1 2 3 4 5
R1
18s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
In ons rechtssysteem van rechtspraak kennen we de term onschuldig niet.
Iemand is schuldig of wordt vrijgesproken van het ten laste gelegde.
Dan ben je dus (op grond van Praesumptio innocentiae) niet schuldig aan het ten laste gelegde. Dus onchuldig.
En neen er was geen gebrek maar dat aangevoerde steunbewijs - voortkomend uit de dezelfde bron tot aangifte - daarmee niet ontvankelijk was. Eén "bewijs", is geen bewijs en maakt ook dat bewijsvoering voor een rechtsgang zorgvuldigheid en volledigheid vereist.
De gedachte dat 'een bewijs geen bewijs is' is nu eenmaal een fundamenteel principe binnen ons strafrecht
Dat bewijs was wel ontvankelijk (voor zover je van 'ontvankelijkheid' van bewijs kunt spreken), de rechtbank heeft het immers wel gewogen.

r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.

Kiss my ass
Ik leef niet meer voor jou
Voorbij zijn alle jaren
Waarin ik heb geloofd
Dat wij gelukkig waren
En nu het leven weer van mij is
Mijn hart sinds lange tijd weer vrij is
Ben ik zo blij dat het voorbij is, oh oh
Je hoeft niet te proberen
Om hier te blijven staan
En mij te domineren
Ik heb teveel moeten verduren
Ik heb genoeg van al je kuren
Dus is het tijd je weg te sturen
oh oh oh oh oh
Voorbij zijn alle nachten
Dat ik hier heel alleen
Op jou heb zitten wachten
Je hebt me keihard voorgelogen
Besodemieterd en bedrogen
Dus droog de tranen in je ogen
Je hebt me keihard voorgelogen
Besodemieterd en bedrogen
Dus droog de tranen in je ogen
Dus donder nou maar op
Ik kan er niet meer tegen
En als je weg wilt gaan
Is dat alleen een zegen
Te vaak heb jij mij laten zakken
Ik heb genoeg van al je makken
Je moet gewoon je spullen pakken
ah ah ah nee
ik leef niet meer voor jou
'T is voorbij
Ja voorbij
Voor jou
Voor mij
'T is voorbij

Bekijk deze YouTube-video

You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me

ootjekatootje
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 03:47 schreef r_one het volgende:
De zaak Borsato in 6 minuten:

Bekijk deze YouTube-video
Starring Nathalie Thielen
Ik heb nog ooit een spuitjesovenschotel gemaakt voor Barry, op de varkensmarkt in DenHaag. 🤪
Leuke vent!

Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 05-12-2025 04:20:16
R1
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 07:28 schreef matthijst het volgende:
Net zomin als appen dat ze moet gaan masturberen of een beurt nodig heeft.
Die heb ik gemist. Compleet gemist.

116003011_wsm_header_960x640_cycling.png

"Ik wil je doen!"
Die ook. Compleet gemist.

"Geil kontje" trouwens ook. Compleet gemist.

"*@#$%^" dito. Compleet gemist.

En welk deel van "VANAF NU IS HET OOK STRAFBAAR." heb JIJ gemist? Of niet gesnapt?

.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.

Moderator
Multidisciplinair simcoureur
10s.gif Op vrijdag 5 december 2025 10:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
"You had one job"
Borsato Marco

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦

Forum Admin
Je zuster op een houtvlot
Gaat helemaal nergens meer over, tijdelijk slotje.

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter
Geveegd, hou het beschaafd. Jullie kunnen dat ^O^

Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 06-12-2025 21:59:43
Torpitudo peius est quam mors.
Ik hoop dat Marco dit achter zich kan laten; hij is het echte slachtoffer in deze zaak.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.

What'sYourFunctionInLife?
Ik hoop dat hij de komende jaren net zo aanwezig is als de afgelopen zes jaar. Er is toch geen normaal mens meer met een dochter die naar Dochters van hem kan luisteren mag ik hopen.

Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase

ootjekatootje
Luistertip is toch wel de podcast van het AD hierover, van afgelopen woensdag. De zaak xl.
R1
0s.gif Op zondag 7 december 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Luistertip is toch wel de podcast van het AD hierover, van afgelopen woensdag. De zaak xl.
Ik heb 'm met moeite helemaal af kunnen luisteren, werd er behoorlijk onpasselijk van :r

Oh nee, dat was een andere dan De Zaak XL, dacht dat je op deze doelde:
https://omny.fm/shows/pra(...)orsato-onschuldig-is

Bericht 9% gewijzigd door r_one op 07-12-2025 02:49:28

.

ootjekatootje
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 23:57 schreef Bayswater het volgende:
Ik hoop dat hij de komende jaren net zo aanwezig is als de afgelopen zes jaar. Er is toch geen normaal mens meer met een dochter die naar Dochters van hem kan luisteren mag ik hopen.
Hij heeft ook veel rouwmuziek gemaakt. Je kunt moeilijk ontkennen dat muziek heel belangrijk kan zijn .
R1
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het AD had volledig gegokt op een veroordeling.
In feite veroordelen ze hem nog steeds: "de aangifte was niet ongeloofwaardig volgens de rechtbank" dús "de ontucht is niet bewezen maar wel gebeurd".

.

0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 22:10 schreef BlaZ het volgende:
Ik hoop dat Marco dit achter zich kan laten; hij is het echte slachtoffer in deze zaak.
Marco heeft zelf toegegeven dat hij dat meisje gestreeld heeft. En in de appjes stuurde hij haar dat hij haar vanwege keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Ook raadde hij haar een vrijpartij aan voor het slapen.

Gelukkig was voor Borsato niet te bewijzen dat het meisje onder de 16 jaar was.

Maar als een volwassen man dat soort dingen doet, mogen wij daar best wat van vinden. En als ik Borsato als slachtoffer zie, zie ik vooral een slachtoffer van zijn eigen gedrag.

Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 07-12-2025 14:43:38
User under construction
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:22 schreef r_one het volgende:

[..]
In feite veroordelen ze hem nog steeds: "de aangifte was niet ongeloofwaardig volgens de rechtbank" dús "de ontucht is niet bewezen maar wel gebeurd".
Of de handeling heeft wel plaatsgevonden, maar er is twijfel of het ontucht was.
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:38 schreef luxerobots het volgende:

Marco heeft zelf toegegeven dat hij dat meisje gestreeld heeft. En in de appjes stuurde hij haar dat hij haar vanwege keelontsteking niet kon zoenen, maar wel haar billen aan kon raken. Ook raadde hij haar een vrijpartij aan voor het slapen.
Je weet niet wat er letterlijk in die appjes stond.
Sowieso zoenen hele volksstammen elkaar op de mond. Moeders met dochters, vaders met dochters en ook goede vrienden die er al jaren over de vloer komen. Maar niet als ze keelontsteking hebben. Misschien tikte Marco haar wel speels tegen de billen, maar wilde haar geen nachtzoentje geven en heeft zij daarop boos gereageerd: "je wilt wel mijn billen aanraken, maar niet zoenen! Boehoe!"
En voor de gein zeggen dat een goede vrijpartij kan helpen tegen slapeloosheid, is m.i. ook niks mis mee.

Je weet niet in hoeverre zaken uit hun verband zijn getrokken. We zijn er niet bij geweest.
Dat kind kan het destijds allemaal grappig hebben gevonden en een spelletje, maar onder invloed van moeders, die wraak wil, het nu allemaal ongewenst noemen.

Maar als een volwassen man dat soort dingen doet, mogen wij daar best wat van vinden. En als ik Borsato als slachtoffer zie, zie ik vooral een slachtoffer van zijn eigen gedrag.
Hij zal er wel van geleerd hebben dat hij op moet passen om wie hij een arm slaat, als troost en waar zijn hand dan is.
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:50 schreef Gia het volgende:
Je weet niet wat er letterlijk in die appjes stond.
Helaas heeft niemand hier inzage in het dossier. Dan doe ik het met het rechtbankverslag van Saskia Belleman.

Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
Borsato zegt dat hij veel appjes aan het meisje stuurde. "Ze was geregeld een beetje van streek", zegt hij. Een ander appje: "Nu sliep je alweer. Wat het beste werkt is een goeie vrijpartij". Nu zegt Borsato dat dat de mores was binnen het gezin.
De OvJ citeert ook uit expliciete appjes van Borsato aan het slachtoffer. Hij noemt haar "bloed- en bloedmooi", zegt dat een goeie vrijpartij het beste slaapmiddel is, en hij noemt haar "een lekker wijf".
...

Sowieso zoenen hele volksstammen elkaar op de mond. Moeders met dochters, vaders met dochters en ook goede vrienden die er al jaren over de vloer komen. Maar niet als ze keelontsteking hebben.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ken die volksstammen van moeders en dochters en vaders met dochters en goede vrienden die elkaar op de mond zoenen niet.

Daarbij gaat het hier over Marco Borsato in de rol van huisvriend, of peetvader/peet allessie. Dat maakt het nog vreemder. Een man van 47/50 met een meisje van 15/16/17 jaar, zonder echte familiaire band.

Bovendien heeft Borsato zelf ook aangegeven dat hij met zijn eigen kinderen anders omging.

Maar zei Borsato niet eerder dat hij met het meisje omging zoals hij met zijn eigen kinderen omging, vraagt de OvJ? "Niet in alle gevallen", zegt hij. "Dit waren niet de omgangsvormen binnen ons eigen gezin."
Al met al kunnen we concluderen dat dit geen normaal vriendschappelijk gedrag was. Als een man dat soort berichten stuurt, dan weten we allemaal wel dat zijn intenties romantisch/seksueel zijn.
Typisch trouwens hoe nu half Bekend Nederland hun steun uitspreekt ná de vrijspraak. :')
Life is unpredictable
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:22 schreef r_one het volgende:

[..]
En juist de rechtbank heeft zich - heel netjes - ver gehouden van een oordeel om imo het vermeende slachtoffer niet aan te tasten in haar trieste beleving. De rechtbank heeft geoordeeld over de beschuldiging en niet wat daarna of anders zou hebben kunnen zijn plaatsgevonden.

Dat er dan mensen zijn die vanuit die rook hun vuur zien, toont vooral een vooringnomenheid.
Dat Borsato zich ongepast heeft gedragen is daarin hooguit een eigen opinie. Immers als het gedrag wel gepast zou zijn geweest, zou er er geen kritiek zijn geweest. Kortom, eenmaal gedaagd voor een controversiele zaak, zal er altijd ergens een zweem van twijfel blijven.

"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."

Life is unpredictable
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat, situationeel naar eigen uitleg, heeft hier toch geen zak met de (straf)zaak te maken en dat "gelukkig" is niet zomaar (misplaatst). Het bewijs voor een veroordeling ontbrak volledig en bestond één en alleen uit de beleving vanuit (de kring van) het vermeende slachtoffer.
Er was geen bewijs. Eén bewijs, laat staan in de vorm van een eigen beleving, is geen bewijs.

"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."

1 2 3 4 5
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo