abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219004086
quote:
Timmermans (GroenLinks-PvdA) uren voor debat belaagd op Amsterdams terras

Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) is kort voordat hij vanavond deelneemt aan het eerste tv-debat uitgescholden op een terras in Amsterdam. Hij werd op dat moment geïnterviewd door RTL Nieuws.

Een groepje mannen liep tijdens het interview voorbij en één ervan herkende Timmermans, zegt verslaggever Marieke van de Zilver. "Ze kwamen meteen dreigend en scheldend op hem af."

Werknemers grepen in
Van de Zilver zat zelf tussen Timmermans en de man in. "Hij probeerde mij opzij te duwen, en toen grepen de werknemers van de kroeg al adequaat in."

Timmermans zelf reageerde stoïcijns, zegt Van de Zilver. Hij vertelde van dit soort situaties al niet meer te schrikken, omdat ze zo vaak voorkomen. "Maar vervolgens is de groep van Timmermans wel meteen terug naar het hotel gegaan."

'Ze zaten vijf minuten'
Dat laatste deden ze omdat de mannen zomaar in grote appgroepen kunnen communiceren waar Timmermans zit, en dan zouden er grotere problemen kunnen ontstaan. Van de Zilver: "Dat was wel wrang, de barman kwam net met de drankjes aan. Ze zaten net vijf minuten."
Filmpje en bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdams

Eerder die dag, ook in Amsterdam, tijdens een rechtse demonstratie:

‘Hey Frans Timmermans, vieze vuile kankerjood, val maar lekker dood.’ Klinkt zojuist op de anti-immigratie mars door Amsterdam.

https://x.com/olthof_tom/(...)kADnzIh1W8NEJEYgRq1w

Gezellig al Hitlergroetend amtisemitische leuzen scanderen. De vrijheidsvechters van Nederland staan er weer mooi op. Al vermoed ik dat Timmermans zijn campagne niet gaat afblazen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:05:36 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004123
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bepaal niks, maar ik vind er wat van.
Tip: in 1970 had je nog geen FOK! toen stuurde je je mening op een ansichtkaart naar de TROS.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219004129
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tip: in 1970 had je nog geen FOK! toen stuurde je je mening op een ansichtkaart naar de TROS.
Waarom of/of, en niet en/en? Ik denk dat Danny leuke ansichtkaarten wel kan waarderen. :Y
pi_219004157
quote:
Gezellig al Hitlergroetend amtisemitische leuzen scanderen. De vrijheidsvechters van Nederland staan er weer mooi op. Al vermoed ik dat Timmermans zijn campagne niet gaat afblazen
Als je het verschil niet weet tussen een doorgesnoven gek die wat scheeuwt, of complete terreurcellen dan ben je echt te achterlijk om te schijten.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219004179
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Als je het verschil niet weet tussen een doorgesnoven gek die wat scheeuwt, of complete terreurcellen dan ben je echt te achterlijk om te schijten.
Er zijn ook genoeg gelijkenissen: met doorgesnoven rechtse gekkies kun je gezellig kankeren op moslims, en met terroristen kun je hetzelfde doen maar dan met infidels. :Y
pi_219004191
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:09 schreef Gia het volgende: [..] Het zijn geen normale omgangsvormen. Zo gaan wij in Nederland niet met elkaar om. Maar dit soort incidenten wordt door dhr Timmermans aangegrepen om weer af te geven op Dhr. Wilders en dat is in- en intriest! Het is goed dat Timmermans nu eens aan den lijve meemaakt hoe het is om te leven tussen dat volk met hun achterlijke accent. "Laten we de grenzen wagenwijd openzetten en een ruimhartig beleid gaan voeren!!"
Je onderschat echt schromelijk de stroom bedreigingen en die politici als Timmermans en Jetten dagelijks ontvangen. Zeker in deze periode…
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:15:06 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219004198
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Waren er toch best wat in Amsterdam gisteren hoor.
En het is geen wedstrijdje hè. We moeten al dat gedrag niet gaan normaliseren.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:16:49 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219004203
van rechts naar links hoerenkind.

Nieuw nummer van snuivenbollekes
pi_219004218
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Toch is het verstandig om een meerderheid zien te krijgen tegen de zogenaamde niet radicale rechtse.
Ik vind van niet. Maar hoogstwaarschijnlijk gaan jullie je zin krijgen, tenzij Wilders meer dan pak weg 50 zetels haalt en dat zie ik niet gebeuren.

Ik, als rechtse stemmer, zal me erbij neerleggen als er een kabinet komt met PvdA, CDA, VVD, D66 en eventueel wat kleinere partijen erbij als dat nodig is.

Wat mij betreft mag links zich ook eens een keer als goede verliezers opstellen, in plaats van telkens dwars te liggen zodra rechts een keer wint.
Graag verwijderen
pi_219004222
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat dus. Dat Wilders al 20 jaar in een safehouse moet leven en 24/7 begeleiding nodig heeft van 3 lijfwachten is al dystopisch genoeg. Dat gun je letterlijk niemand.

Maar we hebben onder meer bij Pim Fortuyn kunnen zien waar regelmatige intimidatie, bedreigingen en demonisering toe kunnen leiden in het ergste geval.

In het gunstigste geval beïnvloed het het democratische debat, en dat moet je ook niet willen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219004228
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:

Wat mij betreft mag links zich ook eens een keer als goede verliezers opstellen, in plaats van telkens dwars te liggen zodra rechts een keer wint.
Wat is dat nu weer voor een debiel frame. :')

Links heeft al jaren een grote minderheid (misschien 40 zetels tezamen). Hoe kunnen die in hemelsnaam dwarsliggen?
pi_219004240
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Links heeft al jaren een grote minderheid (misschien 40 zetels tezamen). Hoe kunnen die in hemelsnaam dwarsliggen?
kan toch, misschien wordt de vvd en de cda als links gezien
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219004243
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben hier ook zeker geen voorstander van.
pi_219004253
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:54 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Leuk dat je je woke idealen erin kunt herkennen, maar zo zie ik er ook rechtse idealen in, want de Federation word elke keer aan gevallen door aliens die het deel de Federations helal willen overnemen en hun minder vredige levensstijl zo aan de bevolking van de Federation proberen op te dringen: de Borg, de Romulans, Cardassians, The Dominion.

Het programma werd in iedergeval in de jaren 90 niet door mij als iets extreem woke gezien (term woke was iets onbekents men had het eerder over modern of ouderwets denken), want een vrouw als leidinggevende of een homosexuele collega of een zwarte leraar had je toen ook al
Jij begrijpt er duidelijk geen enkele bal van.
pi_219004255
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Ah, dat zegt meer over hen zelf dan en is het inderdaad een debiel frame dus.
pi_219004266
quote:

[..]

Dat links een minderheid heeft, betekent niet dat ze geen invloed hebben. In media, publieke opinie en bestuur zitten ze nog steeds stevig verankerd. En je ziet vaak dat elke rechtse coalitie bij voorbaat als “gevaarlijk” wordt weggezet en dat is dus het dwarsliggen waar ik op doel.
Graag verwijderen
pi_219004277
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat links een minderheid heeft, betekent niet dat ze geen invloed hebben. In media, publieke opinie en bestuur zitten ze nog steeds stevig verankerd. En je ziet vaak dat elke rechtse coalitie bij voorbaat als “gevaarlijk” wordt weggezet en dat is dus het dwarsliggen waar ik op doel.
:')
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:30:39 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004294
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En wat zegt Wilders precies over GL-PvdA? Of Yesilgoz, die de PVV achterna holt en GL-PvdA 'extremistisch en radicaal' noemt?

Wilders strooit op dagelijkse basis met persoonlijke aanvallen en karikaturen, maar o-wee wanneer iemand iets negatiefs over de PVV zegt :') .

dEMONiSERuHHH :'( !!!!
Huilen dan.
pi_219004306
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik ben hier ook zeker geen voorstander van.
Ik bekijk de serie zoals ik dat wil, die vrijheid heb ik lekker :) :) :)
pi_219004309
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:46 schreef Document1 het volgende:
Nou ik heb net toevallig de beelden gezien, iedereen die dit probeert te framen alsof een Marokkaan dit roept is niet goed bij z’n paasei en mag van mij een gratis bril uitzoeken.
Nou, dan moet je toch nog eens goed kijken en luisteren. Ik kan het niet met 200% zekerheid zeggen dat dit een Baldadige verdwaalde Turk of Marokkaan was. Maar ik schat de kans wel een stuk grootter dat hij dat wel was gezien zijn woord keuze. Kijk eens naar het roze tint van het gezicht van timmermans en de lichtbruin getinte hand op 0,10. Mocht je er voor openstaan.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdams
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:33:36 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004316
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Dan kunnen die mensen beter gister dan vandaag naar de opticien gaan om hun oogjes na te laten kijken.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:34:05 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004319
Timmermans gaat aangifte doen.

quote:
Timmermans (GroenLinks-PvdA) wil aangifte doen na café-incident
Lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA wil aangifte doen van het incident gisteren in een Amsterdams café. Timmermans werd tijdens een interview met RTL Nieuws lastiggevallen door een gemaskerde man, die hem onder meer uitschold voor "vieze kankerjood" en "links hoerenkind".

De schreeuwende man kwam tot vlak bij de lijsttrekker, die op zijn plek bleef zitten. Op beelden is te zien hoe de man daarna naar buiten loopt en de Hitlergroet brengt.

Een woordvoerder van Timmermans laat weten dat er nog wordt overlegd met de veiligheidsdiensten en juristen over de aard van de aangifte.

https://nos.nl/liveblog/2(...)aza-abortus-en-islam
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:35:46 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004329
Die reactie van Timmermans was wel goud trouwens.
Huilen dan.
pi_219004352
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat zegt Wilders precies over GL-PvdA? Of Yesilgoz, die de PVV achterna holt en GL-PvdA 'extremistisch en radicaal' noemt?

Wilders strooit op dagelijkse basis met persoonlijke aanvallen en karikaturen, maar o-wee wanneer iemand iets negatiefs over de PVV zegt :') .

dEMONiSERuHHH :'( !!!!
Nee imo ,eigenlijk maakt bijna elke partij zich hier schuldig aan. iedereen strooit met persoonlijke aanvallen en karikaturen.
Graag verwijderen
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:46:04 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004423
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:39 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee imo ,eigenlijk maakt bijna elke partij zich hier schuldig aan. iedereen strooit met persoonlijke aanvallen en karikaturen.
Maar het is "links" dat dwarsligt.

Oke.
Huilen dan.
pi_219004429
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:32 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Ik bekijk de serie zoals ik dat wil, die vrijheid heb ik lekker :) :) :)
Moet jij weten
pi_219004438
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:48 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Moet jij weten
Dat klopt :Y
pi_219004448
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar het is "links" dat dwarsligt.

Oke.
links ligt structureel dwars bij vrijwel elk rechtse initiatief. Dat is gewoon hoe de kaarten liggen.
Graag verwijderen
pi_219004454
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
links ligt structureel dwars bij vrijwel elk rechtse initiatief. Dat is gewoon hoe de kaarten liggen.
Geef eens een voorbeeld dan
pi_219004457
quote:

[..]

Ze hebben de vorige ronde ook heel bewust afstand genomen in het formatieproces en de PVV en haar vriendjes rustig hun werk laten doen.
Maar goed, dat gaat nooit doordringen bij de types waarbij altijd alles de schuld van links is…
pi_219004468
quote:

[..]
Gelul.
pi_219004494
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:52 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld dan
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren.
Graag verwijderen
pi_219004497
Het zou me niet verbazen dat dit toneelstukje afgesproken was. Wie doet nou zoiets?
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:57:36 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004498
quote:

[..]
Huilen dan.
pi_219004505
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren. Heel irritant was datr.
Nee gewoon een concreet voorbeeld van een voorstel van rechts dat er niet is doorgekomen omdat links het dwarsboomde
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:58:26 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004506
quote:

[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren. Heel irritant was datr.
Toch knap van links dan, bij een RECHTSE MEERDERHEID.
Huilen dan.
pi_219004508
quote:

[..]
Welke concrete wetsvoorstellen liggen er dan? En hoe heeft “links” met haar minderheid in de kamer dat tegengehouden?
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:01:11 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_219004532
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
Bonusvraag: uit welke hoek denk je dat dat dreiging naar Wilders komt? :)
Jihadisme? Wat heeft dat links stemmende Nederlanders te maken?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219004544
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jihadisme? Wat heeft dat links stemmende Nederlanders te maken?
Ja die woke, progressieve jihadisten toch
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:04:02 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004547
quote:
Zouden diezelfde users ook een kaarsje branden voor Wilders
Nee, is niet klimaatneutraal.
Huilen dan.
pi_219004559
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee gewoon een concreet voorbeeld van een voorstel van rechts dat er niet is doorgekomen omdat links het dwarsboomde
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.
Graag verwijderen
pi_219004562
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:06 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat links iets volledig geblokkeerd heeft, alleen dat ze vaak tegenwerken of wijzigingen afdwingen die rechts voorstelt.
Ja, welke dan?
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:07:39 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219004563
quote:

[..]
Je begint beetje bij beetje door te krijgen hoe politiek werkt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219004584
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:07 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja, welke dan?
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.
Graag verwijderen
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:12:28 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_219004587
Oppositie voeren wordt alleen erkend als Wilders er in plaats neemt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219004591
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
stikstof plannen weet je nog? rechts kwam met een voorstel om boeren gedeeltelijk te compenseren, maar linkse partijen stelden opeens allerlei extra eisen, die gingen opeens zeiken over het natuurdoelenn.
Oh met linkse partijen bedoel je een uitspraak van de rechter? Ja dat is vervelend he dat rechts zich aan wetgeving moet houden.
pi_219004598
quote:

[..]
Ja en daarom moet je dus als er een kabinet/regering gevormt heb zorgen dat je minimaal 75 zetels haalt met andere partijen zodat je bij stemmingen altijd een meerderheid hebt...

Zo ingewikkeld is het allemaal niet

Ik ben benieuwd als de PVV mogelijk de grootste wordt en er geen andere partijen zijn de met ze willen samenwerken om die 75 zetels te halen dat ze weer met een verhaal komen van een minderheidskabinet
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:38 #48
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219004601
Het waren vast Wilders fans. De manier van communiceren is vergelijkbaar.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:41 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_219004603
Die doordrenkte D66 cult van de Raad van State ook

2 van de 18 leden nog wel.
pi_219004620
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Rechts koos er toch juist voor om de middelen voor compensatie (er was een miljard of 27 gereserveerd…) direct te schrappen?
pi_219004627
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:15 schreef Elzaas het volgende:

[..]
Ja en daarom moet je dus als er een kabinet/regering gevormt heb zorgen dat je minimaal 75 zetels haalt met andere partijen zodat je bij stemmingen altijd een meerderheid hebt...

Ik ben benieuwd als de PVV mogelijk de grootste wordt en er geen andere partijen zijn de met ze willen samenwerken om die 75 zetels te halen dat ze weer met een verhaal komen van een minderheidskabinet
Nee, dat gaat niet gebeuren. De PVV wordt de grootste, maar de kans is best groot dat Timmermans alsnog premier wordt. Ik zie een coalitie van CDA, PvdA, D66, VVD en wellicht nog Volt? ontstaan om de meerderheid te vormen.
Graag verwijderen
pi_219004634
Pfff. Is dat belaging? Gebeurt de gemiddelde Jan met de pet die in de kroeg komt maandelijks wel twee of drie keer als er lastige zuiplappen zijn, en die zijn er altijd.
pi_219004647
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:21 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee, dat gaat niet gebeuren. De PVV wordt de grootste, maar de kans is best groot dat Timmermans alsnog premier wordt. Ik zie een coalitie van CDA, PvdA, D66, VVD en wellicht nog Volt? ontstaan om de meerderheid te vormen.
Je weet toch al wat Wilders en zijn rechtse vriendjes gaan roepen: PVV is de grootste dus die moeten gaan regeren.

Het is afwachten hoe BBB en Ja21 gaan scoren. Hopelijk heel slecht zodat het balletje snel naar Bontenbal of Timmermans kan gaan.

Maar ik verwacht niet dat Wilders zomaar gaat opgeven als hij de grootste wordt. Dit gaat weer een probleem worden.
pi_219004651
quote:

[..]
Dat heet oppositie voeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219004666
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Klimaatwet, stikstofplannen, belastingverlaging voor starters… bijna elke keer als rechts iets concreets voorstelt, ligt links dwars en blijft ze tegenstemmen of eindeloos discussiëren.
Duh. Omdat ze mensen vertegenwoordigen die tegen die plannen zijn.
pi_219004670
https://x.com/GEvanlagen/status/1977471255944298783

hier een nog beter filmpje wat er gisteren gebeurde
pi_219004681
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:27 schreef Elzaas het volgende:

Die staat al in de OP.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:30:38 #58
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219004689
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:27 schreef Elzaas het volgende:

10 seconden korter dan exact hetzelfde filmpje als in de OP.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219004707
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:25 schreef Elzaas het volgende:

[..]
Je weet toch al wat Wilders en zijn rechtse vriendjes gaan roepen: PVV is de grootste dus die moeten gaan regeren.

Het is afwachten hoe BBB en Ja21 gaan scoren. Hopelijk heel slecht zodat het balletje snel naar Bontenbal of Timmermans kan gaan.

Maar ik verwacht niet dat Wilders zomaar gaat opgeven als hij de grootste wordt. Dit gaat weer een probleem worden.
Daarom zeg ik ook dat de kans best groot is dat Timmermans premier wordt. Is er überhaupt een partij naast FVD die met Wilders wil samenwerken? Misschien JA21?

ik hoop persoonlijk dat de PvdA nooit mee zal doen. Maar de kans zit er dik in dat het deze keer wél gaat gebeuren.
Graag verwijderen
pi_219004711
quote:
<Knip>
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Sterke post waar ik het volledig mee eens ben.

Ik zou nooit op de man stemmen en heb zelfs regelmatig bedenkingen bij mensen die dat wel doen. Maar het is een zwarte bladzijde in onze democratische geschiedenis dat hij al zo lang beveiligd moet worden. En dat we dat normaal zijn gaan vinden.
:W

Heb ik dan nu je toestemming om er schande over te spreken dat Timmermans belaagd werd?

En ook nog even specifiek opmerkend dat hij voor kankerjood uitgescholden werd. Een antisemitische belediging, naar iemand die door dezelfde mensen verweten wordt dat er onder zijn leiding allemaal 'woke pro-pally tuig' in zijn partij rondloopt. Huh?

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 13-10-2025 13:03:13 ]
pi_219004727
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:19 schreef StarTrek het volgende:
Volgens mij het gewoon deze Marrokaan die dit filmt of zijn broer https://www.reddit.com/r/(...)er_komt_helemaal_af/
En waarom denk je dat?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219004745
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:35 schreef recursief het volgende:

[..]
En waarom denk je dat?
Omdat hij hoerenkind zegt iets wat Turken en Marokkanen ook vaak doen (niet allemaal natuurlijk) en op het filmpje van rtl zie je op 0,10 een getinte hand van de dader/schelder. Daarom denk ik dat het een verdwaalde Turk of Marrokaan was die op sensatie uit was. Hij zegt ook in het begin rechtse linkse hoeren kind, politiek interesseerd deze persoon niet
pi_219004767
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Omdat hij hoerenkind zegt iets wat Turken en Marokkanen ook vaak doen (niet allemaal natuurlijk) en op het filmpje van rtl zie je op 0,10 een getinte hand van de dader/schelder
Ik zie vooral lui staan die zo passen in het toch al in de stad aanwezige groepje Defend Netherlands demonstranten. Niet alleen vanwege uiterlijk en hitlergroet. Ook qua taalgebruik.
pi_219004803
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zie vooral lui staan die zo passen in het toch al in de stad aanwezige groepje Defend Netherlands demonstranten. Niet alleen vanwege uiterlijk en hitlergroet. Ook qua taalgebruik.
Het stoort me dat die groep een Engelse naam heeft, en zich niet 'Verdedig Nederland' noemt.
pi_219004805
quote:
Ah leuk. Extreem links hierboven (met de gebruikelijke users) die hun sympathie tonen aan Timmermans. Zouden diezelfde users ook een kaarsje branden voor Wilders, die al 20 jaar lang met bodyguards door het leven gaat?

Bonusvraag: uit welke hoek denk je dat dat dreiging naar Wilders komt? :)
Waarom ga je er zo blind vanuit dat het een het ander niet uitsluit?
pi_219004833
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat dus. Dat Wilders al 20 jaar in een safehouse moet leven en 24/7 begeleiding nodig heeft van 3 lijfwachten is al dystopisch genoeg. Dat gun je letterlijk niemand.

Maar we hebben onder meer bij Pim Fortuyn kunnen zien waar regelmatige intimidatie, bedreigingen en demonisering toe kunnen leiden in het ergste geval.

In het gunstigste geval beïnvloed het het democratische debat, en dat moet je ook niet willen.
Ik maak me al langere tijd behoorlijk zorgen over de demonisering van de persoon Frans Timmermans.

Iets teveel gekken ervaren gewoon blinde haat naar de man. Regelmatig weten ze niet eens waarom en anders is het vanwege leugens over hem op basis van wappie artikelen. Een potentieel levensgevaarlijke cocktail van idioterie.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:53:52 #67
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219004837
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Omdat hij hoerenkind zegt iets wat Turken en Marokkanen ook vaak doen (niet allemaal natuurlijk) en op het filmpje van rtl zie je op 0,10 een getinte hand van de dader/schelder. Daarom denk ik dat het een verdwaalde Turk of Marrokaan was die op sensatie uit was. Hij zegt ook in het begin rechtse linkse hoeren kind, politiek interesseerd deze persoon niet

En deze mensen die toevallig allemaal op hetzelfde moment in Amsterdam liepen, ook Marokkanen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:54:17 #68
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219004839
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:53 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik maak me al langere tijd behoorlijk zorgen over de demonisering van de persoon Frans Timmermans.

Iets teveel gekken ervaren gewoon blinde haat naar de man. Regelmatig weten ze niet eens waarom en anders is het vanwege leugens over hem op basis van wappie artikelen. Een potentieel levensgevaarlijke cocktail van idioterie.
Niet alleen Timmermans. De verharding is overal, en politici zelf kunnen er ook wat van de ander onderuit te halen. Het klimaat verhard.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219004846
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet alleen Timmermans. De verharding is overal, en politici zelf kunnen er ook wat van de ander onderuit te halen. Het klimaat verhard.
Klopt, maar ik had het wel specifiek over Timmermans, omdat het bij hem het ergst is qua demonisering van zijn persoon.

Dan kun je wel de doelpalen gaan verzetten naar algemene verharding, maar daar had ik het niet over.
pi_219004852
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zal vast niet goed vallen bij veel mensen hier maar daar is de heer Wilders zelf een grote oorzaak van.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:57:33 #71
319979 Fok-it
All is well
pi_219004858
quote:

[..]

'Dan weet je ook eens hoe het voelt '
'Niks vergeleken met Wilders'

Dit soort reacties zijn zo giftig, er ook meteen vanuit gaan dat Timmermans of linkse kiezers dat niet weten. En dat het kennelijk dus oke is want Wilders heeft het erger.

Vooral die laatste manier van denken zie je zo vaak terug tegenwoordig. Als iets in extreme mate gebeurt dan mag je het kennelijk niet meer hebben over een lichtere variant daarvan.
pi_219004900
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik vind van niet. Maar hoogstwaarschijnlijk gaan jullie je zin krijgen, tenzij Wilders meer dan pak weg 50 zetels haalt en dat zie ik niet gebeuren.

Ik, als rechtse stemmer, zal me erbij neerleggen als er een kabinet komt met PvdA, CDA, VVD, D66 en eventueel wat kleinere partijen erbij als dat nodig is.

De echte linkse medemensen liggen niet dwars als rechts met goede bouwplannen zou komen en dan dus ook de rechtse buitenlandse partijen zou overhalen om die goede bouwplannen over te nemen, waardoor het voor alle mensen onnodig is om in het buitenland het geluk te zoeken.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:02:09 #73
3542 Gia
User under construction
pi_219004901
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:07 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja, welke dan?
Bijvoorbeeld tegen een motie stemmen die zegt dat Syriërs die zich in Nederland misdragen uitgezet dienen te worden naar Syrië.

Maar nu verkondigen ze dat ze het verdienen om uitgezet te worden. Linkse partijen maken handig gebruik van woorden als 'wij willen graag dat' of 'zij verdienen het om', waarmee ze net doen alsof in hun partij programma criminele buitenlanders uitgezet zullen worden, maar.......dat staat er niet, hè. 'Ze zouden het graag willen en die lui verdienen dat ook', maar het 'kanniet' want Europa! En dat weten ze heel goed.

En zou een rechtse partij dit voor elkaar willen krijgen, dan stemmen ze gewoon TEGEN.

Linkse partijen beloven sowieso helemaal niets. Ze streven ernaar om 100 000 woningen per jaar te bouwen, terwijl ze nu al weten dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken. Echt, het programma van PvdA/GL moet je nauwkeurig lezen.
pi_219004903
Bekijk deze YouTube-video

Deze blijft ook geniaal.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:03:05 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004906
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld tegen een motie stemmen die zegt dat Syriërs die zich in Nederland misdragen uitgezet dienen te worden naar Syrië.

Maar nu verkondigen ze dat ze het verdienen om uitgezet te worden. Linkse partijen maken handig gebruik van woorden als 'wij willen graag dat' of 'zij verdienen het om', waarmee ze net doen alsof in hun partij programma criminele buitenlanders uitgezet zullen worden, maar.......dat staat er niet, hè. 'Ze zouden het graag willen en die lui verdienen dat ook', maar het 'kanniet' want Europa! En dat weten ze heel goed.

En zou een rechtse partij dit voor elkaar willen krijgen, dan stemmen ze gewoon TEGEN.

Linkse partijen beloven sowieso helemaal niets. Ze streven ernaar om 100 000 woningen per jaar te bouwen, terwijl ze nu al weten dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken. Echt, het programma van PvdA/GL moet je nauwkeurig lezen.
Partijen stemmen tegen moties waarmee ze het niet eens zijn.

DAT IS ECHT HEEL ERG!!!
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:04:16 #76
3542 Gia
User under construction
pi_219004916
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:15 schreef Elzaas het volgende:

[..]

Daar ga ik wel van uit. Met steun van diverse partijen kunnen ze bepaalde standpunten er wel door krijgen. Dat die partijen niet in het kabinet willen, wil niet zeggen dat ze het niet eens zijn met bepaalde punten.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:07:07 #77
319979 Fok-it
All is well
pi_219004939
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:01 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Palingpopulist 😂

Deze blijft geniaal:

https://m.youtube.com/shorts/XeqToDvv2lo
Nou he echt geniaal

Maar uit den boze dat van der Plas op haar uiterlijk gebasht wordt toch?
pi_219004947
quote:

[..]

Dan snappen ze kennelijk hoe het werkt. Dingen beloven, en dan vooral gratis bier, simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen en gouden bergen, is meer iets voor populisten. Palingpopulisten bijvoorbeeld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:09:30 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219004953
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan snappen ze kennelijk hoe het werkt. Dingen beloven, en dan vooral gratis bier, simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen en gouden bergen, is meer iets voor populisten. Palingpopulisten bijvoorbeeld.
Zeker de Groen LInks-reclame nog niet gezien?
Daarin zegt Frans dat ze 100.000 woningen gaan bouwen.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:09:52 #80
3542 Gia
User under construction
pi_219004955
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:21 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Op dit moment komt dit, op zijn hoogst (met VVD) op 87 zetels. Maar VVD wil liever niet met PvdA. (op zijn minst is het 70 en al te weinig.
Doet VVD niet mee, dan zitten ze aan de bovenkant al op slechts 71 zetels. Geen meerderheid.
pi_219004960
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:09 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ik lees hierboven van een notoire Timmermanshater dat linkse partijen niets beloven.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:12:51 #82
3542 Gia
User under construction
pi_219004971
quote:

[..]

Welkom in Nederland. Dit geldt al ik weet niet hoe lang voor de persoon Geert Wilders.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:15:32 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004983
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Welkom in Nederland. Dit geldt al ik weet niet hoe lang voor de persoon Geert Wilders.
En wat is je punt precies? Dat we het maar moeten laten gebeuren omdat het bij anderen ook gebeurt? Of dat we er iets aan moeten doen?
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:16:14 #84
3542 Gia
User under construction
pi_219004987
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:53 schreef Caland het volgende:

[..]

En deze mensen die toevallig allemaal op hetzelfde moment in Amsterdam liepen, ook Marokkanen?
Hoor daar niet dat bekende achterlijke accent wat allochtonen gebruiken. Totaal anders.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:18:56 #85
3542 Gia
User under construction
pi_219005001
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:09 schreef matthijst het volgende:

[..]
Mwah, in het debat gisteren zei hij dat hij dat niet kon garanderen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:19:45 #86
319979 Fok-it
All is well
pi_219005004
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Behalve dat de dreiging tegen Wilders voornamelijk komt vanuit moslim extremistische hoek en je bij Timmermans ziet dat ook 'normale burgers' over kunnen gaan tot dreigend gedrag. Maargoed, dusdanige nuance verdien jij eigenlijk niet eens meer met dat eeuwige ongefundeerde geschuimbek
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:20:26 #87
3542 Gia
User under construction
pi_219005012
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wat is je punt precies? Dat we het maar moeten laten gebeuren omdat het bij anderen ook gebeurt? Of dat we er iets aan moeten doen?
Nee, dat dit schijnbaar normaal is in Nederland. Of we moeten er met z'n allen wat aan gaan doen. Is misschien ook een optie, i.p.v. elk plan tegenwerken, omdat het niet uit de eigen koker komt.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:21:32 #88
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219005014
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Pfff. Is dat belaging? Gebeurt de gemiddelde Jan met de pet die in de kroeg komt maandelijks wel twee of drie keer als er lastige zuiplappen zijn, en die zijn er altijd.
Dit normaal vinden zegt al genoeg _O-
pi_219005015
quote:

[..]

Binnen ons politieke systeem is het zo dat de oppositiepartijen op belangrijke kwesties én zeer regelmatig, het oneens zijn met de coalitiepartijen. Dat is waarom ze in de oppositie zitten en niet in de coalitie; omdat ze het oneens zijn. Dat is waarom ze 'een andere partij zijn'. Dat is waarom ze andere programmas hebben. Omdat ze andere mensen met andere meningen vertegenwoordigen.

Dus, ja .. NATUURLIJK stemmen oppositiepartijen tégen plannen van coalitiepartijen waar ze het niet mee eens zijn. Dat is wat ze horen te doen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:23:17 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219005021
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, dat dit schijnbaar normaal is in Nederland. Of we moeten er met z'n allen wat aan gaan doen. Is misschien ook een optie, i.p.v. elk plan tegenwerken, omdat het niet uit de eigen koker komt.
Ga jij deze boodschap eventjes bij Wilders bezorgen?
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:23:50 #91
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219005025
Definitie

palingpopulisme (o, g.mv.) schertsend bedoelde benaming voor een vorm van populisme die de nadruk legt op de economische belangen van de palingvisserij, de visserij in het algemeen en de rest van de primaire sector, zoals landbouw en veeteelt

Klopt gewoon dit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:24:47 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005028
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ga jij deze boodschap eventjes bij Wilders bezorgen?
Je was mij net voor :D
pi_219005031
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan niemand. Omdat het een heel groot en complex probleem is.

Iemand die je wel garanties belooft is een leugenaar. En dat geldt voor heel veel meer zaken dan alleen de politiek.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:27:59 #94
3542 Gia
User under construction
pi_219005044
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat kan niemand. Omdat het een heel groot en complex probleem is.

Iemand die je wel garanties belooft is een leugenaar. En dat geldt voor heel veel meer zaken dan alleen de politiek.
Dan liegt Rob Jetten dus. Die kon dat wel garanderen, zei die gisteren.
pi_219005052
Hoe zit het met het eigen risico eigenlijk? Daar hoor ik niemand over terwijl ik dat geld NU NU NU nodig heb.
pi_219005053
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Neem je eigen advies serieus zou ik zeggen:

quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 20:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Pleister erop en een kusje tegen de traantjes en weer door.
quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 22:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Veel meer dan een pleister zal ie ook wel niet gehad hebben. Het is triest dat het gebeurd is maar we moeten ook niet doen alsof hij zwaargewond is.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:31:17 #97
319979 Fok-it
All is well
pi_219005064
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:30 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het zou mij niets verbazen als jij voor 10.00 uur vanmorgen al een paar halve liters achter de kiezen had
_O-
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:31:27 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_219005065
Dat zou niemand verbazen
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:31:41 #99
3542 Gia
User under construction
pi_219005066
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:28 schreef Aberkullie het volgende:
Hoe zit het met het eigen risico eigenlijk? Daar hoor ik niemand over terwijl ik dat geld NU NU NU nodig heb.
Dat gaat toch omlaag naar 165 euro per 2027. Waarom zouden ze het daar nu over moeten hebben. Gaat mij i.e.g. 220 euro opleveren. Jeuj!!
pi_219005071
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat gaat toch omlaag naar 165 euro per 2027. Waarom zouden ze het daar nu over moeten hebben. Gaat mij i.e.g. 220 euro opleveren. Jeuj!!
Mevrouw kan niet wachten tot 2027!!!!
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:33:45 #101
3542 Gia
User under construction
pi_219005082
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zijn toch 293 halve liters Schultenbrau!!
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:34:10 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219005085
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat de premie zo'n 200 tot 300 per jaar duurder wordt is dan ook slechts een kleinigheidje natuurlijk.

Dat dat hele plan niet doorgaat omdat Wilders dat kabinet heeft laten vallen hebben we het ook maar niet over.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:35:35 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005090
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Je komt die naam gewoon heel veel tegen. En het zou me ook niet verbazen als bij zijn geboorte pa nog wel in beeld was en het kind de naam Yasser Feras kreeg.
Je komt het vaak tegen omdat het nepnieuws is dat veel wordt herhaald, niet omdat het klopt. Herhaling maakt een leugen niet waar.
pi_219005092
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:27 schreef Cruzinats het volgende:
Populisme is wanneer [rechtse partij] iets zegt.

Rob EasyJetten daarentegen gaat wel degelijk, eigenhandig, tien nieuwe steden bouwen in Nederland. En dat in vier jaar tijd!
Als je inderdaad deels zwaar overdrijft (eigenhandig) of zelfs liegt (in 4 jaar tijd), dan klinkt het inderdaad allemaal zeer populistisch ja.

D66 woonplan (april 2025)
https://d66.nl/wp-content(...)oonplan_5.0_2025.pdf

https://d66.nl/standpunten/wonen/

Toch allemaal wat uitgebreider omschreven ..

En hej, D66 is ook mijn smaak niet hoor. Maar kom op joh.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:36:20 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005093
quote:
6s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat de premie zo'n 200 tot 300 per jaar duurder wordt is dan ook slechts een kleinigheidje natuurlijk.

Dat dat hele plan niet doorgaat omdat Wilders dat kabinet heeft laten vallen hebben we het ook maar niet over.
Ja en dat laatste is natuurlijk de schuld van Timmermans _O-
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:36:45 #106
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219005095
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:28 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Jij zal het inderdaad beter weten dan de AIVD, die dreigingsanalyses opstelt over de noodzaak van de persoonsbeveiliging. Je hoopt zeker op een nieuwe Fortuyn.
Het bekende woorden in de mond leggen :')
Je reactie is op geen enkele manier gerelateerd aan die van mij.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:39:54 #107
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005117
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:21 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Dit normaal vinden zegt al genoeg _O-
Over mij of het land waar we tegenwoordig in leven? Doordenkertje!
pi_219005124
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die nuance ontbreekt in de reclamespotjes van D66, waarin EasyJetten wel degelijkt stelt dat ze tien nieuwe steden gaan bouwen.
Is het nou zo moeilijk om iemands naam gewoon te noemen?
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:41:35 #109
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005126
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je onderschat echt schromelijk de stroom bedreigingen en die politici als Timmermans en Jetten dagelijks ontvangen. Zeker in deze periode…
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:43:06 #110
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219005133
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Over mij of het land waar we tegenwoordig in leven? Doordenkertje!
Waarschijnlijk woon je in een grote stad, waar dit normaal is.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:43:12 #111
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219005134
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:36 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Het bekende woorden in de mond leggen :')
Je reactie is op geen enkele manier gerelateerd aan die van mij.
Jouw post is een sterk staaltje victimblaming. Alsof jihadisten een gegronde reden nodig hebben alvorens iemand de strot door te snijden. Zijn we de terreur van de Islamitische Staat soms vergeten?
pi_219005136
quote:
Is het de spierpijn in je rechterarm van gisteren of heb je echt niks inhoudelijks toe te voegen
pi_219005141
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die nuance ontbreekt in de reclamespotjes van D66, waarin EasyJetten wel degelijkt stelt dat ze tien nieuwe steden gaan bouwen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben op een punt in mijn leven waarop ik bij reclamespotjes die langer dan 20 seconden duren al meteen een hekel aan het bedrijf / de organisatie er achter heb. Als Rob in zo'n spotje ook maar 1/10e van dat plan uit de doeken zou doen zou het zelfs Hexagon bij D66 wegjagen.

Reclames zijn kut en ongewenst. Houd die shit kort. Alsjeblieft.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:45:13 #114
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219005144
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Voor oude of nieuwe Nederlanders?

De woningnood is geheel toe te schrijven aan migratie, voor de nieuwe Nederlander dus.

10x Almere maar dan nog kutter.
pi_219005153
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:45 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De woningnood is geheel toe te schrijven aan migratie, voor de nieuwe Nederlander dus.

pi_219005163
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Waar vind ik die CBS data?

En kan ik ook ergens vinden wat de migratiemagneet over dat grafiekje zegt? Die dingen komen meestal met een lap tekst.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:50:09 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219005172
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Je komt die naam gewoon heel veel tegen. En het zou me ook niet verbazen als bij zijn geboorte pa nog wel in beeld was en het kind de naam Yasser Feras kreeg.
Dus jij gelooft gewoon alles wat je tegenkomt op internet? En weigert daardoor zélfs degene wiens naam het is tegen te spreken omdát je iets op internet hebt gelezen? |:( :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:50:53 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005178
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Migratiemagneet :')

Migratiemagneet Nederland? Jan van de Beek winkelt selectief in de cijfers
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:50:56 #119
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005179
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:43 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is het de spierpijn in je rechterarm van gisteren of heb je echt niks inhoudelijks toe te voegen
Jawel! Dat de volkswoede groot is na jaren problemen negeren en wegkijken en je kan mensen die geterroriseerd worden en geen huis kunnen krijgen niet kwalijk nemen dat de bom een keer barst.

Jarenlang krijgt iedereen van buiten en z'n moeder voorrang op alles wat gratis en goed is door allerlei internationale kutverdragen terwijl hardwerkende Nederlanders voor hun ouders moeten zorgen wegens bezuinigingen.
Scholen en universiteiten zijn bolwerken van woke,

Ondertussen laat een Denemarken en Zweden wel zien hoe het kan maar hier blijven we achterlijk doen. Terwijl vrouwen ook niet eens meer veilig over straat kunnen

Dus inderdaad ik heb het gehad met dat gezeik en ik kan niet met een zielige Timmermans zitten die in een café wordt uitgescholden maar met geen poot wordt aangeraakt en met wat gesputter afloopt.

Duidelijk genoeg?
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:51:18 #120
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219005181
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:46 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Kom aardig overeen met de natuurlijke aanwas.

Meer ouderen die sterven = meer huizen die vrijkomen. Hopelijk snap je het.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:51:56 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_219005183
quote:

[..]
[ afbeelding ]

https://www.bnnvara.nl/jo(...)d-niet-door-migratie

Toch wel wat betrouwbaarder dan zondebok zoekende PVV-aanhang
pi_219005185
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]
De premies stijgen met een bedrag wat hoger is dan de daling van het ER.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:52:32 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219005187
quote:
Dat boek zit dus juist goed in elkaar... het waren de critici die nogal selectief aan het shoppen waren en daarna met wat laffe rectificaties moesten komen.

Voorts: BNN-Vara... en dan zeggen met feiten bezig te zijn en/of bezwaar te hebben tegen polarisering.

Hilarisch
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:52:54 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005189
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dus jij gelooft gewoon alles wat je tegenkomt op internet? En weigert daardoor zélfs degene wiens naam het is tegen te spreken omdát je iets op internet hebt gelezen? |:( :|W
pi_219005192
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat boek zit dus juist goed in elkaar... het waren de critici die nogal selectief aan het shoppen waren en daarna met wat laffe rectificaties moesten komen.

Voorts: BNN-Vara... en dan zeggen met feiten bezig te zijn en/of bezwaar te hebben tegen polarisering.

Hilarisch
Die rectificaties waren wel briljant ja. Zelden zulke verzuurde mensen gezien die hun ongelijk moesten toegeven.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:54:02 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219005195
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dat is simpelweg niet waar, en ook niet wat in Migratiemagneet gesteld wordt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:54:19 #127
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005196
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:52 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja maar dat je dom bent was al vrij duidelijk hoor.
Ga jij lekker 's nachts over straat lopen in een van de grote steden en lul dan lekker verder.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:54:49 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_219005198
https://www.rug.nl/let/on(...)r-the-housing-crisis

`Asielzoekers, buitenlandse studenten en milieuregels leiden alleen maar af van de echte schuldigen`
pi_219005201
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:54 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ga jij lekker 's nachts over straat lopen in een van de grote steden en lul dan lekker verder.
Doe ik regelmatig, en nu dan?
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:55:26 #130
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219005204
quote:
Zijn de 'onderzoeken' van Jan inmiddels al een keer peer-reviewed overigens?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:56:07 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219005206
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:54 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Afgelopen weekend nog gedaan.

Blij dat ik het er levend vanaf heb gebracht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:56:25 #132
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219005209
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Jouw post is een sterk staaltje victimblaming. Alsof jihadisten een gegronde reden nodig hebben alvorens iemand de strot door te snijden. Zijn we de terreur van de Islamitische Staat soms vergeten?
Dat maak jij ervan.
Wilders heeft jaren lopen zuigen en beledigingen geuit tegenover de Islam zodat hij nu in de jankhoek zit. Hij grijpt elke kans aan om huilie huilie te doen.
Een beetje de pester op school, die net zolang blijft doorgaan met pesten tot hij klappen krijgt, om daarna te gaan janken bij de juf.
Een hypocriet is het.

En nee, ik praat de bedreigingen absoluut niet goed, maar echt verwonderlijk is het niet.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:56:31 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219005212
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb je zelf het boek gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:56:34 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005213
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee. Want linkse wetenschappers zijn dit aan het saboteren natuurlijk :T
pi_219005215
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Afgelopen weekend nog gedaan.

Blij dat ik het er levend vanaf heb gebracht.
Maar durf je ook overdag op een terrasje te zitten??
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:57:45 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219005218
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:56 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Maar durf je ook overdag op een terrasje te zitten??
Nee, ik schaar mij onder de HARDWERKENDE Nederlander die daar geen tijd voor heeft.

(overigens werk ik helemaal niet zo hard, niet verder vertellen)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:57:51 #137
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_219005219
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En dan kom je met de joop aan :')
Nooit meer slapen
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:58:32 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219005222
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:57 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat RUG-artikel is beter ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:58:39 #139
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005224
Er komt teveel tuig binnen wat hier niks te zoeken heeft en ik kan er niet mee zitten dat timmermans zich een paar seconden ongemakkelijk voel terwijl er snachts meisjes vermoord worden als ze op weg naar huis fietsen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:59:21 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_219005225
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:57 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waarin niet wordt ontkent dat migratie geen onderdeel van het probleem is?

Het wordt door de politiek alleen dusdanig groot gemaakt zodat faalbeleid verdoezeld kan worden
  maandag 13 oktober 2025 @ 14:01:47 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219005249
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
ik kan er niet mee zitten dat timmermans zich een paar seconden ongemakkelijk voel
Kleur bekennen.
Huilen dan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 14:05:21 #142
485843 crew  Jippie
pi_219005265
Veegslot :(
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 15:01:26 #143
485843 crew  Jippie
pi_219005622
Geveegd en genote (niet verwarren met genoten).

Doe gewoon normaal, en blijf weg van persoonlijk gesneer.
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:07:52 #144
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219005661
Hoe kan de ene partij keihard ontkennen dat het huizentekort door migratie komt en de andere partij juist niet?

Dat moet toch gewoon feitelijk met cijfers onderbouwd kunnen worden?
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:19:27 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219005714
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:07 schreef Mubassie het volgende:
Hoe kan de ene partij keihard ontkennen dat het huizentekort door migratie komt en de andere partij juist niet?

Dat moet toch gewoon feitelijk met cijfers onderbouwd kunnen worden?
Als de feiten niet passen bij het gevoel van de onderbuik hebben mensen de neiging om die te ontkennen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:31:42 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005778
quote:
Timmermans doet aangifte na intimidatie in Amsterdams café

Lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA gaat aangifte doen tegen een man die hem gisteren onder meer uitschold in een Amsterdams café. Timmermans hield op dat moment een interview met RTL Nieuws.

Tijdens dat interview werd hij lastiggevallen door een man, die hem onder meer uitschold voor 'vieze kankerhond' en 'links hoerenkind', terwijl hij zijn gezicht bedekt.

Bij het weglopen bracht de man de Hitlergroet. De woordvoerder van Timmermans zegt dat er nog wordt overlegd met de veiligheidsdiensten en juristen over de aard van de aangifte. Timmermans zat in het Amsterdamse café omdat hij ‘s avonds mee deed aan het RTL verkiezingsdebat, de officieuze aftrap van de campagne.

Bedreigingen politici
De bedreiging van Timmermans staat niet op zichzelf. Naast PVV-leider Geert Wilders en VVD-voorvrouw Dilan Yesilgoz die al jaren worden beveiligd vanwege bedreigingen, zei onlangs BBB-lijsttrekker Caroline van der Plas een ontmoeting met studenten af omdat er bedreigingen aan haar adres waren geuit.”

Reactie burgemeester Halsema
Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam reageerde op het incident: "Als je vrije meningsuiting verwart met intimidatie dan ben je af. Al onze democratische leiders (of ze nou Wilders of Timmermans heten) dienen in vrijheid te kunnen debatteren: handen af!"

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-na-intimidatie-cafe
pi_219005784
quote:

[..]

Ja VN rapporteurs zijn uiterst deskundig, integer en betrouwbaar.

En dat geldt uiteraard ook voor joop met zijn hoogstaande journalistiek, bekend om zijn hoor-wederhoor aanpak en een toonbeeld van objectiviteit.
-
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:38:38 #148
319979 Fok-it
All is well
pi_219005819
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja VN rapporteurs zijn uiterst deskundig, integer en betrouwbaar.

En dat geldt uiteraard ook voor joop met zijn hoogstaande journalistiek, bekend om zijn hoor-wederhoor aanpak en een toonbeeld van objectiviteit.
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Als de feiten niet passen bij het gevoel van de onderbuik hebben mensen de neiging om die te ontkennen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:43:38 #149
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219005858
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:56 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Dat maak jij ervan.
Wilders heeft jaren lopen zuigen en beledigingen geuit tegenover de Islam zodat hij nu in de jankhoek zit. Hij grijpt elke kans aan om huilie huilie te doen.
Een beetje de pester op school, die net zolang blijft doorgaan met pesten tot hij klappen krijgt, om daarna te gaan janken bij de juf.
Een hypocriet is het.

En nee, ik praat de bedreigingen absoluut niet goed, maar echt verwonderlijk is het niet.
Dus als ik Sinterklaas een sprookje noem en jouw geloof daarin belachelijk gemaakt vind jij het wel gelegitimeerd om mensen daarvoor de strot door te snijden, in brand te steken en op te blazen - ja, in die trant??
"Hoka Hey!"
pi_219005866
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dus als ik Sinterklaas een sprookje noem en jouw geloof daarin belachelijk gemaakt vind jij het wel gelegitimeerd om mensen daarvoor de strot door te snijden, in brand te steken en op te blazen - ja, in die trant??
Moeilijk he, lezen.
pi_219005883
quote:

[..]

Niet veroorzaakt, maar heeft wel invloed...
pi_219005889
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:51 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Kom aardig overeen met de natuurlijke aanwas.

[ afbeelding ]

Meer ouderen die sterven = meer huizen die vrijkomen. Hopelijk snap je het.
We hebben gisteren in het debat heel duidelijk de oorzaak van deze migratie gezien.

Arbeidsmigratie voornamelijk uit bulgarije, roemenie en polen. Die hebben de grootste deel van onze huizen ingenomen.

Maar daar hoor je de PVV Wilders niet over omdat zijn vrouw natuurlijk oosteuropees volgens mij Bulgaarsa is.
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:47:29 #153
319979 Fok-it
All is well
pi_219005898
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet veroorzaakt, maar heeft wel invloed...
Klopt

Maar niet dusdanig veel invloed als de invloed die de zittende partijen hebben gehad erin, en ook niet zoveel invloed als door rechts wordt geframed de afgelopen jaren
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:47:58 #154
287741 matspontius
pi_219005902
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:44 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Moeilijk he, lezen.
Moeilijk he interpreteren - als je dit woord niet kent zie internet :!
"Hoka Hey!"
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:50:27 #155
319979 Fok-it
All is well
pi_219005911
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:47 schreef matspontius het volgende:

[..]
Moeilijk he interpreteren - als je dit woord niet kent zie internet :!
Dat kan je Aber niet kwalijk nemen, daar gebruik je dan ook wel wat zeg.

Poeh, wat eloquent
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:51:00 #156
319979 Fok-it
All is well
pi_219005913
Gebruik ik bijna erudiet en eloquent door elkaar haha jeetje, wat een domme tokkie
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:58:50 #157
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005957
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kleur bekennen.
Waarmee je bedoelt?
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:00:16 #158
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005964
Toch wel frappant dat ie voor Jood word uitgemaakt. Ik ken ham en speklappen die nog Joodser zijn dan hij.
pi_219005970
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat kan je Aber niet kwalijk nemen, daar gebruik je dan ook wel wat zeg.

Poeh, wat eloquent
Ik ben er dan ook nog niet uit hoor
  Redactie Sport maandag 13 oktober 2025 @ 16:00:55 #160
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219005974
Dronk ie ranja met een rietje?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:03:00 #161
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219005993
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:51 schreef Fok-it het volgende:
Gebruik ik bijna erudiet en eloquent door elkaar haha jeetje, wat een domme tokkie
Valt mij op dat jij alleen maar kan schelden waar anderen argumenteren. Wie is er dan dom objectief beoordeeld?
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:03:06 #162
319979 Fok-it
All is well
pi_219005994
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik ken ham en speklappen die nog Joodser zijn dan hij.
Zou jij niet het theater in moeten?
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:03:36 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219005999
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:03:50 #164
319979 Fok-it
All is well
pi_219006002
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Valt mij op dat jij alleen maar schelden waar anderen argumenteren. Wie is er dan dom objectief beoordeeld?
Nu reageer je net op een post waar ik mezelf uitscheld. Maar ja. Goed punt!
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:05:22 #165
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006015
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Valt mij op dat jij alleen maar kan schelden waar anderen argumenteren. Wie is er dan dom objectief beoordeeld?
Beter lezen klepzeikert w/
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219006036
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]

Wordt je niet zelf een beetje moe van dat voortdurende gebler over die onderbuik?
Iedereen bij wie de (tegen) argumenten op zijn komt er telkens mee aanzetten. Echt heel zwak.

En los daarvan geldt overigens dat de onderbuik bij elk mens, van links tot rechts, een aantal essentiele en zeer gevoelige organen bevat. Het gevoel op die plek is daardoor juist een zeer goede indicator voor of er iets mis is.
De echt succesvolle mensen in het leven maken er optimaal gebruik van.
-
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:11:57 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_219006064
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
Iedereen bij wie de (tegen) argumenten op zijn komt er telkens mee aanzetten. Echt heel zwak.
Nou ja, dit klopt wel inderdaad. Bij iedereen die geen argumenten heeft wordt de onderbuik gebruikt.
pi_219006072
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vast een HaverCappu. Dat is vrijwel altijd tegen het zere been van Schultenbrau-drinkers.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:13:03 #169
319979 Fok-it
All is well
pi_219006076
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
De echt succesvolle mensen in het leven maken er optimaal gebruik van.
Ik twijfel er dan ook geen moment aan dat Jopieklepzeiker en Matspontius op de toppen van hun kunnen bewegen
pi_219006097
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:46 schreef Elzaas het volgende:

[..]

Arbeidsmigratie voornamelijk uit bulgarije, roemenie en polen. Die hebben de grootste deel van onze huizen ingenomen.

Schandelijk !
EU burgers die gebruik maken van de vrijheid om zich elders te vestigen en hun eigen huur betalen.
-
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:17:10 #171
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006106
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik twijfel er dan ook geen moment aan dat Jopieklepzeiker en Matspontius op de toppen van hun kunnen bewegen
Zolang ik maar niet uit de sociale ruif vreet heb jij niks te klagen. Al sorteer ik pallets of schep ik stront.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:17:16 #172
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219006107
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt. En in de reclame tijdens het debat riep ie van wel.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:18:08 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219006111
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Waarmee je bedoelt?
Wanneer je in dit topic meent te moeten melden dat je er niet mee zit wanneer Timmermans belaagd wordt en vermoorde meisjes erbij betrekt om je standpunt kracht bij te zetten dan lijkt me dat echt heel duidelijk.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:19:43 #174
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006122
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer je in dit topic meent te moeten melden dat je er niet mee zit wanneer Timmermans belaagd wordt en vermoorde meisjes erbij betrekt om je standpunt kracht bij te zetten dan lijkt me dat echt heel duidelijk.
Vertel me dan eens iets wat daar niet waar aan is?
Jouw onvermogen, (of onwil) om het grote plaatje in zijn geheel te zien is niet mijn fout.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:20:22 #175
319979 Fok-it
All is well
pi_219006128
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Vertel me dan eens iets wat niet waar is?
Jou zonder w bijvoorbeeld
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:21:16 #176
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006138
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jou zonder w bijvoorbeeld
Nog meer sterke valide inhoudelijke argumenten?
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:22:17 #177
319979 Fok-it
All is well
pi_219006147
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:21 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nog meer sterke valide inhoudelijke argumenten?
Dat lijkt me niet nodig bij iemand die onderscheid maakt in bedreigde politici
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:22:46 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219006151
quote:

[..]
Jouw onvermogen, (of onwil) om het grote plaatje in zijn geheel te zien is niet mijn fout.
Wat waar niet waar aan is? Dat jij er niet mee zit geloof ik direct.

En over welk "ewa deze grote plaatje" hebben we het?
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:23:54 #179
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006160
quote:

[..]
Mijn hemel :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:33:53 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219006234
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet nodig bij iemand die onderscheid maakt in bedreigde politici
En dan ook nog eens heel omfloerst schuld aan vermoorde meisjes bij een bedreigde politicus in de schoenen schuiven.

De maskers. Ze vallen af.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:38:48 #181
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219006267
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:46 schreef Elzaas het volgende:

[..]
We hebben gisteren in het debat heel duidelijk de oorzaak van deze migratie gezien.

Maar daar hoor je de PVV Wilders niet over omdat zijn vrouw natuurlijk oosteuropees volgens mij Bulgaarsa is.
Die Bulgaren die onder erbarmelijke omstandigheden gehuisvestigd worden bedoel je? Die pikken zeker de huizen in van Jobbe en Bente die daardoor niet met tien man op één slaapkamer kunnen wonen in een pand waar ipv behang er schimmel aan de muur zit.

Arbeidsmigranten leven al aan het rafelrandje van de samenleving. Zelden een plek waar iemand met ook maar enigszins perspectief zich wil bevinden. Statushouders daarentegen nemen in hun eentje goedkope en goed onderhouden huurwoningen in. Expats en internationale studenten idem ditto, die concurreren ook met de woningen die Nederlanders graag willen.

Maar arbeidsmigranten? Die zijn al de voetveeg van de samenleving. Typisch van links om juist die mensen nog even een trap na te geven. Mensen die juist in onze fabrieken werken en de logistiek zodat Anne-Fleur uit Amsterdam haar Temu shit binnen drie dagen ontvangt.

Wat is dat geweldige plan van Timmerfrans dan? Alle oostblokkers terug naar het oostblok zodat onze jeugd in die verpauperde panden haar intrek kan nemen? Statushouders moeten we immers ontzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 13-10-2025 17:11:19 ]
pi_219006269
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dan ook nog eens heel omfloerst schuld aan vermoorde meisjes bij een bedreigde politicus in de schoenen schuiven.

De maskers. Ze vallen af.
Oh ik dacht dat dat mijn schuld was omdat ik laatst links stemde
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:43:14 #183
287741 matspontius
pi_219006291
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:51 schreef Fok-it het volgende:
Zelfkennis is een heel groot goed _O_
"Hoka Hey!"
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:49:28 #184
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219006323
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:34 schreef Starhopper het volgende:
Timmermans gaat aangifte doen.
[..]

Timmermans zou zich als tiener nog geen dag staande weten te houden op een zwarte middelbare school ergens in de randstad. Dat is wel duidelijk.

"A boo a bloo bloo de boze knul schreeuwde tegen mij"
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:54:43 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006352
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik hoop dat je geleerd hebt van je fout en de volgende keer gewoon racistisch stemt.
Dat doet de desbetreffende user toch al aangezien zij links stemt.

Het is immers in de progressief linkse contreien waar men een intersectioneel en raciaal essentialistisch wereldbeeld omarmd en gelooft in complottheorieën als 'systematisch racisme' en 'wit privilege'.

In het idee dat we op basis van de onveranderlijke kenmerken van de mens de samenleving kunnen opdelen in verschillende etnische of raciale groepen, waarbij sommigen (vooral blanken) onterechte privileges hebben en anderen (mensen van kleur) onterecht en doelbewust achter worden gesteld door 'het systeem'.

Aan de rechter en conservatieve kant van het politieke spectrum heb je geen partij die zulke denkbeelden omarmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219006353
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Schandelijk !
EU burgers die gebruik maken van de vrijheid om zich elders te vestigen en hun eigen huur betalen.
Het is de grootste oorzaak van het woningprobleem van onze zogenaamde eigen nederlanders he
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:56:31 #187
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006364
quote:
11s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:23 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mijn hemel :D
En jouw punt dat iedereen vanzelfsprekend als duidelijk moet zien is?
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:57:23 #188
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006367
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En jouw punt dat iedereen vanzelfsprekend als duidelijk moet zien is?
Je leest beroerd, sterkte man
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:58:24 #189
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006371
Selectief vooral.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:58:58 #190
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006375
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:49 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Timmermans zou zich als tiener nog geen dag staande weten te houden op een zwarte middelbare school ergens in de randstad. Dat is wel duidelijk.

"A boo a bloo bloo de boze knul schreeuwde tegen mij"
Daarvoor hoef je hem niet jonger te maken en op school te plaatsen hoor. Kijk jij eens voor de gein waar de meeste linkse politici wonen. Niet in multi culturele wijken op drie hoog. Nee, in mooie beveiligde vrijstaande huizen waar de eerste persoon van kleur in geen straal van 5 km te bekennen is met een automatisch ijzeren hek eromheen.
pi_219006376
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die Bulgaren die onder erbarmelijke omstandigheden gehuisvestigd worden bedoel je? Die pikken zeker de huizen in van Jobbe en Bente die daardoor niet met tien man op één slaapkamer kunnen wonen in een pand waar ipv behang er schimmel aan de muur zit.

Arbeidsmigranten leven al aan het rafelrandje van de samenleving. Zelden een plek waar iemand met ook maar enigszins perspectief zich wil bevinden. Statushouders daarentegen nemen in hun eentje goedkope en goed onderhouden huurwoningen in. Expats en internationale studenten idem ditto, die concurreren ook met de woningen die Nederlanders graag willen.

Maar arbeidsmigranten? Die zijn al de voetveeg van de samenleving. Typisch van links om juist die mensen nog even een trap na te geven. Mensen die juist in onze fabrieken werken en de logistiek zodat Anne-Fleur uit Amsterdam haar Temu shit binnen drie dagen ontvangt.

Wat is dat geweldige plan van Timmerfransie dan? Alle oostblokkers terug naar het oostblok zodat onze jeugd in die verpauperde panden haar intrek kan nemen? Statushouders moeten we immers ontzien.
GA DAN niet janken dat asielzoekers de huizen innemen. Het zijn gewoon de oost europeanen dat maakte het debat gisteren heel erg duidelijk

asielzoekers de schuld geven terwijl het de ooseuropeanen het probleem zijn van het huizentekort.
  maandag 13 oktober 2025 @ 16:59:30 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219006381
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is immers in de progressief linkse contreien waar men een intersectioneel en raciaal essentialistisch wereldbeeld omarmd en gelooft in complottheorieën als 'systematisch racisme' en 'wit privilege'.

In het idee dat we op basis van de onveranderlijke kenmerken van de mens de samenleving kunnen opdelen in verschillende etnische of raciale groepen, waarbij sommigen (vooral blanken) onterechte privileges hebben en anderen (mensen van kleur) onterecht en doelbewust achter worden gesteld door 'het systeem'.

Aan de rechter en conservatieve kant van het politieke spectrum heb je geen partij die zulke denkbeelden omarmen.
Gelachen om dit stukje satire.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:00:31 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219006387
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Staat in bepaalde contreien eigenlijk dubbel op de bingokaart?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:01:02 #194
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219006392
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:58 schreef Elzaas het volgende:

[..]
GA DAN niet janken dat asielzoekers de huizen innemen. Het zijn gewoon de oost europeanen dat maakte het debat gisteren heel erg duidelijk

asielzoekers de schuld geven terwijl het de ooseuropeanen het probleem zijn van het huizentekort.
Niemand wil wonen waar oostblokkers wonen.
Mensen willen wel wonen in de huizen die statushouders, internationale studenten en expats innemen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:01:45 #195
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006398
quote:

[..]
Vermakelijk idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:02:15 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219006402
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Staat in bepaalde contreien eigenlijk dubbel op de bingokaart?
In bepaalde contreien wel.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:02:22 #197
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006406
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat waar niet waar aan is? Dat jij er niet mee zit geloof ik direct.

En over welk "ewa deze grote plaatje" hebben we het?
Dat Timmermans een supporter is van onbegrensde immigratie van tuig dat vrouwen lastig valt afkomstig uit landen waar vrouwen en meisjes totaal geen rechten hebben.
Moet ik een tekening voor jullie dikke schedeleigenaren maken?
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:02:27 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006407
quote:

[..]
Geen inhoudelijke reactie dus, dat dacht ik wel.
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kleur bekennen.
De user Joopklepzeiker chargeert hier natuurlijk nogal en het is ook niet goed om Timmermans verantwoordelijk te houden voor criminaliteit van migranten. Maar het mag natuurlijk duidelijk zijn dat we in Nederland een flinke oververtegenwoordiging hebben van migranten in de criminaliteit. Het helpt dan niet dat Timmermans recent nog opperde op honderden nieuwe AZCs in Nederland te laten bouwen, met meer migranten gaat het probleem natuurlijk allen toenemen.

Die mensen hebben hier verder ook helemaal niets te zoeken. Er is immers in de meeste gevallen nul reden dat een kansarme Syriër, Afgaan of Noord-Afrikaan in Nederland de hand komt ophouden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:03:33 #199
319979 Fok-it
All is well
pi_219006415
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Daarvoor hoef je hem niet jonger te maken en op school te plaatsen hoor. Kijk jij eens voor de gein waar de meeste linkse politici wonen. Niet in multi culturele wijken op drie hoog. Nee, in mooie beveiligde vrijstaande huizen waar de eerste persoon van kleur in geen straal van 5 km te bekennen is met een automatisch ijzeren hek eromheen.

De woning van Rob Jetten

Probeer het anders nog eens
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:04:38 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219006421
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat Timmermans een supporter is van onbegrensde immigratie van tuig dat vrouwen lastig valt afkomstig uit landen waar vrouwen en meisjes totaal geen rechten hebben.
Ik heb inderdaad liever dat je tekeningen maakt dan dat je hier allemaal verzinsels neerpent.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:05:21 #201
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006425
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik durf gerust te zeggen dat je dan voor verkrachting en terreur stemt ja.
Ik zou het als ik jou was houden bij al die verzonnen topics die je in R&P aanmaakt
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219006428
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:01 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Niemand wil wonen waar oostblokkers wonen.
Mensen willen wel wonen in de huizen die statushouders, internationale studenten en expats innemen.
Weer gelachen het zijn gewoon huizen die beschikbaar zouden kunnen zijn voor de nederlanders. Zulke slechte huizen hebben wij helemaal niet in Nederland. Huizen die beschikbaar komen worden altijd schoon opgeleverd. Corperaties steken daar miljoenen in.

Je vertelt gewoon onzin en je kent de feiten niet.
pi_219006429
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De woning van Rob Jetten

Zou je dat hier nou wel delen? Er zitten hier ook een paar doorgedraaide gekken
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:06:23 #204
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006436
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad liever dat je tekeningen maakt dan dat je hier allemaal verzinsels neerpent.
Gek toch dat mijn verzinsels en fantasieën dan dagelijkse kost zijn in het nieuws.
Het enige wat ik doe is ze bij mekaar optellen maar dat mag kennelijk niet van de linkse kerk.
pi_219006451
Baudet werd op zijn hoofd geslagen door een antifa gast in Nederland, met een fles. Dat is gewoonweg een aanslag op een Nederlandse politicus.
Wilders loopt al jaren met beveiliging omdat mensen hem om willen leggen.

Dit is het klimaat waarin Timmermans een scheldpartij over zich heen kreeg.
De ellende is duidelijk al veel eerder begonnen. Het is gelukkig nog maar een scheldpartij. En niet zo erg als wat Baudet of Wilders overkomt.
Maar het zou wel fijn zijn als het van alle kanten stopt.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:09:42 #206
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219006459
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:05 schreef Elzaas het volgende:

[..]
Weer gelachen het zijn gewoon huizen die beschikbaar zouden kunnen zijn voor de nederlanders. Zulke slechte huizen hebben wij helemaal niet in Nederland. Huizen die beschikbaar komen worden altijd schoon opgeleverd. Corperaties steken daar miljoenen in.

Je vertelt gewoon onzin en je kent de feiten niet.
Je denkt oprecht dat oostblokkers in coöperatiewoningen wonen? Die worden gewoon uitgemolken door huisjesmelkers. Zulke huisjesmelkers willen helemaal niet aan Nederlanders verhuren want dat hebben ze binnen de kortste keren trammelant met de gemeente. Beter oostblokkers die hard werken en hun bek wel houden.

Je bent duidelijk compleet wereldvreemd.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:10:55 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219006464
Jaaaa Halsema _O_ _O_ _O_ _O_ Wat een sterke vrouw is het toch.
pi_219006466
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:05 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zou je dat hier nou wel delen? Er zitten hier ook een paar doorgedraaide gekken
Fake nieuws, oude kozijnen en ramen en geen zonnepanelen. Rob heeft zijn eigen dak volliggen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:11:49 #209
319979 Fok-it
All is well
pi_219006470
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:08 schreef Black_Baron het volgende:
Het is gelukkig nog maar een scheldpartij. En niet zo erg als wat Baudet of Wilders overkomt.
Timmermans wordt al jaren bedreigd verder.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:12:04 #210
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006472
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:08 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Je slaat echt door :o
Nee hoor, ik durf dat echt gewoon te zeggen. Iedere linkse stem is gewoon destructief voor dit land.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:13:09 #211
319979 Fok-it
All is well
pi_219006476
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Fake nieuws, oude kozijnen en ramen en geen zonnepanelen. Rob heeft zijn eigen dak volliggen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:13:24 #212
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006480
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:10 schreef xzaz het volgende:
Jaaaa Halsema _O_ _O_ _O_ _O_ Wat een sterke vrouw is het toch.
Nou, vooral tegen Hans Teeuwen.
Maar Amsterdam is ook echt gek op haar hoor.
pi_219006485
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
^O^
pi_219006491
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Inmiddels wie niet in de politiek. :{ van der Plas ook.
Maar zo erg als bij Wilders of een poging tot zeer ernstig lichamelijk letsel zoals bij Baudet, zo erg was het gelukkig niet.
pi_219006492
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja door calorieën.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:16:49 #216
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006494
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En als ik plaatjes post kom je met het verwijt dat ik niks inhoudelijks heb.
Bewijs maar weer eens dat linksen twee maatstaven hebben, voor zichzelf en een ander.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:17:51 #217
319979 Fok-it
All is well
pi_219006498
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja door calorieën.
Leuk zeg

de usuals ook die dit liken en verder schuimbekken als van der Plas op haar uiterlijk wordt afgerekend

Nee er is totaal geen hypocrisie te bekennen
pi_219006502
Maar goed, weten we ook weer dat de ‘echte Nederlanders’ waar altright hier het dan over heeft de laffe, hitlergroetende neonazi is.
pi_219006504
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Leuk zeg

de usuals ook die dit liken en verder schuimbekken als van der Plas op haar uiterlijk wordt afgerekend

Nee er is totaal geen hypocrisie te bekennen
Niet zo vaak "ja maar hullie dan" gebruiken, dat is geen schone polemiek.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:19:35 #220
319979 Fok-it
All is well
pi_219006508
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Inmiddels wie niet in de politiek. :{ van der Plas ook.
Maar zo erg als bij Wilders of een poging tot zeer ernstig lichamelijk letsel zoals bij Baudet, zo erg was het gelukkig niet.
Er is vorig jaar iemand veroordeeld vanwege wapenbezit en bedreiging richting hem. Dus het is niet zo dat het bij hem ook niet heel dichtbij komt
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:21:46 #221
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006522
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:18 schreef Aberkullie het volgende:
Maar goed, weten we ook weer dat de ‘echte Nederlanders’ waar altright hier het dan over heeft de laffe, hitlergroetende neonazi is.
Echt weer dat linkse stro-poppen gedoe.
Sinds die jaren 90 echt geen neonazi meer op straat maar goed, als linkse georiënteerde boze mensen tegenstanders zoeken moeten ze echt in het verleden duiken want in het heden vinden ze niet meer.

Net als ze in links-feministische Hoek altijd nog doen alsof iedere man anno 2025 de vrouw nog achter het fornuis wilt hebben.
pi_219006528
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is immers in de progressief linkse contreien waar men een intersectioneel en raciaal essentialistisch wereldbeeld omarmd
Wacht even. Een raciaal essentialistisch wereldbeeld? Hoe moet ik dat voor me zien en waarom zou dat links zijn? Voor de goede orde, ik heb even gezocht op de term "raciaal essentialistische wereldbeeld", ik vond op dat op het web drie keer. En in alle drie de gevallen kwam het uit een Fok forumtopic. En de auteur was iedere keer dezelfde: dat was jij.

Als ik het zelf moet uitleggen als een vorm van essentialisme (een begrip uit de wijsbegeerte) waarbij het gaat om etnische kenmerken die als essentieel voor iemands identiteit moeten worden gezien, dan kan ik daar onmogelijk zomaar het labeltje links aan hangen. Allerlei nationalistiche theorieën, onderscheid in übermenschen en untermenschen gebaseerd op afkomst, het Lebensborn project on zuiver arische mensen te kweken, etc. zien raciale kenmerken als essentieel voor identiteit van individuen. En die stromingen zijn nou niet bepaald links te noemen.

quote:
en gelooft in complottheorieën als 'systematisch racisme' en 'wit privilege'.
De term is "systemisch racisme", niet "systematisch racisme".

quote:

Ik denk dat dit niet de insteek van "white privilege" is zoals die door de meeste progressieven gehanteerd wordt. Het is allemaal een stukje ingewikkelder en voert voor een groot deel terug op de Amerikaanse geschiedenis sinds de afschaffing van de slavernij.

Bovendien is het niet waar dat onderscheid op basis van onveranderlijke kenmerken iets typisch links is.Wat denk je van het in rechts-radicale kringen nogal populaire (en vaak aangehaalde) "IQ and the wealth of nations" van Lynn en Vanhanen ? (nog even los van alle kritiek die er op dat werk te geven valt).

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 13-10-2025 17:30:50 ]
pi_219006531
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:21 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Echt weer dat linkse stro-poppen gedoe.
Sinds die jaren 90 echt geen neonazi meer op straat maar goed, als linkse georiënteerde boze mensen tegenstanders zoeken moeten ze echt in het verleden duiken want in het heden vinden ze niet meer.
Haha
pi_219006533
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Godsamme, de domheid straalt er weer van af :')
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/
- migratie terugdringen door actief op saldo te sturen
- opzouten met de malafide door VVD gedoogde uitzendburootjes
- snellere integratie

Hier kunnen rechtse onzinpartijen die bestaan bij de gratie van het 'migrantenprobleem' en alleen met ongrondwettelijke oplossingen komen juist omdat ze het probleem niet willen oplossen nog een puntje aan zuigen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:23:57 #225
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006536
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha
Sterk argument, inhoudelijk ook...
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:24:41 #226
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006541
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
- snellere integratie

Hier kunnen rechtse onzinpartijen die bestaan bij de gratie van het 'migrantenprobleem' en alleen met ongrondwettelijke oplossingen komen juist omdat ze het probleem niet willen oplossen nog een puntje aan zuigen.
Zolang die grenzen open blijven vind ik het gewoon gelul in de ruimte.
pi_219006549
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Sterk argument, inhoudelijk ook...
Geen zin om met argumenten op leugens te reageren, succes met je woede
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:26:16 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_219006551
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Zolang die grenzen overblijven
Je wilt helemaal geen grenzen dus? Wat kosmopolitisch van je
pi_219006553
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De woning van Rob Jetten

Daar woont hij niet meer. Probeer het anders nog eens.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:26:52 #230
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006554
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Geen zin om met argumenten op leugens te reageren, succes met je woede
Ja, maar wat die leugens dan zijn dat vertel je niet. sterk hoor.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:27:59 #231
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006557
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je wilt helemaal geen grenzen dus? Wat kosmopolitisch van je
Dweilen met de kraan open is geen oplossing, Ja, goed voor links, ja.
pi_219006560
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:18 schreef Aberkullie het volgende:
Nou ja, dat klopt wel. Ze riepen er dit weekend in Amsterdam en eerder op het Malieveld immers heel hard "WIJ ZIJN NEDERLAND! WIJ ZIJN NEDERLAND!" bij.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:30:14 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006563
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
- snellere integratie

quote:
We kiezen voor een nieuw, effectief en menswaardig asielbeleid. Dat betekent de asielketen ontstoppen, de Spreidingswet goed uitvoeren, procedures versnellen én overlastgevers aanpakken. We sturen op een gemiddeld migratiesaldo van 40.000 tot 60.000 per jaar, in lijn met het advies van de Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen.

Bron
Een migratiesaldo van 40k tot 60k is nog altijd behoorlijk. En als je dan weet dat men stelt de arbeidsmigratie flink te willen terugdringen en meer AZCs uit de grond stampen, zal dat deel van de influx dus gaan toenemen. En laten dat nu net de blijvers zijn. Je moet namelijk niet alleen kijken naar wat er binnen weet te komen, maar juist naar wat er blijft. Die laatste groep zorgt voor de demografische veranderingen op den duur. En GroenLinks-PvdA wil dit enkel faciliteren zo blijkt.
pi_219006569
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:58 schreef Elzaas het volgende:

[..]

Even dom als de domste PVV-er op Feesboek met je "het zijn de oost europeanen".

Het woningtekort heeft meerdere oorzaken en met het wegnemen van elk van die oorzaken zal het probleem significant verminderen, maar niet verdwijnen.
-
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:32:11 #235
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006576
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Een migratiesaldo van 40k tot 60k is nog altijd behoorlijk. En als je dan weet dat men stelt de arbeidsmigratie flink te willen terugdringen en meer AZCs uit de grond stampen, zal dat deel van de influx dus gaan toenemen. En laten dat nu net de blijvers zijn. Je moet namelijk niet alleen kijken naar wat er binnen weet te komen, maar juist naar wat er blijft. Die laatste groep zorgt voor de demografische veranderingen op den duur. En GroenLinks-PvdA wil dit enkel faciliteren zo blijkt.
Ik heb geklikt en ik lees eigenlijk gewoon niks anders dan "welkom! welkom! welkom!"
pi_219006596
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Zolang die grenzen open blijven vind ik het gewoon gelul in de ruimte.
Als we nou eens bij alle grensovergangen grensposten bouwen en die laten bemannen door asielzoekers die bewakingsrondjes lopen! Dan is het probleem in één keer opgelost.

Geen AZC's meer, grenzen bewaakt, asielzoekers op veel kleine locaties verspreid over de hele grens aan het werk.

Win win. Ik zeg doen!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219006599
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik heb geklikt en ik lees eigenlijk gewoon niks anders dan "welkom! welkom! welkom!"
Dan lees je verdomd slecht.
pi_219006607
quote:

[..]

:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:38:08 #239
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006614
Wat zijn links georiënteerde mensen toch hopeloos zwakzinnig en naïef... 8)7
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:39:24 #240
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006625
Haha
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:39:48 #241
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006628
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:39 schreef Puzzie het volgende:
Haha
En kinds.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:41:07 #242
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006639
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En kinds.
Nu nog wat doen aan zelfreflectie klepzeikert
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:41:20 #243
319979 Fok-it
All is well
pi_219006641
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Klopt. In het diepste geheim zijn er nu ook onderzoeken aan de gang hoe het komt dat PVV, BBB en FvD-stemmers percentueel zo vaak lid zijn van Mensa, maar dat wordt verborgen gehouden want je kunt je de oproer wel voorstellen als dat naar buiten komt
pi_219006644
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:34 schreef OllieA het volgende:

[..]
Als we nou eens bij alle grensovergangen grensposten bouwen en die laten bemannen door asielzoekers die bewakingsrondjes lopen! Dan is het probleem in één keer opgelost.

Geen AZC's meer, grenzen bewaakt, asielzoekers op veel kleine locaties verspreid over de hele grens aan het werk.

Win win. Ik zeg doen!
AZC herplaatsen in gemeenten waar GroenLinks-PvdA de grootste is.
Iedereen blij.
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:43:03 #245
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006650
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Iedereen blij.
Ik weet iets veel beters. laat iedereen die vindt dat er nog meer ruimte is voor immigratie ze zelf verplicht in huis nemen.
Gaan we kijken hoe lang dat duurt zonder klagen.
pi_219006660
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Iedereen blij.
Ja, daar krijgen we de grenzen niet mee dicht, en dat weet jij ook wel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219006679
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:43 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik weet iets veel beters. laat iedereen die vindt dat er nog meer ruimte is voor immigratie ze zelf verplicht in huis nemen.
Gaan we kijken hoe lang dat duurt zonder klagen.
Dweilen met de kraan open is geen oplossing. Zolang die grenzen open blijven vind ik het gewoon gelul in de ruimte.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219006691
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Nee zo lijkt. En dan alleen in jouw optiek.
Gewoon in lijn met een adviescommissie die er verstand van heeft. Maar goed, blijf jij maar stemmen op partij die er daadwerkelijk niets aan willen doen. Dan stem ik op partijen die met praktische oplossingen komen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:50:08 #249
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006693
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dweilen met de kraan open is geen oplossing. Zolang die grenzen open blijven vind ik het gewoon gelul in de ruimte.
Erg sterk punt.
pi_219006702
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:38 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Marr wel heel gelukkig.
pi_219006707
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bent ongewenst, sukkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2025 17:54:10 ]
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:53:29 #252
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006713
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Aberkullie het volgende:
Haha, gaat die mongool dm’en. Je bet ongewenst, sukkel.
Same :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219006716
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Klopt. In het diepste geheim zijn er nu ook onderzoeken aan de gang hoe het komt dat PVV, BBB en FvD-stemmers percentueel zo vaak lid zijn van Mensa, maar dat wordt verborgen gehouden want je kunt je de oproer wel voorstellen als dat naar buiten komt
:o is dat echt zo?

* recursief lidmaatschap opzegt
pi_219006717
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:51 schreef recursief het volgende:
Marr wel heel gelukkig
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
Graag verwijderen
pi_219006718
quote:
dickpics?
pi_219006723
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef recursief het volgende:

[..]
dickpics?
Geen idee, niet gekeken verder
pi_219006728
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is.
Dat doet Trump toch zelf het beste.

quote:
Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
"jullie", "wij". Hou daar eens mee op man. De wereld bestaat uit meer smaken dan "jullie" en "wij".
pi_219006733
quote:
Frans Timmermans?
  maandag 13 oktober 2025 @ 17:58:35 #259
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006742
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:51 schreef recursief het volgende:

[..]
Marr wel heel gelukkig.
Totdat ze op een dag de bosjes ingetrokken worden natuurlijk.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:00:05 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006754
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef recursief het volgende:

[..]
Wacht even. Een raciaal essentialistisch wereldbeeld? Hoe moet ik dat voor me zien en waarom zou dat links zijn? Voor de goede orde, ik heb even gezocht op de term "raciaal essentialistische wereldbeeld", ik vond op dat op het web drie keer. En in alle drie de gevallen kwam het uit een Fok forumtopic. En de auteur was iedere keer dezelfde: dat was jij.

Als ik het zelf moet uitleggen als een vorm van essentialisme (een begrip uit de wijsbegeerte) waarbij het gaat om etnische kenmerken die als essentieel voor iemands identiteit moeten worden gezien, dan kan ik daar onmogelijk zomaar het labeltje links aan hangen. Allerlei nationalistiche theorieën, onderscheid in übermenschen en untermenschen gebaseerd op afkomst, het Lebensborn project on zuiver arische mensen te kweken, etc. zien raciale kenmerken als essentieel voor identiteit van individuen. En die stromingen zijn nou niet bepaald links te noemen.
[..]
De term is "systemisch racisme", niet "systematisch racisme".
[..]
Ik denk dat dit niet de insteek van "white privilege" is zoals die door de meeste progressieven gehanteerd wordt. Het is allemaal een stukje ingewikkelder en voert voor een groot deel terug op de Amerikaanse geschiedenis sinds de afschaffing van de slavernij.
Ja, een raciaal essentialistisch wereldbeeld. Dat wil zeggen een diep geloof in het bestaan van verschillen rassen, wat concrete indicaties heeft voor de uitwerking in de samenleving. Zie ook:
quote:
Racial essentialism is the belief that races are defined by inherent, biological differences in traits and abilities. This viewpoint incorrectly suggests that a person's race determines their identity, needs, and behaviors. It is a pseudoscientific idea that ignores the scientific consensus that race is a social construct, not a biological one.
Dit is waar een aanzienlijk aantal mensen in progressief linkse kringen helaas in gelooft. Velen daar zijn er bijvoorbeeld heilig van overtuigt dat iemand die 'van kleur' is met 0-3 achterstand aan het leven begint waar iemand die blank is met een 3-0 voorsprong en dat er dus beleid moet worden gemaakt om die verschillen weg te werken.

Mede daarom wil men bijvoorbeeld groepen 'divers' maken (lees: minder blank) en vindt dat er daar soms zelfs quota's voor nodig zijn om de gewenste samenstelling van groepen langs de lijnen van de onveranderlijke kenmerk van de mens te bereiken. Dat is simpelweg raciaal essentialisme.
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:22 schreef recursief het volgende:
[..]

Bovendien is het niet waar dat onderscheid op basis van onveranderlijke kenmerken iets typisch links is.Wat denk je van het in rechts-radicale kringen nogal populaire (en vaak aangehaalde) "IQ and the wealth of nations" van Lynn en Vanhanen ? (nog even los van alle kritiek die er op dat werk te geven valt).
Hier ben ik niet bekend mee. Zijn dit rechtse wetenschappers? Wat is de claim die zij maken?
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:01:30 #261
319979 Fok-it
All is well
pi_219006762
quote:

[..]
Ja, dat zal best. Ik zie links dagelijks Trump alleen maar de grond in boren alsof het een sport is. Zelfs nu hij iets voor vrede heeft gedaan, vinden jullie toch weer een manier om hem te bashen.
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?
pi_219006767
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Even dom als de domste PVV-er op Feesboek met je "het zijn de oost europeanen".

Het woningtekort heeft meerdere oorzaken en met het wegnemen van elk van die oorzaken zal het probleem significant verminderen, maar niet verdwijnen.

Wat snap jij niet

o wacht een PVV-er die het allemaal niet zo snapt of net doen of hij het niet snapt om asielzoekers de schuld te blijven geven

Het zijn 80 procent bulgaren, roemenen polen en ASML mensen die hier binnenkomen en die huizen overnemen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:03:42 #263
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219006772
quote:

[..]
Draai het eens om
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:05:58 #264
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006783
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een president die tegen een 10-jarige zegt dat hij haar over 10 zou daten, tegen zijn dochter dat ze een hot piece of ass is die hij zou daten als ze zijn dochter niet was, die in kleedkamers komt en minderjarige naakte meiden complimenteert mag je dan ook best bashen, vind je niet?
Eens, Trump is een mongool.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:06:45 #265
319979 Fok-it
All is well
pi_219006785
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Eens, Trump is een mongool.
Kijk, common ground
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:08:32 #266
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219006796
quote:

[..]
Dat vrede is nog heel fragiel allemaal.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:09:13 #267
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219006803
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:02 schreef Elzaas het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat snap jij niet

o wacht een PVV-er die het allemaal niet zo snapt of net doen of hij het niet snapt om asielzoekers de schuld te blijven geven

Het zijn 80 procent bulgaren, roemenen polen en ASML mensen die hier binnenkomen en die huizen overnemen.
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.
pi_219006805
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.

Oh Oh wat grappig, hilarisch :D

Graag verwijderen
pi_219006814
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Expats komen niet in de sociale huur maar in de vrije sector, waar men de huurprijzen flink omhoog weet te jagen. Polen en Roemen komen over het algemeen ook niet in de sociale huur want die zijn hier vaak maar tijdelijk. Wie wél in de sociale huur komen zijn de talloze kansarme gelukzoekers uit niet-Westerse landen die hier definitief blijven.
Het is heel simpel. Hardwerkende Nederlanders zouden ook in die vrije sector woningen kunnen komen die nu ingenomen worden door die oosteuropeanen.

vrije sector of sociale huur het maakt geen reet uit. huizen zijn huizen
pi_219006819
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En als Biden zoiets doet, dan wordt er zogenaamd gewoon gelachen in de zaal, dan is het ineens allemaal prima. Maar als Trump dit soort dingen zou zeggen, zoals Biden soms doet, dan zou de halve wereld compleet losgaan op hem. Dat verschil in maatstaven zegt al genoeg.

Royal sadness dit hoor.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:12:46 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_219006826
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

En Biden, gewoon meteen.

Niet eens bij je eigen normen en waarden blijven en bedenken hoe je dat gedrag bij wie dan ook zou vinden, nee: Biden hurdur.

Echt krankzinnig. Echt krankzinnig. Ga er verder ook niet op in want het topic gaat over Timmermans. Maar zou er trots op zijn knul, dat je tot de Maga cult behoort.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:13:50 #272
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006833
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kijk, common ground
Hier kan gewoon niemand omheen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:18:45 #273
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219006857
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En Biden, gewoon meteen.

Niet eens bij je eigen normen en waarden blijven en bedenken hoe je dat gedrag bij wie dan ook zou vinden, nee: Biden hurdur.

Echt krankzinnig. Echt krankzinnig. Ga er verder ook niet op in want het topic gaat over Timmermans. Maar zou er trots op zijn knul, dat je tot de Maga cult behoort.
Nou, nee.
Dank je wel.
pi_219006929
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Paarlen voor de zwijnen. Hoe goed en gedetailleeerd je ook beargumenteert.
Zonde van de schijfruimte en de bandbreedte
-
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:32:07 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219006940
quote:

[..]
Alleen is het dat niet, en heerst dat uit de VS geïmporteerde denken inderdaad veel te veel in voorheen nuchtere linkse partijen.

Dat kun je af blijven serveren als onderbuik en zelfs extreem-rechts, als je werkelijk denkt dat het gros van Nederland níet op Timmermans of Jetten of Ouwehand of Dijk stemt omdat het allemaal rancuneuze racisten zijn, dan vraag ik me af waar die afgelopen zondag allemaal waren.

Links kan een heel goed geluid laten horen, door zich te focusen op het rampzalig economisch beleid van rechts de afgelopen decennia. Voer daar campage op en onderstreep de chaos die is ontstaan door de markt ruim baan te geven, afhankelijkheid t.a.t. te criminaliseren (vooral werklozen en zieken) en alles onder de dekmantel participatie te verhullen. Kom op voor de middeninkomens, de daadwerkelijke hoeksteen van de samenleving.

Er zijn nu eenmaal een hoop Nederlanders die niet zitten te wachten op het doorgeslagen klimaat- en DEI gezwam, dat haast hysterische pro-Palestina gedoe en het eeuwig wegkijken van conservatieve risico's voor deze samenleving zodra ze uit islamitische hoek komen.

Satire? Nee, dit is waarom links al jaren op zijn gat ligt: het bezig zijn met marginale Amerikaanse verschijnselen, het indelen van de samenleving in de goeden en de kwaden (daar heeft rechts geen monopolie op) en het stelselmatig afwentelen van alles dat mogelijk riekt naar 'nationalisme' of kritiek op immigratie en islam als 'onderbuik'.

Ik HOOP dat links weer tot zinnen komt en de grootste wordt, want na circa 30 jaar afbraakbeleid onder neoliberale vlag is wel duidelijk dat de rechts-kapitalistische koers niet werkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:37:16 #276
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219007000
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alleen is het dat niet, en heerst dat uit de VS geïmporteerde denken inderdaad veel te veel in voorheen nuchtere linkse partijen.

Dat kun je af blijven serveren als onderbuik en zelfs extreem-rechts, als je werkelijk denkt dat het gros van Nederland níet op Timmermans of Jetten of Ouwehand of Dijk stemt omdat het allemaal rancuneuze racisten zijn, dan vraag ik me af waar die afgelopen zondag allemaal waren.

Links kan een heel goed geluid laten horen, door zich te focusen op het rampzalig economisch beleid van rechts de afgelopen decennia. Voer daar campage op en onderstreep de chaos die is ontstaan door de markt ruim baan te geven, afhankelijkheid t.a.t. te criminaliseren (vooral werklozen en zieken) en alles onder de dekmantel participatie te verhullen. Kom op voor de middeninkomens, de daadwerkelijke hoeksteen van de samenleving.

Er zijn nu eenmaal een hoop Nederlanders die niet zitten te wachten op het doorgeslagen klimaat- en DEI gezwam, dat haast hysterische pro-Palestina gedoe en het eeuwig wegkijken van conservatieve risico's voor deze samenleving zodra ze uit islamitische hoek komen.

Satire? Nee, dit is waarom links al jaren op zijn gat ligt: het bezig zijn met marginale Amerikaanse verschijnselen, het indelen van de samenleving in de goeden en de kwaden (daar heeft rechts geen monopolie op) en het stelselmatig afwentelen van alles dat mogelijk riekt naar 'nationalisme' of kritiek op immigratie en islam als 'onderbuik'.

Ik HOOP dat links weer tot zinnen komt en de grootste wordt, want na circa 30 jaar afbraakbeleid onder neoliberale vlag is wel duidelijk dat de rechts-kapitalistische koers niet werkt.
De enige zinnige linkse partij op dat gebied kan ik alleen de SP nog noemen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:38:10 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219007005
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
De enige zinnige linkse partij op dat gebied kan ik alleen de SP nog noemen.
Valt voor mij af sinds hun Palestina-psychose.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:38:27 #278
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219007010
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:36 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Hij is uiteindelijk wel door zijn kop geschoten alleen niet door blanke rechtse mensen maar door Allochtonen
Jij was ook te schijteigenwijs om beveiliging te accepteren. Maar los daarvan heb je wel gelijk.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:40:52 #279
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219007023
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan heb je verdomd goede politici nodig om die tweesplitsing weer tot mekander te krijgen. Die is de laatste jaren alsmaar groter aan het worden.

En Frans de verbinder, en Geert de verlosser zijn dat beiden niet.
pi_219007076
Een heel verhaal, maar ik zou het toch maar lezen. Het geeft je wellicht een beter historisch perspectief.

quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, een raciaal essentialistisch wereldbeeld. Dat wil zeggen een diep geloof in het bestaan van verschillen rassen, wat concrete indicaties heeft voor de uitwerking in de samenleving. Zie ook:
[..]
Dit is waar een aanzienlijk aantal mensen in progressief linkse kringen helaas in gelooft. Velen daar zijn er bijvoorbeeld heilig van overtuigt dat iemand die 'van kleur' is met 0-3 achterstand aan het leven begint waar iemand die blank is met een 3-0 voorsprong en dat er dus beleid moet worden gemaakt om die verschillen weg te werken.
Maar niet vanwege "essentiele eigenschappen" (als tegenhanger van accidentele eigenschappen). Dat geloof dat onveranderlijke, essentiele eigenschappen iemands identiteit en lot bepalen zie ik eerder bij onfrisse extreem rechtse theorieën en daar had ik ook iets over geschreven ...

quote:
... maar daar heb je niet meer op gereageerd.

En nu tijd voor geschiedenisles:

Nog even over het door jou zo stellig gebrachte vermeende linkse denkbeeld over dat "white privilege" een aangeboren eigenschap zou zijn. Dat is een dusdanige versimpeling van hoe het echt zit dat er ook geen reet meer van klopt. Dat white privilege is er namelijk wel, met name in Amerika, maar vindt zijn oorsprong niet in het feit dat iemand een ander kleurtje heeft, maar in een discriminerend onderscheid op grond van huidskleur dat geinstitutionaliseerd is in de (Amerikaanse) samenleving door de geschiedenis sinds de slavernij, en de afschaffing van de slavernij. Het is een heel verhaal, maar in het kort is dit de essentie (no pun intended):

Nadat de Amerikaanse Burgeroorlog was geeindigd in een overwinning van de noordelijke staten op de zuidelijke (de confederatie, nu nog bekend van de confederatievlag) bleef er een hoop gesteggel over. De slavernij was afgschaft, en de zuidelijke staten kwamen als reactie daarop met de zogenaamde "black codes", wetgeving die afro-amerikanen, voormalige slaven, onderdrukte. Eigenlijk een soort apartheidswetten: voormalig slaven, African-Americans werden bij wet achtergesteld. Ze konden niet naar school en verdienden veel midner dan hun blanke landgenoten. Nog erger was het dat schuldeisers hun schuldenaars bij wet konden verplichten tot dwangarbeid. Lage lonen + dwangarbeid bij schulden. Zie hier hoe de slavernij formeel was afgeschaft, maar de facto bleef bestaan.

De noordelijke staten trachten dit te repareren met een aantal amendementen op de grondwet die slavernij, discriminatie en ongelijkwaardige behandeling van blank en zwart bij wet verbood.

De strijd was hiermee nog niet gestreden. In de periode van de slavernij en de "black codes" hadden de Afro-Americans intussen een flinke achterstand wat betreft economische en sociale positie opgebouwd. Niet door hun afkomst, maar door een discriminerend systeem.

Tegen de tijd dat de noordelijke staten met hun amendementen kwamen was er al een scheiding ontstaan tussen een blanke rijke en machtige elite en een overwegend zwarte en onmachtige arme onderklasse. Die scheiding leidde er toe dat de blanke elite de interpretatie van gelijke behandeling in de grondwet dusdanig wisten te verbuigen dat dat resulteerde in een uitspraak van het hooggerechtshof. Volgens dat hooggerechtshof was er geen sprake van discriminatie als er voor blanken en zwarten "gescheiden maar gelijke" faciliteiten zouden zijn. In praktijk kwam dat neer op een situatie waarin de voorzieningen voor de nog steeds arme achtergestelde zwarte onderklasse ver achterbleven bij de voorzieningen voor de rijke blanke elite. Als er al voorzieningen voor zwarte Amerikanen waren.

In dezelfde periode zijn de "Jim Crow" wetten ontstaan. Deze wetten legden wettelijk vast dat, ondanks de grondwettelijke amendementen, zwarten anders werden behandeld dan blanken: je huidskleur bepaalde opeens welke opleidingen je mocht doen, op welke tijden zwarten zich in de publieke ruimte mocht begeven, waar ze mochten wonen en vooral in welke wijken ze niet mochten wonen. Op allerlei gebied werden met de Jim Crow wetten zwarte Amerikanen gediscrimineerd. In tegenstelling tot blanken moesten ze bijvoorbeeld voldoen aan belachelijke eisen ('citeer de onafhankelijkelijkheidsverklaring uit het hoofd") om te mogen stemmen, als ze dat niet op andere manier al onmogelijk werd gemaakt.

Nu komt het: slavernij is iets van het verleden. Maar de effecten duren tot de dag van vandaag door. De Jim Crow wetten zijn pas in 1964 afgeschaft (Civil Rights Act). En pas in 1965 is met de Voting Rights Act bij wet discriminatie bij verkiezingen verboden.

Maar in de tussentijd, na eerst de slavernij, en daarna de Black Codes en de Jim Crow wetten, die na de burgeroorlog 100 jaar lang de ongelijkheid tussen zwarten (voormalig slaven) en blanken in stand hebben gehouden, is de Afro-Amerikaanse bevolking op een enorme achterstand gezet. En die achterstand is niet in een paar generaties zomaar goedgemaakt.

En dat is waar het "white privilege" over gaat, Niet de het privilege van je huidskleur, maar het privilege van 100 jaar lang aan de "goede" kant van discriminerende wetgeving te hebben gestaan. En dat werkt tot de dag van vandaag door in de westerse samenleving, waarvan Amerika zo lang als de leider is gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 13-10-2025 18:52:37 ]
pi_219007097
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:36 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Hij is uiteindelijk wel door zijn kop geschoten alleen niet door blanke rechtse mensen maar door Allochtonen
De drugswereld is meedogenloos, daar is nul genade. Mensen worden gewoon uit de weg geruimd als ze in de weg staan ongeacht wie ze zijn of wat ze doen. De Vries had beter moeten weten in wat voor gevaarlijk spel hij terechtkwam.
Graag verwijderen
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:51:44 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219007123
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:46 schreef recursief het volgende:
Een heel verhaal, maar ik zou het toch maar lezen. Het geeft je wellicht een beter historisch perspectief.
[..]
Maar niet vanwege "essentiele eigenschappen" (als tegenhanger van accidentele eigenschappen). Dat geloof dat onveranderlijke, essentiele eigenschappen iemands identiteit en lot bepalen zie ik eerder bij onfrisse extreem rechtse theorieën en daar had ik ook iets over geschreven ...
[..]
... maar daar heb je niet meer op gereageerd.

En nu tijd voor geschiedenisles:

Nog even over het door jou zo stellig gebrachte vermeende linkse denkbeeld over dat "white privilege" een aangeboren eigenschap zou zijn. Dat is een dusdanige versimpeling van hoe het echt zit dat er ook geen reet meer van klopt. Dat white privilege is er namelijk wel, met name in Amerika, maar vindt zijn oorsprong niet in het feit dat iemand een ander kleurtje heeft, maar in een discriminerend onderscheid op grond van huidskleur dat geinstitutionaliseerd is in de (Amerikaanse) samenleving door de geschiedenis sinds de slavernij, en de afschaffing van de slavernij. Het is een heel verhaal, maar in het kort is dit de essentie (no pun intended):

Nadat de Amerikaanse Burgeroorlog was geeindigd in een overwinning van de noordelijke staten op de zuidelijke (de confederatie, nu nog bekend van de confederatievlag) bleef er een hoop gesteggel over. De slavernij was afgschaft, en de zuidelijke staten kwamen als reactie daarop met de zogenaamde "black codes", wetgeving die afro-amerikanen, voormalige slaven, onderdrukte. Eigenlijk een soort apartheidswetten: voormalig slaven, African-Americans werden bij wet achtergesteld. Ze konden niet naar school en verdienden veel midner dan hun blanke landgenoten. Nog erger was het dat schuldeisers hun schuldenaars bij wet konden verplichten tot dwangarbeid. Lage lonen + dwangarbeid bij schulden. Zie hier hoe de slavernij formeel was afgeschaft, maar de facto bleef bestaan.

De noordelijke staten trachten dit te repareren met een aantal amendementen op de grondwet die slavernij, discriminatie en ongelijkwaardige behandeling van blank en zwart bij wet verbood.

De strijd was hiermee nog niet gestreden. In de periode van de slavernij en de "black codes" hadden de Afro-Americans intussen een flinke achterstand wat betreft economische en sociale positie opgebouwd. Niet door hun afkomst, maar door een discriminerend systeem.

Tegen de tijd dat de noordelijke staten met hun amendementen kwamen was er al een scheiding ontstaan tussen een blanke rijke en machtige elite en een overwegend zwarte en onmachtige arme onderklasse. Die scheiding leidde er toe dat de blanke elite de interpretaie van gelijke behandeling in de grondwet dusdanig wisten te verbuigen dat dat resulteerde in een uitspraak van het hooggerechtshof. Volgens dat hooggerechtshof was er geen sprake van discriminatie als er voor blanken en zwarten "gescheiden maar gelijke" faciliteiten zouden zijn. In praktijk kwam dat neer op een situatie waarin de voorzieningen voor de nog steeds arme achtergestelde zwarte onderklasse ver achterbleven bij de voorzieningen voor de rijke blanke elite. Als er al voorzieningen voor zwarte Amerikanen waren.

In dezelfde periode zijn de "Jim Crow" wetten ontstaan. Deze wetten legden wettelijk vast dat, ondanks de grondwettelijke amendementen, zwarten anders werden behandeld dan blanken: je huidskleur bepaalde opeens welke opleidingen je mocht doen, op welke tijdenzwarten zich in de publieke ruimte mocht begeven, waar ze mochten wonen en vooral in welke wijken ze niet mochten wonen. Op allerlei gebied werden met de Jim Crow wetten zwarte Amerikanen gediscrimineerd. In tegenstelling to blanken moesten ze bijvoorbeeld voldoen aan belachelijke eisen ('citeer de onafhankelijkelijkheidsverklaring uit het hoofd") om te mogen stemmen, als ze dat niet op andere manier al onmogelijk werd gemaakt.

Nu komt het: slavernij is iets van het verleden. Maar de effecten duren tot de dag van vandaag door. De Jim Crow wetten zijn pas in 1964 afgeschaft (Civil Rights Act). En pas in 1965 is met de Voting Rights Act bij wet discriminatie bij verkiezingen verboden.

Maar in de tussentijd, na eerst de slavernij, en daarna de Black Codes en de Jim Crow wetten, die na de burgeroorlog 100 jaar lang de ongelijkheid tussen zwarten (voormalig slaven) en blanken in stand hebben gehouden, is de Afro-Amerikaanse bevolking op een enorme achterstand gezet. En die achterstand is niet in een paar generaties zomaar goedgemaakt.

En dat is waar het "white privilege" over gaat, Niet de het privilege van je huidskleur, maar het privilege van 100 jaar lang aan de "goede" kant van discriminerende wetgeving te hebben gestaan. En dat werkt tot de dag van vandaag door in de westerse samenleving, waarvan Amerika zo lang als de leider is gezien.
En hee: dat gebeurde in Amerika.

Niet hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219007131
Of je nu links bent of rechts bent, als we bedreigingen hoe dan ook in dit land normaal gaan vinden dan zijn we als maatschappij verder gezakt dan hetgeen we ons tegen willen wapenen. :7
pi_219007163
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En hee: dat gebeurde in Amerika.

Niet hier.
Jij als belezen intellectueel zou moeten weten dat het gedachtegoed van de "leider van de Westerse wereld" zeer veel invloed heeft gehad op het gedachtegoed in andere Westerse landen, en ook wat daar aan ten grondslag heeft gelegen. En ook dat een soortgelijke door historie gevormde sociale en economische scheiding, wellicht met een wat ander karakter, ook in andere Westerse landen is aan te wijzen. Soms net als in Amerika na afschaffing van de slavernij, soms als uitvloeisel van een koloniaal verleden.

Hoe het ook zij, de versimpeling van HowardRoark dat een "raciaal essentialistisch wereldbeeld" vooral iets "links" is, en dat "white privilege" betekent dat "linksen" geloven dat je bevoorrecht bent vanwege je blanke velletje, is een karikaturale versimpeling en een ontkenning van een hele sociaal economische geschiedenis.
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:07:11 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219007221
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:58 schreef recursief het volgende:

[..]
Jij als belezen intellectueel zou moeten weten dat het gedachtegoed van de "leider van de Westerse wereld" zeer veel invloed heeft gehad op het gedachtegoed in andere Westerse landen, en ook wat daar aan ten grondslag heeft gelegen. En ook dat een soortgelijke door historie gevormde sociale en economische scheiding, wellicht met een wat ander karakter, ook in andere Westerse landen is aan te wijzen. Soms net als in Amerika na afschaffing van de slavernij, soms als uitvloeisel van een koloniaal verleden.

Hoe het ook zij, de versimpeling van HowardRoark dat een "raciaal essentialistisch wereldbeeld" vooral iets "links" is, en dat "white privilege" betekent dat "linksen" geloven dat je bevoorrecht bent vanwege je blanke velletje, is een karikaturale versimpeling en een ontkenning van een hele sociaal economische geschiedenis.
Nee. De Nederlandse geschiedenis is van een rigoureus andere aard dan de Amerikaanse. Niet alleen qua cultuur in het algemeen, maar zeker qua religie en conservatisme en bevolkingsopmaak.

En enorme delen van Nederland waren tijdens dat koloniale verleden zelf wingewest. Karikaturaal is menen dat Nederland, sowieso dat land dat pas sinds 1839 als zodanig bestaat, bevolkt werd met heel rijke, heel slavendrijvende en heel racistische witneuzen die de halve wereld hebben leeggeplunderd en daar nu nog van profiteren.

Raciaal denken heeft in Nederland, i.t.t. tot de VS, maar ook Duitsland en Frankrijk, hier nooit een rol van betekenis gespeeld. Aanhangers van sociaal-darwinisme, eugentica en de geschriften van Gobineau en Chamberlain moest je hier met een vergrootglas zoeken.

Daarom: kappen met het willen extrapoleren van Amerikaanse geschiedenis op de Nederlandse. Totaal niet te vergelijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:08:13 #286
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219007225
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:58 schreef recursief het volgende:

[..]
Jij als belezen intellectueel zou moeten weten
:D ik moet hier altijd zo om lachen.
Dit, dus.
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:08:42 #287
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219007226
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:09:23 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219007231
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, dat moet je niet. En dat weten we alledrie.

Misschien is het juist omdat ik dingen wel lees dat ik bijvoorbeeld intolerantie jegens vrouwen en LGBTQ ook kan duiden en onderbouwen wanneer het groepen betreft die, zodra ze genoemd worden, direct voor kortsluiting zorgen in je hersens. Een fatsoenlijke reactie is er sowieso niet meer mogelijk zodra dat benoemd wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219007276
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarom: kappen met het willen extrapoleren van Amerikaanse geschiedenis op de Nederlandse. Totaal niet te vergelijken.
Jij maakt niet uit wat ik schrijf he. Overigens doe jij dat zelf regelmatig als het gaat om "wokisme".

Anyway, terug naar het onderwerp: de stelling van HowardRoark dat "linksen" vinden dat "white privilege" door je huidskleur komt is absurd en niet waar.
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:17:02 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219007281
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Jij maakt niet uit wat ik schrijf he. Overigens doe jij dat regelmatig als het gaat om "wokisme".

Anyway, terug naar het onderwerp: de stelling van HowardRoark dat "linksen" vinden dat "white privilege" door je huidskleur komt is absurd.
Nee, mijn aversie jegens woke is dus OMDAT het uit de VS komt.

"White privilege" is verder een term die ook daar thuishoort.

PS en offtopic: Longstreet had gelijk bij Gettysburg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:20:09 #291
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219007305
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat moet je niet. En dat weten we alledrie.

Misschien is het juist omdat ik dingen wel lees dat ik bijvoorbeeld
Ja, dat zal het zijn ;)
Dit, dus.
pi_219007306
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, mijn aversie jegens woke is dus OMDAT het uit de VS komt.

"White privilege" is verder een term die ook daar thuishoort.
Moet je mij niet op aanspreken he, HowardRoark komt daarmee. En met zijn belachelijke en onware stelling dat "links" een "raciaal essentialistisch wereldbeeld" zou hebben. Dat kan ik toch niet onweersproken laten.
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:20:43 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219007309
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat zal het zijn ;)
Ja, dit bijvoorbeeld.

https://www.scp.nl/public(...)rland-en-europa-2022

Die dingen interesseren mij namelijk wel echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')