abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2025 @ 13:24:39 #251
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219516972
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het strategisch spel dat de Russen spelen zie ik los van het fysieke en mentale leed. Daar is de EU net zo debet aan.
Nee.
Blaf me vol
  woensdag 17 december 2025 @ 13:27:26 #252
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219516990
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zijn geen warme woorden.
Jij ziet toch ook dat hij er wél in is geslaagd om elektrische rijden hip, betaalbaar en bereikbaar te maken voor de brede middenklasse? Voor redelijke bedragen heb je veel auto. Niet iedereen kan 110k voor een Audi neertellen.

En jij wat jij zegt over X herken ik. Dat had ik ook toen het nog Twitter was.
Als ik zo eens om me heen kijk op de weg hebben Kia en Skoda meer bereikt voor de middenklasse qua elektrisch rijden dan Musk / Tesla.
Blaf me vol
pi_219516998
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:24 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Nee.
Ja, hij heeft zichzelf verteld dat oorlog voeren, en de mensen die daarbij het leven laten, 2 hele verschillende dingen zijn, die niks met elkaar te maken hebben.

:')
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219517026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:01 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Uit onderzoek in de VS bij dronepiloten blijkt het tegenovergestelde.

Uitgerekend de discrepantie tussen "het uitvoeren van het vak" en het leven verwijderd van de directe frontlinie leidt tot psychische problemen en suicides.

"Parallel Universes": Drone pilots often struggle to compartmentalize their work

Dus uitgerekend iemand van dichtbij vermoorden op je scherm om vervolgens "gezellig" een pizza te gaan eten in een compleet andere setting kan ons brein in veel gevallen niet aan.

"numerous reports and studies confirm that these operators experience significant psychological distress, leading to elevated rates of burnout, PTSD, and suicidal ideation. "
Overigens gaat dat onderzoek wel voornamelijk om operators van Reaper drones en zulks zoals ik het lees.

Zit wel een verschil tussen FPV drone operators die in veel gevallen ook in de loopgraven staan en niet om het zomaar te zeggen een pizzaatje kunnen eten en vrij zijn van vijandelijk vuur, integendeel.
pi_219517263
Bekijk deze YouTube-video

twitter

Heh , heel vet. Een soldaat van Freedom of Russia gaat echt ver achter vijandelijke linies om een spoor uit te schakelen en zorgen dat de trein ook gebombardeerd kan worden.
pi_219517295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 12:59 schreef skysherrif het volgende:

Dit lijkt me niet hoe je in 2025 gezamenlijk een aanval uitvoert, of ooit. Geen enkele ruimte ertussen, drone/artillerievoer.

We weten inmiddels toch wel dat dit precies is hoe de Russen het doen?

Gooi gewoon 100 man op een hoopje naar de vijand en uiteindelijk overwhelm je de vijand wel.

Simpele tactiek die berust op de gigantische numerieke overmacht. Gooi je maar genoeg man, ongetraind en wat dan ook. Uiteindelijk win je er wel mee.

Naast dat Rusland geen cent geeft of er nou 100, 1000 of 1 miljoen man sterven. Als er maar een metertje grond gewonnen kan worden is dat genoeg.
pi_219517475
https://www.telegraph.co.(...)y-war-sergei-lavrov/

Ben benieuwd of de VS dit echt beloofd heeft achter gesloten deuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 14:37:39 #258
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219517481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:35 schreef Discombobulate het volgende:

1) Dat zou me niks verbazen.
2) Is Lavrov weer terug van weggeweest ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219517692
twitter
pi_219517707
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:35 schreef Discombobulate het volgende:

en tegelijk:

https://www.bloomberg.com(...)n-rejects-peace-deal

pi_219517714
pi_219517725
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2025 14:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
1) Dat zou me niks verbazen.
2) Is Lavrov weer terug van weggeweest ja?
Trump wil Rusland terug in de monetaire unie (?) om zaken mee te doen. Dat kan alleen als de oorlog stopt. Rusland hoeft alleen maar te wachten tot Trump weer eens zijn geduld met Oekraine verliest en zelf geen milimeter op te schuiven. Trump trekt er dan of zijn handen helemaal van af of gaat nog harder druk zetten op een complete overgave van de Oekraine. All about the Money
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 15:07:09 #263
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219517732
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:05 schreef Sabata het volgende:

[..]
Trump wil Rusland terug in de monetaire unie (?) om zaken mee te doen. Dat kan alleen als de oorlog stopt. Rusland hoeft alleen maar te wachten tot Trump weer eens zijn geduld met Oekraine verliest en zelf geen milimeter op te schuiven. Trump trekt er dan of zijn handen helemaal van af of gaat nog harder druk zetten op een complete overgave van de Oekraine. All about the Money
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat en hoeveel Oekraïne anno 2025 nog van de VS "krijgt" eigenlijk. Volgens mij was dat namelijk al niet veel meer?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219517745
rechtstreeks niks, maar het bericht boven me noemt dat de coalition of the willing nog wel wapens bestelt en die meteen doorstuurt. Als Trump daar dan ook een moratorium op zet ben je klaar.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 17 december 2025 @ 15:09:16 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219517748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:03 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Raar. Want dit is eigenlijk een israelier die zegt niks met Putin te maken te willen hebben.
The End Times are wild
pi_219517776
quote:

[..]
Komen wel midterms aan, heel veel republikeinen die helemaal geen zin hebben in deze spelletjes die Trump met rusland speelt en hem ook zwaar onder druk zetten. Daarom dat hij ook steeds draait (vermoed ik)
  woensdag 17 december 2025 @ 15:13:22 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219517782
quote:

[..]
All about Trump en zijn rijke vriendjes
pi_219517867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
We hebben de vs nodig voor zeldzame chinese aardmetalen :?
Nee. daar zijn wij vooral afhankelijk van China. Europa is eigenlijk overal afhankelijk van :)
pi_219517960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:09 schreef Sabata het volgende:
rechtstreeks niks, maar het bericht boven me noemt dat de coalition of the willing nog wel wapens bestelt en die meteen doorstuurt. Als Trump daar dan ook een moratorium op zet ben je klaar.
De VS doet zelf niets meer maar laat Europa voor de kosten opdraaien. Als Trump ons ook nog eens niets meer wil verkopen puur vanwege zijn eigen financiële belangen en dealtjes voor zijn vastgoedmaten, zou dat echt een gotspe zijn.

Dat 28 puntenplan sloeg ook helemaal nergens op. Rusland krijgt op alle punten zijn zin, de VS krijgt het geld, Oekraïne niks en Europa mag de rekening betalen.
pi_219517971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. daar zijn wij vooral afhankelijk van China. Europa is eigenlijk overal afhankelijk van :)
Europa had 30 jaar geleden goud in handen maar we hebben alles verkwanseld, uitbesteed en wegbezuinigd.
pi_219517992
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Europa had 30 jaar geleden goud in handen maar we hebben alles verkwanseld, uitbesteed en wegbezuinigd.
Correct.
pi_219518003
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De VS doet zelf niets meer maar laat Europa voor de kosten opdraaien. Als Trump ons ook nog eens niets meer wil verkopen puur vanwege zijn eigen financiële belangen en dealtjes voor zijn vastgoedmaten, zou dat echt een gotspe zijn.

Dat 28 puntenplan sloeg ook helemaal nergens op. Rusland krijgt op alle punten zijn zin, de VS krijgt het geld, Oekraïne niks en Europa mag de rekening betalen.
Men is vaak kritisch op Musk. En ondanks dat ik dat ook een engnek vind, is het tenminste nog iemand met een visie. Het gaat hem niet om het snelle geld. Maar om naamswaarde in de markt, en invloed. Trump wil gewoon snel cashen. Echt zo'n ongelooflijke nihilist.
pi_219518032
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Men is vaak kritisch op Musk. En ondanks dat ik dat ook een engnek vind, is het tenminste nog iemand met een visie. Het gaat hem niet om het snelle geld. Maar om naamswaarde in de markt, en invloed. Trump wil gewoon snel cashen. Echt zo'n ongelooflijke nihilist.
We mogen Maria op onze blote knietjes danken dat Musk niet is geboren in de VS en nooit president kan worden.
  woensdag 17 december 2025 @ 15:44:11 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219518040
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat heeft Trump aan snel cashen op zijn 79-ste?
The End Times are wild
  woensdag 17 december 2025 @ 15:44:41 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219518046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We mogen Maria op onze blote knietjes danken dat Musk niet is geboren in de VS en nooit president kan worden.
Nu krijgen we JD Vance. Dan is het over met zwalkend en halfslachtig beleid.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')