En de koude oorlog die van de tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beetje zoals wo2 een voortzetting van wo1 was?
Sowieso, zelf met regelmaat "lekker heh hoe poetin de EU dwars zit" etc posten, en het dan over verlekkeren willen hebben....quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:26 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je noemt ze gewoon orcs en dan is het geen probleem.
Tijdens de koude oorlog was Oekraïne een toonaangevend onderdeel van de Sovjet unie. Alhoewel er wel een relatie met het uiteenvallen van de SU is, was de Sovjet tijd juist een tijd waarin Oekraïne volledig op het oosten georiënteerd was ipv een speelbaar tussen oost en west. Eigenlijk zijn we nu weer terug naar de situatie van voor 1919quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beetje zoals wo2 een voortzetting van wo1 was?
Tijdens de SU hadden ze natuurlijk ook niet zoveel te kiezen eh, macht zat in Moskou.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tijdens de koude oorlog was Oekraïne een toonaangevend onderdeel van de Sovjet unie. Alhoewel er wel een relatie met het uiteenvallen van de SU is, was de Sovjet tijd juist een tijd waarin Oekraïne volledig op het oosten georiënteerd was ipv een speelbaar tussen oost en west. Eigenlijk zijn we nu weer terug naar de situatie van voor 1919
'We moeten vooral in gesprek blijven met deheer Poetin. Mij dunkt dat we moeten blijven hopen dat dit tragische conflict snel wordt opgelost!'quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zou oekraine best een deal willen maken voor een bestand vna kerst tot en met hun kerst
Waarom willen de russen dat niet denk jij @:scjvb
Zijn hele verschillende zaken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:29 schreef havanagila het volgende:
[..]
Sowieso, zelf met regelmaat "lekker heh hoe poetin de EU dwars zit" etc posten, en het dan over verlekkeren willen hebben....
Ik ga niet discussiëren over welk land welk land is binnengevallen en al jaren weigert te stoppen, en de volledige verantwoordelijkheid voor dit bloedvergieten heeft.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn hele verschillende zaken.
Het strategisch spel dat de Russen spelen zie ik los van het fysieke en mentale leed. Daar is de EU net zo debet aan.
Eh, wat.....?quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
Het strategisch spel dat de Russen spelen zie ik los van het fysieke en mentale leed.
Nee, ze sterven omdat ze veel geld geboden kregen in ruil voor het vermoorden van Oekraïners.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen sterven omdat een oude man op expeditie wil
Nee, hoe kom je daar bij?quote:, en de Oekraieners om… te vechten voor onze waarden en vrijheid?
Nee, ook niet.quote:Onee, omdat wij ze hebben gezegd dat ze bij de navo mogen komen, en we wisten dat dit kon gebeuren.
Het is best wel denigrerend om een bevolkingsgroep achtergesteld te noemen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is gewoon een hele smerige oorlog.
Jongeren horen daar niet te sterven om wat achtergestelde gebieden en geopolitiek geneuzel.
Dat geldt wmb voor beide partijen. Die gasten zijn er allemaal ingerommeld. Oekraïners hebben al helemaal geen keuze.
Defensie, AI, zeldzame aardmetalen (China). Europa staat niet zo sterk qua onafhankelijkheid.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waar hebben we ze per se voor nodig denk je?
Nee. dat kan niet. Alleen al omdat er helemaal geen 'eenheid' is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 11:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kan prima, het besef moet nog een beetje indalen maar Europa kan Oekraïne verdedigen als we echt willen en all in gaan.
Ja en nee. Het is inderdaad waar dat het heel 'dichtbij' is, maar tegelijkertijd is het heel ver weg. Denk dat ons brein het ook vrij gemakkelijk kan zien als een soort 'game'. Want je hebt ook van die filmpjes waarin ze echt een tijdje gaan 'jagen' op iemand met een drone. Als spel. Dat is volgens mij enkel mogelijk als je een psychopaat bent OF je uit een vorm van coping niet meer doorhebt dat het over echte mensen gaatquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook die mensen kunnen toch beseffen dat het om mensen gaat die toevallig een andere stempel in hun paspoort hebben dan de operator?
Ik denk overigens dat veel van die drone piloten ook met zware PTSS zullen eindigen. Als je ziet van hoe dichtbij je jouw slachtoffers in de ogen kijkt…
In de Irak-oorlog was dat veel minder, toch heb je daar geloof ik ook meer dan 20 zelfmoorden per dag onder veteranen. Schuldgevoelens spelen daar een grote rol in.
Musk is een voorbeeld van iemand die zijn oren niet laat hangen naar geld, wel naar macht. Het gaat hem om vermogen. Naamsvertrouwen in de markt. Als het hem zou gaan puur om het cashen, had hij het allemaal geheel anders aangepakt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk trouwens dat Musk juist een voorbeeld die niet alleen zijn oren laat hangen naar meer geld of macht. Nadat hij er aan heeft bijgedragen om Trump openlijk naar het Witte huis te begeleiden heeft hij enorme risico's genomen. X dat hij veel te duur heeft gekocht heeft hij ontdaan van Woke en is met dat medium gaan schoppen tegen de gevestigde orde.
Grappig aan Tesla is dat het de enige auto is die betaalbaar is voor de middenklasse gezien de prijs kwaliteit.
Allemaal leuk, maar als je die 'cult' weet te handhaven dan is dat gewoonweg 'knap'.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:04 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het is een gladde verkoper, niet de visionair die hij en men claimed dat hij is. Hij heeft geluk gehad met PayPal (geluk is overigens best een grote factor in Tech). Daarna is ie zich gaan inkopen bij o.a. Tesla als redder der mensheid. Inmiddels weten we dat ie dat verre van is, een wolf in schaapskleren. Daarnaast zijn die Tesla's toch niet zo goed als gelaimed werdt; inmiddels zet Musk zijn macht in om alle problemen zowel intern als extern onder de pet te houden; op een bijna Putin achtige manier.
En het ergste van alles is, bijna niets is door Musk zelf bedacht, ontworpen of geprogrammeerd. Alle innovatie was er al, enige wat hij heeft gedaan is zich inkopen en op een troon laten zetten.
En nu is er een cultus rondom de persoon ontstaan die nog bizarder is dan de cultus om Steve Jobs heen (al had die wel echt e.e.a gepresteerd).
Kans is aanzienlijk dat deze dame geen 'keuze' had. Al hangt dat er weer vanaf hoe je 'keuze' wil definiëren, en daar kan je gehele filosofische discussies over voeren. Stel je zou doodgemarteld worden als je niet zou gaan, heb je technisch gezien alsnog de keuze om te weigeren. Maar is het redelijk om zoiets als een keuze in een gelijk speelveld te zien?quote:Op dinsdag 16 december 2025 21:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Russen hebben de luxe van een keuze he. Als je kiest te gaan dan heb je er rekening mee te houden dat de dingen misschien wel niet goed afgelopen.
KLoon gespot. Verkeerde account ingelogd.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
'We moeten vooral in gesprek blijven met deheer Poetin. Mij dunkt dat we moeten blijven hopen dat dit tragische conflict snel wordt opgelost!'
Uit onderzoek in de VS bij dronepiloten blijkt het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is inderdaad waar dat het heel 'dichtbij' is, maar tegelijkertijd is het heel ver weg. Denk dat ons brein het ook vrij gemakkelijk kan zien als een soort 'game'.
Hmm, interessant. Ben benieuwd hoeveel het zou schelen als het meer op 'afstand' was. Hoe zit dit met piloten van vliegtuigen die plekken hebben gebombardeerd met burgerslachtoffers, maar dus niet die slachtoffers hebben gezien?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Uit onderzoek in de VS bij dronepiloten blijkt het tegenovergestelde.
Uitgerekend de discrepantie tussen "het uitvoeren van het vak" en het leven verwijderd van de directe frontlinie leidt tot psychische problemen en suicides.
"Parallel Universes": Drone pilots often struggle to compartmentalize their work
Dus uitgerekend iemand van dichtbij vermoorden op je scherm om vervolgens "gezellig" een pizza te gaan eten in een compleet andere setting kan ons brein in veel gevallen niet aan.
"numerous reports and studies confirm that these operators experience significant psychological distress, leading to elevated rates of burnout, PTSD, and suicidal ideation. "
Uh huh,quote:Op woensdag 17 december 2025 09:01 schreef PluggieOD het volgende:
Op welke wijze zou ze zijn gedwongen om het leger in te gaan?quote:Op woensdag 17 december 2025 08:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kans is aanzienlijk dat deze dame geen 'keuze' had. Al hangt dat er weer vanaf hoe je 'keuze' wil definiëren, en daar kan je gehele filosofische discussies over voeren. Stel je zou doodgemarteld worden als je niet zou gaan, heb je technisch gezien alsnog de keuze om te weigeren. Maar is het redelijk om zoiets als een keuze in een gelijk speelveld te zien?
Het gaat om geld. Russen die er voor gekozen zich voor centjes naar Oekraïne te laten sturen hebben gewoon niks te klagen over een eventuele loodvergiftiging die ze daar kunnen oplopen.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kans is aanzienlijk dat deze dame geen 'keuze' had. Al hangt dat er weer vanaf hoe je 'keuze' wil definiëren, en daar kan je gehele filosofische discussies over voeren. Stel je zou doodgemarteld worden als je niet zou gaan, heb je technisch gezien alsnog de keuze om te weigeren. Maar is het redelijk om zoiets als een keuze in een gelijk speelveld te zien?
Sommige worden gewoon van straat geplukt, passieve dwang. Putin is nogal totalitairquote:Op woensdag 17 december 2025 09:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op welke wijze zou ze zijn gedwongen om het leger in te gaan?
Zijn er al percentages bekend?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Uitgerekend de discrepantie tussen "het uitvoeren van het vak" en het leven verwijderd van de directe frontlinie leidt tot psychische problemen en suicides.
"Parallel Universes": Drone pilots often struggle to compartmentalize their work
Dus uitgerekend iemand van dichtbij vermoorden op je scherm om vervolgens "gezellig" een pizza te gaan eten in een compleet andere setting kan ons brein in veel gevallen niet aan.
"numerous reports and studies confirm that these operators experience significant psychological distress, leading to elevated rates of burnout, PTSD, and suicidal ideation. "
Nee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:09 schreef phpmystyle het volgende:
Iets anders. Lijkt erop dat de elite en de media toch voorsorteren op een vrede.
Dat beeld klopt niet: het is wat Europa betreft altijd al een zaak voor Oekraïne geweest of ze grondgebied willen opgeven.quote:Wat aanvankelijk onbespreekbaar was - het opgeven van gebieden - is nu getransformeerd als een kwestie dat aan Oekraiene is én we zien dat een groot deel al in handen van Rusland is.
Denk het niet, Rusland zal niet akkoord gaan met Europese of Amerikaanse troepen in Oekraïne.quote:
Dit. Zo'n yank krijgt dan ook opdracht om een paar IS generaals om te leggen met een drone, maar moet vervolgens ook alle bruiloftsgasten of het hele gezin met kids en babies eromheen meenemen als collateral. Oekraïners droppen granaten op enemy combatants die het op hun gezin voorzien heeft en veel van hun landgenoten op gruwelijke wijze verkracht en vermoord hebben. Dat voelt toch wel als een hele andere setting.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Maar de ervaring van een yank die vanuit een container in arizona in afghanistan een reaper drone bestuurt heeft niet gek veel gemeen met wat oekrainers nu doen.
Ik bedacht me ook dat met name het verschil in "target package", idd nogal onwillekeurig wat burgers af moeten blaffen, er wel erg inhakt, ja.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:47 schreef Knipoogje het volgende:
Zo'n yank krijgt dan ook opdracht om een paar IS generaals om te leggen met een drone, maar moet vervolgens ook alle bruiloftsgasten of het hele gezin met kids en babies eromheen meenemen als collateral.
We hebben de vs nodig voor zeldzame chinese aardmetalenquote:Op woensdag 17 december 2025 08:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Defensie, AI, zeldzame aardmetalen (China). Europa staat niet zo sterk qua onafhankelijkheid.
Was AI-filmpje volgens mij.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
Zag dat filmpje van een Su-34 waarbij de schietstoelen afgaan in een hangar... Die piloten zullen wel hoofdpijn hebben gehad daarna.
Gewoon 1 biertje is ook goed. Waar in Nederland woon je ongeveer? Ik midden in Brabant.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat kratje bier voor mij wordt wel wat penibel.
Het is al lang aangetoond dat drone piloten uit de VS, die vanuit daar drones bestuurden om in Pakistan en omgeving mensen te doden, vaak PTSS hadden. Vaker zelfs dan mensen op het slagveld zelf.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is inderdaad waar dat het heel 'dichtbij' is, maar tegelijkertijd is het heel ver weg. Denk dat ons brein het ook vrij gemakkelijk kan zien als een soort 'game'. Want je hebt ook van die filmpjes waarin ze echt een tijdje gaan 'jagen' op iemand met een drone. Als spel. Dat is volgens mij enkel mogelijk als je een psychopaat bent OF je uit een vorm van coping niet meer doorhebt dat het over echte mensen gaat
Ik denk het wel. In ieder geval zijn ook die oekrainers niet gevrijwaard van PTSS omdat ze zelf geen gevaar lopen.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Maar de ervaring van een yank die vanuit een container in arizona in afghanistan een reaper drone bestuurt heeft niet gek veel gemeen met wat oekrainers nu doen.
Dat komt wel overeen met de berichten dat de gemiddelde leeftijd aan het front is gestegen naar 43-45 jaar.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:03 schreef Idisrom het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zelensky bezoekt hier de gewonde soldaten in Nederland
Wat vooral opvalt is de gemiddelde hoge leeftijd.
Maar dacht je dat de US piloten niet de nodige info kregen dat de mensen die zij uitschakelden terroristen waren, verantwoordelijk voor de dood van vele Amerikanen en anderen, half mens, half beest, geitenneukers en ook nog eens heel gemeen tegen schoolmeisjes?quote:Op woensdag 17 december 2025 09:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit. Zo'n yank krijgt dan ook opdracht om een paar IS generaals om te leggen met een drone, maar moet vervolgens ook alle bruiloftsgasten of het hele gezin met kids en babies eromheen meenemen als collateral. Oekraïners droppen granaten op enemy combatants die het op hun gezin voorzien heeft en veel van hun landgenoten op gruwelijke wijze verkracht en vermoord hebben. Dat voelt toch wel als een hele andere setting.
Een reaper drone is gewoon een remote vliegtuig. Een villa in een woestijn verzuipen in hellfire raketten is alles behalve up close and personal.quote:
Volgens mij is dat recent wel veranderd, maar voorheen zaten ze relatief dicht bij het front. Mochten ze ook gaan scrambelen als hun locatie ontdekt was.quote:In ieder geval zijn ook die oekrainers niet gevrijwaard van PTSS omdat ze zelf geen gevaar lopen.
Gezien historische conflicten zullen de percentages wel meevallen aangezien de hele Oekraïnse maatschappij de oorlog meegemaakt heeft en er veel meer begrip zal zijn.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:29 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij is dat recent wel veranderd, maar voorheen zaten ze relatief dicht bij het front. Mochten ze ook gaan scrambelen als hun locatie ontdekt was.
Desalniettemin heb je gelijk, PTSD kan wel een dingetje worden voor ze.
valt wel mee toch wat ik kan zien? veel jonge jongens er helaas bijquote:Op woensdag 17 december 2025 12:03 schreef Idisrom het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zelensky bezoekt hier de gewonde soldaten in Nederland
Wat vooral opvalt is de gemiddelde hoge leeftijd.
Veel van de ' expendable' soldaten zijn van de leeftijdscategorie 40-45. Die worden in een of ander achterafdorp bij hun kraag gepakt, hebben vaak een alcoholprobleem, worden dan 6 weken naar Engeland gestuurd voor een basisopleiding, spreken daarbij nauwelijks Engels (wel vaak Russisch), dan naar het front waar ze het 6 tot 12 maanden uithouden.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
valt wel mee toch wat ik kan zien? veel jonge jongens er helaas bij
Ok? heb het over het filmpjequote:Op woensdag 17 december 2025 12:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel van de ' expendable' soldaten zijn van de leeftijdscategorie 40-45. Die worden in een of ander achterafdorp bij hun kraag gepakt, hebben vaak een alcoholprobleem, worden dan 6 weken naar Engeland gestuurd voor een basisopleiding, spreken daarbij nauwelijks Engels (wel vaak Russisch), dan naar het front waar ze het 6 tot 12 maanden uithouden.
Ik reageerde dat jij zei dat het wel mee viel qua leeftijd (los van het filmpje an sich)quote:
ok maar ik had het niet los van het filmpje ansichquote:Op woensdag 17 december 2025 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik reageerde dat jij zei dat het wel mee viel qua leeftijd (los van het filmpje an sich)
Toen bestond dat nog helemaal niet dus kun je amper een uitspraak over doen. Dat er veel ellende was lijkt me duidelijk, maar het hoe en wat kan je natuurlijk nooit echt goed onderzoeken.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:34 schreef BlaZ het volgende:
Zie de effecten van PTSD na de 2e wereldoorlog in vergelijking met de Vietnamoorlog.
Na de 2e wereldoorlog waren er bijvoorbeeld instructies voor huisvrouwen om hoe om te gaan met hun echtgenoten.
Nog wat nieuwe beelden van deze aanval:quote:Op dinsdag 16 december 2025 13:04 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Nog maar eens een totaal mislukte gemechaniseerde aanval nabij Pokrovsk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eentje is het zo zat dat hij maar weer terugkruipt in zn totaal vernietigde MTLB (? ben nooit zo goed in voortuig herkenning)
Dat gaat eerder op voor oorlogen voor de 2e wereldoorlog. De effecten van de 2e wereldoorlog zelf zijn prima bestudeerd aangezien PTSD ook 50 jaar na dato nog aanwezig kan zijn en zelfs op de volgende generatie overgedragen kan worden. Na de 1e wereldoorlog werd het eerder shellshock genoemd.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toen bestond dat nog helemaal niet dus kun je amper een uitspraak over doen. Dat er veel ellende was lijkt me duidelijk, maar het hoe en wat kan je natuurlijk nooit echt goed onderzoeken.
Nee.quote:Op dinsdag 16 december 2025 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het strategisch spel dat de Russen spelen zie ik los van het fysieke en mentale leed. Daar is de EU net zo debet aan.
Als ik zo eens om me heen kijk op de weg hebben Kia en Skoda meer bereikt voor de middenklasse qua elektrisch rijden dan Musk / Tesla.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zijn geen warme woorden.
Jij ziet toch ook dat hij er wél in is geslaagd om elektrische rijden hip, betaalbaar en bereikbaar te maken voor de brede middenklasse? Voor redelijke bedragen heb je veel auto. Niet iedereen kan 110k voor een Audi neertellen.
En jij wat jij zegt over X herken ik. Dat had ik ook toen het nog Twitter was.
Ja, hij heeft zichzelf verteld dat oorlog voeren, en de mensen die daarbij het leven laten, 2 hele verschillende dingen zijn, die niks met elkaar te maken hebben.quote:
Overigens gaat dat onderzoek wel voornamelijk om operators van Reaper drones en zulks zoals ik het lees.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
We weten inmiddels toch wel dat dit precies is hoe de Russen het doen?quote:Op woensdag 17 december 2025 12:59 schreef skysherrif het volgende:
Dit lijkt me niet hoe je in 2025 gezamenlijk een aanval uitvoert, of ooit. Geen enkele ruimte ertussen, drone/artillerievoer.
1) Dat zou me niks verbazen.quote:Op woensdag 17 december 2025 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)y-war-sergei-lavrov/
Ben benieuwd of de VS dit echt beloofd heeft achter gesloten deuren.
en tegelijk:quote:Op woensdag 17 december 2025 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)y-war-sergei-lavrov/
Ben benieuwd of de VS dit echt beloofd heeft achter gesloten deuren.
Trump wil Rusland terug in de monetaire unie (?) om zaken mee te doen. Dat kan alleen als de oorlog stopt. Rusland hoeft alleen maar te wachten tot Trump weer eens zijn geduld met Oekraine verliest en zelf geen milimeter op te schuiven. Trump trekt er dan of zijn handen helemaal van af of gaat nog harder druk zetten op een complete overgave van de Oekraine. All about the Moneyquote:Op woensdag 17 december 2025 14:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
1) Dat zou me niks verbazen.
2) Is Lavrov weer terug van weggeweest ja?
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat en hoeveel Oekraïne anno 2025 nog van de VS "krijgt" eigenlijk. Volgens mij was dat namelijk al niet veel meer?quote:Op woensdag 17 december 2025 15:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
Trump wil Rusland terug in de monetaire unie (?) om zaken mee te doen. Dat kan alleen als de oorlog stopt. Rusland hoeft alleen maar te wachten tot Trump weer eens zijn geduld met Oekraine verliest en zelf geen milimeter op te schuiven. Trump trekt er dan of zijn handen helemaal van af of gaat nog harder druk zetten op een complete overgave van de Oekraine. All about the Money
Raar. Want dit is eigenlijk een israelier die zegt niks met Putin te maken te willen hebben.quote:
Komen wel midterms aan, heel veel republikeinen die helemaal geen zin hebben in deze spelletjes die Trump met rusland speelt en hem ook zwaar onder druk zetten. Daarom dat hij ook steeds draait (vermoed ik)quote:Op woensdag 17 december 2025 15:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
Trump wil Rusland terug in de monetaire unie (?) om zaken mee te doen. Dat kan alleen als de oorlog stopt. Rusland hoeft alleen maar te wachten tot Trump weer eens zijn geduld met Oekraine verliest en zelf geen milimeter op te schuiven. Trump trekt er dan of zijn handen helemaal van af of gaat nog harder druk zetten op een complete overgave van de Oekraine. All about the Money
All about Trump en zijn rijke vriendjesquote:Op woensdag 17 december 2025 15:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nee. daar zijn wij vooral afhankelijk van China. Europa is eigenlijk overal afhankelijk vanquote:Op woensdag 17 december 2025 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
We hebben de vs nodig voor zeldzame chinese aardmetalen
De VS doet zelf niets meer maar laat Europa voor de kosten opdraaien. Als Trump ons ook nog eens niets meer wil verkopen puur vanwege zijn eigen financiële belangen en dealtjes voor zijn vastgoedmaten, zou dat echt een gotspe zijn.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:09 schreef Sabata het volgende:
rechtstreeks niks, maar het bericht boven me noemt dat de coalition of the willing nog wel wapens bestelt en die meteen doorstuurt. Als Trump daar dan ook een moratorium op zet ben je klaar.
Europa had 30 jaar geleden goud in handen maar we hebben alles verkwanseld, uitbesteed en wegbezuinigd.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. daar zijn wij vooral afhankelijk van China. Europa is eigenlijk overal afhankelijk van
Correct.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Europa had 30 jaar geleden goud in handen maar we hebben alles verkwanseld, uitbesteed en wegbezuinigd.
Men is vaak kritisch op Musk. En ondanks dat ik dat ook een engnek vind, is het tenminste nog iemand met een visie. Het gaat hem niet om het snelle geld. Maar om naamswaarde in de markt, en invloed. Trump wil gewoon snel cashen. Echt zo'n ongelooflijke nihilist.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VS doet zelf niets meer maar laat Europa voor de kosten opdraaien. Als Trump ons ook nog eens niets meer wil verkopen puur vanwege zijn eigen financiële belangen en dealtjes voor zijn vastgoedmaten, zou dat echt een gotspe zijn.
Dat 28 puntenplan sloeg ook helemaal nergens op. Rusland krijgt op alle punten zijn zin, de VS krijgt het geld, Oekraïne niks en Europa mag de rekening betalen.
We mogen Maria op onze blote knietjes danken dat Musk niet is geboren in de VS en nooit president kan worden.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Men is vaak kritisch op Musk. En ondanks dat ik dat ook een engnek vind, is het tenminste nog iemand met een visie. Het gaat hem niet om het snelle geld. Maar om naamswaarde in de markt, en invloed. Trump wil gewoon snel cashen. Echt zo'n ongelooflijke nihilist.
Wat heeft Trump aan snel cashen op zijn 79-ste?quote:Op woensdag 17 december 2025 15:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Men is vaak kritisch op Musk. En ondanks dat ik dat ook een engnek vind, is het tenminste nog iemand met een visie. Het gaat hem niet om het snelle geld. Maar om naamswaarde in de markt, en invloed. Trump wil gewoon snel cashen. Echt zo'n ongelooflijke nihilist.
Nu krijgen we JD Vance. Dan is het over met zwalkend en halfslachtig beleid.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We mogen Maria op onze blote knietjes danken dat Musk niet is geboren in de VS en nooit president kan worden.
Dat sowieso. Toch heb ik hem hoger staan dan Trump.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We mogen Maria op onze blote knietjes danken dat Musk niet is geboren in de VS en nooit president kan worden.
Weet ik veel. Vraag het hem?quote:Op woensdag 17 december 2025 15:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft Trump aan snel cashen op zijn 79-ste?
Vance is al helemaal een clown.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu krijgen we JD Vance. Dan is het over met zwalkend en halfslachtig beleid.
Trump is een randdebiel die een beetje loopt te golfen en twitteren. Vance is een engnek die daadwerkelijk de hele dag bezig is om zijn agenda uit te rollen.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vance is al helemaal een clown.
Trump is onvoorspelbaar maar nog wel in toom te houden. Met Vance gaat het dadelijk goed los. Die zie ik nog wel de oorlog verklaren aan de UK oid.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump is een randdebiel die een beetje loopt te golfen en twitteren. Vance is een engnek die daadwerkelijk de hele dag bezig is om zijn agenda uit te rollen.
0 Charme, geen humor. Die wordt het echt niet. Denk dat Rubio eerder kans maakt. Maar goed, hoop vooral dat de democraten macht grijpen tijdens de midterms, en een goed iemand vooruit schuiven in 2028.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump is een randdebiel die een beetje loopt te golfen en twitteren. Vance is een engnek die daadwerkelijk de hele dag bezig is om zijn agenda uit te rollen.
Gaat wel heel ver. Maar wel sanctioneren van de eu.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is onvoorspelbaar maar nog wel in toom te houden. Met Vance gaat het dadelijk goed los. Die zie ik nog wel de oorlog verklaren aan de UK oid.
Gast... overdrijf niet zo. Asjeblieft zeg.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump is onvoorspelbaar maar nog wel in toom te houden. Met Vance gaat het dadelijk goed los. Die zie ik nog wel de oorlog verklaren aan de UK oid.
In vergelijking met Vance is Trump gewoon een gematigd centrum-rechts politicus.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast... overdrijf niet zo. Asjeblieft zeg.
Hij moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat wel heel ver. Maar wel sanctioneren van de eu.
Hij vindt dat de eu weer op het juiste christelijke spoor gezet moet worden.
Voor de grap eens verdiepen in de tattoos van Hegseth.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat wel heel ver. Maar wel sanctioneren van de eu.
Hij vindt dat de eu weer op het juiste christelijke spoor gezet moet worden.
Nee. Het is gewoon niet te vergelijken. Bovendien ga je al uit van een volledig uit de lucht gegrepen toekomstscenario. Voorlopig ziet het erna uit dat de midterms naar de democraten gaan.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
In vergelijking met Vance is Trump gewoon een gematigd centrum-rechts politicus.
Hegseth gaat weer aan de alcohol als we daar vanaf zijn.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Voor de grap eens verdiepen in de tattoos van Hegseth.
quote:Op woensdag 17 december 2025 16:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hegseth gaat weer aan de alcohol als we daar vanaf zijn.
Wat een kneus.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met zijn deus vult.
De doorsnee hardcore atheist is al veel christelijker dan Hegsethquote:Op woensdag 17 december 2025 16:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Voor de grap eens verdiepen in de tattoos van Hegseth.
Dat doe ik niet. Die IS strijders die ze uitschakelen mogen dat allemaal zijn, die piloten weten dondersgoed dat die kinderen die collateral zijn dat niet zijn. Daar heeft een drone-pilot uit Oekraine geen last van. D'r lopen geen moeders met kinderen rond hun targets.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dacht je dat de US piloten niet de nodige info kregen dat de mensen die zij uitschakelden terroristen waren, verantwoordelijk voor de dood van vele Amerikanen en anderen, half mens, half beest, geitenneukers en ook nog eens heel gemeen tegen schoolmeisjes?
Nu leg jij het narrative van de drone-slachtoffers in Pakistan tegenover dat van de drone operators in Oekraine.
Ik las "de neus vult".quote:Op woensdag 17 december 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met zijn deus vult.
Het zijn allemaal space kikkers, die Kennedy zit ook ergens aan.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik las "de neus vult".
Ik sluit overigens niet uit dat Hegseth daar ook verstand van heeft.
Die is echt helemaal gestoord, totaal losgezongen van de werkelijkheid en heeft 0 empathie.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat sowieso. Toch heb ik hem hoger staan dan Trump.
RFK is een heroïnejunk.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn allemaal space kikkers, die Kennedy zit ook ergens aan.
En dan nog liever Musk dan Thiel.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die is echt helemaal gestoord, totaal losgezongen van de werkelijkheid en heeft 0 empathie.
Als iemand gevaarlijk is, is het musk wel. Hoop dat die nooit een machtige positie in de politiek krijgt.
Die ken ik niet.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan nog liever Musk dan Thiel.
Normaliter zou je zeggen van niet, want politiek kan iemand nog afgerekend worden, maar dat word in de VS ook steeds lastiger.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die is echt helemaal gestoord, totaal losgezongen van de werkelijkheid en heeft 0 empathie.
Als iemand gevaarlijk is, is het musk wel. Hoop dat die nooit een machtige positie in de politiek krijgt.
Ok, als je het zo bedoelt snap ik het. Je verpakte het wat sentimenteel..quote:Op woensdag 17 december 2025 16:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Die IS strijders die ze uitschakelen mogen dat allemaal zijn, die piloten weten dondersgoed dat die kinderen die collateral zijn dat niet zijn. Daar heeft een drone-pilot uit Oekraine geen last van. D'r lopen geen moeders met kinderen rond hun targets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |