SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
We zitten normaal toch altijd in de poule des doods?quote:Op maandag 17 november 2025 23:03 schreef Koen66 het volgende:
Nederland zal wel weer aan de 'makkelijke' kant van het schema komen en snel gaan lijden aan zelfoverschatting
Eens.quote:Op dinsdag 18 november 2025 04:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
Leuk dat we gewonnen hebben, maar die penalty was wel belachelijk imo.
quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:03 schreef NailQueen het volgende:
Roger en Epiales hadden blijkbaar een ochtendhumeur. Dus zorg ik maar voor de koffie en thee
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 17 november 2025 22:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vind dit soort acties geen penaty waard hoor.
Ben nog steeds ziek, ik neem een kopje thee. Koffie staat me gewoon tegen nuquote:Op dinsdag 18 november 2025 09:03 schreef NailQueen het volgende:
Roger en Epiales hadden blijkbaar een ochtendhumeur. Dus zorg ik maar voor de koffie en thee
[ afbeelding ]
Vanwaar de speciale voorkeur voor Costa Rica en Honduras?quote:Op dinsdag 18 november 2025 11:16 schreef BillDauterive het volgende:
Bam!We gaan naar het WK. Lekker hoor. Nu hopen dat Suriname, Curacao en Costa Rica of Honduras gaan volgen.
Vanwaar die speciale aversie van jou tegen die landen? Krijg je nog geld van Costa Rica? Is Honduras ooit door een plas gereden terwijl jij op de stoep stond?quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Vanwaar de speciale voorkeur voor Costa Rica en Honduras?
De andere kanshebber, Haïti, is me te Frans.quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Vanwaar de speciale voorkeur voor Costa Rica en Honduras?
Ze horen gewoon beiden nog Spanje te zijnquote:Op dinsdag 18 november 2025 13:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vanwaar die speciale aversie van jou tegen die landen? Krijg je nog geld van Costa Rica? Is Honduras ooit door een plas gereden terwijl jij op de stoep stond?
Nou ja zeg, hébben ze misschien eens iets om te vieren na alle ellende in Haïti...quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De andere kanshebber, Haïti, is me te Frans.
Oh, vanuit het buitenland (België, Spanje en de onerkende anarchistische kolonie van Harderwijk) konden we gewoon door blijven posten.quote:
Als er ooit aanleiding is voor een ESFteling meetquote:Op dinsdag 18 november 2025 13:55 schreef Hamlapjes het volgende:
Efteling komt met eigen versie van het Songfestival
Allemaal naar de Efteling deze winter!
quote:Op dinsdag 18 november 2025 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Oh gelukkig we zijn er weer. Luctor's ware aard kwam naar boven in de discord. Dat was schrikken!
quote:Op dinsdag 18 november 2025 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Oh gelukkig we zijn er weer. Luctor's ware aard kwam naar boven in de discord. Dat was schrikken!
ik dacht dat ik een kaartje had toen ze hier in de stad kwamen, ging ik op zoeken wanneer dan, bleek ik er geen te hebbenquote:Op dinsdag 18 november 2025 13:37 schreef Guanabana het volgende:
Voor mensen die houden van Alex Klaassen, musicals, en het spectrum, even een tip:
Zes sterren op een schaal van vijf: álles klopt in autismemusical Stoornis of my life van Alex Klaasen
https://stoornisofmylife.nl/
Ik heb een kaartje
@:H_T ?
Die kwam naar boven na een worsteling?quote:Op dinsdag 18 november 2025 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Oh! Ga je er nog wel heen?quote:Op dinsdag 18 november 2025 16:58 schreef Meke het volgende:
[..]
ik dacht dat ik een kaartje had toen ze hier in de stad kwamen, ging ik op zoeken wanneer dan, bleek ik er geen te hebben
Nou ik heb voorlopig ook niet zoveel geldquote:
Ja, ik vind het ook duur hoor. Maar was echt al lang niet naar theater geweest, en Alex Klaassen is zo goed.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou ik heb voorlopig ook niet zoveel geldDus ik denk het niet want vind het stiekem best duur
![]()
Maar wel heel tof dus? Dan ga ik toch weer twijfelen, misschien op m'n Kerstverlanglijstje
quote:
Hij dacht dat wij zijn OnlyFans account waren.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die kwam naar boven na een worsteling?
Logisch als je grotendeels dezelfde namen ziet.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Hij dacht dat wij zijn OnlyFans account waren.
Maar dat zijn jullie toch ook?quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Hij dacht dat wij zijn OnlyFans account waren.
Ja, die zaten al met hun hoofd bij wat een lange dag ging worden.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:03 schreef NailQueen het volgende:
[ afbeelding ]
Ontkennen heeft geen zinquote:
Ik was niet thuis en heb hier helaas niets van gemerktquote:Op dinsdag 18 november 2025 13:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, vanuit het buitenland (België, Spanje en de onerkende anarchistische kolonie van Harderwijk) konden we gewoon door blijven posten.
Dit was dus toen de site naar het schijnt down was. Dus ik weet niet of jij een social media-manager hebt die voor jou dingen post als jij niet thuis bent?quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De andere kanshebber, Haïti, is me te Frans.
Ik was al een tijdje weg voordat dit geplaatst werd, waarschijnlijk kwam dat omdat de site erg sloom was.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit was dus toen de site naar het schijnt down was. Dus ik weet niet of jij een social media-manager hebt die voor jou dingen post als jij niet thuis bent?
The Vices - Wrong Onesquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:52 schreef heywoodu het volgende:
Dag beste mensen, weer eens een vraag die ik hier wel vaker gesteld heb
Ik zoek wat goede suggesties voor muziek voor op een sportforum, waar weer een internationaal 'songfestival' gehouden wordt
De regels zijn vrij simpel: nummers moeten tussen 1 januari 2024 en 30 juni 2025 uitgebracht zijn door een Nederlandse artiest. Taal maakt niet uit, deelname aan ESC helaas wel, dus Europapa en C'est la Vie mogen niet
Ik ben zelf ook aan het zoeken natuurlijk, maar ik heb hier wel eens fijne suggesties gekregen in eerdere jaren, dus waarom niet nog eens proberen
Nog niet! Lief dat je aan me denktquote:Op dinsdag 18 november 2025 13:37 schreef Guanabana het volgende:
Voor mensen die houden van Alex Klaassen, musicals, en het spectrum, even een tip:
Zes sterren op een schaal van vijf: álles klopt in autismemusical Stoornis of my life van Alex Klaasen
https://stoornisofmylife.nl/
Ik heb een kaartje
@:H_T ?
Aan de andere kant wel minder kans dat je op een legosteentje stapt in of rond het stadion.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Leuk: Schotland op het wk. Minder leuk: doedelzakken op het wk.
Goed voor de bieromzet waar het ook isquote:Op dinsdag 18 november 2025 23:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
doedelzakkenquote:Op dinsdag 18 november 2025 23:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hier moest ik even over nadenken.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:19 schreef H_T het volgende:
Hopen dat de Schotten vaak mogen spelen in McSico
Noord/Midden Amerika. Dit wk is vooral goed voor vliegmaatschappijen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 23:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Goed voor de bieromzet waar het ook is
Dickie voor de tweede keer naar Amerikaquote:
Ja jammer. Maar wie weet nog via de playoffs.quote:Op woensdag 19 november 2025 06:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Leuk voor Curaçao.![]()
Jammer voor Suriname.
Is al bekend tegen wie ze dan moeten?quote:Op woensdag 19 november 2025 08:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja jammer. Maar wie weet nog via de playoffs.
Eerst een halve finale tegen Bolivia, Jamaica of Nieuw-Caledonië. Bij winst tegen Irak of DR Congo die o.b.v. de FIFA ranking zijn geplaatst voor de finale van de playoffs. Twee landen gaan dan naar het WK.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is al bekend tegen wie ze dan moeten?
Jamaica en Suriname kunnen elkaar niet loten volgens mij, dus je moet hopen op Nieuw-Caledonië en dan een heel goede dag tegen Irak of DRC, die normaliter toch wel gewoon de favorieten zijn.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eerst een halve finale tegen Bolivia, Jamaica of Nieuw-Caledonië. Bij winst tegen Irak of DR Congo die o.b.v. de FIFA ranking zijn geplaatst voor de finale van de playoffs. Twee landen gaan dan naar het WK.
Voor Europa zijn er zestien deelnemers waarvan vier zich kunnen plaatsen.
Dit land moest ik even opzoekenquote:Op woensdag 19 november 2025 10:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jamaica en Suriname kunnen elkaar niet loten volgens mij, dus je moet hopen op Nieuw-Caledonië en dan een heel goede dag tegen Irak of DRC, die normaliter toch wel gewoon de favorieten zijn.
Het lijkt mij dat niet tegen elkaar kunnen inderdaad. Al kan het zijn dat ze dit bij het kleine aantal landen nu niet doen.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jamaica en Suriname kunnen elkaar niet loten volgens mij, dus je moet hopen op Nieuw-Caledonië en dan een heel goede dag tegen Irak of DRC, die normaliter toch wel gewoon de favorieten zijn.
Er zijn landen die sneller te vinden zijnquote:Op woensdag 19 november 2025 10:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit land moest ik even opzoeken
Wel mooi voor het armste land in het Amerikaanse continent. Zeker ook na al die natuurrampen die ze daar te verduren hebben gekregen.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:19 schreef BillDauterive het volgende:
Jammer van Suriname inderdaad. En ook dat Haïti erbij is.
Zeker. Al is Billie niet zo blij daarmee. Die vindt het jammer dat ze erbij zijnquote:Op woensdag 19 november 2025 12:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Wel mooi voor het armste land in het Amerikaanse continent. Zeker ook na al die natuurrampen die ze daar te verduren hebben gekregen.
Billie houdt gewoon meer van landen die minder ellende hebben. Daar voelt Billie zich prettiger bij.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker. Al is Billie niet zo blij daarmee. Die vindt het jammer dat ze erbij zijn
Ja. Al vind ik altijd wel een beetje overdreven dat die staat te juichen als Haïti weer met een natuurramp te maken krijgtquote:Op woensdag 19 november 2025 13:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Billie houdt gewoon meer van landen die minder ellende hebben. Daar voelt Billie zich prettiger bij.
Ja, ze zijn al zo vaak op tv geweest. Geef een ander land eens wat meer aandacht!quote:Op woensdag 19 november 2025 13:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker. Al is Billie niet zo blij daarmee. Die vindt het jammer dat ze erbij zijn
We zullen voor jou speciaal nieuwsuitzendingen laten maken over Noorwegen, IJsland, Oostenrijk en Zwitserland.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, ze zijn al zo vaak op tv geweest. Geef een ander land eens wat meer aandacht!
De Advocado’s jawelquote:Op woensdag 19 november 2025 15:26 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hier mag ook wel een nieuwe versie van gemaakt worden:
Bekijk deze YouTube-video
Nieuw-Caledonië bijvoorbeeld!quote:Op woensdag 19 november 2025 13:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, ze zijn al zo vaak op tv geweest. Geef een ander land eens wat meer aandacht!
Het is wel pijnlijk dat elk land met een link naar Nederland zich kwalificeert, of bijna kwalificeert (Curaçao, Kaapverdië, Suriname)... behalve verreweg het grootste land met de meeste middelen, Indonesië. Je moet bijna je best doen om je niet te kwalificeren maar Patrick Kluivert is het gelukt.quote:Op woensdag 19 november 2025 06:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Leuk voor Curaçao.![]()
Jammer voor Suriname.
Wat is behalve dat er een paar spelers in NL spelen de link van NL met Kaapverdië?quote:Op woensdag 19 november 2025 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is wel pijnlijk dat elk land met een link naar Nederland zich kwalificeert, of bijna kwalificeert (Curaçao, Kaapverdië, Suriname)... behalve verreweg het grootste land met de meeste middelen, Indonesië. Je moet bijna je best doen om je niet te kwalificeren maar Patrick Kluivert is het gelukt.
quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 november 2025 07:39 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]
Een taart voor het topic
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 november 2025 07:39 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]
Een taart voor het topic
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 20 november 2025 07:39 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]
Een taart voor het topic
Er zitten 6 geboren Rotterdammers in de Kaapverdische selectie...quote:Op woensdag 19 november 2025 22:44 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wat is behalve dat er een paar spelers in NL spelen de link van NL met Kaapverdië?
Hoeren neuken nooit meer werken!!quote:Op donderdag 20 november 2025 12:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ga feesten in Amsterdam.
De lol is wel van de 39 af, ik ben vandaag eindelijk 40 gewordenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:37 schreef Strani het volgende:
@:koen66 gefeliciteerd met alwéér je 39e verjaardag!
quote:Op donderdag 20 november 2025 12:37 schreef Strani het volgende:
@:koen66 gefeliciteerd met alwéér je 39e verjaardag!
Thanksquote:
Javaantjes zijn lekkerquote:Op woensdag 19 november 2025 18:34 schreef H_T het volgende:
Ik eet vanavond rijst met kip, groente en oestersaus. Nu nog kiezen of ik daar als garnering de javaantjes bij doe die ik net heb gekocht (om te proberen), krokante uitjes of beide
Ja, die heb ik ook gezien. Stonden we vlak bij elkaar in de rij misschien?quote:Op donderdag 20 november 2025 18:32 schreef NailQueen het volgende:
De telegraaf stond voor ons interviews te houden dus misschien dat ik op tv kom
Er stonden alleen vrouwen in glitterjurkjes voor mijquote:Op donderdag 20 november 2025 18:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook gezien. Stonden we vlak bij elkaar in de rij misschien?
En achter je?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Er stonden alleen vrouwen in glitterjurkjes voor mij
Ik stond alleen in mijn glitterjumpsuit en pantyquote:Op donderdag 20 november 2025 19:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja logisch weet je hoe koud het is. Ik had ook een dikke jas aan.
Ben jij die met de grote oranjehoed op?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja logisch weet je hoe koud het is. Ik had ook een dikke jas aan.
Je bedoelt die twee in de zaal neem ik aan?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ben jij die met de grote oranjehoed op?
Wij zitten onopvallend in het glitterquote:Op donderdag 20 november 2025 19:28 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Je bedoelt die twee in de zaal neem ik aan?
Nee, ik zit veilig onopvallend op de tweede ring
quote:Op donderdag 20 november 2025 15:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wilders vice-voorzitter van de tweede kamer
Omdat Bosma te neutraal is geworden en Wilders wil stoken.quote:
Thanksquote:Op donderdag 20 november 2025 22:07 schreef Yesse het volgende:
[..]
Omdat Bosma te neutraal is geworden en Wilders wil stoken.
En nog gefeliciteerd!!
Drommels, drommelsquote:Op vrijdag 21 november 2025 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:
Er blijft ons ook niets bespaard dit jaar, he?
Paul van Gorcum, de baron uit Bassie en Adriaan de Efteling, op 91-jarige leeftijd overleden
Ik verwacht het niet. Er speelt wat AVROTROS betreft wel meer dan alleen het stemmen, als ik hun eerdere statements lees.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:44 schreef egeltje1985 het volgende:
https://www.ad.nl/show/st(...)n-promotie~a7e63d20/
Gaat Nederland toch meedoen hierdoor? Wat denken jullie?
quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:
Paul van Gorcum, de baron uit Bassie en Adriaan de Efteling, op 91-jarige leeftijd overleden
Ok, die had ik niet direct aan zien komenquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Hamlapjes het volgende:
René Karst is ook maar gaan hemelen
Daar zitten wel veel punten bij die goed zijn voor het festival. Maar het zou eigenlijk niet genoeg moeten zijn om het AvroTros standpunt te doen veranderen. Vooral omdat de EBU de stemming over de deelname van Israël met deze regels wil gaan annuleren.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:44 schreef egeltje1985 het volgende:
https://www.ad.nl/show/st(...)n-promotie~a7e63d20/
Gaat Nederland toch meedoen hierdoor? Wat denken jullie?
Avrotros is compleet doorgeslagen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar zitten wel veel punten bij die goed zijn voor het festival. Maar het zou eigenlijk niet genoeg moeten zijn om het AvroTros standpunt te doen veranderen. Vooral omdat de EBU de stemming over de deelname van Israël met deze regels wil gaan annuleren.
Hij maakte gelukkig nog tot op hoge leeftijd een vitale indruk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:
Oh dat is even schrikken. Hij is al jaren een bekendheid in Groningen en Drenthe. Nog voor hij landelijk doorbrak met Liever de dik in de kist.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Hamlapjes het volgende:
En ook nog een jeugdsentiment gaat verlorenquote:Op vrijdag 21 november 2025 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:
Gewoon 1.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:27 schreef Strani het volgende:
Ik vind 10 stemmen per stemmethode nog steeds veel te veel.
Dat is de enige juiste methode, ja. Per telefoonnummer, ongeacht de stemmethode.quote:
Waarin?quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Avrotros is compleet doorgeslagen.
Er moet wel veel geld verdiend worden he...quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:27 schreef Strani het volgende:
Ik vind 10 stemmen per stemmethode nog steeds veel te veel.
Eens. Idem voor grote sportevenementen. Die worden steeds duurder waardoor bijna alleen maar landen veel oliegeld dat nog kunnen betalen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:38 schreef Strani het volgende:
Of we kunnen ook een beetje stoppen met het ESF altijd maar massaler te maken met enorme podia en shows. Dan heb je ook niet zo veel geld nodig.
Ja precies. En ik vraag me echt af of die hele show nou echt een meerwaarde heeft voor de meeste kijkers thuis.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Idem voor grote sportevenementen. Die worden steeds duurder waardoor bijna alleen maar landen veel oliegeld dat nog kunnen betalen.
Ja zoals het WK in Amerika volgend jaar.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:42 schreef Redefine het volgende:
Lekker sportswashen en entertainmentwashen voor de dubieuze regimes...
Pyroquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. En ik vraag me echt af of die hele show nou echt een meerwaarde heeft voor de meeste kijkers thuis.
Nou, meteen maar vragen hier: Vinden jullie het belangrijk dat het ESF een high-tech podium heeft en lichtshows en vuurwerk en alles?
Maar er moet toch ergens een sweet spot zijn. In de vroege jaren 2000 was het allemaal nog niet zo extreem maar vond men het ESF blijkbaar toch leuk. Het is ook net wat je gewend bent.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Pyro![]()
Heel eerlijk, ook al is het een songfestival, ik vind het totale plaatje wel belangrijk. De complete act. Als ik moet kijken naar 26 artiesten die op een Tros Muziekfeest op het plein-podium staan, word ik daar niet warm van.
Ik weet niet hoeveel tijd en geld een TVOH in hun staging stopt, maar zoiets zou voor mij ook wel acceptabel zijn. Die zitten vaak goed in elkaarquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar er moet toch ergens een sweet spot zijn. In de vroege jaren 2000 was het allemaal nog niet zo extreem maar vond men het ESF blijkbaar toch leuk. Het is ook net wat je gewend bent.
Vreselijk zeg. Dit jaar blijft maar nemen en nemenquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Hamlapjes het volgende:
Ja, wel een beetje. Als ik halverwege de avond al kneiterdronken ben, is het altijd leuk om "ZO'N GROTE VUURBAL JONGE" naar de tv te schreeuwen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. En ik vraag me echt af of die hele show nou echt een meerwaarde heeft voor de meeste kijkers thuis.
Nou, meteen maar vragen hier: Vinden jullie het belangrijk dat het ESF een high-tech podium heeft en lichtshows en vuurwerk en alles?
Daar moet zoveel sportswashing tegenaan dat ze twee jaar later ook nog de OS nodig hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja zoals het WK in Amerika volgend jaar.
Ook een week voor de stemweek van de top 2000 🙊quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef Hamlapjes het volgende:
Eigenlijk wel hoor. Het ESF is mede zo groot geworden en gebleven doordat het altijd voorop liep met technologische ontwikkelingen. Al vanaf de eerste editie. Dat heeft bijvoorbeeld San Remo inderdaad niet, maar op internationale schaal verwacht je toch wel een show die boven het gebruikelijke niveau uitstijgt, en niet iets wat er net zo uitziet als de gemiddelde talentenjacht een week ervoor.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb van de week Bara Bada Bastu op het ESF-podium vergeleken met het optreden in de nationale finale om te zien of ik kon ontdekken waarom ik de versie van de nationale finale heel leuk vind en de ESF-versie me niet zoveel doet. In die vergelijking vind ik de ESF-versie gewoon te veel. De beats klinken harder. Er staan enorme vlammenwerpers. De lichtshow aan het eind is vervangen door een veel uitgebreidere lasershow. En dan is opeens het kneuterige en gezellige eraf. Ik heb ook het idee dat de mannen het veel meer naar hun zin lijken te hebben bij de nationale finale.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:43 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ook een week voor de stemweek van de top 2000 🙊
Ik zou het bedenkelijker vinden als de doden weer tot leven komenquote:Op vrijdag 21 november 2025 13:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Vreselijk zeg. Dit jaar blijft maar nemen en nemen
Meeste mensen denken juist dat het later is als het buiten zo donker isquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe is het hier?
Ik had niet door dat het al bijna 6 uur 's avonds is.
Ieder land wil z'n promotionele stempel erop drukkenquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:20 schreef egeltje1985 het volgende:
Mooi podium en schermen en dingen voegen zeker wat toe. Maar zou lijkt mij ook niet elk jaar een compleet nieuw ontwerp hoeven te zijn.
Alles opslaan en transporteren is ook niet gratis, en het moet natuurlijk ook maar net passen in de volgende zaal.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:20 schreef egeltje1985 het volgende:
Mooi podium en schermen en dingen voegen zeker wat toe. Maar zou lijkt mij ook niet elk jaar een compleet nieuw ontwerp hoeven te zijn.
Haha ja. Maar elk jaar groter geavanceerder hoeft ook niet per se.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Alles opslaan en transporteren is ook niet gratis, en het moet natuurlijk ook maar net passen in de volgende zaal.
En sommige ontwerpen hoef ik echt niet nog een keer terug te zien. Die driehoek met waterval uit Italië bijvoorbeeld
Het had wat mij betreft nu ook al kwart voor 10 kunnen zijnquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:16 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Meeste mensen denken juist dat het later is als het buiten zo donker is
Ik heb het vandaag zo druk gehad dat ik niet door had dat het al zo laat was.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het had wat mij betreft nu ook al kwart voor 10 kunnen zijn
Huh maar dat kan helemaal niet!quote:
Ha, dat zijn oude schoenen! Die zijn toch helemaal niet hip meer?quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Huh maar dat kan helemaal niet!
[ afbeelding ]
Oh bah, tijm kan heel overheersend zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 22:30 schreef H_T het volgende:
Vandaag een Too good to go-pakket gehaald met daarin fuet in de smaak tuinkruiden. Daar zit dusdanig veel tijm in dat het me doet denken aan hoestdrank
Ik vind tijm (en dat type hoestdrank) best lekker, maar voor worst smaakt het zo vrij weinig naar worstquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:55 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh bah, tijm kan heel overheersend zijn.
Pardon?quote:
Oh, maar ik ga wel.quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Pardon?
Ik ben net thuis, dan ga je toch niet meteen naar bed.
Ok, maar verwacht niet dat ik met je mee ga.quote:
Veel plezier! Keulen heeft een leuke kerstmarkt. Of naja, Keulen heeft iets van 6 (?) leuke kerstmarkten. Die aan het water vond ik het leukst, ook al had ik die in het daglicht gezien en regende hetquote:Op zaterdag 22 november 2025 10:00 schreef Redefine het volgende:
Nu op weg met de trein naar Utrecht. Daar overstappen naar Keulen. Vandaag en morgen daar o.a. naar de kerstmarkt
Dank je. Het zijn inderdaad meerdere kerstmarkten in en rondom het centrum.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Veel plezier! Keulen heeft een leuke kerstmarkt. Of naja, Keulen heeft iets van 6 (?) leuke kerstmarkten. Die aan het water vond ik het leukst, ook al had ik die in het daglicht gezien en regende het
Veel plezier.quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:00 schreef Redefine het volgende:
Nu op weg met de trein naar Utrecht. Daar overstappen naar Keulen. Vandaag en morgen daar o.a. naar de kerstmarkt
quote:
Danke schön.quote:
Veel plezier!quote:Op zaterdag 22 november 2025 10:00 schreef Redefine het volgende:
Hoe was het?quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:05 schreef Redefine het volgende:
Bij Utrecht Centraal was wel goed te zien dat Comic Con nu in de jaarbeurs is. Veel verklede mensen gezien.
Hoe Comic Con was? Geen idee. Dat ben ik niet geweest. De kerstmarkt in Keulen of is i.i.g. leukquote:
Ik sliep net zo lekkerquote:Op zondag 23 november 2025 02:01 schreef NailQueen het volgende:
* laat per ongeluk een glas vallen en vlucht snel naar haar kamer
Op sneeuwradar zie ik wel sneeuw in België.quote:
Ruim je eerst het glas op?quote:Op zondag 23 november 2025 11:56 schreef NailQueen het volgende:
Wat bedoelen jullie met sneeuw? Wat is sneeuw?
Hier ook niks gezien.quote:
Terechte vraag.quote:Op zondag 23 november 2025 12:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ruim je eerst het glas op?
Glas? Welk glas? Ik weet van niksquote:Op zondag 23 november 2025 12:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Toen ik vannacht langskwam zag ik dat het een ravage was en heb ik het glas alvast opgeruimd. Stel je voor dat iemand 's nachts naar het toilet gaat en per ongeluk in het glas stapt... Dat moet je niet willen.quote:Op zondag 23 november 2025 12:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Fijn dat je dat gedaan hebt.quote:Op zondag 23 november 2025 12:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Toen ik vannacht langskwam zag ik dat het een ravage was en heb ik het glas alvast opgeruimd. Stel je voor dat iemand 's nachts naar het toilet gaat en per ongeluk in het glas stapt... Dat moet je niet willen.
Geen probleem! Ik stel voor dat jij de dader terechtwijst.quote:Op zondag 23 november 2025 13:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Fijn dat je dat gedaan hebt.
Wel lullig voor je manquote:Op zondag 23 november 2025 18:11 schreef egeltje1985 het volgende:
Omg mn tenen zijn bevroren volgens mij. Ik was mee naar Feyenoord NEC, moest me inhouden met juichen, heb me warm proberen te houden met kopjes thee maar wat een top wedstrijd was dit![]()
Morgen glibberen naar kantoorquote:Op zondag 23 november 2025 18:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hier regent het al de hele dag, wat leuk gaat worden als het straks gaat vriezen in de nacht.
NM ging net al bijna onderuit in onze eigen tuinquote:Op zondag 23 november 2025 18:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hier regent het al de hele dag, wat leuk gaat worden als het straks gaat vriezen in de nacht.
Nee joh, het gaat dooien vannachtquote:Op zondag 23 november 2025 18:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Morgen glibberen naar kantoor![]()
Maar voor @Roger_Epiales is de nacht onze ochtend.quote:
quote:
Dit, hier ook.quote:Op zondag 23 november 2025 18:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hier wordt het 0 vannacht, vorst aan de grond kan best
Met 7-1 verliezen kan de beste overkomen.quote:
Die Ajax-vrouwen kunnen er geen reet van bij het badmintonnen.quote:Op zondag 23 november 2025 18:47 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Met 7-1 verliezen kan de beste overkomen.
Ja die is met vrienden enigszins sjacherijnig naar de kroeg gegaan.quote:Op zondag 23 november 2025 18:16 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Wel lullig voor je man
Maar GO NEC
Maar bij Luctor niet, hij zit aan de relatief warme zeequote:Op zondag 23 november 2025 18:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 november 2025 19:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar bij Luctor niet, hij zit aan de relatief warme zee
quote:Op zondag 23 november 2025 18:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het zou nu 6 graden moeten zijn buiten.![]()
Zo warm is het nog niet geweest vandaag.
Gaat het zo slecht met het Belgische koningshuis?quote:Op zondag 23 november 2025 18:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Erg populair zijn die niet inderdaad.quote:Op zondag 23 november 2025 21:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Gaat het zo slecht met het Belgische koningshuis?
Alleen maar vanwege een buitenechtelijk kind hier en daar? Prins Bernhard zou daarom lachenquote:Op zondag 23 november 2025 21:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Erg populair zijn die niet inderdaad.
Het is vooral een Franstalige hobby.quote:Op zondag 23 november 2025 21:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Alleen maar vanwege een buitenechtelijk kind hier en daar? Prins Bernhard zou daarom lachen
Fondue?quote:Op zondag 23 november 2025 21:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is vooral een Franstalige hobby.
Als je nou harder rijdt ben je eerder thuis en heb je er minder lang last vanquote:Op zondag 23 november 2025 22:16 schreef NailQueen het volgende:
Ik moest net rijden in het pikkedonker met vallende sneeuw. Dat was best griezelig
Toen ik afgelopen week in Groningen was kwam ik er ook achter dat de lantaarnpaal daar nog moet worden uitgevonden...quote:Op zondag 23 november 2025 22:16 schreef NailQueen het volgende:
Ik moest net rijden in het pikkedonker met vallende sneeuw. Dat was best griezelig
Ah dus jij was diegene die mij nog gevaarlijk inhaalde.quote:Op zondag 23 november 2025 22:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je nou harder rijdt ben je eerder thuis en heb je er minder lang last van
Ik dacht het al een beetje te zien!quote:Op maandag 24 november 2025 11:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Random cravings.
Ben je zwanger?
En dat zal hem lukken.quote:Op maandag 24 november 2025 10:34 schreef zorro28 het volgende:
Goedemorgen
Wij hebben een vogelvoederhuisje speciaal voor kleine vogels zoals de koolmees. Zag ik daar net eerst een kraai en toen een ekster bij zitten. Die ekster kan er niet een fatsoenlijk bij, die moet gewoon aan vogelyoga doen om er in te passen
Ik zou voorzichtig zijn, het kan ook gewoon dikheid zijn.quote:Op maandag 24 november 2025 11:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik dacht het al een beetje te zien!
Haha nee, zó snel dik wordt niemand zonder zwanger te zijn hoor.quote:Op maandag 24 november 2025 12:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou voorzichtig zijn, het kan ook gewoon dikheid zijn.
Ohh is dat deze week. Meteen opgezet!quote:Op maandag 24 november 2025 12:10 schreef Fred_B het volgende:
De Evergreen lijst is weer genot ondertussen!
Precies op tijd voor France Gall!quote:Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ohh is dat deze week. Meteen opgezet!
quote:Op maandag 24 november 2025 11:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik dacht het al een beetje te zien!
Hier eet de eekhoorn veel van het vogelvoer op. Die klimt via de "eekhoornbestendige" voederpaal omhoogquote:Op maandag 24 november 2025 10:34 schreef zorro28 het volgende:
Goedemorgen
Wij hebben een vogelvoederhuisje speciaal voor kleine vogels zoals de koolmees. Zag ik daar net eerst een kraai en toen een ekster bij zitten. Die ekster kan er niet een fatsoenlijk bij, die moet gewoon aan vogelyoga doen om er in te passen
Wij hebben hem hier thuis ook de hele dag al opstaan. En morgen is mijn Gen Z collega er niet, dus dan gaat hij ook op kantoor lekker aanquote:Op maandag 24 november 2025 12:10 schreef Fred_B het volgende:
De Evergreen lijst is weer genot ondertussen!
Een bugle-belly kan best schattig zijn hoor!quote:
Ik ben iig thuis, maar ik kan niet voor de rest spreken.quote:
Ok, de rest is dus niet bij jou thuis en niet bij mij thuis. Dat scheelt al heel veel zoekwerk!quote:Op maandag 24 november 2025 21:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ben iig thuis, maar ik kan niet voor de rest spreken.
En als ik moest gokken zou ik zeggen dat Luctor in TV rondhangt.quote:Op maandag 24 november 2025 21:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ok, de rest is dus niet bij jou thuis en niet bij mij thuis. Dat scheelt al heel veel zoekwerk!
quote:Op maandag 24 november 2025 21:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En als ik moest gokken zou ik zeggen dat Luctor in TV rondhangt.
Oh, niemand. Het kwam ineens zo in me op.quote:Op maandag 24 november 2025 21:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Wie heeft mij verraden?
Dit vertrouw ik niet helemaal.quote:Op maandag 24 november 2025 21:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, niemand. Het kwam ineens zo in me op.
Luctor is being Hunted door jouquote:Op maandag 24 november 2025 21:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, niemand. Het kwam ineens zo in me op.
Was het een training, of voor het echie?quote:Op maandag 24 november 2025 20:49 schreef Arizona het volgende:
Waar zijn jullie![]()
Ik was op de tennisbaan. Wat was ik slecht. Ik geef mezelf een 3. Want ik had 2 prachtige forehands en dan nog een 1 voor de moeite erbij
Dat mag, toch is het zo.quote:Op maandag 24 november 2025 21:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dit vertrouw ik niet helemaal.
oehquote:Op maandag 24 november 2025 21:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat mag, toch is het zo.
Het is niet dat ik camerabeelden kan opvragen van jouw locatie of zo.![]()
Trouwens, het labeltje van je shirt steekt een beetje uit, misschien even terug in je kraag stoppen.![]()
Gewoon voor de fun, maar er was dus weinig lol aanquote:Op maandag 24 november 2025 21:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Was het een training, of voor het echie?
Ik wilde net gaan douchenquote:Op maandag 24 november 2025 21:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat mag, toch is het zo.
Het is niet dat ik camerabeelden kan opvragen van jouw locatie of zo.![]()
Trouwens, het labeltje van je shirt steekt een beetje uit, misschien even terug in je kraag stoppen.![]()
Ow. Dan kan dit een keer gebeurenquote:Op maandag 24 november 2025 21:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gewoon voor de fun, maar er was dus weinig lol aan
Blijven fietsen voor stroom!quote:Op maandag 24 november 2025 22:12 schreef NailQueen het volgende:
* doet de stroom weer aan
Ah daar is het knopje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest er zo in het donker opeens aan denken
Fuck the EBU
Ja, Luctor lijkt ineens iets tegen licht te hebben.quote:
Nou dan ga ik maar slapen.quote:Op maandag 24 november 2025 22:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, Luctor lijkt ineens iets tegen licht te hebben.
quote:Op maandag 24 november 2025 22:22 schreef Yesse het volgende:
Is iedereen al klaar voor het noodpakket morgenIk ben benieuwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest er zo in het donker opeens aan denken
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |