SPOILER: Lijst met User ID´sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Bij jou is het glas meestal half leeg he? Tering jantje, wat ben jij negatief ingesteld zeg.quote:Op zondag 7 december 2025 13:33 schreef MMaRsu het volgende:
Het spel zat ook jaren in dev hell, de game is vrij richtlijnig en het metroidvania gedeelte is er niet echt.
Een lege woestijn is natuurlijk gewoon fucking saai
Oh nee, kritiek op een gamequote:Op donderdag 11 december 2025 08:57 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Bij jou is het glas meestal half leeg he? Tering jantje, wat ben jij negatief ingesteld zeg.
Kwestie van alleen maar tijd, natuurlijk.quote:Op zondag 7 december 2025 14:24 schreef laforest het volgende:
Nieuwe Zelda open world formaat zou mooi zijn.
Nintendo Online is een abonnement, maar er is een 7 dagen proefperiode (weet niet of dat ook voor Gamecube games e.d. geldt).quote:Op woensdag 10 december 2025 21:27 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Zeker alleen als je een abo neemt 😭
Ja! Moet maar een Nintendo Online + uitbreidingspakket abo nemen voor deze games. Vooral Tonic Trouble roept zoveel nostalgische gevoelens bij me op. Dé game waar de engine van Rayman 2 in werd getest.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Nintendo Online is een abonnement, maar er is een 7 dagen proefperiode (weet niet of dat ook voor Gamecube games e.d. geldt).
Lego Buildersquote:Op dinsdag 23 december 2025 10:20 schreef Aure het volgende:
Wij hebben sinds kort een switch 2 en nu is er winter sale bij de Nintendo eShop. Hebben jullie daar nog goeie musthaves gezien? Ik heb nu iig voor de kinderen mario rabbids sparks of hope voor 5.40 en Lego Jurassic world voor 3.99 gekocht, volgens mij wel prima deals voor deze games.
Is het al 1 aprilquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:12 schreef Aether het volgende:
Nintendo Reveals First New Joy-Con 2 Colours For Switch 2
[ afbeelding ]
Wat is verschil met de switch 1 versie?quote:
Klinkt als een standaard Square Enix spel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:09 schreef GGMM het volgende:
Octopath Traveler 0
Eindbaas, geheime eindbaas 1, geheime eindbaas 2 verslagen.
8/10. Beter dan 1, iets minder dan 2.
@:notorious_roy niet bovenstaande review lezen er staan spoilers in over geheime eindbazen
https://www.nintendo.com/(...)-Flower-3008088.htmlquote:Bring a little fun into your daily life!
From the Flower Kingdom in Super Mario Bros. Wonder into the real world, the Talking Flower can help brighten your day!
Leave it to speak freely, or press the button to make it talk immediately – press the button often and it might even say something special! You can also set it to greet you when you wake up, or send you to sleep with a smile.
The Talking Flower will say things based on the time of day, sense how warm or cold its surroundings are, speak up if its batteries are running low and even tell the time. Hold down the button and it will give a shout of ‘Wonderrr!’ as music starts to play!
Dit is wel een beetje Direct inflatie aan het worden hoor, Jezusquote:Op woensdag 28 januari 2026 15:41 schreef Aether het volgende:
29 januari 15 uur
Bekijk deze YouTube-video
We moesten 10 jaar wachten op Pikmin 4quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:14 schreef Elvi het volgende:
Ik wil een Pikmin 5 of nieuwe Animal Crossing
Laat me even in de waanquote:Op donderdag 29 januari 2026 15:19 schreef Aether het volgende:
[..]
We moesten 10 jaar wachten op Pikmin 4
Je hebt net een gratis 3.0.0 update gekregen voor AC:NH wat wil je nog meer?quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:14 schreef Elvi het volgende:
Ik wil een Pikmin 5 of nieuwe Animal Crossing
Donkey Kong Coutry Tropical Freeze.quote:Op zondag 1 februari 2026 14:39 schreef Peejtur het volgende:
Wat is een musthave voor de switch 1? Heb al mario wonder en galaxy 2 maar wil ook ander soort spellen. Ben ps5 gewend maar wil dit ook weer oppakken.
Heb je Metroid Prime al eens gespeeld vroeger? Metroid Prime 1 Remastered zou ik anders aanraden. Verder is Mario Rabbids Kingdom Battle een van mijn favorieten op de Switch 1.quote:Op zondag 1 februari 2026 14:39 schreef Peejtur het volgende:
Wat is een musthave voor de switch 1? Heb al mario wonder en galaxy 2 maar wil ook ander soort spellen. Ben ps5 gewend maar wil dit ook weer oppakken.
Die ken ik idd van ps al. Zeker wel leuk.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:56 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan overcooked aanraden. Is een erg leuk spelletje voor even tussendoor met vrienden en is ook goedkoop in de e-shop te vinden.
Zal ik eens bekijken.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:27 schreef Bartttt het volgende:
[..]
Heb je Metroid Prime al eens gespeeld vroeger? Metroid Prime 1 Remastered zou ik anders aanraden. Verder is Mario Rabbids Kingdom Battle een van mijn favorieten op de Switch 1.
Tis niet best.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:49 schreef Aether het volgende:
Alles aangekondigd tijdens de Nintendo Direct: https://www.dekudeals.com(...)2026-02-05?sort=name
Inderdaad, vrij voorspelbaar.quote:
Verheugde me zo op Pokopia, maar dat wordt exclusief een keycard...quote:
Confirmed: Switch’s Virtual Boy headset can play VR-supported Switch games including Breath of the Wild and Mario Odysseyquote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:30 schreef CoExist het volgende:
Mijn Nintendo Virtual Boy is zojuist bezorgd. Kan er nog niets mee omdat er nog geen VB app is uitgebracht op de Switch.
Maar wel mooi op tijd geleverd door Nintendo.
De VB app is vandaag uitgekomen. Later op de avond maar eens proberen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:30 schreef CoExist het volgende:
Mijn Nintendo Virtual Boy is zojuist bezorgd. Kan er nog niets mee omdat er nog geen VB app is uitgebracht op de Switch.
Maar wel mooi op tijd geleverd door Nintendo.
Wel nette prijs ivm updates voor bijvoorbeeld Kirby en Mario Wonder.quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
60 fps op de Switch 2, nu de andere Xenoblade games nog.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 februari 2026 15:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
60 fps op de Switch 2, nu de andere Xenoblade games nog.
Ik ben blij met de upgrade daarnietvan, maar ze hadden ook niet meer moeten vragen qua prijs. Het zijn minimale upgrades (upscaled tot 4K textures en 60 fps performance) en die upgrades waren voor Kirby and The Forgotten Land en Mario Wonder (zonder de Switch 2 content) gratis. Voor pc-platform zijn dit soort dingen triviaal als onderdeel van het standaard pakket zonder extra geld te vragen. Maar goed het is de Xenoblade-series die naar m'n hart ligt, dus ja we trekken de portemonnee maar weer om het zonder al teveel gedoe op de bank voor m'n 4K-tv te kunnen spelen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 16:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Wel nette prijs ivm updates voor bijvoorbeeld Kirby en Mario Wonder.
Dit is een ietwat teleurstellende aankondiging.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:54 schreef Aether het volgende:
Nintendo Treehouse Returns This Week With A Pair Of Gameplay Showcases
https://www.nintendolife.(...)f-gameplay-showcases
Super Mario Bros. Wonder - Nintendo Switch 2 Edition + Meetup In Bellabel Park and Pokémon Pokopia
24 februari 23:00 uur
Bekijk deze YouTube-video
40¤ voor 9 jaar oude games.quote:Op maandag 9 maart 2026 12:52 schreef Aether het volgende:
MAR10 Day Sale
https://www.dekudeals.com/featured/mar10-day-2026
Ik vraag me hetzelfde af. Het is dat hij bij ons nog gebruikt wordt voor Switch 1 spellen, anders was het een flinke miskoop geweest idd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
40¤ voor 9 jaar oude games.
Zit serieus te overwegen om de Switch 2 te verkopen. Speel er nooit op. Zijn geen vette games aangekondigd. Wat doe ik eigk met dat ding
Koop Pokemon Pokopiaquote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
40¤ voor 9 jaar oude games.
Zit serieus te overwegen om de Switch 2 te verkopen. Speel er nooit op. Zijn geen vette games aangekondigd. Wat doe ik eigk met dat ding
Ik zou hem alleen al kopen voor hogere resolutie en geen framedrops en misshien zelfs 60fps?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:37 schreef FlyingFish het volgende:
Maar dan wordt het een semi-nieuwe game. Die zou ik ook wel kopen denk ik.
Spirit Tracks, Phantom Hourglass en Minish Cap hebben dezelfde style.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:34 schreef FlyingFish het volgende:
Windwaker is ook mijn favoriete Zelda! Zo zonde dat ze die stijl niet vaker hebben gebruikt.
Dat is 2D, toch net anders dan Windwaker daardoor. Maar zijn ook erg leuke spellen hoor, zeker Minish Cap (al ben ik mijn exemplaar helaas kwijt, ooit uitgeleend dacht ik..quote:Op zaterdag 14 maart 2026 16:32 schreef Drankster het volgende:
[..]
Spirit Tracks, Phantom Hourglass en Minish Cap hebben dezelfde style.
Wind Waker was voor mij een grote teleurstelling.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:34 schreef FlyingFish het volgende:
Windwaker is ook mijn favoriete Zelda! Zo zonde dat ze die stijl niet vaker hebben gebruikt. Maar dat ze hem niet (fysiek) voor de Switch uitbrengen begrijp ik wel, er zitten grenzen aan het uitmelken van bestaande games.
twilight princess vonmd ik idd veel beterquote:Op zondag 15 maart 2026 15:57 schreef Kijkvooruit het volgende:
[..]
Wind Waker was voor mij een grote teleurstelling.
Qua stijl en qua gameplay.
Die staat voor mij onder aan het lijstje, net boven Phantom Hourglass.
Gelukkig wisselen ze een beetje af. Ik vond persoonlijk Breath of the Wild niet leuk, maar dat vinden anderen weer de beste game ooit. Smaken verschillenquote:Op zondag 15 maart 2026 15:57 schreef Kijkvooruit het volgende:
[..]
Wind Waker was voor mij een grote teleurstelling.
Qua stijl en qua gameplay.
Die staat voor mij onder aan het lijstje, net boven Phantom Hourglass.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Nintendo Switch 2 kan Switch 1-games in handheldmodus in hogere kwaliteit spelen
https://tweakers.net/nieu(...)waliteit-spelen.html
De Nintendo Switch 2 heeft met de nieuwste update de functie Handheldstijl-Boost gekregen. Die laat gebruikers Switch 1-games in handheldmodus in hogere resolutie spelen. Nintendo waarschuwt dat de modus niet bij elke game werkt en fouten kan introduceren.
Handheldstijl-Boost zit in de 22.0.0-update en laat Switch 1-games denken dat de console in het tv-dock zit, in plaats van dat hij als handheld wordt gebruikt. In het dock kan de Switch 1 games draaien op 1080p, maar in handheldmodus op maximaal 720p. Met de Handheldstijl-Boost-functie rendert de Switch 2 de Switch 1-game op de hogere 1080p-resolutie, als de game deze ondersteunt.
Toen de Switch 2 uitkwam heb ik in alle hype ook 2 Gamecube controllers mee besteld. Wacht nog steeds op Mario Kart Double Dash.quote:
Haha, denken dat Nintendo met een game komt waar iedereen op zit te wachten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:26 schreef 100Spokes het volgende:
[..]
Toen de Switch 2 uitkwam heb ik in alle hype ook 2 Gamecube controllers mee besteld. Wacht nog steeds op Mario Kart Double Dash.
Het is een remake helaasquote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:03 schreef Buitendam het volgende:
Nieuwe Zelda is direct aanschaf van een Switch 2.
Okequote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oot is de beste game ooit gemaakt. Doe ik het ook voor.
Ik heb tot dusver geen reden gehad om een switch 2 te kopen. Hopelijk komen er wat klappers aan, de komende jaren.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:06 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oke
Ik zou het heel leuk vinden als jij ook een Switch 2 koopt
Blijft niet heel veel over voor remakes.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:46 schreef GGMM het volgende:
Sources: Nintendo is planning a new Star Fox and a major Zelda remake this year, but no 3D Mario
https://www.videogameschr(...)ear-but-no-3d-mario/
Waarvan akte
In het artikel staat dat het gaat om een remake van Ocarina of Time.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 17:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Blijft niet heel veel over voor remakes.
• OoT
• Oracle of Seasons/Ages
• A Link to the Past
• Minish Cap
• A Link Between Worlds
• Phantom Hourglass
• Spirit Tracks
• Four Swords Adventures
Ik gok dan op A Link Between Worlds (de rest is beschikbaar via Nintendo Online of lastig te porten).
Nicequote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:26 schreef Colonia het volgende:
[..]
In het artikel staat dat het gaat om een remake van Ocarina of Time.
OK, ik las het meer als gerucht.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:26 schreef Colonia het volgende:
[..]
In het artikel staat dat het gaat om een remake van Ocarina of Time.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.te triest voor woorden
Maar hey, fanservice!welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
quote:Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef MMaRsu het volgende:
Mario Galaxy movie
Nog slechtere reviews dan deel 1, die ik al heel matig vond.
Nu schijnt dat"Ik vond de eerste film slecht, dus ik heb toch maar gewoon een ticket voor de tweede gekocht zodat ik daar ook over kan zeuren"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.te triest voor woorden
Maar hey, fanservice!100.000 katjes
Fuck the EBU!
Hij heeft het toch over de reviewsquote:Op woensdag 1 april 2026 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Ik vond de eerste film slecht, dus ik heb toch maar gewoon een ticket voor de tweede gekocht zodat ik daar ook over kan zeuren"
Ik ga hier echt geen kaartje voor kopenquote:Op woensdag 1 april 2026 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Ik vond de eerste film slecht, dus ik heb toch maar gewoon een ticket voor de tweede gekocht zodat ik daar ook over kan zeuren"
Ahh ja want kinderen kunnen goede films niet beter waarderen dan slechte kinderfilmsquote:Op woensdag 1 april 2026 15:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk ook niet dat jij het juiste publiek bent voor die film. Mijn kinderen vonden de eerste geweldig en gaan deze vast ook vaak kijken. Er wordt iig naar uitgekeken!
Opgegroeid zijn met de NES is idd juist niet de doelgroep. Daar ben je dan minimaal zo’n 30 jaar te oud voor. Voor die doelgroep komen ze met dure LEGO, limited editions, Nintendo-documentaires en dure boeken.quote:Op woensdag 1 april 2026 17:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ahh ja want kinderen kunnen goede films niet beter waarderen dan slechte kinderfilms
Zo'n waardeloos argument
Maar sure iemand die letterlijk is opgegroeid met de NES en Nintendo is niet de doelgroep
Het is veel meer van hetzelfde. Mijn neefje vond Yoshi vooral heel tof.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:59 schreef MMaRsu het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik denk als je de eerste film leuk vond dat je deze dan vast ook wel kan waarderen.
Maar dat betekend niet dat het niet beter had kunnen zijn
Yoshi is ook altijd tof, daarom was Galaxy 2 ook zo goedquote:Op donderdag 2 april 2026 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is veel meer van hetzelfde. Mijn neefje vond Yoshi vooral heel tof.
F&S / The Super Mario Galaxy Movie (2026)quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:23 schreef Drankster het volgende:
Mario Galaxy film gezien, was leuk, 7,5/10. Een 8 als ie in het Engels was (iets met neefje van 8 jaar).
Ik heb tot en met Mario 64 gespeeld dus waarschijnlijk 1001 referenties gemist maar al met al een vermakelijke film.
quote:Happy 40th birthday, Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, B, A!
https://soranews24.com/20(...)ight-left-right-b-a/
You don’t look a day over 30 lives.
On this very day in 1986, a piece of code was accidentally left in the Famicom (NES) version of Konami’s Gradius that allowed anyone to completely juice up their spaceship by pressing up, up, down, down, left, right, left, right, B, then A on the controller. And so began the legendary “Konami Code”, which really caught on in the West as a way to get 30 lives in Contra.
And in celebration of the cheat code’s 40th anniversary, Konami has opened a commemorative webpage on the official site for its Project Zircon. The largely user-built world of this Web3 game platform is still under development, but is expected to include the Konami Code somehow as it grows.
https://zircon.konami.net/collab/40_UUDDLRLRBA.html
Weer een Nintendo 64 remake. Switch 2 begint echt alleen maar uit remakes te bestaan nu 1 jaar later..quote:
Ik heb er stiekem wel zin in, aangezien ik nooit een N64 gehad heb en eigenlijk maar heel kort bij iemand anders dat spel heb mogen ervaren. Dus ik zat stiekem wel te wachten op een remake met geupdate graphics specifiek voor dit geval en deze game bevat meer QoL-toevoegingen dan sommige andere luie remakes.quote:Op donderdag 7 mei 2026 00:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Weer een Nintendo 64 remake. Switch 2 begint echt alleen maar uit remakes te bestaan nu 1 jaar later..
Ik zie nu ook ports van games die totaal niets toevoegen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 00:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Weer een Nintendo 64 remake. Switch 2 begint echt alleen maar uit remakes te bestaan nu 1 jaar later..
Oh ja, Falco heeft nu opeens vogelpoten. Zag het al in de trailer. Ergens begrijpelijk met die meer realistische inslag maar ik kan er nog niet aan wennen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:29 schreef Aether het volgende:
Star Fox Is Getting An Adorable New Plush Line In Japan
https://www.nintendolife.(...)-plush-line-in-japan
[ afbeelding ]
Twijfel of ik deze ga halen. Ik weet niet of ik kan wennen aan chubby Fox McCloud en de slechte voice acting.quote:
Dat ziet er vrij creepy uitquote:Op donderdag 7 mei 2026 10:13 schreef Aether het volgende:
https://www.nintendolife.(...)d-file-size-revealed
14,8 GB
[ afbeelding ]
Dan maarquote:Op donderdag 7 mei 2026 18:50 schreef MMaRsu het volgende:
Maargoed dit was ook altijd al creepy
[ afbeelding ]
Hey die heb ik ook nog ergens op m’n Snes-mini staan maar nooit gespeeld natuurlijk, because of reasons. Net zoals dat zowat niemand de Starlink games gespeeld heeft met Fox McCloud..quote:
Ik heb alleen de eerste SNES game gespeeld en heel kort de 2e op de SNES min.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hey die heb ik ook nog ergens op m’n Snes-mini staan maar nooit gespeeld natuurlijk, because of reasons. Net zoals dat zowat niemand de Starlink games gespeeld heeft met Fox Mccloud..
Bekijk deze YouTube-video
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1993 Star Fox 1997 Star Fox 64 2002 Star Fox Adventures 2005 Star Fox: Assault 2006 Star Fox Command 2011 Star Fox 64 3D 2016 Star Fox Zero 2017 Star Fox 2 2026 Star Fox |
Binnen 2 uur? Heb je em.uitquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:46 schreef GGMM het volgende:
Ik snap goed dat er veel mensen niet superblij zijn met een nieuwe remake
Dat gezegd hebbende ik heb nog nooit van m'n leven een Star Fox game gespeeld, dus deze jongen is érg tevreden.
Valt hier nog mee, in Japan 20% duurder.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nintendo gaat de prijzen verhogen voor de Switch 2
Vanaf 1 september dus..
Zat er dik in. Valt nog mee dat ze het zo ruim van tevoren aankondigen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nintendo gaat de prijzen verhogen voor de Switch 2
Vanaf 1 september dus..
True, laatste prijsverhoging van de PlayStation 5 was geloof ik binnen een week na aankondiging.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat er dik in. Valt nog mee dat ze het zo ruim van tevoren aankondigen.
Er zijn nog maar heel weinig first party games. Dat zeurt iedereen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:25 schreef Donderkonijn het volgende:
Starfox 64 nooit gespeeld, dus voor mij is die welkom. En nu Nintendo ook fatsoenlijke third party heeft, wat zeurt iedereen, alsof RE:requiem en Pragmata geen fatsoenlijke titels zijn. Prima te spelen op Switch 2.
Dat is niet veel anders voor Sony en Microsoft. Plus mensen zeuren al jaren over te weinig of interessante 1st party games voor de platformen. Mensen vergeten alleen wel dat Nintendo redelijk consequent/frequent is met het uitbrengen van hun eigen gepubliceerde titels. Ik vind het echt wel meevallen als je naar de 1st-party line-up voor de Switch 2 bekijkt tov de andere consoles.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn nog maar heel weinig first party games. Dat zeurt iedereen.
Hangt van de definitie af. Mario Kart World en Donkey Kong Bananza zijn de enige Nintendo 1st party games op dit moment. Als je 2nd party ook betrekt komen Pokémon Pokopia en Mario Tennis Fever in aanmerking.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat is niet veel anders voor Sony en Microsoft. Plus mensen zeuren al jaren over te weinig of interessante 1st party games voor de platformen. Mensen vergeten alleen wel dat Nintendo redelijk consequent/frequent is met het uitbrengen van hun eigen gepubliceerde titels. Ik vind het echt wel meevallen als je naar de 1st-party line-up voor de Switch 2 bekijkt tov de andere consoles.
@:aether kan vast wel een lijstje maken..
Ik denk dat je er nog een paar vergeet. Metroid Prime 4, Pokémon Z/A Legends, Tomodachi Life en wat re-releases/remakes Pokémon Fire red/Green, Super Mario Galaxy 1/2 Switch Edition, Donkey Kong Country Returns HD en er zijn vast nog wel meer titels.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Hangt van de definitie af. Mario Kart World en Donkey Kong Bananza zijn de enige Nintendo 1st party games op dit moment. Als je 2nd party ook betrekt komen Pokémon Pokopia en Mario Tennis Fever in aanmerking.
Dan is er nog Kirby Air Riders (Bandai) en Hyrule Warriors, maar dat zijn 3rd party developers waarbij Nintendo de licenties heeft.
Ik dacht dat het om Switch 2 1st party ging. Al die titels zijn Switch 1 en de meeste 2nd party.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik denk dat je er nog een paar vergeet. Metroid Prime 4, Pokémon Z/A Legends, Tomodachi Life en wat re-releases/remakes Pokémon Fire red/Green, Super Mario Galaxy 1/2 Switch Edition, Donkey Kong Country Returns HD en er zijn vast nog wel meer titels.
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:49 schreef Aether het volgende:
Op pagina 17 staan vijf aangekondige 1st party games vanaf mei 2026 t/m 2027.
https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2026/260508_5e.pdf#page=17
Verhouding in Japan en buiten Japan is ook soms apart.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En om even in perspectief te plaatsen hoe "populair" Star Fox is geweest de afgelopen jaren..
[ afbeelding ]
Dit is niet meer mijn winkelquote:Op maandag 11 mei 2026 17:35 schreef Aether het volgende:
Breaking news: "My Nintendo Store" heet vanaf eind deze maand "Nintendo Store".
https://www.nintendolife.(...)-its-name-this-month
quote:
Noice!quote:
Zijn echt wel hele fijne dingen.quote:Op maandag 1 juni 2026 09:13 schreef Q. het volgende:
Toch maar eens de NYXI Hyperion 3. Ik vind die standaard Switch 2 joycons zo kut.
Ocarina of Time Remake staat bij mij wel op de Bingo-kaart qua reveals morgenquote:Op maandag 8 juni 2026 16:49 schreef 100Spokes het volgende:
Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen ik verwacht iig nog geen nieuwe 3D Mario of Zelda.
Pikmin 5quote:Op maandag 8 juni 2026 16:49 schreef 100Spokes het volgende:
Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen ik verwacht iig nog geen nieuwe 3D Mario of Zelda.
Zeker dat maakt een hoop goed maar het is geen nieuwe 3D Zelda natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ocarina of Time Remake staat bij mij wel op de Bingo-kaart qua reveals morgen
35 miljoenquote:Op maandag 8 juni 2026 18:51 schreef Aether het volgende:
Nintendo Fined ¤35 Million Over Widespread Joy-Con Defects
https://www.nintendolife.(...)read-joy-con-defects
quote:Op maandag 8 juni 2026 18:51 schreef Aether het volgende:
Nintendo Fined ¤35 Million Over Widespread Joy-Con Defects
https://www.nintendolife.(...)read-joy-con-defects
Zelfs de 2014 Zelda trailer had meer beeldquote:
Nee, maar ik gebruik meestal de Pro-controller en anders de sticks vrijwel niet.quote:
Bijna elke direct..quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heel veel RPG's aangekondigd in deze Direct.
Niet allemaal, maar wel veel..quote:
Speel dan de N64 versie via NSO? Waarschijnlijk meer karakter dan de remake (zie die griezel van een Starfox maar), veel goedkoper en nu al te spelen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:13 schreef 100Spokes het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ookal heb ik nog steeds en had ik ook vroeger een N64 ik nog nooit Ocarina of Time gespeeld heb, niet helemaal waar want ik heb hem weleens te leen gehad van een vriendje op school maar ik kan mij niet herinneren dat ik er ver in ben gekomen misschien was ik nog te jong. Ik ga hem nu zeker spelen. Ik had later ook een Gamecube maar heb Windwaker ook pas gespeeld op de Wii U met de HD versie (nu een van mijn favoriete games aller tijden).
Verder deze direct behalve Splatoon allemaal meuk waar ik geen interesse in heb. Het is 2026 en ze proberen nog steeds die motion control sports games te pushen?
Nee joh die sprites valt niet naar te kijken wat een helquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:16 schreef Drankster het volgende:
[..]
Speel dan de N64 versie via NSO? Waarschijnlijk meer karakter dan de remake (zie die griezel van een Starfox maar), veel goedkoper en nu al te spelen.
Ik heb zelfs nog een goede CRT staan voor de N64 maar daar heb ik de game niet voor. Toch ben ik tegenwoordig meer van de remakes op mijn LG oledquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:16 schreef Drankster het volgende:
[..]
Speel dan de N64 versie via NSO? Waarschijnlijk meer karakter dan de remake (zie die griezel van een Starfox maar), veel goedkoper en nu al te spelen.
Ik heb deze gekocht voor de S2 en nooit eerder gespeeld. Krijgt van mij ook een 9/10.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Was trouwens één van m'n favoriete games om te spelen in de kerstperiode van 2024. Ik zou zeggen een 9/10 game.
Dit is dan ook een teaser...quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelfs de 2014 Zelda trailer had meer beeld
Maar goed, november 2026 waarschijnlijk.
Ik speel hem gewoon op Switch 2 met abo en wireless controllerquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:47 schreef 100Spokes het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog een goede CRT staan voor de N64 maar daar heb ik de game niet voor. Toch ben ik tegenwoordig meer van de remakes op mijn LG oled
Nintendo Switch Sports verkocht bijna 20 miljoen stuks, ze zouden gek zijn als ze het niet doenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:13 schreef 100Spokes het volgende:
steeds die motion control sports games te pushen?
Ja, dat klopt.quote:
Marketing trickquote:Op woensdag 10 juni 2026 09:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Ik vond het meer opvallend dat ze weinig lieten zien van een game voor dit jaar.
De BotW 2014 trailer was uitgebreider en het zou nog 3 jaar duren tot de release (maar inderdaad trailer vs. teaser).
Aan de andere kant is Ocarina geen nieuwe game, het verhaal zal vrijwel gelijk zijn.
Waarom speel je niet gewoon het origineel?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:13 schreef 100Spokes het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ookal heb ik nog steeds en had ik ook vroeger een N64 ik nog nooit Ocarina of Time gespeeld heb, niet helemaal waar want ik heb hem weleens te leen gehad van een vriendje op school maar ik kan mij niet herinneren dat ik er ver in ben gekomen misschien was ik nog te jong. Ik ga hem nu zeker spelen. Ik had later ook een Gamecube maar heb Windwaker ook pas gespeeld op de Wii U met de HD versie (nu een van mijn favoriete games aller tijden).
Verder deze direct behalve Splatoon allemaal meuk waar ik geen interesse in heb. Het is 2026 en ze proberen nog steeds die motion control sports games te pushen?
Ik ook niet, ik heb namelijk geen andere platformen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 22:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jaja, iedereen heeft em ondertussen gespeeld op andere platformen, behalve ik..
Omdat ik er geen nostalgie voor heb zoals met andere games is de grafische kwaliteit gewoon niet te doen. Waarom zou deze remake inferieur zijn zoals je zegt? Windwaker HD en Twilight Princess HD ware de beste versies van die games verder zijn er tal van andere games die op Switch 2 de beste versie hebben die er te spelen is.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:18 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom speel je niet gewoon het origineel?
Omdat dat geen remakes zijnquote:Op woensdag 10 juni 2026 22:52 schreef 100Spokes het volgende:
[..]
Omdat ik er geen nostalgie voor heb zoals met andere games is de grafische kwaliteit gewoon niet te doen. Waarom zou deze remake inferieur zijn zoals je zegt? Windwaker HD en Twilight Princess HD ware de beste versies van die games verder zijn er tal van andere games die op Switch 2 de beste versie hebben die er te spelen is.
Nope, gameplay is uiteraard een kernelement, maar veel mensen (waaronder ikzelf) vinden het ook belangrijk dat het er een beetje leuk/modern uitziet en er zijn nou eenmaal veel "klassiekers van weleer" die de tand des tijds bijzonder slecht hebben doorstaanquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 11 juni 2026 11:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nope, gameplay is uiteraard een kernelement, maar veel mensen (waaronder ikzelf) vinden het ook belangrijk dat het er een beetje leuk/modern uitziet en er zijn nou eenmaal veel "klassiekers van weleer" die de tand des tijds bijzonder slecht hebben doorstaan
Als er een industrie is die maar oude meuk blijft herhalen dan is het Hollywood wel.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:29 schreef MMaRsu het volgende:
Dat constant remaken.. Ze remaken Gone with the Wind toch ook niet
Ja dat is wel zo maar de echte classics remaken ze nietquote:Op donderdag 11 juni 2026 11:44 schreef Drankster het volgende:
[..]
Als er een industrie is die maar oude meuk blijft herhalen dan is het Hollywood wel.
King Kong
Godzilla
War of the Worlds
The Mummy
Planet of the Apes
Om een paar voorbeelden te noemen waarvan er meerdere remakes zijn. Sowieso is bijna geen film is origineel, zelfs gasten als Quentin Tarantino hebben zelden een origineel verhaal.
Gone with the Wind is officially scheduled for a definitive 4K UHD Blu-ray release from Warner Bros. Gone with the Wind Comes to 4K UHD Blu-ray in Fall 2026. This highly anticipated, restored edition brings the classic 1939 film to home theaters with cutting-edge visual quality.quote:Ze remaken Gone with the Wind toch ook niet
dit is een remaster, geen remake.quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:26 schreef 100Spokes het volgende:
[..]
Gone with the Wind is officially scheduled for a definitive 4K UHD Blu-ray release from Warner Bros. Gone with the Wind Comes to 4K UHD Blu-ray in Fall 2026. This highly anticipated, restored edition brings the classic 1939 film to home theaters with cutting-edge visual quality.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |