SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben vooralsnog geen keus. Er is geen 'misleiding'. Iedereen weet dat Maga-Amerika niets gaat doen voor Oekraine. Maar we hebben ze nodig. Al is het maar op papier.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:25 schreef Perrin het volgende:
Russen én Oekraïners geloven niet dat 'het Westen' ooit oorlog zal voeren om Oekraïne te verdedigen, welk goudgerand papiertje ook wordt ondertekend.
Zonder Westerse troepen is er ook geen geloofwaardige afschrikking. De enige échte, geloofwaardige garantie op duurzame vrede is een sterk Oekraïens leger dat in staat is Oekraïne te verdedigen tegen Russische verovering.
Politieke praatjes over veiligheidsgaranties zijn een doorzichtige poging om het gat, dat is ontstaan door westerse inactie, gebrek aan moed en voorbereiding, te bedekken met papierwerk.
Wie proberen we hier eigenlijk te misleiden, behalve onszelf?
[ x ]
Het is de VS niet te verwijten, dat zij zouden willen vechten voor Oekraïne. En dat is echt voor hun op een compleet ander werelddeel, en er is nu ook geen ideologische doelstelling, zoals met de Korea-oorlog en de Vietnamoorlog toen het communisme zogenaamd een halt moest worden toegeroepen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:25 schreef Perrin het volgende:
Russen én Oekraïners geloven niet dat 'het Westen' ooit oorlog zal voeren om Oekraïne te verdedigen, welk goudgerand papiertje ook wordt ondertekend.
Zonder Westerse troepen is er ook geen geloofwaardige afschrikking. De enige échte, geloofwaardige garantie op duurzame vrede is een sterk Oekraïens leger dat in staat is Oekraïne te verdedigen tegen Russische verovering.
Politieke praatjes over veiligheidsgaranties zijn een doorzichtige poging om het gat, ontstaan door westerse inactie, gebrek aan moed en voorbereiding, te bedekken met papierwerk.
Wie proberen we hier eigenlijk te misleiden, behalve onszelf?
[ x ]
Het fvdwappie-vak blijft zeker leeg?quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)lensky-aan-nederland
Zo Zelensky live in tweede kamer
Alle lui op de Russische loonlijst of gewillig afnemer van Russische propaganda idd.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het fvdwappie-vak blijft zeker leeg?
Handig, vervoer en eten in één.quote:
Waar hebben we ze per se voor nodig denk je?quote:
Klinkt fantastisch.quote:
Kan prima, het besef moet nog een beetje indalen maar Europa kan Oekraïne verdedigen als we echt willen en all in gaan.quote:
Maar dat willen we niet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kan prima, het besef moet nog een beetje indalen maar Europa kan Oekraïne verdedigen als we echt willen en all in gaan.
Ja, ik mis de Willy Brandten ook.quote:Op maandag 15 december 2025 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de wereld er een stuk beter had uitgezien met veel minder doden zonder de meeste leiders die 70+ zijn op dit moment.
Je bedoelt het anti-hypocrietenvak.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het fvdwappie-vak blijft zeker leeg?
Nou, dat niet zozeer, ik heb meer angst voor het scenario van mijn vorige post.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dat willen we niet. En beloftes dat we dat in de toekomst heus wel, echt, pinky promise, gaan doen geloof geen hond meer.
Nee, het pro-putin vak.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je bedoelt het anti-hypocrietenvak.
Heel veel. Zelensky zal ook nooit zonder beveiliging kunnen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:40 schreef skysherrif het volgende:
Ben wel benieuwd, stel dat er echt vrede komt, hoeveel afrekeningen er nog gaan komen aan beide kanten.
Met name piloten en bevelhebbers binnen de VKS zullen de rest van hun leven achterom moeten kijken.
Terecht natuurlijk, miljarden verspilt en verduisterd met zijn vrienden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel veel. Zelensky zal ook nooit zonder beveiliging kunnen.
Ja andersom ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel veel. Zelensky zal ook nooit zonder beveiliging kunnen.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, miljarden verspilt en verduisterd met zijn vrienden.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, en dat vindt rus zo erg, dat ze dat niet over hun kant kunnen laten gaan.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
De bereidheid van de VS om de veiligheid van Oekraïne te helpen verdedigen is volledig afhankelijk van de politieke wind die er op dat moment waait en welke president er op dat moment de macht heeft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is de VS niet te verwijten, dat zij zouden willen vechten voor Oekraïne. En dat is echt voor hun op een compleet ander werelddeel, en er is nu ook geen ideologische doelstelling, zoals met de Korea-oorlog en de Vietnamoorlog toen het communisme zogenaamd een halt moest worden toegeroepen.
Een ander voorbeeld.
Ik was in Canada in 1991, toen de Joegoslavië-oorlog uitbrak in eerst Slovenië. Dat was inderdaad het hoofdnieuws die eerste dag. Maar daarna was ik eigenlijk de enige die benieuwd was naar het vervolg, maar het televisienieuws in Canada besteedde er vanaf dag twee geen enkele aandacht meer aan.
++++++++++++++++++++++++++++
Wat of wie is de VKS?quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:40 schreef skysherrif het volgende:
Ben wel benieuwd, stel dat er echt vrede komt, hoeveel afrekeningen er nog gaan komen aan beide kanten.
Met name piloten en bevelhebbers binnen de VKS zullen de rest van hun leven achterom moeten kijken.
Lijkt me vrij sterk gezien het grote aantal peacekeepers die ze die kant hebben gestuurd (en helaas ook vrij veel slachtoffers)quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is de VS niet te verwijten, dat zij zouden willen vechten voor Oekraïne. En dat is echt voor hun op een compleet ander werelddeel, en er is nu ook geen ideologische doelstelling, zoals met de Korea-oorlog en de Vietnamoorlog toen het communisme zogenaamd een halt moest worden toegeroepen.
Een ander voorbeeld.
Ik was in Canada in 1991, toen de Joegoslavië-oorlog uitbrak in eerst Slovenië. Dat was inderdaad het hoofdnieuws die eerste dag. Maar daarna was ik eigenlijk de enige die benieuwd was naar het vervolg, maar het televisienieuws in Canada besteedde er vanaf dag twee geen enkele aandacht meer aan.
++++++++++++++++++++++++++++
Trouwens ik denk dat hier in Europa bijna ook nog nooit iemand geweest is in de Donbas.
Hij was dus toch wel mis, dat is wel balen. Je zag aan de explosie al dat het een grond explosie was.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:48 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor, na.
Gezien hoe erg de pier zelfs beschadigd is denk ik dat die onderzeeër aardig wat schade heeft opgeloepn
Mis?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:15 schreef ach het volgende:
[..]
Hij was dus toch wel mis, dat is wel balen. Je zag aan de explosie al dat het een grond explosie was.
Rusland's belangen voorop bij die lui.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:18 schreef TLC het volgende:
Zelensky spreekt de Tweede Kamer toe en de hedendaagse NSB -FvD- blijft wegstelletje putinpijpers
Ja ik zocht het op, maar toen kwam "Patiëntenvereniging voor Stofwisselingsziektes" bovendrijven.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kon je dat maar opzoeken he?
Ow, wacht.
FvD kun je gemakkelijk vergelijken met de NSB voordat de Nazi's Nederland binnenvielen. Het wordt tijd passende maatregelen te nemen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:18 schreef TLC het volgende:
Zelensky spreekt de Tweede Kamer toe en de hedendaagse NSB -FvD- blijft wegstelletje putinpijpers
Natuurlijk zijn die laffe herders er niet, maar het gaat me wel te ver om ze met de nsb te vergelijken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:18 schreef TLC het volgende:
waarom?quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die laffe herders er niet, maar het gaat me wel te ver om ze met de nsb te vergelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
waarom?
stel puur hypotetisch, de russen vallen hier binnen, en nemen het over (alah 40-45)
Wie van de mensen die nu in de tweedekamer zitten zal er actief meewerken aan de onderwerping van het Nederlandse volk? en waarom kiest iedereen nu voor de FvD fractie?Ongetwijfeld, maar er is wel meer dan zo'n verband nodig om ze met de nsb te vergelijken. Er zitten nog wat tredes tussen zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
dus ook jij verwacht dat ze actief met de vijandige bezetter zullen meewerken, met wat die ook van plan zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar er is wel meer dan zo'n verband nodig om ze met de nsb te vergelijken. Er zitten nog wat tredes tussen zeg maar.
Russen vieren Kerst dan ook op 7 januari.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:51 schreef skysherrif het volgende:
Russen verwerpen een kerstmis bestand, helaas.
Precies. Hierbij inderdaad niet vergeten dus.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Russen vieren Kerst dan ook op 7 januari.
Ja, de hoek van de pier geraakt ipv de sub. Wel jammer want aan de explosie te zien had die sub een aardig gat in de romp gehad.quote:
Ongetwijfeld zou oekraine best een deal willen maken voor een bestand vna kerst tot en met hun kerstquote:Op dinsdag 16 december 2025 12:58 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Precies. Hierbij inderdaad niet vergeten dus.
Mogelijk omdat het aanbod van Oekraïne voor een deal in de ogen van Rusland niet genoeg acceptabel voor hen is o.i.d.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zou oekraine best een deal willen maken voor een bestand vna kerst tot en met hun kerst
Waarom willen de russen dat niet denk jij @:scjvb
Olie is maar 12% van de Russische economie. Dat is significant maar een ineenstorting van de olieprijs staat niet gelijk aan een totale economische collapsquote:Op dinsdag 16 december 2025 13:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
En dan moet je ook nog eens de korting volgens mij meerekenen.
Ja, ze boden aan om hun militaire IP te verpatsen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Olie is maar 12% van de Russische economie. Dat is significant maar een ineenstorting van de olieprijs staat niet gelijk aan een totale economische collaps
En in tegenstelling tot wat Trump allemaal eist zijn de handelsbelangen met India juist verbeterd. Modi en Poetin hebben die intentie tijdens een vrij warme meeting eerder deze maand uitgesproken.
Natuurlijk vindt INdia het prima die kopen nu olie tegen enorme korting, het is niet alsof India ineens de beste vriend is van Rusland, die maken gebruik van hun zwakke positie, net als China.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Olie is maar 12% van de Russische economie. Dat is significant maar een ineenstorting van de olieprijs staat niet gelijk aan een totale economische collaps
En in tegenstelling tot wat Trump allemaal eist zijn de handelsbelangen met India juist verbeterd. Modi en Poetin hebben die intentie tijdens een vrij warme meeting eerder deze maand uitgesproken.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:37 schreef skysherrif het volgende:
ALs je dat afsteekt dat het een stuk meer is dan de 12% die jij noemt dan is dat een enorm gat op het budget.
quote:Oil and gas are crucial to Russia's economy, contributing roughly 20% to its GDP, while providing 30-50% of federal budget revenues,....
India gaat naast andere deals geavanceerde wapensystemen van Rusland kopen en vliegtuigen, best knap je zou denken dat ze alles zelf nodig hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze boden aan om hun militaire IP te verpatsen.
quote:
quote:Russia's oil and gas sector significantly impacts its economy, contributing around 20% of GDP and 30-50% of federal budget revenue, though figures vary by year and source, with estimates placing oil/gas exports around 10-14% of GDP in recent times,
Ja, dat zeg ik.quote:
Dat heb ik niet meegekregen?quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:39 schreef Elan het volgende:
India gaat naast andere deals geavanceerde wapensystemen van Rusland kopen en vliegtuigen, best knap je zou denken dat ze alles zelf nodig hebben.
https://kyivindependent.c(...)a-bloomberg-reports/quote:
En dan nog het leasen van nucleaire onderzeeërs blijkbaar.quote:According to Bloomberg's sources, Russia and India are expected to discuss the potential purchase of the fifth-generation Su-57 aircraft and the S-500 air defense system.
Nee je moet wel iets meer moeite doen. En je ziet letterlijk dat ik er op reageer dat ik dat niet kies vindquote:Op dinsdag 16 december 2025 13:55 schreef Toine51 het volgende:
Oei oei..
Kritiek op Zelensky is verboden hier...?
Maar partijen voor NSB'er uitmaken mag wel....
Heb je al een bron gevonden waar uit blijkt dat zelensky persoonlijk corrupt is?quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:55 schreef Toine51 het volgende:
Oei oei..
Kritiek op Zelensky is verboden hier...?
Maar partijen voor NSB'er uitmaken mag wel....
Ja, potential. Levertermijnen hebben we het maar niet over.quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
https://kyivindependent.c(...)a-bloomberg-reports/
[..]
En dan nog het leasen van nucleaire onderzeeërs blijkbaar.
We kunnen genieten van filmpjes van rus vliegtuigen die op de landingsbaan opgeblazen worden met drones.quote:best knap je zou denken dat ze alles zelf nodig hebben.
Moet altijd wel een beetje lachen als mensen uit het Westen zich enorm druk maken over de deplorabele staat van de Russische economie en de kwetsbaarheid van het land terwijl de debt per GDP 16% is. Vergelijk dat eens met USA die zitten op wat 120% of zo?quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik.
Zal langszaam wel omhoog kruipen, als je bv aantal mensen ziet die ontslagen worden bij de lada maker, bij de tankmaker, bij de rus spoorwegen etc.
Zijn geen vergelijkbare economieën en landen, maar dat de koers van de VS niet houdbaar is op langere termijn is ook geen geheim.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet altijd wel een beetje lachen als mensen uit het Westen zich enorm druk maken over de deplorabele staat van de Russische economie en de kwetsbaarheid van het land terwijl de debt per GDP 16% is. Vergelijk dat eens met USA die zitten op wat 120% of zo?
Hebben ook niemand nodig voor om hun energievoorziening draaiende te houden, genoeg grondstoffen en alle REM's volledig in eigen beheer waar wij hier vrijwel alles moeten importeren.
Al die filmpjes ik zie ze ook op Reddit constant voorbij komen dienen volgens mij toch vooral Westerse propaganda doeleinden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, potential. Levertermijnen hebben we het maar niet over.
[..]
We kunnen genieten van filmpjes van rus vliegtuigen die op de landingsbaan opgeblazen worden met drones.
Dus of rus dat soort spul eigenlijk zelf nodig heeft, wat zijn je eigen ideeen daarover?
Dat is niet zo raar als het overgrote deel Rusland als agressor ziet. Ze zetten in het supportershome van feyenoord ook geen compilatie van ajax die wedstrijden wint op.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die filmpjes ik zie ze ook op Reddit constant voorbij komen dienen volgens mij toch vooral Westerse propaganda doeleinden.
Bedoel andersom zie je zelden beelden van Russen die Oekraïners afslachten terwijl dat toch ook echt wel aan de gang is.
Niet dat ik daar op zit te wachten verder maar het is wel een heel eenzijdig narratief op die manier.
Daar maak ik me niet druk om, dat kijk ik met plezier aan.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:01 schreef Elan het volgende:
Moet altijd wel een beetje lachen als mensen uit het Westen zich enorm druk maken over de deplorabele staat van de Russische economie
Niet alleen een whataboutisme, niet alleen: ben ik yank ofzo dat je veronderstelt dat dat me boeit, de USD is wereldreservemunt. Hebben gratis en voor niets een enorme vraag naar hun munt (Dollar is afhaalbewijs voor je olie). Ongeacht hoeveel schuld ze hebben.quote:Vergelijk dat eens met USA die zitten op wat 120% of zo?
Oh nee ik hoef ze nogmaals absoluut niet te zien, maar als je alleen maar de verliezen van 1 kant krijgt voorgeschoteld via socials krijg je geen realistisch beeld meer mee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar als het overgrote deel Rusland als agressor ziet. Ze zetten in het supportershome van feyenoord ook geen compilatie van ajax die wedstrijden wint op.
Absoluut en die beelden zijn er ook. Ik geniet er ook niet van.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh nee ik hoef ze nogmaals absoluut niet te zien, maar als je alleen maar de verliezen van 1 kant krijgt voorgeschoteld via socials krijg je geen realistisch beeld meer mee.
Bedoel natuurlijk is het grappig als Russen keihard worden teruggeslagen over een of ander nietszeggend dorpje of hun tanks vastrijden in de modder maar andersom zullen zulke dingen ook voorkomen.
Hoewel ik niet geloof dat die onderzeer echt uitgeschakeld zou zijn. Of zelfs maar ernstige schade heeft (aangezien de explosies in de hoek tegen de kade zijn).quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russische media laten beelden zien van de onderzeer en zeggen dat hij nog totaal intact is
https://tfix.me/zvezdanews/167435/en
Hoeft niet eens, dat ze zo dichtbij hebben weten te komen is al een prestatie an sichquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoewel ik niet geloof dat die onderzeer echt uitgeschakeld zou zijn. Of zelfs maar ernstige schade heeft (aangezien de explosies in de hoek tegen de kade zijn).
Geloof ik dit nou ook weer niet. Alles ziet er te goed uit.
De vraag is een beetje voor hoe lang nog. Het is geen geheim dat de VS de munt bewust laten devalueren om meer productieslagkracht te krijgen en hun schulden te reduceren.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar maak ik me niet druk om, dat kijk ik met plezier aan.
[..]
Niet alleen een whataboutisme, niet alleen: ben ik yank ofzo dat je veronderstelt dat dat me boeit, de USD is wereldreservemunt. Hebben gratis en voor niets een enorme vraag naar hun munt (Dollar is afhaalbewijs voor je olie). Ongeacht hoeveel schuld ze hebben.
En de roebel?
Lastig te zeggen, deze onderzee drones zijn een soort torpedos die hoeven niet naast het schip te ontploffen om enorme schade aan te richten. Bovendien hoeft ook niet het hele schip uitgeschakeld te worden. Dan heb je al snel dat de propellor en aangrenzende machinekamer een behoorlijke beschadiging hebben opgelopen en die kunnen ze volgens mij niet herstellen in Novorossik momenteel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoewel ik niet geloof dat die onderzeer echt uitgeschakeld zou zijn. Of zelfs maar ernstige schade heeft (aangezien de explosies in de hoek tegen de kade zijn).
Geloof ik dit nou ook weer niet. Alles ziet er te goed uit.
Owh, dat ontken ik ook niet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoeft niet eens, dat ze zo dichtbij hebben weten te komen is al een prestatie an sich
Zelfde met de hele economische situatie die Russen zijn na 1990 keihard in de steek gelaten en hebben daarna de meest bizarre economische en humane crisis meegemaakt. De levensverwachting in die periode ging van 64 naar 58. Die weten echt wel wat afzien is terwijl wij politiek morren over 5% NAVO bijdrage en al dan niet de dienstplicht herinvoeren.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Absoluut en die beelden zijn er ook. Ik geniet er ook niet van.
We zijn verwend en gepamperd idd.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfde met de hele economische situatie die Russen zijn na 1990 keihard in de steek gelaten en hebben daarna de meest bizarre economische en humane crisis meegemaakt. De levensverwachting in die periode ging van 64 naar 58. Die weten echt wel wat afzien is terwijl wij politiek morren over 5% NAVO bijdrage en al dan niet de dienstplicht herinvoeren.
Ik weet het. Ook grappig dat we hier ik het westen Yeltsin als een soort vriend zagen, de man was al snel heel onpopulair omdat hij het stereotype van dronken onserieuze droppie versterkte.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfde met de hele economische situatie die Russen zijn na 1990 keihard in de steek gelaten en hebben daarna de meest bizarre economische en humane crisis meegemaakt. De levensverwachting in die periode ging van 64 naar 58. Die weten echt wel wat afzien is terwijl wij politiek morren over 5% NAVO bijdrage en al dan niet de dienstplicht herinvoeren.
Waarschijnlijk zat daar ook een stuk opluchting bij omdat een hele generatie was opgegroeid met angst voor Rusland en dan met name hun onvoorspelbare leiders.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het. Ook grappig dat we hier ik het westen Yeltsin als een soort vriend zagen, de man was al snel heel onpopulair omdat hij het stereotype van dronken onserieuze droppie versterkte.
Beetje dezelfde opluchting die de Russen nu bij Trump voelen. Die aartsvijand hoef je niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zat daar ook een stuk opluchting bij omdat een hele generatie was opgegroeid met angst voor Rusland en dan met name hun onvoorspelbare leiders.
En dan zie je op tv zo'n constant bezopen oom die we allemaal op verjaardagen wel tegen kwamen de staatsbezoeken afhandelen en kreeg je een heel ander beeld.
Die ideologische doelstelling is voor de Russen wel aanwezig.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Klopt de NSB had tenminste nog de Nederlandse belangen voorop staan en stond helemaal niet te wachten op een Duitse invasie.quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die laffe herders er niet, maar het gaat me wel te ver om ze met de nsb te vergelijken.
Ze hadden ook knokploegen en het waren nationaal socialisten, met types als Mussert aan het roer. Echt niet te vergelijken. Dat het beide hele enge partijen zijn is dan weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt de NSB had tenminste nog de Nederlandse belangen voorop staan en stond helemaal niet te wachten op een Duitse invasie.
Beetje neppe hooligans welquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar als het overgrote deel Rusland als agressor ziet. Ze zetten in het supportershome van feyenoord ook geen compilatie van ajax die wedstrijden wint op.
Ik ben het hier toch niet zo mee eens. Er is hier toen een hele avond aan gewijd om geld voor de nodige goederen op te halen nadat de economie in Rusland instortte en dat werd door meerdere landen gedaan om humanitaire hulp te verlenen aan de Russen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het. Ook grappig dat we hier ik het westen Yeltsin als een soort vriend zagen, de man was al snel heel onpopulair omdat hij het stereotype van dronken onserieuze droppie versterkte.
Ik kijk en volg helemaal geen slagveld video’s of verslagen meer. Het is toch propoganda of eenzijdig en het is allemaal we doffe ellende.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh nee ik hoef ze nogmaals absoluut niet te zien, maar als je alleen maar de verliezen van 1 kant krijgt voorgeschoteld via socials krijg je geen realistisch beeld meer mee.
Bedoel natuurlijk is het grappig als Russen keihard worden teruggeslagen over een of ander nietszeggend dorpje of hun tanks vastrijden in de modder maar andersom zullen zulke dingen ook voorkomen.
het probleem van jeltsin is dat onder zijn "leiderschap" het kapitalisme in Rusland werd geïntroduceerd. de enige die daar flink van profiteerde was de georganiseerde misdaad. dus ben denkt liever niet aan die periode terug. dan nog liever onder een dictator die veel lijkt op de communisten van vóór Jeltsinquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het probleem voor Rusland zal hem eerder in essentiële componenten zitten. Maar zolang China die levert kunnen ze nog lang doorgaan.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet altijd wel een beetje lachen als mensen uit het Westen zich enorm druk maken over de deplorabele staat van de Russische economie en de kwetsbaarheid van het land terwijl de debt per GDP 16% is. Vergelijk dat eens met USA die zitten op wat 120% of zo?
Hebben ook niemand nodig voor om hun energievoorziening draaiende te houden, genoeg grondstoffen en alle REM's volledig in eigen beheer waar wij hier vrijwel alles moeten importeren.
Ik denk dat die afslachtfilmpjes helemaal niet positief bijdragen aan de bereidheid hier om de oorlog te steunen of zelfs deel te nemen. Je bent zelf al diep in het rabbit hole als je hier plezier aan ontleentquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die filmpjes ik zie ze ook op Reddit constant voorbij komen dienen volgens mij toch vooral Westerse propaganda doeleinden.
Bedoel andersom zie je zelden beelden van Russen die Oekraïners afslachten terwijl dat toch ook echt wel aan de gang is.
Niet dat ik daar op zit te wachten verder maar het is wel een heel eenzijdig narratief op die manier.
Plezier is een groot woord maar gore en bloed is wel interessant. Vroeger heel wat uurtjes op Rotten.com zitten checkenquote:Op dinsdag 16 december 2025 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat die afslachtfilmpjes helemaal niet positief bijdragen aan de bereidheid hier om de oorlog te steunen of zelfs deel te nemen. Je bent zelf al diep in het rabbit hole als je hier plezier aan ontleent
Onder de normale empathische mensen vind je er maar weinig die het ‘alleen maar mooi vinden’quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Plezier is een groot woord maar gore en bloed is wel interessant. Vroeger heel wat uurtjes op Rotten.com zitten checkenEn het feit dat het Russen zijn die uiteindelijk de agressor zijn in het conflict maakt dat mensen het alleen maar mooi vinden dat ze worden afgeslacht .
Valt te bezien. Je hoeft toch geen medelijden te hebben met soldaten die voor een paar kut roebels en een zak aardappelen een ander land binnenvallen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder de normale empathische mensen vind je er maar weinig die het ‘alleen maar mooi vinden’
Ik denk dat je persoonlijke ervaring meespeelt (ten positieve).quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder de normale empathische mensen vind je er maar weinig die het ‘alleen maar mooi vinden’
Ook die mensen kunnen toch beseffen dat het om mensen gaat die toevallig een andere stempel in hun paspoort hebben dan de operator?quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat je persoonlijke ervaring meespeelt (ten positieve).
Als ik het goed heb, heb je ervaring.
Voor mensen die dat niet hebben, kan het gewoon 1 blur zijn, waar die filmpjes naadloos overgaan in wat ze in COD of Battlefield uitvreten, of idd zoiets als rotten.com of die faces of death videos.
dat denk ik ook, beide kantenquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:00 schreef LXIV het volgende:
Ik denk overigens dat veel van die drone piloten ook met zware PTSS zullen eindigen. Als je ziet van hoe dichtbij je jouw slachtoffers in de ogen kijkt…
quote:Russia has deployed 360,000 troops along NATO's borders, a German politician stated.
Defense expert and member of the Bundestag, Kiesewetter, stated on NTV that Europe is already facing a critical threat of war with Russia: "Russia has deployed two army corps in Belarus, or approximately 360,000 combat-ready soldiers," capable of striking NATO countries.
He believes that 2026 and 2027 will be "critical," but with stronger defense capabilities and caution, Europe can survive them.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2000908367317918076
Oorloghitsersquote:
Hey, de vorige keer kwam die waarschuwing van de VS. Toen waren het er 200.000 en vielen ze Oekraïne binnen.quote:
Propaganda...quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vind je ook zat, maar via andere krochten van het internet.quote:Bedoel andersom zie je zelden beelden van Russen die Oekraïners afslachten terwijl dat toch ook echt wel aan de gang is.
Je kunt zelf het narratief compleet maken door ook naar andere bronnen te kijken.quote:Niet dat ik daar op zit te wachten verder maar het is wel een heel eenzijdig narratief op die manier.
Propaganda bestaat niet per definitie uit leugens. Integendeel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Propaganda...
Dat klinkt alsof je suggereert dat de beelden niet echt zijn.
Anyway, de beelden zijn alleen te vinden in de krochten van het internet.
En volgens mij van Oekraïense origine.
[..]
Die vind je ook zat, maar via andere krochten van het internet.
En als er beelden worden gedeeld voor westerse propaganda doeleinden, dan zou ik verwachten dat er beelden worden verspreid van Russen die Oekraïners afslachten.
[..]
Je kunt zelf het narratief compleet maken door ook naar andere bronnen te kijken.
Staan gewoon op Reddit in openbare communities dus dat van krochten valt reuze mee. Ze hebben (vaak) het watermerk van een of andere Oekraïense organisatie met een beer en een bijl en specifieke rockmuziek in het Oekraïens dus vandaar de suggestie dat ze vermoedelijk als propaganda worden ingezet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Propaganda...
Dat klinkt alsof je suggereert dat de beelden niet echt zijn.
Anyway, de beelden zijn alleen te vinden in de krochten van het internet.
En volgens mij van Oekraïense origine.
[..]
Die vind je ook zat, maar via andere krochten van het internet.
En als er beelden worden gedeeld voor westerse propaganda doeleinden, dan zou ik verwachten dat er beelden worden verspreid van Russen die Oekraïners afslachten.
[..]
Je kunt zelf het narratief compleet maken door ook naar andere bronnen te kijken.
Als je naar telegram gaat vind je ze andersom ook wel hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Staan gewoon op Reddit in openbare communities dus dat van krochten valt reuze mee. Ze hebben (vaak) het watermerk van een of andere Oekraïense organisatie met een beer en een bijl en specifieke rockmuziek in het Oekraïens dus vandaar de suggestie dat ze vermoedelijk als propaganda worden ingezet.
Maar dan als Oekraïense propaganda.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Staan gewoon op Reddit in openbare communities dus dat van krochten valt reuze mee. Ze hebben (vaak) het watermerk van een of andere Oekraïense organisatie met een beer en een bijl en specifieke rockmuziek in het Oekraïens dus vandaar de suggestie dat ze vermoedelijk als propaganda worden ingezet.
Mee eens. Maar het is een beetje raar om het publiceren van videobeelden van gebeurtenissen weg te zetten als westerse propaganda.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Propaganda bestaat niet per definitie uit leugens. Integendeel.
Andersom staan die beelden dus niet of nauwelijks op Reddit. Reddit is een beursgenoteerd Amerikaans bedrijf. Dat maakt het een vorm van Westerse propaganda.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het is een beetje raar om het publiceren van videobeelden van gebeurtenissen weg te zetten als westerse propaganda.
Dat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom staan die beelden dus niet of nauwelijks op Reddit. Reddit is een beursgenoteerd Amerikaans bedrijf. Dat maakt het een vorm van Westerse propaganda.
Is het niet zo dat je juist beschermd wordt tegen psychisch leed omdat je het lijden, de pijn, en het overlijden eigenlijk niet ziet gebeuren?quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook die mensen kunnen toch beseffen dat het om mensen gaat die toevallig een andere stempel in hun paspoort hebben dan de operator?
Ik denk overigens dat veel van die drone piloten ook met zware PTSS zullen eindigen. Als je ziet van hoe dichtbij je jouw slachtoffers in de ogen kijkt…
In de Irak-oorlog was dat veel minder, toch heb je daar geloof ik ook meer dan 20 zelfmoorden per dag onder veteranen. Schuldgevoelens spelen daar een grote rol in.
2e drone zoemt nog even in op de ledematen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je juist beschermd wordt tegen psychisch leed omdat je het lijden, de pijn, en het overlijden eigenlijk niet ziet gebeuren?
Het is vaak een boem en dan verbreekt de verbinding. Als ik soms zie hoe soldaten er aan toe zijn (ledematen er bijna af..) na gebruik van clustermunitie, van die beelden ga je pas echt kapot..
quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
2e drone zoemt nog even in op de ledematen.
Je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:22 schreef Elan het volgende:
Aan de andere kant:
[ afbeelding ]
Starlink terminal gebruikt voor communicatie op een Russische drone.
Smerige wereld tegenwoordig met al die financiële belangenverstrengeling over en weer en dubbele standaarden. Vroeger vochten ze gewoon tegen de Nazi's dat waren de slechteriken en dat was het dan.quote:
slava ukraniaquote:
Musk heb ik nooit gemogen, maar altijd als een typisch koude zakenman gezien. Nadat starlink "toevallig" een paar keer uitviel en hij met doge wel even dacht zijn stempel te kunnen drukken op de wereld was ik er wel klaar mee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Smerige wereld tegenwoordig met al die financiële belangenverstrengeling over en weer en dubbele standaarden. Vroeger vochten ze gewoon tegen de Nazi's dat waren de slechteriken en dat was het dan.
Snel! Je moet nu je Tesla verkopen EINZ!quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:22 schreef Elan het volgende:
Aan de andere kant:
[ afbeelding ]
Starlink terminal gebruikt voor communicatie op een Russische drone.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:28 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
OK vandaag slaat helemaal nergens op. Je merkt echt dat er deadlines zijn gesteld door de generaals.
Het grappige is dat ie in de tech wereld al langer door de mand was gevallen. Maar de media hem heel lang als de tech held bleef neerzetten. Want ja Tesla enzo..quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Musk heb ik nooit gemogen, maar altijd als een typisch koude zakenman gezien. Nadat starlink "toevallig" een paar keer uitviel en hij met doge wel even dacht zijn stempel te kunnen drukken op de wereld was ik er wel klaar mee.
Gevaarlijke vent.
Go fuck yourself tegen je bron van inkomsten zeggen was ook zo'n mooie.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:33 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het grappige is dat ie in de tech wereld al langer door de mand was gevallen. Maar de media hem heel lang als de tech held bleef neerzetten. Want ja Tesla enzo..
Door de mand gevallen in welke zin? Tesla is nog steeds een van de belangrijkste spelers op gebied van AI implementatie in de VS. Aandelen staan na een scherpe correctie na zijn Hitlergroet dingetje inmiddels alweer op recordhoogte. En voor die doldwaze ruimtevaart plannen lijkt men ook wel warm te lopen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:33 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het grappige is dat ie in de tech wereld al langer door de mand was gevallen. Maar de media hem heel lang als de tech held bleef neerzetten. Want ja Tesla enzo..
Applaudisseren voor vreemde mogendheden..bedenkelijk.quote:
Wegstromen bedoel je.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zien het belastinggeld al binnenstromen
Vanuit Russisch oogpunt wel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Applaudisseren voor vreemde mogendheden..bedenkelijk.
Ik ben Nederlander, for the record.quote:
Musk heeft voor naar schatting 180 miljard dollar schade aangericht aan de Amerikaanse overheid, en geen cent weten te besparen of de overheid meer efficiënt te maken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk trouwens dat Musk juist een voorbeeld die niet alleen zijn oren laat hangen naar meer geld of macht. Nadat hij er aan heeft bijgedragen om Trump openlijk naar het Witte huis te begeleiden heeft hij enorme risico's genomen. X dat hij veel te duur heeft gekocht heeft hij ontdaan van Woke en is met dat medium gaan schoppen tegen de gevestigde orde.
Grappig aan Tesla is dat het de enige auto is die betaalbaar is voor de middenklasse gezien de prijs kwaliteit.
Daarom mag je best een ander oogpunt hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik ben Nederlander, for the record.
Lieten de landverraders van FvD weer verstek gaan of hadden ze dit keer wel enig fatsoen in hun donder?quote:
Het is een gladde verkoper, niet de visionair die hij en men claimed dat hij is. Hij heeft geluk gehad met PayPal (geluk is overigens best een grote factor in Tech). Daarna is ie zich gaan inkopen bij o.a. Tesla als redder der mensheid. Inmiddels weten we dat ie dat verre van is, een wolf in schaapskleren. Daarnaast zijn die Tesla's toch niet zo goed als gelaimed werdt; inmiddels zet Musk zijn macht in om alle problemen zowel intern als extern onder de pet te houden; op een bijna Putin achtige manier.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Door de mand gevallen in welke zin? Tesla is nog steeds een van de belangrijkste spelers op gebied van AI implementatie in de VS. Aandelen staan na een scherpe correctie na zijn Hitlergroet dingetje inmiddels alweer op recordhoogte. En voor die doldwaze ruimtevaart plannen lijkt men ook wel warm te lopen.
Dat zijn geen warme woorden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Musk heeft voor naar schatting 180 miljard dollar schade aangericht aan de Amerikaanse overheid, en geen cent weten te besparen of de overheid meer efficiënt te maken.
Waar hij wèl in is geslaagd is dat hij de overheidsinstanties die het zijn bedrijven lastig kunnen maken kreupel heeft gemaakt en daarnaast een schat aan informatie buitgemaakt.
X is een rechtsextremistische shithole geworden, waarbij Musk aan de knoppen van het algoritme draait en zo bepaalt welke informatie op de voorgrond komt en welke niet.
Tesla wordt inmiddels ingehaald door Chinese merken en ziet de verkoopcijfers maand na maand dalen ten opzichte van het jaar ervoor.
Ondertussen gaat het niet goed met nieuwe technologieën als Tesla Optimus en FSD.
Ook Tesla accus hebben een deuk opgelopen nadat Tesla 15.000 installaties in de VS op afstand onklaar heeft gemaakt vanwege brandgevaar.
Musk laat zijn oren hangen naar meer geld en macht.
Hij heeft zijn vermogen weten op te blazen door beloftes over nieuwe technologieën te maken die hij niet waar kan maken.
Hij heeft Grok eerst zodanig ingesteld dat die zich als een neonazi gedroeg en later zo ingesteld dat de AI alleen positieve antwoorden over hem geeft.
Hij gebruikt zijn macht om de Europese politieke koers te beïnvloeden, door openlijk extreemrechtse partijen te steunen en kritiek op de EU en Europa te verspreiden op X.
Ja, maar woke weet je.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:
Hij gebruikt zijn macht om de Europese politieke koers te beïnvloeden, door openlijk extreemrechtse partijen te steunen en kritiek op de EU en Europa te verspreiden op X.
Ik zie ook geen enkele reden om warme woorden te vertellen.quote:
Je hebt voor ongeveer 18.000 euro al een electrische auto in Nederland.quote:Jij ziet toch ook dat hij er wél in is geslaagd om elektrische rijden hip, betaalbaar en bereikbaar te maken voor de brede middenklasse? Voor redelijke bedragen heb je veel auto. Niet iedereen kan 110k voor een Audi neertellen.
Dus er is niets verbeterd in X.quote:En jij wat jij zegt over X herken ik. Dat had ik ook toen het nog Twitter was.
Gewaagd grapje.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ze nog zulke aantallen in reserve hebben!
Nou, hoera. Bevriende president die een zweem van corruptieschandaal om zich heen heeft hangen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wees gerust, het parlement gaat niet klappen voor Poetin.
Dat je zo getriggerd wordt voor een applaus na een toespraak van een bevriende president zegt genoeg over hoe jij erin staat.
In het westen doen wij niet aan propaganda. Natuurlijk proberen ook wij onze tegenstander zowel militair als civiel te beïnvloedden, maar dat gaat met psyops.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het is een beetje raar om het publiceren van videobeelden van gebeurtenissen weg te zetten als westerse propaganda.
Je bedoelt nu dat de Russen schuiven met troepen die ze niet meer hebben?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doel je nu op die scène uit der Untergang
Waat?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het westen doen wij niet aan propaganda. Natuurlijk proberen ook wij onze tegenstander zowel militair als civiel te beïnvloedden, maar dat gaat met psyops.
Ja, dus?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, hoera. Bevriende president die een zweem van corruptieschandaal om zich heen heeft hangen.
Nou, om jouw een plezier te doen: Gorbatsjov heeft in 1993 een toespraak gehouden voor leden van de eerste en tweede kamer.quote:Wie is de volgende? Macron? Merz, Rutte?
Het zal wel een pijnlijke waarheid voor je zijn ja. Ze zegt immers niks geks.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
Over sterke EU vrouwen gesproken. Ongeloof pijnlijk dit.
Bekijk deze YouTube-video
Of Netanyahu?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dus?
[..]
Nou, om jouw een plezier te doen: Gorbatsjov heeft in 1993 een toespraak gehouden voor leden van de eerste en tweede kamer.
Verder hebben we toespraken gehad van verscheidene leiders van andere landen.
Waaronder Mitterand.
Dus waarom geen Macron?
Ja, laten we nog een zaal zo groot als de 2de kamer bouwen, puur voor bezoekende gasten, omdat..... jij nogal vreemde ideeen hebt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of Netanyahu?
Liever helemaal niet in de zaal van ons nationaal belang. En al helemaal niet als de integriteit van de bezoeker druk staat.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:08 schreef skysherrif het volgende:
Niet openen als je het niet wil zien etc.Luguber.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een knappe dame lijkt het."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Drogreden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het westen doen wij niet aan propaganda. Natuurlijk proberen ook wij onze tegenstander zowel militair als civiel te beïnvloedden, maar dat gaat met psyops.
Is ook geweest.quote:
Geen nood, Poetin gaan ze bii binnen laten.quote:Liever helemaal niet in de zaal van ons nationaal belang. En al helemaal niet als de integriteit van de bezoeker druk staat.
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook geweest.
[..]
Geen nood, Poetin gaan ze bii binnen laten.
Verder zie ik dit als misplaatste verontwaardiging.
Nee, ik bepaal zelf hoe ik dat zie.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit.
Matig ditquote:Op dinsdag 16 december 2025 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
De "Sterke Man" keek, en zag dat het goed was.
En ik bepaal dat ik er helemaal niets mee doe.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik bepaal zelf hoe ik dat zie.
Hey, die "standbeelden" vanwege dat land zo netjes uit het slob trekken, die kosten wat, maar dan heb je ook wat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Matig dit![]()
Elk leven dat verloren gaat - aan welke kant ook - is gruwelijk.
De meeste van die lui moeten nog beginnen met stichten van gezin of kopen huis.
Russen hebben de luxe van een keuze he. Als je kiest te gaan dan heb je er rekening mee te houden dat de dingen misschien wel niet goed afgelopen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Matig dit![]()
Elk leven dat verloren gaat - aan welke kant ook - is gruwelijk.
De meeste van die lui moeten nog beginnen met stichten van gezin of kopen huis.
Geen idee wat hier staat?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, die "standbeelden" vanwege dat land zo netjes uit het slob trekken, die kosten wat, maar dan heb je ook wat.
Sommigen zijn echt jong, beneden de 20/21. Die kunnen geen weloverwogen keuze maken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Russen hebben de luxe van een keuze he. Als je kiest te gaan dan heb je er rekening mee te houden dat de dingen misschien wel niet goed afgelopen.
Die zijn meerderjarig.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee wat hier staat?
[..]
Sommigen zijn echt jong, beneden de 20/21. Die kunnen geen weloverwogen keuze maken.
Zoek het antwoordnummer van het Kremlin en schrijf een kaartje.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
Sommigen zijn echt jong, beneden de 20/21. Die kunnen geen weloverwogen keuze maken.
Hun ouders hadden in opstand kunnen komen tegen Poetin.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:58 schreef skysherrif het volgende:
Er zijn best veel 18 a 21 jarigen met dienstplicht die gedwongen worden daarna een contract te tekenen, die kunnen wel inderdaad vrij weinig er aan doen
Dus?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die zijn meerderjarig.
Als ze dan geen weloverwogen keuzes kunnen maken is er iets mis gegaan in de opvoeding.
Vaak zijn dat de ouders die je nog het meeste in opstand hoort komen, om te vragen waar de fuck hun zoon gebleven is, veel meer kunnen ze niet doen zonder gewoon opgepakt t e worden.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hun ouders hadden in opstand kunnen komen tegen Poetin.
Verlekkeren? Ze komen Oekraïne binnenvallen om te moorden. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Ik snap niet hoe je je kan verlekkeren aan dode jongeren in een soldatenpak. Je kent ze niet eens.
Kremlinbeleid.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verlekkeren? Ze komen Oekraïne binnenvallen om te moorden. Eigen schuld, dikke bult.
Ik vind het wel grappig dat je opeens beweert dat ik me aan het verlekkeren ben op dode jongeren...quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Ik snap niet hoe je je kan verlekkeren aan dode jongeren in een soldatenpak. Je kent ze niet eens.
De Russen sterven omdat een oude man op expeditie wil, en de Oekraieners om… te vechten voor onze waarden en vrijheid? Onee, omdat wij ze hebben gezegd dat ze bij de navo mogen komen, en we wisten dat dit kon gebeuren.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat je opeens beweert dat ik me aan het verlekkeren ben op dode jongeren...
Ik stel enkel dat Russische soldaten uit eigen beweging bij het leger zijn gegaan.
Jij probeert dat te sussen door te stellen dat ze geen weloverwogen keuzes kunnen maken op die leeftijd.
Daar is de wetgever het al niet mee eens.
En ik ook niet.
Ik heb geen mededogen met iemand die naar een vreemd land gast om daar mensen te vermoorden, etc.
Jij zegt tegen de Oekraïense slachtoffers van dit soort figuren: "Tja, ze zijn te jong om een weloverwogen keuze te maken"...
Dit is niet helemaal waar, er word niet voor niets hevig gerecruteerd in gebieden met een (zeer) lage levensstandaard. Een jaarsalaris+ bonus is voor die gasten een ticket naar de vrijheid.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Russen hebben de luxe van een keuze he. Als je kiest te gaan dan heb je er rekening mee te houden dat de dingen misschien wel niet goed afgelopen.
Later zal men op deze oorlog terugkijken als een hele ordinaire oorlog over invloedsferen zoals er honderden daarvoor waren. Echt niks bijzonders wat dat betreft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is gewoon een hele smerige oorlog.
Jongeren horen daar niet te sterven om wat achtergestelde gebieden en geopolitiek geneuzel.
Dat geldt wmb voor beide partijen. Die gasten zijn er allemaal ingerommeld. Oekraïners hebben al helemaal geen keuze.
Dat weten we nog niet, dat ligt aan wat er nog (of niet) komen gaat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Later zal men op deze oorlog terugkijken als een hele ordinaire oorlog over invloedsferen zoals er honderden daarvoor waren. Echt niks bijzonders wat dat betreft.
Ook niet helemaal waar, grootste landoorlog op Europese bodem sinds de wereldoorlog met honderdduizenden slachtoffers gecombineerd. Dit nog los van alle politieke verschuivingen die het heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Later zal men op deze oorlog terugkijken als een hele ordinaire oorlog over invloedsferen zoals er honderden daarvoor waren. Echt niks bijzonders wat dat betreft.
Later zal men op deze oorlog terugkijken als een hele ordinaire oorlog over invloedsferen zoals er honderden daarvoor waren. Echt niks bijzonders wat dat betreft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Jongeren horen daar niet te sterven om wat achtergestelde gebieden en geopolitiek geneuzel.
Dat geldt wmb voor beide partijen. Die gasten zijn er allemaal ingerommeld. Oekraïners hebben al helemaal geen keuze.
en vergeet niet dat de mensen in Rusland voortdurend blootgesteld worden aan hún propaganda. Dat is gewoon bij 80% van de mensen effectief.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar, er word niet voor niets hevig gerecruteerd in gebieden met een (zeer) lage levensstandaard. Een jaarsalaris+ bonus is voor die gasten een ticket naar de vrijheid.
Dat zijn dezelfde jongens die wij hier op fpv beelden zien.
We zullen hem niet vergeten, maar wat oorzaken/motivatie betreft is het niks bijzondersquote:Op dinsdag 16 december 2025 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, grootste landoorlog op Europese bodem sinds de wereldoorlog met honderdduizenden slachtoffers gecombineerd. Dit nog los van alle politieke verschuivingen die het heeft veroorzaakt.
Deze gaan we nog wel even onthouden, en terecht.
Het gaat nog verder dan dat, zonder tv en internet en laag kwaliteit onderwijs is de kans dat je in die val trapt heel groot.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
en vergeet niet dat de mensen in Rusland voortdurend blootgesteld worden aan hún propaganda. Dat is gewoon bij 80% van de mensen effectief.
Mensen geloven eigenlijk altijd wel dat zij aan de goede kant staan
( insert are we the baddies neme)
Jawel joh, ik zou zelfs zo ver willen gaan dat het een uitloper is van de koude oorlog.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zullen hem niet vergeten, maar wat oorzaken/motivatie betreft is het niks bijzonders
Hier heb je nog meer de vrije keuze iddquote:Op dinsdag 16 december 2025 22:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat nog verder dan dat, zonder tv en internet en laag kwaliteit onderwijs is de kans dat je in die val trapt heel groot.
Als je de geschiedenis van Oekraïne bestudeert dan zie je dat het al eeuwenlang tussen oost en west in zit en dat beiden hun invloed proberen uit te oefenen. Oekraïne betekent niet voor niets grensland.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel joh, ik zou zelfs zo ver willen gaan dat het een uitloper is van de koude oorlog.
Je noemt ze gewoon orcs en dan is het geen probleem.quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus?
Beetje zoals wo2 een voortzetting van wo1 was?quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel joh, ik zou zelfs zo ver willen gaan dat het een uitloper is van de koude oorlog.
En de koude oorlog die van de tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beetje zoals wo2 een voortzetting van wo1 was?
Sowieso, zelf met regelmaat "lekker heh hoe poetin de EU dwars zit" etc posten, en het dan over verlekkeren willen hebben....quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:26 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je noemt ze gewoon orcs en dan is het geen probleem.
Tijdens de koude oorlog was Oekraïne een toonaangevend onderdeel van de Sovjet unie. Alhoewel er wel een relatie met het uiteenvallen van de SU is, was de Sovjet tijd juist een tijd waarin Oekraïne volledig op het oosten georiënteerd was ipv een speelbaar tussen oost en west. Eigenlijk zijn we nu weer terug naar de situatie van voor 1919quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beetje zoals wo2 een voortzetting van wo1 was?
Tijdens de SU hadden ze natuurlijk ook niet zoveel te kiezen eh, macht zat in Moskou.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tijdens de koude oorlog was Oekraïne een toonaangevend onderdeel van de Sovjet unie. Alhoewel er wel een relatie met het uiteenvallen van de SU is, was de Sovjet tijd juist een tijd waarin Oekraïne volledig op het oosten georiënteerd was ipv een speelbaar tussen oost en west. Eigenlijk zijn we nu weer terug naar de situatie van voor 1919
'We moeten vooral in gesprek blijven met deheer Poetin. Mij dunkt dat we moeten blijven hopen dat dit tragische conflict snel wordt opgelost!'quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zou oekraine best een deal willen maken voor een bestand vna kerst tot en met hun kerst
Waarom willen de russen dat niet denk jij @:scjvb
Zijn hele verschillende zaken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:29 schreef havanagila het volgende:
[..]
Sowieso, zelf met regelmaat "lekker heh hoe poetin de EU dwars zit" etc posten, en het dan over verlekkeren willen hebben....
Ik ga niet discussiëren over welk land welk land is binnengevallen en al jaren weigert te stoppen, en de volledige verantwoordelijkheid voor dit bloedvergieten heeft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn hele verschillende zaken.
Het strategisch spel dat de Russen spelen zie ik los van het fysieke en mentale leed. Daar is de EU net zo debet aan.
Eh, wat.....?quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
Het strategisch spel dat de Russen spelen zie ik los van het fysieke en mentale leed.
Nee, ze sterven omdat ze veel geld geboden kregen in ruil voor het vermoorden van Oekraïners.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen sterven omdat een oude man op expeditie wil
Nee, hoe kom je daar bij?quote:, en de Oekraieners om… te vechten voor onze waarden en vrijheid?
Nee, ook niet.quote:Onee, omdat wij ze hebben gezegd dat ze bij de navo mogen komen, en we wisten dat dit kon gebeuren.
Het is best wel denigrerend om een bevolkingsgroep achtergesteld te noemen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |