Denk dat het toevoegen van Donnie + Kuitenbrouwer en Frenna tijdens de stemweek vooral voortkomt uit de wens van Radio 2 om te verjongen en in te spelen op de populariteit van genres levenspop en afrobeat bij de jonge generatie. Ze gingen er misschien vanuit dat die 450 stemmen dan wel binnengeharkt zouden worden maar dat blijkt nog niet zo vanzelfsprekendquote:Op woensdag 17 december 2025 08:49 schreef Tussle266 het volgende:
In de ideale situatie zouden ze natuurlijk een beetje analyseren wat er gebeurt. Door die vrije keuzes van dit jaar is nog duidelijker dat ze zomaar wat doen. Anders hadden ze Di-rect en Dave Chappell Roan wel toegevoegd gedurende de week ipv Donnie en Kuitenbrouwer.
Er zijn genoeg popartiesten van wie er veel meer nummers door het jaar heen gedraaid worden door R2, maar niet op de keuzelijst verschijnen. Ik noem altijd graag een ABBA in dit lijstje, die extreem bevooroordeeld worden. En van ABBA zie je op de random lijstjes door het land heen heus een paar bekende nummers vaker ingetypt worden, die nooit worden toegevoegd.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:12 schreef Redefine het volgende:
Dat ze veel nummers niet op de keuzelijst zetten zal toch vooral ook wel komen door de sturing die ze zelf aan de lijst willen geven. Ook al zouden er veel mensen andere nummers van Slayer als vrije keuze opgeven. Dan zullen ze die nooit toevoegen in de keuzelijst (tenzij die in de top 2000 zelf zouden staan).
Nou hoeft er van mij zeker geen extra Slayer in, maar het is natuurlijk wel het beste als voorbeeld te gebruiken
Ja, dat is wel een goede verklaring, dus dat zou goed kunnen. Alleen hadden ze daar de afgelopen 52 weken ook al de tijd voor, dus waarom doe je dat dan 3 dagen in de stemweek als je net ervoor al 300+ nummers hebt toegevoegd? En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet die 3 of 4 nummers waarvan je dan al kan zien dat ze serieus kans maken ook direct even meenemen?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:12 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Denk dat het toevoegen van Donnie + Kuitenbrouwer en Frenna tijdens de stemweek vooral voortkomt uit de wens van Radio 2 om te verjongen en in te spelen op de populariteit van genres levenspop en afrobeat bij de jonge generatie. Ze gingen er misschien vanuit dat die 450 stemmen dan wel binnengeharkt zouden worden maar dat blijkt nog niet zo vanzelfsprekend
Daar zat geen opzet bij toen. Er waren in dat jaar van die albumtweedaagsen, waarna ze slim alvast hele albums van artiesten die ze gingen draaien in die tweedaagse toe hadden gevoegd aan hun muziekbibliotheek. En die muziekbibliotheek staat gelijk aan de keuzelijst die je ziet, als ik het goed heb begrepen van Radio 2.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:08 schreef Redefine het volgende:
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook veel willekeurige nummers uit de jaren negentig toegevoegd. Waar waarschijnlijk niemand op zou stemmen.
Lijkt er toch wel vaak op dat als iemand die bij Radio 2 werkt zelf wel de eigen favorieten vrijelijk mag toevoegen aan de keuzelijst. Waardoor je bijvoorbeeld zoveel Prince krijgt. En Hall & Oates hadden ook opeens heel veel keuzenummers erbij.
Ja als bv. Slipping Through My Fingers toegevoegd zou worden aan de keuzelijst zou die het wel redden lijkt mijquote:Op woensdag 17 december 2025 09:19 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg popartiesten van wie er veel meer nummers door het jaar heen gedraaid worden door R2, maar niet op de keuzelijst verschijnen. Ik noem altijd graag een ABBA in dit lijstje, die extreem bevooroordeeld worden. En van ABBA zie je op de random lijstjes door het land heen heus een paar bekende nummers vaker ingetypt worden, die nooit worden toegevoegd.
Ook gewoon 3x gedraaid in de afgelopen 12 maanden.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ja als bv. Slipping Through My Fingers toegevoegd zou worden aan de keuzelijst zou die het wel redden lijkt mij
Honey Honey ook, ook gedraaidquote:Op woensdag 17 december 2025 09:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ja als bv. Slipping Through My Fingers toegevoegd zou worden aan de keuzelijst zou die het wel redden lijkt mij
Maar ik de namen die ik noem zijn zeker geen Slayer qua kabaal, denk dat de gemiddelde Pink Floyd 60 plusser moderne prog(metal) ook nog best wel kan waarderen.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:12 schreef Redefine het volgende:
Dat ze veel nummers niet op de keuzelijst zetten zal toch vooral ook wel komen door de sturing die ze zelf aan de lijst willen geven. Ook al zouden er veel mensen andere nummers van Slayer als vrije keuze opgeven. Dan zullen ze die nooit toevoegen in de keuzelijst (tenzij die in de top 2000 zelf zouden staan).
Nou hoeft er van mij zeker geen extra Slayer in, maar het is natuurlijk wel het beste als voorbeeld te gebruiken
Zullen we dit keuzeverzadiging noemen?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:19 schreef hihohaswessam het volgende:
van Steely Dan en Sade stond ook ineens ongeveer de hele discografie op de keuzelijst, dus dat verdeelt veel. Maar van Iron Maiden lijkt er ieder jaar één nieuw nummer bij te komen, die dan ook gelijk de lijst inkomt, ik vraag mij dus af als dat ook was gebeurt als er in eens 10-20 nummers van Iron Maiden tegelijk op de keuzelijst waren gekieperd.
Voorheen was dat niet echt ideaal voor het tellen met spelfouten enzo. Maar nu je AI het werk kan laten doen is dat ook gewoon makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:42 schreef alopio het volgende:
Benieuwd wat er zou gebeuren als je helemaal geen keuzelijst heb en je alleen maar 35 vrije keuzes moet invullen. Gaat ook interessante dingen opleveren denk ik dan.
quote:Op woensdag 17 december 2025 10:01 schreef Tussle266 het volgende:
Hoi Tim, we hadden je aangenomen om de kwaliteit te verhogen…
https://omroepvenlo.nl/ni(...)k-zoekt-prinsenfotos
Dit is natuurlijk geen toeval.quote:Het nummer van Lex Uiting staat dit jaar op plaats 742 in de lijst, 154 plekken lager dan een jaar eerder. Met deze notering wordt het lied gedraaid tijdens de dienst van Op het Broek.
Zelfs Gé Reinders klinkt nog als een Roy Orbison als je em naast die Lex plaatstquote:Op woensdag 17 december 2025 10:01 schreef Tussle266 het volgende:
Hoi Tim, we hadden je aangenomen om de kwaliteit te verhogen…
https://omroepvenlo.nl/ni(...)k-zoekt-prinsenfotos
Ik denk het juist wel. Het is bijvoorbeeld een schande dat een nummer als 'Iemand als jij' van Huub van der Lubbe niet te selecteren is. Prachtige tekst, mooiste lied over echte liefde dat ooit gemaakt is. Maar haalt consequent de lijst niet.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk niet dat de lijst beter wordt van al die nummers op de keuzelijst zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |