Valt te bezien. Je hoeft toch geen medelijden te hebben met soldaten die voor een paar kut roebels en een zak aardappelen een ander land binnenvallen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder de normale empathische mensen vind je er maar weinig die het ‘alleen maar mooi vinden’
Ik denk dat je persoonlijke ervaring meespeelt (ten positieve).quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder de normale empathische mensen vind je er maar weinig die het ‘alleen maar mooi vinden’
Ook die mensen kunnen toch beseffen dat het om mensen gaat die toevallig een andere stempel in hun paspoort hebben dan de operator?quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat je persoonlijke ervaring meespeelt (ten positieve).
Als ik het goed heb, heb je ervaring.
Voor mensen die dat niet hebben, kan het gewoon 1 blur zijn, waar die filmpjes naadloos overgaan in wat ze in COD of Battlefield uitvreten, of idd zoiets als rotten.com of die faces of death videos.
dat denk ik ook, beide kantenquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:00 schreef LXIV het volgende:
Ik denk overigens dat veel van die drone piloten ook met zware PTSS zullen eindigen. Als je ziet van hoe dichtbij je jouw slachtoffers in de ogen kijkt…
quote:Russia has deployed 360,000 troops along NATO's borders, a German politician stated.
Defense expert and member of the Bundestag, Kiesewetter, stated on NTV that Europe is already facing a critical threat of war with Russia: "Russia has deployed two army corps in Belarus, or approximately 360,000 combat-ready soldiers," capable of striking NATO countries.
He believes that 2026 and 2027 will be "critical," but with stronger defense capabilities and caution, Europe can survive them.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2000908367317918076
Oorloghitsersquote:
Hey, de vorige keer kwam die waarschuwing van de VS. Toen waren het er 200.000 en vielen ze Oekraïne binnen.quote:
Propaganda...quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die filmpjes ik zie ze ook op Reddit constant voorbij komen dienen volgens mij toch vooral Westerse propaganda doeleinden.
Die vind je ook zat, maar via andere krochten van het internet.quote:Bedoel andersom zie je zelden beelden van Russen die Oekraïners afslachten terwijl dat toch ook echt wel aan de gang is.
Je kunt zelf het narratief compleet maken door ook naar andere bronnen te kijken.quote:Niet dat ik daar op zit te wachten verder maar het is wel een heel eenzijdig narratief op die manier.
Propaganda bestaat niet per definitie uit leugens. Integendeel.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Propaganda...
Dat klinkt alsof je suggereert dat de beelden niet echt zijn.
Anyway, de beelden zijn alleen te vinden in de krochten van het internet.
En volgens mij van Oekraïense origine.
[..]
Die vind je ook zat, maar via andere krochten van het internet.
En als er beelden worden gedeeld voor westerse propaganda doeleinden, dan zou ik verwachten dat er beelden worden verspreid van Russen die Oekraïners afslachten.
[..]
Je kunt zelf het narratief compleet maken door ook naar andere bronnen te kijken.
Staan gewoon op Reddit in openbare communities dus dat van krochten valt reuze mee. Ze hebben (vaak) het watermerk van een of andere Oekraïense organisatie met een beer en een bijl en specifieke rockmuziek in het Oekraïens dus vandaar de suggestie dat ze vermoedelijk als propaganda worden ingezet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Propaganda...
Dat klinkt alsof je suggereert dat de beelden niet echt zijn.
Anyway, de beelden zijn alleen te vinden in de krochten van het internet.
En volgens mij van Oekraïense origine.
[..]
Die vind je ook zat, maar via andere krochten van het internet.
En als er beelden worden gedeeld voor westerse propaganda doeleinden, dan zou ik verwachten dat er beelden worden verspreid van Russen die Oekraïners afslachten.
[..]
Je kunt zelf het narratief compleet maken door ook naar andere bronnen te kijken.
Als je naar telegram gaat vind je ze andersom ook wel hoor.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Staan gewoon op Reddit in openbare communities dus dat van krochten valt reuze mee. Ze hebben (vaak) het watermerk van een of andere Oekraïense organisatie met een beer en een bijl en specifieke rockmuziek in het Oekraïens dus vandaar de suggestie dat ze vermoedelijk als propaganda worden ingezet.
Maar dan als Oekraïense propaganda.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Staan gewoon op Reddit in openbare communities dus dat van krochten valt reuze mee. Ze hebben (vaak) het watermerk van een of andere Oekraïense organisatie met een beer en een bijl en specifieke rockmuziek in het Oekraïens dus vandaar de suggestie dat ze vermoedelijk als propaganda worden ingezet.
Mee eens. Maar het is een beetje raar om het publiceren van videobeelden van gebeurtenissen weg te zetten als westerse propaganda.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Propaganda bestaat niet per definitie uit leugens. Integendeel.
Andersom staan die beelden dus niet of nauwelijks op Reddit. Reddit is een beursgenoteerd Amerikaans bedrijf. Dat maakt het een vorm van Westerse propaganda.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het is een beetje raar om het publiceren van videobeelden van gebeurtenissen weg te zetten als westerse propaganda.
Dat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Al die filmpjes ik zie ze ook op Reddit constant voorbij komen dienen volgens mij toch vooral Westerse propaganda doeleinden.
Bedoel andersom zie je zelden beelden van Russen die Oekraïners afslachten terwijl dat toch ook echt wel aan de gang is.
Niet dat ik daar op zit te wachten verder maar het is wel een heel eenzijdig narratief op die manier.
Nee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom staan die beelden dus niet of nauwelijks op Reddit. Reddit is een beursgenoteerd Amerikaans bedrijf. Dat maakt het een vorm van Westerse propaganda.
Is het niet zo dat je juist beschermd wordt tegen psychisch leed omdat je het lijden, de pijn, en het overlijden eigenlijk niet ziet gebeuren?quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook die mensen kunnen toch beseffen dat het om mensen gaat die toevallig een andere stempel in hun paspoort hebben dan de operator?
Ik denk overigens dat veel van die drone piloten ook met zware PTSS zullen eindigen. Als je ziet van hoe dichtbij je jouw slachtoffers in de ogen kijkt…
In de Irak-oorlog was dat veel minder, toch heb je daar geloof ik ook meer dan 20 zelfmoorden per dag onder veteranen. Schuldgevoelens spelen daar een grote rol in.
2e drone zoemt nog even in op de ledematen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je juist beschermd wordt tegen psychisch leed omdat je het lijden, de pijn, en het overlijden eigenlijk niet ziet gebeuren?
Het is vaak een boem en dan verbreekt de verbinding. Als ik soms zie hoe soldaten er aan toe zijn (ledematen er bijna af..) na gebruik van clustermunitie, van die beelden ga je pas echt kapot..
quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
2e drone zoemt nog even in op de ledematen.
Je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:22 schreef Elan het volgende:
Aan de andere kant:
[ afbeelding ]
Starlink terminal gebruikt voor communicatie op een Russische drone.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |