers inhuren al ballotagecommissie
  woensdag 17 december 2025 @ 08:49:41 #19
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515300
In de ideale situatie zouden ze natuurlijk een beetje analyseren wat er gebeurt. Door die vrije keuzes van dit jaar is nog duidelijker dat ze zomaar wat doen. Anders hadden ze Di-rect en Dave Chappell Roan wel toegevoegd gedurende de week ipv Donnie en Kuitenbrouwer.

Als ze wel zouden analyseren, dan zouden ze van die 11.206 die er nu staan er gemakkelijk 5000 kunnen schrappen omdat die 0,1 of 2 stemmen krijgen. En dan zouden ze er 500 voor terug kunnen zetten die jaarlijks 10+ vrijekeuzestemmen krijgen. War Pigs is daar een goed voorbeeld van, net als Glue, wat platen van Ayreon en zo nog wat voorbeelden.

Dat zien ze namelijk heus wel, ze doen er alleen simpelweg niks mee.
  woensdag 17 december 2025 @ 08:59:46 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219515346
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:49 schreef Tussle266 het volgende:
In de ideale situatie zouden ze natuurlijk een beetje analyseren wat er gebeurt. Door die vrije keuzes van dit jaar is nog duidelijker dat ze zomaar wat doen. Anders hadden ze Di-rect en Dave Chappell Roan wel toegevoegd gedurende de week ipv Donnie en Kuitenbrouwer.

Als ze wel zouden analyseren, dan zouden ze van die 11.206 die er nu staan er gemakkelijk 5000 kunnen schrappen omdat die 0,1 of 2 stemmen krijgen. En dan zouden ze er 500 voor terug kunnen zetten die jaarlijks 10+ vrijekeuzestemmen krijgen. War Pigs is daar een goed voorbeeld van, net als Glue, wat platen van Ayreon en zo nog wat voorbeelden.

Over de jaren acties gezien voor Ayreon, Epica, Tool, Dream Theater in de lijst die echt wel body hadden qua fandom. En dan ook vaak gericht op 1 nummer. Verbaas mij dat die het nooit gehaald hebben. Enkel Porcupine Tree in dat genre een beetje. Nightwish natuurlijk ook pas na dat Floor Jansen bekend werd door Beste Zangers. Dat haar solo nummer erin staat snap ik trouwens niks van, muzikaal niet interessant pop nummer.
pi_219515360
als de Toolfans een beetje hun best doen moeten ze toch makkelijk een nummer er in kunnen krijgen
  woensdag 17 december 2025 @ 09:04:57 #22
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515366
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Over de jaren acties gezien voor Ayreon, Epica, Tool, Dream Theater in de lijst die echt wel body hadden qua fandom. En dan ook vaak gericht op 1 nummer. Verbaas mij dat die het nooit gehaald hebben. Enkel Porcupine Tree in dat genre een beetje. Nightwish natuurlijk ook pas na dat Floor Jansen bekend werd door Beste Zangers. Dat haar solo nummer erin staat snap ik trouwens niks van, muzikaal niet interessant pop nummer.
Porcupine Tree en Nightwish werden dan ook aan de keuzelijst toegevoegd gedurende de week. Wat het punt versterkt.
  woensdag 17 december 2025 @ 09:05:45 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219515368
quote:

Ze zouden inderdaad makkelijk wat kunnen saneren als ze kijken naar wat er wel instaat en nauwelijks op zal worden gestemd. Vooral bij artiesten die wel vaak in de lijst staan, staan er vaak heel veel overbodige nummers in de keuzelijst.

Andersom zou er gekeken moeten worden naar artiesten die wel wel (altijd) in staan, maar nauwelijks nummers hebben in de keuzelijst. Bij Placebo bijvoorbeeld nog steeds maar één in de keuzelijst, die er dan wel altijd in staat.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219515374
quote:
War Pigs is daar een goed voorbeeld van, net als Glue
Zou mooi zijn als er in deze lijst ook plek is voor een moderne Dance klassieker als Glue van Bicep. Voor de variatie alleen al
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  woensdag 17 december 2025 @ 09:08:41 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219515385
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook veel willekeurige nummers uit de jaren negentig toegevoegd. Waar waarschijnlijk niemand op zou stemmen.

Lijkt er toch wel vaak op dat als iemand die bij Radio 2 werkt zelf wel de eigen favorieten vrijelijk mag toevoegen aan de keuzelijst. Waardoor je bijvoorbeeld zoveel Prince krijgt. En Hall & Oates hadden ook opeens heel veel keuzenummers erbij.
  woensdag 17 december 2025 @ 09:12:21 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219515402
Dat ze veel nummers niet op de keuzelijst zetten zal toch vooral ook wel komen door de sturing die ze zelf aan de lijst willen geven. Ook al zouden er veel mensen andere nummers van Slayer als vrije keuze opgeven. Dan zullen ze die nooit toevoegen in de keuzelijst (tenzij die in de top 2000 zelf zouden staan).

Nou hoeft er van mij zeker geen extra Slayer in, maar het is natuurlijk wel het beste als voorbeeld te gebruiken :+
pi_219515403
quote:
Denk dat het toevoegen van Donnie + Kuitenbrouwer en Frenna tijdens de stemweek vooral voortkomt uit de wens van Radio 2 om te verjongen en in te spelen op de populariteit van genres levenspop en afrobeat bij de jonge generatie. Ze gingen er misschien vanuit dat die 450 stemmen dan wel binnengeharkt zouden worden maar dat blijkt nog niet zo vanzelfsprekend
The script for tears
pi_219515437
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:12 schreef Redefine het volgende:
Dat ze veel nummers niet op de keuzelijst zetten zal toch vooral ook wel komen door de sturing die ze zelf aan de lijst willen geven. Ook al zouden er veel mensen andere nummers van Slayer als vrije keuze opgeven. Dan zullen ze die nooit toevoegen in de keuzelijst (tenzij die in de top 2000 zelf zouden staan).

Nou hoeft er van mij zeker geen extra Slayer in, maar het is natuurlijk wel het beste als voorbeeld te gebruiken :+
Er zijn genoeg popartiesten van wie er veel meer nummers door het jaar heen gedraaid worden door R2, maar niet op de keuzelijst verschijnen. Ik noem altijd graag een ABBA in dit lijstje, die extreem bevooroordeeld worden. En van ABBA zie je op de random lijstjes door het land heen heus een paar bekende nummers vaker ingetypt worden, die nooit worden toegevoegd.
pi_219515440
van Steely Dan en Sade stond ook ineens ongeveer de hele discografie op de keuzelijst, dus dat verdeelt veel. Maar van Iron Maiden lijkt er ieder jaar één nieuw nummer bij te komen, die dan ook gelijk de lijst inkomt, ik vraag mij dus af als dat ook was gebeurt als er in eens 10-20 nummers van Iron Maiden tegelijk op de keuzelijst waren gekieperd.
  woensdag 17 december 2025 @ 09:19:46 #30
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515444
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:12 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Denk dat het toevoegen van Donnie + Kuitenbrouwer en Frenna tijdens de stemweek vooral voortkomt uit de wens van Radio 2 om te verjongen en in te spelen op de populariteit van genres levenspop en afrobeat bij de jonge generatie. Ze gingen er misschien vanuit dat die 450 stemmen dan wel binnengeharkt zouden worden maar dat blijkt nog niet zo vanzelfsprekend
Ja, dat is wel een goede verklaring, dus dat zou goed kunnen. Alleen hadden ze daar de afgelopen 52 weken ook al de tijd voor, dus waarom doe je dat dan 3 dagen in de stemweek als je net ervoor al 300+ nummers hebt toegevoegd? En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet die 3 of 4 nummers waarvan je dan al kan zien dat ze serieus kans maken ook direct even meenemen?

Mijn beste gok is dat het op een mailtje sturen neerkomt.
pi_219515447
Ik denk dat de jongeren die van levenspop en afrobeat houden de Top2000 vooral zien als die ouwelullenlijst waar Queen altijd bovenaan staat.

De jongeren die wel een beetje geinteresseerd zijn in oudere muziek, stemmen blijkbaar eerder op Chapell Roan en Alex Warren (naast Boh Rap en de Pianoman)
pi_219515458
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:08 schreef Redefine het volgende:
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook veel willekeurige nummers uit de jaren negentig toegevoegd. Waar waarschijnlijk niemand op zou stemmen.

Lijkt er toch wel vaak op dat als iemand die bij Radio 2 werkt zelf wel de eigen favorieten vrijelijk mag toevoegen aan de keuzelijst. Waardoor je bijvoorbeeld zoveel Prince krijgt. En Hall & Oates hadden ook opeens heel veel keuzenummers erbij.
Daar zat geen opzet bij toen. Er waren in dat jaar van die albumtweedaagsen, waarna ze slim alvast hele albums van artiesten die ze gingen draaien in die tweedaagse toe hadden gevoegd aan hun muziekbibliotheek. En die muziekbibliotheek staat gelijk aan de keuzelijst die je ziet, als ik het goed heb begrepen van Radio 2.
pi_219515478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:19 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Er zijn genoeg popartiesten van wie er veel meer nummers door het jaar heen gedraaid worden door R2, maar niet op de keuzelijst verschijnen. Ik noem altijd graag een ABBA in dit lijstje, die extreem bevooroordeeld worden. En van ABBA zie je op de random lijstjes door het land heen heus een paar bekende nummers vaker ingetypt worden, die nooit worden toegevoegd.
Ja als bv. Slipping Through My Fingers toegevoegd zou worden aan de keuzelijst zou die het wel redden lijkt mij
The script for tears
  woensdag 17 december 2025 @ 09:26:48 #34
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515493
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Ja als bv. Slipping Through My Fingers toegevoegd zou worden aan de keuzelijst zou die het wel redden lijkt mij
Ook gewoon 3x gedraaid in de afgelopen 12 maanden.
pi_219515530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Honey Honey ook, ook gedraaid
  woensdag 17 december 2025 @ 09:33:45 #36
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515537
Leuk man, die keuzelijst. Ik beleef daar tegenwoordig eigenlijk meer plezier aan dan aan week 53 zelf. Dat is ook niet helemaal gezond natuurlijk.
  woensdag 17 december 2025 @ 09:36:05 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219515553
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:12 schreef Redefine het volgende:

Maar ik de namen die ik noem zijn zeker geen Slayer qua kabaal, denk dat de gemiddelde Pink Floyd 60 plusser moderne prog(metal) ook nog best wel kan waarderen.
pi_219515561
Kartrekker Desiree met haar 35x ABBA stemlijst gaat Radio 2 wel verlaten. Moet nu weer vooral van KidV komen
The script for tears
pi_219515598
Benieuwd wat er zou gebeuren als je helemaal geen keuzelijst heb en je alleen maar 35 vrije keuzes moet invullen. Gaat ook interessante dingen opleveren denk ik dan.
pi_219515602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:19 schreef hihohaswessam het volgende:
van Steely Dan en Sade stond ook ineens ongeveer de hele discografie op de keuzelijst, dus dat verdeelt veel. Maar van Iron Maiden lijkt er ieder jaar één nieuw nummer bij te komen, die dan ook gelijk de lijst inkomt, ik vraag mij dus af als dat ook was gebeurt als er in eens 10-20 nummers van Iron Maiden tegelijk op de keuzelijst waren gekieperd.
Zullen we dit keuzeverzadiging noemen?
  woensdag 17 december 2025 @ 09:54:22 #41
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:42 schreef alopio het volgende:
Benieuwd wat er zou gebeuren als je helemaal geen keuzelijst heb en je alleen maar 35 vrije keuzes moet invullen. Gaat ook interessante dingen opleveren denk ik dan.
Voorheen was dat niet echt ideaal voor het tellen met spelfouten enzo. Maar nu je AI het werk kan laten doen is dat ook gewoon makkelijk haalbaar.
  woensdag 17 december 2025 @ 10:01:21 #42
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219515715
Hoi Tim, we hadden je aangenomen om de kwaliteit te verhogen…

https://omroepvenlo.nl/ni(...)k-zoekt-prinsenfotos
pi_219515804
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 10:01 schreef Tussle266 het volgende:

quote:
Het nummer van Lex Uiting staat dit jaar op plaats 742 in de lijst, 154 plekken lager dan een jaar eerder. Met deze notering wordt het lied gedraaid tijdens de dienst van Op het Broek.
Dit is natuurlijk geen toeval.
pi_219515956
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 10:01 schreef Tussle266 het volgende:

Zelfs Gé Reinders klinkt nog als een Roy Orbison als je em naast die Lex plaatst
The script for tears
  woensdag 17 december 2025 @ 10:50:43 #45
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219516002
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk het juist wel. Het is bijvoorbeeld een schande dat een nummer als 'Iemand als jij' van Huub van der Lubbe niet te selecteren is. Prachtige tekst, mooiste lied over echte liefde dat ooit gemaakt is. Maar haalt consequent de lijst niet.
Life is what you make it.
  woensdag 17 december 2025 @ 10:59:51 #46
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219516057
Die dialectrockers hebben zelf ook niet zoveel met dialectpop, he.
Bij de quiz noemde Bökkers Blaosmuziek van Gerard van Maasakkers zijn favoriet..
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_219516097
Nummers die minstens 25 jaar genoteerd staan en in 2025 hun hoogtepunt in de lijst hebben bereikt:

Positie Nu / Vorige Hoogste Positie
02 03 Billy Joel - Piano Man
21 22 The Cure - A forest
29 30 Klein Orkest - Over de muur
35 235 Marco Borsato - De waarheid
69 88 Fleetwood Mac - Dreams
90 343 Marco Borsato - De bestemming
93 224 Marco Borsato - Ik leef niet meer voor jou
164 279 Rob de Nijs - Foto van vroeger
165 167 Fleetwood Mac - Everywhere
175 177 Dolly Parton & Kenny Rogers - Islands in the stream
184 198 Billy Joel - She's Always a Woman
192 226 Fleetwood Mac - Little Lies
203 214 Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World
242 275 Elvis Presley - My boy
278 281 Bruce Springsteen - My hometown
316 420 Bronski Beat - Smalltown Boy
318 335 The Stranglers - Golden Brown
354 385 André Hazes - Zeg maar niets meer
456 460 George Michael - A Different Corner
471 498 Heart - Alone
693 715 Sade - Smooth Operator

Een aantal (Fleetwood Mac, Billy Joel, Tears For Fears, The Stranglers) zie je regelmatig in de streaminglijsten. Verder ook wat verrassingen.
pi_219516131
Tien nummers stijgen al zes jaar of langer op rij!

Positie / Jaren op rij winst / Aantal plaatsen winst in zes jaar
75 06 110 The Killers - Mr. Brightside
203 07 604 Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World
242 07 362 Elvis Presley - My boy
573 09 258 Sting - Shape of my heart
611 07 426 Dire Straits - Your Latest Trick
625 07 313 Duran Duran - Ordinary World
695 06 307 Moby - Porcelain
755 06 281 Donna Summer - State of Independence
1086 06 222 The Cranberries - Ode to My Family
1248 06 357 Nena - Nur geträumt
pi_219516198
Zes jaar op rij zakken doen er trouwens 72, en de absolute koploper (met 20 jaar) kennen jullie toch al. Het fake-news-fietsaantal komt ook wel steeds meer in de buurt van het randje (1657). De enige die redelijk in de buurt komt, Father and Friend zakt al 15 jaar op rij, staat nu wel echt in de gevarenzone (1830).
De enige twee nummers van voor 2000 die al 10 jaar op rij zakken zijn I Don't Want To Miss A Thing van Aerosmtih (10 jaar) en I Want You van Elvis Costello (11 jaar).
pi_219516204
Benieuwd hoe lang die cold streak van Katie Melua nog door kan gaan
The script for tears
  woensdag 17 december 2025 @ 11:30:03 #51
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219516207
Is Katie niet de koploper dan?
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  woensdag 17 december 2025 @ 11:31:15 #52
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219516215
Oh pa en zoon stonden net boven de fietsen
pi_219516245
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:05 schreef Cassa95 het volgende:
242 275 Elvis Presley - My boy
Origineel uiteraard van Neil Young...
pi_219516249
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2025 00:35 schreef Gretzl het volgende:

Het gemis van All My Friends in de keuzelijst is een grote. LCD Soundsystem hoort in de top 2000.
pi_219516261
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:29 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Benieuwd hoe lang die cold streak van Katie Melua nog door kan gaan
Volgend jaar even een stille stemactie organiseren zodat het nummer 1 plek stijgt en Cassa op zoek moet naar nieuwe zakkende nummers.
pi_219516270
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:38 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Het gemis van All My Friends in de keuzelijst is een grote. LCD Soundsystem hoort in de top 2000.
Ik ken alleen Daft Punk Is Playing at My House van ze. Dat is ook de enige die ooit in de Nederlandse hitlijsten stond?
  woensdag 17 december 2025 @ 11:44:33 #57
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219516273
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:21 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Daar zat geen opzet bij toen. Er waren in dat jaar van die albumtweedaagsen, waarna ze slim alvast hele albums van artiesten die ze gingen draaien in die tweedaagse toe hadden gevoegd aan hun muziekbibliotheek. En die muziekbibliotheek staat gelijk aan de keuzelijst die je ziet, als ik het goed heb begrepen van Radio 2.
Ah ok. Dat verklaart dat deel.
pi_219516281
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:44 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ah ok. Dat verklaart dat deel.
Verklaart natuurlijk niet waarom ze dat niet opschonen nadat ze een paar jaar zien dat die nummers maar 2 stemmen krijgen
  woensdag 17 december 2025 @ 11:45:59 #59
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219516283
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar ik de namen die ik noem zijn zeker geen Slayer qua kabaal, denk dat de gemiddelde Pink Floyd 60 plusser moderne prog(metal) ook nog best wel kan waarderen.
Klopt. Maar voor het voorbeeld werkte die wel het beste. Maar ook bij andere metal of overige rock artiesten zullen ze het radio 2 niet echt stimuleren om meer op de keuzelijst te zetten.
  woensdag 17 december 2025 @ 11:46:02 #60
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219516285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:45 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Verklaart natuurlijk niet waarom ze dat niet opschonen nadat ze een paar jaar zien dat die nummers maar 2 stemmen krijgen
Weet je wat echt de meest fascinerende is? 1 Frampton nummer schrappen.
pi_219516287
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik ken alleen Daft Punk Is Playing at My House van ze. Dat is ook de enige die ooit in de Nederlandse hitlijsten stond?
Ow echt? Ik had verwacht dat New York I Love You, But You're Bringing Me Down en Dance Yrself Clean grotere hits waren. En natuurlijk ook Dancer, die ze samen met Idles gemaakt hebben :D
  woensdag 17 december 2025 @ 11:47:00 #62
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219516290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:45 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Nee. Maar dat zie je ook terug bij die antwoorden die werden gegeven. Dat willekeurige antwoord over die album nummers...
pi_219516300
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:46 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Weet je wat echt de meest fascinerende is? 1 Frampton nummer schrappen.
Ja, maar die noemde ik specifiek in een mail, en daar luisteren ze naar zoals jij weet. Dus volgend jaar 1000 losse mailtjes met deze voorbeelden sturen.
  woensdag 17 december 2025 @ 11:54:24 #64
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219516350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:48 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Ja, maar die noemde ik specifiek in een mail, en daar luisteren ze naar zoals jij weet. Dus volgend jaar 1000 losse mailtjes met deze voorbeelden sturen.
Dat ik ineens vol op mailen zit komt ook niet uit de lucht vallen natuurlijk _O- . Doordat ik dit van jou wist, ben ik ook van het omgedraaide overtuigd geraakt.
pi_219516456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:46 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ow echt? Ik had verwacht dat New York I Love You, But You're Bringing Me Down en Dance Yrself Clean grotere hits waren. En natuurlijk ook Dancer, die ze samen met Idles gemaakt hebben :D
Oja, Dance Yrself Clean ken ik ook wel.
pi_219516463
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 11:47 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nee. Maar dat zie je ook terug bij die antwoorden die werden gegeven. Dat willekeurige antwoord over die album nummers...
Misschien moeten we ook Trouw even mailen dat het door die antwoorden (zonder wedervragen) ook gewoon een slecht artikel is dat ze hebben gepubliceerd?
  woensdag 17 december 2025 @ 12:26:23 #67
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219516566
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:16 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Misschien moeten we ook Trouw even mailen dat het door die antwoorden (zonder wedervragen) ook gewoon een slecht artikel is dat ze hebben gepubliceerd?
Klinkt als een goed plan 8-)
pi_219517284
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:16 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
mailen? ik verwacht gewoon een Fok! knokploeg voor de deur van Trouw
pi_219517445
quote:
16s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:12 schreef alopio het volgende:

[..]
mailen? ik verwacht gewoon een Fok! knokploeg voor de deur van Trouw
Dat durf ik niet hoor, dan gaan die journalisten met bijbels lopen zwaaien. Brr...
  woensdag 17 december 2025 @ 19:31:17 #70
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219519443
Wat duurt dat onnodig lang zeg, 10 dagen niks doen. Volgend jaar die stemweek maar een paar daagjes later plannen.
  woensdag 17 december 2025 @ 19:36:30 #71
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219519502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:31 schreef Tussle266 het volgende:
Wat duurt dat onnodig lang zeg, 10 dagen niks doen. Volgend jaar die stemweek maar een paar daagjes later plannen.
Of gewoon een top 3000
pi_219519517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:36 schreef peaceman het volgende:

[..]
Of gewoon een top 3000
Top 100.000! Stemweek eerste week van januari, weekje spanning opbouwen, en dan beginnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 17 december 2025 @ 19:44:01 #73
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_219519572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:36 schreef peaceman het volgende:

[..]
Of gewoon een top 3000
Of de FOK!Top2000 luisteren @PippenScottie @ok01
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 17 december 2025 @ 19:52:24 #74
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219519656
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2025 19:44 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Of de FOK!Top2000 luisteren @:pippenscottie @:ok01
Of een top 4851 + de gloednieuwe liedjes. En dan elk voorzien van commentaar van @Mexicanobakker
  woensdag 17 december 2025 @ 20:09:44 #75
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219519867
De top 4851 opnieuw doen zou best fijn zijn, want ik heb inmiddels hele andere nummers waar ik wel commentaar op zou willen geven. Zo ben ik in de afgelopen dagen tot de conclusie gekomen dat Pa een veel beter nummer is dan ik altijd vond, maar dat het gewoon te Doe Maarig gespeeld wordt. Dat soort dingen kon je mooi kwijt in de afgelopen 11 maanden. Dat wordt nog een hele kluif komend jaar.
pi_219520158
Het blijft stiekem jammer dat ze niet elk jaar met een Extra 500 komen na de stemweek
  woensdag 17 december 2025 @ 20:49:10 #77
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219520381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:31 schreef Cassa95 het volgende:
Het blijft stiekem jammer dat ze niet elk jaar met een Extra 500 komen na de stemweek
Of in ieder geval om de twee a drie jaar een klein tipje geven wat er allemaal staat.
  woensdag 17 december 2025 @ 21:46:38 #78
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219521243
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 20:49 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Of in ieder geval om de twee a drie jaar een klein tipje geven wat er allemaal staat.
Ze geven nu alleen af en toe tijdens de stemweek de nummers 2000 en 2001 ja, dat mag best wat uitgebreider.
  woensdag 17 december 2025 @ 21:52:17 #79
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219521333
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ze geven nu alleen af en toe tijdens de stemweek de nummers 2000 en 2001 ja, dat mag best wat uitgebreider.
Wat was 2001, de Marco antibonus?
pi_219522928
Geen opening van Bart Arends dit jaar :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219523280
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 01:02 schreef TLC het volgende:
Nee. Dit kan écht niet.
Waar gaat het toch heen met de lijst der lijsten ...
  donderdag 18 december 2025 @ 08:25:46 #82
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219523447
Eigenlijk vind ik het best raar dat al die liedjes van Stefani, inclusief het KKD-liedje, zulke sprongen voorwaarts maken, maar dat zowel Alejandro als alle 2025-liedjes nergens te bekennen zijn. In mijn hoofd kloppen zulke dingen nooit.
pi_219523449
quote:
Nou mis je eigenlijk ook niks aan
  donderdag 18 december 2025 @ 08:27:35 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219523451
quote:
Arens ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219523467
quote:
Krijgt hij geen rol bij de spectaculaire openingsshow?
pi_219523577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 08:25 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best raar dat al die liedjes van Stefani, inclusief het KKD-liedje, zulke sprongen voorwaarts maken, maar dat zowel Alejandro als alle 2025-liedjes nergens te bekennen zijn. In mijn hoofd kloppen zulke dingen nooit.
Als dit over Lady Gaga gaat: ze stond 9 november nog in de Ziggo Dome, dus dat levert natuurlijk flinke sprongen op. Alejandro is denk ik wel iets bekender en populairder dan Telephone, maar mist het voordeel van de Beyonce-stemmers of het voordeel van mensen die er vorig jaar al op konden stemmen en hun stemljistje overnemen.
En Abracadabra volgt volgend jaar wel. Als die een half jaar later was uitgekomen, was die wel binnengekomen, nu net niet vers genoeg meer in het geheugen om door voldoende mensen zelf in te typen. Heeft ook maar tot juli in de Single Top 100 gestaan en t/m augustus in de Spotify 200.
pi_219524553
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 08:32 schreef BasBasBas3 het volgende:

[..]
Krijgt hij geen rol bij de spectaculaire openingsshow?
Nee blijkbaar wilde hij zelf een jaartje overslaan
  donderdag 18 december 2025 @ 11:31:50 #88
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219524560
Weten de NPO 1 Extra-kijkers van vorig jaar of er toen nog hinderlijke (Jeugd)journaal onderbrekingen waren in de avond? Bij de Evergreen en Serious request zijn/waren ze er wel, maar geen actieve herinneringen aan week 53.

edit: nu ik er nog eens over nadenk, volgens mij waren de enige onderbrekingen een ander, visueel, reclameblok over die van de radio heen, toch?

[ Bericht 25% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 18-12-2025 11:37:18 ]
  donderdag 18 december 2025 @ 11:58:59 #89
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219524731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Weten de NPO 1 Extra-kijkers van vorig jaar of er toen nog hinderlijke (Jeugd)journaal onderbrekingen waren in de avond? Bij de Evergreen en Serious request zijn/waren ze er wel, maar geen actieve herinneringen aan week 53.

edit: nu ik er nog eens over nadenk, volgens mij waren de enige onderbrekingen een ander, visueel, reclameblok over die van de radio heen, toch?
Alleen visuele reclameblokken ipv de radioreclameblokken. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_219524732
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

ik dacht het laatste ja, een ander blok over het radio reclame blok heen ja

Journaal is gewoon live mee te kijken vanuit de studio dacht ik
  donderdag 18 december 2025 @ 12:07:30 #91
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219524790
Lekker man, 2x reclame verkopen voor 1 uur. En dan nog die 3 tientjes voor Untold per jaar niet kunnen betalen.
  donderdag 18 december 2025 @ 21:55:14 #92
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219530587
Bijna klaar met de nieuwkomersranking! Morgen hoop ik er de laatste hand aan te leggen en hem te posten.

Sneak preview over de favoriet van de meeste mensen hier:

SPOILER
pi_219531484
Ik heb wel een logistiek probleempje. Ik heb halve liters in huis in plaats van gewone blikjes. Ik weet niet of dat goed uitkomt met het nieuws/de reclame qua nieuwe halen uit de koelkast.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:09:53 #94
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219531505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef DecoAoreste het volgende:
Bijna klaar met de nieuwkomersranking! Morgen hoop ik er de laatste hand aan te leggen en hem te posten.

SPOILER
Zijn die 7 allemaal 24/25?
  donderdag 18 december 2025 @ 23:10:32 #95
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219531509
quote:
11s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:08 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb wel een logistiek probleempje. Ik heb halve liters in huis in plaats van gewone blikjes. Ik weet niet of dat goed uitkomt met het nieuws/de reclame qua nieuwe halen uit de koelkast.
_O-
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 18 december 2025 @ 23:11:22 #96
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219531518
Nog een klein weekje *G*
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219531540
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef DecoAoreste het volgende:

SPOILER
De eerste keer dat ik dat nummer hoorde was in de auto op Veronica. Ik bracht mijn ouders naar Gelderland geloof ik. Ekdom en Stenders hadden een discussie over wat ze nou zong in het reffrein. Ekdom dacht dat ze "You hate the fucking law" zong en wilde meer nummers horen met het haten van de wet, voordat Stenders hem erop wees dat ze "You hate the fucking lot" zingt omdat het over een relatie ging oid.
pi_219531572
quote:
Gewoon doorzuipen dus. Je hebt nog een week om te oefenen
pi_219531577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:16 schreef alopio het volgende:

[..]
Ja, ben vanavond begonnen met oefenen.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:19:01 #100
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219531600
Lekker aan de rum hier
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 18 december 2025 @ 23:24:36 #101
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219531682
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:19 schreef Koen66 het volgende:
Lekker aan de rum hier
Ik heb een fles gehaald voor het Van Inkelen.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:34:09 #102
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219531732
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik heb een fles gehaald voor het Van Inkelen.
Welke?
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 18 december 2025 @ 23:35:20 #103
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219531742
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:34 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Welke?
Gewoon Captain Morgan want ik ga het waarschijnlijk toch mixen met cola.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:36:04 #104
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219531749
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Gewoon Captain Morgan want ik ga het waarschijnlijk toch mixen met cola.
Oh die is prima te doen, zelfs puur
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 18 december 2025 @ 23:42:57 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219531794
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:36 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Oh die is prima te doen, zelfs puur
Ja, ik drink eigenlijk geen sterke drank thuis. Alleen rond kerst en oud en nieuw. En dat is eigenlijk altijd Captain Morgan of Juttertje.

Ken je rum van Tres Hombres? Dat schip en bedrijf heeft hier hun thuishaven. Mijn stamkroeg heeft daar een paar flessen van staan.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:48:47 #106
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219531840
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ja, ik drink eigenlijk geen sterke drank thuis. Alleen rond kerst en oud en nieuw. En dat is eigenlijk altijd Captain Morgan of Juttertje.

Ken je rum van Tres Hombres? Dat schip en bedrijf heeft hier hun thuishaven. Mijn stamkroeg heeft daar een paar flessen van staan.
Nee die ken ik niet :o
Ik hou van rum maar ben zeker geen kenner
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219531858
quote:
Investeren in een mini koelkast ;)
  donderdag 18 december 2025 @ 23:52:52 #108
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219531860
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:48 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Nee die ken ik niet :o
Ik hou van rum maar ben zeker geen kenner
Ik vind het wel mooi wat ze doen, rum en chocola met een zeilschip vanuit Zuid-Amerika hierheen transporteren.

Maakt het wel prijzig uiteraard.

Maar goed, we dwalen af van het topic-onderwerp.
pi_219531864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:16 schreef alopio het volgende:

[..]
Goed gaan op halve liters De Klok, mooie tijden
  donderdag 18 december 2025 @ 23:53:31 #110
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219531866
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:52 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Investeren in een mini koelkast ;)
Had ooit een Coca Cola-koelkast van hun 125-jarig bestaan in 2011. Die begaf het helaas.
pi_219531989
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Had ooit een Coca Cola-koelkast van hun 125-jarig bestaan in 2011. Die begaf het helaas.
Helaas pindakaas.
pi_219532216
Verkeerde topic…

[ Bericht 85% gewijzigd door ootjekatootje op 19-12-2025 02:23:11 ]
  vrijdag 19 december 2025 @ 02:39:22 #113
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219532227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:09 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Zijn die 7 allemaal 24/25?
Zeker niet!
  vrijdag 19 december 2025 @ 08:07:06 #114
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219532568
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 02:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Zeker niet!
Dan vind ik Messy ook niet de nummer 1. Dus ben benieuwd welke 7 je erboven zet.
pi_219533392
quote:
6s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:53 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Goed gaan op halve liters De Klok, mooie tijden
Ik ga toch voor een speciaaltje.
Niks mis met een 12% stout tijdens Inkelen
pi_219533817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:58 schreef alopio het volgende:

[..]
Ik ga toch voor een speciaaltje.
Niks mis met een 12% stout tijdens Inkelen
Ik dronk De Klok tijdens skere tijden voor een reden toen :P
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:00:23 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219535232
Stellen jullie je kerst-UI alvast weer in? :s)
pi_219535243
Ik heb niet eens een kerst-ui :@
pi_219535248
Ik ben meer van de lente-ui
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:37:24 #120
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219535513
Ik doe alleen aan T2K UI's
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:39:28 #121
46794 Berkery
Fat bastard
pi_219535536
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:00 schreef Dagoduck het volgende:
Grote kans dat ik 'm in februari nog heb.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:40:12 #122
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219535541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik doe alleen aan T2K UI's
Goed genoeg.
pi_219537262
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:00 schreef Dagoduck het volgende:
Die staat altijd aan volgens mij
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:37:38 #124
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219537579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:03 schreef BillDauterive het volgende:
#metoonot
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:30:36 #125
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219538126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:03 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ook niet :P
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:32:35 #126
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219538150
Nieuwkomersrankinghype.
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:07:11 #127
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219538461
Hoeveel uur nog?
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:48:44 #128
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219538909
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:32 schreef Tussle266 het volgende:
Nieuwkomersrankinghype.
Mooi hoe we altijd fan zijn van elkaars werk :P

Hier is-ie!

https://aleimonscanon.wor(...)e-top-2000-van-2025/
pi_219538950
Wait wut?? Gruppo Sportivo 14 plekken onder de Sjonnies?
The script for tears
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:55:47 #130
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219538989
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wait wut?? Gruppo Sportivo 14 plekken onder de Sjonnies?
Ja ik vind Gruppo Sportivo echt ontzettende oortering _O-

Dacht al wel dat dat een van de meer controversiële onderaan zou zijn.
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:59:36 #131
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219539040
The Subway was door de Lesbische likkoekjes-actie, niet de My little pony club
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:08:33 #132
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219539147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Hier is-ie!

Nog voor ik hem opende wist ik al wat de onderste ging worden. _O-
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:15:26 #133
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219539247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Subway was door de Lesbische likkoekjes-actie, niet de My little pony club
Altijd fijn, die factchecks van je :P

Even opgezocht: The Subway kwam inderdaad direct vanuit die podcast zie ik nu. Wel geldt ook Pink Pony Club wel echt als een anthem binnen die scene, dus op zich vond ik het niet heel gek gedacht.
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:15:41 #134
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219539251
quote:
maar ik heb niet echt het gevoel dat het nummer ergens heen gaat.
6 uur 's ochtends carpoolplaats.
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:19:14 #135
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219539288
quote:

[..]

Hier is-ie!

Je weet dat dat nummer van Acda en de Munnik niet origineel van hun is, dus niet "knap gedaan", maar slecht "leuk vertaald"?

Verder geen verrassing dat de onze smaak enigszins van elkaar verschilt ;)
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:25:37 #136
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219539380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:19 schreef camilero het volgende:

[..]
Je weet dat dat nummer van Acda en de Munnik niet origineel van hun is, dus niet "knap gedaan", maar slecht "leuk vertaald"?
Ah ja, het origineel van Jacques Brel natuurlijk, die was me even ontschoten. Heb even een verwijzing daarnaar toegevoegd en ook de tekst bij Pink Pony Club iets aangepast.

quote:
Verder geen verrassing dat de onze smaak enigszins van elkaar verschilt ;)
Gelukkig hebben we niet allemaal exact dezelfde smaak hè :P . Heb je een top-3 en/of een bottom-3 van de nieuwkomers van dit jaar? Ben nu wel benieuwd.
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:41:05 #137
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219539538
Tja, ik ben wat minder grondig dan jij, maar even voor de vuist weg:
The Prophet's Song is één van mijn favoriete Queen-nummers (al vind ik ook dat ze al te vaak in de lijst staan)
Hey girl is voor mij jeugdsentiment, al snap ik dat het zonder dat sentiment een wat minder bijzonder nummer is
En dan zou ik Iron Man op 3 zetten, denk ik.

Kwa bottom is er een hele hoop wat me weinig doet (waar ik onverschillig over ben @peaceman ;) ) en het café- en voetbalgelal zou ik denk ik stijf onderaanzetten.

Wat betreft de nieuwe nieuwkomers zitten er een paar "best leuke liedjes" tussen, dus die zouden in de middenmoot terechtkomen
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:13:41 #138
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219539875
Onderaan van 74 naar 72 Straat, Leen en Facda. Bovenaan van 3 naar 1 Mando, Pink + White, Dare.

Mijn favoriete nieuwkomer is weliswaar De Leven, maar dat is vooral een mailieveldneiging.
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:25:13 #139
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219539985
quote:

[..]

Hier is-ie!

Toegegeven... ik ken ze niet allemaal, maar ik kan mij niet voorstellen dat Messy bij mij uit de top 3 zou vallen.
Topplaat van een dito album waar minstens nog 1 nummer op staat wat misschien zelfs wel beter is.
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:56:26 #140
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219540221
Had liever Gebroken Spiegels van Straat in de lijst gezien dan wat er nu in is gekomen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 18:01:07 #141
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219544429
Maar wat als dit het is dan?
pi_219546798
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:01 schreef Tussle266 het volgende:
Maar wat als dit het is dan?
Als dit het is, is dit het.
  Redactie Sport zaterdag 20 december 2025 @ 22:28:10 #143
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219547399
quote:

[..]

Hier is-ie!

Wij zitten wel redelijk ver uit elkaar vrees ik hiero
  zondag 21 december 2025 @ 15:13:08 #144
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219551492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wij zitten wel redelijk ver uit elkaar vrees ik hiero
Aan de onderkant zijn we het nog wel redelijk eens, maar wat jij goed vindt vind ik veelal middelmatig en andersom.

Alleen Lola Young en Mando Diao hebben we allebei in de top-10.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 december 2025 @ 08:25:38 #145
426493 crew  PippenScottie
pi_219557090
Iets later dan normaal, maar daarom niet minder episch. De FOK 2000 vn 20205.

PippenScottie in MUZ / FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
My friends all drive horses
  maandag 22 december 2025 @ 09:20:11 #146
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219557230
Onze smaak is weinig veranderd in die 18180 jaar
  maandag 22 december 2025 @ 10:07:44 #147
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219557430
Van mij mag de ellende wel beginnen nu.
  maandag 22 december 2025 @ 10:10:23 #148
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219557441
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 08:25 schreef PippenScottie het volgende:
Iets later dan normaal, maar daarom niet minder episch. De FOK 2000 vn 20205.

PippenScottie in MUZ / FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
Voorpretgenot.

Zoals altijd eigenlijk mooier dan de echte lijst.
  maandag 22 december 2025 @ 14:42:27 #149
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219559462
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 10:07 schreef Tussle266 het volgende:
Van mij mag de ellende wel beginnen nu.
Nog drie avonden.
pi_219560279
quote:
6s.gif Op maandag 22 december 2025 14:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Nog drie avonden.
Dit klopt.

Door het verlaten van Late In The Evening staan er nog maar drie avonden in de lijst der lijsten. Allen in de Nederlandse taal:
8 Boudewijn de Groot - Avond
229 Suzan & Freek - Als het avond is
1557 De Dijk - Laat Het Vanavond Gebeuren
pi_219560352
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 15:55 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Dit klopt.

Door het verlaten van Late In The Evening staan er nog maar drie avonden in de lijst der lijsten. Allen in de Nederlandse taal:
Ik vind van die drie alleen die van De Dijk goed te pruimen. Boudewijn heeft veel betere dan het uitgekouwde avond. En Suzan & Freek…tja..dat is Suzan & Freek
  Redactie Sport maandag 22 december 2025 @ 16:08:07 #152
pi_219560373
Slechte timing voor Chris Rea.
  ESF Reporter maandag 22 december 2025 @ 16:10:26 #153
87554 Cee
Welluk?
pi_219560404
Te laat vertrokken. :{
  maandag 22 december 2025 @ 16:12:01 #154
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_219560431
pi_219560461
Zijn auto permanent op de parkeerplaats gezet.
pi_219560466
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slechte timing voor Chris Rea.
Die zijn we wel vergeten ja volgend jaar tijdens de stemweek.
pi_219560503
Als eerbetoon draait Sky Radio komende dagen een aantal keer Chris Rea
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 22 december 2025 @ 16:29:26 #158
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219560641
Als dan, welke had gemogen? Minus de bekende weg.
SPOILER
  maandag 22 december 2025 @ 16:29:45 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219560643
Ik hep er zin an mensuh.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 december 2025 @ 16:31:15 #160
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219560660
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 16:29 schreef Tussle266 het volgende:
SPOILER
Persoonlijke keuze, of meeste kans?
1. Fool , 2. Josephine
pi_219560683
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 16:29 schreef Tussle266 het volgende:
SPOILER
Josephine. En dan eigenlijk The Road to hell
  maandag 22 december 2025 @ 16:37:05 #162
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219560724
Ik zou zelf wel voor On The Beach gaan. Maar ik zou Josephine het meest kansrijk achten, onderbuiktechnisch.

Edit: om te stijgen natuurlijk, dus geen nieuwe erbij. Maar dat snappen jullie al.
  maandag 22 december 2025 @ 16:40:53 #163
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219560760
quote:
16s.gif Op maandag 22 december 2025 16:14 schreef alopio het volgende:

[..]
Die zijn we wel vergeten ja volgend jaar tijdens de stemweek.
Die komt elk jaar weer een aantal weken royalties harken (alleen heeft 'ie er nu niks meer aan).
pi_219560848
'I did everything I could to get them not to release Driving Home for Christmas'

The singer was building a reputation for his slide guitar playing when his record company insisted on releasing Driving Home for Christmas in 1986.

Rea said: "I didn't need a Christmas song hanging around at that point. I did everything I could to get them not to release that record. Thankfully they did!"

The song's inspiration dates back to a difficult year for him personally.

In 1978 Rea had come to the end of his record contract and had parted ways with his manager.

The record company wouldn't pay for a train ticket for him to get from London to his home in Middlesbrough, so his wife drove down to pick him up in her old Austin Mini.

On the way back up, it started snowing and they kept getting stuck in traffic and Rea said: "I'd look across at the other drivers, who all looked so miserable.

"Jokingly, I started singing 'We're driving home for Christmas...' then, whenever the street lights shone inside the car, I started writing down the lyrics."
  maandag 22 december 2025 @ 22:28:18 #165
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219564776
Eindelijk toegekomen aan de finale van de Top 2000 quiz. Nog mooi op tijd voor de hoogmis :)
  maandag 22 december 2025 @ 22:28:40 #166
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219564780
Oh ja en nog RIP Chris Rea.
pi_219565027
Fok!pop quiz! heeft de eer van t forum hooggehouden in een top 2000 quiz vanavond. Eerste vd 32
  maandag 22 december 2025 @ 23:09:20 #168
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219565041
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 23:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Fok!pop quiz! heeft de eer van t forum hooggehouden in een top 2000 quiz vanavond. Eerste vd 32
Nice ^O^
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 december 2025 @ 23:17:42 #169
pi_219565085
quote:
Helaas slechts 112 van de 120 punten. Het werd nog bijna spannend ;)
pi_219565159
quote:
Kijk goed bezig
  dinsdag 23 december 2025 @ 08:46:30 #171
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219566080
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 23:17 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Helaas slechts 112 van de 120 punten. Het werd nog bijna spannend ;)
Dit is wel echt een punt van zorg. Tenzij de vragen over De Sjonnies of Leen gingen.
pi_219566167
Zo nog bijna 38 uur. Iedereen de uurlijsten, gifjes, oneliners en bier al klaarstaan
pi_219566271
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 08:46 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit is wel echt een punt van zorg. Tenzij de vragen over De Sjonnies of Leen gingen.
Een punt van zorg is dat Rob de Nijs niet eens bij "de 10 Nederlandse hofleveranciers" hoort dit jaar of dat er albumhoezen werden gevraagd van albums waarvan niets ooit in de Top2000 heeft gestaan.
pi_219566294
Ik zag reclame voor de openingsshow.
Ik wil gewoon Bart op zn keyboard terug
pi_219566350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:38 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Ik zag reclame voor de openingsshow.
Ik wil gewoon Bart op zn keyboard terug
Ik ben zo blij dat Bart een jaartje overslaat
Al ben ik bang voor het alternatief
  dinsdag 23 december 2025 @ 09:53:41 #176
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219566360
Marco B nu op Radio 10 (Top 4000)
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 23 december 2025 @ 09:54:24 #177
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219566367
Ondanks vrijspraak luister je toch anders naar die kerel :D
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 23 december 2025 @ 09:54:50 #178
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219566370
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219566386
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:54 schreef Koen66 het volgende:
Ondanks vrijspraak luister je toch anders naar die kerel :D
Ik kan dat nummer De Speeltuin gewoon nooit meer horen zonder te denken aan ranzige dingen
  dinsdag 23 december 2025 @ 09:59:55 #180
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219566395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:58 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Ik kan dat nummer De Speeltuin gewoon nooit meer horen zonder te denken aan ranzige dingen
Net was 'dochters' er op...

Wat ben je moooiiii

:X
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219566397
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:59 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Net was 'dochters' er op...

Wat ben je moooiiii

:X
Oja! Die was ik al vergeten. Die is eigenlijk wel het allerergst
pi_219566444
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:54 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is alleen maar beter geworden
pi_219566460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:00 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Kwart over zeven op zondagmorgen
Hoor ik een stem die heel zachtjes aan me vraagt
"Ben je al wakker, Marco?
Kom je gezellig mee naar boven?
Ik lig hier huilend naakt in bed?
En kruip je dan lekker bij mij?"

Oh, wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst, lag ze hier in m'n armen
Wat is ze mooi en wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m'n ogen en zie hoe ze steeds weer een beetje veranderd is
Maar hoe groot ze ook mag zijn
In mijn ogen blijft ze altijd klein

Hoor ik de behangtafel heel zachtjes opengaan
En trek ik mijn kleren uit
Ik was veel liever naakt gaan verven
Maar ze had me gevraagd of ik toch niet wilde behangen
Ze vindt nu inmiddels haar weg in de mores van dit huis
pi_219566485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:12 schreef alopio het volgende:

[..]
Hoor ik een stem die heel zachtjes aan me vraagt
"Ben je al wakker, Marco?
Kom je gezellig mee naar boven?
Ik lig hier huilend naakt in bed?
En kruip je dan lekker bij mij?"

Oh, wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst, lag ze hier in m'n armen
Wat is ze mooi en wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m'n ogen en zie hoe ze steeds weer een beetje veranderd is
Maar hoe groot ze ook mag zijn
In mijn ogen blijft ze altijd klein

Hoor ik de behangtafel heel zachtjes opengaan
En trek ik mijn kleren uit
Ik was veel liever naakt gaan verven
Maar ze had me gevraagd of ik toch niet wilde behangen
Ze vindt nu inmiddels haar weg in de mores van dit huis
Mijn cappuccino komt omhoog zetten

Gátverdamme.
Blijf het bijzonder vinden wat hij gewoon allemaal zelf gezegd heeft gedaan te hebben
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 december 2025 @ 10:17:11 #185
pi_219566490
Volgens mij wordt er uitsluitend op Marco gestemd door de 30% van ons land die is afgehaakt en die de hele pleurisboel naar hun treurige niveau omlaag wil trekken
  dinsdag 23 december 2025 @ 10:27:16 #186
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219566541
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:33 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Een punt van zorg is dat Rob de Nijs niet eens bij "de 10 Nederlandse hofleveranciers" hoort dit jaar of dat er albumhoezen werden gevraagd van albums waarvan niets ooit in de Top2000 heeft gestaan.
Ik ken een hoop albumhoezen waarvan niets ooit in de top2000 heeft gestaan, dus wat dat betreft had ik wel iets kunnen bijdragen ;)
  dinsdag 23 december 2025 @ 10:27:53 #187
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219566543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:00 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
31 december maar een playlistje opzetten dan.
  dinsdag 23 december 2025 @ 10:29:24 #188
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219566549
Het wordt weer vaak naar John Cage luisteren op 30 en 31 december. Ik hoop dat Marco geen nummers heeft die langer duren dan 4 minuten en 33 seconden.
pi_219566557
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:29 schreef camilero het volgende:
Het wordt weer vaak naar John Cage luisteren op 30 en 31 december. Ik hoop dat Marco geen nummers heeft die langer duren dan 4 minuten en 33 seconden.
Met invloed van Tchaikovsky's kanonslagen van vuurwerktokkies
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
  dinsdag 23 december 2025 @ 10:33:19 #190
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219566567
quote:

[..]
Dit klopt.

:D
pi_219566983
Ik moet toegeven, ik heb weinig aan de top2000 gedaan dit jaar. Had hele andere dingen aan mn hoofd nu Pa chemo krijgt en ik hem er iedere week heen moet brengen. Op de laatste dag vd stemweek toch maar even ingevuld wat in mn hoofd opkwam op dat moment:

Niet gehaald
Bryan Adams - Can't stop this thing we started
Duran Duran - Hungry like the wolf
Edwin Starr - War
New Radicals - You get what you give
Nothing but Thieves - Oh no he said what?
One Republic - I aint worried
Opus - Live is Life
Peter Gabriel - Steam
Quincy Jones - Chump Change
Roberta Flack - Killing me softly with his song
Sam and Dave - Hold on I'm coming
Spinners - Rubberband man

Wel gehaald
Jean Michel Jarre - Oxygene Part 4 (1855)
Paul McCartney & Frog Chorus - We all stand together (1693)
Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand (1434)
Kraftwerk - Autobahn (1234 ( *O* )
Bap - Kristallnach (1162)
Michel Sardou - Les Lacs du Connemara (1087)
Ram Jam - Black Betty (1071)
Tears for Fears - Shout (953)
Iron Maiden - The Trooper (593 :) )
Peter Schilling - Major Tom (549)
Muse - Supermassive Black hole (542)
Het goede doel - België (tankstop liedje) (486)
Stromae - Formidable (408)
Metallica - Whiskey in the Jar (338)
Editors - Papillon (315)
Proclaimers - I'm gonna be (500 Miles) (310)
Nothing but Thieves - Overcome (265)
The Scene - Iedereen is van de wereld (222)
CCR - Fortunate Son (136)
U2 - Sunday Bloody Sunday (117)
AC/DC - Thunderstruck (30)
Disturbed - Sound of Silence (22)
Billy Joel - Piano Man (2)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219567002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:30 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Met invloed van Tchaikovsky's kanonslagen van vuurwerktokkies
Elke keer bij Marco de 31e zelf Tchaikovsky's 1812 Overture opzetten *)
The script for tears
pi_219567527
quote:

[..]
Dit klopt.

The Eve Of The War?

Of is de vooravond geen echte avond?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:11:40 #194
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219567697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Of Strange Man van Bram Tchaikovsky :P
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:14:54 #195
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219567727
quote:

[..]
Dit klopt.

Gisteravond weer begonnen in "De avonden". Komt wel dichtbij zo :{
pi_219567747
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:14 schreef camilero het volgende:

[..]
Gisteravond weer begonnen in "De avonden". Komt wel dichtbij zo :{
Het is gezien. Het is niet onopgemerkt gebleven
The script for tears
  dinsdag 23 december 2025 @ 13:56:31 #197
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219567999
Annemieke had het net over een nieuwe Queen-single die in de komende maanden uitkomt. Dus die kunnen we wel opschrijven voor over 366 dagen.
  Redactie Sport dinsdag 23 december 2025 @ 13:58:36 #198
pi_219568017
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 10:29 schreef camilero het volgende:
Marco is wel wisselen tussen 'mwah dit kan ik wel aan maar staat wel erg hoog op de 31e' en absolute oortering
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:04:19 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219568067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Marco is wel wisselen tussen 'mwah dit kan ik wel aan maar staat wel erg hoog op de 31e' en absolute oortering
T/m Binnen vaak het eerste, post-Binnen vaak het tweede.
pi_219568116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 12:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
The Eve Of The War?

Of is de vooravond geen echte avond?
Nee, dit is een fout van mijn kant. Mijn oprechte excuses.
Ik was eve in de war
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:18:57 #201
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219568171
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:10 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Nee, dit is een fout van mijn kant. Mijn oprechte excuses.
Ik was eve in de war
Zo jammer dat ik mn Seth Gaaikema die een ba-dum-tss doet photoshop weggegooid heb.
pi_219568172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:04 schreef Eightyone het volgende:

[..]
T/m Binnen vaak het eerste, post-Binnen vaak het tweede.
Met dank aan John Ewbank
  dinsdag 23 december 2025 @ 14:21:55 #203
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219568196
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:19 schreef alopio het volgende:

[..]
Met dank aan John Ewbank
Die schreef ook al de oudere, gemiddeld duidelijk leukere nummers.
pi_219568445
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:21:42 #205
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219568699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 14:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Zo jammer dat ik mn Seth Gaaikema die een ba-dum-tss doet photoshop weggegooid heb.
Connaissez-vous Gaaikema?
pi_219568710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 09:16 schreef alopio het volgende:
Zo nog bijna 38 uur. Iedereen de uurlijsten, gifjes, oneliners en bier al klaarstaan
Ik ben altijd enorm slecht voorbereid hiervoor en dat hou ik lekker zo
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:28:00 #207
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219568743
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:23 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ik laat de flauwe afbeeldingen ook altijd graag aan anderen over :P
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:30:19 #208
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219568755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:28 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik laat de flauwe afbeeldingen ook altijd graag aan anderen over :P
Ik het bier ook. Blijft wel weinig over dan. Ik ben blijkbaar meer geschikt voor de andere 52 weken.
  dinsdag 23 december 2025 @ 15:42:58 #209
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219568858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:30 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik het bier ook. Blijft wel weinig over dan. Ik ben blijkbaar meer geschikt voor de andere 52 weken.
Vorig jaar dronk ik vrijwel niets omdat dat slecht was voor de vruchtbaarheid.

Dit jaar speelt dat uiteraard geen rol :D
pi_219568866
Zo, net eerst mn stemlijstje maar eens op volgorde gezet.

En toch zonde dat War Pigs het zelfs in het jaar dat Ozzy is overleden als nog niet gehaald heeft. :{

SPOILER
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"
pi_219568874
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:23 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ik heb gewoon mn Imgur account vol plaatjes weer klaar staan hoor. :+
pi_219568892
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:44 schreef Isorden het volgende:

[..]
Ja ik ben dus meer iemand die haastig het nummer ervoor nog even via google images dingen probeert te vinden. Maar goed ben ook lui, prima zo.

Goed je weer te zien overigens :7
pi_219568914
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:47 schreef MTheBassman het volgende:

[..]
Ja ik ben dus meer iemand die haastig het nummer ervoor nog even via google images dingen probeert te vinden. Maar goed ben ook lui, prima zo.

Goed je weer te zien overigens :7
Deze collectie is de laatste jaren flink gegroeid hoor. soms zit ik ook nog ff snel te zoeken.

Maar dan gaat ie wel meteen in mijn collectie.

In de categorie:

pi_219568936
quote:

[..]
Kijk zo zien we dat graag. Betrokkenheid en voorbereid.

*ikzelf die nog niks klaar heb staan
  dinsdag 23 december 2025 @ 16:04:31 #215
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219569064
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:52 schreef alopio het volgende:

[..]
Kijk zo zien we dat graag. Betrokkenheid en voorbereid.

*ikzelf die nog niks klaar heb staan
Jij hebt vast een hele hoop flauwe grappen in je mouw zitten :Y
  dinsdag 23 december 2025 @ 16:34:29 #216
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219569348
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:42 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Vorig jaar dronk ik vrijwel niets omdat dat slecht was voor de vruchtbaarheid.

Dit jaar speelt dat uiteraard geen rol :D
Zelfs Suus & Freek krijgen mijn vruchtbaarheid niet doodgezongen. Ik heb gewoon niets met alcohol (ook niet met andere middelen trouwens). Desondanks al die lijsten helemaal uitgezeten. Kom maar op met die waterboarding.
  dinsdag 23 december 2025 @ 16:38:53 #217
38496 Perrin
pi_219569374
quote:
Zo, net eerst mn stemlijstje maar eens op volgorde gezet.

En toch zonde dat War Pigs het zelfs in het jaar dat Ozzy is overleden als nog niet gehaald heeft. :{

SPOILER
Jezus lekker lijstje. _O_
pi_219569388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:04 schreef camilero het volgende:

[..]
Jij hebt vast een hele hoop flauwe grappen in je mouw zitten :Y
ik heb grote mouwen ja
  dinsdag 23 december 2025 @ 16:43:31 #219
38496 Perrin
pi_219569417
Nog 31 uur te gaan voor het weer losbarst. *O*

https://onlinealarmkur.co(...)3DEurope%2FAmsterdam
  dinsdag 23 december 2025 @ 17:34:39 #220
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219569876
Net even gekeken naar de soundtrack voor het kerstontbijt. Best aardig. Tegen de tijd dat ze Zweedse Huis Penoze en onze nieuwe beste vriend Alex komen is dat kerstbrood toch wel op. Dan ga ik wel even afwassen of zo.
pi_219569973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 11:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Ik ga voor de versie die op plaat zo hard gemasterd is dat de naald ervan verspringt _O-

Zie ook vanaf ~9:35: Bekijk deze YouTube-video
I am not lost, it's just I've no idea where I am
pi_219570171
Hannah Reid <3
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:21:31 #223
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219570351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:21 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Connaissez-vous Gaaikema?
Quel Gaaikema?
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:22:50 #224
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219570363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Quel Gaaikema?
Cet Gaaikema :Y
  dinsdag 23 december 2025 @ 19:17:40 #225
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219570805
Lip gaat streamen, ik zou de boel maar vast afzetten: https://www.nporadio2.nl/(...)ocial-pub-livestream
pi_219571341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 19:17 schreef Tussle266 het volgende:
Lip gaat streamen, ik zou de boel maar vast afzetten: https://www.nporadio2.nl/(...)ocial-pub-livestream
Influencers uitnodigen om op tiktok spellen te spelen

Nee…gewoon nee

Ik wil de T2K luisteren, niet een of andere kansloze influencer die denkt dat Pink Floyd een nieuw soort SOA is een spel zien spelen
  dinsdag 23 december 2025 @ 21:38:04 #227
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_219572717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 19:17 schreef Tussle266 het volgende:
_O- Sinds wanneer zit Radio 2 ook op tiktok?
  dinsdag 23 december 2025 @ 21:40:53 #228
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219572755
Morgen nog werken, dan de kroeg in en dan hopelijk nog nuchter genoeg om de start te beleven ^O^
  dinsdag 23 december 2025 @ 21:43:02 #229
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219572784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:40 schreef peaceman het volgende:
Morgen nog werken, dan de kroeg in en dan hopelijk nog nuchter genoeg om de start te beleven ^O^
Ik verwacht je in dit topic om middernacht in verregaande staat van ontbinding :P
  dinsdag 23 december 2025 @ 21:53:09 #230
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219572942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:43 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik verwacht je in dit topic om middernacht in verregaande staat van ontbinding :P
Zoals normaal dus?
pi_219574218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:40 schreef peaceman het volgende:
Zo jammer dat die start weer om 0.00 is. Je mist meteen zoveel
pi_219574528
Ik ben even 'between jobs', zoals ze zo mooi zeggen, dus 'gelukkig' geen werk hiero voor de feestdagen. Vind ik op zich niet eens zo erg, het is me zo al hectisch genoeg af en toe.
  woensdag 24 december 2025 @ 06:54:31 #233
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219574791
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 02:06 schreef MTheBassman het volgende:
Ik ben even 'between jobs', zoals ze zo mooi zeggen, dus 'gelukkig' geen werk hiero voor de feestdagen. Vind ik op zich niet eens zo erg, het is me zo al hectisch genoeg af en toe.
Als het niet te lang duurt is werkloos zijn stiekem best even chill ja. Ik was in 2020 drie maanden werkloos, tijdens de lockdown ook nog. Ongegeneerd hele dagen gamen toen :D
  woensdag 24 december 2025 @ 08:06:11 #234
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219575020
Hype
  woensdag 24 december 2025 @ 08:45:33 #235
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219575110
Voor de volledigheid even de Stenders KKD: https://www.radioveronica(...)r-de-hele-top-v-1000

Staan er wel genoeg tussen die ik komende week op 2 had willen horen, maar ook wel genoeg die ik niet mis hier..
  woensdag 24 december 2025 @ 08:48:44 #236
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219575117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 08:45 schreef Tussle266 het volgende:
Voor de volledigheid even de Stenders KKD: https://www.radioveronica(...)r-de-hele-top-v-1000

Staan er wel genoeg tussen die ik komende week op 2 had willen horen, maar ook wel genoeg die ik niet mis hier..
Het is een leuke willekeurige lijst met overwegend leuke liedjes.
Eigenlijk net zoiets als de Top2000.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 10:30:52 #237
pi_219575770
Wat doen we allemaal vanavond?

Huize Pippen gaat kaasfonduen en daarna een kerstfilm kijken.

Ik probeer wakker te blijven voor het eerste uurtje Top 2000. Geen garanties, lichte hoofdpijn en drukke dagen voor den boeg. Plus ik moet vanmiddag nog kerstboodschappen doen. ;(
  woensdag 24 december 2025 @ 10:32:22 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219575778
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:30 schreef PippenScottie het volgende:

Ik probeer wakker te blijven voor het eerste uurtje Top 2000. Geen garanties, lichte hoofdpijn en drukke dagen voor den boeg. Plus ik moet vanmiddag nog kerstboodschappen doen. ;(
Frisian Metal Night
pi_219575807
quote:

Kerstavond bij vrienden, is een traditie inmiddels. Voor twaalf uur zijn we wel terug, maar beloof niet dat ik direct aanwezig ben.
pi_219575924
quote:

Kerstavond doe ik meestal weinig bijzonders, dus is het bij mij vooral beetje chillen voordat de gekte begint. Heb wel even nog kaasfondue (toevallig) gedaan met m'n vriendin gisteravond, ik denk dat we elkaar pas volgend jaar weer zien dus was wel even leuk zo af te sluiten op de avond voor kerstavond :)
pi_219575931
quote:

Ik ga vanavond eten met vluchtelingen bij mijn ouders om 23:00 naar de kerk. Dus zal het 2e nummer waarschijnlijk missen.
  woensdag 24 december 2025 @ 10:57:40 #242
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219575958
quote:

Ouderwetsch gourmetten met de kinderen. Er zijn er 2 die moeten werken met kerst, dus we zijn wel op tijd klaar voor 12 uur, maar ook ik beloof niks
  woensdag 24 december 2025 @ 11:04:04 #243
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219576013
quote:

Ik houd het rustig (die staat er niet in). En dan luister ik lijst. Topkerstavond!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 11:07:28 #244
pi_219576036
Wat is jullie favoriete kerstfilm?
pi_219576057
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:07 schreef PippenScottie het volgende:
Weet ik nog niet, maar ik heb toevallig net besloten dat ik Die Hard ga kijken vanavond voor de eerste keer
pi_219576072
quote:
Die Hard
En voor de echte traditionele Polar Express
pi_219576077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:54 schreef Raceneus het volgende:

[..]
Ik ga vanavond eten met vluchtelingen bij mijn ouders om 23:00 naar de kerk. Dus zal het 2e nummer waarschijnlijk missen.
O dat is wel bijzonder zeg, doen jullie dat vaker?
  woensdag 24 december 2025 @ 11:12:19 #248
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219576092
quote:
White Christmas zonder enige concurrentie.
  woensdag 24 december 2025 @ 11:17:53 #249
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219576130
quote:
The Muppets hebben alles beter gedaan dan het origineel. Bohemian Rhapsody, The Wizzard of Oz en ook de ultieme kerstklassieker, Scrooge.
  woensdag 24 december 2025 @ 11:18:36 #250
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219576135
quote:
Afgelopen week White Christmas voor het eerst gezien en vond hem geweldig. _O_
  woensdag 24 december 2025 @ 11:19:38 #251
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219576142
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:12 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
White Christmas zonder enige concurrentie.
Die is ook wel heerlijk nostalgisch. Ik weet nog dat ik die voor het eerst bij mijn Oma zag met kerst. Was toen al oud (zowel Oma als de film)
pi_219576155
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:10 schreef alopio het volgende:

[..]
O dat is wel bijzonder zeg, doen jullie dat vaker?
Nee, nú voor het eerst. Maar ik/we zijn al wel langer actief voor de gemeenschap van vluchtelingen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 11:27:55 #253
pi_219576187
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:22 schreef Raceneus het volgende:

[..]
Nee, nú voor het eerst. Maar ik/we zijn al wel langer actief voor de gemeenschap van vluchtelingen.
Mooi is dat. Mijn ouders deden dat ook toen ik jonger was. Een azc wordt dan geen abstract begrip, maar krijgt namen, gezichten en verhalen. Het heeft mijn blik op de wereld echt verruimd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 11:28:15 #254
pi_219576190
Ook hier vast even pluggen. We gaan weer meeten

MUZ / Top 2000 meet 2025/2026
  woensdag 24 december 2025 @ 11:33:44 #255
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219576221
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:19 schreef camilero het volgende:

[..]
Die is ook wel heerlijk nostalgisch. Ik weet nog dat ik die voor het eerst bij mijn Oma zag met kerst. Was toen al oud (zowel Oma als de film)
Dat is precies mijn verhaal.
  woensdag 24 december 2025 @ 11:34:36 #256
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219576227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:33 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat is precies mijn verhaal.
:o hadden wij dezelfde oma?
  woensdag 24 december 2025 @ 11:42:34 #257
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219576296
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:34 schreef camilero het volgende:

[..]
:o hadden wij dezelfde oma?
Je weet het nooit natuurlijk. _O-
pi_219576363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:22 schreef Raceneus het volgende:

[..]
Wat goed zeg, bijzonder ook
  woensdag 24 december 2025 @ 12:14:55 #259
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219576482
Vanavond beetje kerstavond vieren met wat cadeaux en morgen naar mijn ouders in Den Helder

( Ook hometown van @Dagoduck )

[ Bericht 3% gewijzigd door Gunner op 24-12-2025 12:21:55 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:20:07 #260
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219576535
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:14 schreef Gunner het volgende:
Vanavond beetje kerstavond vieren met wat cadeaux en morgen naar mijn ouders in Den Helder ( @:Dagoduck )
Ik wist niet dat Dagoduck een zoon had! :o
  woensdag 24 december 2025 @ 12:20:37 #261
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219576538
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:20 schreef camilero het volgende:

[..]
Ik wist niet dat Dagoduck een zoon had! :o
Niet helemaal wat ik bedoelde :+
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:22:07 #262
267549 n00biedoobiedoo
we gaan voor een ok26
pi_219576552
quote:
Kroamschudd'n in Mariaparochie
  woensdag 24 december 2025 @ 12:22:14 #263
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219576554
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Niet helemaal wat ik bedoelde :+
De wet van cafca: Als je iets fout kunt interpreteren, doe dat! ;)
  woensdag 24 december 2025 @ 12:23:02 #264
511255 camilero
tufkatufka...
pi_219576561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Kroamschudd'n in Mariaparochie
Ook prachtig! :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 12:26:16 #265
pi_219576584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:22 schreef camilero het volgende:

[..]
De wet van cafca: Als je iets fout kunt interpreteren, doe dat! ;)
Ik heb aan die google ai gevraagd om hier een scherpe grap op te bedenken. Komt ie:

Oké, hier is een grap gebaseerd op jouw principe: "Als je iets fout kunt interpreteren, doe dat."

"Mijn vriend zei: 'Ik heb een nieuwe hobby: ik ben begonnen met 'iets fout interpreteren.' Ik antwoordde: 'Oh ja? Hoe gaat het?' Hij zei: 'Heel goed, ik snap er niks van, precies zoals de bedoeling is!'".

Uitleg: De grap speelt met het idee dat de "hobby" zelf het verkeerd begrijpen is, wat resulteert in perfect succes als het fout geïnterpreteerd wordt. Hij doet precies wat hij "leert", namelijk verkeerd interpreteren, wat leidt tot een logische (maar absurde) conclusie.

Vooralsnog maak ik me geen zorgen over AI overlords. En vind ik dat we vele miljarden aan AI aan het verkwisten zijn die we ook kunnen gebruiken om armoede aan te pakken, onderwijs te verbeteren, huizen te bouwen.. tjaa
pi_219576610
Goedemiddag proleten :W

Zo op weg naar Arnhem voor kerstavond bij vrienden. Beetje Snob luisteren. Haal de start mogelijk net of net niet.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:37:42 #267
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219576648
quote:
Als je begrijpt wat ik bedoel
  woensdag 24 december 2025 @ 12:51:21 #268
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219576741
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik heb aan die google ai gevraagd om hier een scherpe grap op te bedenken. Komt ie:

Oké, hier is een grap gebaseerd op jouw principe: "Als je iets fout kunt interpreteren, doe dat."

"Mijn vriend zei: 'Ik heb een nieuwe hobby: ik ben begonnen met 'iets fout interpreteren.' Ik antwoordde: 'Oh ja? Hoe gaat het?' Hij zei: 'Heel goed, ik snap er niks van, precies zoals de bedoeling is!'".

Uitleg: De grap speelt met het idee dat de "hobby" zelf het verkeerd begrijpen is, wat resulteert in perfect succes als het fout geïnterpreteerd wordt. Hij doet precies wat hij "leert", namelijk verkeerd interpreteren, wat leidt tot een logische (maar absurde) conclusie.

Vooralsnog maak ik me geen zorgen over AI overlords. En vind ik dat we vele miljarden aan AI aan het verkwisten zijn die we ook kunnen gebruiken om armoede aan te pakken, onderwijs te verbeteren, huizen te bouwen.. tjaa
Gemini is wel goed in post-grunge grappen
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 15:51 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben recentelijk van ChatGPT naar Gemini overgestapt. Dus ook even een post-grunge grappen thread aangemaakt. Dus ik vroeg net om een paar grappen, zegt dat ding:

SPOILER
  woensdag 24 december 2025 @ 13:05:18 #269
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219576822
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:14 schreef Gunner het volgende:
Vanavond beetje kerstavond vieren met wat cadeaux en morgen naar mijn ouders in Den Helder

( Ook hometown van @:Dagoduck )
*O*
  woensdag 24 december 2025 @ 13:08:04 #270
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219576843
Morgen trouwens kerstdiner bij mijn oom en tante, vrijdag een niet al te uitgebreid kerstdiner thuis en dan 's avond nog even biertje doen met in de kroeg met een maat. Zaterdag nog een concertje 's avonds en dinsdag nog een verjaardag van mijn oudoom. Voor de rest ben ik er wel bij zo ongeveer.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:08:28 #271
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219576848
De start missen is voor mij wel traditie dus dat komt ook weer helemaal goed *O*
  woensdag 24 december 2025 @ 13:16:28 #272
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219576899
Wij zijn veel thuis dit jaar. Vind het eerlijk gezegd geen kut aan zo, maar goed, het schijnt beter te zijn met een pasgeboren baby.

Gelukkig morgen wel nog een paar uurtjes langs mijn ouwelui voor het Kerstdiner. En ik kan me vanavond zowaar eens melden in dit topic om middernacht, dat is normaal ook niet het geval, meestal ben ik dan aan het zuipen met een oom en de buurman van mijn moeder ofzo.
pi_219576908
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:08 schreef Dagoduck het volgende:
Morgen trouwens kerstdiner bij mijn oom en tante, vrijdag een niet al te uitgebreid kerstdiner thuis en dan 's avond nog even biertje doen met in de kroeg met een maat. Zaterdag nog een concertje 's avonds en dinsdag nog een verjaardag van mijn oudoom. Voor de rest ben ik er wel bij zo ongeveer.
Dat wordt geen nummer 1 positie dit jaar Dago
pi_219576910
quote:
Ik heb er dit jaar al 8 gezien in 4 dagen tijd. Ze zijn allemaal even slecht en volgen precies hetzelfde patroon. Maar ook heerlijk laagdrempelig
  woensdag 24 december 2025 @ 13:21:31 #275
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219576939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:17 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Nu onderschat je hem.
pi_219576954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:21 schreef peaceman het volgende:

[..]
Nu onderschat je hem.
Ik probeer m uit te dagen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 13:28:47 #277
pi_219577006
quote:

[..]
@FritsFlits
  woensdag 24 december 2025 @ 13:32:31 #278
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219577038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:23 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ik probeer m uit te dagen
Is niet nodig, hij is heel goed in staat om een dagje in te halen.. :P
  woensdag 24 december 2025 @ 13:33:10 #279
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219577043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Wij zijn veel thuis dit jaar. Vind het eerlijk gezegd geen kut aan zo, maar goed, het schijnt beter te zijn met een pasgeboren baby.

Gelukkig morgen wel nog een paar uurtjes langs mijn ouwelui voor het Kerstdiner. En ik kan me vanavond zowaar eens melden in dit topic om middernacht, dat is normaal ook niet het geval, meestal ben ik dan aan het zuipen met een oom en de buurman van mijn moeder ofzo.
Kun je nu niet gaan zuipen vanavond dan?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:36:28 #280
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219577066
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:33 schreef peaceman het volgende:

[..]
Kun je nu niet gaan zuipen vanavond dan?
Dat kan, maar we kunnen nu niet bij familie pitten. Dus dan wordt het een soort lockdownborrel.
  woensdag 24 december 2025 @ 13:37:26 #281
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219577080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:36 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Dat kan, maar we kunnen nu niet bij familie pitten. Dus dan wordt het een soort lockdownborrel.
zuipen bij het van inkelen :!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 december 2025 @ 13:39:22 #282
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219577090
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:

Gefeliciteerd! Hoe oud is hij/zij nu?
  woensdag 24 december 2025 @ 13:40:03 #283
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219577097
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:39 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Hoe oud is hij/zij nu?
3 weken _O-

(zij trouwens :) )
  woensdag 24 december 2025 @ 13:52:01 #284
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219577209
quote:

[..]
Laten we het hopen. Denk wel wat meer slaap pakken dit jaar, ik word ook een dagje ouder.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 december 2025 @ 13:55:44 #285
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219577243
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:40 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
3 weken _O-

(zij trouwens :) )
Echte vaders maken dochters _O_
@Szura
  woensdag 24 december 2025 @ 13:59:47 #286
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219577280
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]
@:Szura
Hoe oud is jouw dochter nu? Nog niet zo oud toch?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 december 2025 @ 14:03:09 #287
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219577303
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Hoe oud is jouw dochter nu? Nog niet zo oud toch?
Over een maand al weer twee jaar, gaat hard.
pi_219577381
quote:
A Christmas Carol uit 1984. Net een tikje enger met een geweldige Frank Finlay als Jacob Marley. Ook George C Scott is op dreef als Scrooge, juist omdat ie een Yank is brengt hij het rücksichtslose van het karakter veel beter over. En hij is ook iets minder karikaturaal dan andere vertolkers.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 24 december 2025 @ 14:45:47 #289
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219577593
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]
@:Szura
Twee zelfs
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 december 2025 @ 14:55:16 #290
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219577669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:45 schreef Szura het volgende:

[..]
Twee zelfs
Ik kan over twee weken zeggen of dat ook voor ons geldt.
  woensdag 24 december 2025 @ 14:57:03 #291
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219577685
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ik kan over twee weken zeggen of dat ook voor ons geldt.
Oh jullie verwachten een tweede, spannend :o
pi_219577697
Voordat we naar de top 2000 gaan kunt u vanavond nog genieten van 4 uur aan gremlins
  woensdag 24 december 2025 @ 15:02:56 #293
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219577717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Voordat we naar de top 2000 gaan kunt u vanavond nog genieten van 4 uur aan gremlins
Een beetje zoals de radio aan hebben op 31 december, dit jaar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 december 2025 @ 16:14:05 #294
pi_219578297
24 december Albert Heijn om 14.00 uur.

Ik kan het jullie niet aanraden. Maar de boodscappen zijn binnen, de biertjes liggen buiten. Ik ben er wel zo’n beetje klaar voor.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:25:28 #295
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219578388
Zo de laptop is onder het laag stof vandaan gehaald. Radio 2 app is idd geinstalleerd.
Ik denk dat ik er klaar voor ben.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 24 december 2025 @ 16:27:08 #296
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219578399
Vandaag 80 jaar geleden werd Lemmy geboren. Rip Lemmy.

pi_219578511
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:14 schreef PippenScottie het volgende:

Ik kan het jullie niet aanraden. Maar de boodscappen zijn binnen, de biertjes liggen buiten. Ik ben er wel zo’n beetje klaar voor.
Ik al wel een paar uur, maar ja.

Gelukkig is er Afrika cup om de tijd te doden
  woensdag 24 december 2025 @ 16:44:08 #298
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219578520
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:14 schreef PippenScottie het volgende:

Tip: leg de biertjes niet buiten. Die vriezen kapot :D
  woensdag 24 december 2025 @ 16:49:24 #299
22565 asco
Los in deze tent
pi_219578557
Begint het weer om 12 straks? :?
  woensdag 24 december 2025 @ 16:56:02 #300
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219578600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:49 schreef asco het volgende: