abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219410794
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom ga je dan niet in op de argumenten die ik geef? Maar zeg je gewoon dat ik er geen kennis van heb?
Omdat van jouw verhaal geen juridisch brood valt te bakken.

En daarnaast heb ik weinig trek om serieus met iemand in discussie te gaan die geniet van het leed van een ander. :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219411322
Is er nog een relevante talkshow met dit onderwerp vanavond?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219411330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
Is er nog een relevante talkshow met dit onderwerp vanavond?
Er is nog maar 1 relevante talkshow over maat
pi_219411339
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er is nog maar 1 relevante talkshow over maat
Vertel
pi_219411428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:26 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik dacht dat als er onvoldoende bewijs is maar er niet gesteld wordt dat iemand onschuldig is het vaak naar de hogere rechter gaat om het te laten toetsen.. er was ook geen uitspraak over de betrouwbaarheid van de aangifte. En volgens mij ook dat het om een zedenzaak gaat met een minderjarige en een publiek figuur.. dan kan ik me voorstellen dat ze een extra duidelijke uitspraak willen hebben..

Zelf vind ik het ook raar hoe ze toen zogenaamd 500 uur aan materiaal hadden doorgenomen zo snel, volgens mij is dat niet zo, maar goed dat is een ander verhaal. Ik vind het allemaal een beetje te vaag
Er is geen bewijs. Dat is wel een beetje meer dan onvoldoende bewijs
pi_219411431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:08 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Vertel
Deze
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219411556
Wat laf dat al die BN'ers hem nu feliciteren, die hadden hem toch mooi laten vallen de afgelopen jaren
pi_219411642
Peter Plasman nu bij nieuwsuur die hint op hoger beroep :')
pi_219411692
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
Had je van die sidekick ander verwacht? :')
.
pi_219411705
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Had je van die sidekick ander verwacht? :')
Nee maar dat gaat weer minimaal een jaar duren. En denk je dat de uitspraak anders gaat worden?
pi_219411711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:22 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is geen bewijs. Dat is wel een beetje meer dan onvoldoende bewijs
Waarom reageren mensen hier altijd maar op 1 van de 4 a 5 punten die iemand aandraagt? Waarom niet als een volwassen man of vrouw gewoon op alle punten ingaan behalve alleen op het ene punt waarop je iets weet te zeggen }:| Is dit normaal gedrag ofzo? Althans online hier?
pi_219411729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:57 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee maar dat gaat weer minimaal een jaar duren. En denk je dat de uitspraak anders gaat worden?
Als het goed is niet.

Maar niet geschoten is altijd mis @Om, ik heb het Hof wel vaker een lagere rechter zien overrulen door feiten anders te wegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_219411843
Plasman is heel hard naar RTL tonight gereden, nu zit die daar weer :')
pi_219411851
Maar ook mevrouw Belleman _O_
pi_219411868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:13 schreef r_one het volgende:

[..]
Weet iemand of Angela nog ergens aanschuift vanavond of morgen?
Nog niet voorbij zien komen, maar die gaat zeker los is die AD podcast van d’r. AD is na dat interview vorige week team Nathalie.
  donderdag 4 december 2025 @ 22:23:02 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219411877
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Als het goed is niet.

Maar niet geschoten is altijd mis @:OM, ik heb het Hof wel vaker een lagere rechter zien overrulen door feiten anders te wegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hoger beroep inzake deze verdenking aangaande ontucht met een minderjarige van tussen 12 en 16 op grond van wat was aangedragen, lijkt mij kansloos. Maar wil mij indenken dat het OM haar gezicht wil redden of een vermeend slachtoffer zich desondanks wil bewijzen. Borsato zelf zal ws wel (diverse) zaken aanspannen tegen hen die hem door het slijk hebben gehaald.

Als eerder gesteld, bewijs (in)direct voortkomend uit één en dezelfde bron tot aangifte is onvoldoende om iemand op te veroordelen. Dat anderen van alles van vinden omtrent (on)gepaste gedragingen, is voor rekening van de waarnemer.

Wat ik denk dat men "hoopt" dat andere getuigen - onafhankelijk in deze zaak - zich gaan melden. Voorts kijk ik uit naar de volgende column van o.a. vdHeuvel die het beter weet. Enne voor iedereen die wat vindt, in Nederland is iemand onschuldig tot dat anders blijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-12-2025 22:31:27 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219411886
De Knoopjes nu bij Pauw en de Wit.
Bellemans bij RTL Tonight.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219411892
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef DrDentz het volgende:
Wat laf dat al die BN'ers hem nu feliciteren, die hadden hem toch mooi laten vallen de afgelopen jaren
Eens, Wendy van Dijk was altijd kamp Marco. Verder hebben ze hem allemaal in de steek gelaten.

Uberkut Anouk voorop.
pi_219411894
Angela de Jong na uitspraak in zaak-Borsato: 'Ik kan het niet helpen, ik vind het een treurige dag'

"Ik kan het niet helpen, ik vind het een treurige dag", schrijft Angela in haar column. Ze stelt dat opnieuw zichtbaar wordt dat een slachtoffer van seksueel grensoverschrijdend gedrag nergens heen kan om zijn of haar recht te halen. "Zolang er geen getuigen of video-opnames van het misbruik zijn en de dader ontkent, is het jouw woord tegen dat van de ander en heb je geen poot om op te staan."

"Ik moet denken aan die 26-jarige vrouw, die zo dapper was om jaren na dato op te staan en tegen een publiekslieveling te zeggen: wat jij met mij hebt gedaan toen ik nog een puber was, is gewoon niet oké."

De columniste schrijft dat de verklaring die de aangeefster via haar advocaat Peter Plasman liet voorlezen haar kippenvel gaf: "Ze beschrijft hoe moeilijk het was om de stap naar voren te zetten. Door de schaamte die ze voelde en die zo herkenbaar is voor andere slachtoffers, net als de schuld die ze bij zichzelf legde. Ze vertelde hoe bang ze was dat haar moeder ontslagen werd bij de fanclub van Borsato als ze haar mond zou opentrekken. En dat ze dan zouden moeten verhuizen. Terwijl ze al zoveel verloren was."

Volgens Angela vroeg de vrouw niet veel van de rechtbank. Ze wilde geen geld van Borsato en hij hoefde van haar ook niet de gevangenis in: "Ze wilde slechts erkenning voor wat haar is aangedaan als piepjong meisje en waar ze nog dagelijks last van had. Maar zoals zoveel vrouwen die seksueel misbruik hebben moeten ondergaan, staat ze met lege handen", besluit de columniste.

:')
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219411902
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:24 schreef superniger het volgende:
De Knoopjes nu bij Pauw en de Wit.
Bellemans bij RTL Tonight.
Ja lastig allemaal
pi_219411952
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een hoger beroep inzake deze verdenking aangaande ontucht met een minderjarige van tussen 12 en 16 op grond van wat was aangedragen, lijkt mij kansloos. Maar wil mij indenken dat het OM haar gezicht wil redden of een vermeend slachtoffer zich desondanks wil bewijzen. Borsato zelf zal ws wel (diverse) zaken aanspannen tegen hen die hem door het slijk hebben gehaald.

Als eerder gesteld, bewijs (in)direct voortkomend uit één en dezelfde bron tot aangifte is onvoldoende om iemand op te veroordelen. Dat anderen van alles van vinden omtrent (on)gepaste gedragingen, is voor rekening van de waarnemer.

Wat ik denk dat men "hoopt" dat andere getuigen - onafhankelijk in deze zaak - zich gaan melden. Voorts kijk ik uit naar de volgende column van o.a. vdHeuvel die het beter weet. Enne voor iedereen die wat vindt, in Nederland is iemand onschuldig tot dat anders blijkt.
Dat laatste lijkt voor Marco niet te gelden.
En John trok vanmiddag zijn keutel weer in.

Krijgt Marco nu nog inzicht in die 500 uur tapes? Mijn vermoeden is dat er nog meer materiaal is wat kan duiden op een opzetje uit kamp Nathalie.
pi_219411967
Ook Angela de Jong, ´´Ik ben ook zo’n luie loser´´

Jep.

https://www.ad.nl/binnenl(...)A%2F%2Fwww.rtl.nl%2F
pi_219411980
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
Is toch niet raar?
pi_219412001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Is toch niet raar?
Hij is advocaat van die familie hé, geen woordvoeder van het OM
pi_219412004
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Ook Angela de Jong, ´´Ik ben ook zo’n luie loser´´

Jep.

https://www.ad.nl/binnenl(...)A%2F%2Fwww.rtl.nl%2F
Ik heb geen abonnement. Kun je het samenvatten in 3 zinnen? :@
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219412007
En ja, ik vind dat wel raar. Dit heeft al zo lang geduurd
  donderdag 4 december 2025 @ 22:41:40 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219412008
quote:
6s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:25 schreef Kim-Holland het volgende:
Angela de Jong na uitspraak in zaak-Borsato: 'Ik kan het niet helpen, ik vind het een treurige dag'

"Ik kan het niet helpen, ik vind het een treurige dag", schrijft Angela in haar column. Ze stelt dat opnieuw zichtbaar wordt dat een slachtoffer van seksueel grensoverschrijdend gedrag nergens heen kan om zijn of haar recht te halen. "Zolang er geen getuigen of video-opnames van het misbruik zijn en de dader ontkent, is het jouw woord tegen dat van de ander en heb je geen poot om op te staan."

"Ik moet denken aan die 26-jarige vrouw, die zo dapper was om jaren na dato op te staan en tegen een publiekslieveling te zeggen: wat jij met mij hebt gedaan toen ik nog een puber was, is gewoon niet oké."

De columniste schrijft dat de verklaring die de aangeefster via haar advocaat Peter Plasman liet voorlezen haar kippenvel gaf: "Ze beschrijft hoe moeilijk het was om de stap naar voren te zetten. Door de schaamte die ze voelde en die zo herkenbaar is voor andere slachtoffers, net als de schuld die ze bij zichzelf legde. Ze vertelde hoe bang ze was dat haar moeder ontslagen werd bij de fanclub van Borsato als ze haar mond zou opentrekken. En dat ze dan zouden moeten verhuizen. Terwijl ze al zoveel verloren was."

Volgens Angela vroeg de vrouw niet veel van de rechtbank. Ze wilde geen geld van Borsato en hij hoefde van haar ook niet de gevangenis in: "Ze wilde slechts erkenning voor wat haar is aangedaan als piepjong meisje en waar ze nog dagelijks last van had. Maar zoals zoveel vrouwen die seksueel misbruik hebben moeten ondergaan, staat ze met lege handen", besluit de columniste.

:')
Angela gaat er dus - net als veel anderen - vanuit dat er (strafbaar) seksueel overschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Ooit zal ze ms leren vooral te wachten met het onverbloemd publiekelijk (ver)ooordelen en vervolgens voeding geven aan sturende meningsvorming. Ms tijd voor Angela om weer te gaan kijken naar de "Murder She Wrote".

Dat het meisje (inmiddels jonge vrouw met kind) erkenning wil, snap ik. Dat willen we allemaal wel met wat beter uitkomt of niet paste in een beleving cq ervaring.
  donderdag 4 december 2025 @ 22:48:41 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219412050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt voor Marco niet te gelden.
En John trok vanmiddag zijn keutel weer in.

Krijgt Marco nu nog inzicht in die 500 uur tapes? Mijn vermoeden is dat er nog meer materiaal is wat kan duiden op een opzetje uit kamp Nathalie.
Nee, een verdacht heeft geen recht op beluisteren van die 500uur aan taps die ook door het OM (al of niet bewust) buiten de zaak is gehouden. Inzake het opzetje, lijkt mij dat zal zijn ontstaan. Niet in de laatste plaats door het OM zelf dat niets lijkt te hebben gedaan om de verdachte te ontlasten.

Eenmaal in de molen van allerlei verwijt en aangifte, wordt het steeds lastiger om keutels in te trekken.
Dat blijkt mij o.a. dat er 4 versies tot opgenomen aangifte nodig waren. Iets dat kan duiden dat de zaak al "zwak" onderbouwd was maar door het qua ongepast gedrag "aan te sterken", het moest gaan overtuigen.
pi_219412059
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Column Angela de Jong schiet gebruikers afslankmedicatie in verkeerde keelgat: 'Zijn geen luie losers'

AD-columnist Angela de Jong noemde zichzelf deze week in haar column een 'luie loser' die medicijnen gebruikt om af te vallen. Voor Eva Brunklaus (52) en Natasja Wijling (50), gebruikers van gewichtsverlagende medicijnen, is dat een pijnlijke uitspraak. Volgens hen is de medicatie slechts een steuntje in de rug: afvallen blijft keihard werken.
"Ik heb even getwijfeld of ik dit moest schrijven. Want het voelt alsof ik iets verwerpelijks doe", schreef Angela de Jong in haar column. Ze vervolgde: "Ja, ik beken. Ik ben ook zo'n luie loser. Ik zet elke week een prik in mijn bovenbeen en spuit een bepaalde hoeveelheid van een geavanceerd middel in, in de hoop eindelijk tien kilo af te vallen, wat al acht jaar niet lukt."

Lees verder; https://www.rtl.nl/nieuws(...)uiken-zijn-geen-luie

** https://www.nu.nl/achterk(...)llen-niks-hielp.html
pi_219412192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, een verdacht heeft geen recht op beluisteren van die 500uur aan taps die ook door het OM (al of niet bewust) buiten de zaak is gehouden. Inzake het opzetje, lijkt mij dat zal zijn ontstaan. Niet in de laatste plaats door het OM zelf dat niets lijkt te hebben gedaan om de verdachte te ontlasten.

Eenmaal in de molen van allerlei verwijt en aangifte, wordt het steeds lastiger om keutels in te trekken.
Dat blijkt mij o.a. dat er 4 versies tot opgenomen aangifte nodig waren. Iets dat kan duiden dat de zaak al "zwak" onderbouwd was maar door het qua ongepast gedrag "aan te sterken", het moest gaan overtuigen.
Ik dacht zelf dat ze ondertussen die tapes al hadden, maar dat het er zoveel waren dat ze mogelijk meer tijd nodig hebben. En als het OM toch kiest voor hoger beroep, team Knoops die 500 uren alsnog wil hebben.

Zwak stond het OM al, ik denk niet dat het beter gaat worden bij een hoger beroep.
pi_219412197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik dacht zelf dat ze ondertussen die tapes al hadden, maar dat het er zoveel waren dat ze mogelijk meer tijd nodig hebben. En als het OM toch kiest voor hoger beroep, team Knoops die 500 uren alsnog wil hebben.

Zwak stond het OM al, ik denk niet dat het beter gaat worden bij een hoger beroep.
Volgens Knoops was er door het OM al gezegd dat er niks belastends tegen Borsato op stond, wat ik overigens bijzonder vind als ze kennelijk niet zijn beluisterd
pi_219412204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:41 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Hij is advocaat van die familie hé, geen woordvoeder van het OM
Primir is ie aandachtshoer. En eentje die advocaat is, weet hoe het rechtssysteem werkt en in elkaar zit, die op de hoogte is van de relevante feiten en omstandigheden en dus best zn visie mag geven over hoe hij verwacht dat het verdere verloop zal kunnen zijn in zijn ogen.

Ik verwacht ook wel een hoger beroep. Niet ongebruikelijk gezien het OM hier veel tijd in heeft gestoken en kennelijk wel overtuigd is dat Borsato dat heeft gedaan waarvan ie beschuldigd is. Vaak genoeg is er in hoger beroep wel een veroordeling, dus overwegen waard voor het OM.
pi_219412211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Kopieer de link
Ga naar archive.ph
Plak de link en druk op enter.
pi_219412226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
Primir is ie aandachtshoer. En eentje die advocaat is, weet hoe het rechtssysteem werkt en in elkaar zit, die op de hoogte is van de relevante feiten en omstandigheden en dus best zn visie mag geven over hoe hij verwacht dat het verdere verloop zal kunnen zijn in zijn ogen.

Ik verwacht ook wel een hoger beroep. Niet ongebruikelijk gezien het OM hier veel tijd in heeft gestoken en kennelijk wel overtuigd is dat Borsato dat heeft gedaan waarvan ie beschuldigd is. Vaak genoeg is er in hoger beroep wel een veroordeling, dus overwegen waard voor het OM.
Ik weet niet of je het vonnis hebt gelezen, maar het is totaal geen sterke zaak, dat zal het in hoger beroep ook niet worden.

Of er moet nieuw bewijs komen
  donderdag 4 december 2025 @ 23:24:58 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219412228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Volgens Knoops was er door het OM al gezegd dat er niks belastends tegen Borsato op stond, wat ik overigens bijzonder vind als ze kennelijk niet zijn beluisterd
Het OM stelde dat; en de Knoops gaven aan dat indien Borsato niet wordt/werd vrijgeproken, zij de rechter vroegen om de zaak aan te houdne zodat zij (de Knoops) kennis konden nemen van de 500 uur.

Hetgeen minimaal 2-6 maanden opschorting zou inhouden om dingen tot op letters en punten, te fileren.
De rechter heeft imo duidelijk verkozen dat er geen overtuigend bewijs is en ook op die manier, o.a. die opgeworpen hobbel strategisch begraven. Zonder bewijs, is er ook geen reden om politie verhoren of tapgesprekken te besluiteren.
pi_219412231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
Angela gaat er dus - net als veel anderen - vanuit dat er (strafbaar) seksueel overschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Ooit zal ze ms leren vooral te wachten met het onverbloemd publiekelijk (ver)ooordelen en vervolgens voeding geven aan sturende meningsvorming. Ms tijd voor Angela om weer te gaan kijken naar de "Murder She Wrote".

Dat het meisje (inmiddels jonge vrouw met kind) erkenning wil, snap ik. Dat willen we allemaal wel met wat beter uitkomt of niet paste in een beleving cq ervaring.
Enige wat dit alles wel heeft bewezen is dat Marco onwijs naïef is geweest met dit gezin en hij stiekem gewoon die vieze oom is die we allemaal wel kennen. Helaas voor Marco is hij bekend.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 4 december 2025 @ 23:31:29 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219412247
Mooi dat je een nieuwe OP hebt gemaakt @Kim-Holland
pi_219412258
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:31 schreef Tengano het volgende:
Mooi dat je een nieuwe OP hebt gemaakt @:Kim-Holland
Niet mijn OP, enkel een aanvulling van 2 linkjes.
pi_219412292
quote:

[..]

Bovendien is het goed om inhoudelijk naar Plasman te luisteren. De rechtbank heeft geen oordeel uitgesproken over de betrouwbaarheid van de verklaring van het slachtoffer. Daar is geen uitspraak over gedaan. Ze zijn gelijk naar het steunbewijs gegaan, en noemen dat onvoldoende.

Marco Borsato is niet onschuldig genoemd, hij is vrijgesproken door gebrek aan steunbewijs (en volgens Plasman, die natuurlijk gekleurd is, kan er over het steunbewijs nog gedebatteerd worden).

Bovendien kan er nog naar de 500 uur aan taps geluisterd worden (die zijn vaak door de Knoopjes aangehaald, maar dat kan ook andersom werken, waarbij Borsato of mensen in zijn omgeving hem ook kunnen belasten). Bovendien kan het slachtoffer ook nog gehoord worden door de rechtbank in plaats van alleen de rechter-commissaris.
  donderdag 4 december 2025 @ 23:49:56 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219412294
quote:

[..]

Zij, het OM, was overtuigd en dat is hier precies het manco dat het OM imo wel vaker tentoonspreidt.
Zij lijkt niets te hebben ondernomen om de verdachte - in deze strafzaak - te willen ontlasten.
Het OM koos o.a. om de mores van Borsato, wat iemand ook mag vinden, tot haar bewijsvoering te laten dienen.

Het is/wordt een slechte zaak als een OM puur op grond van eenzijdige aangifte gaat vervolgen.
Vanaf moment één was het duidelijk dat al het (steun)bewijs voortkomt uit maar één bron en dat dan toch doorzetten is ronduit stupide.
Dat OM dat doet heeft imo deels te maken dat het onderwerp, seksueel misbruik en laat staan bij minderjarigen, emotioneel volop in de (kijkers)aandacht staat. De ethische normen daarin zijn ook verscherpt.
Het OM zal mogelijk een intentie hebben om "aangiftes" meer kans te laten hebben. Hierbij ook opgemerkt dat de wetgever sinds enige jaren daarvoor ook steeds meer ruimte biedt.

Een hoger beroep kan kans op slagen hebben maar wanneer de huidige rechter alles van tafel heeft geveegd, zal ongetwijfeld de vraag gesteld worden in hoeverre het vermeende slachtoffer (on)betrouwbaar zou zijn en/of het OM qua taakstelling in gebreke is gebleven. Ik zou het OM aanraden om de in handdoek in de ring te gooien.
Maar goed, de komende twee weken - wat is dat toch :P - worden weer cruciaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-12-2025 23:59:39 ]
  donderdag 4 december 2025 @ 23:57:21 #191
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219412304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:49 schreef luxerobots het volgende:
..
Marco Borsato is niet onschuldig genoemd, hij is vrijgesproken door gebrek aan steunbewijs (en volgens Plasman, die natuurlijk gekleurd is, kan er over het steunbewijs nog gedebatteerd worden).
..
In ons rechtssysteem van rechtspraak kennen we de term onschuldig niet.
Iemand is schuldig of wordt vrijgesproken van het ten laste gelegde.

En neen er was geen gebrek maar dat aangevoerde steunbewijs - voortkomend uit de dezelfde bron tot aangifte - daarmee niet ontvankelijk was. Eén "bewijs", is geen bewijs en maakt ook dat bewijsvoering voor een rechtsgang zorgvuldigheid en volledigheid vereist.
De gedachte dat 'een bewijs geen bewijs is' is nu eenmaal een fundamenteel principe binnen ons strafrecht
pi_219412351
quote:
18s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:57 schreef Vallon het volgende:
De gedachte dat 'een bewijs geen bewijs is' is nu eenmaal een fundamenteel principe binnen ons strafrecht
Het is in het strafrecht zo dat één enkele getuigenverklaring onvoldoende is om tot een veroordeling te komen. Dat is iets anders dan 'een bewijs is geen bewijs'.
pi_219412522
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:23 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het vonnis hebt gelezen, maar het is totaal geen sterke zaak, dat zal het in hoger beroep ook niet worden.

Of er moet nieuw bewijs komen
Nee, ik heb nog niet gegoogled op het vonnis.

Het OM heeft het voor de rechter gebracht. Dat doen ze alleen als ze de ken een sterke zaak te hebben dus het OM is er alles aan gelegen om in hoger beroep te gaan gezien zij er vanaf dag 1 anders over denken dan de rechtbank.

Daarnaast kun het ook andere redenen hebben om in beroep te gaan soms. Bijvoorbeeld om jurisprudentie te creëren om dingen voor eens en altijd vast te leggen voor toekomstige rechtszaken.

We horen het vanzelf wel, maar ik zou er niet raar van opkijken als ze besluiten wel in beroep te gaan.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 01:02:22 #194
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219412534
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219412535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 00:50 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, ik heb nog niet gegoogled op het vonnis.

Het OM heeft het voor de rechter gebracht. Dat doen ze alleen als ze de ken een sterke zaak te hebben dus het OM is er alles aan gelegen om in hoger beroep te gaan gezien zij er vanaf dag 1 anders over denken dan de rechtbank.

Daarnaast kun het ook andere redenen hebben om in beroep te gaan soms. Bijvoorbeeld om jurisprudentie te creëren om dingen voor eens en altijd vast te leggen voor toekomstige rechtszaken.

We horen het vanzelf wel, maar ik zou er niet raar van opkijken als ze besluiten wel in beroep te gaan.
Ze zetten zichzelf alleen maar meer voor lul, en er liggen belangrijke zaken op de plank.
OM zet zichzelf voor lul nu, beter gaan ze echte shit oplossen. Schandalig dat het OM hier 4 jaar druk mee was. Het is niks en het wordt niks.
pi_219412542
pi_219412553
quote:
O echt?
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 01:18:51 #198
pi_219412554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O echt?
Wat?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219412577
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 01:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wat?
Naam voornaam? In beeld?
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 01:41:15 #200
pi_219412586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Naam voornaam? In beeld?
Ja lachen he.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219412665
quote:
18s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
In ons rechtssysteem van rechtspraak kennen we de term onschuldig niet.
Iemand is schuldig of wordt vrijgesproken van het ten laste gelegde.
Dan ben je dus (op grond van Praesumptio innocentiae) niet schuldig aan het ten laste gelegde. Dus onchuldig.
quote:
En neen er was geen gebrek maar dat aangevoerde steunbewijs - voortkomend uit de dezelfde bron tot aangifte - daarmee niet ontvankelijk was. Eén "bewijs", is geen bewijs en maakt ook dat bewijsvoering voor een rechtsgang zorgvuldigheid en volledigheid vereist.
Dat bewijs was wel ontvankelijk (voor zover je van 'ontvankelijkheid' van bewijs kunt spreken), de rechtbank heeft het immers wel gewogen.
.
pi_219412674
Ik leef niet meer voor jou
Voorbij zijn alle jaren
Waarin ik heb geloofd
Dat wij gelukkig waren
En nu het leven weer van mij is
Mijn hart sinds lange tijd weer vrij is
Ben ik zo blij dat het voorbij is, oh oh
Je hoeft niet te proberen
Om hier te blijven staan
En mij te domineren
Ik heb teveel moeten verduren
Ik heb genoeg van al je kuren
Dus is het tijd je weg te sturen
oh oh oh oh oh
Voorbij zijn alle nachten
Dat ik hier heel alleen
Op jou heb zitten wachten
Je hebt me keihard voorgelogen
Besodemieterd en bedrogen
Dus droog de tranen in je ogen
Je hebt me keihard voorgelogen
Besodemieterd en bedrogen
Dus droog de tranen in je ogen
Dus donder nou maar op
Ik kan er niet meer tegen
En als je weg wilt gaan
Is dat alleen een zegen
Te vaak heb jij mij laten zakken
Ik heb genoeg van al je makken
Je moet gewoon je spullen pakken
ah ah ah nee
ik leef niet meer voor jou
'T is voorbij
Ja voorbij
Voor jou
Voor mij
'T is voorbij

Bekijk deze YouTube-video
pi_219412688
De zaak Borsato in 6 minuten:

Starring Nathalie Thielen
.
pi_219412703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 03:47 schreef r_one het volgende:
De zaak Borsato in 6 minuten:

Starring Nathalie Thielen
Ik heb nog ooit een spuitjesovenschotel gemaakt voor Barry, op de varkensmarkt in DenHaag. 🤪
Leuke vent!

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 05-12-2025 04:20:16 ]
pi_219412706
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 04:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik heb nog ooit een spuitjesovenschotel gemaakt voor Barry, op de varkensmarkt in DenHaag. 🤪
Leuke vent!
Spuitjes of spruitjes? :D
.
  vrijdag 5 december 2025 @ 10:00:32 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219413867
quote:
"You had one job"
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219415408
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 07:28 schreef matthijst het volgende:
Net zomin als appen dat ze moet gaan masturberen of een beurt nodig heeft.
Die heb ik gemist. Compleet gemist.

"Ik wil je doen!"
Die ook. Compleet gemist.

"Geil kontje" trouwens ook. Compleet gemist.

"*@#$%^" dito. Compleet gemist.

En welk deel van "VANAF NU IS HET OOK STRAFBAAR." heb JIJ gemist? Of niet gesnapt?
.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 13:16:55 #208
pi_219415564
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2025 10:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
"You had one job"
Borsato Marco
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219415578
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Borsato Marco
Zanger
.
  Forum Admin vrijdag 5 december 2025 @ 14:34:21 #210
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219416149
Gaat helemaal nergens meer over, tijdelijk slotje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 6 december 2025 @ 21:11:58 #211
485843 crew  Jippie
pi_219428412
Geveegd, hou het beschaafd. Jullie kunnen dat ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 06-12-2025 21:59:43 ]
  zaterdag 6 december 2025 @ 22:10:53 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219429027
Ik hoop dat Marco dit achter zich kan laten; hij is het echte slachtoffer in deze zaak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 6 december 2025 @ 23:57:09 #213
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_219429734
Ik hoop dat hij de komende jaren net zo aanwezig is als de afgelopen zes jaar. Er is toch geen normaal mens meer met een dochter die naar Dochters van hem kan luisteren mag ik hopen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_219430103
Luistertip is toch wel de podcast van het AD hierover, van afgelopen woensdag. De zaak xl.
pi_219430106
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Luistertip is toch wel de podcast van het AD hierover, van afgelopen woensdag. De zaak xl.
Ik heb 'm met moeite helemaal af kunnen luisteren, werd er behoorlijk onpasselijk van :r

Oh nee, dat was een andere dan De Zaak XL, dacht dat je op deze doelde:
https://omny.fm/shows/pra(...)orsato-onschuldig-is

[ Bericht 9% gewijzigd door r_one op 07-12-2025 02:49:28 ]
.
pi_219431601
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 02:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik heb 'm met moeite helemaal af kunnen luisteren, werd er behoorlijk onpasselijk van :r

Oh nee, dat was een andere dan De Zaak XL, dacht dat je op deze doelde:
https://omny.fm/shows/pra(...)orsato-onschuldig-is
Het AD had volledig gegokt op een veroordeling.
pi_219431607
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:57 schreef Bayswater het volgende:
Ik hoop dat hij de komende jaren net zo aanwezig is als de afgelopen zes jaar. Er is toch geen normaal mens meer met een dochter die naar Dochters van hem kan luisteren mag ik hopen.
Hij heeft ook veel rouwmuziek gemaakt. Je kunt moeilijk ontkennen dat muziek heel belangrijk kan zijn .
pi_219432668
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het AD had volledig gegokt op een veroordeling.
In feite veroordelen ze hem nog steeds: "de aangifte was niet ongeloofwaardig volgens de rechtbank" dús "de ontucht is niet bewezen maar wel gebeurd".
.
pi_219433927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 22:10 schreef BlaZ het volgende:
Ik hoop dat Marco dit achter zich kan laten; hij is het echte slachtoffer in deze zaak.
Marco heeft zelf toegegeven dat hij dat meisje gestreeld heeft. En in de appjes stuurde hij haar dat hij haar vanwege keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Ook raadde hij haar een vrijpartij aan voor het slapen.

Gelukkig was voor Borsato niet te bewijzen dat het meisje onder de 16 jaar was.

Maar als een volwassen man dat soort dingen doet, mogen wij daar best wat van vinden. En als ik Borsato als slachtoffer zie, zie ik vooral een slachtoffer van zijn eigen gedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 07-12-2025 14:43:38 ]
  zondag 7 december 2025 @ 14:50:31 #220
3542 Gia
User under construction
pi_219434236
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:22 schreef r_one het volgende:

[..]
In feite veroordelen ze hem nog steeds: "de aangifte was niet ongeloofwaardig volgens de rechtbank" dús "de ontucht is niet bewezen maar wel gebeurd".
Of de handeling heeft wel plaatsgevonden, maar er is twijfel of het ontucht was.
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:38 schreef luxerobots het volgende:

Marco heeft zelf toegegeven dat hij dat meisje gestreeld heeft. En in de appjes stuurde hij haar dat hij haar vanwege keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Ook raadde hij haar een vrijpartij aan voor het slapen.
Je weet niet wat er letterlijk in die appjes stond.
Sowieso zoenen hele volksstammen elkaar op de mond. Moeders met dochters, vaders met dochters en ook goede vrienden die er al jaren over de vloer komen. Maar niet als ze keelontsteking hebben. Misschien tikte Marco haar wel speels tegen de billen, maar wilde haar geen nachtzoentje geven en heeft zij daarop boos gereageerd: "je wilt wel mijn billen aanraken, maar niet zoenen! Boehoe!"
En voor de gein zeggen dat een goede vrijpartij kan helpen tegen slapeloosheid, is m.i. ook niks mis mee.

Je weet niet in hoeverre zaken uit hun verband zijn getrokken. We zijn er niet bij geweest.
Dat kind kan het destijds allemaal grappig hebben gevonden en een spelletje, maar onder invloed van moeders, die wraak wil, het nu allemaal ongewenst noemen.
quote:

Maar als een volwassen man dat soort dingen doet, mogen wij daar best wat van vinden. En als ik Borsato als slachtoffer zie, zie ik vooral een slachtoffer van zijn eigen gedrag.
Hij zal er wel van geleerd hebben dat hij op moet passen om wie hij een arm slaat, als troost en waar zijn hand dan is.
pi_219434996
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:50 schreef Gia het volgende:
Je weet niet wat er letterlijk in die appjes stond.
Helaas heeft niemand hier inzage in het dossier. Dan doe ik het met het rechtbankverslag van Saskia Belleman.

quote:
Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
quote:
Borsato zegt dat hij veel appjes aan het meisje stuurde. "Ze was geregeld een beetje van streek", zegt hij. Een ander appje: "Nu sliep je alweer. Wat het beste werkt is een goeie vrijpartij". Nu zegt Borsato dat dat de mores was binnen het gezin.
quote:
De OvJ citeert ook uit expliciete appjes van Borsato aan het slachtoffer. Hij noemt haar "bloed- en bloedmooi", zegt dat een goeie vrijpartij het beste slaapmiddel is, en hij noemt haar "een lekker wijf".
...

quote:
Sowieso zoenen hele volksstammen elkaar op de mond. Moeders met dochters, vaders met dochters en ook goede vrienden die er al jaren over de vloer komen. Maar niet als ze keelontsteking hebben.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ken die volksstammen van moeders en dochters en vaders met dochters en goede vrienden die elkaar op de mond zoenen niet.

Daarbij gaat het hier over Marco Borsato in de rol van huisvriend, of peetvader/peet allessie. Dat maakt het nog vreemder. Een man van 47/50 met een meisje van 15/16/17 jaar, zonder echte familiaire band.

Bovendien heeft Borsato zelf ook aangegeven dat hij met zijn eigen kinderen anders omging.

quote:
Maar zei Borsato niet eerder dat hij met het meisje omging zoals hij met zijn eigen kinderen omging, vraagt de OvJ? "Niet in alle gevallen", zegt hij. "Dit waren niet de omgangsvormen binnen ons eigen gezin."
Al met al kunnen we concluderen dat dit geen normaal vriendschappelijk gedrag was. Als een man dat soort berichten stuurt, dan weten we allemaal wel dat zijn intenties romantisch/seksueel zijn.
pi_219435192
Typisch trouwens hoe nu half Bekend Nederland hun steun uitspreekt ná de vrijspraak. :')
  zondag 7 december 2025 @ 16:20:29 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219435801
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:22 schreef r_one het volgende:

[..]
En juist de rechtbank heeft zich - heel netjes - ver gehouden van een oordeel om imo het vermeende slachtoffer niet aan te tasten in haar trieste beleving. De rechtbank heeft geoordeeld over de beschuldiging en niet wat daarna of anders zou hebben kunnen zijn plaatsgevonden.

Dat er dan mensen zijn die vanuit die rook hun vuur zien, toont vooral een vooringnomenheid.
Dat Borsato zich ongepast heeft gedragen is daarin hooguit een eigen opinie. Immers als het gedrag wel gepast zou zijn geweest, zou er er geen kritiek zijn geweest. Kortom, eenmaal gedaagd voor een controversiele zaak, zal er altijd ergens een zweem van twijfel blijven.
  zondag 7 december 2025 @ 16:26:55 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219435865
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat, situationeel naar eigen uitleg, heeft hier toch geen zak met de (straf)zaak te maken en dat "gelukkig" is niet zomaar (misplaatst). Het bewijs voor een veroordeling ontbrak volledig en bestond één en alleen uit de beleving vanuit (de kring van) het vermeende slachtoffer.
Er was geen bewijs. Eén bewijs, laat staan in de vorm van een eigen beleving, is geen bewijs.
pi_219435923
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
En juist de rechtbank heeft zich - heel netjes - ver gehouden van een oordeel om imo het vermeende slachtoffer niet aan te tasten in haar trieste beleving.
De rechtbank heeft dit echt niet gedaan om het vermeende slachtoffer niet aan te tasten in haar trieste beleving.

Dit is gedaan omdat het verhaal van de aangeefster nogal ingewikkeld is om te controleren, men ging daarom gelijk naar het bewijs, want de zaak valt of staat natuurlijk met het bewijs.

quote:
Dat er dan mensen zijn die vanuit die rook hun vuur zien, toont vooral een vooringnomenheid.
Dat Borsato zich ongepast heeft gedragen is daarin hooguit een eigen opinie. Immers als het gedrag wel gepast zou zijn geweest, zou er er geen kritiek zijn geweest.
De appjes en bekentenissen van Borsato creëerden terecht rook. Nogal logisch dat men wil weten of er ook vuur is.

En als het gedrag gepast zou zijn geweest, was er ook geen kritiek. Dat is een dooddoener.
pi_219435954
quote:
13s.gif Op zondag 7 december 2025 16:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat, situationeel naar eigen uitleg, heeft hier toch geen zak met de (straf)zaak te maken en dat "gelukkig" is niet zomaar (misplaatst). Het bewijs voor een veroordeling ontbrak volledig en bestond één en alleen uit de beleving vanuit (de kring van) het vermeende slachtoffer.
Er was geen bewijs. Eén bewijs, laat staan in de vorm van een eigen beleving, is geen bewijs.
Er was veel bewijs. Alleen bewees het, volgens de rechtbank, niet het ten laste gelegde.
  zondag 7 december 2025 @ 16:33:52 #227
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219435999
Marco zat bij AZ vandaag.
Even de Vrijspraak vieren terwijl Rood uit de speakers knalde *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219436061
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:50 schreef Gia het volgende:
Of de handeling heeft wel plaatsgevonden,
"De handeling"?
Welke handeling?
quote:
maar er is twijfel of het ontucht was.
Neen!
Er is geen twijfel!

De "handelingen" die als ontuchtig zijn opgevoerd, zijn óf als niet-ontuchtig, óf als niet bewezen beoordeeld.
Een strafrechter kan heel goed inschatten of een handeling wel of niet ontuchtig is, daar slaat echt niet de twijfel toe.

Dus NEE.
.
pi_219436146
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
En juist de rechtbank heeft zich - heel netjes - ver gehouden van een oordeel om imo het vermeende slachtoffer niet aan te tasten in haar trieste beleving. De rechtbank heeft geoordeeld over de beschuldiging en niet wat daarna of anders zou hebben kunnen zijn plaatsgevonden.

Dat Borsato zich ongepast heeft gedragen is daarin hooguit een eigen opinie. Immers als het gedrag wel gepast zou zijn geweest, zou er er geen kritiek zijn geweest. Kortom, eenmaal gedaagd voor een controversiele zaak, zal er altijd ergens een zweem van twijfel blijven.
Ach, onze Angela de Jong ziet achter vrijwel elke boom wel een viezerik staan. En zij gaat er vanuit dat als een dame eenmaal aangifte doet, het allemaal wel gebeurd MOET zijn (want ach, weet je wel hoe dapper je moet zijn om de stap te nemen om aangifte te doen? bladiebladiebla). Rare logica, ik heb er mijn bedenkingen bij.

En die sidekick gooit er heel amateuristisch nog even een juridisch sausje overheen. Klaarblijkelijk nog nooit gehoord van de onschuldpresumptie.

Laten we wel wezen: van alle vrijspraken en sepots in zedenzaken zijn 9 van de 10 "geen wettig en overtuigend bewijs" / sepot 02: "er is niet bewezen dat verdachte het gedaan heeft".

Zelden komt er een sepot 01: "er is bewezen dat verdachte het niet gedaan heeft"

9 van de 10 keer zal het AD dus hun adagio "verdachte kan het best nog wel gedaan hebben" (rook, vuur, arme vrouw/meisje) de wereld inslingeren en die ene keer besteden ze geen aandacht aan (want niet interessant/sappig/schokkend genoeg).
.
  zondag 7 december 2025 @ 17:02:05 #230
3542 Gia
User under construction
pi_219436245
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:38 schreef r_one het volgende:

[..]
"De handeling"?
Welke handeling?
[..]
Een aanraking, een streling. Dat kan een troostende arm zijn geweest en heeft niks seksueels. Maar als je kwaadwillend bent kun je gewoon zeggen: Hij heeft mee aangeraakt op mijn billen.
quote:
Neen!
Er is geen twijfel!

De "handelingen" die als ontuchtig zijn opgevoerd, zijn óf als niet-ontuchtig, óf als niet bewezen beoordeeld.
Een strafrechter kan heel goed inschatten of een handeling wel of niet ontuchtig is, daar slaat echt niet de twijfel toe.

Dus NEE.
Ik heb het niet over de rechter of de wet. Maar de omgeving, de publieke opinie. Misschien hijzelf wel. Je gaat, denk ik, aan jezelf twijfelen als je van zoiets beschuldigd wordt. Hij zal in eerste instantie gedacht hebben: "Ik heb toch niets verkeerd gedaan!" Maar gaandeweg de aantijgingen ga je aan jezelf twijfelen. Je hebt dat nooit zo bedoeld, je had daar geen seksuele intentie mee. "Ben ik te ver gegaan?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')