Er was veel bewijs. Alleen bewees het, volgens de rechtbank, niet het ten laste gelegde.quote:Op zondag 7 december 2025 16:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat, situationeel naar eigen uitleg, heeft hier toch geen zak met de (straf)zaak te maken en dat "gelukkig" is niet zomaar (misplaatst). Het bewijs voor een veroordeling ontbrak volledig en bestond één en alleen uit de beleving vanuit (de kring van) het vermeende slachtoffer.
Er was geen bewijs. Eén bewijs, laat staan in de vorm van een eigen beleving, is geen bewijs.
"De handeling"?quote:
Neen!quote:maar er is twijfel of het ontucht was.
Ach, onze Angela de Jong ziet achter vrijwel elke boom wel een viezerik staan. En zij gaat er vanuit dat als een dame eenmaal aangifte doet, het allemaal wel gebeurd MOET zijn (want ach, weet je wel hoe dapper je moet zijn om de stap te nemen om aangifte te doen? bladiebladiebla). Rare logica, ik heb er mijn bedenkingen bij.quote:Op zondag 7 december 2025 16:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
En juist de rechtbank heeft zich - heel netjes - ver gehouden van een oordeel om imo het vermeende slachtoffer niet aan te tasten in haar trieste beleving. De rechtbank heeft geoordeeld over de beschuldiging en niet wat daarna of anders zou hebben kunnen zijn plaatsgevonden.
Dat er dan mensen zijn die vanuit die rook hun vuur zien, toont vooral een vooringnomenheid.
Dat Borsato zich ongepast heeft gedragen is daarin hooguit een eigen opinie. Immers als het gedrag wel gepast zou zijn geweest, zou er er geen kritiek zijn geweest. Kortom, eenmaal gedaagd voor een controversiele zaak, zal er altijd ergens een zweem van twijfel blijven.
Een aanraking, een streling. Dat kan een troostende arm zijn geweest en heeft niks seksueels. Maar als je kwaadwillend bent kun je gewoon zeggen: Hij heeft mee aangeraakt op mijn billen.quote:
Ik heb het niet over de rechter of de wet. Maar de omgeving, de publieke opinie. Misschien hijzelf wel. Je gaat, denk ik, aan jezelf twijfelen als je van zoiets beschuldigd wordt. Hij zal in eerste instantie gedacht hebben: "Ik heb toch niets verkeerd gedaan!" Maar gaandeweg de aantijgingen ga je aan jezelf twijfelen. Je hebt dat nooit zo bedoeld, je had daar geen seksuele intentie mee. "Ben ik te ver gegaan?"quote:Neen!
Er is geen twijfel!
De "handelingen" die als ontuchtig zijn opgevoerd, zijn óf als niet-ontuchtig, óf als niet bewezen beoordeeld.
Een strafrechter kan heel goed inschatten of een handeling wel of niet ontuchtig is, daar slaat echt niet de twijfel toe.
Dus NEE.
Die kans acht ik in casu heel reëel aanwezig ja.quote:Op zondag 7 december 2025 17:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Een aanraking, een streling. Dat kan een troostende arm zijn geweest en heeft niks seksueels. Maar als je kwaadwillend bent
Of erger.quote:kun je gewoon zeggen: Hij heeft mee aangeraakt op mijn billen.
Het AD evalueerde de rechtszaak, niet de publieke opinie (daar had Angela zich in haar columns al niet onbetuigd gelaten).quote:[..]
Ik heb het niet over de rechter of de wet. Maar de omgeving, de publieke opinie.
Reken maar dat je aan jezelf gaat twijfelen als je zoiets voor de kiezen krijgt: zou ik dan toch ergens/ooit aanleiding hebben gegeven tot .....?quote:Misschien hijzelf wel. Je gaat, denk ik, aan jezelf twijfelen als je van zoiets beschuldigd wordt. Hij zal in eerste instantie gedacht hebben: "Ik heb toch niets verkeerd gedaan!" Maar gaandeweg de aantijgingen ga je aan jezelf twijfelen. Je hebt dat nooit zo bedoeld, je had daar geen seksuele intentie mee. "Ben ik te ver gegaan?"
Precies dit bedoel ik, ja.quote:Op zondag 7 december 2025 17:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Die kans acht ik in casu heel reëel aanwezig ja.
[..]
Of erger.
[..]
Het AD evalueerde de rechtszaak, niet de publieke opinie (daar had Angela zich in haar columns al niet onbetuigd gelaten).
[..]
Reken maar dat je aan jezelf gaat twijfelen als je zoiets voor de kiezen krijgt: zou ik dan toch ergens/ooit aanleiding hebben gegeven tot .....?![]()
Het is dezelfde twijfel die slachtoffers van zedenmisdrijven krijgen: zou ik dan toch ergens/ooit aanleiding hebben gegeven tot ....?![]()
In beide gevallen is de twijfel niet terecht en niet reëel. Maar je hersens reageren daar niet 'volgens het boekje' op. Heel vreemde gewaarwording (vooral achteraf terugblikkend).
Er was geen, laat staan veel, bewijs voor de aanklacht. Hoe duidelijk wil je het hebben ?quote:Op zondag 7 december 2025 16:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er was veel bewijs. Alleen bewees het, volgens de rechtbank, niet het ten laste gelegde.
Hij heeft vooral veel muziek gemaakt om van te rouwenquote:Op zondag 7 december 2025 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij heeft ook veel rouwmuziek gemaakt. Je kunt moeilijk ontkennen dat muziek heel belangrijk kan zijn .
Ik heb hier heel weinig aan toe te voegenquote:Op zondag 7 december 2025 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies dit bedoel ik, ja.
Hij is daar jaren over de vloer gekomen, al vanaf dat kind nog klein was. Hij zal met haar gedold hebben, kieteldood, optillen en naar bed brengen en noem maar op. Hij hoorde er gewoon bij. En als er dan, zoals gebleken is, losse seksuele mores heersen binnen dat gezin, dan ga je daar automatisch in mee. En dan kan er weleens een tik/aai over de billen zijn geweest, zonder bijbedoeling, of een arm om haar heen. In zijn armen tv kijken, terwijl hij haar stevig vasthoudt. Kan allemaal, zonder seksuele ondertoon. Maar dit kan achteraf ook heel makkelijk uitvergroot worden en geseksualiseerd worden.
Ik geloof best dat Asmara ervan overtuigd is dat hij haar op ongepaste wijze heeft aangeraakt. En wellicht zijn dat normaal gesproken ook ongewenste aanrakingen in gevallen waar een oudere man een jonge meid verder niet kent en dan op die manier aanraakt, maar dat is dus uit de context trekken van het gebeurde.
Ik denk dat mams het vuurtje aardig heeft opgestookt en het kind van alles aangepraat heeft. Je kunt Asmara niet kwalijk nemen dat ze overtuigd is van haar gelijk, maar Marco niet veroordelen.
Onzin, Borsato had niet eens naar dat gezin toe hoeven gaan.quote:Op zondag 7 december 2025 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies dit bedoel ik, ja.
Hij is daar jaren over de vloer gekomen, al vanaf dat kind nog klein was. Hij zal met haar gedold hebben, kieteldood, optillen en naar bed brengen en noem maar op. Hij hoorde er gewoon bij. En als er dan, zoals gebleken is, losse seksuele mores heersen binnen dat gezin, dan ga je daar automatisch in mee.
Dat Borsato het meisje zag opgroeien, een soort vaderrol had, zorgtaken had, maakt zijn gedrag wat betreft appjes en wat Marco zelf toegegeven heeft, niet bepaald beter.quote:En dan kan er weleens een tik/aai over de billen zijn geweest, zonder bijbedoeling, of een arm om haar heen. In zijn armen tv kijken, terwijl hij haar stevig vasthoudt. Kan allemaal, zonder seksuele ondertoon. Maar dit kan achteraf ook heel makkelijk uitvergroot worden en geseksualiseerd worden.
Je stapt wel een frame in, dat je niet op feiten baseert.quote:Ik geloof best dat Asmara ervan overtuigd is dat hij haar op ongepaste wijze heeft aangeraakt. En wellicht zijn dat normaal gesproken ook ongewenste aanrakingen in gevallen waar een oudere man een jonge meid verder niet kent en dan op die manier aanraakt, maar dat is dus uit de context trekken van het gebeurde.
Ik denk dat mams het vuurtje aardig heeft opgestookt en het kind van alles aangepraat heeft. Je kunt Asmara niet kwalijk nemen dat ze overtuigd is van haar gelijk, maar Marco niet veroordelen.
Onzin, jij had ook niet eens op Fok! hoeven gaan.quote:Op zondag 7 december 2025 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onzin, Borsato had niet eens naar dat gezin toe hoeven gaan.
Zijn gedrag was niet ontuchtig. En dat heeft hij zelf ook nooit toegegeven.quote:[..]
Dat Borsato het meisje zag opgroeien, een soort vaderrol had, zorgtaken had, maakt zijn gedrag wat betreft appjes en wat Marco zelf toegegeven heeft, niet bepaald beter.
Werkgever?quote:Bovendien was Borsato ook nog de werkgever van haar moeder.
Dat was de aangifte ook niet, op feiten gebaseerd.quote:[..]
Je stapt wel een frame in, dat je niet op feiten baseert.
En wat is daar precies het probleem mee?quote:Op zondag 7 december 2025 18:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Onzin, jij had ook niet eens op Fok! hoeven gaan.
Borsato heeft zelf gezegd dat hij het meisje gestreeld heeft. En hij heeft gezegd dat hij kon begrijpen dat dit ongepast was.quote:Zijn gedrag was niet ontuchtig. En dat heeft hij zelf ook nooit toegegeven.
Ze werkte voor de fanclub van Marco Borsato.quote:Werkgever?
Er is nergens gesteld dat er geen feiten in de aangifte staan. Het is alleen zo dat de aangifte door onvoldoende feiten gesteund wordt om het ten laste gelegde te bewijzen.quote:Dat was de aangifte ook niet, op feiten gebaseerd.
Jij snapt weinig van de impact van seksueel misbruik.quote:Op zondag 7 december 2025 18:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry maar als je werkelijk dusdanig van de kaart bent dat je ongepast bent betast, zeg je dat (ze was met 17 oud genoeg om haar mond open te trekken; als ze het tegen de politie kan, kan ze het ook tegen Marco) en ga je zéker niet daarna nog eens amicaal worden met iemand waar je van gruwelt.Die hele smoezenbatterij van "ja ik was bang dat mijn moeder haar baan verloor bladiebla" is je reinste flauwekul (als ze echt misbruikt zou zijn).
Niks. Net zo min dat Borsato een friendzone heeft.quote:Op zondag 7 december 2025 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wat is daar precies het probleem mee?
Strelen hoeft niet ongepast te zijn. Hij was flabbergasted, vroeg zich van alles af en overwoog dat het inderdaad - achteraf- ongepast kan zijn overgekomen.quote:[..]
Borsato heeft zelf gezegd dat hij het meisje gestreeld heeft. En hij heeft gezegd dat hij kon begrijpen dat dit ongepast was.
Ik geloof nooit dat zij een arbeidsovereenkomst had met Musica é BVquote:[..]
Ze werkte voor de fanclub van Marco Borsato.
Er staan genoeg feiten in de aangifte. Borsato is daarvan vrijgesproken. In NL ben je dan onschuldig.quote:[..]
Er is nergens gesteld dat er geen feiten in de aangifte staan. Het is alleen zo dat de aangifte door onvoldoende feiten gesteund wordt om het ten laste gelegde te bewijzen.
Meer dan jij denkt of verondersteltquote:Op zondag 7 december 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij snapt weinig van de impact van seksueel misbruik.
Je zegt er in ieder geval geen slimme dingen over.quote:
Je stapt in een frame, hoogstens door Team Borsato aangepraat. Maar je brengt er geen enkel bewijs bij.quote:Alleen ik geloof niet dat Asmara ervan overtuigd is dat hij haar op ongepaste wijze heeft aangeraakt; zoals je zelf al zegt, dat is haar nu door mams aangepraat. Ze is tot haar partner in crime gemaakt.
Dat deed ze met 17 jaar dus niet bij de politie.quote:Sorry maar als je werkelijk dusdanig van de kaart bent dat je ongepast bent betast, zeg je dat (ze was met 17 oud genoeg om haar mond open te trekken; als ze het tegen de politie kan,
Dit is de schuld in de schoenen van het slachtoffer schuiven. Je zegt dat het slachtoffer maar niet amicaal moet doen met de dader. Maar je begrijpt helemaal niet wat er aan de hand is qua machtsmisbruik.quote:kan ze het ook tegen Marco) en ga je zéker niet daarna nog eens amicaal worden met iemand waar je van gruwelt.Die hele smoezenbatterij van "ja ik was bang dat mijn moeder haar baan verloor bladiebla" is je reinste flauwekul (als ze echt misbruikt zou zijn).
Het gesprek waarin Marco Borsato sprak over zijn eigen ongepaste gedrag vond jaren later plaats.quote:Op zondag 7 december 2025 18:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Strelen hoeft niet ongepast te zijn. Hij was flabbergasted, vroeg zich van alles af en overwoog dat het inderdaad - achteraf- ongepast kan zijn overgekomen.
(waarna het meiske weer vrolijk en blij bij 'm op schoot kroop .... goh)
Waarom niet?quote:Ik geloof nooit dat zij een arbeidsovereenkomst had met Musica é BV
Ik hoef niks te bewijzen hè. Voor de rest heb ik alles wel gezegd wat ik je te zeggen had.quote:Op zondag 7 december 2025 19:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zegt er in ieder geval geen slimme dingen over.
[..]
Je stapt in een frame, hoogstens door Team Borsato aangepraat. Maar je brengt er geen enkel bewijs bij.
[..]
Dat deed ze met 17 jaar dus niet bij de politie.
[..]
Dit is de schuld in de schoenen van het slachtoffer schuiven. Je zegt dat het slachtoffer maar niet amicaal moet doen met de dader. Maar je begrijpt helemaal niet wat er aan de hand is qua machtsmisbruik.
(Borsato is ongeveer 30 jaar ouder, een rijke succesvolle muzikant, was een soort van pleegvader en had moeder in dienst, probeer daar als jonge vrouw maar even tegenin te gaan.)
Klopt. Toen Borsato uit rancune plotseling met die verzinsels werd geconfronteerd. Jaren na dato.quote:Op zondag 7 december 2025 19:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gesprek waarin Marco Borsato sprak over zijn eigen ongepaste gedrag vond jaren later plaats.
Waarom wel? Een fanclub?quote:[..]
Waarom niet?
Het is een viezerik met z’n ranzige berichten.quote:Op zondag 7 december 2025 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Marco is gewoon een smeerlap en iedereen die nu ineens amicaal anders beweert heeft een grandioos bord voor z’n kop
En met d'r broer(tje).quote:Op zondag 7 december 2025 19:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is een viezerik met z’n ranzige berichten.
Echter is hij vrijgesproken.
En die moeder is zo gek als een deur.![]()
Ik kan alleen maar medelijden met dat meisje hebben. (Of vrouw inmiddels.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op zondag 7 december 2025 19:42 schreef r_one het volgende:
[..]
En met d'r broer(tje).Jep, Santegoeds, genoeg op de dansvloer geweest nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ga gerust maar even eten of je huis opruimen en daarna masturberen want daar ga je je vast beter door voelen!
love & heet
Ah, kom jij daaaagen later ook nog effe je plasje erover doenquote:Op zondag 7 december 2025 20:08 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Jep, Santegoeds, genoeg op de dansvloer geweest nu.
Ga gerust maar even eten of je huis opruimen en daarna masturberen want daar ga je je vast beter door voelen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |