abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201738427
Voor zover ik het kan zien zijn volgens mij de veiligheidsmaatregelen voor Wilders grootschaliger dan voor Kaag.

Is daar reden voor?
Kijk: Pim Fortuyn is vermoord. Dus: Een rechts politicus kan dus recht hebben op bescherming.
Maar Els Borst (D66) is ook vermoord.

De stand is dus 1-1 voor wat betreft het daadwerkelijk bewezen gevaar.

Toch kokketeert rechts veel meer met "Ach en wee, onze arme Geert moet beveiliging hebben" dan dat de achterban van D66 dat doet met Kaag, Jetten of wie dan ook van D66.

Is dat terecht?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:54:31 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201738433
Ik denk dat de dreiging richting Wilders ernstiger is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201738446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:54 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de dreiging richting Wilders ernstiger is.
"Ik denk"...

Waarvan akte.
De moeilijkheid is natuurlijk dat (terecht!) er geen openheid wordt gegeven over de aard en omvang van de bedreigingen. Dus heb blijft gissen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:57:27 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201738457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
"Ik denk"...

Waarvan akte.
De moeilijkheid is natuurlijk dat (terecht!) er geen openheid wordt gegeven over de aard en omvang van de bedreigingen. Dus heb blijft gissen.
Je mag er vanuit gaan dat er een analyse van de dreiging gemaakt wordt en dat aan de hand daarvan een niveau van beveiliging wordt ingesteld. Ongeacht de politieke kleur van de bedreigde persoon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201738475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je mag er vanuit gaan dat er een analyse van de dreiging gemaakt wordt en dat aan de hand daarvan een niveau van beveiliging wordt ingesteld. Ongeacht de politieke kleur van de bedreigde persoon.
Het zou kunnen dat de beveiliging rond Kaag anders is. Minder opvallend. Geen bodybuilders met van die oordopjes .
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201738488
We mogen niet "Ik denk" posten dus ik denk (haha) dat er geen discussie hierover mogelijk is want we weten niet wat voor bedreigingen Wilders krijgt en wat Kaag kreeg.

We kunnen het alleen baseren op (on)zichtbare beveiliging die ze krijgen ergo:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je mag er vanuit gaan dat er een analyse van de dreiging gemaakt wordt en dat aan de hand daarvan een niveau van beveiliging wordt ingesteld. Ongeacht de politieke kleur van de bedreigde persoon.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:05:38 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201738523
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
"Ik denk"...

Waarvan akte.
De moeilijkheid is natuurlijk dat (terecht!) er geen openheid wordt gegeven over de aard en omvang van de bedreigingen. Dus heb blijft gissen.
Mocht bescherming noodzakelijk worden geacht dan wordt dit ook in de verwachte benodigdheid aangeboden. Of een politicus nu links of rechts, of zwart of wit is. Of zelfs helemaal geen politicua. Zie de toch vrij links ingestelde Peter de Vries (die hier zelf voor bedankt heeft).

Ergo: Dit lijkt me een bijzonder nutteloze discussie te worden.

Iets in mij zegt wel dat Wilders terecht bovenaan het lijstje staat qua hoeveelheid beveiliging.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201738638
Er is een instantie die dit beoordeelt, de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging, samen met de NCTV. Die zijn echt a-politiek. Dus ja, als Wilders zwaardere beveiliging krijgt dat Kaag, is er blijkbaar meer reële dreiging richting Wilders.

De minister van justitie moet beveiliging van mensen die geen diplomaat of koninklijk huis goed keuren, maar ook daar is er geen enkele reden om aan te nemen dat die Wilders boven Kaag stellen (volgens mij wijst de minister een verzoek van de DKDB ook nooit af).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201738661
Hugo de Jonge, Mark Rutte..ze worden echt allemaal bedreigd.
Echt absurd dat die mensen zich onveilig moeten voelen en beveiligers nodig hebben.
Definitely not CIA
pi_201739067
Ik heb geen enkele kritiek op de wijze en zichtbaarheid van beveiliging die de verschillende politici dienen te krijgen.
Dat is een taak van justitie/politie/AIVD whatever.

Wat ik wél constateer is dat rechtspopulisten de zichtbare beveiliging mbt Wilders misbruiken om daaruit politieke munt te slaan.
Het is zelfs zo dat Wilders zelf ooit in een internationaal interview was vergeten dat Pim Fortuyn toch echt door een bleke Nederlander is vermoord en niet door een moslim. Zo graag wil Wilders en zijn aanhangers zien dat de moslims de bron zijn van alle kwaad.

De kans bestaat (al kan ik dat niet bewijzen) dat Geert zelf vraagt/eist dat hij zichtbare beveiliging wil hebben. Puur vanwege politiek gewin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 13-10-2021 11:20:01 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 11:09:02 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201739097
Om de vraag van de TT te beantwoorden: Nee.

En gezien de uitspraak van de rechter gisteren is dat vrij duidelijk, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201739131
Nee, maar overduidelijk dat Kaag de rechtszaak heeft gebruikt als media moment om sympathie op te wekken.
pi_201739172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:13 schreef Duiveltja het volgende:
Nee, maar overduidelijk dat Kaag de rechtszaak heeft gebruikt als media moment om sympathie op te wekken.
Waaruit concludeer je dat?
Kaag spreekt namens "alle politici". Daar hoort ook Hugo de Jonge bij (politieke opponent) en ook Geert Wilders (ook een politieke opponent).
Wat ik bij de achterban van Geert vaak zie is dat de bedreigingen richting Kaag worden "weggestreept" tegen die van Wilders. Zo van: Kaag moet niet zeuren, want Wilders heeft nog veel meer te verduren (bron????) dan Kaag.

Het is net zoiets als: Als je cholera hebt moet je niet zeuren, want een ander heeft de pest.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:18:56 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201739176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:13 schreef Duiveltja het volgende:
Nee, maar overduidelijk dat Kaag de rechtszaak heeft gebruikt als media moment om sympathie op te wekken.
:')
pi_201739180
Is het nodig om doodsbedreigingen in ernst te rangschikken?
Is met de dood bedreigen van de een ernstiger dan van de ander? Hoe dan?

Het bedreigen van de ene persoon is niet ernstiger dan van de andere persoon. Het is allemaal ernstig en ongehoord en zou op geen enkele manier goedgepraat mogen worden. Niet door te stellen dat Wilders' standpunten erom vragen, noch door te stellen dat Kaag er door haar persoon of politieke visie om vraagt. De 'maar' achter iedere opmerking dat het niet zou moeten gebeuren, is altijd onterecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201739207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Waaruit concludeer je dat?
Kaag spreekt namens "alle politici". Daar hoort ook Hugo de Jonge bij (politieke opponent) en ook Geert Wilders (ook een politieke opponent).
Wat ik bij de achterban van Geert vaak zie is dat de bedreigingen richting Kaag worden "weggestreept" tegen die van Wilders. Zo van: Kaag moet niet zeuren, want Wilders heeft nog veel meer te verduren (bron????) dan Kaag.

Het is net zoiets als: Als je cholera hebt moet je niet zeuren, want een ander heeft de pest.
Kaag staat er niet al te best voor dus dit media moment komt haar niet slecht uit. Politici worden aan de lopende band bedreigd dat is van alle dag. Nu dat moment in de media pakken is wel heel toevallig.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:22:46 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201739217
Ik denk dat de bedreigingen aan Kaag meer bestaan uit zielige losers als deze man. Die vooral een beetje veilig vanuit hun rukbunker schelden op het net zonder na te denken over de gevolgen. Het feit dat deze man zo snel gepakt is laat wel zien dat hij gewoon niet nadenkt bij wat hij doet.

De dreiging richting Wilders zullen mogelijk meer uit de radicaal islamitische terreurhoek komen. Het zal vaak niet gebeuren vanuit Facebook posts maar wat de AIVD monitort in dat soort netwerken. Dus daar lijkt me de kans dat er tot actie wordt overgegaan wel groter. En ze worden ook moeilijker gepakt omdat ze beter weten waar ze mee bezig zijn.

Maar wel goed dat ook ongevaarlijke losers gewoon flink aangepakt worden. Het heeft veel impact op politici en het is erg gemakkelijk om te doen. Dus dan mag er een forse straf zijn.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:26:43 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201739261
https://www.volkskrant.nl(...)ch-oogmerk~b39e84bc/

De politie heeft deze zomer een 22-jarige man gearresteerd omdat hij een moordaanslag op premier Rutte zou beramen. Yavuz O. plaatste opruiende berichten in Telegram-groepen waar veel complottheorieën verspreid worden. Ook zocht hij wapens en schutters.

De Amsterdammer wordt verdacht van bedreiging, opruiing met een terroristisch oogmerk en het voorbereiden van een aanslag op één of meerdere politici, onder wie premier Mark Rutte. Volgende week staat bij de rechtbank van Den Haag een pro-formazitting op de rol. De zaak wordt dan nog niet inhoudelijk behandeld.

Yavuz O. plaatste het afgelopen jaar opruiende berichten in onder meer het openbare Telegram-kanaal ‘De Bataafse Republiek’. Dit kanaal, opgericht door notoire complotdenkers, werd eerder deze week door justitie gesloten vanwege de opruiende en bedreigende berichten die daar gedeeld werden.


De complottisten (vooral die paar FvD'ers die er nog zijn) op dit forum zitten niet zo gek ver af van deze Bataafse Republiek. Zoiets als WEF en Schwab, om maar eens een compleet ongegrond en debiel complot te noemen die door sommigen hier nog serieus worden genomen ook. Kijk eens in de spiegel, waarom wil je bijdragen aan het normaliseren van geweldsfantasieën?
pi_201739307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de bedreigingen aan Kaag meer bestaan uit zielige losers als deze man. Die vooral een beetje veilig vanuit hun rukbunker schelden op het net zonder na te denken over de gevolgen. Het feit dat deze man zo snel gepakt is laat wel zien dat hij gewoon niet nadenkt bij wat hij doet.

De dreiging richting Wilders zullen mogelijk meer uit de radicaal islamitische terreurhoek komen. Het zal vaak niet gebeuren vanuit Facebook posts maar wat de AIVD monitort in dat soort netwerken. Dus daar lijkt me de kans dat er tot actie wordt overgegaan wel groter. En ze worden ook moeilijker gepakt omdat ze beter weten waar ze mee bezig zijn.

Maar wel goed dat ook ongevaarlijke losers gewoon flink aangepakt worden. Het heeft veel impact op politici en het is erg gemakkelijk om te doen. Dus dan mag er een forse straf zijn.
quote:
zullen mogelijk meer uit de radicaal islamitische terreurhoek komen
Heb je hier een bron van?

De moslim in Utrecht was ook een "loser", en echt niet iemand die vanuit de islam handelde.

En de moordenaar van Els Borst zul jij ws ook als een nietszeggende loser kwalificeren, maar evenwel handelde hij wel vanuit zijn Christelijke roots.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:30:29 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201739312
Dit gaat niet over links of rechts, maar over in hoeverre men denkt dat daad bij woord gevoegd wordt.
Soms is dat ‘onverwacht’, zoals bij Els Borst. Bij Wilders geld dat de bedreigingen van die mate zijn dat er vrij veel zekerheid is dat daad bij woord gevoegd wordt. Door het geheel en omdat veel uit het buitenland komt en van terroristische organisaties is deze mate van beveiliging helaas noodzakelijk.

Bij Kaag is de mate serieus genoeg om zich zeer ongemakkelijk tot bedreigd te voelen. Maar is er minder reden tot zulke zware beveiliging omdat de dreiging meer ligt in ernstig lastig vallen/woede aanvallen dan in de directe hitlist waar Wilders op staat.
Bij Wilders zit er een organisatie achter. Maar zoals we bij bv Pim hebben kunnen zien is het gevaar van het individu die doorslaat een realistisch risico. Dat maakt dat de bedreigingen aan het adres van Kaag geen kattepis zijn.
Het is enkel lastiger te duiden. Wanneer gaat woord over in daad?

Bij Wilders weten we zeker dat woord en daad hand in hand gaan. In zo’n mate dat hij in deze mate beschermt moet worden. Door de organisatie die erachter zit weten we dat het niet wachten is op een individu die doorslaat, maar dat er werkelijk op hem gejaagd wordt.
Bij Borst en Kaag zit er geen organisatie achter, maar dat betekent niet dat het geen risico is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201739333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

De kans bestaat (al kan ik dat niet bewijzen) dat Geert zelf vraagt/eist dat hij zichtbare beveiliging wil hebben. Puur vanwege politiek gewin.
Nee, dat is niet zo. Deze beveiliging krijg je niet als je er om vraagt, maar als de NCTV dat nodig vindt. Wilders maakt er soms politiek gebruik van, dat klopt. Zoals Kaag toch ook wel een politiek handige speech hield in de rechtszaak. Dat is nou eenmaal de aard van hun beroep. Maar het feit dat de NCTV het nodig vindt dat Wilders op de zwaarst mogelijke manier wordt beveiligd (hij slaapt bijvoorbeeld al jaren steeds in andere safe houses en niet in zijn eigen huis) geeft gewoon aan dat de dreiging reëel is.


En ja, elke bedreiging van elke politicus, of het nu om Kaag, Wilders, Baudet, Van der Staaij of wie dan ook gaat, is verschrikkelijk. Allemaal, stuk voor stuk. Daar ga ik geen gradaties in aanbrengen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201739356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kaag staat er niet al te best voor dus dit media moment komt haar niet slecht uit. Politici worden aan de lopende band bedreigd dat is van alle dag. Nu dat moment in de media pakken is wel heel toevallig.
Ik heb geen onderzoek naar data gedaan, maar was deze bedreiging richting Kaag al niet veel langer geleden.
En het tijdstip van "nu"... is dat niet vanwege het feit dat de rechter daar "nu" tijd voor heeft.
Dat weet ik dus niet. Graag een bron omtrent jouw bewering dat Kaag bij machte is om dit "nu" in de openbaarheid te brengen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:36:22 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201739393
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
[..]
Heb je hier een bron van?

De moslim in Utrecht was ook een "loser", en echt niet iemand die vanuit de islam handelde.

En de moordenaar van Els Borst zul jij ws ook als een nietszeggende loser kwalificeren, maar evenwel handelde hij wel vanuit zijn Christelijke roots.
Klopt, een aanslag kan uit alle hoeken komen. Maar types als Volkert van der G, Mohammed B. en Bart van U gaan dat niet op Facebook aankondigen.
pi_201739411
Ik vind het persoonlijk erg voor Wilders maar voor Kraag interesseert het mij helemaal niet.

Wat wel leidend zou moeten zijn is de hoeveelheid van bedreigingen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201739478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:37 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik vind het persoonlijk erg voor Wilders maar voor Kraag interesseert het mij helemaal niet.

Wat wel leidend zou moeten zijn is de hoeveelheid van bedreigingen.
Je bedoelt Kaag ipv Kraag.
Die 1e zin vind ik nogal stuitend. Wat voor reden heb je voor dit onderscheid?
Als het gaat om mijn politieke voorkeur gaat deze eerder uit naar Kaag dan naar Wilders. Dat is voor mij geen reden om Wilders minder beveiliging te gunnen, of om minder geïnteresseerd te zijn over de beveiliging van Wilders dan van Kaag.

Mbt die 2e zin denk ik "schoenmaker blijf bij je leest". Ik heb voorzover ik het kan beoordelen alle vertrouwen in het vervullen van de inspanningsverplichting door de Nederlanse overheid mbt de beveiliging van bedreigde mensen zoals politici.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:42:56 #26
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_201739499
Ik denk dat er zowel aan de linkse als de rechtse kant gekken bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterMaster op 13-10-2021 11:52:10 ]
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:49:59 #27
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_201739613
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Kijk: Pim Fortuyn is vermoord. Dus: Een rechts politicus kan dus recht hebben op bescherming.
Maar Els Borst (D66) is ook vermoord.

De stand is dus 1-1 voor wat betreft het daadwerkelijk bewezen gevaar.
Er is wel een verschil tussen de twee moorden.

Els Borst is vermoord door iemand die compleet van het padje was, en dus ook volledig ontoerekeningsvatbaar is verklaard. Hij had tijdens de moord (en die op zijn zus) geen besef van goed en fout, en dacht dat het een goddelijke opdracht was.

Pim Fortuyn is vermoord door iemand die heel goed wist dat een moord fout was, maar vond dat geen probleem omdat zijn persoonlijke politieke overtuigingen belangrijker waren. Hij is dan ook veroordeeld voor moord.

En ik heb het idee dat onder de huidige linkse actiegroepen het gevoel meer leeft dat hun meningen belangrijker zijn dan democratie, mensen of mensenlevens. Er zijn ook wel rechtse groeperingen die zo denken, maar die zijn veel minder talrijk, of georganiseerd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:52:21 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201739645
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef mvdejong het volgende:

[..]
En ik heb het idee dat onder de huidige linkse actiegroepen het gevoel meer leeft dat hun meningen belangrijker zijn dan democratie, mensen of mensenlevens. Er zijn ook wel rechtse groeperingen die zo denken, maar die zijn veel minder talrijk, of georganiseerd.
Mooi uit je duim gezogen man. Knap.
pi_201739674
-nee-

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 13-10-2021 12:00:44 ]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201739999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Er is wel een verschil tussen de twee moorden.

Els Borst is vermoord door iemand die compleet van het padje was, en dus ook volledig ontoerekeningsvatbaar is verklaard. Hij had tijdens de moord (en die op zijn zus) geen besef van goed en fout, en dacht dat het een goddelijke opdracht was.

Pim Fortuyn is vermoord door iemand die heel goed wist dat een moord fout was, maar vond dat geen probleem omdat zijn persoonlijke politieke overtuigingen belangrijker waren. Hij is dan ook veroordeeld voor moord.

En ik heb het idee dat onder de huidige linkse actiegroepen het gevoel meer leeft dat hun meningen belangrijker zijn dan democratie, mensen of mensenlevens. Er zijn ook wel rechtse groeperingen die zo denken, maar die zijn veel minder talrijk, of georganiseerd.
quote:
Er is wel een verschil tussen de twee moorden.
Er zijn altijd verschillen tussen welke 2 politieke moorden (moorden op politici) die je kunt verzamelen.

quote:
En ik heb het idee dat
Mooi..... waarvan acte....... Zo hebben linkse mensen ook "het idee dat".....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:27:20 #31
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201740042


[ Bericht 100% gewijzigd door ijs_beer op 13-10-2021 12:28:40 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:30:40 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201740068
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef mvdejong het volgende:

Els Borst is vermoord door iemand die compleet van het padje was, en dus ook volledig ontoerekeningsvatbaar is verklaard
Nee
We have always been at war with Eastasia.
pi_201740359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Els Borst is vermoord door iemand die compleet van het padje was, en dus ook volledig ontoerekeningsvatbaar is verklaard. Hij had tijdens de moord (en die op zijn zus) geen besef van goed en fout, en dacht dat het een goddelijke opdracht was.
Waarom verzin je dit?

https://www.ad.nl/nieuws/(...)%20vrouwen%20bewezen.

De moordenaar van Els Borst heeft 8 jaar cel gekregen, naast TBS. Als je volledig ontoerekeningsvatbaar bent, krijg je geen straf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201740402
De aanslag op het evenement waar Wilders was in Texas zou je kunnen zien als een indicatie van een serieuze dreiging.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 12:56:19 #35
408813 crew  trein2000
pi_201740440
Dit heeft geen enkele zin zo. Gewoon op elkaars argumenten en gezichtspunten ingaan op een fatsoenlijke manier svp
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201740625
je kan ook afvragen waarom de pedopartij geen bescherming kreeg en de leugenaar wilders wel?
snap het niet, in nederland is toch iedereen gelijk enzo?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201741251
quote:
10s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:10 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
je kan ook afvragen waarom de pedopartij geen bescherming kreeg en de leugenaar wilders wel?
snap het niet, in nederland is toch iedereen gelijk enzo?
Welke individuen vormen de top van die bewuste partij, en in hoeverre worden deze herkend op straat?
Wellicht dat hierbij besloten is om geen zichtbare beveiliging te verzorgen.

Het predicaat "leugenaar" is subjectief, en al was het een terechte beschulding, dan mag dat geen criterium zijn voor het niveau van beveiliging.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201741271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:54 schreef WammesWaggel het volgende:
De aanslag op het evenement waar Wilders was in Texas zou je kunnen zien als een indicatie van een serieuze dreiging.
Dit bedoel je?

https://www.knack.be/nieu(...)kie_check=1634126722

No shit!
Er wordt geschoten in Texas.

Another event in Texas.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201741315
De bedreigingen tegen Wilders zijn natuurlijk veel zwaarder.... zijn leven wordt er al heel lang zwaar door gehindert.
En de bedreiging wordt al heel lang als heel reeel vastgesteld en ook veelvuldig bevestigd doordat al veelvuldig mensen hierom opgepakt zijn en er meerdere zeer reeele aanslagplannen waren.

waarom zou je anders gaan beweren en bovenal, waarom ga je hier lopen janken over anderen dat 'hullie-doen-dat'?
Het komt een beetje over als een kleuterachtig zeurtrucje als er een verooordeling wegens een andere bedreiging volgt.

Dat de bedreigingen tegen wilders wel een stapje zwaarder zijn erkennen ook de rechters en daarom werd een bedreiger van Wilders tot 10 jaar cel veroordeeld:
https://www.parool.nl/nie(...)rt-wilders~b0d59825/


maar bovenal is het niet de plaats voor ideologisch verpisserij....
IEDERE bedreiging van een publiek persoon wegens diens uitlatingen is gewooon absoluut not-done en dient duidelijk en hard vervolgd en bestraft te worden..
Ook los of je het eens bent of niet met de bedreigde persoon.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201741837
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Dit bedoel je?

https://www.knack.be/nieu(...)kie_check=1634126722

No shit!
Er wordt geschoten in Texas.

Another event in Texas.....
Dit was wel wat anders dan de standaard schietpartijen aldaar.
pi_201754681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Voor zover ik het kan zien zijn volgens mij de veiligheidsmaatregelen voor Wilders grootschaliger dan voor Kaag.

Is daar reden voor?

Vast, anders was het wel anders geregeld door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging.
Maar vertel, wat weet je allemaal over de veiligheidsmaatregelen voor Wilders en Kaag?
pi_201754742
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:21 schreef capricia het volgende:
Hugo de Jonge, Mark Rutte..ze worden echt allemaal bedreigd.
Echt absurd dat die mensen zich onveilig moeten voelen en beveiligers nodig hebben.
Ik denk er anders over.

Ben anti geweld maar het ziet er niet naar uit dat onze regering/overheid zich laat controleren door enige vorm van democratisch proces. Informatieverwerking maar de Tweede Kamer is ronduit slecht, Toeslagendrama is nog helemaal niks mee gebeurt en grondwet is een wassen neus voor het kabinet waarvan er openlijk wordt gediscussieerd over het schenden ervan (Bron: #Koolmeesgate)

Het is mooi dat we anno 2021 vrouwenrechten hebben maar dit is in het verleden niet zonder geweld gegaan en lag niet aan onze Tweede Kamer waar alleen maar mannen in zaten.
pi_201754782
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vast, anders was het wel anders geregeld door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging.
Maar vertel, wat weet je allemaal over de veiligheidsmaatregelen voor Wilders en Kaag?
Ik constateer slechts dat de zichtbare beveiligingsmaatregelen bij Wilders grootschaliger zijn dan bij Kaag.
Verder weet ik niks over de onzichtbare beveiligignsmaatregelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201754800
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:38 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik denk er anders over.

Ben anti geweld maar het ziet er niet naar uit dat onze regering/overheid zich laat controleren door enige vorm van democratisch proces. Informatieverwerking maar de Tweede Kamer is ronduit slecht, Toeslagendrama is nog helemaal niks mee gebeurt en grondwet is een wassen neus voor het kabinet waarvan er openlijk wordt gediscussieerd over het schenden ervan (Bron: #Koolmeesgate)

Het is mooi dat we anno 2021 vrouwenrechten hebben maar dit is in het verleden niet zonder geweld gegaan en lag niet aan onze Tweede Kamer waar alleen maar mannen in zaten.
Ik licht dit er even uit:

quote:
Ben anti geweld maar
Wat ben je van plan?
Wat moet er gebeuren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201754824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ik constateer slechts dat de zichtbare beveiligingsmaatregelen bij Wilders grootschaliger zijn dan bij Kaag.
Verder weet ik niks over de onzichtbare beveiligignsmaatregelen.
Ik ben beide nooit in levende lijve tegengekomen om daar iets zinnigs over te zeggen eigenlijk. Jij wel? Zie jij ze regelmatig om daar een inschatting van te kunnen maken?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:48:45 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_201754879
Het staat niet 1-1, het staat 0-1. Er is nog nooit een PVVer vermoord maar er is wel een keer een D66er vermoord.

Maar goed het is absurd er een wedstrijdje van te maken. Helemaal niemand zou bedreigd moeten worden en al zeker niet om een mening.

Het zou wel fijn zijn als mensen een keer accepteren dat er een D66er vermoord is om haar mening, in plaats van dat weg te stoppen en alleen maar de kogel kwam van links te roepen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201754901
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:48 schreef speknek het volgende:
Het staat niet 1-1, het staat 0-1. Er is nog nooit een PVVer vermoord maar er is wel een keer een D66er vermoord.

Maar goed het is absurd er een wedstrijdje van te maken. Helemaal niemand zou bedreigd moeten worden en al zeker niet om een mening.

Het zou wel fijn zijn als mensen een keer accepteren dat er een D66er vermoord is om haar mening, in plaats van dat weg te stoppen en alleen maar de kogel kwam van links te roepen.
Helemaal mee eens... vwb de absurditeit om er een wedstrijdje van te maken.
Maar als "het gevaar" elke keer eenzijding van één kant wordt gesuggereerd ben je wel genoodzaakt om een volledig beeld te scheppen van het statistiekmateriaal om ook andere voorbeelden er bij te slepen.
Er is geen PVV'er vermoord, maar veel PVV aanhangers zien Pim Fortuyn nog steeds als een voorloper van hun ideologie. Het zij zo.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201755077
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:38 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik denk er anders over.

Ben anti geweld maar het ziet er niet naar uit dat onze regering/overheid zich laat controleren door enige vorm van democratisch proces. Informatieverwerking maar de Tweede Kamer is ronduit slecht, Toeslagendrama is nog helemaal niks mee gebeurt en grondwet is een wassen neus voor het kabinet waarvan er openlijk wordt gediscussieerd over het schenden ervan (Bron: #Koolmeesgate)

Het is mooi dat we anno 2021 vrouwenrechten hebben maar dit is in het verleden niet zonder geweld gegaan en lag niet aan onze Tweede Kamer waar alleen maar mannen in zaten.
Jij denkt er anders over? Jij keurt goed dat er mensen bedreigd worden?

Ik hoop dat je wat anders bedoelt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201755295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt er anders over? Jij keurt goed dat er mensen bedreigd worden?

Ik hoop dat je wat anders bedoelt...
Laat ik het anders stellen.

Rutte wordt bedreigd. Keur jij het goed hoe Rutte honderden familie's kapot heeft gemaakt in de Toeslagendrama als minister-president, voorzitter van de commissie aanpak fraude en kamervragen hierover doelbewust heeft tegengewerkt indertijd met #Omtzigtgate.

Er heeft zelfs iemand zelfmoord gepleegd (bron RTL nieuws.

Dus ja ik kan het snappen dat Rutte bedreigd wordt en dat Kaag (waar ik een fan van ben) ook wordt bedreigd voor dezelfde leugens.

Keur ik het goed? Nee

Maar ik kan wel snappen dat het extremer wordt als diezelfde MP hetzelfde kunstje kan doen met (horeca)ondernemers die hun huis, auto hebben moeten verkopen en nu met een restschuld zitten.

Afkeuren kan heel goed maar je kan moeilijk ontkennen dat er ook sociophaten in het kabinet zitten die glashard liegen voor een camera van NieuwsUur en in een Tweede Kamerdebat erna.
pi_201756122
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Laat ik het anders stellen.

Rutte wordt bedreigd. Keur jij het goed hoe Rutte honderden familie's kapot heeft gemaakt in de Toeslagendrama als minister-president, voorzitter van de commissie aanpak fraude en kamervragen hierover doelbewust heeft tegengewerkt indertijd met #Omtzigtgate.

Er heeft zelfs iemand zelfmoord gepleegd (bron RTL nieuws.

Dus ja ik kan het snappen dat Rutte bedreigd wordt en dat Kaag (waar ik een fan van ben) ook wordt bedreigd voor dezelfde leugens.

Keur ik het goed? Nee

Maar ik kan wel snappen dat het extremer wordt als diezelfde MP hetzelfde kunstje kan doen met (horeca)ondernemers die hun huis, auto hebben moeten verkopen en nu met een restschuld zitten.

Afkeuren kan heel goed maar je kan moeilijk ontkennen dat er ook sociophaten in het kabinet zitten die glashard liegen voor een camera van NieuwsUur en in een Tweede Kamerdebat erna.
Ik keur 100% af dat iemand bedreigd wordt, wat hij of zij ook heeft gedaan. Zelfs bij massamoordenaars, laat staan bij politici die zich gewoon inzetten voor hun land.

En ik geloof zeer zeker niet dat Rutte bewust mensen in de problemen heeft gebracht met de toeslagenaffaire. Dat was geen bewuste actie, maar een wet die keihard uit pakte en waarvan de signalen helaas niet snel genoeg door drongen, zelfs rechters voerden gewoon de wet uit ipv aan te geven dat de wet disproportioneel is. Eigenlijk is iedereen het daar wel over eens.

Waar je dat verhaal van de ondernemers vandaan haalt weet ik niet, ik weet wel dat er een zeer riante regeling is geweest tijdens corona. En dat voor corona al werd gezegd dat 1 op de 4 horecazaken eigenlijk failliet moest, omdat we er veel te veel hadden tov de vraag.

En dat laatste ga ik zeker ontkennen. Er zitten geen sociopaten in ons kabinet. Ja, er zitten een paar mensen in waarvan het soms lijkt dat ze eigen belang hoger achten dan het informeren van de kamer en vooral ook hun eigen agenda en het beschermen van hun mensen belangrijk vinden (ook dat zijn ze trouwens lang niet allemaal, we hebben ook zeer integere ministers). Maar dat maakt ze geen sociopaat. Sterker: ik geloof zeer zeker dat Rutte, Hoekstra, Kaag e.d. allemaal doen wat zij denken dat het allerbeste is voor het land.

Als jij denkt dat het anders is, sleep je ze voorde rechter of je organiseert een betoging. Dat kan gewoon in Nederland. Bedreigen doeje gewoon niet. Nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 20:13:49 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201756142
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Laat ik het anders stellen.

Rutte wordt bedreigd. Keur jij het goed hoe Rutte honderden familie's kapot heeft gemaakt in de Toeslagendrama als minister-president, voorzitter van de commissie aanpak fraude en kamervragen hierover doelbewust heeft tegengewerkt indertijd met #Omtzigtgate.

Er heeft zelfs iemand zelfmoord gepleegd (bron RTL nieuws.

Dus ja ik kan het snappen dat Rutte bedreigd wordt en dat Kaag (waar ik een fan van ben) ook wordt bedreigd voor dezelfde leugens.

Keur ik het goed? Nee

Maar ik kan wel snappen dat het extremer wordt als diezelfde MP hetzelfde kunstje kan doen met (horeca)ondernemers die hun huis, auto hebben moeten verkopen en nu met een restschuld zitten.

Afkeuren kan heel goed maar je kan moeilijk ontkennen dat er ook sociophaten in het kabinet zitten die glashard liegen voor een camera van NieuwsUur en in een Tweede Kamerdebat erna.
En Wilders is veroordeeld voor haatzaaien dus ik snap het wel dat mensen hem bedreigen. Maar ik keur het natuurlijk niet goed als men geweld gebruikt, hoor!

Nee dus. Dit is niet hoe het werkt of zou moeten werken, het maakt geen fuck uit wie het is en waarom en Rutte heeft niet zelf gestuurd om die mensen van de toeslagenaffaire in de problemen te brengen, bedreigen is nooit goed te praten of "te snappen", dat is gewoon vergoeilijken van crimineel gedrag in mijn opinie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201758652
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
En ik geloof zeer zeker niet dat Rutte bewust mensen in de problemen heeft gebracht met de toeslagenaffaire.
Er ging iets mis met mijn post dus dan maar zo.

Je weet dat Rutte eerder is veroordeeld door de rechtbank voor precies hetzelfde?

https://www.nu.nl/algemee(...)t-discriminatie.html

Voor iemand die veroordeeld is, architect is, kritische Tweede Kamerleden bewust heeft gesensibiliseerd en daarover heeft gelogen, de Rutte doctrine heeft ingevoerd (https://nl.wikipedia.org/wiki/Rutte-doctrine) en waarvan het herstellen van CAF zaken 0,0 is opgeschoten tot nu toe. Lijkt hij mij wel heel schuldig.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
zelfs rechters voerden gewoon de wet uit ipv aan te geven dat de wet disproportioneel is.
Rechters hebben maar weinig taken, een daarvan is toetsen aan de wet. De wet voldeed en zij gaven een oke en konden er verder niks mee. Het is toch wel jammerlijk om te zien dat je rechters de schuld probeert te geven waarvan een politicus schuldig voor is.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
Waar je dat verhaal van de ondernemers vandaan haalt weet ik niet,
Ik werk in de horeca en spreek vaak ondernemers.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
ik weet wel dat er een zeer riante regeling is geweest tijdens corona.
Nee lol. De NOW was ongeveer 50% en dan heb je de schandalige huur als je op een A locatie zit nog niet eens betaald.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
En dat voor corona al werd gezegd dat 1 op de 4 horecazaken eigenlijk failliet moest
:{

Duidelijk iemand die hard werkende ondernemers een mes in het hart gunt.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
Sterker: ik geloof zeer zeker dat Rutte, Hoekstra, Kaag e.d. allemaal doen wat zij denken dat het allerbeste is voor het land.

Door te liegen over dat ze in Niger zaten (Kaag). Of Hoekstra die voor 6 miljard aandeelhouders uitkoopt in KLM zonder de Tweede Kamer te informeren. Hugo de Jonge die miljarden aan bonnetjes kwijt is en niet weet wat er met het geld is gebeurt. Zelfs Sywert van Lienden had het beste voor met Nederland door 10 miljoen in eigen zak te steken voor mondkapjes waarvan iedereen wist dat ze niet werkten en daarover te liegen bij de borrelpraat OP1 met Ab Oosterhaus. Dat geld vloeit uiteindelijk wel terug bij de hardwerkende ondernemers.

Overigens leuk feitje. Hoekstra en Kaag hebben beide gewerkt bij Shell. Dat bedrijf dat bekend staat om zijn reputatie om het beste voor hebben met de wereld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:12 schreef Hanca het volgende:
Als jij denkt dat het anders is, sleep je ze voorde rechter of je organiseert een betoging.
Ene Viruswaarheid heeft dat gedaan inzake de avondklok. Een verregaande maatregel dat per ministeriele regeling was ingevoerd en buiten de Staten der Generaal om. Naar mijn mening terecht teruggefloten tot de overheid een turbospoedprocedure bedacht en de uitspraak binnen een paar uur was bevroren. Overigens staan er honderden bodemprocedures tegen de overheid al meer dan een jaar in de ijskast vanwege te weinig rechters.
pi_201761701
Kaag is natuurlijk ook een aansteller. Ze speelt de sterke vrouw kaart omdat ze een (zij het flink bevlekte) carriere heeft, maar bij een beejte weerstand gedraagt ze zich als een labiel vrouwtje dat de term 'het zwakke geslacht' weer in zwang lijkt te willen brengen. Alles is vrouwenhaat en mysoginie en weet ik veel wat, terwijl ze gewoon niet kan hebben dat ze net zoveel kritiek en beledigingen over zich heen krijgt als mannen.

Bedreigingen zijn natuurlijk van een heel andere orde, maar ze is niet bedreigd door een of andere moslimfundamentalist die tot alles in staat is, maar door een of andere gefrustreerde loser die haar misschien een ongemakkelijk gevoel kan geven, maar een veel minder concrete bedreiging vormt. Maar zij maakt dat dan weer zo groot mogelijk, het is hetzelfde patroon. De zieligheidskaart spelen, ik ben een vrouwtje en zo kwetsbaar en ze zijn niet lief tegen me.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201761744
Hoe vaak is een politicus vermoord door de persoon die de doodsbedreiging deed?
pi_201767475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Kaag is natuurlijk ook een aansteller. Ze speelt de sterke vrouw kaart omdat ze een (zij het flink bevlekte) carriere heeft, maar bij een beejte weerstand gedraagt ze zich als een labiel vrouwtje dat de term 'het zwakke geslacht' weer in zwang lijkt te willen brengen. Alles is vrouwenhaat en mysoginie en weet ik veel wat, terwijl ze gewoon niet kan hebben dat ze net zoveel kritiek en beledigingen over zich heen krijgt als mannen.

Bedreigingen zijn natuurlijk van een heel andere orde, maar ze is niet bedreigd door een of andere moslimfundamentalist die tot alles in staat is, maar door een of andere gefrustreerde loser die haar misschien een ongemakkelijk gevoel kan geven, maar een veel minder concrete bedreiging vormt. Maar zij maakt dat dan weer zo groot mogelijk, het is hetzelfde patroon. De zieligheidskaart spelen, ik ben een vrouwtje en zo kwetsbaar en ze zijn niet lief tegen me.
Je bent wel erg eenzijdig mbt de groep waar de dreiging van zou moeten komen.
Een moslimfundamentalist. De rest zijn losers die niks doen.
En de moordenaar van Els Borst (D66) dan?

Genoeg Christengekken die tot alles toe in staat zijn.
En Pim Fortuyn werd vermoord door een bleke Nederlander.
Dan hebben we nog Arjan van der Vlis. En dan al die treinkapingen in de 70er jaren. Ook geen moslims. Historisch gezien zijn de moslims heus niet de overeweldigende meerderheid in de terroristische aanslagen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201767494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe vaak is een politicus vermoord door de persoon die de doodsbedreiging deed?
Er kan wel een klimaat worden geschapen. Degene die de doodsbedreiging doet (openbaar op facebook) kan wel anderen op ideeen brengen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201799049
Ik geloof dat TS vooral zijn eigen mening gesterkt wou zien worden en niet zo zeer uit was op een discussie...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2021 20:06:24 ]
pi_201802943
Lol, scores bijhouden. Hoe diep triest. En alsof een paar weken/maanden beveiliging op gelijke voet staat met jarenlang beveiliging en op kazernes en in safehouses wonen. Kaag werd door 1 persoon serieus bedreigt, Wilders door honderden zo niet meer.

Wat heeft D66 als regeringspartij allemaal gedaan om Wilders gewoon als vrij man te laten leven zonder dat er beveiliging nodig is? Helemaal geen ene bal, ze vonden en vinden het wel best. En nu werd de eigen partijleider eens serieus bedreigt en jankt men om het hardst.
pi_201802964
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
Lol, scores bijhouden. Hoe diep triest. En alsof een paar weken/maanden beveiliging op gelijke voet staat met jarenlang beveiliging en op kazernes en in safehouses wonen. Kaag werd door 1 persoon serieus bedreigt, Wilders door honderden zo niet meer.

Wat heeft D66 als regeringspartij allemaal gedaan om Wilders gewoon als vrij man te laten leven zonder dat er beveiliging nodig is? Helemaal geen ene bal, ze vonden en vinden het wel best. En nu werd de eigen partijleider eens serieus bedreigt en jankt men om het hardst.
Wat een vreemde reactie.

Eerst zeg je

quote:
Lol, scores bijhouden. Hoe diep triest.
Dat ben ik helemaal met je eens.

En daarna ga je helemaal los en denk je dat je de bedreigingen richting Kaag/D66 kunt wegbagatelliseren en dat alle aandacht op de beveiliging van "zielige Geert" moet worden gericht.

Ik zie de bedreigingen aan Kaag/D66 en en aan Geert op voet van gelijkheid.

Want zoals ik al zei: De stand mbt moorden op D66 en "populistisch rechts" is 1-1.

Waar we Willem van Oranje onder moeten kwalificeren weet ik niet.

Maar als je vanuit dader-perspectief kijkt:

Balthasar Gerards was ook een Christen (katholiek).
En Volkert van der G. was een blanke/witte milieu-activist.

Dus de daders van politieke moorden in onze geschiedenis:
2 Christenen en een milieu-activist (allemaal blank).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201802967
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
Lol, scores bijhouden. Hoe diep triest. En alsof een paar weken/maanden beveiliging op gelijke voet staat met jarenlang beveiliging en op kazernes en in safehouses wonen. Kaag werd door 1 persoon serieus bedreigt, Wilders door honderden zo niet meer.

Wat heeft D66 als regeringspartij allemaal gedaan om Wilders gewoon als vrij man te laten leven zonder dat er beveiliging nodig is? Helemaal geen ene bal, ze vonden en vinden het wel best. En nu werd de eigen partijleider eens serieus bedreigt en jankt men om het hardst.
Wat hadden ze daar zoal aan moeten doen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201802980
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Wat een vreemde reactie.

Eerst zeg je
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Waarom begin je er dan mee?
quote:
En daarna ga je helemaal los en denk je dat je de bedreigingen richting Kaag/D66 kunt wegbagatelliseren en dat alle aandacht op de beveiliging van "zielige Geert" moet worden gericht.

Ik zie de bedreigingen aan Kaag/D66 en en aan Geert op voet van gelijkheid.

Want zoals ik al zei: De stand mbt moorden op D66 en "populistisch rechts" is 1-1.

Waar we Willem van Oranje onder moeten kwalificeren weet ik niet.

Maar als je vanuit dader-perspectief kijkt:

Balthasar Gerards was ook een Christen (katholiek).
En Volkert van der G. was een blanke/witte milieu-activist.

Dus de daders van politieke moorden in onze geschiedenis:
2 Christenen en een milieu-activist (allemaal blank).
Jij ziet een paar weken/maanden beveiliging als gelijk aan meer dan een decennia aan beveiliging. Waarbij de ene rustig naar huis kon en de ander op kazernes moest slapen. Ik niet. Het ene is van tijdelijke aard door de bedreigingen van 1 persoon, het andere is bijna permanent door de bedreigingen van honderden of meer.

En wie de fuck haalt er nu weer huidskleur bij? Wat is dit voor racistische drek? Ga je schamen.
pi_201802987
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat hadden ze daar zoal aan moeten doen?
Het minste wat ze hadden kunnen doen is de motie van Krol steunen.
pi_201803113
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ik zie de bedreigingen aan Kaag/D66 en en aan Geert op voet van gelijkheid.

En daarin ben je echt de enige. De NCTV is het niet met je eens. Wilders slaapt namelijk al jaren steeds in andere safehouses en mag bijvoorbeeld ook niet eens meer zelf autorijden. Kaag werd een tijdje beveiligd (laatste keren van filmpjes dat ze aankomt voor formatiegesprekken zie ik niks). Als je bedreigingen waarvoor je een paar weken beveiliging nodig hebt gelijk schaalt met bedreigingen waarvoor je al 14 jaar niet meer thuis kan komen, bijna al je sociale contacten bent verloren en al 14 jaar niet meer spontaan iets kunt gaan doen, zit het probleem bij jou.

En ja, dat verschillende politici bedreigd worden is verschrikkelijk. Naast Kaag hebben ook Rutte en Van der Staaij een tijdje met beveiligers rond moeten lopen. En burgemeesters, zoals die van Staphorst, overkomt het regelmatig. Verschrikkelijk, allemaal. Maar qua ernst van bedreigingen steekt Wilders er echt wel bovenuit. Ik heb niks met die man, maar lezen wat hij allemaal verloren is dankzij idioten die hem niet met woorden maar met wapens willen bestrijden doet me echt wel wat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201803750
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daarin ben je echt de enige. De NCTV is het niet met je eens. Wilders slaapt namelijk al jaren steeds in andere safehouses en mag bijvoorbeeld ook niet eens meer zelf autorijden. Kaag werd een tijdje beveiligd (laatste keren van filmpjes dat ze aankomt voor formatiegesprekken zie ik niks). Als je bedreigingen waarvoor je een paar weken beveiliging nodig hebt gelijk schaalt met bedreigingen waarvoor je al 14 jaar niet meer thuis kan komen, bijna al je sociale contacten bent verloren en al 14 jaar niet meer spontaan iets kunt gaan doen, zit het probleem bij jou.

En ja, dat verschillende politici bedreigd worden is verschrikkelijk. Naast Kaag hebben ook Rutte en Van der Staaij een tijdje met beveiligers rond moeten lopen. En burgemeesters, zoals die van Staphorst, overkomt het regelmatig. Verschrikkelijk, allemaal. Maar qua ernst van bedreigingen steekt Wilders er echt wel bovenuit. Ik heb niks met die man, maar lezen wat hij allemaal verloren is dankzij idioten die hem niet met woorden maar met wapens willen bestrijden doet me echt wel wat.
Sterke post waar ik het volledig mee eens ben.

Ik zou nooit op de man stemmen en heb zelfs regelmatig bedenkingen bij mensen die dat wel doen. Maar het is een zwarte bladzijde in onze democratische geschiedenis dat hij al zo lang beveiligd moet worden. En dat we dat normaal zijn gaan vinden.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 18 oktober 2021 @ 10:44:13 #65
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201804280
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, jij wel? Werk je bij de AIVD of een andere veiligheidsorganisatie?
Ik zei al: Els Borst (D66) is vermoord. Nog niemand van de PVV is vermoord. Als je de LPF als voorloper vd PVV beschouwt, dan hebben we de moord op Pim Fortuyn.
De stand is dus 1-1 vwb de daadwerkelijke moorden.
En ik konstateer dat "Rechts Nederland" veel meer reuring maakt dat "ze worden bedreigd" dan dat D66 dat doet.
Dan herinner ik mij ook nog de "concrete prive-bezoeken" van bv FDF aan Rob Jetten. Volgens mij heeft Geert een safe house zodat er geen "concrete prive-bezoeken" aan Geerts huis worden gedaan.
Dat zijn een aantal concrete waarnemingen. De aard, ernst en omvang van daadwerkelijke doodsbedreigingen is mij (en volgens jou) ook niet bekend.
De leden van de partij van de vrijheid zijn gewoon slim. Ze hebben beveiliging klaar. Daarom leven ze nog allemaal. Anders waren ze al lang beschoten.
Je weet dat Peter R de Vries is neergeschoten omdat hij totaal geen beveiliging wilde hebben? Ze maak je het heel gemakkelijk voor gekken om je wat aan te doen.
De leden van de PVV gebruiken tenminste hun verstand.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_201804301
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het minste wat ze hadden kunnen doen is de motie van Krol steunen.
quote:
overwegende dat onze ontspannen fietsende premier met de appel in de hand het toonbeeld is van hoe veilig we als Nederland willen zijn; verzoekt de regering, Nederland weer zo normaal te maken dat de heer Wilders zonder bewaking over straat kan fietsen, mocht hij daar zin in hebben, en gaat over tot de orde van de dag.
Nou, dat gaat zoden aan de dijk zetten. Hoe maak je Nederland 'normaal'?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201804313
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
Nou, dat gaat zoden aan de dijk zetten. Hoe maak je Nederland 'normaal'?
Dat kan dan verder uitgedacht worden. Ja, de motie was symbolisch. Maar symboolpolitiek is D66 helemaal niet vreemd.
pi_201804327
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat kan dan verder uitgedacht worden. Ja, de motie was symbolisch. Maar symboolpolitiek is D66 helemaal niet vreemd.
Ja en ik vroeg wat een regeringspartij (dus met beleid, niet bij monde van symboolmoties in de kamer) concreet zou moeten doen om het voor de heer Wilders veiliger te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201804349
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja en ik vroeg wat een regeringspartij (dus met beleid, niet bij monde van symboolmoties in de kamer) concreet zou moeten doen om het voor de heer Wilders veiliger te maken.
Wat begrijp je niet aan "Dat kan dan verder uitgedacht worden"?
pi_201804419
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan "Dat kan dan verder uitgedacht worden"?
Dat is net zo gemakzuchtig als symboolmoties. Jij stelt dat D66 als regeringspartij dit mogelijk had moeten maken. De vraag is natuurlijk of dat überhaupt kan op een wijze anders dan van Nederland een soort van Chinese surveillancestaat te maken. Verder is het een kwestie van de AIVD voldoende middelen geven, zorgen dat je (georganiseerd en individueel) extremisme in de kiem smoort en ga zo maar door.

Maar je geeft nergens blijk van het feit dat je enig beeld hebt van de huidige beleidsmaatregelen . Bovendien wordt Wilders al vele jaren bedreigd en zit D66 enkel in het laatste kabinet, in de vele voorgaande kabinetten zat vooral de VVD bijna altijd en gaf de PVV zelfs nog een keer gedoogsteun.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201804446
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is net zo gemakzuchtig als symboolmoties.
Je zal maar wat verwachten van de overheid. Zo verwacht ik dat de overheid zelf wel beleid kan gaan maken dat ervoor zorgt dat mensen weer veilig over straat kunnen. Maar schijnbaar zijn de verwachtingen voor de overheid bij jou zo laag dat je van een wildvreemde IT'er op een forum een totaaloplossing wil. Lol.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2021 10:59:27 ]
pi_201804454
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je zal maar wat verwachten van de overheid. Zo verwacht ik dat de overheid zelf wel beleid kan gaan maken dat ervoor zorgt dat mensen weer veilig over straat kunnen. Maar schijnbaar zijn de verwachtingen voor de overheid bij jou zo laag dat je van een IT'er een totaaloplossing wil. Lol.
Ja, negeer de rest van de post maar. Je zou ook eens inhoudelijk moeten reageren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201804477
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, negeer de rest van de post maar. Je zou ook eens inhoudelijk moeten reageren.
Als het opent met onzin dan negeer ik de rest idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2021 11:01:55 ]
pi_201804485
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als he opent met onzin dan negeer ik de rest idd.
Je eist een utopisch idee en vervolgens ga je lopen stampvoeten en wijzen naar D66 dat ze jouw utopische idee niet realiseren. Tja, wat verwacht je dan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:03:22 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201804499
quote:
Wilders werd in oktober 2004 met onthoofding bedreigd in een islamitische video, die werd verspreid via een jihadistische site op het internet. Op de video werd Wilders, onder begeleiding van Arabische muziek, een "afgod" genoemd die wegens "spotten met islam" door onthoofding ter dood moest worden gebracht.
https://www.volkskrant.nl(...)gt-wilders~b2b72cda/
https://www.ad.nl/binnenl(...)gelfilmpje~a1ba0fcc/
https://www.ad.nl/politie(...)s://nos.nl/l/2348358'
https://www.demorgen.be/n(...)en-wilders~ba337215/

Zomaar wat voorbeelden. Me dunkt dat Wilders het stuk zwaarder heeft.
pi_201804714
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je eist een utopisch idee en vervolgens ga je lopen stampvoeten en wijzen naar D66 dat ze jouw utopische idee niet realiseren. Tja, wat verwacht je dan?
Politici die veilig over straat kunnen zonder beveiliging is in jouw wereldje dus een utopie. Oké....
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:26 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201805161
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Politici die veilig over straat kunnen zonder beveiliging is in jouw wereldje dus een utopie. Oké....
De laatste 10-15 jaar wel, ja. Dat is dieptriest maar ook een realiteit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201805162
quote:
Wilders heeft Kaag een heks genoemd.

Door de eeuwen heen werden vrouwen die als heks werden gekenmerkt verband. (Zie "Jeanne d'Arc")

Bovendien staat er in de bijbel (Exodus 22:18)

Een tovenares zult gij niet in leven laten.
Dus Kaag wordt ook door extremistische Christenen gedemoniseerd. In de meest letterlijke zin. Denk maar aan demonen en heksen. En immers: Een heks heeft een verbond gesloten met de duivel.

En Els Borst is dus ook vermoord door een religieus (Christen) fanaticus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201805293
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Wilders heeft Kaag een heks genoemd.

Door de eeuwen heen werden vrouwen die als heks werden gekenmerkt verband. (Zie "Jeanne d'Arc")

Bovendien staat er in de bijbel (Exodus 22:18)

Een tovenares zult gij niet in leven laten.
Dus Kaag wordt ook door extremistische Christenen gedemoniseerd. In de meest letterlijke zin. Denk maar aan demonen en heksen. En immers: Een heks heeft een verbond gesloten met de duivel.

En Els Borst is dus ook vermoord door een religieus (Christen) fanaticus.
Hou eens op met je onzinnige uit het verband rukken van bijbelteksten steeds, jij hebt de bijbel duidelijk nooit in zijn geheel gelezen en in elk geval de rode draad niet begrepen. Stop gewoon eens met dat extreme gewijs. Kaag wordt ook helemaal niet bedreigd uit de christelijke hoek.

Stop met die extreme anti-christenen fetish.


Jij lijkt wel op die figuren die Van der Staaij bedreigden omdat ze vonden dat kinderen christelijk opvoeden indoctrinatie is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201805352
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Wilders heeft Kaag een heks genoemd.
Het is wat. Dat rechtvaardigt zeker wel het feit dat Wilders al meer dan 10 jaar in safehouses en kazernes moet slapen en 24 uur per dag door bewapende beveiligers bewaakt wordt. Iemand zomaar voor heks uitmaken zeg, het moet niet gekker worden hoor.
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 12:31:02 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201805415
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is wat. Dat rechtvaardigt zeker wel het feit dat Wilders al meer dan 10 jaar in safehouses en kazernes moet slapen en 24 uur per dag door bewapende beveiligers bewaakt wordt. Iemand zomaar voor heks uitmaken zeg, het moet niet gekker worden hoor.
Ik snap even niet hoe jij de link legt tussen wat Wilders zegt en zijn bedreigingen, die zijn al wat ouder dan zijn behandeling van Kaag en ik zie de user ook geen link leggen dat zijn bedreigingen ok zijn. Dus mischien moet je dat soort beschuldigingen niet uitten?

Het enige wat dat aangeeft is dat Wilders ofwel een groot gebrek aan empathie heeft of gewoon graag zou zien dat anderen ook in een situatie wil zien zoals hij die ervaart.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201805495
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik snap even niet hoe jij de link legt tussen Wilders zegt en zijn bedreigingen, die zijn al wat ouder dan zijn behandeling van Kaag en ik zie de user ook geen link leggen dat zijn bedreigingen ok zijn. Dus mischien moet je dat soort beschuldigingen niet uitten?
Misschien moet Twentsche-Ros stoppen met zulke onzin om de bedreigingen aan het adres van Wilders goed te praten. Ook al werd Wilders veel eerder bedreigt. Begin je queeste eens bij hem, ik lees wel mee om te zien of jullie eruit komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2021 12:39:13 ]
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 12:43:10 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201805537
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Misschien moet Twentsche-Ros stoppen met zulke onzin om de bedreigingen aan het adres van Wilders goed te praten. Ook al werd Wilders veel eerder bedreigt. Begin je queeste eens bij hem, ik lees wel mee om te zien of jullie eruit komen.
Hij post nogal vreemde zaken maar valt niemand hier persoonlijk aan. Er is geen queeste, overigens. En ik heb mijn standpunt hierover al volledig duidelijk gemaakt in een eerdere post.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201806348
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hou eens op met je onzinnige uit het verband rukken van bijbelteksten steeds, jij hebt de bijbel duidelijk nooit in zijn geheel gelezen en in elk geval de rode draad niet begrepen. Stop gewoon eens met dat extreme gewijs. Kaag wordt ook helemaal niet bedreigd uit de christelijke hoek.

Stop met die extreme anti-christenen fetish.

Jij lijkt wel op die figuren die Van der Staaij bedreigden omdat ze vonden dat kinderen christelijk opvoeden indoctrinatie is.
Iedereen interpreteert de bijbel anders.
Anders waren er niet 3 Christelijke partijen in de Tweede Kamer met essentiële verschillen in beleid.
Jij zult ongetwijfeld de bijbel interpreteren op een manier dat we allemaal de rust en vrede kunnen behouden.
Maar er zijn ook anderen die vanuit de bijbel redenen vinden voor geweld.

Dat geldt overigens ook voor de Koran.
Alleen bij de Koran is menigeen er wel over eens dat sommige lieden deze zodanig interpreteren dat geweld volgt.
Waarom zouden we deze waarheid dan ook niet voor de bijbel mogen laten gelden?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201806510
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Politici die veilig over straat kunnen zonder beveiliging is in jouw wereldje dus een utopie. Oké....
Ja het idee dat politici een samenleving kunt maken waarin een politicus gegarandeerd veilig over straat kan is inderdaad een utopie. Dat kan de politiek helemaal niet bereiken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201806572
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Misschien moet Twentsche-Ros stoppen met zulke onzin om de bedreigingen aan het adres van Wilders goed te praten.
Waar doe ik dat?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201807087
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Iedereen interpreteert de bijbel anders.
Anders waren er niet 3 Christelijke partijen in de Tweede Kamer met essentiële verschillen in beleid.
Jij zult ongetwijfeld de bijbel interpreteren op een manier dat we allemaal de rust en vrede kunnen behouden.
Maar er zijn ook anderen die vanuit de bijbel redenen vinden voor geweld.
Er is in Nederland geen enkele christelijke stroming die vanuit de bijbel geweld goed keurt. Je moet eens ophouden je continue hekel aan christenen op bedreigingen aan Kaag te projecteren. Het is nergens voor nodig hier steeds het christendom bij te slepen.

Bedreigingen van welke kant ook zijn verkeerd. En dat de bedreigingen aan Wilders zeer serieus zijn blijkt wel uit de maatregelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201807329
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is in Nederland geen enkele christelijke stroming die vanuit de bijbel geweld goed keurt. Je moet eens ophouden je continue hekel aan christenen op bedreigingen aan Kaag te projecteren. Het is nergens voor nodig hier steeds het christendom bij te slepen.

Bedreigingen van welke kant ook zijn verkeerd. En dat de bedreigingen aan Wilders zeer serieus zijn blijkt wel uit de maatregelen.
Een stroming wellicht niet.
Individuen wellicht wel. En er hoeft er maar 1 te zijn. Wellicht ken je het echtpaar Goerree nog?
En de Noor Anders Breivik baseerde zijn gewelddaad ook op de heilige Christelijke tradities.
En Noorwegen is net zo'n verlicht land als Nederland.

Ik heb helemaal geen hekel aan Christenen. Net zo min als aan moslims.
Maar bij beide religies kunnen individuen zijn die geweld kunnen gebruiken. En dan kan zo'n uitspraak als "heks" wel eens verkeerd uitpakken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201807395
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar bij beide religies kunnen individuen zijn die geweld kunnen gebruiken. En dan kan zo'n uitspraak als "heks" wel eens verkeerd uitpakken.
Echt, je bent aan het zoeken. Als er een christen een hekel heeft aan Kaag, komt het door bepaalde D66 standpunten en niet doordat Wilders haar een heks noemt. Ik ken trouwens christenen uit praktisch elke stroming en bij elke christen die ik ken die politiek geïnteresseerd is, is Kaag een stuk populairder dan Pechtold ooit was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201807533
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt, je bent aan het zoeken. Als er een christen een hekel heeft aan Kaag, komt het door bepaalde D66 standpunten en niet doordat Wilders haar een heks noemt. Ik ken trouwens christenen uit praktisch elke stroming en bij elke christen die ik ken die politiek geïnteresseerd is, is Kaag een stuk populairder dan Pechtold ooit was.
Uit mijn eigen omgeving ken ik ook alleen maar vredelievende Christenen.
En ook alleen maar vredelievende moslims (maar ik ken niet zo heel veel moslims).

Maar ik kende Anders Breivik ook niet voordat hij zijn aanslagen pleegde.
En ook niet de moordenaar van Els Borst.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201808745
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Uit mijn eigen omgeving ken ik ook alleen maar vredelievende Christenen.
En ook alleen maar vredelievende moslims (maar ik ken niet zo heel veel moslims).

Maar ik kende Anders Breivik ook niet voordat hij zijn aanslagen pleegde.
En ook niet de moordenaar van Els Borst.
Ik ken jou ook niet echt, en Pol Pot was ook een atheïst. Maar ik ken ook atheïsten die geen vlieg kwaad doen. Moeilijk hoor, voorlopig kijk ik even de kat uit de boom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2021 18:06:02 ]
pi_201808959
Veiligheidsdiensten zijn over algemeen goed ingelicht omdat ze over veel zwaardere opsporingsmethodes beschikken, ik denk dat ze echt wel weten wat er speelt. Vorige week nog Podcast met John van de Heuvel gehoord, die beetje vertelde over het hoe en wat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201809048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
"Ik denk"...

Waarvan akte.
De moeilijkheid is natuurlijk dat (terecht!) er geen openheid wordt gegeven over de aard en omvang van de bedreigingen. Dus heb blijft gissen.
Als Nederlander ben je in veel buurten niet eens veilig, laat staan als je Geert Wilders bent. Die kan nergens even naar de winkel of vliegen in non prive jets.

Zelfs joodse scholen in Nederland zijn niet veilig dankzij moslimterrorisme.

https://nos.nl/artikel/24(...)dse-school-amsterdam
quote:
De Amsterdamse scholengemeenschap wordt al jaren streng beveiligd vanwege terroristische dreigingen.


[ Bericht 12% gewijzigd door epicbeardman op 18-10-2021 18:54:06 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')